Etykiety

niedziela, 17 lipca 2022

Lure of the Temptress - opis przejścia

Loch
Zaczynamy od zajrzenia przez dziurkę w ścianie, następnie zrzucamy pochodnię na słomę, aby ta sie zapaliła. Kiedy strażnik wejdzie do środka, wówczas szybko wychodzimy, zamykamy drzwi i zasuwamy zamek, dzięki czemu strażnika mamy z głowy. Na razie ignorujemy więźnia i wchodzimy do następnej lokacji. Tu zabieramy butelkę spod ściany i nóż z beczki. Odkręcamy szpunt beczki i nalewamy alkoholu do butelki. Nożem rozcinamy worek, który stał koło butelki.

Wracamy do wcześniejszej lokacji. Dajemy się napić więźniowi, dzięki czemu udzieli on nam kilku ważnych informacji, po czym umrze. Idziemy dalej, przy pomocy noża uwalniamy błazna z urządzenia do tortur. Razem idziemy do lokacji, w której wisiał skazaniec i obszukujemy ścianę na wschodzie. Popychamy ją, ale okazuje się, że nie mamy dość sił. Prosimy Ratpoucha, aby nam pomógł i dzięki temu otwieramy sekretne przejście. Wchodzimy w nie, aby wydostać się z lochów.

Miasto

Idziemy na rynek, gdzie po pewnym czasie pojawi się ubrany na zielono mężczyzna. Możemy go zresztą spotkać w innych częściach miasta, ale wybrałam rynek, bo będzie dobrym punktem orientacyjnym dla poruszania się po mieście. Szukany przez nas facet Nazywa sie Mallin. Rozmawiamy z nim i przyjmujemy jego ofertę, dzięki czemu da nam kawałek metalu.

Z rynku idziemy dwa razy na południe i dwa razy na zachód, by odnaleźć ulicę z zakładem kowalskim, bardzo dobrze zresztą ukrytym, ile ja się go biedna naszukałam, to moje. To z kowalem kazał nam porozmawiać Wulf. Przyznajemy się, że uciekliśmy z lochów, a historia toczy się dalej. Z podłogi zabieramy krzesiwo. Wracamy na rynek i wchozimy do sklepu, dając właścicielowi kawałek metalu. W zamian dostaniemy pieniądze i klejnot. Z rynku idziemy na wschód i na południe, by znaleźć karczmę. Rozmawiamy z karczmarką, by dowiedzieć się czegoś więcej. Dajemy jej klejnot, by w zamian otrzymać flaszkę. Potem rozmawiamy z Morkusem, należy go przekupić, by powiedział nam więcej na temat Goewin.



Wracamy do kuźni i rozmawiamy z Luthernem, by powiadomić go o sytuacji. Poleci nam znaleźć Gruba. Idziemy na rynek, stamtąd na wschód i na południe. Rozmawiamy z żebrakiem siedzącym koło studni i wypytujemy go o wszystko, by w końcu przyznał się, że to on jest Grubem. Da nam wytrych i powie, że potrzebujemy pomocy czarodzieja Taidgha.

Idziemy do kowala i dajemy mu flaszkę, którą zresztą nam odda. Potem idziemy na północ od kuźni i wchodzimy do gospody. Wypytujemy Edwinę o Taidgha, a dostaniemy jego dziennik. Wracamy na rynek i podchodzimy do zamkniętych drzwi. Próby ich otwarcia, także przy pomocy wytrychu nic nie dadzą. Idziemy teraz kolejno: wschód, południe, wschód, północ, wschód, południe, południe. Wróciliśmy do miejsca, gdzie przybyliśmy do miasta. Teraz mówimy Ratpouchowi, aby poszedł na rynek (Market Place). Też tam idziemy - Ratpouch przyjdzie zapewne krótko po nas. Następnie dajemy mu wytrych i każemy otworzyć zamek. Udaje mu się, dzięki czemu możemy wejść do środka. Najpierw jednak zapisujemy stan gry. Dopiero potem wchodzimy i koniecznie zamykamy za sobą drzwi.

Teraz czeka nas szybka akcja, która mi sprawiła sporo nerwów. Najpierw oglądamy urządzenie alchemiczne, potem czytamy dziennik Taidgha. Kilkamy myszą na urządzeniu, by zlokalizować spalarkę (burner) - jest w południowo-zachodniej części urządzenia i kran (tip) - jest we wschodniej części. Używamy krzesiwa na spalarce, a potem flaszki na kranie (trzeba chwilę poczekać - dwie-trzy próby mogą być konieczne). Wszystko to trzeba robić szybko, bo po pewnym czasie wejdzie do chatki skroll, da nam po twarzy i będzie game over. Zabieramy uzyskany napój i uciekamy stąd tak szybko, jak się da.

Wychodzimy na zewnątrz i wypijamy zawartość flaszki, dzięki której przemienimy się na krótki czas w Selenę. Idziemy na północ, wchodzimy przez wrota i każemy Skorlom wypuścić Goewin. Szybko wychodzimy na zewnątrz i idziemy dwa razy na wschód, by znaleźć aptekę. Jeśli czar wciąż działa, wchodzimy do środka, rozmawiamy z Goewin, wychodzimy i czekamy, aż czar pryśnie, po czym rozmawiamy z nią dwukrotnie.

Czeka nas teraz nieco biegania po mieście, bo musimy znaleźć Mallina, a ten sobie chodzi gdzie chce. Można oczywiście po prostu poczekać na rynku, pojawi się tam, prędzej czy później.   Da on nam książkę, którą poleci przekazać Morkusowi. Ten jednak będzie się zachowywał, jakby go to nie obchodziło. Wracamy na rynek, idziemy na wschód i wchodzimy do klasztoru, gdzie dajemy mnichowi książkę. Ten będzie zachwycony odzyskaniem skradzionej książki i da nam statuetkę. Porozmawiajmy z nim jeszcze kilka razy, by zdobyć trochę ważnych informacji.

Wychodzimy z klasztoru i idziemy na północ, a potem na wschód, by znaleźć aptekę Goewin. Rozmawiamy z nią i pytamy o Houndstooth, Cowbane i Elecampane. Okaże się, że Cowbane jej akurat brakuje. Miał go dostarczyć Wulf, ale raczej już nie dostarczy. Idziemy do kuźni i zbieramy Cowbane z krzaków koło niej. Odnosimy go Goewin i dajemy jej Cowbane, aby mogła przygotować dla nas czar. Wychodzimy i wracamy, czar powinien być gotowy - otrzymamy Miksturę.

Idziemy na rynek, a potem na zachód, by zajrzeć do gospody. Pytamy o Utara o smoki, on zaś wspomni nam o Garoylach.  Idziemy na północ, do bramy i rozmawiamy z Gargoylami. Wobec ich oporu, musimy oduszkać Goewin i poprosił ją o pomoc. Na jej prośbę brama się otworzy, a my będziemy mogli pójść dalej, tym razem w towarzystwie ślicznej aptekarki :)

Jasknia
W pierwszej lokacji naciśnięcie prawej czaszki otworzy nam drzwi. Wchodzimy do kolejnej lokacji. Czekamy aż Goewin do nas dołączy. Teraz wydajemy jej następujące polecenie: "go to the entrance cave and then pull the left skull and then pull the right skull and then go to the green cave". Stajemy przy zachodnich drzwiach i jak tylko sie otworzą, to wchodzimy do środka szybko. Czekamy kilka sekund, po czym przekręcamy lewą czaszkę i Goewin do nas dołączy. Następnie mówimy jej "Go to the green cave and then pull the right skull".  Otworzy nam ona w ten sposób kolejne drzwi. Przechodzimy przez nie i OBOWIĄZKOWO zapisujemy grę. W następnej lokacji czeka nas walka. Straciłam tu trochę czasu - warto walczyć ofensywnie, a nie czekać, aż potwór nas będzie bił - najlepiej wychodziły mi ciosy środkowe i nimi go pokonałam. Po walce znowu OBOWIĄZKOWO zapisujemy grę. Wchodzimy do siedziby smoka i natychmiast oblewamy go miksturą i od razu prosimy o pomoc - jeśli będziemy zwlekać, smok się zezłości i nas spali. Ostatecznie smok zgodzi się nam pomóc i da nam Oko Gethryna. Mając je, możemy wyjść z jaskini tą samą drogą, otwierając sobie przejścia lewymi czaszkami.

Miasto
Znowu czeka nas szukanie Mallina - w razie czego stajemy na rynku i prędzej czy później tam przyjdzie. Prosimy go o pomoc, a on zwróci nam uwagę na nietypowego Skorla. Idziemy na rynek (jeśli tam nas nie było) i czekamy, aż jeden ze Skorli wejdzie do sklepu - to może trochę potrwać niestety. Gdy tam wejdzie, wtedy podchodzimy do okna i podsłuchujemy rozmowę. Potem wchodzimy sami i rozmawiamy z Ewanem kilka razy, dzięki czemu dostaniemy się wreszcie do zamku.

Zamek
Idziemy na wschód, a potem zabieramy ze stołu tłuszcz i wiszące szczypce.  Chłopakowi mówimy, że chcemy się zobaczyć z Seleną i każemy mu powiedzieć jego szefowi, aby poszedł do piwnicy. Idziemy na zachód i oglądamy beczkę w górnym lewym rogu. Używamy szczypiec, by ją odkorkować i wino zacznie się wylewać. Teraz trzeba stanąć na słupem i poczekać, aż przyjdzie strażnik - zacznie on pić wino, a my będziemy mogli spokojnie przejść dalej, na wschód trzy razy,, raz na północ i dwa razy znowu na wschód.

Użycie tłuszczu pozwoli nam uruchomić dźwignię. Odczekujemy, aż przyjdzie chłopak. Mówimy mu, aby przesunął dźwignię, a gdy to zrobi, wtedy używamy wyciągarki, żeby opuścić most. Idziemy na zachód trzy razy i po schodach. Tu znowu koniecznie zapisujemy grę, bo dalej, gdy pójdziemy na wschód, czeka nas walka. Teraz idziemy na zachód, by obejrzeć finał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz