Etykiety

sobota, 12 lutego 2022

Shin Megami Tensei: If... - tworzenie postaci

Po rozpoczęciu gry wybieramy płeć oraz imię naszej postaci. Następnie gra zada nam kilka pytań. Odpowiedzi są ważne, gdyż ich ostateczny wynik określa, jakie bonusy do statystyk otrzyma nasza postać na początku gry. Najlepiej, aby otrzymała bonus do siły. W tym celu należy wybrać za każdym razem pierwszą odpowiedź na każde pytanie.

Ważna jest także płeć, bo ona determinuje dostęp do ekwipunku. W SMT: If.. kobiety są niestety mocno poszkodowane. Co prawda, mają dostęp do nieco większej ilości zbroi, ale bardzo ograniczono ich dostęp do broni. Wiele najlepszych karabinów i mieczy jest dostępne tylko dla facetów. Zatem, jeśli nie jest to dla was różnica, polecam wybrać postać męską.

Zajmijmy się teraz cechami naszych postaci:
Strenght (Str) – jej rozwój podnosi HP, Power i Accurancy a także obronę.
Intelligence (Int) – jej rozwój podnosi Evade i Magic Effect. Ułatwia także komunikację z demonami.
Magic (Mag) – podnosi Magic Power i Magic Effect.
Stamina (Stm) – podnosi HP i Defense.
Speed (Spd) – podnosi Accuarancy i Evade
Luck – podnosi Accurancy i Evade, dodatkowo zwiększa szansę na ucieczkę z pola walki, na atak z zaskoczenia i zdobycie przedmiotów po walce.

W grze mamy możliwość dołączenia do głównego bohatera/ki jednej z czterech dodatkowych postaci:

- Yumi - dziewczyna, sugerowana na początek, najmocniejsza, nie ma żadnych dodatkowych poziomów.
Charlie - facet, dostaje dodatkową Domain of Greed jako przedostatni poziom, słabszy od Yumi, dodatkowo ma mniejszy dostęp do mocnych demonów.
- Reiko - dziewczyna, praktycznie identyczna z Yumi, ma dodatkowy poziom końcowy Hazama's Mind.
Akira - bonusowa postać, facet, dostępny po przejściu gry. Ma zupełnie odmienną ścieżkę przejścia, dużo trudniejszą od podstawowej.

Głównej postaci należy rozwijać przede wszystkim Str, Stm i Spd. Magią nie może się posługiwać, więc Mag oraz Int są jej niepotrzebne, zaś Luck to dość losowa cecha. U naszego towarzysza natomiast rozwijamy przede wszystkim Mag, Int i Spd. Parę punktów można zainwestować w Str, by dać mu możliwość walki wręcz i nieco podnieść HP.  

Zupełną nowością w grze, zwiastującą to, co miało nadejść w cyklu "Persona" jest system Guardianów. Za każdym razem, gdy któraś z postaci zginie, to otrzymuje Guardiana - demona, który łączy się z nią, dając jej bonusy do statystyk, oraz w przypadku towarzysza, dostęp do nowych czarów. Bardzo ważny jest tu kolorowy pasek, który wyświetla się nam na ekranie. Kolor określa jakiego Guardiana dostaniemy:

- kolor żółty - słabszy od aktualnego

- kolor czerwony - silniejszy od aktualnego, lub, jeśli nie możemy dostać mocniejszego, to nasz Guardian może awansować.

Co jest ważne - każdy Guardian daje dostęp do innych czarów, jego zmiana może spowodować, że stracimy dostęp do części czarów, które mieliśmy poprzednio. Warto zatem po zmianie sprawdzić, czy aby nie straciliśmy jakichś czarów, które są nam bardzo przydatne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz