Etykiety

niedziela, 19 grudnia 2021

Castlevania 1 - opis przejścia

Dziedziniec

W tej lokacji nie ma żadnych wrogów. Są tu dwa wzmocnienia dla naszego bicza oraz pierwsza broń specjalna - sztylet. Pozwala on strzelać sztyletami do wrogów i likwidować ich na dystans. Jest to przydatna broń przeciwko tym przeciwnikom, do których nie chcemy się za bardzo zbliżać. Niszczenie ogni daje nam serduszka - to nimi płacimy za używanie broni specjalnych. Skok nad drzwiami sprawi, że pojawi się torba z 1000 sztuk złota - wyznaczają one dodatkowe punkty, dzięki którym można zdobyć dodatkowe życia.

Korytarz
 Ghoule giną szybko, ale trzeba uważać, bo potrafią nas zaatakować z dwóch stron, a wtedy robi się mniej przyjemnie. Bardziej problematyczne są psy - póki leżą, można je łatwo zabić wodą święconą, którą tu znajdziemy albo sztyletami. Gdy zaczną biec, wówczas automatycznie kierują się naszą stronę. Wtedy lepiej nad nimi przeskakiwać. Po środku korytarza jest platforma - w jej ostatnim klocku ukryta jest torba ze złotem, zaś na samej górze nowa broń specjalna - woda święcona, przydatna właśnie przeciwko psom, bo atakuje ona z poziomu podłoża. Należy pamiętać, że możemy mieć tylko jedną broń specjalną na raz. W północno-wschodnim rogu, tuż koło wyjścia, jest ukryty krzyż - jego odkrycie zabija wszystkich wrogów.

Podziemia
Drogę zablokuje nam wzniesienie, na które nie możemy wskoczyć. Zanim jednak zejdziemy niżej, warto rozwalić dół wzniesienia - jest tam ukryte mięso, które zregeneruje nam 6 HP. Potem schodzimy po schodach na dół. To jest bardziej męczący fragment. Musimy uważać, aby nie spaść do wody - to oznacza automatyczną śmierć. Ryboludzie są wkurzający z ich nagłym wyskakiwaniem z wody. W świeczniku przy pierwszej dziurze jest nowa broń specjalna - zegar, który na pewien czas zatrzymuje czas - przyda się nam przy przechodzeniu tej lokacji. W południowo-wschodnim rogu jest ukryta dodatkowa torba z pieniędzmi, zaś w północno-wschodnim rogu, zaraz przy wyjściu - krzyż.



Korytarz 2

Wrogowie to znane nam już ghule. Tuż za pierwszymi schodami jest mikstura niewidzialności - daje ona czasową odporność na wszystkich wrogów. Na wysokości drugich schodów jest nowa broń specjalna - topory, moja ulubiona broń specjalna, bardzo przydatna na bossa, którego za chwilę spotkamy. Po zejściu na dół wystarczy zrobić kilka kroków, by spotkać pierwszego w tej grze bossa.

Boss: Phantom Bat
 Jak najszybciej idziemy w południowo-wschodni róg i rozwalamy prawy kamień  przy dolnej platformie. Jest w nim podwajacz strzału który sprawi, że nasze ataki będą dwa razy szybsze. Na nietoperza są dwie bardzo skuteczne taktyki, w zależności od broni specjalnej. Jeśli mamy zegar, to po prostu zatrzymujemy czas, gdy nietoperz jest blisko i wtedy go bijemy biczem. Jeśli mamy topór, to stajemy w południowo wschodnim rogu i nim rzucamy - to najprostszy sposób, aby zabić gacka. Po walce pojawi się kula - zregeneruje ona nam HP, zaś niewykorzystane serca przełożą się na dodatkowe punkty. Po wygranej walce przejdziemy do kolejnej części zamku.

 Kazamaty
 Tuż na początku jest bumerang - to broń specjalna, która leci w lini prostej, trafiając wszystkich wrogów i potem wracam, trafiając ich ponownie. Obok topora jest to moim zdaniem najlepsza broń specjalna. Gdy wejdziemy po schodach, rozwalamy ścianę na przeciwko nas - wówczas na dole pojawi się korona, dająca dodatkowe punkty. Wrogowie to znane nam już nietoperze oraz rycerze - tych trzeba trafić kilka razy. Gdy wjedziemy wyżej, to platformę na prawo od rycerza chodzącego na dole można zniszczyć - jest w niej potrajacz strzału. Idąc dalej dojdziemy do ruchomego mostka - trzeba na niego wskoczyć, by móc iść dalej.

Kazamaty 2
Pierwsze piętro przywita nad meduzami - latają one w tę i z powrotem, a gdy zabijemy jedną, pojawia się druga. Lepiej ich unikać niż zabijać, zwłaszcza, że po pewnym czasie przestają się pojawiać. Jest tu sztylet, najsłabsza z broni specjalnych, bierzemy go tylko, jeśli nie mamy niczego lepszego. Gdy staniemy na małej platformie po środku i poczekamy kilka sekund, to pojawi się skrzynia z 2000 monet.
Na drugim piętrze też są meduzy. Klocek w małej platformie na północnym wschodzie zawiera jedzenie które przywróci nam 6 HP. Nieco na zachód od niego jest zegarek, broń specjalna, zatrzymująca czas.

Kazamaty 3
 Na samym początku, w schodku jest ukryte jedzenie - przywróci nam 6 HP. Płyty z kolcami zabijają nas, więc trzeba chodzić ostrożnie. Spotkamy tu także głowy smoków - strzelają one, Na samym końcu tego piętra, w schodku na dole jest podwojenie strzału, przyda się nam, jeśli straciliśmy poprzednie. Na dole, po środku jest woda święcona - warto ją zabrać, bo to najlepsza broń na następnego bossa.

Boss: Queen Medusa

Najłatwiej będzie pokonać ją przy pomocy bumerangu. Całkiem nieźle sprawdza się też Woda Święcona, bo choć latająca, to trzyma się blisko ziemi. Problemem jest to, że tworzy węże, które zadają nam naprawdę więcej obrażeń niż sama meduza. 

Blanki 1

Na skaczące pchły trzeba uważać, bo ukierunkowują się na nas. Kruki są bardziej denerwujące, bo latają tuż nad nami, ale nie zaatakują same. Szkielety nie są, wbrew pozorom, trudne. Wystarczy podejść bardzo blisko.
W drugiej małej platformie jest jedzenie, które odnowi nam 6 HP. Za to tuż na końcu jest topór, który warto zabrać.

Blanki 2

Na początku czeka nas dłuższa trasa, gdzie będą lecieć meduzy - unikamy ich, powoli idąc do przodu. Blisko końca jest bumerang, niedługo bardzo się nam przyda, ale ciężko go zabrać. Na drugim piętrze będzie łatwiej - kruki są dość łatwe do zabicia, smocze głowy są niebezpieczne, ale trzeba pamiętać, że biczem możemy niszczyć ich pociski. Na początku tego poziomu jest zegar

Blanki 3

Prosta trasa, acz niekoniecznie łatwa - zwłaszcza na końcu, gdzie znowu będziemy mieli do czynienia z meduzami. Najgorszy jest finisz, gdzie mamy głowy smoka i meduzy na raz - przejście tego bez straty ani jednego HP jest sporym osiągnięciem. Zegar całkiem się tu przyda. Na samym końcu jest lokacja z bossem - a właściwie z dwoma na raz.

Boss: Mummy Men

Zła wiadomość jest taka, że zegar niestety nie działa na tego bossa. W dolnym klocku schodów jest ukryte jedzenie. Na tego bossa najlepszy jest bumerang - bo będzie zadawał obrażenia obu na raz, zabijając je błyskawicznie. Jeśli go nie mamy, to woda święcona będzie też niezła, zwłaszcza, że wypuszczają bandaże, które działają tak jak węże u meduzy. Gorzej się sprawdza topór, którym ciężko ich trafić.

Kanały
 Wrogowie to znani nam już ryboludzie i niepotrze. Lokacja ta wymaga sporej zręczności, ze względu na ruchome mostki. Niekiedy trzeba się schylać, jadąc na nich i jednocześnie walczyć z wrogami, co potrafi być męczące. Na najwyższym punkcie trzeciej platformy jest woda święcona - przydatna przy kolejnym bossie.

Taras
 Poziom, który wymaga od nas przede wszystkim cierpliwości i wyczucia czasu. Jest prosty jak drut, idziemy cały czas przed siebie, nie skacząc, nie ma tu też niczego do zbierania. Atakować nas będą ptaki zrzucające pchłoludzi. Mogą oni nas szybko zabić. Jest jeden sposób, aby sobie z nim poradzić. Gdy orzeł zrzuca pchłoludzia, wówczas stajemy i atakujemy, by zabić przeciwnika, zanim wyląduje. Sprawia to, że poziom ten wlecze się bardzo, ale innego wyjścia nie ma. Na samym końcu jest wąż uformowany z czaszek. Jeśli przejdziemy pod nim bardzo szybko, to jest szansa, że go zwyczajnie ominiemy. Zabicie go daje nam jednak sporo serduszek.

Piwnica
 Nie ma tu wielu wrogów, ale... kościste smoki wyskakuje z zaskoczenia ze schodów. W drugim świeczniku jest sztylet - nie ma potrzeby go brać. W schodkach za pierwszym z nich jest ukryte jedzenie - bardzo się nam przyda po poprzednim poziomie. Na końcu czeka nas nas boss.

Boss: Frankenstein
Najlepiej szybko wskoczyć na platformę na przeciwko niego, kucnąć i atakować, zdążymy mu zdjąć trochę HP, zanim zacznie się ruszać. Towarzyszącego mu Igora, bardzo denerwującego skądinąd, najlepiej zignorować, zabić się go nie da. Najlepszą bronią jest tu zdecydowanie bumerang, toporem trochę trudniej trafić. Woda święcona też sprawdza się nieźle.

Komnaty 1
Już na starcie zaatakują nas dwaj pchłoludzie - musimy ich szybko zabić. Dalej będą dwa rodzaje szkieletów. Pierwsze rzucają kośćmi i przez to mogą nam sprawić trochę problemów. Drugie, czerwone, są nie do zabicia - po kilku sekundach wstają. W ostatniej platformie przed drzwiami jest ukryte jedzenie - bardzo się nam przyda.

Komnaty 2
Na samym początku jest topór - polecam go zabrać, przyda się na kolejnego bossa. Na tym poziomie spotkamy toporników. Rzucają w nas oni toporami - na szczęście można je zniszczyć. Sami topornicy są bardzo odporni i trzeba ich trafić wiele razy - choć, co ciekawe, jeśli wyjdą za ekran, to znikają.

Komnaty 3

Dolna część jest prosta - na końcu jej dolnej części jest bumerang - wspaniała broń w tym momencie, zaś na końcu jej górnej części jest ukryty posiłek. Na drugim piętrze zrobi się hardkorowo - będą na nas wylatywać meduzy, a dodatkowo będą rycerze - jeśli mamy bumerangi albo topory, to wykorzystajmy je, by zabić rycerzy. Uważajmy, by po drodze nie stracić naszej broni ani też HP. Przed nami bowiem bardzo trudna walka.

Boss: Death
Śmierć jest trudniejszym bossem od wszystkich pozostałych razem wziętych - powiedziałbym nawet, że najtrudniejszym w całej grze. Przyzywa cały czas kosy, które kierują się na nas i zadają nam spore obrażenia. Nawet, gdyby zabijemy śmierć, one nie znikną, będziemy musieli je zniszczyć. Zniszczenie jednych powoduje pojawienie się drugich.
Jak więc go pokonać? Topory z ich dalekim zasięgiem są tu bardzo dobrą bronią. Woda święcona zabiera mu najwięcej HP, ale trzeba nią go trafić, co jest bardzo trudne. Bumerang ma duży zasięg i jest dobry przeciwko kosom, ale trudniej nim trafić samą śmierć. 

Most
Wielkie nietoperze są trudnymi przeciwnikami, z racji ich dużej odporności na ciosy - przed większością z nich łatwiej jest uciec niż się z nimi bić. Walczymy tylko z tymi, których ominąć się nie da. Sama trasa jest prosta. Zabawa zacznie się za chwilę.

Wieża zegarowa

Początek jest prosty, natomiast środkowa część tej wieży to koszmar, gdyż powracają ptaki przewożące pchłoluzi. Topór pozwaozwala sobie z nimi radzić nieźle, ale sprawi, że szybko wyczerpią nam się serduszka, a za chwilę czeka nas finałowa walka. We wschodniej ścianie po środku wieży jest ukryte jedzenie. Gdy przejdziemy środkową część, to lewa będzie prosta.  Tu koniecznie zgarniamy podwajacz strzału, ukryty w dolnej części wschodniej ściany.

Wieża Draculi
 Tu czeka nas kilka kroków, zbieramy wszystkie serduszka, jakie są po drodze i wodę święconą która tutaj jest - to najlepsza broń na Draculę.

Boss: Dracula

Ma dwie postacie, na co trzeba brać poprawkę. Podczas walki z pierwszą formą oszczędzamy serduszka. Jedyną częścią ciała, w którą możemy trafiać z rezultatem, jest głowa. Bumerang jest tu kuszącą opcją, ale ją odradzam - lepiej zachować serduszka na drugie starcie, tam będą bowiem kluczowe. Najlepszą taktyką jest skakać - kiedy skoczymy koło niego, on strzeli w górę, co zapewni nam bezpieczeństwo. Najważniejsze by nie stać w jednym miejscu ani nie kręcić się w kółko, bo wtedy pojawi się tam, gdzie my.  Gdy go zabijemy, wówczas przemieni się w potwora.

Boss: Dracula

W tej walce bardzo ale to bardzo ułatwi nam życie woda święcona. Jest ona w ostatnim  świeczniku po lewo. Każde trafienie nią paraliżuje go na krótką chwilę, w której możemy okładać jego głowę biczem. W efekcie cała walka polega na naprzemiennym używaniu wody święconej i bicza - jeśli zachowaliśmy dość serduszek, to pójdzie nam w miarę gładko.

Polecam obejrzeć napisy końcowe dla serii humorystycznych nazwisk z obsady.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz