Etykiety

niedziela, 13 grudnia 2020

Breath of Fire 2 - drużyna


W Breath of Fire 2 możemy zwerbować łącznie 8 postaci do drużyny, z czego 7 dołącza do nas w trakcie fabuły, a jedna jest opcjonalna. Potrzeba blisko połowy gry, aby zebrać wszystkich członków, więc minie sporo czasu, zanim będziemy mogli stworzyć swój wymarzony skład.
Ja przechodziłam grę drużyną w składzie: Główny bohater, Katt/Sten, Nina, Bleu, ale z tego, co czytałam, nie jest to najlepszy układ. Większość graczy sugeruje dwa typy składu:
- bardziej kanoniczny: główny bohater, Rand, Nina, Bow
- mniej kanoniczny: główny bohater, Rand, Bleu, Bow

Trzy postacie maja swoje własne wątki, które wymagają od nich samodzielnych działań - Rand, Nina i Sten, a to oznacza, że każdą z tych postaci musimy mieć na odpowiednio wysokim poziomie doświadczenia. Wszystko to opisałam w solucji.

Główny bohater
Jak przystało na głównego bohatera serii Breath of Fire, domyślnie nazywa się Ryu, ale możemy go nazwać jak chcemy. Jest postacią, która musi być w drużynie, nie możemy go z niej usunąć. Jest mocny przede wszystkim w walce wręcz, a z biegiem czasu uczy się smoczych przemian, które są specjalnymi, bardzo silnymi atakami.
Jego specjalna umiejętność to Guts, która pozwala mu odzyskać stracone punkty zdrowia i wzmocnić nieco siłę ataku. Im rzadziej jej używamy, tym jest mocniejsza. Ryu ponadto może łowić ryby. W walce posługuje się mieczami. Ma także dostęp do pewnej ilości czarów.

Czary:
L:2 - Timewarp
L:7 - Cure1
L:16- Cure2
L:19- Smoke



Bow
Przyjaciel Ryu z dzieciństwa, pochodzi z rasy ludzi-psów. Jest łucznikiem, co sprawia, że nawet ustawiony w tylnym szeregu drużyny zadaje obrażenia identyczne z tymi, jakie zadawałby w przednim rzędzie. Do tego bardzo szybko uczy się mocnych zaklęć leczących, co czyni z niego bardzo przydatną postać. Niestety, musi minąć jakieś 1/3 gry, zanim Bow wróci do drużyny.
Jego specjalna zdolność to Shot, która pozwala zadać bardzo mocne obrażenia, a nawet zabić wroga. Jest też niezła postacią do zdobywania pieniędzy, gdyż dzięki swojej kuszy może łatwo polować na zwierzęta i potem sprzedawać ich skóry.

Czary:
L:2 - Cure1
L:3 - CurePsn
L:6 - Def-Up
L:16- Cure2
L:20- Renew
L:23- Heal
L:26- Def-UpX
L:30- Cure4
L:33- Cure3
L:36- RenewX
L:40- CureX

Katt
Wojowniczka z rasy ludzi kotów. Jak przystało na postać nastawioną na walkę, Katt ma całkiem mocne ataki fizyczne (jedne z najmocniejszych w grze), a dodatkowo jest bardzo szybka - pod tym względem wyprzedza wszystkie dostępne postacie. Płaci za to stosunkowo niskim HP i niezbyt wysoką obroną. Podobnie jak główny bohater, zaatakowana może wyprowadzić kontratak.
Jej specjalna umiejętność to Dare, jest mało przydatna, gdyż sprawia, że wrogowie koncentrują na niej swoje ataki. Ponadto może rozwalać głazy i inne przeszkody na drodze drużyny. Tak jak Bow, jest przydatna w polowaniu, dodatkowo jej ataki są silniejsze, zwykle zabijając zwierzęta już pierwszym trafieniem. Niestety, posiada bardzo mało punktów magii i śladową ilość czarów.

Czary:
L:11- Fireball
L:13- Hail
L:15- BoltX

Rand
Rand jest siłaczem z rasy ogrów, ale, co ciekawe, to wcale nie określa go bardzo mocno, jako postać. Rand, owszem, ma dość mocne ataki fizyczne, ale jednocześnie dysponuje niezłym asortymentem czarów leczących. Ma przyzwoite HP i niezłą siłę. Niestety, jest za to najwolniejszą z postaci i swoje akcje praktycznie zawsze wykonuje na samym końcu tury.
Jego specjalna zdolność to Wake, która wskrzesza zabitą postać z 1 HP - przydatna na początku, ale potem przestaje być czymś wyjątkowym, bo mamy przedmioty, które robią to lepiej.
Na mapie świata Rand może się zwinąć w kulę i toczyć - porusza się wtedy szybko i nie ma losowych walk, ale zatrzymać się może dopiero przy kontakcie z jakąś przeszkodą - i wtedy zawsze włącza się losowa walka.

Czary:

Początek: Cure1, CurePsn
L:9 - Thunder
L:17- Cure2
L:24- 8.0
L:27- Renew
L:31- Heal
L:35- Cure3
L:37- Cure4

Nina
Bohaterka o imieniu Nina występuje w każdej części Breath of Fire i zawsze jest też magiem. O ile w pierwszej części Nina była healerką, tak tutaj jest magiem bojowym. Jest drugą najlepszą postacią, jeśli chodzi o taką magię, ma dużo AP i spory zasób czarów, których szybko się uczy - choć niestety, bardzo długo trzeba czekać na dostęp do czaru Missle. Niestety, coś za coś - Nina ma bardzo mało HP, słabą obronę i bardzo słabe ataki fizyczne.
Jej specjalna zdolność to Will, która w trakcie walki regeneruje jej utracone AP.  Dodatkowo, posiada umiejętność Float, która sprawia, że drużyna nie musi się obawiać dziur i tego typu pułapek. Pod koniec gry może ponadto wzywać ptaka, na którym drużyna będzie podróżować po świecie.

Czary:
Początek: - Tornado, Cold, Thunder, Spark
L:9 - Ag-Down
L:10- Pwr.Down
L:12- Exit
L:13- S.Boom
L:15- Def-Down
L:17- Drain
L:20- Flame
L:22- Typhoon
L:24- Freeze
L:26- Angel
L:28- Death
L:31- Hail
L:36- BoltX
L:55- Fireball
L:56- Bomb
L:57- Missile

Sten
On jest z kolei małpą o dość ciekawej zresztą historii. Sten jest typem wojownika o niezłych parametrach bojowych, sporej szybkości, choć jest słabszy od np. Katt. Jednocześnie Sten dość szybko uczy się magii bojowej.
Jego zdolność specjalna to R.I.P. która sprawia, że bardzo maleje szansa, że zostanie zaatakowany, moim zdaniem raczej niezbyt przydatna. Za to niezwykle przydatna jest jego zdolność wyciągania ramion, która pozwala mu korzystać z wbitych żerdzi. Dzięki temu Sten daje nam dostęp do niedostępnych w inny sposób miejsc i szybszego poruszania się po niektórych lochach.

Czary:
Początek - Spark
L:10- Bomb
L:15- Flame
L:33- Fireball
L:38- Missile

Jean
Tym razem człowiek-żaba. Jean jest także typem wojownika, ale słabszego od innych. Braki w silne nadrabia dostępem do magii wsparcia, podnoszącej siłę ataków, obrony itd. Jest ponadto jedną z nielicznych postaci w grze, które mogą się nauczyć czaru Warp, pozwalającego teleportować się między odwiedzonymi już miastami.
Jego specjalna zdolność to Jab, który obniża siłę ataku wrogów. Na mapie świata Jean może zmieniać się w wielką żabę, które porusza sie szybciej, a ponadto może pływać.

Czary:
Początek - Ag-Up
L:12- Hush
L:14- Warp
L:16- Pwr.Down
L:18- Cold
L:20- Idle
L:30- Angel
L:32- Death
L:34- Renew

Spar
Postać o nieokreślonej do końca płci. Dołącza do drużyny późno i jest na starcie słaby, ale jest też jedną z tych postaci które musimy na pewnych etapach gry wykorzystać. Jak Nina, jest raczej słaby w walce wręcz, posiada dość bogaty zasób czarów, w tym także Warp, choć niestety ma bardzo mało czarów bojowych.
Jego specjalna zdolność, Nature, wyprowadza różne typy ataków - do zadających obrażenia wrogom po leczących drużynę. Podczas podróżowania po mapie świata, Spar pozwala nam poruszać się przez pola porośnięte lasami.

Czary:
Początek - Cold, Cure1, Ag-Down,  Pwr.Down, Def-Down, Hush, Ag-Up
L:14- Def-Up
L:16- Idle
L:18- Exit
L:19- Warp
L:21- Sap
L:22- Drain
L:26- Cure2
L:28- Freeze
L:30- Shield
L:32- Def-UpX
L:36- Atk-Up

Bleu
Dodatkowa postać, która występowała już w Breath of Fire 1. Bleu jest potężną czarodziejką. Ma duża ilość AP oraz sporo HP, niezłą szybkość, dostęp do wszystkich czarów bojowych, sporej ilości czarów wsparcia, a także do Warp. Zdecydowanie, najsilniejsza, po głównym bohaterze, postać w grze.
Jej specjalna zdolność to Shed, która leczy całkowicie jej HP. Problem z Bleu jest taki, że werbujemy ją nie w miarę rozwoju fabuły, ale po wykonaniu questu pobocznego, który bardzo łatwo przeoczyć. Jak to zrobić, opisałam w solucji.

Czary:
Początek-  S.Boom, Bomb, Flame, Freeze, Death, Ag-Down, Pwr.Down, Def-Down, Ag-Up, Def-Up, Atk-Up , Sap, Drain, Exit, Warp
L:36- Fireball
L:37- Hail
L:38- Missile
L:39- BoltX

1 komentarz:

  1. Jak zwykle wszystko jest wspaniale, ale trochę brakuje objaśnienia tych wszystkich szamańskich fuzji. Kogo z kim można łączyć, jakie są z tego korzyści i gdzie spotykać szamanów. Lud będzie wdzięczny za uzupełnienie 🥰

    OdpowiedzUsuń