Etykiety

niedziela, 18 października 2020

Salt and Sanctuary - opis przejścia

Statek

Zaczynamy na statku. To jest wyłącznie krótki prolog, gdzie nauczymy się podstaw ruchu i walki. Idziemy przed siebie, zabijając przeciwników, by w końcu wyjść na pokład. Tu pojawi się wielki potwór, który zmienicie nas błyskawicznie.

Shivering Shore

1) Początek gry
2) Staruszek
3) Klucz do Sanktuarium
4) Sanktuarium
5) Skrzynia
6) Wejście do Festering Banquet
7) Wyjście z Village of Smile (otwierane od wewnątrz).

Pierwsza lokacja w grze. Po kilku krokach spotkamy staruszka. W zależności od odpowiedzi, dostaniemy jeden z trzech Creedów - The Three, The Iron Ore albo Devara Light. Jeśli odpowiemy "Nie" każde z pytań, wówczas będziemy mogli sami wybrać. Otrzymamy Candelabra of the Three, Metal Icon albo Earthen Vessel. W zależności od wyboru, będziemy mogli zdobywać inne przedmioty. Wybór nie jest ostateczny - za drobną opłatą można go zmienić.

Po dokonaniu wyboru podążamy dalej, czytając informacje w butelkach, z których poznamy kombinacje klawiszy umożliwiających nam wykonywanie różnych akcji.  Zabijając zombie dojdziemy do skrzyni, w której znajdziemy Sanctuary Key. Nim też otworzymy znajdujące się nieopodal drzwi. Prowadzą one do pierwszego w grze Sanktuarium. Sanktuaria są punktami respawnu, można tu się leczyć, zdobywać dodatkowe poziomy doświadczenia oraz umiejętności. Zawsze respawnujemy się w ostatnim posiadanym sanktuarium.

Po wyjściu na zewnątrz wspinamy się na dach, by zdobyć 3 Red Shard i Pouch of Salt. Idąc dalej w prawo walczymy z zombiakami, by zdobyć kolejne Pouch of Salt. Dalsza droga doprowadzi nas do następnej lokacji.

 Festering Banquet

1) Wyjście do Shiverng Shore.
2) 3 x Red Shard
3) Stone Merchant i drabina.
4) Pouch of Salt.
5) 20 x Dagger, 3 x Torch.
6) Bell of Return.
7) 3 x Red Shard
8) Stone Cleric
9) Dźwignia i Mend
10) Kaplica
11) 3 x Red Shard, Stone Blacksmith
12) Rouge Set
13) 5 x Grenado
14) Bandaged Ring
15) Sodden Knight
16) Drzwi otwierane Fortress Key
17) Nameless Knight
18) Czarna Perła
19) Woodsman's Axe, Cotton Tunic i Cotton Trousers.
20) Pitchfork i Pouch of Salt. Droga do Bandit Pass.
21) Dźwignia, łuk i strzały.
22) Bundle of Salt i Soldier's Spear.
23) Ukryte przejście.
24) Lightning Bolt
25) Stone Mage, Stained Page oraz Armored Mite
26) Nomad
27) Dźwignia.
28) Ukryte przejście
29)Pouch of Salt, Kismet Stone
30) Wejście do Village of Smiles.

Naszym pierwszym celem po wejściu tutaj jest w miarę szybkie dostanie się na drugi poziom, wyjście w lewo i otwarcie skrzyni ze Stone Merchant, a potem kopnięcie drabiny. W ten sposób stworzymy sobie skrót. Przedmioty klasy "Stone" pozwalają nam w Sanktuarium przywołać przedstawicieli danej profesji, z których usług możemy tam potem korzystać. Niedaleko znajdziemy dwóch kolejnych - Stone Cleric i Stone Blacksmith. W północno-wschodniej części wieży jest Kaplica - to miejsce działa jak Sanktuarium, z tym, że nie można tam zdobywać nowych umiejętności ani poziomów doświadczenia.

Upewnijmy się, że pozbieraliśmy całą sól oraz dodatkowe przedmioty.Najpierw spenetrujmy zachodnią wieżę - znajdziemy tam m.in. pełen zestaw zbroi dla Złodzieja. Zrobiwszy to, należy się przygotować, gdyż na szczycie wschodniej wieży czeka na nas pierwszy w tej grze boss. Polecam zdobyć tak 5-7 poziom doświadczenia, zanim na niego ruszymy.

Boss: Sodden Knight

To pierwszy boss, więc kilka porad ogólnych - bossowie w tej grze są trudni i bardzo rzadko zdarzy się nam pokonać takiego z marszu. Dlatego lepiej nie pchać się do nich mając pełno soli. W walkach z bossami bardzo często pomagają nam przedmioty, ale trzeba pamiętać, że użyty przedmiot to stracony przedmiot, nawet jeśli przegraliśmy. Dlatego dobrze jest zawsze stoczyć sobie kilka próbnych walk, by wymacać mechanikę starcia, a przedmiotów używać, gdy będziemy już mieli jakieś realne szanse na sukces. Większość bossów ma typy ataku slash (cięte) albo strike (obuchowe) i jest na nie sama mniej lub bardziej odporna. Do tego dochodzą słabości żywiołowe - większość bossów jest wrażliwa/odporna na ogień, błyskawice, lód, magię lub świętość. Znajomość tego pozwala znaczne zwiększyć szanse wygraneh.

Ta walka może sprawić nieliche trudności początkującym graczom. Sztuka polega tu na szybkim unikaniu jego ataków oraz turlaniu się. Sodden Knight jest powolny i wrażliwy na ogień. Ma ataki typu slash i sam jest na slash dość odporny. U kupca możemy kupić przedmiot, który nakłada naszej broni moc ognia. Warto założyć zbroję Złodzieja - choć daje nam niższą ochronę, to sprawia, że poruszamy się szybciej, a to szybkość jest tu naszym priorytetem. Zabawa polega na uderzaniu z doskoku, turlaniu się za jego plecy i zadawaniu ciosów oraz na przeskakiwaniu nad rzucanymi błyskawicami. Jeśli błyskawice to dla nas poważny problem, można skorzystać z granatów, aby szybko zdjąć mu pierwszą połowę paska HP.

Gdy Sodden Knight straci połowę HP, będzie trochę rzadziej strzelać, wyprowadza za to długie sekwencje ciosów. W tym fragmencie walki trudniej do niego podejść - można wykorzystać posiadane granaty i sztylety. Jest na tyle powolny, że możemy nimi go nawet zabić.

Gdy go zabijemy, zdobędziemy Fortress Key oraz jego prochy. Schodzimy na dół do drzwi na prawo od dźwigni, których wcześniej nie mogliśmy otworzyć Teraz je otworzymy niedaleko za nimi spotkamy rycerza - odpowiadamy dwa razy "Yes" na jego pytania. Idąc dalej na wschód zdobędziemy zestaw drwala oraz bonusową czarną perłę - taką samą jak te, które zdobywamy przy awansach na poziomy. Teraz zeskakujemy na dół, idąc najpierw na wschód po widły. Nieco dalej jest Bandit's Pass, nasz kolejny cel, ale zanim tam pójdziemy, dokończmy eksplorację tej lokacji. Ruszamy zatem na zachód, by wrócić do wieży.

Wracamy do wieży, przesuwamy dźwignię by podnieść kratę i zabrać leżący obok łuk i strzały. Tym samym zyskamy wygodny skrót drogi. Idziemy na dół. Tu skaczemy po platformach na zachód u góry, by zdobyć Soldier's Spear. Zeskakujemy na dół, uważając, bo część podłoża to też platformy, które pękają pod nami. Idziemy najpierw na wschód i otwieramy ukryte przejście na wprost nas, na najniższym poziomie. Przechodzimy nim, rozbieramy się, aby poruszać się jak najszybciej, po czym zeskakujemy na sam dół, po drodze zabierając czar Lightning. Wchodzimy do lokacji po lewo, zapalamy pochodnię, szybko biegniemy, turlamy się przez potwora (Armored Mite jest dla nas na tę chwilę raczej nie do pokonania) i zabieramy Stained Page oraz Stone Mage. Mając to wracamy na górę.



Sprawdzamy wschodnie wejście na poziomie wyższym, by znaleźć człowieka sprzedającego różne przedmioty Podążąmy teraz cały czas na zachód, uważając na rozpadające się platformy oraz latających wrogów. Dojdziemy do kolejnej dźwigni, która otworzy nam skrót prosto do sanktuarium. Załatwiwszy to, wracamy nieco na wschód, spadamy w dół pierwszą napotkaną platformą. Schodzimy na dół, otwierając ukryte przejście na trzecim stopniu, by zdobyć . Potem wracamy i idziemy na sam dół, dzięki czemu znajdziemy wejście do kolejnej lokacji - Village of Smiles. Tu wrócimy później.

Bandit's Pass

Tę lokację przyjdzie nam odwiedzić dwa razy, to jest pierwsza wizyta, bardzo krótka. Idziemy przed siebie, by znaleźć jaskinię. Spotkamy w niej Pielgrzyma. Jest tu też sanktuarium związane z Devara's Light. Możemy złożyć przysięgę, co zwiąże nas z Devara's Light, ale zablokuje dostęp do pozostałych wyznań, dopóki nie oczyścimy się z grzechu. Tuż obok leży Stone Sellsword.

Ruszamy na wschód, wspinamy się na górę, by zdobyć 3 x Bell of Return. Potem idziemy na zachód, wspinamy się na północ, a potem zeskakujemy, by zaleźć Flanged Mace i Pouch of Salt. Wyżej na razie się nie dostaniemy. Wracamy do sanktuarium i idziemy na wschód. Tu znajdziemy Platoon Crossbow oraz świetny punkt do expienia, bo respwanują się tu szybko silne umarlaki. Dalej na wschód nie ma po co się pchać, więc wracamy do Festering Banquet, a tamtędy - do Wioski Uśmiechów.

Village of Smiles

1) Wejście
2) Pułapka
3) 3 x Lock of Hair, Pouch of Salt
4) Vinemesh Peltarion
5) 3 x Bell of Return
6) Bundle of Salt
7) Fused Metal Ring
8) Szara Perła
9) Ghastly Gourd
10) Stone Leader
11) Kureimoa
12) Sanktuarium  kowal.
13) Strach na wróble
14) Pułapka.
15) Pułapka.
16) Ukryte przejście.
17) Wrapped Link.
18) Stone Cleric.
19) Stone Guide.
20) Blessed Page.
21) Queen of Smiles.
22) Chef's Set.
23) Ukryte przejście.
24) Bloodflower Charm.
25) Dźwignia i Czarna Perła.

Wbrew nazwie, jest to miejsce wredne, pełne pułapek.Trzeba tu będzie robić częsty użytek z tarczy. Już na samym początku spadnie na nas ukryty u góry blok. Zaraz za nim stoi grupa wrogów - w tym bardzo odporny Bronze Knight - słabsze postacie powinny go na razie unikać. Zabić go damy radę zapewne pod koniec tej lokacji. Bronze Knight to taki mini boss - nie respawnuje się, a z każdego wypada jakiś cenny przedmiot.

Idziemy prosto w lewo, aż dojdziemy do miejsca, w którym należy zeskoczyć. Tu skaczemy tak, by móc się po drodze złapać krawędzi. Idziemy tu prosto w prawo, by zabrać Vinemesh Peltarion. Wychodzimy, zeskakujemy w dół i idziemy w prawo. Skaczemy po drzewach, by zabrać Fused Metal Ring. Skaczemy dalej w prawo, dzięki czemu znajdziemy Szarą Perłę i Ghastly Gourd. Radzę uważać na wrogów w tym miejscu, bo rzucają granatami.

Wracamy w lewo po platformach, a gdy wrócimy na stały grunt, idziemy w lewo i schodzimy w dół, w prawo. Tu omijamy kolejnego Bronze Knighta, zeskakujemy na dół i zabieramy Stone Leadera. Idziemy w lewo, wychodzimy, wskakujemy na górę i w lewo, by odkryć ukrytą lokację, a w niej duży miecz - Kureimoa. Wracamy na dół, idziemy w lewo i do góry, by odnaleźć sanktuarium, a w nim komplet ciuchów kowala, a także i samego kowala.

Po wyjściu stąd nie skaczemy na dół bo zginiemy, ale podążamy cały czas do góry, potem ciut w prawo, by porozmawiać z ukrzyżowanym człowiekiem i znowu do góry. Na szczycie czeka latający przeciwnik i wredna pułapka. Wchodzimy do środka i idziemy cały czas w lewo, zeskakujemy w dół, uważając na Bronze Knighta i wychodzimy w prawo. Schodzimy po drabinie, sprawdzamy ścianę, by znaleźć ukryte przejście, a za nim Wrapped Link. Po zabraniu do wracamy do pomieszczenia i idziemy w lewo, a potem w dół,  by dotrzeć do drugiego w tej grze bossa.

Boss: Queen of Smiles

Oto mój ulubiony w tej grze boss, nazywam tą panią pieszczotliwie "Kosiarką" ze względu na jej ataki. Jest jednym z prostszych bossów ze względu na słabą siłę i schematyczność ataków.

Jest wrażliwa na Holy, odporna na truciznę i ataki strike. Bardzo skuteczna w tej walce jest tarcza, która pozwala zablokować większość jej ciosów. Cała taktyka to blokowanie tarczą ataków, potem wyprowadzanie paru ciosów, znowu blokowanie - i w ten sposób stosunkowo łatwo i bezboleśnie możemy rozprawić się z królową.

Po wygranej dostaniemy The Queen of Smiles Ear. Po walce idziemy w prawo i zjeżdżamy na dół, gdzie w skrzyni znajdziemy zestaw Kucharza. Potem zeskakujemy poziom niżej, otwieramy sobie ukryte przejście w lewo, by znaleźć tam Bloodflower Charm. Wracamy do środka, idziemy do góry i w prawo, by otworzyć sobie kratą skrót. Po wyjściu możemy iść do góry, by wrócić do sanktuarium, ale nasza droga prowadzi na wschód, do kolejnej lokacji.

The Watching Woods

1) Fern, Warhorn i dźwignia.
2) Haymaker i dźwignia.
3) Pale Charm.
4) Kapłan.
5) 3 x Antidote.
6) Battle Axe.
7) Mossy Charm.
8) 3 x Antidote, Pouch of Salt.
9) Crimson Set.
10) Bundle of Salt, Stone Mage.
11) Brightcoral Ring.
12) 3 x Antidote.
13) Bullwhip.
14) Bag of Salt.
15) A Soldier's Poem.
16) Stone Sellsword, Buckler.
17) Leather Set, Szara Perła.
18) Sanktuarium, alchemik.
19) The Mad Alchemist.
20) Czarna Perła.
21) Mossy Key.

Wracamy do podziemi, którymi otworzyliśmy sobie skrót do sanktuarium i schodzimy niżej, długimi schodami (przyda się pochodnia). Wskakujemy na platformę, zabieramy Warhorn i otwieramy sobie kratę, jest tu także sprzedawca trinktetów Fern. Zeskakujemy i idziemy niżej na wschód, gdzie otwieramy kolejną kratę i zabieramy Haymakera. Tuż obok jest wielki troll - na razie trudny do pokonania. Na platformach nad nimi jest Pale Charm, który warto zabrać. Na początku tej lokacji jest zejście w dół. Jeśli pójdziemy nim cały czas przed siebie, to spotkamy kapłana - pozwala on nam pozbyć się grzechów, oczyścić itd. Potem wracamy do lokacji z trollem i idziemy na wschód, by wyjść na zewnątrz.

Po wyjściu musimy uważać na spadające z drzew kulki - lubią nas brać z zaskoczenia  i zatruwać. Idziemy cały czas naprzód, by znaleźć Battle Axe, całkiem niezły topór. Potem wracamy na początek i wspinamy się po platformach do góry. Teraz czeka nas sporo zabawy w klasyczną platformówkę, czyli skakania i zbierania przedmiotów, a tych jest tu sporo. To zaprezentowałam dokładnie na mapie powyżej. Co ciekawe, mniej więcej po środku, na północy, jest ukryta platforma. Trzeba wskoczyć kilka razy do góry po platformach zakrytych przez liście, by do niej dotrzeć.

Kierujemy się na północny wschód, gdzie w końcu dotrzemy do platformy, na której siedzi wielki troll. To regularny przeciwnik, ale całkiem silny, więc lepiej go ominąć, wspiąć się na platformę nad nim, wejść do góry, a z niej skoczyć na wschód w dół. Spadniemy na dach pomieszczenia - jest tu Leather Set i Szara Perła. Schodzimy na dół i wchodzimy do budynku, by odnaleźć sanktuarium.

Za chwilę czeka nas walka z bossem. Polecam założyć zestaw kucharza (Chef Set), bo daje on świetną odporność na trucizny. Jeśli walczymy bronią i tarczą, to tarczę możemy schować i złapać broń obiema dłońmi. Teraz idziemy na platformę z trollem, wskakujemy do góry, wchodzimy po schodach, potem wyżej i idziemy w lewo, by spotkać bossa.

Boss: Mad Alchemist

Bodaj najbardziej chaotyczny i losowy boss w grze - może być bardzo prosty, a może sprawiać sporo problemów. Sam nie atakuje fizycznie - przyzywa za to trujący śluz i używa czarów, które sprawiają, że wszystko wokół lata i do nas strzela. Ma niezbyt dużo HP i niską obronę, jest wrażliwy na slash i wszystkie żywioły. Nasza postać powinna tu być około 20 poziomu.

Jak sobie z nim poradzić? Jest jeden, bardzo skuteczny sposób - zwabić go na którąś z dwóch górnych platform i po prostu tłuc ile wlezie. W ten sposób będziemy bezpieczni przed przyzywanymi przez niego śluzami. Nie zabezpieczy nas to, rzecz jasna, przed czarami. To one są najczęstszą przyczyną śmierci w tej walce. Cóż, trzeba dużo skakać i często się leczyć, bo czary alchemika potrafią przywalić naprawdę mocno.

Jest jeszcze jeden sposób, aby go zabić. To może być niespodzianka, ale Alchemika można otruć. Rzucamy w niego Pessmud, a to zabierze mu całkiem sporo HP, przez co walka będzie spacerkiem, o ile jego czary nas nie zabiją.

Po wygranej walce idziemy na wschód, gdzie znajdziemy Czarną Perłę i Mossy Key. Zabrawszy to wracamy do sanktuarium, leczymy się i ruszamy na wschód, do nowej lokacji.

Sunken Keep

1) Dźwignia.
2) Crystalmoat Ring
3) Kraekan Cyclops
4) Zejście do Hager's Cavern
5) Sanktuarium
6) Blessed Weapon
7) Zejście do Red Hall of Cages
8) Link of Fire and Sky
9) Stone Merchant, Pack of Salt
10) Bell of Return
11) Warhammer
12) 10x Forestfang
13) Crystal Sphere
14) Plated Band
15) Light
16) Stone Leader
17) Drzwi otwierane Green Key
18) Dźwignia
19) Kaplica
20) Chain Chausses
21) False Jester
22) Mad Jester, Jester Set
23) Askarian Scutum, Pack of Salt
24) Voraciuous Charm
25) Szara Perła
26) Silver Leaf
27) Silver Shield
28) Skrót do Festering Banquet
29) Stone Alchemist
30) Wejście do Bandit's Pass

Przy pomocy znalezionego przed chwilą klucza otwieramy drzwi. Wchodzimy do jaskini. Tu zetkniemy się po raz pierwszy z nowymi wrogami - przypominają obcych z filmów "Aliens" i są niewidoczni, dopóki nie zbliżą, w dodatku atakują stadami z kilku kierunków. Schodzimy na dół, wychodzimy wyjściem w lewo i docieramy do windy, którą uruchamiamy. Zjeżdżamy nią, czekamy aż wróci na górę i zabieramy spod niej pierścień. Jeśli skierujemy się dalej na wschód, to czeka nas starcie z bossem. Nie jest ono w sumie obowiązkowe, ale chyba nie ma co tchórzyć, nie? Zwłaszcza, że ta walka się nam opłaca.

Boss: Kraekan Cyclops

Jest odporny na strike, zaś bardziej wrażliwy na slash oraz żywioły.  W tej walce naszym głównym sojusznikiem będą tarcza i turlanie, bo jego ciosy są naprawdę mocne i mogą zaboleć. Walka polega na tym, by osłaniać się przed ciosami tarczą, a gdy zacznie skakać, wówczas go bić. To powolna i mozolna, ale skuteczna taktyka, zwłaszcza gdy mamy lepszą tarczę. Szybsze postacie mogą postawić na turlanie, które pozwoli im przelatywać pod jego nogami i unikać ciosów.  Ma dość duży zasięg, więc jeśli nastawiamy się na broń dystansową, to czeka nas dużo biegania i turlania.

Po walce otrzymamy Green Key. Możemy teraz zrobić parę kroków na wschód, wejść do zejścia do Hager Cavern (na razie dla nas niedostępnego) i zabrać Bell of Return, by móc szybko wrócić do sanktuarium, zapisać grę i się uleczyć. Potem wracamy do miejsca, gdzie walczyliśmy z cyklopem i idziemy dalej na wschód, następnie na północ. Skacząc po platformach, dotrzemy do budynku, w którym znajdziemy sanktuarium. Po zapisaniu gry wracamy na dół i idziemy na wschód. Spotkamy tu nowego wroga w postaci latającego oka. Sam nam nic nie robi, ale osłania innych przed naszymi atakami. Nieco za nim znajdziemy Blessed Weapon. Idąc dalej na wschód, możemy jeszcze zajrzeć na początek Red Hall of Cages i zabrać Stone Mage i 5x Red Shard.

Wracamy do sanktuarium. Na wschód od niego znajdziemy pierścień - Link of Fire and Sky. Gdy wyjdzemy, to na zachód od nas jest ukryte przejście, za którym Stone Merchant i Pack of Salt. Trochę dalej na zachód trzeba zejść w dół, by znaleźć Bell of Return i Warhammera. Potem wracamy do sanktuarium i ruszamy na północ, a potem na zachód.

Teraz mamy spory obszar do obszukania. Znajdziemy tu kilka cennych przedmiotów. Gdy pozbieramy wszystkie, ruszamy na zachód. Drzwi otworzymy tam przy pomocy Green Key. Potem wchodzimy na górę, otwieramy dźwignią kratę, by odkryć kaplicę. Nieco dalej na wschód jest boss, którego możemy ominąć (dzięki temu, że wcześniej pokonaliśmy Cyklopa), ale dla zdobyczy, punktów i satysfakcji warto z nim powalczyć.

Boss: False Jester

To bardzo szybki boss - postacie strzelające mogą się tu rozebrać i uciekać przed nim, strzelając, jeśli będzie okazja. Jest odporny na strike, wrażliwy na slash i żywioły. W przypadku wojownika, taktyka jest taka sama co w przypadku Cyklopa - blokujemy tarczą i uderzamy mieczem. Jako że ten przeciwnik jest słaby, to pójdzie to szybko.

Po walce zdobędziemy jego ucho. Idziemy na zachód, gdzie spotkamy prawdziwego błazna. Możemy tam zabrać jego strój, ale co ważniejsze, jeśli zdobyliśmy ucho, to błazen zaproponuje nam wypalenie piętna - Vertigo Brand. Mając je, możemy aktywować czarne słupy, takie jak ten obok błazna, by unosić się wysoko do góry. Mając to, możemy zdobyć sporo nowych przedmiotów na tym poziomie. Warto także wrócić do Festering Banquet i wspiąć się na sam szczyt dla paru dodatkowych przedmiotów. Gdy to załatwimy, możemy ruszać dalej. Udajemy się w północno-wschodni róg, korzystamy z czarnego słupa i idziemy w prawo.

Bandit's Pass
1) Wyjście do Sunken Keep
2) Chain Hauber
3) Amethyst Set
4) Stone Merchant
5) Pułapka
6) Crystal Sphere
7) Bronze Key
8) Dźwignia do windy
9) Chain Coil
10) Chain Gauntlets
11) Infantry Pollaxe
12) 20x Flame Arrows
13) Raider's Targe, Raider's Harness
14) Rader's Portiyanki, Raider's Ushanka, Bag of Salt
15) Stone Guide
16) Light Vessel, Spirited Mend
17) Sanktuarium
18) 3x Bell of Return
19) Storm Ring, Bundle of Salt
20) Flanged Mace, Bag of Salt

To niezbyt duży obszar, nie ma nawet swojego bossa. Kawałek tej lokacji już zaliczyliśmy, ale teraz przed nami jej zasadnicza część. Naszym celem, po zgarnięciu wszystkich przedmiotów, jest zdobycie Bronze Key, a potem dotarcie do dźwigni - pilnuje jej dość mocny troll. Po jego pokonaniu i przesunięciu dźwigni wjeżdżamy na górę, plądrujemy okolicę, po czym wchodzimy wyżej, by wyjść na powierzchnię. Teraz możemy iść w lewo, by dojść do znanego już nam sanktuarium - warto się na nie wspiąć, bo możemy zdobyć kilka nowych przedmiotów. Potem ruszamy w prawo, by dotrzeć do następnej lokacji.

Castle of Storms

1) Outlaw Greataxe, Satchel of Salt
2) Shockstone, Bundle of Salt
3) Stone Blacksmith, Sack of Salt
4) Lightning Barrage
5) 5x Grenado
6) Impern Crest Ring
7) Silver Leaf
8) 3x Soldier's Poem
9) Mending Band, Dźwignia
10) Sanktuarium
11) Hunter Set
12) Stone Guide
13) Dźwignia
14) Kaplica
15) Silver Leaf
16) Stone Merchant
17) Grasping Ring
18) Kraekan Wyrm
19) Jagged Key
20) Impern Chasm
21) Phoenix Rondache, dźwignia
22) Split Mask
23) Ray of Searing
24) Drzwi otwierane Jagged Key
25) Szara Perła
26) Titan Set
27) Kupiec
28) Dźwignia
29) Scrimhaw Cane
30) Skazaniec
31) Zejście do Red Hall of Cages

Po zebraniu przedmiotów przed wejściem, wkraczamy do zamku. Tutaj na początku mamy jeden, zasadniczy cel - dotrzeć do windy w północno-wschodnim skrzydle zamku. Nie będzie to takie proste. Musimy się nastawić na to, że w tutaj jest sporo wrogów, którzy zadają nam obrażenia od ognia, a także od błyskawic, więc warto przygotować sobie stosowny ekwipunek. W tej lokacji znajdziemy Impern Crest Ring, który podnosi naszą odporność na ogień.

Gdy dotrzemy do wspomnianej windy, to uruchamiamy ją dźwignią - jest ona skrótem do okolicy wejścia do zamku. Nieco na zachód od niej jest sanktuarium. Dopiero teraz tak naprawdę warto wziąć się za eksplorację tej lokacji i zbieranie skarbów. Następnie ruszamy na wschód. Przeciągami kolejną dźwignię, bo odblokować sobie kolejny skrót. Warto potem tu zjechać, zeskoczyć szybko w prawo i zdobyć Phoenix Ronache, bardzo dobrą tarczę z odpornością na ogień. Potem tu wracamy i idziemy cały czas na wschód, aż dojdziemy do kaplicy. Stąd ruszamy na północ, a potem na zachód, by dotrzeć do bossa.

Boss: Kraekan Wyrm

Boss bardzo prosty dla postaci, które posiadają broń dystansową - magów, strzelców itd. Najlepiej tu się po prostu rozebrać, by jak najszybciej biegać i po prostu strzelać. Jeśli jednak jesteśmy nastawieni na walkę w zwarciu, to będzie trudniej.

Zabieramy na tę walkę wszystko, co nam daje ochronę przed ogniem - wyrm bowiem nim zionie, a dodatkowo ma ataki typu strike. Na szczęście nie jest problemem unikać jego ataków ogniem - lata bowiem według bardzo prostego schematu - wystarczy pobiec w drugą stronę, a cały ostrzał ogniem nas ominie. Niemniej, Phoenix Rondache i Impern Crest Ring a także zestaw kowala są tu mile widziane.
Problemem jest zadanie mu obrażeń - im dalszy zasięg ma nasza broń, tym lepiej. Wyrm jest wrażliwy na elemental damage - kolejny powód, dla którego magowie będą mieli tu z górki. Niestety, jest odporny na slash.
Co ciekawe, Wyrm może zabić się sam, jeśli staniemy blisko krawędzi a on skoczy - wówczas spadnie i zginie.

Po jego zabiciu schodzimy po lewo, by zdobyć Jagged Key. Obok niego spotkamy złodzieja - porozmawiajmy z nim, aby otrzymać Shadowflip Brand, który pozwoli nam się odbijać od ściany. Możemy go od razu wykorzystać ponad nami, by zdobyć Impern Chasm. Teraz możemy wykorzystać nową zdolność  klucz - kluczem otworzymy drzwi w zachodnim skrzydle, zaś dzięki skakaniu będziemy mogli zbadać wschodnie skrzydło. Tam, na samym dole, znajdziemy wejście do nowej lokacji.

Red Hall of Cages

1) Wyjście do Castle of Storms
2) Shockstone, Bag of Salt
3) Lightvellse, Bad of Salt
4) Crystal Sphere
5) Patched Set
6) Lightning Storm
7) Sanktuarium
8)Teuthis Shield
9) Type 46 Tower Shield
10) Silver Leaf
11) Fireball i dźwignia
12) Przejście do Bandit's Pass
13) Ukryte przejście
14) Pendragon Targe
15) Stone Leader
16) Tachi
17) Dźwignia
18) Ukryte przejście do Sunken Keep
19) Vile Charm
20) Stone Guide
21) Charred Doll
22) 3x Soldier's Poem
23) Dźwgnia
24) Stone Blacksmith, Bag of Salt
25) 3x Endless Fang, Bag of Salt
26) Steel Set
27) Lightvessel, Sack of Salt
28) Sack of Salt
29) Szara Perła
30) Relentless Ring
31) Dźwignia
32) Stone Merchant
33) Ukryte przejście i Stone Alchemist
34) Sanktuarium
35) Wejście do Cran Pass
36) Lightvessel, Bag of Salt
37) Flame of
38) Kaplica
39) Tree of Men
40) Przejście do Sunken Keep
41) Przejście do Hager's Cavern

Początek jest prosty i liniowy. W końcu dojdziemy do słupa, który umożliwi nam poruszanie się po sufitach. Dzięki niemu możemy iść na wschód. Jest tu jaśniejsze pomieszczenie, przez które przejdziemy górą, idąc w prawo, a potem dołem, idąc w lewo. Jest w nim Patched Set. Wracając stamtąd idziemy w dół i w prawo, by dotrzeć do sanktuarium. Nieco na zachód od niego znajdziemy Teuthis Shield. Warto zapamiętać to miejsce - do niego znajdziemy niebawem skrót.

Wracamy, idziemy na zachód, po drodze znajdując bardzo mocną, ale i ciężką Tower Shield. Potem ruszamy na dół. Czeka nas tu skakanie po platformach oraz uważanie na płomienie. Gdy znajdziemy się na dole, najpierw idziemy na zachód, by otworzyć sobie skrót do Bandit's Pass. Potem ruszamy na wschód. Nie zeskakujemy na razie jednak na dół, ale idziemy przed siebie, by otworzyć ukryte przejście. Są tu wredne, latające stwory, które nas namierzają - gdy im się uda, wówczas porywają nas do góry. Na samym końcu tej lokacji, za przepaścią, znajdziemy drabinę. Wchodzimy po niej i otwieramy sobie skrót do samego sanktuarium.

Wracamy tą samą drogą, opuszczamy ukryte przejście i teraz ruszamy w dół. Na samym dole możemy otworzyć po lewo ukryte przejście do Sunken Keep. Nasza droga prowadzi w prawo, a tu są płyty z kolcami, które mogą nas nieźle zaboleć, jeśli dotkną. Idąc cały czas w prawo dojdziemy do drugiego skrótu do sanktuarium. Polecam go odblokować, bardzo skraca nam drogę.

Teraz czeka nas długa droga w dół. Dojdziemy do głębokiej studni, na dole której jest szara perła. Aby się dostać, trzeba użyć skakania po ścianach. Wychodzimy z jej dna w prawo, a potem idziemy w lewo, by odblokować windę, która będzie kolejnym skrótem. Dalej w prawo jest natomiast wielki kołowrót złożony z trzech kół. Skacząc po nich w prawo dotrzemy do ukrytego przejścia. Ono doprowadzi nas do sanktuarium. Nieco dalej na wschód jest nowa lokacja, ale ona nas na razie nie interersuje. Wracamy w lewo i schodzimy na sam dół. Tu ponownie skręcamy w prawo, bo znajdziemy tam kaplicę. Prosto na zachód od niej jest kolejny boss.

Boss: The Tree of Men

Znowu, sprzęt osłaniający nas przed ogniem będzie bardzo mile widziany. Obrażenia fizyczne w tej walce rzadko się zdarzają, więc zamiast zbroi wystarczy np. zestaw kowala. Dobrze, aby nasza postać była szybka. Co może zaskakiwać, boss ten jest wrażliwy na wszystkie żywioły, nawet na ogień, więc jeśli mamy przedmioty dodający jakiś żywioł do broni, jak np. Impen Charm, to warto z niego skorzystać. Tarcza średnio się tu przydaje. Jest odporny na slash.

To następne starcie, w którym im dalszy mamy zasięg, tym lepiej, dlatego Pale Charm jest zalecany. Wojownik z długim mieczem albo mag poradzą tu sobie gładko. W pierwszej części walk musimy wyeliminować wszystkie świecące szkielety - co jest proste, jedyne na co trzeba uważać, to aby nie spaść. Gdy jesteśmy na samym dole, boss może nas kopnąć i zrzucić. W drugiej fazie jest trudniej, bo wrażliwa jest tylko jego głowa.

W tej fazie boss używa jednego ataku - krzyczy, a potem uderza tam, gdzie przed chwilą staliśmy. Ten atak daje nam świetną szansę - wystarczy ustawić się na prawej przedostatniej platformie, skoczyć do góry tuż przed atakiem, znaleźć się w ten sposób na najwyższej platformie, wykonać atak, po czym zeskoczyć, dać mu się zebrać do ataku i tak do końca. Trzeba pilnować naszego HP ze względu na płomienie.

Po walce ruszamy na zachód, by dotrzeć do nowej lokacji.

Hager's Cavern

1) Przejście do Red Hall of Cages
2) Sanktuarium
3) Trickster's Brand, Stone Cleric
4) Divine Blessed Weapon
5) Stone Mage
6) Sack of Salt
7) Despondent Thief
8) Flame Guardian
9) Saper Charm
10) Wyjście do Sunken Keep
11) Drowned Idol
12) Whistlebone Charm
13) Masterless Knight, bariera
14) Stone Guide
15) Beotian Greatshield
16) Cellar Key, dźwignia
17) Amber Idol
18) Drzwi otwierane Cellar Key
19) Symbol of Affluence
20) Szara Perła
21) Minty Skell
22) Stone Cleric
23) Rowan Crosier
24) Kaplica
25) Stone Mage
26) Ring of Brilliance
27) Sack of Salt
28) Drzwi otwierane Cellar Key oraz brama otwierana dźwignią w 37
29) Disemboweled Husk
30) Goldenstone Charm
31) 3x Charred Doll
32) Soldier's Poem
33) Szara Perła
34) Venomous Blade Spell
35) Palatine Set Armor oraz dźwignia
36) Drzwi otwierane Spiked Key, Silver Leaf
37) Dźwignia otwierająca bramę w 28, Sack of Salt
38) 3x Endless Fang
39) Stone Mage
40) Przejście do Crypt of Dead Gods
41) Przejście do Fort Beyond the Mire
42) Przejście do Mire of Stench
43) Przejście do dolnej części wind w Red Hall of Cages

Wrogowie są tu silniejsi i wredniejsi - główne dotyczy to szkieletów, które się teleportują bardzo szybko. Z drugiej strony, to bardzo dobra lokacja do grindowania. Bo dotarciu do pierwszego sanktuarium wychodzimy z niego na wschód, by zdobyć fajny pierścień. Potem ruszamy na północny zachód. Są tu platformy, które znikają i pojawiają się - lepiej pilnować swojego obciążenia, by móc swobodnie skakać. Zaliczywszy to, idziemy na wschód. Tu trzeba będzie w kominie skakać do góry ze ściany na ścianę, by spotkać u góry złodzieja. Odpowiadamy "yes" na jego pytanie - jeśli mamy Red Lord's Ear (Red Lordy to duże stwory z wielkimi mieczami, której spotkamy w połudnoiwo centralnej części tego poziomu) to będziemy mogli z nim handlować - sprzedaje bardzo dobre przedmioty do ulepszeń. Potem idziemy prosto na zachód, by znaleźć i otworzyć sobie przejście do Sunken Keep - tuż obok miejsca, gdzie walczyliśmy z Cyklopem.

Wracamy do sanktuarium, po drodze zabierając koniecznie Whistlebone Charm - bardzo dobry charm dla wojowników. Tuż nad sanktuarium siedzi rycerz, w którym możemy pogadać - drogę dalej blokuje bariera. Idziemy zatem na południe, a potem na wschód, jest tu spora lokacja, na jej końcu jest zamknięta brama i dziura. Schodzimy do dziury - będzie tu ciężko, bo jest sporo pająków. Koniecznie zabijmy jak najszybciej latające oko, inaczej będzie to koszmar. Zabieramy ze skrzyni Cellar Key i wracamy do zamkniętej bramy. W lokacji za nią znajdziemy m.in. szarą perłę i nowy pierścień. Znowu wracamy do sanktuarium.

Po wizycie z sanktuarium schodzimy na dół i idziemy w lewo. Po zebraniu wszystkiego po drodze, na samym końcu znajdziemy kaplicę. Możemy się w niej uleczyć, po czym wracamy do sanktuarium. Nasza trasa teraz prowadzi prosto i do góry, po znikających stopniach. Gdy wejdziemy na platformę za nimi, wówczas skaczemy na dół. Wylądujemy w nowej lokacji. Tu znajdziemy zestaw Palatine oraz dźwignię. Drzwi powyżej na razie otworzyć się nie da - musimy najpierw zabić bossa. Wracamy do sanktuarium.

Możemy teraz eksplorować resztę tej lokacji - polecam zdobyć Goldenstone Charm - dodaje on błyskawice do naszej broni, a większość wrogów w tej lokacji jest na nie wrażliwa. Jest tu dużo przedmiotów do pozbierania, a warto się przygotować, bo przed nami kolejny boss. Ale drogę do niego trzeba sobie otworzyć.

Gdy będziemy gotowi, wówczas ruszamy równo w lewo od sanktuarium, potem zaś do góry. Dojdziemy do podwójnych drzwi - pierwsze możemy otworzyć Cellar Key. Aby otworzyć bramę za nimi, musimy zejść w dół, nieco w lewo, potem zjechać po linie i dojść do symbolu, który umożliwi nam chodzenie po ścianach. Dzięki temu dojdziemy do dźwigni, która otworzy nam bramę za niedawno otwartymi drzwiami. Przed nami teraz otwarta droga do bossa tego poziomu.

Problemem może być to, że nie ma tu wygodnego skrótu do bossa. Aby dojść do niego w miarę łatwo, najlepiej posłużyć się znikającymi platformami, po ich przejściu skoczyć w lewo tak daleko jak się da się i szybko dobiec do bossa, ignorując wrogów. Kosztować nas to będzie jedną butelkę leczenia, ale będze szybkie.

Boss: Disemboweled Husk
Polecam założyć zbroje chroniącą przed ogniem. Co do broni - jest wrażliwy na ataki oparte na ogniu oraz holy, zaś bardzo odporny na poison i strike. Blacksmith Set połączony z Blessed Pages będzie tu idealny. Gdy unosi pistolet do góry, wówczas należy odbiec daleko, bo pociski będą spadać wokół niego. Gdy strzela w nas - należy się przeturlać dwa razy, bo tyle trwa strzał. Gdy spadnie my połowa HP, zrobi się bardziej agresywny, będzie też częściej atakował mieczem.

Po wygraniu walki otrzymamy Spiked Key. Otworzy on nam drzwi w lokacji, w której był Palatine Set. Po ich otwarciu idziemy w lewo, by dotrzeć do nowego obszaru.

Mire of Stench

1) Przejście do Hager's Cavern
2) Sanktuarium
3) Vile Vines Ring
4) Kaltic Razor
5) Bell of Return
6) Frozen Doll
7) Stone Guide
8) Virulent Scimitar
9) Kaplica, Venomous Blade Spell
10) Redhair Charm
11) Dźwignia otwierająca wejście do pomieszczenia poniżej
12) Dźwignia otwierająca wejście do pomieszczenia z bossem
13) Stone Leader
14) Alchemist Set
15) Corasir Set
16) Satchel of Salt
17) Satchel of Salt
18) Stench Most Foul
19) Mossy Ring
20) Mire Keeper
21) Cleric Kite Shield
22) Alde Giggs
23) Przejście do Fort Beyond the Mire

Naszym pierwszym celem po dotarcu tutaj jest aktywowanie sanktuarium, które znajduje się w dolnej częściej tej lokacji. Dopiero po zrobieniu tego możemy się wziąć za eksplorację. Jest to mniejszy obszar od Hager's Cavern. Na początku idziemy po Vile Vines Ring w południowo-wschodnim rogu - dostępu do niego bronią wredne pułapki, ale pierścień ten daje nam sporą odporność na zatrucia.

Następnie musimy się wspiąc na północno-zachodnią część lokacji, korzystając z rozpadających się platform i koła, z którego na samej górze musimy skoczyć w lewo. Potem musimy dać się w lewo i do góry - by dostać się wyżej, będziemy musieli wspiąć sę niewielkim "kominem" skacząc po jego ścianach. Tuż nad nami będzie boss tej lokacji, ale na razie pozostanie on dla nas nieosiągalny, bo wejście do niego jest zablokowane wielką kłodą.

By móc do niego dojść, musimy iść długo w prawo, a potem w dół i dalej w prawo. Dojdziemy do kolejnego "komina", tym razem dużo dłuższego niż poprzedni. Po dojściu na jego szczyt po prawo będziemy mieć kapliczkę, gdzie możemy zapisać grę. Po lewo jest natomiast drugi komin - jest on zmyłką, bo naszym zadaniem nie jest wspiąć się na jego szczyt, ale by wyskoczyć dziurą po lewo i dopiero tam wskoczyć do góry. Tym sposobem znajdziemy sie na długiej platformie. Są tu dwie dźwignie - pierwsza otwiera drzwi w pomieszczeniu pod nią, druga zaś - wejście do lokacji z bossem.

Boss: That Stench Most Foul

Jeden z tych prostszych bossów - jest na tyle wielki, że łatwo go po prostu trafiać. Jest wrażliwy na ogień, więc warto się wyposażyć w Charm, który dodaje ogień do naszej broni. Jest także wrażliwy na slash, zaś odporny na strike. Podstawą jego ataków jest trucizna, więc świeżo znaleziony Vile Vines Ring oraz zestaw Chief albo Rouge będą tu przydatne. Jest też bardzo wrażliwy na holy, więc opcjonalnie można użyć Blessed Page.

Ten boss jest powolny, a jego ataki są przwidywalne - jedyne na co trzeba uważać, to przywoływane przez niego stworki - zabijamy je szybko, bo mogą nam bardzo uprzykrzyć życie. Po walce dostaniemy That Stench Most Foul Tooth.

Po wygraniu walki mamy dostęp do zachodniej części tej lokacji. W jej północno-zachodnim rogu jest Mossy Ring - przyspiesza on regenerację staminy. Potem musimy udać się na dół i wjechać na kołach do góry. Spotkamy tu Mire Keepra, który nam da Redlight Brand. Dzięki niemu będziemy mogli przekraczać czerwone bariery przy pomocy pochodni. Za chwilę się to nam przyda, bo gdy zejdziemy niżej, to drogę zagrodzi nam właśnie taka bariera. Używamy pochodni i przechodzimy przez nią, by dojść do nowej lokacji.

Fort Beyond the Mire

1) Przejście do Mire of Stench
2) Przejście do Hager's Cavern
3) Boatman's Set
4) Sanktuarium
5) Defender's Ring
6) Przewoźnik do The Far Beach
7) Ball of Return
8) Czarna Perła

To mała lokacja. Idziemy tu prosto przed siebie - na dole jest ukryte przejście do Hager's Cavern, na razie dla nas niedostępne. Na moście spotkamy jeźdźca. To trudny przeciwnik, może sprawić problemy, więc najlepiej przed nim uciec, zwłaszcza, jeśli mamy niewiele HP. Budynek po środku jest nieduży, ale znajdziemy w nim Boatman's Set oraz Defenders Ring. Jest tu także Sanktuarium. Na wyższą kondygnację na razie się nie dostaniemy. Dlatego po prostu wychodzimy z budynku wyjściem po prawo i rozmawiamy z przewoźnikiem, by zabrał nas do kolejnej lokacji.

The Far Beach

1)  Przewoźnik do Fort Beyond the Mire
2) Despondent Thief
3) Sanktuarium
4) Przejście do Pitchwoods
5) Przejście do Ziggurat of Dust

Kolejna nieduża lokacja, odwiedzimy ją zresztą więcej niż jeden raz. Za pierwszym razem idziemy przed siebie, by spotkać się z Despondent Thief i porozmawiać z nim. Powinniśmy otrzymać Frozen Tome. Potem idziemy dalej w lewo, a gdy będzie okazja, schodzimy w dół, bo zaliczyć sanktuarium. Teraz używamy Stone Guide, aby wrócić do Red Hall of the Cages. Tam z sanktuarium wychodzimy w prawo i idziemy długo przed siebie. Ignorujemy pierwsze napotkane schody w dół i podążamy dalej, aż dojdziemy do nowej lokacji.

Dome of the Forgotten

1) Droga do Red Hall of Cages
2) Phial of Undersight
3) Stone Alchemist
4) Sanktuarium
5) Amber Idol
6) Stone Mage
7) Flintlock Pistol, 10x Flintlock Shot
8) Pitchfire
9) Scorpion Set
10) Merchant Set
11) Amber Idol
12) Kaplica, Goldstone Ring
13) Untouched Inquisitor
14) Dźwignia unosząca kratę obok, Crystal Sphere
15) Rowan Crosier
16) Dźwignia aktywująca windę
17) Stone Guide
18) Predator Set
19) The Third Lamb
20) Luna Sage
21) Charged Ring
22) Droga do Ziggurat of Dust

Zaraz po wejściu idziemy prosto, wskakujemy po znikających platformach do góry i idziemy w lewo, by aktywować sanktuarium. Idąc dalej trafimy na bardzo wrednych wrogów - niewidzialnych wojowników. Można ich zobaczyć, jeśli użyjemy Phial of Undersight. Idziemy do góry, nieco ponad sanktuarium, za kolejnymi znikającymi platformami, znajdziemy pierwszy pistolet - Flintlock Pistol. Potem wchodzimy wyżej i wychodzimy drzwiami po lewo - znajdziemy tu Scorpion Set. Nieco nad nami będą kłęby dymu - to platformy, po których jednak na razie nie możemy wejść.

Następnie wracamy do środka i idziemy prosto w prawo - dojdziemy do skrzyni z Merchant Set. Idąc dalej w prawo dojdziemy do wielkiego wojownika - może on być problemem dla mniej ruchwliwych postaci, ale ławo mu uciec. Potem idzemy w prawo, ale nie wychodzimy na zewnątrz, tylko schodzimy w dół. Dojdziemy do kapliczki, a w niej znajdziemy Goldenstone Ring - przyda się on nam niebawem. Schodzimy na dół - droga w prawo jest zablokowana, więc idziemy w lewo, by spotkać pierwszego z dwóch bossów tego poziomu. Choć może słowo "boss" jest tu nieco na wyrost...

Boss: Untouched Inquisitor

Jeden z nielicznych bossów odpornych na Holy, za to wrażliwy na Fire, Lightning i Poison, a także na slash. Jest bardzo powolny - gdyby był szybszy, to walka z nim byłaby zapewne trudnejsza, a tak większość graczy kasuje go już za pierwszym podejściem.

Po jego pokonaniu opadnie łańcuch, umożliwiający nam wspięcie się do góry, ale zanim tam ruszymy, warto przesunąć dźwignię po prawo, by otworzyć sobie kratę i skrót do sanktuarium. Dopiero potem wspinamy się po łańcuchu. Tu pojawi się drugi typ niewidzialnych wrogów, groźniejszy, bo rzucający czary. Idziemy do góry, a potem w prawo, by znaleźć kolejną dźwignię - ta uaktywni nam windę. Nieco niżej po lewo jest zbroja Predatora - może się nam przydać w nadchodzącym starciu. Poza tym, jest to moja ulubiona zbroja w grze.

Gdy będziemy gotowi, wówczas raz jeszcze wspinamy się na samą górę i idziemy w lewo. Wychodzimy z budynku, wchodzimy wyżej, skręcamy w prawo i stajemy do walki z prawdziwym bossem tej lokacji.

Boss: The Third Lamb

Atakuje elektrycznością, więc wszystkie przedmioty, które nas przed nią osłonią są tutaj mile widziane. Jej atak ogonem może nas zatruć. Jest wrażliwa na slash, ogień i magię, zaś odporna na strike i truciznę. Podstawą w tej walce jest turlanie się. Jako że jej ataki elektrycznością mają spory zasięg, to nie ma sensu przed nimi uciekać. Kiedy rozpocznie strzelanie, po prostu turlamy się pod nią i atakujemy od tyłu. Podobnie rzecz się ma z jej atakami fizycznymi - uciekanie jest tu średnio skuteczne, bo często skacze na daleki dystans. To trudna walka, jedna z trudniejszych w grze, zwłaszcza, że nie ma do tego bossa wygodnego skrótu.

Po walce idziemy w lewo - rozmawiamy z Luna Sage by dostać Hardlight Brand. Od tej pory możemy poruszać się po niebieskich platformach ułożonych z dymu dopóki mamy pochodnię. Możemy dzięki temu zdobyć Charged Ring. Więcej nie mamy tu nic do roboty, opuszczamy zatem to miejsce i wracamy do Red Hall of Cages. Co prawda moglibyśmy z Dome of the Forgotten udać się prosto w prawo do następnego celu naszej podróży, ale w tej chwili możemy zaliczyć bonusową lokację, do czego zachęcam.

Aby dotrzeć do nowej lokacji, musimy iść w lewo i na dół z sanktuarium w Red Hall of Cages. Potem idziemy cały czas w prawo, aż dojdziemy do dwóch wind. Korzystamy z drugiej z nich i zjeżdżamy długo na sam dół. Potem idziemy w prawo, korzystamy z pochodni, by aktywować platformy i idziemy już prosto przed siebie, by dotrzeć do nowej lokacji.

Cran's Pass

1) Przejście do Red Hall of Cages
2) Stone Alchemist
3) Sanktuarium
4) Ronin Cran
5) Twisted Heart
6) Przejście do Ruined Temple
7) Aristocrat Set
8) Przejście do Siam Lake

To niewielka lokacja. Zaraz na początku mamy sanktuarium Dobrze jest kupić u napotkanego tutaj kupca kilka pochodni, zwłaszcza, jeśli mamy ich mało. Idąc dalej, musimy użyć kilka razy pochodni, aby otworzyć sobie przejście. Szybko dojdziemy do bossa.

Boss: Ronin Cran
Jest wrażliwy na wszystkie żywioły, więc podłączmy któryś z nich do naszej broni, aby zadawać mu większe obrażenia. Odporność ma na slash. Walka przypomina nieco tę niedawną - aby wygrać, musimy sporo się turlać, tak by jak najczęściej znaleźć się za jego plecami. Ma on bowiem mocne ataki i daleki dystans trafiania, więc najlepiej po prostu nie znaleźć się na jego drodze. Co jakiś czas zatrzymuje się i wygląda, jakby ładował sobie moc - to dobry moment by podbiec i walnać go solidnie kilka razy.

Po walce idziemy dalej, by zabrać ze skrzyni Twisted Heart, jeden z nielicznych przedmiotów umożliwiających nam rozwój broni na wysokich poziomach. Dalsza droga prowadzi do Ruined Temple, ale na razie ją zignorujmy. Przenieśmy się do Far Beach, po czym ruszamy w lewo, by dotrzeć do wejścia do nowej lokacji.

Ziggurat of the Dust

1) Wyjście do Far Beach
2) Martial Flail, Stone Cleric
3) Sanktuarium
4) 3x Charred Doll
5) Escutcheon, Varangian Spatha, Plate Armor Set
6) Ashen Effigy
7) Dźwgnia obniżająca ścianę w kominie
8) Stone Guide
9) Stone Charm
10) Dźwignia otwierająca bramę obok
11) Flame Barrage Spel (Mimic)
12) Dried King
13) Black Hand Sorcerer
14) Dźwignia otwierająca drzwi obok
15) Lunar Sage
16) Bag of Earth
17) Stone Blacksmith
18) Amber Idol
19) Amber Idol (Mimic)
20) Bloodluster Ring
21) Red Shard
22) Castaway's Greatadze
23) Pack of Salt
24) Dźwignia ponosząca drzwi obok
25) Warhorn
26) Stone Mage
27) Burning Sky Ring
28) Silver Leaf
29) Skrót do sanktuarium w Far Beach
30) Stone Cleric
31) Dźwignia aktywująca windę
32) Bloodless Prince
33) Kaplica
34) Scarecrow
35) Przejście do The Ruined Temple
36) Szara Perła
37) Bloodbrow Set

Po kilku mniejszych lokacjach przed nami kolejna duża. Na dodatek zdradliwa - to jedno z tych nielicznych miejsc w grze, gdzie można wpaść do dziur, z których nie da się wyjść. Po dotarciu do sanktuarium idziemy w lewo, potem wspinamy się kominem do góry i dalej w lewo. Tu musimy zrobić dość trudny skok na platformę przy lewej krawędzi, aby się na nią dostać, a potem ponowić ten skok, by wskoczyć na następną. Dzięki temu dojdziemy do dźwigni, która obniży nam ścianę w kominie obok. Teraz schodzimy do góry tym kominem. Musimy odnaleźć symbol, który sprawi, że będziemy chodzić po suficie. Schodzimy kominem w dół, potem w prawo do góry i w lewo. Dzięki temu obejdziemy kratę, która blokowała nam przejście. Możemy tu użyć dźwigni, by ją otworzyć i zyskać skrót. Tuż za ą jest skrzynia z bardzo mocnym czarem, ale trzeba uważać, bo jest to mimik. Potem wspinamy się na górę i idziemy przed siebie, by spotkać bossa - pierwszego z dwóch tutaj.

Boss: Dried King

Tradycyjnie, pierwszy boss to pryszcz. Atakuje tylko ogniem, więc trzeba się wyposażyć we wszystko, co nas przed nim chroni. Jest wrażliwy na Holy, odporny na zatrucie. Jego ataki są dość schematyczne - gdy pojawiają się wiązki promieni, wtedy po prostu trzeba stanąć tak, by ich nie dotykać. Gdy strzela, wówczas wystarczy szybko przeturlać się na jego drugą stronę. Podpalenie podłoża to niewielki obszar wokół niego, więc wystarczy odbiec. Z tym bossem nie powinno być trudności.

Po walce wchodzimy wyżej, rozmawiamy z Black Hand Sorcerer tak długo, aż da nam Dart Brand. Pozwoli on nam na wykonywanie dłuższych skoków poprzez naciskanie klawisza turlania w trakcie skoków. W ten sposób możemy też się wspinać po wysokich ścianach. Na jego pytanie odpowiadamy "yes". Potem przesuwamy dźwignię po prawo, wychodzimy na zewnątrz i schodzimy na dół, by zdobyć Bag of Earth, który za jakiś czas się nam przyda. Po drodze powinniśmy spotkać Lunar Sage, który da nam Stella Set. Teraz wracamy do sanktuarium, idziemy w lewo, a gdy dojdziemy do otworu pod kominem, skaczemy w dół.

Tu będziemy mieć okazję wypróbować nasze nowe skoki przy pomocy Dart Brand. Pozbierajmy przedmioty i potrenujmy podwójne skakanie. Aby móc podążać dalej, musimy iść w lewo, gdzie w pomieszczeniu bocznym, przy lewej ścianie piramidy, znajdziemy symbol pozwalający nam chodzć po suficie. Korzystając z niego schodzimy na dół, a potem idziemy do góry i w prawo, skacząc nad dziurami tak, by w końcu dotrzeć do dźwigni, która podniesie drzwi obok. Nie jest to takie proste - aby poszło nam dobrze musimy iść pod najniżej położnymi platformami. Gdy podniesiemy drzwi, wówczas skaczemy dalej w lewo, a potem idziemy do góry. Otworzymy sobie drugą dźwignią szybki skrót do sanktuarium.

Nasza droga prowadzi w prawo - zdobedziemy tam Burning Sky Ring oraz znajdziemy drogę do sanktuarium w Far Beach - to przydatne, bo niedaleko czeka nas boss. Wracamy do piramidy, schodzimy na dół i aktywujemy windę - teraz mamy łatwą i szybką drogę do bossa. Idziemy w lewo i stawiamy mu czoła.

Boss: Bloodless Prince

To całkowite przeciwieństwo bossa z góry piramidy. Jest wielki, silny i ma ataki wyłącznie fizyczne. Jest wrażliwy na ogień, błyskawice, magię oraz holy, odporny na strike i poison. Jego ataki fizyczne są bardzo mocne, dlatego najlepiej jest ich po prostu unikać - ten boss nie jest specjalne szybki, jego zasięg jest umiarkowany, więc sztuka tej walk to unikanie jego ataków i kontrowanie, gdy się da.

Po walce idziemy w lewo, znajdziemy tu kapliczkę. Możemy teraz wrócić do Far Beach, popłynąć do Fort Beyond the Mire i zebrać to, czego wcześniej nie bylśmy w stanie. Ale nasza droga fabularna prowadzi w lewo od miejsca, gdzie pokonaliśmy bossa. Spotkamy potem Scarecrowa, z którym gadamy, a potem idziemy dalej, do nowej lokacji.

The Ruined Temple

1) Wyjście do Ziggurat of Dust
2) Guide Set (mimic)
3) Dźwignia otwierająca drzwi obok
4) Wyjście do Dome of the Forgotten
5) Szara Perła
6) Drowned Idol
7) War Scythe
8)  Wyjście do Ziggurat of Dust
9) Stone Cleric
10) Soldier's Poem
11) Lightning Pod Spell
12) Shroud Ring, przejście do Red Hall of Cages
13) Amber Idol
14) Soldier's Poem
15) Dźwignia otwierająca bramę po prawo
16) Bloodflower Ring
17) Diamond Cluster
18) Dźwignia otwierająca dziurę w podłodze u góry
19) Przejście do Cran's Pass
20) Dźwignia otwierająca drzwi po lewo
21) King's Orders
22) Szara Perła
23) Sanktuarium
24) Sprites
25) The Coveted
26) Drowned Censer
27) Black Sands Sorcerer
28) Charred Reliquary
29) Masterless Knight
30) Pitchwoods
31) Siam Lake

Zła wiadomość jest taka, że nie ma tu nigdzie blisko sanktuarium. Dlatego jesteśmy skazani na sanktuarium w Far Beach. Najlepiej jest możliwie szybko iść do północno-zachodniego rogu i odblokować sobie skrót do Dome of the Forgotten i korzystać z tamtejszego sanktuarium. Potem możemy jeszcze skorzystać z sanktuarium w Cran's Pass.

Lokacja ta nie jest specjalnie duża czy skomplikowana. W jej górnej i środkowej części nie ma nic specjalnie ciekawego, dlatego musimy dość szybko ruszyć na dół, otwierając sobie dźwigniami kolejne skróty. Dużo tu będzie skakania i latania. Sanktuarium znajdziemy w południowo-wschodniej części. Nieco niżej czeka nas walka z bossem.

Boss: Coveted

Jeden z bardziej nietypowych bossów. Czemu? Ponieważ mamy tu dwa duchy i topór. Bossem jest topór - tylko on otrzymuje obrażenia, duchy są zupełnie niewrażliwe. Duchy natomiast strzelają pociskami magicznymi, więc warto się wyposażyć w sprzęt dający nam ochronę przed takimi. Topór jest wrażliwy na ataki żywiołowe i magiczne, zaś odporny na slash.

Aby wygrać tę walke, musimy właściwie robić dwie rzeczy - uderzać w topór i unikać trafień duchów. To nie jest wybitnie trudne. Gdy duch zaczyna strzelać, należy po prostu przeturlać się pod nim - uciekanie do przodu jest kiepskim pomysłem. Topór można też trafiać, gdy jest trzymany przez ducha. Gdy topór jest w ziemi, należy uważać, bo gdy duch go wyrywa, to też otrzymujemy obrażenia.

Po walce idziemy dalej w lewo. Znajdzemy tu Drowned Censer, jeden z niezbędnych przedmiotów do rozwoju broni. Nieco nad nim czeka nas nas znajomy z zigguratu - Black Sands Sorcerer. Po rozmowie z nim idziemy w dół - tu możemy spotkać kolejnego znanego już nam npca - Masterless Knight. Następnie mamy dwie drogi. Droga w lewo prowadzi do lokacji będącej ciągiem dalszym gry, droga w prawo natomiast - do lokacji opcjonalnej. Zacznimy od niej.

Pitchwood

1) Przejście do The Ruined Temple
2) Templar's Charm
3) Skrót do sanktarium w Siam Lake i do przejścia do The Blackest Vault
4) Case of Salt
5) Dźwignia otwierająca przejście
6) Black Set
7) Lord's Orders
8) Kaplica
9) Carsejaw the Cruel
10) Box of Salt
11) Masterless Knight
12) Carapace Pavise
13) Drowned Censer
14) 3x Frozen Reliquary
15) Sanktuarium
16) Stone Guide
17) Charred Tome
18) Przejście do Fort Beyond the Mire
19) Amber Idol
20) Crate of Salt
21) Szara Perła
22) Bloodwood Crossbow
23) Russet Set
24) Szara Perła
25) Shroud Charm
26) Zejście do The Blackest Vault

Polecam na starcie pójść najpierw jednak w lewo, do Siam Lake i skorzystać z sanktuarium zaraz na początku lokacji. Dopiero potem wracamy do Pitchwoods. Zaczynamy od wspinania się pod niewidzialnych platformach do góry, aby zdobyć Templar's Charm. Potem schodzimy na dół. Mamy teraz dwie opcje. Siedzą tu Spindlebeast, bardoz silne potwory, mogące nam zabić postać jednym ciosem. Jeśli mamy broń o bardzo dużej sile i sporym zasięgu, możemy się pokusić o ich zabicie. Jeśli nie jesteśmy w stanie - musimy przeskoczyć nad nimi po znikających platformach u góry.

Gdy będzemy mogli podążać dalej, wówczas idziemy tak długo, aż dojdziemy do schodów w dół. Schodzimy tam, idzmiemy w lewo, aż otworzymy sobie skrót do sanktuarium. Teraz cofamy się i wchodzimy na budynek znajdujacy się za Spindlebeastami - nie zaatakują nas tu. Następnie musimy skakać po znikających platformach w prawo - jest to mozolne i trudne, ale musimy to zaliczyć tylko raz, bo gdy nam się to już uda, to otworzymy sobie przejście, które pozwoli nam omijać to skakanie. Jeśli nam to nie będzie mimo wszystko chciało wyjść, to nic straconego - możemy potem to obejść podczas eksploracji The Blackest Vault. Potem idziemy już prosto w prawo - znajdziemy tu kaplicę, a niedaleko za nią - bossa.

Boss: Carsejaw the Cruel

Boss z gatunku męczących, jego zdolność teleportacji i zadania nagłego ciosu jest przekleństwem dla wolniejszych postaci. Jest wrażliwy na strike, na Holy, a także na ogień i błyskawice, zaś odporny na slash i zatrucie. Walka nie będzie zapewne długa, ale bo Carsejaw atakuje szybko i albo się szybko sami go pozbędziemy, albo on załatwi nas. Gdy spadnie mu połowa HP, wówczas atakuje ciosem z teleportu kilka razy pod rząd. Kluczem jest obserwacja i przewidywanie jego ataków oraz ich unikanie - dlatego łatwiej tu mają szybkie postacie.

Po jego pokonaniu idziemy dalej w prawo - spotkamy tu Masterless Knighta, który da nam King's Orders. Następnie wracamy do budynku z kapliczką. Ttuaj czeka nas kolejne wspinaczkowe szaleństwo. Wspinamy się po jego lewej ścianie, pomagając sobie znikającymi platformami, by wejść do środka. Tam musimy zrobić to samo, poruszając się w prawo. Na samym szczycie znajdziemy sanktuarium, a na jego dachu - Charred Tome.

Aby zaliczyć ostatnią, najwyższą część Pitchwood, musimy tutaj dotrzeć z sanktuarium w Frot Beyond the Mire. Tam schodzimy w lewo i na dół, dzięki czemu dojdzemy do zejścia do gónej części Pitchwood. Nie ma tam co prawda żadnych bosssów, ale jest kilka przydatnych przedmiotów do zabrania - w tym dwie szare perły. Gdy to zaliczymy, możemy udać się do Siam Lake. Ale wcześniej polecam wybrać się do jeszcze jednej opcjonalnej lokacji.

Idziemy do Dome of the Forgotten, wychodzimy wyjściem po lewo i idziemy przed siebie, schodząc stopniowo w dół. W pewnym momencie zobaczymy chmury dymu - jeśli użyjemy pochodni, to będa one zmieniać się w platofrmy. Musimy wskoczyć na nie i podążać w lewo, a potem wspinać się do góry. Zostaniemy wystrzeleni dość wysoko. Potem jeszcze wspinaczka po ścianach komina i idojdzemy do nowego obszaru.

Mal's Floating Castle

1) Zejście na równinę pomiędzy Dome of the Forgotten a Red Hall of Cages
2) Guardsman Halberd
3) Stone Guide
4) Sanktuarium
5) Stone Guide
6) Szara perła (Mimic)
7) Crystal Sphere (Mimic)
8) Silversalt Charm (Mimic)
9) Dźwignia otwierająca kratę powyżej
10) Szara perła
11) Frozen Reliquary (Mimic)
12) Drabina opuszczana w dół
13) Crystal Sphere
14) Murdiella Mal
15) Demon Set
16) Box of Salt (Mimic)

To nieduża i raczej liniowa lokacja. Najpierw sprawdzamy dolną częś zamku - znajdziemy tu bardzo przydatny Silversalt Charm, podnoszący mocno naszą siłę ataku, ale za każdy atak musimy płacić solą. Potem czeka nas trochę skakania oraz akrobacji, by dostać się do górnej części - na szczęście musimy to zaliczyć tylko raz, bo potem opuścimy sobie drabinę, będącą skrótem. W ten sposób stworzymy sobie wygodną drogę do miejscowego bossa.

Boss: Murdiella Mal

Jej ataki opierają się w całości na Holy, zatem zakładamy ten strój, który zapewni nam najlepszą ochronę. Jeśli mamy tarczę Ashen Effigy i możemy jej używać, to walka będzie zabawą, bo tarcza ta blokuje 100% jej ataków. Jeśli nie możemy to warto się zastanowić nad rozwojem postaci w tym kierunku, bo tarcza ta bardzo się nam przyda w kolejnej walce, dużo trudniejszej.  Murdiella jest ponadto wrażliwa na wszystkie żywioły i slash, odporna jest natomiast na strike. Sama walka jest raczej prosta - jej ataki są przewidywalne i łatwe do uniknięcia, choć  dość silne. Nawet jeśli nie mamy Ashen Effigy, to zwykłe turlanie się wystarczy, by ich unikać.

Po walce zbieramy resztę przedmiotów i przenosimy się do sanktuarium w Siam Lake, by rozopocząć eksplorację tej lokacji. 

Siam Lake

1) Przejście do Ziggurat of Dust
2) Jaret
3) Sanktuarium
4) Diamond Cluster
5) Stone Guide
6) Przejście do Pitchwood
7) Witch of the Lake
8) Przejście do Salt Alkymencery
9) Przejście do Salt Alkymencery
10) Static Geist
11) Aristocrat Set
12) Przejście do Cran's Pass
13) Przejście do The Still Palace
14) Drowned Idol
15) Ring of Meditation
16) Dźwignia otwierająca kratę obok


Zaraz na początku jest sanktuarium, z którego korzystaliśmy przy okazji odwiedzin w Pitchwood. A po kilku krokach spotkamy bossa.

Boss: Witch of the Lake

Jeden z najtrudniejszych, moim zdaniem, bossów w tej grze. Atakuje głównie magią, a jej ataki są naprawdę silne - ten przypominający strzelanie seriami potrafi zabić postać z pełnym HP. Co więcej, ma bardzo duży zasięg i jest wciąż w ruchu. Jak tu sobie poradzić?

Oczywście, po pierwsze bierzemy wszystko, co podnosi naszą odporność na magię. Wspniale pomaga w tej walce tarcza Ashen Effigy - ma ona bardzo wysokie wymagania, ale daje najlepszą odporność na magię w całej grze. Mając ją możemy przetrwać magiczny ostrzał, o ile mamy dość staminy. Jeśli chodzi o broń i wsparcie, to wiedźma jest wrażliwa na slash, ogień i holy, a odporna na strike.

W trakcie walki najlepiej trzymać się tuż pod nią - to pozwala nam unikać jej najbardziej morderczych ataków. Gdy atakuje fizycznie, wówczas należy się turlać, wtedy bez problemu unikniemy trafień. Uciekanie jest ryzykowne, bo jej czary naprowadzają się na nas i małe szanse, abyśmy im zwiali. Ashen Effigy daje nam szansę wzięcia ich na klatę i przeżycia. Bardzo ważne, aby nie walczyć blisko rogów mapy. Wiedźma bowiem może wtedy się schować w jednym z rogów i strzelać, a my nie będziemy w stanie uniknać trafienia.

Po jej pokonaniu możemy iść prosto, aby dotrzeć do Salt Alkymancery - pozostałe, górne fragmenty tego poziomu są na razie dla nas niedostępne. Ja jednak sugeruję co innego - została nam bowiem jeszcze jedna opcjonalna lokacja do zaliczenia - The Blackest Vault.

To będzie wymagało nieco kombinowania, by aby dostać się do tej lokacji, musimy zdobyć Bloody Writ. W tym celu idziemy do jakiegoś sanktuarium, takiego, które już nam na nic nie jest potrzebne, a w którym mamy przywołane jakieś postacie. Używamy tam Stained Page (sprzedaje je Nomand w Castle of Storms) i pozwalamy się zabić postaciom. Po tym otrzymamy Bloody Writ. Aby odbić utracone sanktuarium, musimy do niego wejść i pokonać strażników - dlatego sugerowałam wybranie jakiegoś niepotrzebnego.

Następnie udajemy sie do sanktuarium w Siam Lake i idziemy w prawo. Omijamy pierwsze zejście w dół i dochodzimy do drugiego, w dół którego cieknie woda. Skaczemy tam. Teraz musimy zeskakiwać na dół, wybierając te krawędzie platform, z których ścieka woda. Na samym dole musimy szybko skoczyć w prawo. Tu spotkamy kobietę, która da nam Bone Key, o ile mamy Blood Writ. Dzięki temu otworzymy drzwi do The Blackest Vault, króre są tuż obok.

The Blackest Vault

1) Przejście do Siam Lake
2) Skró do środkowej części Pitchwood
3) Szara perła
4) Drowned Tome
5) Drowned Locket
6) Gatewoman
7) Sanktuarium
8) Stone Guide
9) Szara perła
10) Skrót do wschodniej części Pitchwood

To malutka lokacja. Po zejściu na dół i rozmowie z Gateswoman dostaniem Bone Key (o ile mamy Blood Writ, jak pisałam wyżej),  który otworzy nam drzwi dalej. Warto zauważyć, że po lewo od kobiety, na platformie za rozpadającym się pomostem, jest Szara Perła. Po aktywowaniu sanktuarium musimy wskoczyć do góry, by aktywować urządzenie, które nas obróci do góry nogami. Teraz musimy podążać do góry, na samym końcu skacząc w lewo. W ten sposób dotrzemy do drugiej szarej perły oraz do skrótu do wschodnej części Pitchwood. To już wszystko, co było tu do zrobienia.

Teraz wracamy do sanktuarium w Siam Lake i idziemy w lewo, by dojść do kolejnej lokacji.

Salt Alkymancery

1) Przejście do Siam Lake
2) Sanktuarium
3) Frozen Locket (Mimic)
4) Aster Monolith
5) Przycisk opuszczający drabinę
6) Stone Guide
7) Lord's Orders
8) Szara perła i dźwignia otwierająca przejście do Hager's Cavern
9) Przejście do Siam Lake
10) Diamond Cluster
11) Dancing Ring
12) Dźwignia otwierająca przejście obok
13) Stone Alchemist, Purina Scutum (Mimic)
14) 3x Frozen Locket
15) Tainted Set (Mimic)
16) Frozen Reliquary
17) Tainted Greatshield
18) Frozen Tome
19) Przejście do Siam Lake oraz do The Blackest Vault
20) Unskinned
21) Przejście do Crypt of Dead Gods

Idziemy cały czas w lewo, aż dojdziemy do maszyny, która nas zawiezie wyżej - prosto do sanktuarium. Potem idziemy w prawo i maszyną wjeżdżamy do góry - dojdziemy w końcu do prowadzących do góry znikających platform - na prawo od nich znajdziemy Aster Monolith. Teraz wspinamy się po platformach - to może być męczące. Wystarczy to jednak zrobić raz - gdy już będziemy na górze, to idziemy w prawo, a tam znajdziemy przycisk, który opuszcza nam drabinę. Na samym szczycie są dwa przejścia - to po lewej to skrót do Hager's Cavern (jest tu także szara perła), a po prawej - przejście do górnej części Siam Lake.

Teraz musimy wskoczyć do urządzenia, do którego wlot jest tuż pod drogą wiodącą ku przejściu do Hager's Cavern. Czeka nas długa jazda, po ktorej wylądujemy w południowo-zachodnim rogu. Tu znajdzemy Diamond Cluster i bardzo przydatny Dancing Ring. Teraz idziemy w prawo, przestawiając po drodze dźwignię, skaczemy na dół i teraz mamy dwie drogi - ta w lewo prowadzi do bossa, ta w prawo - do sanktuarium w Siam Lake. Problem w tym, że na jej drodze stoi kilku mocnych wrogów.

Jest sposób, aby szybko dotrzeć z sanktuarium do bossa. Idziemy w prawo, wchodzimy do maszyny na przeciwko nas, zjeżdżamy w dół. Tu idziemy w lewo, przeskakujemy przez dziurę i wchodzimy do maszyny, do której kratę otworzyliśmy dźwignią. Zjeżdżamy nią w dół, idziemy w prawo, wskakujemy do komina, a na jego górze jest maszyna, która przeniesie nas prosto do lokacji z bossem.

Boss: Unskinned
 

Tym razem jest ich dwóch. Unskinned jest wrażliwy żywioły i odporny na strike Architect wrażliwy jest na magię i odporny na strike. Proponuję zacząć od Unskinned - zadaje on dość silne obrażenia i jest dość szybki, dlatego należy go zabić szybko. To jedna z tych walk, gdzie warto korzystać z tarczy. Najtrudniejszy jest w tej walce początek - gdy już Unskinned zginie, to zabicie Alchemist będzie formalnością - jej ataki są groźne tylko, jeśli musimy cały czas manewrować, w sytuacji kiedy mamy pełną swobodę działania, nie będzie żadnych trudności z jej szybkim zabiciem.

Po walce idziemy prosto w lewo, by dojść do kolejnej lokacji. .

Crypt of Dead Gods

1) Przejście do Salt Alkymancery
2) Scarecrow
3) Case of Salt
4) Sanktuarium
5) Stone Leader
6) Dźwignia otwierająca przejście do Hager's Cavern
7) 3x Drowned Locket
8) Crate of Salt
9) Diamond Cluster
10) Drowned Censer
11) Dźwignia otwierająca bramę obok
12) 3x Charred Locket
13) Warhorn
14) 3x Frozen Locket
15) Shimmering Pearl
16) The Fotgotten King
17) Shimmering Pearl
18) Dźwignia otwerająca bramę obok
19) Stone Sellsword
20) 3x Lord's Orders
21) Crystal Sphere
22) 3x Lord's Orders
23) Kaplica, Stone Merchant
24) Krakean Dragon Skourzh
25) Przejście do The Still Palace

Najpierw idziemy prosto w prawo, by aktywować sanktuarium. Następnie mamy wybór - ta lokacja dzieli się niejako na dwie połowy - podstawową oraz opcjonalną z dodatkowym bossem. Jeśli chcemy zaliczyć wszystko (co polecam zrobić, bo efektem będzie znalezienie m.in. dwóch bardzo rzadkich Shimmering Pearl), musimy udać się na dół i w prawo. Tam wykonujemy serię akrobacji, by otworzyć sobie skrót do sanktuarium od tej strony. Potem schodzimy długo w dół, by ostatecznie dotrzeć do bossa, tym razem aż potrójnego.

Boss: The Forgotten King

Walka ta trochę przypomina poprzednią - ich HP spada dość szybko, wszystko polega na tym, by przetrwać początek, bo trzech wrogów potrafi nam solidnie nakopać, nie dając czasu na leczenie. Są wrażliwi na ogień, niewrażliwi na truciznę, a ich ataki oparte są na holy. Najlepiej jako pierwszego wykończyć Judge (ten trzeci), bo jego ataki mogą nam najbardziej nabruździć - jest on taką nieco słabszą wersją Witch of the Lake. On jest dodatkowo wrażliwy na ataki magią. Gdy zginie Judge, walka stanie się dużo prostsza i nie pownna już nastręczać problemów.

Po jego pokonaniu idziemy w prawo i do góry, by wrócić na zasadniczą część tego poziomu. Znajdziemy tu kapliczkę - aby wrócić do sanktuariu trzeba by iść z powrotem tą samą trasą, którą szliśmy do The Forgotten King. Ale jeśli nie mamy takiej potrzeby, to po pozbieraniu przedmiotów stad ruszamy w prawo, by spotkać drugiego na tym poziomie bossa, tym razem już obowiązkowego.

Boss: Krakean Dragon Skourzh

Po tych wielokrotnych bossach wracamy do normalności. Myślę, że każdy zauważył, że im boss szybszy tym trudniejszy. Ten jednak należy do wolniejszych. Jest wrażliwy na slash, ogień, magię i holy, odporny zaś na strike i błyskawice. Jego ataki są silne, ale dość schematyczne, przez co łatwo jest ich unikać. Warto trzymać się blisko bossa, co pozwala unikać magicznych ataków trójzębem. Problemem może tu być turlanie, ciężko jest się przez niego przeturlać.

Po wygraniu tej walki idzemy w prawo, by dotrzeć do finałowej lokacji w grze.

The Still Palace

1) Przejście do Crypt of Dead Gods
2) Jaret
3) King's Orders
4) 3x Calling Horn
5) Kaplica
6) Szara perła
7) Przejście do Salt Alkymancery
8) Box of Salt
9) The Nameless God
10) Scarecrow

To niezbyt duża lokacja i nie ma tu wiele do zrobienia. Nie ma tu nawet sanktuarium, jest tylko kapliczka. Nie ma tu także wrogów. Dlatego sugeruję przybyć tu dopiero, kiedy będziemy gotowi do stoczenia finałowego starcia. Ostatni boss czeka na nas w południowo-wschodniej lokacji.

Boss: The Nameless God

Nie ma żadnych słabości żywiołowych, jest wrażliwy na strike jest odporny na wszystkie żywioły. Na dodatek, aby do niego dotrzeć, musimy spaść, więc polecam przed skokiem w dół zaaplikować sobie jakiś środek leczący. Zakładamy wszystko, co podnosi naszą siłę ataku i obrony, nie przejmując się żywiołami.

Boss ma głównie ataki fizyczne i jeden atak magiczny, na szczęście słabszy. Ma tylko jedną słabość - bardzo łatwo przerwać jego ataki naszymi, o ile mamy sporą staminę i wykonujemy je szybko. Na tym też powinna polegać taktyka walki z nim - uderzać zanim on zacznie, a mamy sporą szansę, że przerwiemy mu atak i wybijemy w rytmu. Ashen Effigy daje nam tu 100% odpornośći na jego ataki, ale także mocno nas spowalnia, a jeśli damy mu podejść blisko, to potrafi nas złapać i zadać mocne obrażenia, dlatego w tej walce lepiej unikać niż się bronić.

Po walce idziemy w prawo - przeskakujemy nad dziurą, po czym spotykamy Scarecrowa. Teraz mamy wybór - możemy wziąć jego hełm albo nic nie zrobić - każdy z tych wyborów daje nam dostęp do jednego z zakończeń gry. Zabranie hełmu przemieni nas w nowego Nameless God, zaś nie zrobienie niczego pozwoli opuścić wyspę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz