Etykiety

sobota, 6 marca 2021

Ultima 7: The Black Gate - Forge of Virtue - opis przejścia

"Forge of Virtue" daje nam możliwość odwiedzenia dodatkowej lokacji - Island of Fire. Dodatek ten został wydany osobno, ale jest obecnie automatycznie dodawany do każdego wydania Ultima VII: Black Gate.

O wyspie tej usłyszymy po raz pierwszy od Lorda Britisha podczas pierwszego spotkania z nim. Wyspa nie jest zaznaczona na mapie posiadanej przez gracza - znajduje się po środku, nieco na północ od New Magincii, tam gdzie na mapie widoczny jest pasek. Jest to lokacja, którą najlepiej jest odwiedzić w drugiej połowie gry, kiedy nasza drużyna będzie miała już nieco lepszy ekwipunek i trochę treningu za sobą. Wizyta tu da nam sporego kopa jeśli chodzi o ekwipunek i statystyki, sprawiając, że ostatnia lokacja w grze będzie już bardziej spacerkiem po parku. Pierwsze dwa testy można nawet zaliczyć na wczesnym etapie gry, jak tylko zdobędziemy latający dywan. Podniosą one mocno statystyki Avatara. Trzeci test, skupiony na walkach, lepiej zaliczyć trochę później. Stworzy on z Avatara istnego potwora o sile 60.

Przed wyruszeniem tam warto zabrać z muzeum w Brytanii dwie wielkie soczewki, te same, których używaliśmy w finale Ultimy VI. 

By dotrzeć na Island of Fire, potrzebujemy statku lub latającego dywanu. Docieramy do zatoki i wchodzimy do zrujnowanego budynku. Po lewo spotkamy maga Erethiana - pogadajmy z nim, opowie nam sporo ciekawych rzeczy, związanych także w pierwszymi trzema częściami cyklu Ultima. Dowiemy się, że wyspa ta jest powiązana z Exodusem - komputerem, który był naszym wrogiem w Ultima 3. Idziemy w prawo - jest tam lustro, w którym uwięziony jest demon. Pogadajmy z nim i zgódźmy się pomóc. Teraz wracamy na środek i idziemy dalej na północ. Znajdziemy tu trzy posągi - każdy z nich odpowiada jednej z cnót. Rozmowa z posągiem aktywuje test, który musimy zdać, aby otrzymać nagrodę.

Test of Truth

 Pogadajmy z figurą maga, a zostaniemy przeniesieni do pierwszej części tej lokacji. Idziemy prosto - gdy dojdzemy do dużej lokacji, przechodzimy koło ścian, gdyż wejście na środek aktywuje groźną pułapkę. Gdy wyjdziemy z tego pomieszczenia, zauważymy leżący na ziemi kawałek materiału. Obszukujemy północną ścianę, by znaleźć ukryte przejście. Idziemy nim prosto, by dość do małej lokacji. Otwieramy ją dźwignią i zabieramy leżący na postumencie Talisman of Truth. To oznacza finał testu - nagrodą będzie podniesienie naszego Intelligence do 30.

 

Test of Love

Porozmawiamy z kobietą, po czym wejdźmy do pokoju starego maga. W jego rogu jest ukryte przejściem, którym dotrzemy do zachodniego portalu, by przenieść się do nowej sekcji. Zabieramy wiadro, po czym wchodzimy do kopalni po lewo, by znaleźć w niej kilof. Porozmawiajmy z golemem i zgódźmy się mu pomóc. W zamian golem da nam książkę. 

Następnie udajemy sie do jaskini po prawo, by przejść nią  na jej końcu znaleźć teleport, który przeniesie nas do drugiej połowy. Wychodzimy nią na zewnątrz. Jest tu Stone of Castambre. Stawiamy wiadro przy południowo-wschodnim rogu kamienia, po czym używamy kilofa na drzewie znajdującym się na kamieniu. W ten sposób otrzymamy wiadro pełne krwi.

Wracamy z wiadrem do golema i polewamy krwią pięć kamieni wokół zniszczonego golema, a następnie czytamy książkę. Znajdziemy w niej zwój, który czytamy. Po scence otrzymamy serce, które umieszczamy na zniszczonym golemie - musimy kliknąć na jego ciało i włożyć tam serce. Ponownie czytamy zwój. Teraz dowiemy się, jak stworzyć nowe serce.

Wracamy do Stone of Castembre. Uderzamy w drzewo kilofem, a otrzymamy serce. Potem podstawiamy wiadro tak jak poprzednio, uderzamy kilofem w drzewo, by napełnić wiadro krwią. Wracamy do golemów. Wkładamy serce do martwego golema, potem używamy krwi na pięciu kamieniach i czytamy tekst ze zwoju. Golem ożyje - rozmawiamy z nim, a da nam Talisman of Love, co przeniesie nas do lokacji z rzeźbami. Nagrodą za zaliczenie testu będzie podniesienie Dexterity do 30. 

Test of Courage
 Teraz podchodzimy do statuy wojownika, a po rozmowie z nią wchodzimy do portalu po prawo. Idziemy przed siebie, otwierając sobie drzwi wytrychem, by dojść do lokacji z magiem i szkieletami. Zabijamy wszystkich - mag ma klucz, który zabieramy. Nieco na wschód są dwa golemy - musimy je zabić. Drzwi otworzymy kluczem, który miał mag. W następnej lokacji są dwie dźwignie, które musimy przesunąć, by móc iść dalej. Za zakrętem spotkamy siedlisko smoków - musimy je zabić, a potem ze skrzyni zabrać Szklany Miecz. Kładziemy go przed szklaną kulą w pomieszczeniu po lewo, aby pojawił się klucz, który otworzy kolejne drzwi. 

W następnej lokacji wchodzimy do wewnętrznego korytarza - są tu dwa piedestały z hełmami, które trzeba zamienić miejscami, by otworzyć kolejne drzwi. Dotrzemy do lokacji ze smokiem. Twierdzi on, że jest niepokonany ale i tak atakujemy go - za samą tę próbę nagrodzi nas ether gem, który od niego bierzemy. Teraz musimy wrócić na początek, by tamtędy wrócić do zamku do zamku. 

Udajemy się do lokacji z demonem, rozmawiamy z nim i używamy kamienia tak jak on mówi. Następnie idziemy do Erethiana. Najpierw pokazujemy mu demona, a potem pytamy o smoka. Zaakceptujmy jego ofertę, a stworzy on kuźnię. Nabieramy do wiadra wody ze studni, po czym wlewamy ją do  podłużnego pojemnika. Operację powtarzamy jeszcze dwa razy, aby pojemnik był pełen. Potem kładziemy otrzymany miecz na palenisku. Podnosimy z paleniska młotek i ekwipujemy go. Potem używamy miechu koło paleniska, by rozpalić ogień i nasz miecz stał się czerwono-biały. Kładziemy go szybko na kowadle (używając), a potem używamy na nim młotka. Robimy to trzy razy, po czym bierzemy miecz i wkładamy go do wody. Cały proces powtarzamy, aż Avatar stwierdzi, że to najlepsze co jest w stanie osiągnąć bez pomocy magii. 

Idziemy porozmawiać z Erethianem, a następnie rozmawiamy z naszym demonem. Używamy Ether Gem na mieczu, aby powstał Black Sword - jedna z najpotężniejszych broni w grze. Teraz wracamy do lokacji ze smokiem i mówimy naszemu demonowi, aby go zabił. Po scence dostaniemy klucz, którym otworzymy drzwi w lokacji ze smokiem. Wchodzimy do nich, zabieramy Talisman of Courage, co zakończny ten test. Nagrodą będzie podniesienie naszego Str do 30.

Exodus

Sporo słyszeliśmy już o naszym głównym wrogu z Ultimy 3, którego resztki mają jakiś związek z tym miejscem. Udajmy się do Erethiana, wypytajmy go o wszystko, następnie weźmy zwój z jego pokoju i porozmawiajmy z nim ponownie. Niestety, Erethian nie będzie chciał nam pomóc. Spytajmy zatem naszego demona, a wyjaśni on nam co i jak. Idziemy do komnaty, w której stoi lustro demona. Trzy talizmany umieszczamy na kolumnie, tworząc Talisman of Infinity.  Umieszczamy soczewki po dwóch stronach kolumny, przy ścianach - niebieską po lewo, purpurową po prawo. Zacznie się scenka, w trakcie której pojawi się Erathian, ale nic mu nie wyjdzie.

Wracamy do Brytanii - soczewki odnosimy do muzeum, a potem idziemy porozmawiać z Lordem Britishem - w nagrodę za ocalenie Brytanii nasza siła zostanie podniesiona do 60.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz