Etykiety

sobota, 9 marca 2024

Castlevania: Dracula X - opis przejścia

Poziom 1: Burning Town
 
1) Nóż
2) Topór 
3) Monety
4) Krzyż
5) Jedzenie
6) Woda święcona
7) Nóż
8) Krzyż
9) Monety
10) Monety
11) Boss: Cerberus - pierwszy, prosty boss. Filozofia walki z nim to skakanie nad wystrzelanym przez niego ogniem oraz klękanie, kiedy skacze. Skuteczną bronią specjalną będzie topór.

Poziom pierwszy jest względnie prosty - pewną trudność może sprawiać Behemoth, wielki potwór, który idzie za nami powoli przez płonącą ulicę. Nie możemy go zabić, musimy więc uciekać, zanim cokolwiek nam zrobi.

Poziom 2: Castle Entrance
 

1) Krzyż
2) Monety
3) Monety
4) Nóż
5) Woda święcona
6) Monety
7) Jedzenie
8) Nóż
9) Boss: Giant Bat - bardzo prosty boss, o ile się wie, jak z nim walczyć. W postaci stada małych nietoperzy jest wrażliwy, a kiedy połączą się w dużego, wtedy jest niewrażliwy. Trafienie go w tej postaci sprawia, że się rozprasza. Ponownie świetnie sprawdza się tutaj topór, bo pomaga trafić go w locie. Kiedy zginie, wybucha w postaci małych nietoperzy, które mogą nas zranić, jeśli będziemy za blisko.
 
Poziom 3: Castle's entrance
 

1) Krzyż
2) Monety
3) Woda święcona
4) Jedzenie
5) Zatrzymanie czasu
6) Czasowa nieśmiertelność
7) Nóż
8) Monety
9) Dodatkowe życie
10) Przejście do alternatywnego poziomu 4' - jeśli wybierzemy tę trasę, to nie zobaczymy najlepszego zakończenia gry.
11) Jedzenie
12) Woda święcona
13) Klucz - uwaga, należy go zabrać i nie wymieniać na żadną inną broń, jeśli chcemy zobaczyć najlepsze zakończenie gry.
14) Jedzenie
15) Boss: Dullahan - jego wrażliwą częścią jest kark. Jeśli mamy topory, to będzie to najłatwiejsza walka z bossem w grze, po prostu stajemy i spamujemy topór, trzymając dystans od niego, a skończy się wszystko szybciutko. Jeśli jednak go nie mamy (bo zachowaliśmy klucz), to będzie trudniej.  Warto zwrócić uwagę, że jest tu jedzenie, które umożliwi nam uleczenie się w trakcie walki. Gdy zginie, jego głowa wybucha, wysyłając płomienie, które mogą nas zranić.

Poziom 4: Abandoned Mine
1) Nóż
2) Monety
3) Jedzenie
4) Dodatkowe życie
5) Zatrzymanie czasu
6) Drzwi - możemy je otworzyć tylko, jeśli mamy klucz.
7) Maria - podziękuje nam za uratowanie, uzdrowi i wspomni o Annete
8) Krzyż
9) Nóż
10) Monety
11) Wejście na poziom 5' By tam wejść, musimy mieć klucz.
12) Jedzenie
13) Boss: Minotaur - kolejny prostu boss. Każdy celny atak blokuje jego akcje, więc wystarczy do niego strzelać (toporami, nożami), a nawet nie zdąży nam za bardzo zrobić krzywdy. 
 
Poziom 4' - Catacombs
(ten poziom zaliczymy tylko, jeśli wskoczymy do jednego z otworów w lokacji 10 na poziomie 3. Po jego zakończeniu zaczniemy na poziomie piątym, omijając całkowicie poziom 4, co uniemożliwi nam uratowania Annete i spotkania z Marią). 
1) Woda święcona
2) Monety
3) Zatrzymanie czasu
4) Monety
5) Monety
6) Monety
7) Monety
8) Krzyż
9) Jedzenie
10) Mini Boss: Burning Skeleton - nie ma paska HP, ale jest silny. Najlepszym sposobem jest go atakować, trzymając się dość blisko, tak by przejść pod nim, kiedy skoczy. 
11) Nóż
12) Jedzenie
13) Boss: Necromancer - ten boss ma dwie formy. Pierwsza jest raczej prosta - lata i przyzywa szkielety, które chodzą na dole. Wystarczy trzymać się góry, a nie powinien to być problem. Jego druga forma jest szybsza i bardziej agresywna - tutaj należy wykorzystać bronie specjalne, nie oszczędzając na nich.

Poziom 5' - Underground Lake
 (Tu dostaniemy się tylko, jeśli otworzymy sobie kluczem drzwi 11 na poziomie 4)
1) Krzyż
2) Topór
3) Nieśmiertelność
4) Zniszczenie wszystkich wrogów
5) Krzyż
6) Monety
7) Monety
8) Krzyż
9) Monety
10) Nieśmiertelność
11) Dopływ wody, który trzeba zniszczyć, by móc zejść niżej
12) Annete spotkanie z nią uleczy nas i aktywuje najlepsze zakończenie w grze
13) Jedzenie
14) Monety
15) Nóż
16) Zatrzymanie czasu
17) Krzyż
18) Boss - Water Dragon - - najlepiej stanąć w jednym z rogów i uderzać, to potrwa dość długo, ale jest to lepsze niż biegać za nim, bo wtedy istnieje duża szansa, że szybko nas zabije. Kiedy zginie, należy poczekać, bo kilka sekund po jego śmierci wystrzeli spod wody fontanna, która też nas może zranić.

Poziom 5 - Inner Sanctum
1) Nóż
2) Monety
3) Woda święcona
4) Monety
5) Jedzenie
6) Dodatkowe życie
7) Krzyż
8) Zatrzymanie czasu
9) Woda święcona
10) Boss: Werewolf - trudniejszy boss, bo przestrzeń jest mała, a boss szybki. Zatrzymanie czasu sprawdza się tu nieźle, bo można go zatrzymać gdy jest na ziemi i stłuc batem, zanim zacznie się ruszać.

Poziom 6 - Clock Tower
1) Monety
2) Krzyż
3) Monety
4) Jedzenie
5) Krzyż
6) Nóż
7) Krzyż
8) Monety
9) Jedzenie
10) Monety
11) Dodatkowe życie
12) Nóż
13) Jeśli uratowaliśmy Annete, to czeka nas walka z Death, a jeśli nie, wówczas będziemy świadkiem opętania Annete przez Carmillę. 
14) Boss: Death - walki ze śmiercią są zwykle podobne w kolejnych grach. Tak jest  tu - śmierć lata, wyrzucając co chwila kosy. W tej walce podstawą naszej taktyki jest skakanie, tak by unikać trafień i samemu uderzać. Kosy można zniszczyć, co warto robić.
15) Boss: Carmilla - co jakiś czas wypuszcza oczy - to one są jej główną bronią, czaszka krąży daleko od nas. Oczy trzeba jak najszybciej likwidować, choć z każdym kolejnym wypuszczeniem używają nowych, mocniejszych ataków. Czaszka jest z kolei tą częścią, która traci HP po trafieniach.

Poziom 7 - Castle Keep
1) Monety
2) Zniszczenie wrogów
3) Dodatkowe życie
4) Jedzenie
5) Nieśmiertelność
6) Nóż
7) Zatrzymanie czasu
8) Krzyż
9) Woda święcona
10) Jedzenie
11) Dracula - ma dwie formy. Pierwsza jest prosta - pojawia się na losowych platformach i strzela albo dwiema dużymi kulami ognia albo trzema płomykami. Te drugie można zniszczyć, kul ogna - nie. Jego wrażliwą częścią jest głowa. Jeśli w trakcie tej walki stracimy HP, to polecam skorzystać z jedzenia, które jest po prawo. W drugiej fazie nie będzie na to czasu.
Druga forma ma już całe ciało wrażliwe, ale porusza się o wiele agresywniej, dlatego tutaj trzeba będzie szybciej atakować, aby możliwie szybko skończyć tę walkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz