Etykiety

niedziela, 22 maja 2022

Space Quest 2: Vohaul's Revenge - opis przejścia

Stacja orbitalna
Po obejrzeniu intra wchodzimy do menu przedmiotów, oglądamy nasz zegarek i wciskamy dolny przycisk. Wchodzimy do śluzy powietrznej nad nami. Przebieramy się, otwieramy szafkę, z której zabieramy kostkę Cubixa i wzmacniacz atletyczny. Wychodzimy drzwiami po lewo. Po rozmowie z szefem wchodzimy do windy. Po dotarciu na miejsce naciskamy przycisk na konsoli i wchodzimy na statek.

Labion
Po długiej serii scenek, obszukujemy ciało strażnika, by znaleźć kartę wejściową. Podchodzimy do wraku i bierzemy kawałek maszynerii, wyłączając przy okazji sygnał SOS. Jeśli usłyszymy taki sygnał, to musimy najszybciej jak się da wyjść poza ekran lub schować się za czymś, tak by nie było nas widać na ekranie. Idziemy w prawo - zobaczymy zająca. Wracamy w lewo, patrzymy jak zając wpada do dziury, po czym wyjmujemy z niej jego ciało. Następnie ruszamy na północ, potem zaś w prawo. Uwalniamy potworka i wracamy w lewo. Raz jeszcze idziemy w lewo  zabieramy z ziemi niebieski owoc, uważając, by nie nadepnąć na pozostałe.

Teraz ruszamy na północ. Wkładamy kawałek maszynerii do ciała królika, po czym kładziemy ciało przy jednej z macek potwora. Po scence podchodzimy do krzaków i zrywamy jagody.  Wracamy na obszar, gdzie znaleźliśmy owoc, po czym idziemy w prawo, a następnie wchodzimy na ścieżkę u góry i idziemy nią w lewo. Wrócimy do lokacji z owocami, tyle, że będziemy w jej górnej części. Bierzemy list z zamówieniem i wrzucamy go do skrzynki. Wyjmujemy gwizdek z jej dolnej szuflady.

Idziemy w prawo, tam zostajemy na górnej część ekranu  idziemy dalej w prawo. Dojdziemy do bagien. Używamy na sobie jagód i  wchodzimy do bagna i podążamy w prawo. Po scence idziemy w górną część ekranu. Nurkujemy (używając ręki na wodzie), płyniemy pod wodą na zachód, by znaleźć jaskinię z klejnotem. Zabieramy go i wracamy na powierzchnię. Idziemy w prawo, by opuścić bagna.  Podążamy dalej w prawo, wspinamy się na wyschnięte drzewo, by znaleźć się na podwyższeniu.

Idąc dalej w prawo, dojdziemy do lasu. Podążamy przed siebie. Po scence obudzimy się w klatce. Rozmawiamy dwa razy ze strażnikiem. Gdy podejdzie blisko, rzucamy w niego owocem. Obszukujemy go i zabieramy klucz, którym następnie otwieramy klatkę. Zabieramy linę, która wisi na drzewie i idziemy na północ przez krzaki.  Biegniemy szybko w lewo, aby nas ne dostrzeżono. Potem idziemy dalej w lewo i przechodzimy po drzewie, które poprzednio obaliliśmy. Potem przywiązujemy linę do tego samego drzewa (ale nie do pnia).

Podziemia Labion
 Zsuwamy się po linie do końca i bujamy. Gdy Roger będzie po prawo poza górą na horyzoncie, będzie to znak, aby skoczyć gdy znajdziemy się po lewo. Wchodzimy do jaskini  używamy klejnotu, by zrobiło się jaśniej. Idziemy przed siebie. Po upadku podnosimy klejnot i idziemy na południe. Gdy skończy się monolog, odzywamy się do stworka i wpisujemy "the word" w urządzenie tłumaczeniowe, by móc podążać dalej.

Tu znowu będzie ciemno, więc używamy klejnotu.  Idziemy w prawo tak długo jak się da, potem w dół, a potem zaraz skręcamy w prawo.  Idziemy do kolejnego zejścia w dół i schodzimy nim na samo dno. Następnie idziemy w lewo tak daleko jak się da. Dojdziemy do znaku "exit". Tam schodzimy na dół i skręcamy w prawo. Wsiadamy do wagonika.

Wchodzimy do wody i płyniemy na wschód. Gdy dotrzemy do rozwidlenia, wybieramy prawy kierunek. Gdy będziemy na powierzchni, płyniemy w prawo. Nie wychodzimy na brzeg, ale używamy gwizdka, a potem rzucamy potworowi kostkę Cubixa.  Wychodzimy z wody, dziemy do rozwalonej skały, podnosimy z ziemi kamień i przechodzimy przez otwór.

W nowej lokacji używamy naszego wzmacniacza atletycznego na kamieniu, a potem używamy nowo skonstruowanej procy na strażniku. Następnie korzystamy z karty wejściowej, by otworzyć drzwi i dostać się na platformę. Wchodzimy do statku. Używamy trzech czerwonych przycisków, by pojawił się ekran kontrolny.  Wciskamy "power", obracamy koło na dole i wciskamy "thruster". Wracamy na ekran, przesuwamy wajchę w dół.

Asteroida Vohaula
Idziemy w lewo i wsiadamy do windy. Wjeżdżamy na czwarte piętro, idziemy w lewo, podążamy korytarzem, a potem wybieramy lewe drzwi do toalety. Wchodzimy do środkowej kabiny i zabieramy papier toaletowy. Wychodzimy na zewnątrz, podążamy w lewo i wchodzimy do pomieszczenia. Rozmawiamy z robotem i idziemy w prawo. Zabieramy ze stołu zapalniczkę i wychodzimy na zewnątrz.

Idziemy w prawo, potem korytarzem przed siebie i wracamy do windy. Jedziemy na piąte piętro. Zabieramy ze stolika kartę dostępu. Wracamy do windy, jedziemy na pierwsze piętro. Idziemy dwa razy w prawo i wchodzimy do kolejnej windy. Zjeżdżamy na trzecie piętro, wchodzimy do drugich drzwi i  zabieramy ze stołu przecinak do papieru. Naciskamy przyciski na pulpicie koło drzwi, by wyjść na zewnątrz. Idziemy w prawo i wchodzimy do windy. Tu trzeba uważać na roboty sprzątające i obcych.

Zjeżdżamy na dół i idziemy w lewo - korzystamy z nisz, by unikać robota, po czym używamy karty dostępu na drzwiach na końcu. Zabieramy śmietnik stojący koło komputera, czytamy kartkę na biurku (to kod, zapamiętujemy go) i wychodzimy. Ponownie uważamy na robota, idziemy w prawo, idziemy do winy, wjeżdżamy na górę, idziemy w lewo i wsiadamy do windy, by wrócić na pierwsze piętro.

Idziemy dwa razy w prawo, wsiadamy do windy i jedziemy na piąte piętro. Podchodzimy do pulpitu i wybieramy symbole z kartki, które są kodem. Idziemy dalej w prawo, rozmawiamy z facetem ubranym na niebiesko. Podążamy dalej, wchodzimy do czerwonych drzwi i zabieramy przepychacz do rur. Teraz szybko idziemy w prawo, uciekamy do windy i wjeżdżamy na pierwsze piętro.

Idziemy w prawo, na platformę, gdzie jest nasz pojazd. Tym razem wybieramy środkowe przejście. Gdy wyjdziemy, znajdziemy się w pułapce. Kiedy podłoga zacznie się otwierać, czekamy, po czym używamy przepychacza na lewej ścianie. Gdy będziemy bezpieczni, wkładamy papier toaletowy do kosza na śmieci. Stawiamy kosz przy schodach, a potem podpalamy go zapalniczką. Idziemy w lewo i otwieramy drzwi.

Podchodzimy do Vohaula. Po scence używamy przecinaka do papieru, by wydostać się spod klosza. Idziemy w lewo i wychodzimy wywietrznikiem. Naciskamy przycisk za pojemnikiem i idziemy z powrotem w prawo. Idziemy w lewo, ale ne wchodzimy do wywietrznika. Podchodzimy do przełącznika  przesuwamy go na on, a potem wpisujemy "enlarge". Po scence obszukujemy zwłoki Vohaula, by znaleźć kod SHSR. Podchodzimy do komputera i używamy kodu.

Wychodzimy schodkami po prawo, a następnej lokacji zabieramy maskę tlenową z pojemnika na ścianie. Zakładamy ją i podążamy dalej w prawo. Wróciwszy do środka, idziemy w prawo  przez cały czas aż dojdziemy do rzędu włazów w ścianie. Otwieramy pierwszy, wchodzimy do środka i siadamy w fotelu pilota. Po wszystkim odsuwamy szklaną zasłonę i wchodzimy pod nią.