Etykiety

niedziela, 24 maja 2020

Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum - misje i questy poboczne

Misje władców zamków są opcjonalne - pozwalają nam one zdobyć szybko dużo expa na wczesnym etapie gry. Zwykle pierwsze trzy są proste, trzy kolejne trudniejsze, a trzecia - bardzo trudna. Gdy wykonamy wszystkie siedem dla danego władcy, wówczas się resetują i możemy je wykonywać raz jeszcze.

Można brać tylko jedną misję na raz. Aby z niej zrezygnować, potrzebny jest czar Quest trzeciego poziomu Clerica.

Dokładne lokacje wszystkich opisanych tu miejsc znajdziecie w dziale Mapa Świata.

Misje Lorda Hackera (Castle Blackride South)

1) Przynieść Czosnek (Garlic)
Nagroda: 1000 xp.
Wykonanie: Zdobyć czosnek (do kupienia w Soprigal) i przynieść go.

2) Przynieść Tojad (Wolfsbane)
Nagroda: 2000 expa
Wykonanie: Zdobyć czosnek (do kupienia w Algary) i przynieść go.

3) Przynieść Wilczą Jagodę (Belladonna)
Nagroda: 3000 xp.
Wykonanie: Zdobyć wilczą jagodę (do kupienia w Erliquin) i przynieś ją.

4) Przynieść Głowę Meduzy
Nagroda: 4000 xp.
Wykonanie: Pokonać Meduzę w Medusa Lair (B2) w zamkniętym pomieszczeniu i przynieść jej głowę.

5) Przynieść Oko Wyverny
Nagroda: 6000 xp.
Wykonanie: Pokonać Wyvernę w C3 i przynieść jej oko.

6) Przynieść Ząb Smoka
Nagroda: 8000 xp.
Wykonanie: Pokonać Smoka w A2  i przynieść jego ząb.

7) Przynieść Pierścień Okrima
Nagroda: 6000 xp.
Wykonanie: Pokonać Okrima w Ancient Wizard's Lair w B1 i przynieść jego pierścień.

Wykonanie: Pokonać Okrima w Ancient Wizard's Lair w B1 i przynieść jego pierścień.



Misje Lorda Inspectrona (Blackridge North)

1) Odnaleźć Starożytne Ruiny w Drżącym Lesie
Nagroda: 1000 expa
Wykonanie: Dotrzeć do ruin, które są lesie za zamkiem, po czym wrócić. Aby do nich dojść, musimy wyjść z Erliquin podziemiami. Znajdziemy się wówczas tuż za miastem, niedaleko ruin. Nie musimy ch eksplorować, wystarczy, że wejdziemy.

2) Odwiedzić wyspę Blithes Peak
Nagroda: 2000 expa
Wykonanie: Odwiedzić wyspę w B3 i dotrzeć na wyspę Blithes Peak, po czym wrócić.

3) Zdobyć Kaktusowy Nektar
Nagroda: 3000 expa
Wykonanie: Odwiedzić pustynię w D1 i dotrzeć do oazy po czym wymienić jakiś przedmiot na ów nektar i wrócić. Aby chodzić po pustyni potrzebujemy mapy.

4) Odnaleźć Świątynię Okzara
Nagroda: 4000 expa
Wykonanie: Dotrzeć do Dusk zejść do podziemi i udać się do północno-zachodniego, po czym pomodlić się i wrócić.

5) Odnaleźć Fontannę Dragadune
Nagroda: 6000 expa
Wykonanie: Dotrzeć do ruin Zamku Dragadune, na poziomie pierwszym odwiedzić fontannę w południowo-wschodnim, po czym wrócić.

6) Rozwiązać zagadkę Rubinu
Nagroda: 8000 expa
Wykonanie: Dotrzeć do Twierdzy Kruka w B2, znaleźć rubin blisko początku, odpowiedzieć "crystal", po czym wrócić.

7) Wygrać walkę w twierdzy w Zaklętym Lesie
Nagroda: 10 000 expa
Wykonanie: Dotrzeć do Zaklętego Lasu w B3 - potrzebny jest nam do tego Ruby Whistle z głównego questu. Tam musimy dotrzeć na poziom drugi i pokonać szarego minotaura. Co ciekawe, jeśli uciekniemy z tej walki, to quest i tak zostanie zaliczony.

Misje Lorda Ironfista (Zamek White Wolf)

1) Odnaleźć twierdzę w Raven's Wood
Nagroda: 1000 expa
Wykonanie: Wejść do lochu w Raven's Wood w B2.

2) Odnaleźć Lorda Killburna
Nagroda: 2000 expa
Wykonanie: Udać się do C3 i odnaleźć Lorda Kllburna. Da on nam także mapę, która umożliwi poruszanie się po pustyni

3) Odkryć sekret Portsmith
Nagroda: 3000 expa
Wykonanie: Udać się do Portsmith i wejść do lokacji z królową Sukkubów. Nie trzeba z nią walczyć, najlepiej więc od razu uciec z tej walki.

4) Odnaleźć kryjówki piratów
Nagroda: 4000 expa
Wykonanie: Spotkać pustelnika w C3 - idąc do niego zabieramy wszystkie przedmioty z plecaka głównej postaci, bo inaczej zabierze je pustelnik. Od niego dostaniemy mapę. Teraz idziemy do A2 i tam odkrywamy obie kryjówki.

5) Odnaleźć wrak Jolly Rogera
Nagroda: 6000 expa
Wykonanie: Udać się do C4 i odnaleźć ów wrak.

6) Pokonać statek duchów
Nagroda: 8000 expa
Wykonanie: Udać się do B4 i wygrać walkę z piratami na statku.

7) Zdobyć twierdzę w Raven's Wood
Nagroda: 10 000 expa
Wykonanie: Udać się do twierdzy z questu drugiego i pokonać Lorda Ravena na jej drugim poziomie. Tak jak z królową sukkubów czy minotaurem, można z tej walki uciec, a i tak zostanie zaliczona.

Misja Lorda Almara (Zamek Almar)
Ten quest jest zmyłką - nie można go wykonać, jeśli go weźmiemy, to należy się go pozbyć czarem "Quest"

Wyspa Trivia
W B4 jest wyspa, na której zadawane są nam pytania. Dobra odpowiedź daje 50 gemów. Oto odpowiedzi i pytania:
Who be ye? I be me
Who rules Castle W.W.? Lord Ironfist
Who is the beautiful One? Lara
Who’s lost sight? Og
Where’s the very latest? Current trends

Koło Fortuny
W A3 jest Koło Fortuny, którego zakręcenie daje nam różne losowe skarby, a także exp. Aby móc to zrobić, musimy jednak pokonać czterech konkretnych wrogów:
1) Dark Rider w A-1
2) Great Winged Beast w D-4
3) Gargantuan Scorpion w D-1
4) Great Sea Beast w A-3
Jako że potwory te się respawnują, to możemy to robić ile razy chcemy.

Wspinanie się na drzewa
W D3 spotkamy faceta, który da nam losową ilość złota, gemów i przedmiotów, o ile wejdziemy na wszystkie drzewa w tej okolicy. Zaznaczyłam je na mapie świata. To długi quest, a nagroda jest zwykle niewiele warta.

Podwójne podniesienie atrybutów
To można zrobić mając maga na poziomie trzynastym. Idziemy do zamku Dragadune, na poziom czwarty i rozmawiamy z klerykiem. Używając czaru pozwalającego przechodzić przez bariery musimy teraz uderzać w znajdujące się na tym poziomie gongi aż usłyszymy trzy różne dźwięki. Mało prawdopodobne, abyśmy mieli to robić, bo do niczego nie jest to, prawdę mówiąc, potrzebne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz