Etykiety

niedziela, 26 lutego 2023

Space Quest IV: Roger Wilco and the Time Rippers - opis przejścia

Space Quest XII 
Jeśli gdzieś pojawi się robot, od razu się chowamy w miejscu, gdzie nie będzie nas widać. Zombie są powolne  i łatwo ich unikać. Idziemy w prawo i bierzemy linę. Chowamy się za wielkim słupem i używamy liny na chodniku. Gdy pojawi się różowy zając, chwytamy linę, by go złapać. Teraz idziemy dwa razy w lewo. Oglądamy wrak różowego samochodu i zabieramy ze schowka PocketPala. Teraz oglądamy złapanego zająca, wyjmujemy z niego baterię i wkładamy ją do PocketPala. Idziemy na północ, oglądamy wrak czołgu i wyjmujemy z niego niestabilną broń, którą zaraz potem wkładamy z powrotem do środka.

Teraz idziemy w prawo, a potem także w prawo, ale nieco bardziej bliżej południowego skraju. Podnosimy kratkę ściekową i wchodzimy do środka. Bierzemy ze stołu pojemnik, a potem podnosimy obrus obok, by odkryć przycisk i nacisnąć go. Po obejrzeniu wiadomości przekręcamy uchwyt po lewo i wchodzimy do szybu. Idziemy w lewo, cały czas przed siebie. W pewnym momencie zacznie nas gonić zielony śluz. Czas na pierwszą w tej grze czasówkę. Zatrzymujemy się nieco przed drabiną, a gdy śluz nas dogoni, szybko nabieramy trochę śluzu do pojemnika, a potem szybko idziemy ku drabinie i wspinamy się po niej. Teraz szybko idziemy w prawo i wsiadamy do statku, zanim wrócą strażnicy.



Po wylądowaniu idziemy w lewo i wskakujemy do kapsuły czasu. Teraz czeka nas zabezpieczenie antypirackie - na ekranie pojawią się dwa symbole. Korzystamy z tabelki poniżej i wpisujemy przypisane im litery, najpierw tą u góry, a potem tą po lewo.
Będąc w kapsule, zapisujemy sobie gdzieś kod, który znajduje się na ekranie. Potem przyciskamy sześć losowych przycisków, by przenieść się dalej.

Space Quest X
Naciskamy czerwony przycisk, by wyjść na zewnątrz. Idziemy w lewo i stajemy w cieniu skały, aż przeleci ptak. Wracamy, po czym schodzimy na dół. Po scence robimy kilka kroków, następnie obszukujemy zwłoki, by znaleźć papierek. Wychodzimy z gniazda dziurą w południowo-wschodnim rogu. Potem wchodzimy do łodzi podwodnej.

Po scenkach szybko naciskamy przycisk kilka razy, aż będziemy wolni. Szybko łapiemy jedną z butli obok, a gdy będziemy blisko potwora, używamy jej na nim. Po scenkach podnosimy z podłogi kartę ATM. Wchodzimy na ruchomy chodnik południowo-wschodni, objeżdżamy całą jego długość, by wrócić do punktu startowego. Teraz wchodzimy na niego raz jeszcze, ale tym razem wchodzimy do pierwszego sklepu - Software.

Zaglądamy do dużego pojemnika po lewo, oglądamy przewodnik po Space Quest IV, zabieramy go, a sprzedawcy dajemy monetę. Wychodzimy, podążamy dalej i wchodzimy do sklepu "And Tall". Rozmawiamy ze sprzedawcą, a potem płacimy monetą. Wychodzimy, przechodzimy na dolny pas, by zawrócić i wchodzimy do Monolith Burger. Rozmawiamy z właścicielem i mówimy mu, że możemy dla niego pracować. Teraz zaliczamy element zręcznościowy ze składaniem burgerów, aż zarobimy 70 Buckazoidów.

Gdy nas wyrzucą, wracamy na początek, podnosimy cygaro i jedziemy pod sklep Software, by na bankomacie obok użyć karty ATM. Niestety, okaże się to niemożliwe. Znowu wracamy na początek i jedziemy górnym przejściem w lewo. Przechodzimy zaraz na drugi pas i wchodzimy do sklepu z damskimi ciuchami u góry. Rozmawiamy z robotem. Płacimy zarobionymi Buckazoidami i wychodzimy.

Wracamy do bankomatu i raz jeszcze używamy karty ATM, tam zaś wybieramy opcję "Clean it out". Teraz wracamy do sklepu z damskimi ciuchami i w przebieralni zmieniamy ciuchy na męskie. Wychodzimy, jedziemy dalej, wchodzimy do salonu z grami i podchodzimy do automatu w północno-wschodnim rogu. Pojawią się strażnicy. Gdy jeden z nich wyjdzie, natychmiast wychodzimy za nim. Jedziemy pod sklep Radioshock, a tam schodzimy na dół schodami, by wejść na ślizgawkę. Ślizgamy się w lewo, potem do góry, a potem w lewo i w dół. Wychodzimy ze ślizgawki wyjściem po lewo.

Po powrocie na ruchomą podłogę jedziemy w prawo, wchodzimy do salonu gier, a tam wsiadamy do kapsuły czasu. Oglądamy przewodnik po Space Quest IV, by znaleźć pierwszą część kodu, a potem papierek, by znaleźć drugą część kodu. Wpisujemy obie części, by przenieść się w czasie.

Space Quest I
Idziemy na południe i wchodzimy do baru. Po scence kopiemy motory i uciekamy. Wracamy w prawo i unikamy trafienia motorem.  Wchodzimy do baru i zabieramy zapałki. Wychodzimy, idziemy na północ (tu znowu możemy zostać zaatakowani) i wsiadamy do kapsuły. Wpisujemy kod, który zanotowaliśmy na końcu pierwszego etapu gry.

Space Quest XII
Wysiadamy z kapsuły, idziemy dwa razy w prawo, używamy śluzu na wrotach i otwieramy je. Używamy zapałek na cygarze, by dostrzec pułapki. Teraz podchodzimy do panelu obok. UWAGA: zapisujemy grę. Wpisujemy kody: 156, 024 i 108, by móc przejść dalej. Jeśli je wpiszemy źle, to przestaną działać, więc trzeba będzie wczytać grę.

Idziemy dalej, oglądamy panel po lewo, po czym notujemy sobie symbole pod świecącym punktem. Wracamy do kapsuły, wpisujemy sześć dowolnych znaków i przenosimy się ponownie.

Space Quest X
Wychodzimy z salonu gier i idziemy do RadioShock. Kupujemy konektor do PocketPala w kształcie pasującym do symboli, które widzieliśmy pod świecącym punktem. Potem wychodzimy i wracamy do kapsuły, po czym znowu używamy kodu z początku gry.

Space Quest XII
Idziemy w prawo, wchodzimy do wrót  przechodzimy przez korytarz. Używamy konektora na PocketPalu i podłączamy do gniazdka po lewo. Dzięki temu poznamy rozstawienie robotów strażniczych. Potem wyłączamy prąd przyciskiem off.

Idziemy na północ, a potem na zachód, czekając, aż robot przejdzie. Potem podłączamy PocketPala do gniazdka, a po scence szybko uciekamy na południe. Potem idziemy w prawo i zaraz do góry, by okrążyć robota, przed którym przed sekundą uciekaliśmy.

Idziemy w prawo, w dół, skręcamy w lewo i idziemy cały czas w lewo, aż dojdziemy do komory z wielkim komputerem. Oglądamy przewodnik na stronie 7, zaznaczamy wszystkie podpowiedzi i wpisujemy kod

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz