Etykiety

niedziela, 5 czerwca 2022

Castlevania 2: Simon's Quest - opis przejścia

Jova

1) Początek gry
2) Kościół
3) Thorn Whip
4) Holy Water
5) White Crystal
6) Jova Woods
7) Belasco Marsh
Grę zaczynamy w mieście Jova. Mamy tu parę rzeczy do zrobienia. Mieszkańcy miasta udzielą nam porad odnośnie tego, co trzeba będzie dalej zrobić w grze. W kościele możemy odzyskać HP.

Walutą w tej grze są serca - mamy ich na razie zaledwie 50, a potrzebujemy sporo więcej. Aby je zdobyć, należy udać się do położonego w prawo lasu i zabijać szkielety i wilkołaki. Musimy kupić dwie rzeczy - Holy Water i White Crystal. Woda Święcona to pierwsza broń specjalna. Nie płacimy sercami za jej użycie. Aby jej użyć, naciskamy przyciski "góra" i "B". W mieście jest także do kupienia Thorn Whip, ale jego cena jest dość wysoka - można więc sobie darować, za jakiś czas kupimy lepszy bicz.

Rzeczą charakterystyczną dla tej gry jest podział czasu. Dzień i noc bowiem się zmieniają. Nocą w mieście nie możemy wejść do domów, zaś po ulicach krążą potwory. Nocą wrogowie są także silniejsi ale dają więcej serc.

Dodatkowo należy uważać na wodę na dole - jeśli do niej wpadniemy, tu zginiemy.

Droga do Veros

1) Do Jova
2) Do South Bridge
3) Do Jova Woods
4) Do Veros Woods
5) Do South Bridge
6) Do Veros
7) Do Berkeley Mansion

Aby dotrzeć do miasta Veros, musimy pokonać trzy lokacje. Pierwsza to Jova Woods.  Walczymy tu ze szkieletami i wilkołakami. Te pierwsze są banalne, te drugie co jakiś czas skaczą.

Druga lokacja, South Bridge, poza szkieletami ma także ryboludzi - ci są wredni, bo wyskakują znienacka spod wody i strzelają. Na szczęście potem sami wracają do wody.

Trzecia lokacja do Veros Woods. To dłuższy obszar. Na początku możemy sobie otworzyć skrót, rozwalając kamienie wodą święconą. Idziemy w prawo i schodzimy w dół drugimi napotkanymi schodami, aby dotrzeć do Veros.

Veros

1) Do Veros Woods
2) Dagger
3) Kościół
4) Chain Whip
5) Do Dabi's Path

Oba sklepy są zamaskowane - możemy do nich wejść, ale będzie tam pusto. By spotkać sprzedawcę, trzeba użyć Holy Water - w pierwszym sklepie na prawej ścianie,  w drugim - na środku podłogi, a potem na bocznej platformie.

Tym, co musimy tu zrobić, jest zakup Chain Whip za 150 serc. Dlatego właśnie sugerowałam darowanie sobie kupowania Thron Whip. Miasto to nocą jest bardzo nieprzyjemne, gdyż latają tu nietoperze, które są męczącymi przeciwnikami. Sztylet, druga specjalna broń w tej grze, jest także wart nabycia.  Tak jak woda święcona, sztylet jest "bezpłatny" - nie wydajemy serc na jego użycie.

Po zakupach wracamy do Veros Woods.



Veros Woods
Wracamy na górę, idziemy w prawo, aż dojdziemy do wejścia do dużego domu. Przed nami pierwszy zamek w tej grze. Można tam wejść tylko, jeśli posiadamy White Crystal.

Berekley Mansion
 1) Do Veros Woods. Winda aktywuje się wyłącznie, jeśli mamy White Crystal.
2) Iluzoryczne stopnie - dwa pierwsze klocki platformy są iluzją, jeśli na nie wskoczymy, to spadniemy.
3) Sprzedawca kołków.
4) Podpowiedzi ukryte po obu stronach ściany
5) Podpowiedź ukryta w ścianie
6) Iluzoryczna ściana.
7) Tu trzeba użyć kołka, by zdobyć Dracula's Rib

Trasa przez posiadłość nie należy do trudnych - wskakujemy na platformę, jedziemy do góry, potem w prawo, do góry, w lewo, znowu do góry i w prawo. Tu czeka nas cwana pułapka na końcu - dwa pierwsze stopnie platformy, na którą musimy wskoczyć, są iluzją - jeśli wskoczymy na nie, to polecimy w dół. Dlatego trzeba wymierzyć skok dalej. W końcu dotrzemy do sprzedawcy kołków - kupujemy od niego kołki za 50 serc.

Mając kołki, idziemy w prawo, na dół i dalej w prawo - uważając ponownie, bo tym razem iluzoryczna podłoga może sprawić, że spadniemy na dół. Jeśli się tak stanie, to trzeba będzie robił kółko i niemal całą posiadłość zaliczyć od zera. Podchodzimy do klejnotu na postumencie, używamy kołka i zabieramy Żebro Draculi. Gdy mamy je wyekwipowane, działa ono jak tarcza, odbijając wystrzeliwane w nas pociski. Mając je, wracamy do Veros. Trasę możemy sobie skrócić, jeśli spadniemy dziurą, o której pisałam wcześniej.

Wróciwszy do Veros, idziemy w prawo.

Dabi's Path

1) Do Veros
2) Platforma do rozwalenia
3) Sacred Flame
4) Do Ajiba Woods

Naprowadzające się na nas latające oczy są naprawdę wkurzającymi przeciwnikami. Trasa tu jest prosta, na samym końcu musimy rozwalić wodą święconą platformę, aby móc pójść w lewo i zdobyć kolejną dodatkową broń - Sacred Flame. Ona jest już płatna - każde użycie kosztuje jedno serce. Potem ruszamy w prawo.

Ajiba Woods

1) Do Dabi Path
2) Podpowiedź
3) Do Ajiba
4) Do Yuba Cave
Strzelające pajęczynami pająki zignorujemy - po prostu biegniemy przed siebie, nie kłopocząc się walką z nimi, bo są bardzo upierdliwe, a zabić je trudno. Na razie też pomińmy schody prowadzące w dół i skierujmy się prosto w prawo, by dotrzeć do miasta.

Ajba

1) Do Ajiba Woods
2) Sprzedawca czosnku
3) Podpowiedź.
4) Sprzedawca Laurów
5) Wymiana kryształów
6) Do Camila Cementary

Zła wiadomość - w tym mieście nie ma kościoła. A po przejściach z pająkami Simon nie będzie zapewne w najlepszym stanie. Niemniej, mamy tu kilka rzeczy do kupienia. Tak jak poprzednio, sprzedawcy są poukrywani - musimy użyć wody święconej, by zrobić dziury w ścianach i podłogach, aby do nich dotrzeć. Kupujemy Laury (na krótko czynią Simona nieśmiertelnym) i Czosnek (pozwala potem zdobyć kilka innych przedmiotów).

W północno-wschodnim rogu miasta znajdziemy człowieka, który zaproponuje nam wymianę naszego White Crystal na Blue Crystal. Godzimy się, bowiem będzie on nam niebawem potrzebny.

Teraz wychodzimy z miasta na chwilę w prawo. Zaraz po wejściu tu używamy czosnku, by pojawił się mężczyzna, który da nam srebrny sztylet, kolejną specjalną broń. Mając go, wracamy do miasta, uzupełniamy czosnek, a potem opuszczamy je wyjściem po lewo.

Veros Woods
Idziemy w lewo i schodzimy po schodach w dół, by dotrzeć do nowej lokacji.

Yuba Cave

1) Do Veros Woods
2) Miejsce użycia Blue Crystal
3) Do Rover Mansion
Idziemy po prostu cały czas w prawo, by dojść do jeziora. Jeśli mamy Blue Crystal, to ustawiamy go jako przedmiot używany i klękamy na brzegu jeziora. Po krótkim momencie czasu widok się obniży i zobaczymy schody. Schodzimy po nich, by dotrzeć do drugiego z zamków.

Rover Mansion

1) Do Yuba Cave
2) Iluzoryczny mur
3) Ruchoma ściana
4) Sprzedawca kołków
5) Trzy iluzoryczne podłogi
6) Podpowiedź
7) Podpowiedź
8) Dracula's Heart

Choć miejscówka ta jest spora, to w zasadzie całą jej zachodnia część możemy ominąć - nie ma tam nic ciekawego. Idziemy prosto w prawo. W pewnym momencie drogę zagrodzi nam ściana, ale to tylko iluzja, możemy przez nią przeskoczyć. Idziemy dalej w prawo, by natknąć się na kolejną przeszkodę - poruszający się murek. Trzeba nad nim przeskoczyć, inaczej zepchnie nas on do wody. Tuż za nim spotkamy sprzedawcę kołków, od którego kupujemy kolejny.

Cofamy się nieco i wchodzimy teraz na górę, następnie w prawo i na sam szczyt, a potem w lewo i w dół. Używamy kołka i zabieramy serce Draculi. Mając je, możemy opuścić to miejsce.

Podróż powrotna
Teraz czeka nas długa podróż powrotna, bo musimy wrócić do Jova, czyli do miasta, w którym zaczynaliśmy rozgrywkę. Jeśli używaliśmy laurów, to warto wcześniej skoczyć do Aiby i uzupełnić ich zapas. Potem idziemy dłuuuugą drogą do Jova. To miasto natomiast opuszczamy wyjściem po lewo.

Podróż do Alba

1) Do Jova
2) Do Dead River
3) Do Belasco Marsh
4) Przewoźnik
5) Do Alba 
Teraz musimy przebić dwie kolejne lokacje, które mimo prostej konstrukcji są zauważalnie trudniejsze od poprzednich za sprawą silniejszych i groźniejszych potworów. Przydadzą nam się laury, dzięki którym przejdziemy przez bagno nie ginąc.

W drugiej z nich spotkamy przewoźnika. Może on nas zabrać do miasta Alba, gdzie będziemy się mogli uleczyć.  Należy pamiętać, że nawet podczas podróży promem będą nas atakować ryboludzie.

Alba

1) Do Dead River
2) Sprzedawca Laurów
3) Kościół
4) Sprzedawca czosnku
5) Wymiana kryształów
6) Do Sadam Woods

Podczas pierwszej wizyty warto się w sumie uleczyć i uzupełnić zapas laurów. Potem wychodzimy z miasta wyjściem po prawo.

Droga do Brahm's Mansion
To będzie krótka trasa. Wracamy do przewoźnika i przepływamy na prawy brzeg. Tam ustawiamy sobie jako posiadany przedmiot serce Draculi i podchodzimy do przewoźnika. Teraz zabierze on nas w inne miejsce. W ten sposób dotrzemy do trzeciego zamku.

Brahm's Mansion

1) Do Dead River
2) Iluzoryczna podłoga
3) Podpowiedź
4) Iluzoryczna ściana
5) Sprzedawca kołków
6) Śmierć
7) Dracula's Eyeball
Tutaj nie da się niestety zrobić żadnego skrótu. Musimy przebyć sporą drogę, idąc najpierw w prawo, potem długo do góry, w prawo, następnie zaś na sam dół i w lewo, by kupić kolejny kołek - polecam bardzo kupić dwa, przyspieszy nam to przechodzenie kolejnej posiadłości. Teraz idziemy znowu w dół, a potem w prawo. W tej lokacji bardzo się opłaca używać wody święconej, aby kasować wrogów, którzy są poza bezpośrednim zasięgiem naszego bicza. Uważać należy, aby nie stracić HP. Dlaczego? Ano dlatego, że to pierwsza lokacja, w której czeka nas walka z bossem.

Boss: Grim Reapper

Pierwszy boss w grze, a sprawić może sporo trudności. Na szczęście jest na niego dość prosta taktyka. Podchodzimy do Śmierci, używamy Sacred Flame by ją sparaliżować, tłuczemy biczem, gdy się poruszy, znowu używamy Sacred Flame i tak do skutku. Śmierć ma sporo HP, więc zajmie nam to pewnie trochę czasu i nie jest wykluczone, że też stracimy trochę HP po drodze. UWAGA: gdy tu wrócimy, Śmierć się zrespawnuje, jak każdy inny przeciwnik w tej grze.

Po walce zdobędziemy Sacred Dagger - idziemy dalej, używamy kołka na kuli, aby zdobyć Dracula's Eyeball. Po jego zabraniu idziemy do wyjścia i opuszczamy posiadłość drogą po lewo.

Podróż po diament

1) Do Brahm's Mansion
2) Do Jam Wasteland
3) Do Dead River
4) Diament

Idziemy cały czas w lewo. Skakanie po klockach może być uciążliwe - najlepiej skakać w momencie, kiedy nasz klocek jest wyżej niż ten, na który chcemy wskoczyć. W drugiej lokacji z kolei czeka nas sporo latającego tałatajstwa. Na jej końcu spotkamy zakapturzoną postać, która da nam diament. Po jego zdobyciu wracamy do Alby.

Alba
Leczymy się, wymieniamy kryształ na czerwony, a następnie kupujemy czosnek. Mając to zrobione, możemy ruszać dalej. Opuszczamy miasto wyjściem po lewo.

Podróż do Odol

1) Do Alby
2) Iluzoryczna podłoga
3) Silk Bag
4) Do Odol
Ruszamy w lewo, przez las. Gdy dojdziemy do schodów w dół, schodzimy po nich, uważając niżej, gdyż w platformach są niewidzialne dziury. Idziemy przez cmentarz cały czas w lewo, aż dojdziemy do ściany. Tutaj używamy czosnku, by przywołać człowieka, który podaruje nam Silk Bag. Mając to wracamy na górę. Jeśli nasze HP jest niskie, to polecam wrócić do Alby i się uleczyć, a dopiero stamtąd  podążamy dalej w lewo, by dotrzeć do miasta Odol.

Odol

1) Do Sadam Woods
2) Podpowiedź
3) Sprzedawca Laurów
4) Sprzedawca Morning Star
5) Do Jam Wasteland 2

Zła wiadomość jest taka, że w tym mieście nie ma kościoła. Dobra jest z kolei taka, że możemy tu kupić Morning Star - drugi najlepszy bicz w całej grze. Oczywiście, należy to zrobić. Możemy też dokupić sobie komplet laurów, przydadzą się nam za jakiś czas. Jeśli mamy Silk Bag, to możemy ich mieć aż osiem. Po załatwieniu tego ruszamy w lewo.

Jam Wasteland 2

1) do Odol
2) Podpowiedź
3) Do Bodley Mansion
Droga jest krótka i prosta. Na samym końcu, gdy dojdziemy do ściany, klękamy i czekamy. Jeśli mamy czerwony kryształ, to po paru chwilach pojawi się czerwona trąba powietrzna, która zabierze nas do kolejnej posiadłości.

Bodely Mansion

1) Start
2) Iluzoryczna podłoga
3) Iluzoryczna ściana
4) Ściana do rozwalenia
5) Podpowiedź
6) Sprzedawca kołków
7) Dracula's Nail

Dość duża, ale prosta w sumie posiadłość, nie ma tu żadnych momentów, które sprawiłyby nam trudności. Jeśli mamy kupiony wcześniej kołek, to możemy po prostu iść cały czas w prawo, dość do końca, zabrać Dracula's Nail i wracamy tą samą trasą.

Jeśli go nie mamy, to podążamy na północ, potem na wschód, potem zaś na południe. Przechodzimy przez iluzoryczną ścianę do dużej lokacji w środku, by kupić kołek. Zeskakujemy iluzoryczną dziurą obok, schodzimy na sam dół i idziemy w prawo, by zabrać Dracula's Nail. Wracamy idąc cały czas w lewo.

Teraz mamy dwie opcje. Jeśli nie mamy pięciu laurów, albo nasze HP jest niskie, to możemy ruszyć na wschód, do miasta, by się uleczyć i uzupełnić zapas laurów. Jeśli jednak jesteśmy gotow, to ruszamy na zachód.

Podróż po Flame Whip

1) Do Bodley Mansion
2) Punkt użycia kryształu
3) Ściana do rozwalenia
4) Flame Whip
5) Iluzoryczna podłoga
6) Do Devious Woods
Czas zdobyć najlepszy bicz w grze. Wychodzimy z posiadłości drogą w lewo. Dojdziemy do jeziora. Ekwipujemy czerwony kryształ  klękamy, czekając, aż widok się obniży. Schodzimy na dół i podążamy w lewo.

Tu idziemy prosto w lewo, skaczemy po platformach, zaś przy ostatniej rozwalamy ścianę, by spotkać człowieka, który da nam Flame Whip, najmocniejszy bicz w grze (dostaniemy go tylko, jeśli mamy Morning Star). Mając bicz, wracamy na początek poziomu, wchodzimy do góry, a potem idziemy w lewo, by wyjść stąd zachodnim wyjściem. 

Podróż do Laruba Mansion

Tu możemy ruszać tylko jeśli mamy co najmniej pięć sztuk laurów. Pierwsza lokacja, Devious Woods, jest względnie prosta. Ale druga, Joma Marsh, to niemal w całości bagno. Musimy używać Laurów, by się przez nie przedostać, ale uwaga, nie zużyjmy wszystkich, bo będą potem potrzebne. W ten sposób dotrzemy do kolejnej posiadłości.

Laruba Mansion

1) Do Joma Marsh
2) Sprzedawca kołków
3) Weeping Mask
4) Dracula's Ring
5) Dodatkowe Laury

Na początku idziemy w prawo i do góry, by zdobyć kolejny kołek. Potem idziemy dalej w prawo i długo na dół, bardzo uważając na nasze HP. Gdy zejdziemy bowiem na sam dół i ruszymy w prawo, spotkamy drugiego w tej grze bossa.

Boss: Weeping Mask

Dużo prostszy od Ponurego Kosiarza, którego spotkaliśmy wcześniej. Cała strategia to wyekwipowanie sobie Żebra Draculi. Stajemy na lewo od bossa i skaczemy, aby zadawać mu ciosy, gdy się kręci. Kiedy się zatrzyma i zacznie strzelać, po prostu stoimy, a żebro chroni nas przed pociskami. Powtarzamy wszystko, aż boss zginie. Po walce otrzymamy Magic Cross.

Po jego zabiciu idziemy dalej i zabieramy Pierścień Draculi. Potem wracamy. Jeśli mamy 3 lub mniej Laury, to możemy iść prosto w lewo - będzie trochę problemów z pająkami, ale na końcu trasy czeka facet, który da nam za darmo cztery laury. Potem wracamy i wychodzimy na zewnątrz.

Podróż do Doiny
Opuszczamy posiadłość i wracamy przez bagna w prawo - tak, dlatego właśnie potrzeba nam było więcej laurów. Potem podążamy cały czas w prawo, by w końcu dojść do nowego miasta.

Doina

1) Do Wicked Ditch
2) Podpowiedź
3) Kościół
4) Sprzedawca laurów
5) Do North Bridge

Doina to najmniejsze miasto w grze, na szczęście jest tu kościół. Możemy tu także uzupełnić zapas laurów, co warto zrobić. Nic poza tym nie ma tu do zrobienia, więc ruszamy dalej.

Podróż do Yomi

1) Do Doiny
2) Do Dora Woods
3) Do Yomi
4) Do Hulda Marsh

Na moście znowu nam się bardzo przyda żebro Draculi, gdyż pojawiają się tu strzelający ryboludzie. Żebro nawet bardziej przyda się w drugiej lokacji, gdzie mamy dużo szybszych i także strzelających wrogów. Gdy dotrzemy do schodów, schodzimy po nich, by dojść do miasta. Dalsza bowiem droga w prawo prowadzi do ślepego zaułka.

Yomi
1) Do Dora Woods
2) Do Vlads Graveyard
W tym mieście nie ma niczego, nie ma mieszkańców, w domach jest pusto, a w jednym spotkamy człowieka, który nic nie ma ciekawego do powiedzenia. Dlatego po prostu ruszamy dalej.

Podróż do Castlevanii
1) Do Yomi
2) Do West Bridge
3) Do Vlad Graveyard
4) Ściana do rozwalenia
5) Do Castlevanii

Trochę się rozczarowałam, bo liczyłam, że końcowe lokacje w tej grze będą jakieś mega trudne, tymczasem Vlad Graveryard nie oferuje nam  żadnego wyzwania. Druga lokacja nie zawiera nawet żadnych wrogów. Tak więc po prostu idziemy przed siebie, by dojść do celu naszej wędrówki.

Castlevania

1) Do West Bridge
2) Ściana do rozwalenia
3) Dracula

Kolejne rozczarowanie - zamek jest niewielki i całkowicie pusty, po prostu idziemy prosto, by po pewnym czasie dotrzeć do sali z kolumnami. Za nią znajdziemy finałowego bossa tej gry.

Boss: Dracula

Wygląda groźnie, ale tak naprawdę walka jest banalna. Stajemy w lewym dolnym rogu i używamy bicza albo Złotego Sztyletu - Dracula zginie bardzo szybko. Cóż, nie ma to wiele wspólnego z jakimikolwiek innymi częściami tej serii, gdzie każdorazowo finałowe walki to długa i ciężka rzecz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz