Etykiety

sobota, 6 marca 2021

Ultima 7: The Black Gate - magia

W tej części Ultimy tylko Avatar może posługiwać się czarami - Jaana posiada zdolność leczenia i wskrzeszania raz dziennie, o ile odpocznie w gospodzie, ale w tym celu nie korzysta z czarów. Mechanika magii jest podobna jak w częściach 4-6, czyli musimy nauczyć się danego czaru, posiadać odpowiednie składniki, wystarczający poziom doświadczenia oraz dość punktów magii.

Gdy w zamku Lorda Britisha znajdziemy księgę czarów, zawierać już ona będzie sporo zaklęć. Kolejne czary możemy dokupić u magów w grze - Ryudoma (Cove), Nystula (Brytania), Mariah (Moonglow), Nicodemusa (Yew), Sarplinga (Terfin) i Wis Sura (Vesper). Oni też sprzedają składniki do czarów.   

Składniki: Gi - Ginseng, Gr - Garlic, Bp - Black Pearl, Bm - Black Moss, Mr - Mandrake Root,  Ns - Nightshade, Sa - Spider Silk, Sa - Sulfurous Ash

Krąg pierwszy

Czar: Awaken All
Składniki: Gr, Gi
Działanie: Budzi wszystkich w okolicy
 
Czar: Cure
Składniki: Gr, Gi
Działanie: Leczy zatrucie jednej postaci
 
Czar: Create Food
Składniki: Ga, Gi, Mr
Działanie: Tworzy tyle sztuk jedzenia ile jest postaci w drużynie
 
Czar: Detect Trap
Składniki: Ns, Ss,
Działanie: Podświetla pułapki, ale tylko takie, które można unieszkodliwić
 
Czar: Great Douse
Składniki: Gr, Ss
Działanie: Gasi wszystkie lampy i świeczki w okolicy
 
Czar: Great Ignite
Składniki: Sa, Ss,
Działanie: Zapala wszystkie lampy i świeczki w okolicy
 
Czar: Light
Składniki: Sa
Działanie: Zapala na krótko światło
 
Czar: Locate
Składniki: Ss
Działanie: Pokazuje nasze współrzędne geograficzne

 
Drugi krąg
 
Czar: Destroy Trap
Składniki: Bm, Sa,
Działanie: Likwiduje pułapkę
 
Czar: Enchant
Składniki: Bp, Mr
Działanie: Rzucony na pociski sprawia, że stają się one magicznymi pociskami
 
Czar: Fire Blast
Składniki: Sa, Bp
Działanie: Kula ognia, uderzająca w wybrany cel
 
Czar: Great Light
Składniki: Sa, Mr
Działanie: Zapala światło na dłużej
 
Czar: Mass Cure
Składniki: Mr, Gr, Gi
Działanie: Jak Cure, ale działa na całą drużynę
 
Czar: Protection
Składniki: Sa, Gr, Gi
Działanie: Zmniejsza obrażenia
 
Czar: Telekynesis
Składniki: Mr, Bp
Działanie: Pozwala przesuwać/używać przedmiotu, który jest poza naszym zasięgiem
 
Czar: Wizard's Eye
Składniki: Ns, Bp, Sa, Mr, Ss
Działanie: Pozwala widzieć na dalszy dystans i przez przeszkody
 
Trzeci krąg
 
Czar: Curse
Składniki: Sa, Ns, Gr
Działanie: Zmniejsza obronę
 
Czar: Heal
Składniki: Gi, Gr, Ss
Działanie: Przywraca postaci nieco HP
 
Czar: Paralyze
Składniki: Ns, Ss
Działanie: Unieruchamia na pewien czas cel
 
Czar: Peer
Składniki: Ns, Mr
Działanie: Pokazuje naszą pozycję na mapie świata
 
Czar: Poison
Składniki: Ns, Bm, Bp
Działanie: Cel traci stopniowo posiadane Hp
 
Czar: Protect All
Składniki: Sa, Gi, Gr, Mr
Działanie: Jak protect, tylko działa na całą drużynę
 
Czar: Sleep
Składniki: Ss, Ns, Bp
Działanie: Usypia cel
 
Czar: Swarm
Składniki: Ns, Mr, Bm
Działanie: Przywołuje owady, których stado walczy po naszej stronie
 
Czwarty krąg
 
Czar: Conjure
Składniki: Ss, Mr
Działanie: Przywołuje potwory, które walczą po naszej stronie
 
Czar: Lightning
Składniki: Bp, Sa, Mr
Działanie: Przywołuje błyskawicę, która uderza w cel
 
Czar: Mark
Składniki: Mr, Bp, Bm
Działanie: Przywołuje kamień - jeśli użyjemy czaru Recall, to możemy się potem teleportować do miejsca, w którym ów kamień leży
 
Czar: Mass Cure
Składniki: Sa, Ns, Mr, Gr
Działanie: Jak Cure, ale działa na całą drużynę
 
Czar: Recall
Składniki: Mr, Bp, Bm
Działanie: Teleportuje nas do miejsca, gdzie pozostawiliśmy kamień z czaru Mark
 
Czar: Reveal
Składniki: Sa, Bm
Działanie: Pokazuje wszystko, co jest niewidzialne
 
Czar: Seance
Składniki: Bm, Mr, Ns, Ss, Sa
Działanie: Pozwala nam rozmawiać z duchami w Skara Brae
 
Czar: Unlock Magic
Składniki: Sa, Bm
Działanie: Otwiera magicznie zamknięte drzwi
 
Piąty krąg
 
Czar: Charm
Składniki: Bp, Ns, Ss
Działanie: Sprawia, że wróg walczy po naszej stronie
 
Czar: Dance
Składniki: Mr, Gr, Bm
Działanie: Sprawia, że wszyscy dookoła zaczynają tańczyć
 
Czar: Dispel Field
Składniki: Gr, Bp, Sa, Ss
Działanie: Kasuje magiczne bariery
 
Czar: Explosion
Składniki: Sa, Bm, Bp
Działanie: Eksplozja płomieni we wskazanym miejscu
 
Czar: Fire Field
Składniki: Bp, Sa, Ss
Działanie: Wskazane miejsce zostaje pokryte przez ogień
 
Czar: Great Heal
Składniki: Gi, Ss, Gr, Mr
Działanie: Jak Heal, ale działa mocniej
 
Czar: Invisibility
Składniki: Ns, Bm
Działanie: Sprawia, że postać staje się niewidzalna
 
Czar: Mass Sleep
Składniki: Gi, Ns, Ss
Działanie: Usypia wszystkich wrogów w okolicy
 
Krąg szósty
 
Czar: Cause Fear
Składniki: Mr, Ns, Gr
Działanie: Sprawia, że wróg ucieka przed nami
 
Czar: Clone
Składniki: Sa, Ss, Bm, Gi, Ns
Działanie: Tworzy nieuzbrojony klon wskazanej postaci, który walczy po naszej stronie
 
Czar: Fire Ring
Składniki: Sa, Bp, Bm
Działanie: Otacza ogniem wskazany cel
 
Czar: Flame Strike
Składniki: Sa, Bp, Bm
Działanie: Każdy cel w okolicy zostaje pokryty ogniem
 
Czar: Magic Storm
Składniki: Mr, Ns, Sa, Bm
Działanie: Przywołuje magiczne pioruny, które uderzają we wszystko na bardzo dużym dystansie
 
Czar: Poison Field
Składniki: Ss, Ns, Bp
Działanie: Tworzy pole, które zatruwa wszystko co na nie wejdzie
 
Czar: Sleep Field
Składniki: Gi, Ss, Bp
Działanie: Tworzy pole, które usypia wszystko co na nie wejdzie
 
Czar: Tremor
Składniki: Bm, Sa, Nr
Działanie: Wywołuje trzęsienie ziemi, przewracające wszystkich wrogów
 
Krąg siódmy
 
Czar: Creat Gold
Składniki: Mr, Ss
Działanie: Tworzy jeden złoty samorodek
 
Czar: Death Bolt
Składniki: Bp, Sa, Ns
Działanie: Zabija lub redukuje HP do minimum
 
Czar: Delayed Blast
Składniki: Mr, Sa, Bp, Bm, Ss
Działanie: Przywołuje wolno poruszający pocisk, który po trafieniu w cel wywołuje potężną eksplozję
 
Czar: Energy Field
Składniki: Mr, Ss, Bp, Sa
Działanie: Tworzy przeszkodę, której nie da się pokonać
 
Czar: Energy Mist
Składniki: Mr, Ns, Sa, Bm
Działanie: Rani każdego, kto dotknie postać, na którą został rzucony czar
 
Czar: Mass Might
Składniki: Bp, Mr, Gi
Działanie: Podnosi na pewien czas Str, Dex i Int wszystkich członków drużyny
 
Czar: Restoration
Składniki: Gi, Gr, Sa, Mr
Działanie: Leczy i uzdrawia wszystkich członków drużyny
 
Krąg ósmy
 
Czar: Armaggedon
Składniki: Bp, Gi, Gr, Mr, Ns, Sa, Ss, Bm
Działanie: Niszczy cały świat i zabija wszystkich poza Batlinem, Lordem Britishem, Przewoźnikiem i drużyną.
 
Czar: Death Vortex
Składniki: Bp, Sa, Ns
Działanie: Przywołuje czarną chmurę, która zabija wszystkich w okolicy
 
Czar: Invisibility All
Składniki: Ns, Bm, Bp
Działanie: Jak Inivisibility, ale działa na całą drużynę
 
Czar: Mass Death
Składniki: Gr, Gi, Mr, Ns, Bm
Działanie: Zabija wszystkich w zasięgu wzroku
 
Czar: Ressurect
Składniki: Gr, Gi, Ss, Sa
Działanie: Wskrzesza zabitą postać
 
Czar: Summon
Składniki:Bm, Mr, Gr
Działanie: Przywołuje bardzo silne potwory, aby walczyły po naszej stronie
 
Czar: Swordstrike
Składniki: Bp, Ns, Mr
Działanie: Zabija prawie każdego wroga, za wyjątkiem może 2-3 najsilniejszych w grze
 
Czar: Time Stop
Składniki: Mr, Gr, Bm
Działanie: Za pewien czas zatrzymuje wszystkich wrogów
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz