Etykiety

sobota, 8 kwietnia 2023

Shin Megami Tensei: Devil Survivor 1 - opis przejścia

Dzień przed - An End to the Ordinary
Początek gry to wprowadzenie i nauka podstaw. Po pierwszej scence otrzymamy wolną rękę.  Bitwy dzielą się na dwa rodzaje - czerwone, które zużywają czas i pozostałe, które możemy toczyć tyle razy ile chcemy bez zużywania czasu.
Wydarzenia bez zegarka możemy oglądać - one nie posuwają gry na przód, jedynie dodają nieco klimatu. Każde wydarzenie z zegarkiem przesuwa czas o pół godziny.

Wybranie niektórych wydarzeń i odpowiedzi udzielane na maile pod koniec każdego dnia powodują postęp w ścieżkach związanych z określonymi postaciami. Efekty zobaczymy ostatniego dnia rozgrywki. Zaznaczyłam to przy każdym wyborze, który na to wpływa.  
 
Szóstego dnia wybierzemy jedną z dostępnych ścieżek prowadzących do zakończenia gry. Nie będziemy mieć wszystkich - gra da nam dostęp tylko do tych ścieżek postaci, któe zgromadziły najwięcej punktów.

16:00
- ???  - Shinjuku (ścieżka Amano)
- Atsuro - Shibuya (ścieżka Atsuro)

16:30
- Yuzu - Omotesando

17:00
- Residential Area - Aoyama

17:30
- Atsuro - Shibuya
Prosta bitwa, z gatunku tych tutorialowych. Jedyny problem to Pixie, która się leczy w swojej turze, dlatego najlepiej zaatakować ją dwiema postaciami pod rząd. Po jej zakończeniu zobaczymy Death Clock.

18:30
- Residential Area - Aoyama

19:00
- Cemetary - Aoyama
Wendingo może wyglądać groźnie, ale to nie kłopot - zaatakujmy go przybyłą dziewczyną, wykonajmy atak Maragi, a Wendigo zwieje. Reszta wrogów jest taka sama jak poprzednio, a teraz możemy dodatkowo używać magii. Polecam szybko pozbyć się Pixie, bo jej zdolność leczenia jest denerwująca. 

Emaile na koniec dnia:
Atsuro
"Teach Yuzu for me."
"I'm tired, too." - punkt do ścieżki Atsuro

Dzień pierwszy - Tokyo Lockdown
Tego dnia nauczymy się pozostałych kwestii związanych z mechaniką gry oraz poznamy większość kluczowych dla fabuły postaci. Warto zauważyć, że wraz z początkiem dnia nasz Death Clock jest równy zero, co oznacza, że tego dnia powinniśmy zginąć.

Od tego momentu gry mamy też dostęp do tzw. free battle. Są to walki, które nie zużywają czasu, nie wpływają na fabułę, natomiast dają możliwość zdobycia punktów doświadczenia i pieniędzy.


9:00
- Atsuro – Shibuya (ścieżka Atsuro)

- Yuzu – Shibuya (ścieżka Yuzu)

- ???  – Shibuya (ścieżka Kaido)

- Look at Yamanote line – Ebisu

10:30
- ???  – Omotesando (ścieżki Gina i Haru)

- Look at Yamanote line – Shinjuku

11:00
- ??? – Roppongi

- Naoya - Shinjuku
Jeśli stoczyliśmy 2-3 losowe bitwy i kupiliśmy nowe demony, to starcie to nie powinno być kłopotem. Pixie oraz Moh Shuyu się leczą, więc warto je kasować zanim dojdzie do ich akcji. Potem pojawi się Waira - ma co prawda aż 120 HP, ale specjalnie mocny nie jest, w dodatku jest wrażliwy na ogień. 

12:30
- Look at Yamanote line - Ikebukuro

13:00
- Tokyo Dome - Suidobashi
To pierwsza bitwa, która wymaga przygotowania i potrafi zaskoczyć trudnością, choć w sumie trudna nie jest. Po pierwsze, przed jej stoczeniem powinniśmy mieć za sobą już kilka walk losowych oraz kilka kupionych demonów, tak by mieć pełne drużyny i coś w zapasie.

Do wyboru mamy dwie przydatne umiejętności jako Crack - polecam Anti Ice, bo jest trudniejsza do zdobycia potem, a przyda się szybciej. Przed rozpoczęciem walki proponuję dać Yuzu czary Agi oraz Zan oraz demony z tymi czarami. Potem niech Yuzu zaszarżuje na Wendigo, a dwa pozostali członkowie niech go dobiją - im szybciej tym lepiej, bo gdy dotrą na miejsce demony z czarami leczącymi, to zrobi się nieprzyjemnie.  Co gorsza, gdy Wendingo straci 2/3 HP, wtedy zaczyna uciekać. Jeśli mamy Bind, to koniecznie mu je szybko narzućmy.

Po zabiciu Wendigo wybieramy opcję dialogową wzywającą demony do dalszej walki - inaczej część z nich ucieknie z pola bitwy, a szkoda byłoby stracić expa, nie? 
 

13:30
- Keisuke - Akihabara

14:00
- ???  - Ikebukuro

- Look at Yamanote line - Ueno
- Look at Yamanote line - Tokyo
- Look at Yamanote line - Shinagawa

- Haru & ??? - Roppongi

- ??? - Shiba Park (Ścieżka Amane)

Od tej pory będziemy mieli też dostęp do trudnych bitew - toczy się je tak jak "free battle", z tym, że zawierają więcej silniejszych przeciwników.

17:00
- Haru - Kudanshita
Kolejne starcie fabularne i pierwsze, w którym naszym celem jest uratowanie kogoś. Bardzo dobrze, aby nasze postacie miały demony z opcjami przyspieszenia ruchu - Animal Leg, Devil Speed itd. Warto jest też mieć co najmniej jedną Pixie, która ma Charm - potrzebować będziemy bowiem leczenia dystansowego.

Naszym celem jest możliwie szybkie dotarcie do Haru, co nie będzie proste. Demony prawie na pewno dopadną ją pierwsze, więc będzie ją trzeba leczyć. Najlepszą opcją jest, aby dwie postacie, wyposażone w demony bojowe angażowały demony w walkę, podczas gdy jedna postać sprintem ruszy do Haru, lecząc ją cały czas i osłaniając. Potem zostanie już tylko dobić pozostałe demony.

17:30
- Yuzu - Shinjuku (Ścieżka Yuzu)

- Gin - Shinagawa (Ścieżka Haru)

- Aoyama - Cemetary
To pierwsza bitwa, w której będziemy mieć do czynienia z polami, które sprowadzają nowe demony. Inna sprawa, że w tej, konkretnej bitwie, one nie działają, po prostu są na planszy. Aby je wyłączyć, któraś z naszych postaci musi po prostu na nich stanąć. W przyszłości będą one dla nas często powodem utrapienia.
Sama bitwa jest prosta i nie powinna nastręczać trudności. Jeśli takie się jednak pojawią, to jest to nieomylny znak, że zaniedbaliśmy w jakimś aspekcie rozwój i warto pomyśleć o zakupach i fuzjach. 


Emaile na koniec dnia:

Yuzu
"It's like camping."- punkt do ścieżki Yuzu
"I feel grody, too."

Atsuro
"I do, too." - punkt do ścieżki Atsuro
"What's he up to?"

Dzień drugi - Any Way Out

Od tego dnia będziemy mieć do czynienia z wyborami spotkań. Rozmowa z konkretną postacią może doprowadzić do pojawienia się opcji kolejnych spotkań, przy czym są one często ograniczone czasowo. To najprostszy w sumie dzień w całej grze, pozbawiony takich naprawdę trudnych walk.

9:00
- Kannagi-cho – Shinjuku
- Gin & Kaido – Omotesando (ścieżka Kaido)

 - Highway Offramp – Shibuya
  - Kaido & Honda – Shibuya - dostępne do 14.00
  - Kaido – Kanda
 - Omotesando – Omotesando (ścieżki Gina i Haru) 
 - Yuzu – Shibuya (ścieżka Yuzu)
 - ??? (Mari) – Kanda (Ścieżka Mari)
  - Mari – Kanda

11:00
 - Hibiya Park – Tokyo

 - Tokyo Tower – Shiba Park (Bitwa, do 12.00)  
To pierwsza bitwa, w której wrogami będą ludzie. W tej walce mamy możliwość zcrackowania kilku przydatnych umiejętności pasywnych, polecam upewnić się, że każda z postaci zdobędzie jedną. Co więcej, umiejętności Marksman i Hustle są rzadko dostępne, więc należy zdecydowanie je zdobyć. Sami wrogowie do potężnych nie należą, a poza tym są rozstawieni tak, że dość łatwo pokonamy ich partiami.
 
- ??? (Shoji) – Ikebukuro
 - Akasaka Tunnel – Akasaka 
To bitwa, w której każdy Gagyson będzie przywoływał kolejne demony. Aby szybko wygrać, najlepiej rozdzielić drużynę i każdą postacią zaatakować jednego gagysona, ignorując przywoływane przez nie demony. Te zabijemy, kiedy już pokonamy przyzywających. 
 
 
- Atsuro – Omotesando (do 14:00)
- Shiba Park – Shiba Park

14:30
 - Kaido & Honda – Ikebukur
W tej bitwie lepiej się nie nastawiać na crackowanie - pojawiają się tu Kaido i Honda, którzy będą sobie bardzo dobrze radzić, a że startują bliżej demonów, to mają duże szanse zabić wszystkie, które mają potrzebne nam skille, zanim my to zrobimy. Pewnym problemem mogą być tu Toubyou - te demony potrafią atakować dystansowo, co jest niebezpieczne. Poza tym, sama walka nie powinna być trudna. 

Kaido and Honda.
- Kaido – Kanda (ścieżka Kaido)
     - Kaido & Mari – Kanda
      - Kaido – Kanda
       - Mari - Kanda
  - Honda – Shibuya
     - Honda – Ikebukuro

16:30
 - Tokyo Tower – Shiba Park (do 17.30)
Najtrudniejsza walka tego dnia. Mamy tutaj do uratowania grupę cywili. Demony będą ich ścigać i atakować, a cywile są stosunkowo słabi. Do tej walki potrzebujemy przede wszystkim czarów leczących, najlepiej tych typu Devotion, leczących całą grupę. Posiadanie czarów i umiejętności zwiększających szybkość uczyni dodatkowo tę walkę śmiesznie prostą. Po prostu, niech jedna postać lata i leczy cywilów, a reszta zabija demony. Jeśli jednak nie mamy takiego luksusu, to będzie ciężko. Opcjonalnie, można użyć Switch, by zamieniać miejsca postaci z cywilami - to też bardzo ułatwia wygranie. Wreszcie, możemy użyć czarów typu Bind, by zatrzymać atakujące demony.
 
17:30
 - Keisuke & Midori – Ikebukuro (do 18.30)
W tej bitwie musimy uratować Midori - w teorii, bo w praktyce to Keisuke jest w największych opałach. Demony kłębią się koło niego, i jeśli szybko mu nie pomożemy, to wykończą go bez większych trudności. Tu już nawet nie chodzi o szybkość, ale o to, by Keisuke regularnie leczyć. Midori bez większych problemów powinna opuścić zagrożony obszar sama. 
 
- Keisuke & Midori - Ikebukuro
 
- Miyashita Koan - Shibuya (do 18.30)
To walka opcjonalna, dostępna tylko jeśli zaczniemy ją przed 18.30. Należy wejść po schodach i ustalić, który z pojemników jest prawdziwy. Ten prawdziwy zawiera jakąś losową nagrodę, np. 1000 macca, jakiś skill itd. Aby nam się to udało, należy ustawić drużynę tak, by móc przeanalizować pojemniki jeden po drugim natychmiast. Wtedy mamy szanse na szybkie trafienie na ten właściwy, zanim zostaniemy zabici.


Emaile na koniec dnia:

Amane
 - "Not interested."
 - "Tell me more." punkt do ścieżki Amane

Keisuke
 - "I'm really busy."
 - "I don't mind." punkt do ścieżki Keisuke

Yuzu
 - "Do what we can." punkt do ścieżki Yuzu
 - "No way to know."

Atsuro
 - "I wonder about that."
 - "What does he know?" punkt do ścieżki Atsuro

Dzień trzeci - Beldr


9:00
 - Honda – Ikebukuro
 -Honda – Akihabara
 -Ikebukuro

 - Shoji – Kanda
 - Akasaka Tunnel – Akasaka
   - Naoya – Shinjuku

 - Suspicious man – Omotesando (Śceżka Naoyi)


10:00
 - Atsuro – Ikebukuro (ścieżka Atsuro)
   - Atsuro – Ikebukuro

 - Gin – Omotesando (ścieżka Gina/Haru)

 - Haru – Tokyo
Ta walka to wyścig - musimy dotrzeć do Haru, zanim zrobią to demony, a one mają bliżej i zabiją ją dwoma atakami. Moim zdaniem najlepiej jest wziąć jedną postać, dać jej demony mające jakąś opcję przyspieszenia (Devil Speed, Flight albo Phantasm) oraz czary leczące. Ta postać musi sprintem dopaść Haru i jej pilnować, lecząc, kiedy będzie trzeba. Reszta drużyny niech się spokojnie zajmie resztą demonów. Opcjonalnie każdej postaci dajemy demona z taką umięjętnością (nawet słabego), dolatujemy do Haru, po czym zmieniamy Demony na bardziej bojowe. Demonów będzie przybywać, więc trzeba się nastawić na dłuższą walkę.
 
- Haru – Kudanshita (ścieżki Gina/Haru)
 - Haru – Suidobashi

12:30
 - Miyashita Park – Shibuya

 - Midori – Ikebukuro  (do 13:30)

- Atsuro – Shinagawa
- Devil's fuge info – Nagata-cho
- Devil's fuge info – Suidobashi
- Devil's fuge info – Kudanshita

14:30
 - Midori – Suidobashi (do 15.30)
Do tej walki bardzo przydadzą się czary leczące na daleki dystans. Walka na pierwszy rzut oka jest podobna do poprzedniej - tutaj także mamy kogoś do uratowania. Tym razme jest to Midori i dwójka cywilów. Midori da sobie radę - przede wszystkim ratujemy cywilów, którzy mogą bardzo łatwo zginąć. Jeśl ich ocalimy, to reszta będzie fraszką... A przynajmniej tak się wydaje, bo oto pojawi się Baldr.
To dużo trudniejsza część walki. Midori ruszy na Baldra, ale dostanie łomot. Musimy ją szybko uleczyć, a potem wycofać całą drużynę z walki. Z Baldrem nie ma się co bić, natomiast dobrze jest szybko zabić dwa przywołane przez niego demony - dość silne.
 
- Midori – Shinjuku (do 15.30)
To walka opcjonalna, dostępna, jeśli wcześniej uratujemy Midori. Przypomina ona bardzo poprzednią, tylko że dystans jest większy, a liczba demonów większa. Dlatego należy zastosować taktykę z walki o Haru - szybkie demony, które przeniosą nas blisko Midori oraz kobiety. Ratujemy w pierwszej kolejności kobietę, bo ma ona duże szanse zginąć. Wygranie tej walki da nam później dostęp do eventu z Black Frostem.

15:00
 - Kaido & Honda – Shibuya (do 16.00)
Następna walka "wyścigowa", tym razem nawet może nieco trudniejsza. Aby ją wygrać, musimy zabić więcej demonów niż Kaido i Honda. Ideałem jest tu mieć demona z możliwością teleportacji/latania. Wtedy Wysyłam jedną postać na dół, tak by szybko zabiła dwa demony, które tam się pojawią. Jeśli się to uda, to bez problemu wygramy, bo wystarczy zabić te, które będą blisko drużyny. O ile Honda średnio sobie radzi, to Kaido walczy świetnie, do tego ma dwa ataki pod rząd, więc praktycznie zawsze zabija demona. Dlatego szybkość jest kluczem.

 - Bugeikan – Kudanshita (do 16:30)
Najprostsza walka tego dnia, ale bardzo ważna - wrogowie mają masę skilli do scrackowania - polecam Recarm, Fortify i Blitzkrieg, przydadzą się najbardziej. Potem po prostu rozdzielamy drużynę i każdy idzie szybko zabić tego, który ma "jego" skill. Pod koniec pojawią się dwaj prawdziwi sekciarze, którzy nam pomogą - należy uważać, aby przypadkiem nie zabili nam wroga, który miał nasz skill.

15:30
 - Izuna & ??? (Fushimi)

 - Gin - Omotesando (ścieżki Gina/Haru)

16:00
 - Devil's fuge info – Nagata-cho (do 17:00)
Druga prosta walka, ale... znowu mamy tu trochę skilli do scrackowania. Demony raczej nie zabiją wyznawców Bala, więc jedyne, czego należy pilnować, to aby zdobyć skille. Po walce zdobędziemy Devil's Fuge, dzęki której będzie można walczyć z Baldrem.

17:30
 - Cemetary – Aoyama (do 18.00)
Czas na starcie Baldrem. Może być ono bardzo proste, albo zabójczo trudne. Po pierwsze, Baldra może zaatakować tylko główny bohater, bo tylko on ma opcję ataku Devil's Fuge. Po pierwsze, potrzebujemy demona Nalagiri (można go stworzyć z fuzji Mezuki i Pendragon, oba demony da się kupić na aukcji). Nalagiri ma opcję podwójnego ataku - taką jak Kaido w niedawnej walce. Następnie dajemy głównemu bohaterowie demona z lotem/teleportacją oraz umiejętność Fortify. Po prostu lecimy do Baldra - atakuje tylko główny bohater, pozostałe demony się bronią. 3-4 walki max i będzie po Baldrze. 
Aby to jednak nam wyszło, reszta drużyny musi także poruszać się szybko, aby osłonić głównego bohatera przed pozostałymi demonami. Demony są całkiem mocne, na dodatek mają opcje ataku dystansowego. Ale gdy załatwimy Beldra, reszta zniknie sama. 

   --> ??? – Shinjuku


Emaile na koniec dnia:

Amane
"Not interested."
"I'll do what I can." (punkt do ścieżki Amane)
 
Honda
"I want to escape."
" There are problems."
 
Kaido
"This world is mine!"
"I'll consider it. (punkt do ścieżki Kaido)
 
Midori
"You're not helping."
"Helping is good." (punkt do ścieżki Midori)
 
Keisuke
"Is that necessary?"
"Let's stop her." (punkt do ścieżki Kaido)
 
Yuzu
"It was different."
"I won't change." (punkt do ścieżki Yuzu)
 
Atsuro
"Demons are harmful."
"We'll find a way." (punkt do ścieżki Atsuro)
 
Dzień czwarty - Crumbling Reason
 
9:00
 - Midori – Ikebukuro 
- Atsuro – Shinjuku

 - Honda - Akihabara
   --> Honda - Ikebukuro

 - Amane – Shiba Park (ścieżka Amane)
 - Atsuro – Akihabara  (ścieżka Atsuro)
 - Mysterious woman – Roppongi (ścieżka Amane)


10:30
 - Azuma – Shinagawa (ścieżki Atsuro/Gina)

11:00
 - Gin – Shiba Park  (ścieżki Gina/Haru) 
Jeśli podczas rozmowy nie wybierzemy opcji "Want me to help?", to ścieżka Gina będzie definitywnie zamknięta
   --> Gin – Omotesando
   --> Ask about Aya – Omotesando 
     --> Ask about Aya – Shinagawa 
       --> Ask about Aya – Roppongi 
         --> Ask about Aya – Shinagawa
           --> Gin – Omotesando


 - Midori – Ikebukuro (do 12.30)
Bitwa bez demonów, bez skilli do scrackowania?  Wbrew pozorom, to jedno z najbardziej podstępnych starć w tej grze. Składa się ono z kilku etapów. W pierwszym gra daje nam wybór - ale to pozór. Chodzi o to, by dopaść jednego z bandytów i mu nakopać, ale tak lekko, by nikomu nie zrobić poważniejszej krzywdy. Gdy rzucą się do ucieczki, wtedy pojawi się Keisuke, a chwilę potem Yama. Dopiero teraz zacznie się prawdziwa walka.

Tu taktyka jest inna. Po pierwsze, Yama jest nie do ruszenia - nawet najsilniejsza postać na tym etapie gry nie ma z nim szans. Na szczęście jest bardzo powolny. Za to możemy załatwić Keisuke - ma dość mocne demony, ale jest do pokonania. Gdy go załatwimy, to Yama zniknie. Należy go jednak pokonać szybko, zanim Yama dopadnie postać, która walczy z Keisuke. W tym czasie jednak pojawią się dwa demony na południu, koło wyjścia. Są też całkiem mocne, dlatego polecam najsilniejszą postać posłać na Keisuke, a dwie pozostałe aby zajęły się demonami. To powinno pozwolić nam szybko wygrać to starcie.

12:30
 - Atsuro – Shibuya

13:00
 - Midori – Omotesando 

14:30
 - Haru – Shibuya  (wszystkie ścieżki poza Yuzu)
Najlepiej wybrać tę opcję równo o 17.00

 - Azuma – Shinagawa
Należy mu powiedzieć, żeby chcemy pliki - wpływa to większość ścieżek.

 - Kannagi-cho – Shinjuk
To nie powinna być trudna walka, jeśli taką się okaże, to znaczy, że nasza drużyna jest za słaba. Jedynym istotnym problemem może być posiadana przez niektórych wrogów Battle Aura - ale to także okazja, aby ją scrackować. 
Jedyne, na co musimy faktycznie zwracać uwagę, to ten cywil, który zaczyna blisko wrogów. Dobrze, aby jedna postać go pilnowała i leczyła, kiedy trzeba będzie. Gdy zostanie już tylko dwóch wrogów, wtedy zaczną uciekać - nie można im na to pozwolić. Najlepiej działa tu Bind, albo po prostu szybkie poruszanie się. 
 
 - Kaido & Honda
To także nie powinna być trudna walka. Wrogów jest dwóch. Kaido jest zdecydowanie silniejszy, na dodatek atakuje na dystans, ma dużo HP oraz Pazuzu. Może zrobić sporo krzywdy cywilom dookoła. Bardzo przyda się ktoś, kto będzie ich leczył na dystans. Naszą najsilniejszą postać wysyłamy na Kaido, a reszta niech leczy cywili i zajmie się Hondą. Powinno pójść szybko.

- Shoji – Kanda
  - Shoji – Shinjuku

16:30
 - Kaido - Shibuya
  - Mari – Shibuya
To dość podstępne starcie. Musimy tu uratować Mari, a jednocześnie nie możemy zabić Kudlaka. Jak to zrobić? Po pierwsze, ideałem będzie postać z możliwością latania/teleportacji, która szybko przeniesie się na górę (albo tam szybko dojdzie) i oczyści górę z demonów. Jedna z postać z umiejętnością leczenia dystansowego powinna być niedaleko Mari i ją leczyć. Kudlakowi można zabić oba towarzyszące demony, ale jego samego nie można atakować. Gdy Mari opuści planszę, wtedy wygramy automatycznie.
 
- Bugeikan – Kudanshita 
Naszymi przeciwnikami są tu policjanci - nie są trudnymi wrogami, ale mają sporo skilli, które warto scrackować, poza tym, musimy chronić cywili. Dlatego umiejętność leczenia na dystans będzie tu bardzo w cenie. Jeśli to ogarniemy, to sama walka nie powinna  nam sprawić większych trudności.

- Mari – Kanda  
   - Kaido – Shiba Park (tę opcję wybieramy dopiero po znalezieniu torby Mari. Danie torby Kaido pozwoli nam ocalić następnego dnia Mari oraz Keisuke)


- Look for Mari's bag – Kanda 
  - Look for Mari's bag – Akihabara 
  - Look for Mari's bag – Ueno
  - Mari – Kanda (jeśli damy Mari jej torbę, to nie będziemy mogli ocalić Keisuke następnego dnia).

Emaile na koniec dnia:

Gin
"Tell me about Haru."
"Tell me about you."
 
Kaido
"I'll help out." (punkt do ścieżki Kaido)
"Lay low while I look."

Midori
|"You wanna be a hero?" (wybranie tej opcji da nam dostęp do dwóch dodatkowych wydarzeń w późniejszych dniach)
"Let's do it!"

Keisuke
"Show no mercy!"
"You've gone too far." (punkt do ścieżki Keisuke)

Yuzu
"It's the demons." (punkt do ścieżki Yuzu)
"Do what we can. 

Atsuro
"You can do it." (punkt do ścieżki Atsuro)
"Focus on it later."
 
Dzień piąty - Revelations


9:00
 - Sunset Boulevard – Ikebukuro 
Na początek dnia prosta walka z grupą żołnierzy. To taki test - jeśli ta walka sprawi nam trudności, to warto teraz solidnie się wziąć za rozwój drużyny, bo dalej będzie już trudniej.

 - Honda – Shinjuku
   - Honda – Tokyo

 - Keisuke – Akihabara

 - Midori - Tokyo
   - Scena dostępna, jeśli przy okazji ostatnich maili odpisaliśmy jej "You wanna be a hero?"
    -Midori - Ikebukuro

 - Gin – Omotesando  (ścieżki Gina/Haru)
   - Bardzo ważna scenka jeśli robimy tę ścieżkę.
 - Kannagi-cho – Shinjuku
   - Opcja dostępna wyłącznie, jeśli dzień wcześniej wybraliśmy scenę z Ginem, podczas której zastanawiał się, kto rozprowadza COMPy.

 - Atsuro – Shibuya (ścieżka Atsuro)

 - Amane & Founder – Roppongi
 - Azuma – Roppong (ścieżki Gina, Haru i Atsuro)
   - Atsuro – Akihabara (kluczowe dla ścieżki Atsuro)
 - Suspicious man – Ueno (ścieżka Naoyi)
 - Mari – Kanda
 - Kaido – Shiba Park

12:00
 - Mari – Kudanshita (do 12.30)
Jeśli poprzedniego dnia w walce zabiliśmy Kudlaka, to tutaj będzie miał on mniej HP, ale będzie miał silniejsze ataki. Dużo w tej bitwie zależy od tego, czy Mari żyje, czy nie. Jeśli żyje, to Kudlakiem zajmie się sama, my jedynie jej pomagajmy i leczmy. Trzeba także chronić Kaido, który dość łatwo może zostać zabity, więc niech ktoś z umiejętnością leczenia trzyma sie blisko tego chłopaka. Ważne jest, aby to Mari zadała Kudlakowi ostateczny cios. I tu jest problem, bo Kudlak ma bardzo wysoki Luck, więc łatwo unika ataków. Jeżeli to nie Mari zada ostateczny cios, to niedługo po tej walce umrze. Jeśli Mari nie żyje, to Kudlakiem musimy zająć się sami. Polecam użyć wszystkich czarów ograniczających (typu Bind albo Petrify - tak, da się go zamienić w kamień) i po prostu walić, czym się da. 
Jeżeli wygramy tę walkę i to Mari zadała finałowy cios, to odblokują nam się fuzje Kresnika i Kudlaka.  

 - Keisuke – Shiba Park 
Do tej walki dojdzie, jeśli nie daliśmy torby Kaido. Najpierw musimy załatwić obu bandytów - gdy ich pokonamy, to zmienia się w cywilów i jeśli któryś zginie, to przegramy walkę. Keisuke najlepiej zostawić (opcjonalnie, można zabić jego demony, by nam nie utrudniał życia) i skupić wszystkie nasze wysiłki na Yamie - jego pokonanie zakończy się tę walkę. Yama jest dość powolny, do tego jest wrażliwy na Mute i Petrify, choć jego ataki są silne. 
Po wygraniu odblokowana zostanie fuzja Yamy.

13:00
 - Mari & Kaido - Kudanshita
 Do tej walki dojdzie, jeśli nie wykonaliśmy wcześniej wszystkiego, co związane z Mari. Czeka nas walka z Kudlakiem, ale bez szans uratowania Mari.

 - Keisuke – Shiba Park [BATTLE] (do 13:30)
Jeśli nie daliśmy Kaido torby, to do walki tej dojdzie dopiero teraz.
   - Keisuke – Akihabara

14:00
 - Kaido & Keisuke – Shiba Park [BATTLE] (do 14:30)
Do tej walki dojdzie, jeśli nie daliśmy torby Kaido lub ratowaliśmy Mari.Po scence dojdzie do walki - naszym celem jest pokonanie Kaido, nie musimy nawet zabijać Pazuzu (ale warto, choćby dla expa). Problemem będzie nie sam Kaido, ale chmary demonów. Mothmani są wrednymi wrogami i jeśli ich szybko nie pozabijamy, to walka może stać się naprawdę męcząca. Kaido nie powinien być większym wyzwaniem. 
Po wygraniu odblokowana zostanie fuzja Pazuzu.

 - Izuna & Fushimi (do 15.00)
Prosta walka, w porównaniu z tymi, które niedawno toczyliśmy. Musimy po prostu nie dopuścić do śmierci Izuny i Fushimi, którzy są dość słabi. Sprawa jest o tyle prosta, że praktycznie całą walkę będą oni walczyć z demonem, którego próbowali przyzwać, więc powinno nam starczyć czasu, by rozprawić się z resztą, a potem im pomóc.

   - Shoji – Ikebukuro
   - Yuzu – Shibuya
   - Izuna – Akasaka
   - Amane – Roppongi
     - Shomonkai facility – Shinagawa

14:30
 - Gin – Omotesando  (ścieżka Gina/Haru)

15:30
 - Miyashita Park – Shibuya (do 18.00)
To też jedna z tych walk, które trudno nazwać wyzwaniem. Najlepiej rozdzielić drużynę na dwie grupy. Jedna niech idzie na górę, pokona bandytę, przekona cywilów (trzeba w tym celu z nimi porozmawiać) i ich ochrania. Druga niech zajmie się demonami na dole. Lepiej by stamtąd nie odchodziła, bo po pewnym czasie pojawią się tam jeszcze dwa demony. Warto zwrócić uwagę na skille do crackowania, bo mamy tu Jumpy - podnoszące ilość obrażeń zadawanych od danego żywioły.

17:30
 - Naoya – Nagata-cho (od 18.30)
Finałowa walka tego rozdziału jest dzwna. Nie ma tu nic do scrackowania, mamy tylko kilka stosunkowo słabych demonów. Naoya jednak rzuca nam wyzwanie, byśmy pokonali je w trzy tury. Można w więcej, nie przegramy przez to gry, ale nie poznamy też całej fabuły. Aby to zrobić, potrzebujemy szybkości - Devil Speed albo Animal Leg to najlepsze, czego możemy tu użyć. W pierwszej kolejności należy zabić Loa oraz Ym - te dwa typy demonów mają Bind, które nam chętnie narzucą. Potem posyłamy jedną postać w lewo, by oczyściła tamten rejon, jedną na północ, a pozostałe w prawo - siedzące tam Badb Cathy mogą atakować dystanowo. Powinno się udać. Naoya nic nie zrobi, więc nie ma się nim co przejmować.
 
Emaile na koniec dnia:

Amane
"I'll think about it."(Punkt do ścieżki Amane)
"I'm not confident."
 
Gin
"Okay."
(Jeśli poprzednio wybraliśmy "Tell me about Haru")
"Tell me about Aya." (Punkt do ścieżki Gina/Haru)
(Jeśli poprzednio wybraliśmy "Tell me about you")
"Tell me about Haru." (Punkt do ścieżki Gina/Haru)

(Jeśli Keisuke żyje:)
Kaido
"Leave it to me."
"Don't give up." (Punkt do ścieżki Kaido)

Midori
"I don't mind."
"You're great, too." (Punkt do ścieżki Midori)
 
Keisuke
"Just stay focused" (Punkt do ścieżki Keisuke)
" I'm weak, too."
 
(Jeśli walczyliśmy z Midori i Kaido:)
"Keep hoping."
"It's worth a shot."
 
Yuzu
"Stay here with me."
" I'll find a way out."
(Jeśli walczyliśmy z Midori i Kaido:)
"I'm not stressed."
"Things must change." (Punkt do ścieżki Yuzu)

Atsuro
"I trust in you."
"Let's look into it" (Punkt do ścieżki Atsuro)
(Jeśli walczyliśmy z Midori i Kaido:)
"I'll work hard."
"You'll help me. (Punkt do ścieżki Atsuro)


(Jeśli Keisuke nie żyje:)

Kaido
"Just leave me alone."
"Sounds good to me." (Punkt do ścieżki Atsuro)

Midori
"Are you a hero?"
"Don't give up."
 
Yuzu
"Let's get out."
"We can't run." (Punkt do ścieżki Atsuro)
 
Atsuro
"We don't need them."
"Don't give up yet." (Punkt do ścieżki Atsuro)
 
Dzień szósty - The Decisive moment
Tego dnia wszystko się rozstrzygnie - ustalona zostanie śceżka dotycząca ostatniego dnia. Będzie to miało miejsce o 19.00
Co jest ważne - tworząc tego dnia demony, dbajmy, by jak najwięcej z nich miało Ice Dance. Bardzo nam to ułatwi życie w finale tego dnia. 
 
9:00
 
- Honda – Ikebukuro
 - Honda – Tokyo
 
- Shoji – Kanda
 -Shoji – Shinjuku
 
- Mari – Kanda 
(To jest możliwe tylko, jeśli Mari żyje. Jeżeli odpowiemy jej "Think about it some more", to dołączy do nas ostatniego dnia, chyba, że wybierzemy ścieżkę Yuzu).
 
- Gin – Omotesando
 
- Contamination Area – Nagata-cho
Pozornie prosta walka - tylko czterech żołnierzy. Ale potrafi dać w kość. Żołnierze mają dość mocne demony i wredne umiejętności - praktycznie każdy może przeżyć ostatni cios. Dodatkowo dowódca ma umiejętność wskrzeszania.
Najlepszym sposobem jest wysłanie jednej, szybkiej postaci, aby zabiła dowódcę jako pierwszego. Jeśli zrobi to szybko, to nie zdąży on umiejścić dwóch pól, które będą przywoływać demony. Reszta wrogów nie powinna być trudna, ale warto w tej walce zwróćić uwagę na skille do crackowania. 
 
 - ??? (Black Frost) – Shinjuku
Ta walka dostępna jest tylko, jeśli wcześniej wykonaliśmy rozmowy zwązane z Midori. W tej walce musimy pokonać ludzi. Przegramy ją, jeśli zginie którykolwiek z demonów. O ile nasi wrogowie nie są trudnymi przeciwnikami, to same demony są dość słabe, więc trzeba pilnować, by ich nam nie pozabijano. Tak jak poprzednio, to kolejna walka, gdzie jest kilka ciekawych skilli. Po walce Black Frost dołączy do nas, jako postać w drużynie, a nie jako demon, co ciekawe.
 
- Amane – Shiba Park
 
9.30
 - Izuna – Shinagawa
 
12:00
- Honda – Tokyo
- Naoya – Aoyama (Dużo punktów do ścieżki Naoyi)
- Atsuro – Shibuya (Dużo punktów do ścieżki Atsuro)
- Kaido – Shibuya (Punkt do ścieżki Kaido)
(Jeżeli Keisuke żyje)
  - Kaido – Shibuya
  - Shomonkai Facility – Shinagawa (blue)
  - Kaido – Shibuya
  - Tell him where the factory is (Dużo punktów do ścieżki Kaido)
 
 - Izuna – Nagata-cho (do 16.00)
 -  ??? – Shinjuku
 - Amane – Shiba Park (Dużo punktów do ścieżki Amane)
- Shiba Park – Shiba Park
 
- Gin & Azuma – Roppongi (do 12.30) - ścieżka Gina/Haru
To walka opcjonalna, ale radzę ją zaliczyć. Po pierwsze, jest tu sporo nowych skilli, po drugie, punkty doświadczenia. Zaczynamy w niezbyt dobrej pozycji, ściśnięci i zablokowani, a wrogowie są rozrzuceni po całej planszy. Ideałem jest, aby każda postać posiadała demona z umiejętnością Phantasm, a przynajmniej część także demona z Devil Speed (jedynym, który go ma na tych poziomach to Mothman). Dzięki temu łatwo dopadniemy poszczególnych sekciarzy i zdobędziemy skille. Gin da sobie radę sam, prawdopodbnie pokona Azumę, jeśli nikt z naszych tam nie dotrze i nie załatwi Azumy pierwszy. 
Po walce odblkowana zostanie fuzja Take-Mikazuchi.

- Tokyo Dome – Suidobashi (do 16.30)
Prosta walka z grupą bandytów. Służy ona głównie temu, abyśmy mogli złapać jakieś skille, które pominęliśmy w poprzednich walkach. Jako że bandyci walczą ze sobą, to jedyne, czym powinniśmy się tu przejmować, to to, aby dopaść tych, od których chcemy zdobyć skille, zanim inni ich zabiją. Poza tym, starcie to nie powinno sprawić nam trudności. 

13:00
- Shoji – Omotesando (jeśli pominęliśmy walkę Gina)
- Gin – Omotesando (jeśli uczestniczyliśmy w walce Gina) - ścieżka Gina/Haru
  - Gin & Amane – Shinagawa (dużo punktów do ścieżki Gina/Haru)

16:30
- Honda – Ueno (do 18.00)
To walka, któą można rozstrzygnąć na trzy sposoby. Pierwszy, to sprzymierzyć się z aniołami i pokonać demony. Drugi, to sprzymierzyć się z demonami i pokonać anioły. Trzeci, to pokonać jednych i drugich. Warto zaznaczyć, że wybór nie wpływa na nasze późniejsze kwestie fabularne, dotyczy on tylko tej walki.
W pierwszych dwóch przypadkach walka jest prosta. Co prawda, za każdym razem, kiedy pokonamy demona lub anioła, będzie się pojawiał kolejny, ale nie są to wymagający wrogowie. Trzeba jednynie uważać na to, że anioły mają Recarm, dlatego starajmy się po prostu w każdej walce wyeliminować głównego, by zginęła cała grupa. 
W pewnym momencie Honda i cywil będą chcieli uciec - jeśli im się uda, to przegramy. Można ich zaatakować i pokonać, wtedy opuszczą pole bitwy bez ucieczki. 
Ta bitwa to dobry test naszych umiejętności - jeśli nie damy rady pokonać choć jednej frakcji, to znaczy, że mamy bardzo słabą drużynę. Silna drużyna powinna być w stanie pokonać nawet obie frakcje - ale jak pisałam, nie jest to obowiązkowe - choć oczywiście, punkty doświadczenia zawsze są mile widziane.

  - Honda & ??? – Shinjuku
- Yuzu – Shibuya (co 18:00) (Punkt do ścieżki Yuzu)

18:00
- Haru & ??? – Tokyo
Finałowa walka tego dnia - może być naprawdę łatwa, jeśli się dobrze przygotujemy. Pisałam na początku dna o demonach z Ice Dance. To właśnie tu będą nam potrzebne. Najlepiej stworzyć sobie postać, która będzie walczyć z Belialem - dajmy jej Ice Dance, Ice Jump, Fire Resistance (albo Repel), do tego demona z silną magią i Ice Dance oraz drugiego demona, najlepiej z Ice Dance i Evil Wave. 
Reszta demonów na planszy to słabiaki, drużyna nimi się zajmie bez problemu. Polecam dwie postacie wysłać do czyszczenia planszy, a dwie na Beliala. Jedna (także mająca Ice Dance) niech trzyma Beliala i nie atakuje, ale tylko się broni, blokując mu dostęp do głównej postaci. W tym czasie główna postać niech atakuje Beliala z dystansu. Czemu to jest ważne? Podczas każdej regularnej walki Belial leczy sobie ok 250 HP. Nie leczy się natomiast, kiedy jest atakowany na dystans. 
Gdy Belial straci połowę HP, wtedy zacznie się piekło. Przywoła sporo nowych demonów, a sam zacznie atakować ogniem każdą postać na planszy, wlicząc w to Haru. Teraz mamy dwie opcje. Pierwsza to zbiorowa szarża na Beliala i ataki wszystkim co mamy, aby zabić go w jedną turę, zanim po raz drugi zacznie walić ogniem. Druga opcja, to posłanie jednej postaci, by leczyła na dystans Haru. Kolejna postać niech zajmiej sę przywołanymi demonami, a dwie pozostałe niech dobiją Beliala.
Jeśli mamy dość demonów z Ice Dance, to ta walka nie powinna być nawet aż tak trudna. Jeśli nie, to będzie trudniej, choć bardzo silna postać z magią oraz odpowiednimi wzmocnieniami jest w stanie Belialowi ostro nakopać. 

Po tej walce mamy opcję porozmawiania z tymi postaciami, które w trakcie gry zebrały dostatecznie dużo punktów (określa to gra, nie widzimy tego niestety). Mogą to być Amane, Atsuro, Gin, Kaido, Naoyia lub Yuzu. Możemy podążyć ścieżką tylko jednej z tych postaci. Jeśli wcześniej nie była ona w naszej drużynie, to teraz dołączy do nas. To jej ścieżkę będziemy zaliczać ostatniego dnia rozgrywki.
Poziom trudności ścieżek (od najłatwejszych):
Yuzu
Atsuro
Amane
Naoyia i Kaido
Gin/Haru
Jeśli to wasza pierwsza gra, to polecam na start ścieżkę Atsuro. Fabularnie najciekawsze są Gina i Naoyi, ale także najtrudniejsze.
Można zaliczyć więcej ścieżek na raz, o ile gramy na pirackiej wersji gry - wtedy wystarczy po prostu skopiować plik z zapisem gry przed wyborem ścieżki, a potem wczytać go ponownie. W innym przypadku zaliczenie kolejnych ścieżek wymaga zagrania w New Game+
 

Dzień siódmy
Tego dnia mamy do wyboru sześć ścieżek, zależnych od tego, jakiego wyboru dokonaliśmy dnia poprzedniego. Niektóre są praktycznie takie same, inne mocno się różnią. Sporo walk powtarza się.

Ścieżka Gina/Haru - Song of Hope
To dość trudna ścieżka, co prawda dołączy do nas bardzo wiele postaci, ale walki będą trudne, więc nie polecam jej jako tej, którą warto wybierać za pierwszym razem. Zaliczając tę ścieżkę, odradzam korzystanie z Black Frosta jako postaci w drużynie. Jeśli natomiast nie używaliśmy Atsuro, to radzę się za niego wziąć.
 
9:00
 - Haru – Kudanshita
 
9:30
 - Amane – Shiba Park
 
10:00
 - Amane – Shiba Park
Pierwsza walka i od razu sporo komplikacji - naszym celem jest zabicie Jezabel, ale jeśli Amane zginie, to przegramy tę walkę. Jezabel jest silna, ma mocne ataki dystansowe (i to dalekiego zasięgu, w dodatku odnawia sobie manę). Moja propozycja na tę walkę jest taka - tworzymy dwie postacie. Pierwsza, oparta o magię z Force Dance i podnieniesiem siły Force, druga nastawiona na siłę fizyczną (najlepiej z Berserk). Ideałem by było, aby obie były odporne na ogień i miały demony o takiej odporności, z opcjami leczenia, a już super by było, gdyby każda miała demona z czarem ochronnym (w rodzaju Shield All). Te dwie postacie powinny zaszarżować na Jezabel i tłuc ją ile wlezie. Dzięki ochronie przed ogniem, część jej ataków nie będzie tak mordercza, a Shield powinno osłonić przed jej atakami opartymi na Holy. Dwie pozostałe postacie najlepiej niech nie wchodzą na lawę. Jedna niech walczy z demonami po prawo. Druga powinna mieć czar leczenia dystansowego (swój lub demona). Jej celem jest dotarcie w okolicę Amane i uleczenie jej, kiedy HP spadnie za bardzo. 
Kiedy Jezabel straci 2/3 HP, wtedy sytuacja się zmieni - Amane odzyska zmysły i zacznie uciekać, pojawią się też cztery jej kopie. Jeśli ją dopadną, to koniec. W tym momencie najlepiej skupić się na Jezabel, bo gdy ona zginie, to walka dobiegnie końca. Mamy jakieś 2-3 rundy, nim kopie wykończą Amane, to powinno wystarczyć.  Jeśli na tym etapie mamy wciąż drużynę w komplecie, to można pokusić się o walkę z kopiami - każda z nich daje naprawdę dużo expa. 
Po walce Amane dołączy do drużyny. Ma bardzo silną magię (jedną z najwyższych w grze), ale niestety jest powolniejsza od np. Yuzu.
 
10:30
 - Eikokuji – Ikebukuro
Krótsza walka od poprzedniej, bardziej brutalna. Naszym celem jest pokonać Bishamona. Demony, które go ochraniają nie są może potężne, ale większość na opcje ochrony lidera (Paladin Soul), więc i tak najpierw musimy je zniszczyć. Na dodatek, sporo z nich odbija ataki fizyczne. Moim zdaniem nie trzeba niszczyć ich wszystkich - zwłaszcza, że od pewnego momentu zaczną przybywać nowe. Zabicie 4-5 powinno załatwić sprawę. Skupić się należy na Bishamonie. Jest silny, ma dużo HP i  ma dwa mocne demony - należy zabić je oba tak szybko jak się da. Słabością Bishamona jest lód. Postacie i demony z Ice Dance i Bufudyne dadzą mu do wiwatu. Przydaje się tu Ban Phys, który osłoni nas przed najbardziej morderczymi atakami. Jeśli chcemy go atakować fizycznie, to niezbędne będzie Pierce. 
 
11:00
 - Sengakuji – Shinagawa
Walka podobna do poprzedniej, ale tym razem jest ich dwóch. Są za to słabsi. Taktyka jest prosta, dzielimy drużynę na dwa zespoły po dwie osoby i ruszamy w każdą ze stron. Koumoku jest wrażliwy na elektryczność, więc jakaś postać z silną magią i Electric Dance powinna na niego ruszyć. Na Zouchu najlepiej posłać drugą postać nastawioną na magię, uzbrojoną w Force Dance. Tak jak w przypadku Bishamona, zacznijmy od eliminowania dwójki pomocników każdego bossa, to bardzo uprości walkę. Pozostałe dwie postacie niech zwalczają demony wokół, szczególnie te, które mogą uleczyć devów. Obaj bossowie mają spory zasięg, więc najlepiej dopaść ich już na samym początku i nie dać im atakować kogoś innego.  
 
11:30
 - Izuna & Fushimi – Akasaka 
Po tej scenie Izuna dołączy do drużyny. 
 
12:00
 - Haru – Kudanshita
 
12:30
 - Roppongi Hills – Roppongi
Najtrudniejsza walka w grze? A w każdym razie najbardziej chyba denerwująca. Jeśli nie mamy Prayer, to naszym priorytem powinno być scrackowanie tej umiejętności przez postać o silnej magii. Dobrze jest mieć w zapasie wiele demonów - sporo z nich tu pewnie zginie. Amrita będzie bardzo przydatna, dodatkowo demony z czarami wskrzeszającymi są mile widziane. 
Walka ma dwie fazy. W pierwszej skupiamy się na demonach - polecam scrackować skille, na których nam zależy. Gdy zniszczymy dwa zespoły demonów albo zaatakujemy Belzeboula, wszystkie demony znikną. Na ich miejsce wejdą stada much. I teraz zacznie się prawdziwe piekło. Podczas walki muchy składają w ofiarach jaja. Po pewnym czasie wykluwają się z nich nowe muchy, zabijając nosiciela. Dlatego właśnie potrzebujemy czarów typu Amrita - pozwalają one usunąć ten status zanim muchy się wyklują. Jeśli się nie da, to wskrzeszajmy zabitych. 
Belzeboul sam z siebie jest ciężkim wrogiem. Nie atakujmy go, dopóki nie scrackujemy potrzebnych nam umiejętności. Nie ma on żadnej słabości, więc najlepsze są ataki typu Almighty albo żywioły wzmocnione umiejętnością Jump. Belzeboul ma bardzo duży zasięg. 
 
13:00 - Fallen Morning Star – Nagata-co 
Ta walka występuje tylko w New Game+, czyli trzeba co najmniej raz zaliczyć całą grę, by ją odblokować. Jest opcjonalna. Lucyfer jest bossem 99 poziomu i jest niemal nie do pokonania. Aby z nim wygrać, potrzebujemy postaci na poziomach 80-90, i podobnych demonów. Podstawą jest magia - Lucyfer używa Megidoladyne, który zadaje potężne obrażenia magiczne. 
Boss ma trzy formy. W pierwszej nie atakuje, dopóki to my go nie zaatakujemy. Gdy to nastąpi, będzie atakował raz na rundę. W drugiej formie leczy się do maksa, atakuje trzy razy na rundę, zadaje od 400 do 900 obrażeń, ale dobra wiadomość jest taka, że nie ma już Pierce, więc jego ataki mogą być częściowo negowane.  W trzeciej formie znowu się leczy, używa ataków co poprzednio i jeszcze wysysa z nas magię
 
 - Founder – Roppongi
To przedostatnia walka, więc radzę się tu mocno skupić na crackowaniu, bo w walce z Belzeboulem było to nieco trudniejsze. Chcemy mieć Victory Cry, Grace oraz Rage Soul.
 
Belberith ma słabość - jest nią Force, co pozwala nam stworzyć jedną postać z Force Dance i Force Jump, co na pewno dziada zaboli mocno. Drugą opcją są postacie z atakami fizycznymi, wystarczy taką postać wyposażyć w Pierce. Jeśli mamy demony z Flight albo Phantasm, to cudownie, bo wtedy możemy szybko dostać się do dwóch konsol odblokowujących mosty i otworzyć sobie drogę do Belberitha. Zależy nam tu na szybkości - Belberith ma nieograniczony zasięg i choć jest dość powolny, to będzie mógł walnąć każdego. Atakuje lodem i elektrycznością, więc warto zwrócić na to uwagę, wybierając demony do walki z nim. Ostatecznie, starcie to wydaje mi się wyraźnie prostsze niż walka z Belzeboulem.
 
- Summon Babel - Top Floor - 14:00
 
Finałowe starcie tej ścieżki jest jednym z najtrudniejszych w grze. Przechodzenie go bez NG+ to naprawdę wyzwanie. Wymaga ona obecności Atsuro, a pewnym momencie kasuje nam wszystkie demony (dlatego odradzałam w tej ścieżce używania Black Frosta). Chcemy mieć natomiast jak najwięcej demonów z Holy Dance, atakami Almighty oraz leczeniem. Wszystkie skille odnawiające MP są nam także bardzo potrzebne.
W pierwszym etapie walki naszym celem jest ochrona Haru - jeśli jakikolwiek demon ją dopadnie, to po niej. Na Atsuro spadnie rola ochraniania jej - polecam dać mu osłonę przed atakami fizycznymi (np. Phys Repel) i zabijać każdego demona, który będzie blisko. Po tym, jak Atsuro dojdzie do celu, Haru będzie musiała załadować swoją piosenkę. Kiedy to zrobi, zniknie z planszy.
W drugim etapie walczymy z Babel. Ma dwie formy. Pierwsza jest dość prosta, wykorzystajmy to, by podleczyć drużynę, bo to jeszcze nie koniec. Niech walczą demony, wykorzystajmy je do maksa. W drugiej formie, Babel rozdziela się na dwie połówki, a my tracimy wszystkie demony, wliczając w to Black Frosta. W tej formie Babel ma nieograniczony zasięg, za to ma słabości, które się zmieniają. Ataki fizyczne, do spółki z Pierce bardzo nam tu pomogą. 
Po walce pozostanie nam już tylko obejrzeć finał. 
 

Ścieżka Amane - Kingdom of Saints
Jeśli wybraliśmy ścieżkę Amane, to na jej początku dołączy do nas Mari, o ile żyje. Mari jest bardzo mocną postacią i na pewno będzid dobrym dodatkiem.   
 
9:00
 - Amane – Shibuya
Patrz walka  o 10.00 w ścieżce Gina/Haru
 
9:30
 - Eikokuji – Ikebukuro
 Patrz walka o 10.30 w ścieżce Gina/Haru
 
10:00
 - Sengakuji – Shinagawa
Patrz walka o 11.00 w ścieżce Gina/Haru
 
10:30
 - Roppongi Hills – Roppongi
Patrz walka o 12.30 w ścieżce Gina/Haru 
 
11:00 - Fallen Morning Star – Nagata-cho 
Patrz walka o 13.00 w ścieżce Gina/Haru
 
- Founder – Roppongi 
Patrz walka w ścieżce Gina/Haru 
 
12:00 - Naoya – Top Floor
W tej walce możemy scrackować Anti-All - bardzo chcemy to zrobić, to jedna z nielicznych okazji w całej grze na to. Naszym pierwszym celem jest Naoya - świetnie mieć tu coś zwiększającego ruch (Devil Speed, Phantasm, by go szybko dopaść. Nie ma żadnej słabości, używa bardzo mocnych ataków, ale szybko kończy mu się mana, szczególnie, jeśli jakaś postać silna w magii użyje na nim Drain. 
W trakcie walki pojawi się Loki - jest podobny do Naoyi. Obaj są skupienii na magii, dlatego można się pokusić o potraktowanie ich Mute Eyes. Naszą główną siłą powinny być ataki typu Allmighty, do tego Drain i czary leczące.  
 
12:30
 - Summon Babel – Top Floor
Finałowe starcie w tej grze jest generalnie trudne (w żadnym SMT nie jest łatwe, ale np. w Strange Journey było, jak mi się wydaje, dużo łatwiejsze). W pierwszj fazie musimy po prostu pokonać Babel - czary typu Almighty oraz ataki fizyczne + Pierce załatwią sprawę.
W drugiej fazie staracia musimy dotrzeć do Babel, pokonując po drodze raz jeszcze wszystkich bossów z poprzednich dni. W przypadku pierwszych nie będzie to trudne (choć pamiętajmy, że tylko główna postać może uszkodzić Beldra), ale im dalej, tym gorzej, zwłaszcza, że znowu trzeba będzie się bić z Belzeboulem. Tyle dobrego, że gdy go zabijemy, to efekt jego Spawn zniknie. 
Po pokonaniu wszystkich czas na ostateczną rozprawę z Babel. Ma nieograniczony zasięg i mocny atak, ale jest wrażliwa na Elektryczność. Dodatkowo, ataki fizyczne + Pierce będą tu przydatne. 
Po walce pozostanie nam już tylko obejrzeć finał.
 
Ścieżka Atsuro - Silent Revolution
Jeśli wybraliśmy ścieżkę Atsuro, to na jej początku dołączy do nas Mari, o ile żyje. Mari jest bardzo mocną postacią i na pewno będzid dobrym dodatkiem. Ścieżka Atsuro jest jedną z najprostszych, polecam więc ją na początek.  
 
9:00 
- Naoya – Aoyama
W tej walce chcemy scrackować Full Might, bardzo przydatny skill dla Atsuro - to jedyny moment w grze, gdzie da się go zdobyć. 
Na planszy są cztery miejsca przywołujące nowe demony. Jeśli mamy jakąś szybką postać, to można ją wysłać, by je obskoczyła i zablokowała. Demony nie są szczególnie mocne, więc może to być nawet opcjonalnie okazja do grindu. 
Naoya jest piekienie szybki i porusza się bardzo zwinnie, naszym problemem jest go dogonić. Devil Speed i Evil Wave albo Phantasm mile widziane. Switch także może być pomocny. Zabicie jego demonów sprawi, że przestanie tak latać. Wtedy naszej najmocniejsze ataki szybko sprowadzą go na ziemię. 
 
9:30
- Izuna & Fushimi – Akasaka
 
10:00
 - Amane – Shiba Park
 
10:30
 - Eikokuji – Ikebukuro 
 Patrz walka o 10.30 w ścieżce Gina/Haru
 
11:00
- Sengakuji – Shinagawa 
Patrz walka o 11.00 w ścieżce Gina/Haru
 
11:30
 - Naoya – Aoyama
 
12:00
 - Roppongi Hills – Roppongi
Patrz walka o 12.30 w ścieżce Gina/Haru 
 
12:30
 Patrz walka o 13.00 w ścieżce Gina/Haru
 
 - Founder – Roppongi  
 Patrz walka w ścieżce Gina/Haru 
 
13:30
 - Summon Babel – Top Floor
To chyba najprotsza z walk z Babel, jakie są w tej grze. 
Pierwszym etapiem tej walki jest doprowadzenie Naoyi do punktu, w którym może shakować Babel. Jest bardzo mocny, więc nie musimy się nim martwić tak jak Haru w ścieżce Gina. Gdy mu się uda, zacznie się zasadnicze starcie. Teraz dużo zależy od Atsuro, należy go ochraniać i leczyć, bo będzie dla Babel głównym celem. 
Babel ma dwie słabości, ale za każdym razem ulegają one zmianie. Sztuką jest więc mieć zapas demonów, które pozwolą nam atakować odpowiednimi żywiołami oraz się leczyć. W jednej z form Babel jest wrażliwy na ataki fizyczne, więc Atsuro także może mu nakopać. 

Ścieżka Yuzu - Desperate Escape
Jeśli wybierzemy tę ścieżkę, to stracimy Midori oraz Keisuke, jeśli mieliśmy ich w drużynie. Ta ścieżka bardzo mocno różni się od większości, jest najkrótsza z nich.
 
 9:00-13:30
- Ueno
 - Shinjuku
 - Akihabara
 - Tokyo
 - Shibuya
 - Ebisu
 - Akasaka
 - Shinagawa
 - Honda – Kanda 
 
Po sprawdzeniu wszystkich tych lokacji dostaniemy opcję rozmowy z Naoyą w Ikeburo. Po rozmowie z nim będziemy mieć możliwość porozmawiania z Ginem, Midori, Kaido i Keisuke. Gina można zignorować, bo do nas nigdy nie dołączy, ale pozostałą trójkę można przekonać, by powrócili do drużyny.
 
15:30:
 - Shinjuku - ???
W tej walce chcemy scrackować Mediaraharn i Samarecarm, bardzo się nam przydadzą w finałowej starcie. 
Loki nic nie zrobi, dopóki nie zbliżymy się na czery pola od niego. Gdy tak się stanie, wówczas ruszy ku nam, dodatkowo tworząc cztery kopie siebie samego, na szczęście dużo słabsze. Aby odkryć, co jest kopią, a co oryginałem, wystaczy się przyjrzeć - kopie nie mają cienia. Zła wiadomość jest taka, że kopie będą się po pewnym czasie regenerować.  Loki nie ma niestety żadnej słabości, więc musimy wpakować z niego to co mamy najlepsze, ataki z gatunku almighty, czary wzmocnione Jumpem itd. 
 
16:30:
 - Shibuya 
Początek może wydawać się zwodniczo prosty - tylko zwykłe demony, mocne, ale jednak nic specjalnego. Należy jak najszybciej dopaść Sariela - jego atak kasuje nam MP, a to boli. Po pewnym czasie jednak pojawią się Amane oraz Izuna - i to teraz zacznie się prawdziwa walka. Dobrze jest mieć część drużyny blisko wejścia, stamtąd nadejdą Amane oraz Izuna, a chcemy je dopaść jak najszybciej, by nie mogły nas atakować dystansowo. Izunę najlepiej załatwić magicznie, ataków fizycznych bardziej opłaca się używać przeciwko Amane. W tej walce bardzo się przydaje mieć Evil Wave, co pozwala szybko pozbywać się wrogów.
 
Ścieżka Naoyi - King of Demons
Jeśli wybierzemy ścieżkę Naoyi, opuszczą nas Yuzu, Midori oraz Keisuke, zaś dołączą do nas Naoya i Kaido. Dołączą też Mari oraz Black Frost, o ile jest to możliwe. Naoya jest bardzo dobrym użytkownikiem magii i dobrze zastąpi Yuzu. Mari jest także bardzo dobra w magii.  
 
9:00
 - Amane – Shiba Park
Bardzo chcemy srackować tu Magic Yin. Wrogowie mają spory zasięg, więc zależy nam tu na szybkości i zasięgu, Evil Wave, Chaos Wave oraz  Devil Speed będą mile widziane. Część demonów ma Barrier i Wall - nie wysyłajmy naszych postaci z atakami fizycznymi przeciwko nim.
Taktyka jest dość prosta - dzielimy drużynę na dwa zespoły. Powoli, metodycznie eleminujmy kolejnych wyznawców. Na sam koniec pozostaje Amane - ma bardzo mocną magię, ale nie ma zasięgu, więc jeśli mamy nadal Evil Wave albo Chaos Wave, to świetna wiadomość. Po wykończeniu jednego z jej demonów, który zapewnia ochronę przed atakami fizycznymi, możemy ją dopaść jakąś postacią z takimi atakami i dobić.
 
9:30
 - Diet Building – Nagata-cho 
 Patrz walka  o 10.00 w ścieżce Gina/Haru
 
10:00
 - Eikokuji – Ikebukuro
 Patrz walka o 10.30 w ścieżce Gina/Haru
 
10:30
 - Sengakuji – Shinagawa
 Patrz walka o 11.00 w ścieżce Gina/Haru
 
11:00
 - Izuna & Fushimi – Akasaka
 
11:30
 - Roppongi Hills – Roppongi
 Patrz walka o 12.30 w ścieżce Gina/Haru 
 
12:00
- Fallen Morning Star – Nagata-cho
 Patrz walka o 13.00 w ścieżce Gina/Haru
 
- Roppongi Hills – Roppongi
Jeśli jeszcze nie mamy Mediarahan i Samarecarm, to jest ostatnia dobra okazja, by je zrobyć. Wrogów jest dużo i są mocni. Taką prostą, ale w sumie najlepszą taktyką, jest tu poruszanie się grupą i po prostu metodycznie atakowanie kolejnych aniołów.  Naszym pierwszoplanowym celem powinna być eliminacja Sariela, jego Purging Light uderza w nasze MP. Ponadto należy możliwie szybko dobrać się do Kazfielów, bo one mogą wskrzeszać.  
 
12:30
 - Founder – Roppongi
 Patrz walka w ścieżce Gina/Haru 
 
13:30
 - Summon Babel – Top Floor
Patrz walka o 12.30 w ścieżce Amane
 
 
Ścieżka Kaido - King of Demons
Ścieżka ta, nie licząc kilku dialogów, jest identyczna ze ścieżką Naoyi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz