Etykiety

niedziela, 4 grudnia 2022

Space Quest 3: The Pirates of Pestulon - opis przejścia

Śmietnisko 
Idziemy w dół, a potem w prawo. Podchodzimy do windy i wjeżdżamy nią na górę. Gdy znajdziemy się na pasku transmisyjnym, natychmiast stajemy (stand) i skaczemy (jump). Teraz idziemy w lewo, aż wejdziemy do pomieszczenia. Stajemy przy zielonym punkcie i schodzimy do wagonika (get in grabber). Teraz musimy szybko podjechać go będącego tuż obok niebieskiego podestu, wysiadamy z wózka (leave grabber) i wskakujemy do dziury, bo jeśli nie zrobimy tego dość szybko, to robot nas zabije.

Idziemy w lewo i oglądamy ścianę (look wall), a potem zaglądamy do odkrytej dziury (look hole). Bierzemy reaktor (get reactor), po czym idziemy do drabiny w prawym górnym rogu i wspinamy się po niej (climb ladder). Idziemy na północ, by wrócić do naszej startowej lokacji. Stąd idziemy w prawo, aż w czerwonej rurze zaliczymy scenkę.Wracamy do punktu startowego, idziemy na południe, a potem w prawo. Ponownie wchodzimy na windę, ponowne ratujemy się z taśmociągu tak samo jako poprzednio. Znowu wchodzimy do wózka, teraz jedziemy zaś w lewo, by zrobić kółko i wyjechać stąd.

Gdy wyjedziemy z pomieszczenia, zatrzymujemy się zaraz za czarną rurą i naciskamy przycisk (push button), by uchwyt zjechał na dół i podniósł przedmiot. Następnie jedziemy w prawo, aż wózek zakręci. Zatrzymujemy się zaraz za zakrętem i ponownie naciskamy przycisk. Po opuszczeniu ładunku wracamy do pomieszczenia z robotem, wysiadamy z wózka i skaczemy do dziury. Ponowne wspinamy się po drabinie, ale gdy będziemy na górze, zabieramy drabinę ze sobą (get ladder). Idziemy na północ, dwa razy w prawo. Na początku czerwonej rury bierzemy przewody (get wire).

Idziemy dalej, podchodzimy do głowy robota i wspinamy się do niej (climb head). Podchodzimy do statku od jego prawej części, kładziemy tam drabinę (put ladder down), wspinamy się po niej, a potem podchodzimy do włazu i go otwieramy (open hatch). Wkładamy reaktor w odpowiednie miejsce (put reactor in hole), a potem przewody (put wire in hole). Siadamy za sterami statku (sit), obszukujemy fotel (search seat), by znaleźć siedem buckazoidów. Uruchamiamy komputer pokładowy (use computer). Wybieramy "radar", "engines" i "takeoff". Gdy wystartujemy i odezwie się alarm, wybieramy "weapons system", a następnie "shields - front". Strzelamy spacją, by opuścić to miejsce.

W przestrzeni kosmicznej używamy komputera i wybieramy "navigation". Wskazujemy siódmy sektor po prawo od nas - sector 82. Wybieramy "scan", a gdy pokaże nam dane planety, robimy jeszcze jeden skan - resume scan. Okienko przeleci kilka rzędów i wskaże planetę Phleebhut w sektorze 39.  Tu wybieramy "set course", zaś w komputerze głównym "light speed". Gdy zakończy się scenka, wybieramy opcję "land", by znaleźć się w nowym miejscu. W tym momencie powinniśmy mieć 145 punktów.

 Phleebhut
Wstajemy (stand) i wychodzimy ze statku (exit ship). Po scence idziemy na północ, potem w prawo, następnie na północ i znowu w prawo. Po scence wchodzimy do knajpy. Sprzedajemy klejnot (sell gem) i godzimy się na 425 Buckazoidów. Potem kupujemy kapelusz (buy hat), następnie orat (buy orat), bieliznę (buy underwear), po czym wychodzimy (leave). Po scence koniecznie zapisujemy grę, bo czeka nas teraz trudny fragment. Idziemy w lewo, potem na południe, w lewo i na południe. Dotrzemy do naszego statku. Może się zdarzyć, że nasz prześladowca dopadnie nas po drodze mimo to - wówczas musimy zacząć od zapisanego punktu.

Nie wsiadamy jednak do statku, ale zapiszmy grę, po czym ruszajmy w lewo. Jest tu wisząca na suficie jaskini mięsożerna roślina. Musimy przejść tak, by nas nie pożarła, ale by zjadła naszego prześladowcę. Nie jest to proste, bo trzeba przejść niemal pod rośliną, a robot jest tuż za nami. Aby to się udało, musimy przejść tuż przy filarze, nie wchodząc w cień. Po tym, jak się nam uda, podchodzimy do szczątków, ale nie za blisko, nie wchodząc w cień i używamy orata (use orat), by wyciągnąć z nich pas niewidzialności. Wracamy na statek, wchodzimy do środka, siadamy w fotelu i używamy komputera. Wybieramy "engines", potem "take off", następnie "navigation". Wybieramy "scan", potem "resume scan", aż wskaże nam Monolith Burger. Wtedy wybieramy "set course", a w głównym menu komputera "Light speed". Po dotarciu na miejsce powinniśmy mieć 248 punktów.

Monolith Burger
Idziemy w lewo i rozmawiamy z kasjerem. Oglądamy menu (look menu), a potem zamawiamy Monolith Fun Meal wybierając myszką numer 7, zgadzamy się na drinka, a potem płacimy (pay bill). Siadamy przy stoliku i jemy posiłek (eat food), by znaleźć pierścień dekodowania.

Wstajemy i podchodzimy do automatu do gier po lewo i gramy na nim (play machine). Wkładamy monetę (put money in machine) i czas na prawdziwą masakrę. Musimy wylądować kurczakiem dziesięć razy na lądowisku, przy czym trzeba to zrobić powoli, bo jeśli wyląduje za szybko to się odbije. Po 10 udanych lądowaniach otrzymamy tajną wiadomość. Zauważyłam, że po iluś tam rozgrywkach wiadomość pojawia się automatycznie, o ile mamy łącznie 10 uratowanych kurczaków. Używamy pierścienia (decode message), po czym wychodzimy, wsiadamy na statek (enter ship).

Ponownie używamy komputera, wybieramy "engines", potem "navigation", a gdy podczas skanowania komputer znajdzie planetę Ortega, wówczas ustawiamy na nią kurs i lecimy tam. Po dotarciu na miejsce lądujemy. Powinniśmy mieć 388 punktów.

Ortega
Wstajemy z fotela i zakładamy bieliznę termoizolacyjną (wear underwear). Potem wychodzimy (exit ship). Idziemy na południe, w lewo i na południe, uważając, aby nie wpaść do lawy. Czekamy za skałami aż piraci się oddalą, a dopiero potem wychodzimy. Podchodzimy do teleskopu w lewym dolnym rogu i patrzymy przez niego (use telescope). Potem podchodzimy do zielonej skrzynki będącej detonatorem po prawo i bierzemy ją - (get detonator), a następnie zabieramy pręt będący tuż obok (get pole).

Idziemy dwa razy w prawo, a potem dwa razy na północ, by dotrzeć do wnętrza generatora. Gdy będziemy w środku, schodzimy na dół, a potem idziemy w prawo i podchodzimy do drabiny na północnej ścianie, po której się wspinamy (climb ladder). Zapisujemy grę. Podchodzimy do otworu i wrzucamy tam detonator (throw detonator).

Wracamy na drabinę i schodzimy nią (climb down ladder). Teraz musimy się spieszyć. Wracamy do statku - w lewo, na południe, wychodzimy na zewnątrz, dwa razy na południe, dwa razy w lewo i na północ. Tu pojawi się problem, bo tam, gdzie były popękane skały, jest teraz przepaść. Używamy pręta (use pole), by przeskoczyć nad nią. Idziemy w prawo i na północ, by dotrzeć do statku. Wsiadamy do niego. Siadamy za sterami, używamy komputera, wybieramy "engine", potem "takeoff", następnie raz jeszcze używamy komputera i w "navigation" dokonujemy skanów tak długo, aż komputer znajdzie Pestulon. Ustawiamy na niego kurs, wybieramy "light speed", a gdy dotrzemy do celu, lądujemy. Powinniśmy mieć 468 punktów.

Pestulon
To już ostatnia planeta w grze. Wstajemy i wychodzimy ze statku. Idziemy na południe, zapisujemy grę, a po scence zakładamy pas niewidzialności (wear belt) i aktywujemy go (push button). Teraz musimy działać szybko. Gdy zostaniemy spytani o decyzję, wybieramy "Enter Scumsoft", po czym szybko wchodzimy do środka. Gdy tam będziemy, naciskamy przycisk przy drzwiach (push button). Wchodzimy do środka. W okrągłym korytarzu idziemy na północ, zatrzymujemy się przy drzwiach po lewo i wchodzimy do nich. Przeszukujemy pomieszczenie (search room), by znaleźć strój sprzątacza, który zabieramy (get coveralls). W kieszeni znajdziemy likwidator śmieci.

Wychodzimy z pomieszczenia, idziemy w dół i wchodzimy do pierwszych drzwi po prawo. Znajdziemy się w korpolokacji . Używamy likwidatora na kubłach ze śmieciami w dolnej części (use vaporizer), po czym idziemy w lewo południowym przejściem. Tu także opóźniamy kubły i zabieramy portret (get picture). Podchodzimy do kserokopiarki po lewo i kopiujemy portret (copy picture). Potem wracamy i wieszamy portret tam, gdzie wisiał (hang picture). Wracamy do poprzedniej lokacji, idziemy na północ, czyścimy kolejne kubły i idziemy w lewo drugim przejściem. Tu idziemy przed siebie, opróżniamy kolejny kubeł. Idziemy na północ i w prawo. Czyścimy kolejne kubły i wychodzimy z północno-wschodnim rogiem.

Jeśli za biurkiem będzie siedział facet z portretu, wtedy cofamy się i wracamy, aż go tam nie będzie. Podchodzimy do biurka i zabieramy kartę wejściową (get keycard). Wracamy do okrągłego korytarza. Idziemy na północ, zatrzymujemy się przy pierwszych drzwiach po prawo. Używamy karty wejściowe (use keycard), a zaraz potem portretu (use picture), by móc wejść do środka. Po wejściu do środka naciskamy przycisk (push button), by wysunął się most. Podchodzimy do dwójki uwięzionych i uwalniamy ich likwidatorem (use vaporizer).

Czekamy aby zakończyła się scenka. Teraz czeka nas walka. Blokujemy ciosy wroga i zadajemy swoje - to nie powinno być trudne. Po scenkach znajdziemy się na statku. Włączamy komputer, wybieramy "attack speed", potem "weapons system", przełączamy "shields" na "back" lub "front", w zależności od tego, przed czym ostrzeże nas radar. Zestrzeliwujemy wroga, gdy znajdzie się na celowniku. Musimy zniszczyć cztery maszyny wroga. Po ich pokonaniu możemy już tylko obejrzeć końcówkę gry. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz