Etykiety

niedziela, 22 października 2023

Super Castlevania IV - opis przejścia

Stage 1
 1) Początek gry
2) Wzmocnienie bicza - jeśli je stracimy, to zwykle będzie się pojawiać na początku kolejnego poziomu
3) Sztylet - broń specjalna - możemy nim strzelić na wprost
4) Przejście do 5
6) Wzmocnienie bicza
7) Punkty
8) Punkty
9) Wejście za płot
10) Wejście za płot
11) Punkty
12) Wejście za płot
13) Punkty
14) Punkty
15) Przejście do 16.
17) Krzyż - działa jak bumerang
18) Topór - najlepsza z broni specjalnych, wystrzeliwuje topór lecący do góry pod kątem i spadający potem.
19) Punkty
20) Punkty
21) Nieśmiertelność
22) Punkty
23) Sztylet
24) Punkty
25) Podwójny strzał - pozwala użyć broni specjalnej dwa razy pod rząd
26) Punkty
27) Punkty
28) Punkty
29) Punkty
30) Przejście do 31
32) Woda święcona - atakuje obszarowo, ale tylko cele na ziemi
33) Punkty
34) Punkty
35) Punkty
36) Duże serce
37) Punkty
38) Punkty
39) Zatrzymanie czasu - na pewien czas zatrzymuje wrogów
40) Jedzenie - odnawia nam nieco HP.
41) Sztylet
42) Jedzenie
43) Boss: Rowdain - należy najpierw rozwalić kościstego konia, a potem dopiero szkielet. Bronie do walki dystansowej, jak topór czy sztylet są tu najlepsze. Po walce przechodzimy do Stage II

Stage II
1) Start
2) Topór
3) Punkty
4) Punkty
5) Punkty
6) Przejście do 7
8) Punkty
9) Zatrzymanie czasu
10) Punkty
11) Punkty
12) Krzyż
13) Punkty
14) Punkty
15) Sztylet
16) Punkty
17) Jedzenie
18) Punkty
19) Punkty
20) Sub-boss: Medusa - trudniejsza od poprzednika, najlepiej na nią działa woda święcona lub topór. Dobrze jest uderzać biczem klęcząc, bo wtedy trafiamy ją jak i przyzywane przez nią węże. Jest pomniejszy boss, zatem po walce z nią nie odnowi nam się HP. Po walce przejdziemy do 21.
21) Tu idziemy w prądem, co oznacza, że woda cały czas popycha nas naprzód lub w tył i nie możemy stać w miejscu.
22) Punkty
23) Punkty
24) Nieśmiertelność
25) Punkty
26) Punkty
27) Punkty
28) Gwiazdka
29) Punkty
30) Punkty
31) Przejście do Stage III



Stage III

1) Start
2) Punkty
3) Punkty
4) Punkty
5) Punkty
6) Zejście do 7
8) Punkty
9) Ściana do zniszczenia
10) Krzyż
11) Jedzenie
12) Punkty
13) Woda święcona
14) Punkty
15) Punkty
16) Przejście do 17.
18) Krzyż
19) Punkty
20) Punkty
21) Sztylet
22) Zatrzymanie czasu
23) Punkty
24) Przejście do 25.
26) Krzyż
27) Punkty
28) Jedzenie
29) Sztylet
30) Punkty
31) Punkty
32) Punkty
33) Zniszczenie wszystkich wrogów
34) Punkty
35) Punkty
36) Jedzenie
37) Podwójny strzał
38) Boss: Orphic Vipers - jeśli mamy topór, to będzie to banalna walka. Musimy bowiem strzelać w jego głowy i unikać jego strzałów. Walka przy użyciu bicza będzie dużo trudniejsza. Po wygranej przeniesiemy się do Stage IV.

Stage IV

1) Start
2) Punkty
3) Potrójny strzał
4) Punkty
5) Sztylet
6) Punkty
7) Punkty
8) Jedzenie
9) Punkty
10) Punkty
11) Sub-boss: Puwexil jest dość słaby, ale bardzo trudno uniknąć tu obrażeń, gdyż cały czas coś spada z góry. Po jego pokonaniu przejdziemy do 12.
13) Zagadka - gdy pomieszczenie zacznie się obracać, musimy złapać się biczem obręczy i bujać, aż pomieszczenie przestanie się obracać. Potem musimy odpierać ataki głów meduzy tak długo, aż pomieszczenie znowu się zacznie obracać. Łapiemy się biczem obręczy ponownie i bujamy, aż pojawi się most, na który możemy wejść.
14) Zniszczenie wszystkich wrogów
15) Punkty
16) Jedzenie
17) Punkty
18) Przejście do 19
20) Krzyż
21) Sztylet
22) Punkty
23) Punkty
24) Punkty
25) Punkty
26) Jedzenie
27) Boss: Koranot - jeśli mamy topór, to po prostu stajemy na jednym z ruchomych klocków i spamujemy topór - Koranot zginie szybko.  Po walce przejdziemy do Stage V.

Stage V

1) Start
2) Punkty
3) Krzyż
4) Punkty
5) Punkty
6) Sztylet
7) Zniszczenie wszystkich wrogów
8) Przejście do 9
10) Punkty
11) Punkty
12) Punkty
13) Jedzenie
14) Punkty
15) Punkty
16) Wejście do Stage VI

Stage VI

1) Start
2) Punkty
3) Punkty
4) Punkty
5) Punkty
6) Punkty
7) Woda święcona
8) Punkty
9) Punkty
10) Punkty
11) Punkty
12) Przejście do 13.
14) Punkty
15) Punkty
16) Jedzenie
17) Jedzenie
18) Punkty
19) Punkty
20) Punkty
21) Punkty
22) Punkty
23) Punkty
24) Punkty
25) Przejście do 26.
27) Punkty
28) Punkty
29) Punkty
30) Punkty
31) Punkty
32) Jedzenie
33) Punkty
34) Punkty
35) Punkty
36) Punkty
37) Punkty
38) Punkty
39) Zniszczenie wrogów
40) Punkty
41) Punkty
42) Dodatkowe życie
43) Jedzenie
44) Boss: Dancing Spectres - to jest szybka walka. Dobrą bronią jest tu zatrzymanie czasu. Taktyka polega na skakaniu po słupach i unikaniu ciosów tancerzy oraz odgryzaniu się, gdy jest szansa.

Stage VII

1) Start
2) Punkty
3) Punkty
4) Punkty
5) Punkty
6) Punkty
7) Krzyż
8) Zejście do 9
10) Punkty
11) Jedzenie
12) Punkty
13) Sztylet
14) Punkty
15) Przejście do 16
17) Jedzenie
18) Punkty
19) Punkty
20) Zniszczenie wszystkich wrogów
21) Punkty
22) Jedzenie
23) Punkty
24) Jedzenie
25) Punkty
26) Punkty
27) Punkty
28) Punkty
29) Punkty
30) Punkty
31) Jedzenie
32) Boss: Sir Grakul - to prostu boss - wskakujemy na platformę po boku, uderzamy go i skaczemy, by unikać jego ciosów, które są na tyle powolne, że łatwo je wyczuć. Woda święcona albo krzyż są tu pomocne.

Stage VIII

1) Start
2) Punkty
3) Punkty
4) Punkty
5) Punkty
6) Punkty
7) Punkty
8) Jedzenie
9) Przejście do 10
11) Punkty
12) Zatrzymanie czasu
13) Sztylet
14) Punkty
15) Punkty
16) Zniszczenie wszystkich wrogów
17) Jedzenie
18) Punkty
19) Punkty
20) Krzyż
21) Punkty
22) Przejście do 23
24) Punkty
25) Punkty
26) Punkty
27) Punkty
28) Nieśmiertelność
29) Krzyż
30) Punkty
31) Punkty
32) Sztylet
33) Jedzenie
34) Punkty
35) Punkty
36) Punkty
37) Boss: Frankenstein - kolejny wolny i słaby boss - rzuca w nas przedmiotami, które możemy zniszczyć biczem. Powinniśmy go zniszczyć, zanim zdąży nawet ruszyć w nasza stronę.

Stage IX

1) Start
2) Punkty
3) Punkty
4) Punkty
5) Punkty
6) Punkty
7) Punkty
8) Punkty
9) Krzyż
10) Punkty
11) Punkty
12) Punkty
13) Punkty
14) Punkty
15) Punkty
16) Punkty
17) Punkty
18) Przejście do 19
20) Punkty
21) Jedzenie
22) Punkty
23) Punkty
24) Punkty
25) Punkty
26) Punkty
27) Punkty
28) Wejście 29
30) Jedzenie
31) Punkty
32) Woda święcona
33) Krzyż
34) Topór
35) Powrót do 28
36) Punkty
37) Jedzenie
38) Punkty
39) Punkty
40) Punkty
41) Punkty
42) Wszystkie świeczki w tej lokacji to punkty.
43) Podwójny strzał
44) Jedzenie
45) Boss: Zapf Bat - jeśli mamy topór, to będzie łatwo, bo wystarcza rzucać go do góry i szybko pozbędziemy się szkodnika. W innym przypadku musimy po prostu uderzać batem do góry, trzymając się równo pod nim, by uniknąć trafień.

Stage A

1) Start
2) Potrójny strzał
3) Sztylet
4) Punkty
5) Sztylet
6) Krzyż
7) Punkty
8) Woda święcona
9) Punkty
10) Jedzenie
11) Zniszczenie wszystkich wrogów
12) Jedzenie
13) Boss: Akmodan - ta mumia nie powinna nam sprawić trudności - stajemy obok, tłuczemy, a gdy się rozwinie, wówczas oddalamy się, by wyczuć miejsce ponownego pojawienia się.

Stage B

1) Start
2) Ten poziom różni się od poprzednich, bo składa się z serii zagadek i walk z bossami. Tu jest most - po każdym kroku kawałek mostu rozpada się i wylatują ptaki. Dopóki stoimy w miejscu, most nie się rozpadał.
3) Tu musimy szybko wspinać się do góry, bo gonić nas będzie koło zębate, którego nie da się uniknąć, dopóki nie dojdziemy do końca tego etapu.
4) Tutaj trzeba szybko skakać po latających platformach, bo nad nami są kolce. Trzeba więc skakać w drugim kierunku na tyle szybko, by uniknąć śmierci.
5) Boss: Slogra - pierwszy z czterech, jakich spotkamy na tym poziomie. Walka z nim jest dość schematyczna - uderzamy biczem, szybko biegniemy na drugą stronę, bo po jednym trafieniu skacze on do góry i ląduje tam, gdzie staliśmy. Potem znowu uderzamy - i tak do końca.
6) Po każdej z walk znajdziemy w kolejnych pomieszczeniach 2-3 sztuki jedzenia, które pozwolą nam zreperować HP.
7) Boss: Gaibon - ten może być trudniejszy, ale jest na niego prosta taktyka - stajemy w lewym rogu na platformie i miotamy topory, a potem poprawiamy batem, jak już mu niewiele zostanie.
8) Boss: Death - śmierć jest klasycznie trudnym wrogiem. Gdy lata, musimy po prostu uderzać cały czas batem do góry, by niszczyć wystrzeliwane przez nią kosy oraz okazjonalnie ją trafiać. Gdy wyląduje i zacznie nas do siebie przyciągać, wówczas musimy iść w drugą stronę, raz-dwa razy obrócić się, aby ją trafić i przeskoczyć na jej kosą. Potem sytuacja się powtarza, aż do końca. Warto w tej walce uważać na nasze HP, bo jeśli stracimy go dużo, to możemy mieć potem problem z Draculą.
9) Finałowy boss Dracula - to będzie ciężka walka, nietrudno zgadnąć, choć wcale nie taka mordercza jak w innych grach z tej serii. Jedynym wrażliwymi elementem Draculi jest jego głowa. Będzie znikał i pojawiał się tam, gdzie przed chwilą staliśmy. Trzeba zatem unikać jego ataków i skacząc, uderzać głowę. Będzie to monotonne, ale zapewni nam zwycięstwo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz