Etykiety

niedziela, 19 listopada 2023

Shin Megami Tensei: Strange Journey - opis przejścia - część 2

 Eridianus

Zaraz po przybyciu otrzymamy pierwszą misję: Find the Vanishing Point. Warto też udać się do laboratorium, by dostać nowe aplikacje. Mając to za sobą, możemy zająć się eksploracją tego obszaru.

Poziom pierwszy nie oferuje nic podobnego, acz lokacja może wydawać się znajoma dla bardziej doświadczonych fanów - tak, przypomina nieco Eden z Shin Megami Tensei 2. Rozmowy bohaterów dadzą to do zrozumienia. Musimy udać się wschodnimi schodami na poziom drugi. 

Poziom drugi jest niestety częściowo zaciemniony, zaś zdobyty wcześniej program tu niestety nie działa. Tyle dobrego, że jest to obszar nieskomplikowany. Naszym celem jest dotarcie do schodów, którymi zejdziemy ponownie na pierwszy.

Krótko po powrocie na pierwszy poziom odbierzemy sygnał od Zelenin. Zanim do niej pójdziemy, warto skoczyć  po Goetite na wschodzie. Dopiero teraz idziemy do Zelenin, która pokaże nam dziwną maszynę. Wracamy na statek, dzięki Goetite otrzymamy Forma Search B. Dzięki niej znajdziemy sporo nowych Form. Polecam stworzyć także apkę "Nurse" - niebawem czeka nas podróż przez lokację pełną pułapek. 

Gdy będziemy gotowi, idziemy do miejsca, w którym spotkaliśmy się z Zelenin. Idąc dalej czeka nas podróż przez pola, które usypiają i odbierają HP. spotkamy Bugaboo, a nieco na północ - śpiącego Jimneza. W końcu dojdziemy do terminala i do schodów na drugi poziom. Tu musimy w południowo-zachodniej części odnaleźć portal, który zaprowadzi nas do urządzenia pozwalającego dokonać zmiany geometrii poziomu. Znajdziemy dzięki temu Balm or Rising oraz Asteria Stone. Po znalezieniu tego drugiego Zelenin wezwie nas do siebie. Po rozmowie z nią schodzimy schodami na północ od nas na poziom pierwszy.

Tu znajdziemy uśpionych członków naszej załogi, którzy podarują nam 5 Dis Poison w zamian za ich obudzenie. Naszym celem jest dotarcie do Zelenin, po rozmowie z którą aktywuje się teleport do nowego obszaru. Nieco dalej jest kolejny teleport - z niego jednak nie możemy korzystać, bo blokuje go demon, który wymaga od nas jakiegoś pozwolenia. Zapamiętajmy to miejsce, po czym wejdźmy na górę. Na poziomie drugim znajdziemy schody, którymi dotrzemy na trzeci. 

Poziom trzeci jest bardzo mały, w porównaniu z dwoma pozostałymi. Jest tu pełno ex-mission polegających na walkach z demonami, przy czym każda walka ma jakieś zasady specjalne. Aby dotrzeć dalej, musimy udać się natomiast do windy, która zawiezie nas na szczyt tego poziomu.

W centrum ostatniego poziomu czeka na nas boss. Jeśli jednak zbliżymy się do niego, to otrzymamy wezwaniem ze statku, zmuszające nas do powrotu na Red Sprite. To aktywuje nową misję: Signal Investigation. 


W jej ramach udajemy się do Cariny, na pierwszym poziomie korzystamy z windy i wjeżdżamy na poziom czwarty. Tam idziemy do zachodniej części, gdzie odkryjemy nowy obszar. W nim zaś znajdziemy statek kapitana Jacka. To zakończy naszą aktualną misję. Podczas rozmowy z Jackiem padnie pytanie, które będzie mieć wpływ na nasze ukierunkowanie.
"Can we establish cordial relations?" 
- Humans should help each other. (Neutral) 
- I'd sooner trust the demons. (Chaos) 
- I don't trust anyone easily. (Law)

Teraz otrzymamy nową misję - Jack's Bargain. Wracamy na Eridianus - teleport, który blokował nam demon, teraz będzie odblokowany i dostępny. W ten sposób dostaniemy się do drugiej połowy pierwszego poziomu. Naszym celem jest zdobycie trzech przedmiotów, które znajdują się w istnym labiryncie - Hydro Apple, Ice 10 oraz X-Metal. Gdy je znajdziemy i zaniesiemy Jackowi, wówczas misja zakończy się powodzeniem.

Zrobiwszy to, udajemy się na szczyt Eridianusa, gdzie otrzymamy Gate Search C. To da nam dostęp do wielu nowych lokacji. Pomoże to się nam przygotować, bo przed nami dwie ciężkie walki z bossem tego poziomu. Przed walką padnie też pytanie:

"Can you overcome our endless power?"
- Our power is also endless. (Neutral)
- Your enemy's power is endless. (Law)
- I want that power. (Chaos)

Boss: Ouroboros
HP: 2300


Ouraboros co turę się leczy. Jest tak naprawdę tylko jeden dobry sposób na wygranie tej walki - musimy stworzyć trzy demony o tym samym ukierunkowaniu co główna postać, wyposażone w ataki ogniowe - bo to jedyna rzecz, na którą Ouroboros jest wrażliwy. Dzięki temu samemu charakterowi każdy atak będzie dostawał dodatkowy bonus. W innym przypadku Ouroboros po prostu będzie się leczył zbyt szybko i nie damy rady nic mu zrobić. Bardzo dobrze jest mieć dla głównego bohatera pistolet z atakami ogniem.

Niestety, po walce okaże się, że to jeszcze nie koniec. Musimy teraz obejść ten poziom dookoła, likwidując cztery grupy demonów, które zasilają Ouraborosa w energię. Są one słabe, więc załatwimy to łatwo. Potem czeka nas druga runda walki z Ouraborosem, różniąca się nieco od pierwszej.

Boss: Ouraboros
HP: 3200

Dobra wiadomość jest taka, że się już nie leczy. Niestety, to koniec dobrych wiadomości, bo tym razem Ouraboros wali w nas potężnymi atakami. Taktyka jest podobna do poprzedniej, ale możemy potrzebować mocniejszych demonów, szczególnie takich, które mają zdolności osłabiania obrony i ochrony przed Death.  

Po wygranej walce otrzymamy Klein Bottle i Formless Mass. Misja Find the Vanishing Point zostanie zakończona. Teraz czeka nas dłuższa scenka - Jimenez zada nam pytanie, ale nie ma ono wpływu na ukierunkowanie. Przed nami nowy poziom.

Fornax

Zaraz na początku otrzymamy misję Fornax's Exotic Matter. Możemy się wciąż za eksplorację pierwszego poziomu. 


Mamy tu trochę do eksploracji, a po pozbieraniu skarbów możemy ruszać na północ. Tu jednak szybko drogę zablokuje nam pierwszy boss (z kilku) na tym etapie. Jest to nasz stary znajomy, który nieco się ulepszył. Przed walką czeka nas oczywiście pytanie:
"Learn the greatness of demons!" 
- I already know. (Chaos) 
- Stay away from humans. (Neutral) 
- Demons should die. (Law)

Boss: Moloch
HP: 2200

Bossowie na tym poziomie nie są specjalnie wymagający. Moloch jest wrażliwy na lód, odbija natomiast ogień. Walka jest w sumie podobna do pierwszego starcia z Moraxem, tyle, że ta wersja jest ciut mocniejsza. Nie powinna jednak stanowić dla nasz przeszkody.

Po kilku krokach dalej spotkamy Louisę Ferre, a scenka ta zapoczątkuje nową misję - Defeat the Three Demons. Teraz mamy trzy drogi do wyboru. Zignorujmy od razu środkową - jest ona na razie dla nas niedostępna. Polecam udać się najpierw w lewo. Przed wyruszeniem tam polecam jednak najpierw włączyć sobie Sub App - Nurse, czeka nas tam bowiem kilka obszarów z polami, które narzucają nieprzyjemne efekty.
Teraz musimy zejść pięć pięter w dół.Na poziomie pierwszym jest winda, któą możemy zjechać na poziomy 2, 4 i 5, ale tylko do wybranych lokacji. Aby dotrzeć do zasadniczego celu, musimy wykorzystać dziury łączące poziomy 2, 3, 4 i 5, by dzięki nim dotrzeć na ten ostatni. Tu znajdziemy Sun Mirror, a a także stoczymy walkę z bossem, znanym nam już Mitrą. Przed nią oczywiście czeka nas pytanie.
"We should rule over humans!" 
- Why can't we coexist? (Neutral) 
- That way is wrong. (Law) 
- You may be right... (Chaos)

Boss: Mithras
HP: 2300

Jest wrażliwy na wiatr, odporny na pozostałe żywioły oraz na broń palną. Sam atakuje głównie lodem. Generalnie, nie powinien być dla naszej drużyny poważniejszym wyzwaniem i jest raczej przygrywką przed trudniejszymi starciami.

Po walce zostaniemy automatycznie zawróceni na Red Sprite, gdzie czeka nas krótki przerywnik, polegający na rzuceniu okiem na załogę Jacka. Po jego zaliczeniu możemy wrócić do eksploracji Fronaxu. Tym razem bierzemy się za prawy fragment.


Ten fragment jest bardziej linowy od tego po lewej, ale tu z kolei czeka nas sporo łażenia przez zaciemnione korytarze. Niemniej, trasa jest prosta i ne powinna sprawić trudności. Na piątym poziomie znajdziemy Moon Mirror, zaś nieco dalej czeka nas walka z Horkosem, także w jego silniejszej postaci. Wcześniej jednak rozmowa:

"Tremble in the face of death!" 
- I'm not going to die here. (Neutral) 
- I'm not afraid to die. (Chaos) 
- I'll live on as a ghost. (Law)

Boss: Orcus
HP: 2400

Tak jak poprzednio, to po prostu trochę mocniejsza wersja tego, co już znamy. Stworki, które przyzywa mają nieco więcej HP. Jest wrażliwy na ogień i elektryczność. 

Gdy walka dobiegnie końca, znowu zostaniemy wezwani na pokład Red Sprite. Tym razem sytuacja jest poważniejsza, bo Jimenez został złapany i musimy go uratować. Otrzymamy nową misję: "Save Crewman Jimenez". Udajemy się zatem do sektora Jacka.

Jack's Squad HQ

Zaraz po wejściu czeka nas walka ze strażnikiem. Potem możemy wziąć się za eksplorację pierwszego poziomu. Na pokład Lightning się nie dostaniemy, zatem musimy zejść niżej. Tutaj drzwi zaraz koło schodów będą dla nas niedostępne. Musimy obejść ten poziom dookoła, by znaleźć typa, który zdradzi nam hasło. Dopiero mając je, wracamy na początek i wkraczamy do laboratorium, gdzie czeka nas scenka. Po jej zakończeniu wracamy na główny poziom i wchodzimy do Lightning. Tutaj musimy stoczyć walkę.

Boss: Captain Jack
HP: 2000

Jack nie ma żadnych słabości ani odporności. Wraz z nim do walki wchodzą dwa demony Pisca - należy je zniszczyć jak najszybciej, bo narzucają nam status Bomb, który może nam szybko wyeliminować całą drużynę. Są wrażliwe na ogień. Po ich pokonaniu będzie trochę prościej - choć sam Jack też ma mocne ataki. Fajną opcją jest narzucenie mu Charm, wtedy sam będzie do siebie strzelał.

Po walce otrzymamy wybór:
Jimenez raised his hand...!
- Stop Jimenez (Law) 
- Watch (Neutral) 

Po tej scence wrócimy na Red Sprite, co zakończy tą misję. Otrzymamy też Star Mirror i staniemy przed kolejnym pytaniem: 
"Should Jimenez be relieved?"
- He's not a problem. (Chaos)
- We should wait and see. (Neutral)
- Probably so. (Law)

Teraz udajemy sę do laboratorium, gdzie z połączenia Sun Mirror, Moon Mirror oraz Star Mirror otrzymamy Enemy Search B. Dzięki temu będziemy w stanie rozpocząć ostatni etap penetracji Fornaxu.

Fornax


Tym razem na poziomie pierwszym wybieramy środkowe przejście. Pierwsze pięć poziomów jest niemal identycznych, to małe i krótkie lokacje. Na ostatnim z nich drogę dalej zagrodzi nam niewidzialny demon - póki nie mamy Enemy Search B, póty nie będziemy w stanie go zobaczyć i się go pozbyć. Po jego pokonaniu będziemy mogli ruszyć dalej.

Zaraz na początku poziomu szóstego pojawi się Asura w swojej nowej postaci. To ostatni z tej grupy słabszych bossów, które musimy tu pokonać. Przed walką, naturalnie, czeka nas pytanie.
"Destruction will rejuvenate Earth!"
- I won't let you. (Neutral)
- You're distorting things. (Law) 
- Maybe you're right... (Chaos)

Boss: Asherah
HP: 2500

Asherah jest nieco mocniejsza od swoich kolegów. Jej słabą stroną jest lód, odbija natomiast ogień i wiatr. Zaraz na początku, a potem tak co 5 etapów używa bardzo mocnego Asura Roga, który może nam zabrać sporo HP, jeśli się nie bronimy. Jeśli podniesiemy sobie statystyki o o więcej niż 3, to je nam zdejmie. Co jakiś czas się też ładuje - wówczas lepiej aby wszyscy się bronili, bo oznacza to bardzo mocny cios.

Jej pokonanie zakończy misję "Defeat the Three demons". Ale to wciąż jeszcze nie koniec tego poziomu. Mamy tu możliwość dokonania dwóch zmian geometrii, które pozwolą nam zdobyć kilka skarbów. Potem ruszamy prosto na poziom siódmy, który znowu jest mały. Na jego końcu czeka nas finałowy boss tej lokacji. Tym razem nie będzie żadnych pytań przed walką.

Boss: Tiamat
HP: 4500

Jest wrażliwa na elektryczność, odporna na ogień, lód ją natomiast leczy. Sama wali głównie atakami opartymi na lodzie. Głównym problemem jest atak Mother Earth, który leczy jej HP równe połowie zadanych nam obrażeń. Kluczem do wygrania tej walki jest podbicie swojej obrony, co sprawi, że jej leczenie będzie znikome. Nie ma co narzucać jej obniżeń - błyskawicznie je likwiduje. Nie należy też używać na sobie czarów odbijających - bo gdy to zrobimy, ona rzuci czar leczący, któy uleczy jej masę HP.

Po walce otrzymamy Salt Lump, zaś misja "Exotic Matter: Fornax" dobiegnie końca. Przed nami kolejny poziom.

Grus

Na samym początku otrzymamy misję "Grus's Exotic Matter". Zaraz niedaleko wejścia jest punkt zmiany geometrii - na razie jednak nie możemy go używać. Ruszamy zatem dalej. Dojdziemy do lokacji, w której jest sporo iluzorycznych ścian - pojawiają się one i znikają, by pojawić ponownie. Na szczęście sama lokacja nie jest szczególnie skomplikowana. Jeśli wykonaliśmy Ex-Mission 33, to znajdziemy tu dodatkową rzadką formę - Carnucopię.
Naszym celem jest odnaleźć Mastemę i pogadać z nim. Po rozmowie tej zostaniemy wezwani z powrotem na Red Sprite. Tu czeka nas scenka, a w tej trakcie padną dwa pytania:
"You're ready to rock, right?"
- Let's lock and load. (Chaos)
- We should wait and see. (Neutral)

"Please..."
- All right. (Law)
- Out of the question. (Neutral)

Po tej rozmowie zacznie się kolejna misja: "Pacify Jack's Squad". Wracamy na poziom pierwszy. Tym razem anioł pozwoli nam skorzystać z urządzenia zmieniającego geometrię.  Przestawiamy ją zatem na poziom A.




Od tej pory będziemy mogli natknąć się na lokacje, do których możemy nie zostać wpuszczeni. Są one bowiem dostępne tylko, jeśli nasza postać ma charakter Law albo Chaos. Czeka nas tu także trochę zabawy z teleportami, na szczęście niezbyt skomplikowanej. W końcu dojdziemy do lokacji, w której ponownie spotkamy Mastemę. Tutaj czeka nas dłuższa scenka, a po niej pytanie:

"What do you think of my rebirth?" 
- It's beautiful. (Law) 
- It's awe-inspiring (Neutral) 
- No problems here. (Chaos)

Zaliczywszy to, wracamy na Red Sprite, a potem udajemy się do statku Jacka. 

Jack Squad
Tu po prostu musimy wejść do Lightning, a wypadki potoczą się już własnym torem. Zakończy to misję, a dodatkowo po wszystkim otrzymamy Giant's Fang, z którym warto udać się do laboratorium. Potem ponownie wracamy na ostatni poziom

Grus 
Idziemy do urządzenia zmieniającego geometrię i przestawiamy na poziom B.

Tu sytuacja jest podobna jak poprzednio - znowu czeka nas spacer przez teleporty, zaś na jego końcu znajdziemy lokację, w której siedzi Grendel. Zaproponuje on nam układ i zada pytanie:

"Sound good?"
- Sure. (Chaos)
- I refuse. (Law)
- Let me think. (Neutral)

Zaznaczyć trzeba, że odpowiedź ta nie jest jeszcze decyzją. Teraz wracamy na początek poziomu - po drodze spotkamy Jimeneza, a tuż przy wejściu do Red Sprite - Zelenin. Podczas rozmowy z nią możemy wybrać: 
- By all means, sing. (Law)
- That won't be necessary. (Chaos)
- Let me think. (Neutral)

Nie ma to jednak jeszcze wpływu na grę. Prawdziwy wybór czeka nas za jakiś czas. Po wejściu na Red Sprite zadane nam zostanie seria pytań:
 
"Should we accept the demons' terms?"
- We should. (Chaos)
- We shouldn't. (Neutral)

Jeśli wybierzemy "We shouldn't" to czeka nas kolejne pytanie:
 "Should we request her assistance?"
- We should. (Law)
- We shouldn't. (Neutral)

Wybór tak naprawdę zależy od nas. Możemy:
- Poprosić o pomoc Zelenin. Ukierunkuje to nas w stronę Law. Potem musimy udać się do Grendela i z nim pogadać.
- Załatwić sprawę tak jak radził Jemenez. Ukierunkuje to nas w stronę Chaos. Idziemy na Lightning i zabijamy Ryana (walka z nim jest podobna do tej z Jackiem, ale jest słabszy), po czym idziemy do Grendela.
- Nie polegać na niczyjej pomocy. Ukierunkuje to nas w stronę Neutral. Idziemy do Grendela i pokonujemy go - jest bardzo słaby. 

Niezależnie od metody, jaką wybraliśmy, na poziomie pierwszym Grus przy zmianie geometrii B, będziemy mogli przejść niedostępnym wcześniej przejściem. Pojawi się tu Gore i czeka nas dłuższa scenka - pytanie nie ma wpływu na nasze ukierunkowanie. Po rozmowie otworzy się przejście i będziemy mogli zejść niżej. 
Przed nami duży poziom, pełen teleportów oraz taśmociągów. Nie ma tu nic istotnego do zrobienia. Najkrótsza trasa do celu to kolejno teleporty 2, 4 i 7, po czym schodzimy niżej. 


Dwa kolejne poziomy są ze sobą dość mocno połączone. Na poziomie drugim jest sporo skarbów do zabrania. Aby przejść go najszybciej, należy, po dotarciu tu schodami 4, skorzystać z teleportu 25, a potem zejść schodami 8. Dotrzemy na poziom trzeci. Ten jest pełen drzwi wiodących w jedną stronę oraz schodów, pozwalających wrócić wyżej. Te kluczowe schody, któe prowadzą nas w najważniejszych kierunku, to schody 9. Po nich wrócimy na poziom drugi. Tutaj znajdziemy terminal, punkt leczniczy i schody na poziom niższy. Tam jednak drogę zagrodzą nam drzwi, przez które nie da się przejść.

Musimy wrócić na poprzedni poziom i zabrać znajdujące się tam Remedium, a mając je - wrócić na Red Sprite i udać się do Laboratorium. Otrzymamy w ten sposób Unlock C. Teraz wracamy tam i idziemy niedostępnymi poprzednio drzwiami. Teraz przed nami już prosta droga do finałowego bossa tego poziomu. Tu nie ma pytań przed walką.

Boss: Maya
HP: 6000


To może być bardzo prosta, albo trudna walka. Maya ma tylko jedną słabość - broń palną. Użycie zdolności specjalnych (w tym ataków broni palnej opartych na żywiołach) powoduje atak, który automatycznie zabija użytkownika. Dodatkowo Maya cały czas podnosi sobie Agility. Jak ją ugryźć? Potrzebujemy silnego karabinu, demonów z mocnym atakami fizycznymi lub strzelniczymi oraz Luster Candy. Podnosimy nim statystyki o +3 (powyżej tego zdejmie nam je Dekają) i atakujemy fizycznie oraz bronią palną. Podobnie rzecz ma się z Debilitate. Jej ataki same w sobie nie są mordercze, regularne leczenie powinno nam wystarczyć. Ciekawostką jest fakt, że miecz Murakumo Clone ma sporą szansę narzucić jej Charm. 

Po walce otrzymamy Sweet Liqueur. Zakończy się misja Exotic Matter: Grus. Teraz czeka nas długa seria scenek. Po nich przyjdzie czas na ostatni etap gry.

Horologium
Po wszystkich scenkach dostaniemy nową misję - "Horologium's Exotic Material". Potem polecam koniecznie zapisać grę. Następnie wchodzimy na nowy poziom - nie możemy to zrobić nic poza pójściem prosto przed siebie, zjechaniem windą na ostatni, dziewiąty poziom i dalszą drogą naprzód. Tu zacznie się scenka. Ona zadecyduje on tym, jakie ukierunkowanie wybierzemy i jak skończy się gra.

Jeśli nasza postać jest bardzo mocno ukierunkowana w stronę Law lub Chaos, to pytań nie będzie, zostaniemy natomiast definitywnie zablokowani z Law albo Chaos. W innym przypadku Gore zada nam kilka pytań, które ostatecznie to określą.

Jeśli nasza postać jest ukierunkowana w stronę Law:
"Will you sing God's eternal praise?"
- I will. (Blokuje nas jako Law)
- I won't. (Przesuwa do kolejnego pytania)
"Who would you entrust the future to?"
- The human race. (Blokuje nas jako Neutral)
- The god of law and order. (Blokuje nas jako Law)

Jeśli nasza postać jest ukierunkowana w stronę Chaos:
"Would you host a demon in yourself?"
- I would. (Blokuje nas jako Chaos)
- I wouldn't. (Przesuwa do kolejnego pytania)
"Who would you entrust the future to?"
- The human race. (Blokuje nas jako Neutral)
- The free demons. (Blokuje nas jako Chaos)

Jeśli nasza postać jest ukierunkowana w stronę Neutral:
"Would you host a demon in yourself?"
- I would. (Blokuje nas jako Chaos)
- I wouldn't. (Przesuwa do kolejnego pytania)
"Will you sing God's eternal praise?"
- I will. (Blokuje nas jako Law)
- I won't. (Przesuwa do kolejnego pytania)
"Who would you entrust the future to?"
- The human race. (Blokuje nas jako Neutral)
- A just, righteous God. (Blokuje nas jako Chaos)

Dokonanego tu wyboru nie można już zmienić, decyzje te mają charakter ostateczny. Od tej pory rozgrywka dla każej ze stron może się nieco różnić. Ja polecam wybrać ścieżkę Neutral - ona, jako jedyna, prowadzi do prawdziwego zakończenia gry.

Otrzymamy nową misję: "Bomb Materials Retrieval". Potem idziemy do Laboratorium, by otrzymać Unlock D. Na Horologium nie możemy na razie wróćić, bo winda będzie zablokowana. Udajemy się więc na poziom, na którym zaczęła się gra.

Antlia
Tu idziemy na północ, otwieramy niedostępne wcześniej przejście i idziemy nim na wschód. Teraz czeka nas trochę chodzenia po zaciemnionych obszarach. Mapę zamieściłam we fragmencie o pierwszej wizycie na tym poziomie. Na końcu jest terminal, a obok niego pomieszczenie, gdzie czeka nas walka z bossem.

Boss: Wu Kong
HP: 1300

Jest odporny na wszystkie ataki fizyczne, ale wrażliwy na prąd i lód. Ma śmiesznie mało HP, więc szybko powinien zginąć. Po walce otrzymamy pierwsze Cosmic Egg. Potem opuszczamy ten poziom i odwiedzamy Carinę.

Carina
Idziemy południowo-zachodnimi na drugi poziom i zmieniamy geometrię na B przy pomocy przełącznika w południowej części poziomu. Teraz eksplorujemy nowy obszar, by znaleźć terminal, a obok siedzibę kolejnego bossa.

Boss: Zhu Yin
HP: 1400

Jest odporny na broń palną - i to tyle. Pokonamy go zatem łatwo i szybko, zgarniając przy tym sporo expa, jak za tak śmiesznie prostego przeciwnika. Po walce zdobędziemy drugie Cosmic Egg. Przed opuszczeniem Cariny polecam dokładnie obszukać nowy obszar w geometrii B - jest tu sporo dobrych skarbów do zebrania. Naszym kolejnym celem jest Delphinus.

Delphinus
Tu będzie nieco kombinowania. Idziemy do zachodniej części pierwszego poziomu, gdzie są drzwi, które wcześniej były dla nas niedostępne. Jest tu kolejna porcja taśmociągów. Za ukrytymi drzwiami jest przełącznik, który zmienia ich kierunek. Używamy go, by móc przedostać się dalej, do części wschodniej.
Tutaj są cztery taśmociągi prowadzące na wschód i dwa na północ. Korzystamy z drugiego północnego i zaraz po zejściu z niego otwieramy w ścianie ukryte przejście wiodące na zachód. Przechodzimy nim, ponownie przestawiamy przełącznik kierunku taśmociągów i wracamy do wschodniej sekcji ukrytym przejściem. Korzystamy z czwartego (najniższego) taśmociągu wiodącego na wschód i idziemy niżej, by znaleźć windę. Dowiezie nas ona na poziom dziewiąty. Tutaj znajdziemy trzeciego z bossów, strzegących tego, czego szukamy.

Boss: Cherub
HP: 1200

Kolejny z tych śmiesznie prostych bossów - ten jest wrażliwy na elektryczność. Po jego pokonaniu zdobędziemy trzecie Cosmic Egg.  No dobra, to by było na tyle, jeśli chodzi o łatwych bossów. Czas na coś trudniejszego. W tym celu udajemy się do Bootes.

Bootes
Idziemy do pałacu i zjeżdżamy windą na poziom szósty, a z niego kolejną windą na poziom ósmy. Tu idziemy do wschodniej części - jest tu wielkie pomieszczenie z dużą ilością kryształów. W nim znajdziemy przejście do lokacji z terminalem, a obok schody, które prowadzą na dół. Tam czeka nas walka.

Boss: Zelenin
HP: 7700

Skokowo wręcz trudniejsza walka. Zelenin jest wrażliwa na wiatr i odbija elektryczność. Początkowo może wydawać się prosta, ale kiedy zabierzemy jej gdzieś tak połowę HP, wówczas zacznie się jazda. Jej grupowy atak narzuca charm oraz zabiera sporo HP, a dodatkowo co jakiś czas się leczy. Jak to rozwiązać? Po pierwsze, zabieramy Stoic Ring, który ochroni nas przed Charm. Prostym sposobem jest użycie War Cry, które obniży siłę jej ataków. Luster Candy bardzo nam pomoże - choć trzeba pamiętać, że jeśli użyjemy czegoś więcej niż 3 razy, to Zelenin nam to skasuje. Jeśli mamy Debliate to super - używajmy go za każdym razem, kiedy podniesie sobie ona statystyki. Potem wystarczy już spamować ataki wiatrem, by ją pokonać.

Po wygranej otrzymamy ostatnie Cosmic Egg oraz Nuke Warhead. Wracamy na Red Sprite. Po scenkach udajemy się do Horologium.

Horologium
Idziemy do windy - tam czeka nas scenka, a po niej walka.

Boss: Skadi
HP: 1600

Po trudniejszej Zelenin teraz czeka nas bardzo prosty boss. Jest wrażliwa na ogień, a lód ją leczy. Po walce dostaniemy Destiny Jewel, z którym wracamy do Red Sprite. W laboratorium otrzymamy Gate Search D. Teraz wracamy na Horologium.

Od tej pory zacznie się właściwa eksploracja tego poziomu. Przy pomocy Gate Search D możemy sobie otworzyć przejście do wschodniej części poziomu zerowego. Następnie zjeżdżamy znalezioną tam windą na poziom drugi - dwa pozostałe dostępne, czyli pierwszy i czwarty, zawierają obecnie ślepe zaułki.




Na poziomie drugim idziemy prosto na zachód, by odnaleźć windę. Nią zjeżdżamy na poziom czwarty. Tu kierujemy się na południe, by dojść do następnej windy. Możemy nią wrócić na poziom zero, by odblokować sobie skrót. Potem schodzimy schodami na poziomie zero, które są na przeciwko windy. Znajdziemy się na poziomie pierwszym.

Tu musimy zrobić duże kółko, chodząc po zaciemnionych obszarach. W końcu dojdziemy do schodów, którymi zejdzemy na poziom drugi.

Teraz czeka nas zabawa z taśmociągami - na mapie powyżej zaznaczyłam, jak sobie z nim poradzić. W końcu idziemy do schodów umieszczonych po środku poziomu. Tu czeka nas trochę wchodzenia i schodzenia, aż znajdziemy się na poziomie trzecim. Tu musimy przejść prostą trasę, by dojść do schodów, którymi zejdziemy na poziom czwarty.

Tutaj z kolei będzie nieco zabawy z teleportami. Najważniejszy jest ten oznaczony na mapie szóstką. Prowadzi on do lokacji 6A, która nic nam nie daje. Jednakże przez krótki czas, kiedy jest Full Moon, prowadzi on do 6B. Dzięki temu odblokujemy sobie przejście do windy, którą możemy wrócić na początek poziomu oraz do schodów na poziom piąty. Gdy tylko tam zejdziemy i zrobimy kilka kroków, zacznie się scenka, a po niej - walka.

Boss: Jimenez
HP: 9000

To jedna z najtrudniejszych walka w grze. O ile wcześniej każdy boss miał jakąś słabość, którą można było wykorzystać, tak Jimenez zmienia zestaw słabości co turę. Ogień natomiast go leczy. Jego ataki opierają się na ogniu oraz broni palnej - więc warto założyć zbroję chroniącą przed "gun", bo z tym związane są jego najsilniejsze ciosy. Dodatkowo co jakiś czas podnosi sobie statystyki. Jeśłi użyjemy czegoś odbijającego czary, to on walnie bardzo potężnym atakiem, więc lepiej tego nie robić.

Taktyka walki z nim jest podobna do tej z Zelenin - potrzebujemy Luster Candy, ale nie bardziej niż trzy razy, bo inaczej nam je skasuje. Jego podnoszenie statystyk kontrujemy Debiliate. Bardzo fajnie, jeśli mamy demony z mocnymi atakami fizycznymi. Ataki grupowe są tu ryzykowne, bo Jimenez co chwila zmienia słabość, więc mamy tylko 1/4 szansy, że akurat użyjemy właściwego żywiołu. Demonem, który w tej walce bardzo pomaga jest Rangda - odbija bowiem ataki fizyczne Jimeneza, zadając mu niekiedy spore obrażenia (nawet ok. 1000), a posiada Debiliate, które pomoże zdejmować jego wzmocnienia statystyk.
Po walce czeka nas eksploracja drugiej części Horologium. Poziom piąty jest prosty i krótki, choć może nastręczać pewnych trudności z racji faktu, że czasami przejścia są dla nas niewidoczne. Warto tu skorzystać ze schodów w południowo-wschodnim rogu i zejść na chwilę na poziom czwarty, gdzie znajdziemy Gumonji Mirror, przedmiot, który w laboratorium da nam Enemy Search C. Potem możemy iść niżej.

Przed nami wyprawa na poziom szósty. On także nie jest wybitnie skomplikowany. Na początku drogę zasłonią tam ogniste filary, które będą co i rusz wyskakiwać nam na drodze. Musimy dotrzeć do przełącznika, aby je wyłączyć. Kolejnym elementem eksploracji tego poziomu jest udanie się do jego zachodniej części. Jest tam niewielki, ale irytujący labirynt pełen teleportów, które cofają nas do punktu początkowego. Dojdziemy w końcu do windy, która nas zabierze na poziom dziewiąty. Będziemy tu krótko - idziemy do teleportu tuż obok, po czym korzystamy z kolejnej windy, by wrócić na poziom szósty.

Wróciwszy na poziom szósty, idziemy prosto przed siebie, by otworzyć przejście w ścianie. Potem robimy dwa kroki na północ, zwracamy się na wschód i otweiramy sobie przejście. Idziemy nim tak długo, aż znajdziemy schody w dół, którymi zejdziemy na poziom siódmy.

Tutaj idziemy prosto przed siebie, aby dotrzeć do przełącznika. Przestawiamy go i wracamy na poziom szósty. Wróciwszy na poziom szósty, idziemy do windy i zjeżdżamy nią na poziom dziewiąty.  Tu musimy odszukać teleport w zachodniej części tej sekcji poziomu, a potem wjechać windą ponownie na poziom szósty.

Teraz zaliczamy jego południową część, gdzie znajdziemy punkt leczący oraz terminal. Zapisujemy grę i schodzimy na poziom siódmy.

W centrum poziomu siódmego jest filar otoczony przez trzy przyciski - trzeba je nacisnąć, aby móc przejść dalej. Jeden, ten z prawej strony, już nacisnęliśmy, zostały dwa. Ten od południowej strony możemy nacisnąć natychmiast, po prostu idąc prosto. Fakt, że na tym poziomie są niewidzialne ściany, może trochę komplikować życie, ale droga nie jest trudna. Gdy naciśniemy przycisk południowy, zostanie nam jeden - ten z lewej strony.

 Aby to osiągnąć, musimy zmienić geometrię tego poziomu. Przełącznik jest w południowo-wschodniej części. Zmiana geometrii do poziomu B da nam dostęp do paru skarbów, ale by grać dalej, musimy zmienić geometrię do poziomu A. Teraz będziemy mogli się dostać do przycisku z lewej strony. Po jego naciśnięciu filar zniknie. Możemy iść dalej. Po lewo od schodów na kolejny poziom są terminal i punkt leczący. Potem schodzimy na poziom ósmy.

Najmniejszy i chyba najprostszy poziom w całej w grze - po prostu idziemy przed siebie, bo nie ma tu nic ciekawego. W ten sposób dojdziemy na poziom dziewiąty.

Przed nami koniec gry. To ostatni moment na wykonanie jakichś zaległych Ex-Mission, zebranie przedmiotów, grindowanie, tworzenie demonów, szukanie skarbów itd. Gdy będziemy gotowi, idziemy spotkać się z Mem Aleph i stoczyć finałową walkę.

Do tej walki ideałem jest mieć demony o różnych charakterach. W drugie fazie starcia Mem Aleph ma bowiem atak, który kasuje nam wszystkie demony jednego typu. Jeśli więc będziemy mieć demony o jednym charakterze, to skasuje nam je wszystkie. 

Boss: Mem Aleph
HP: 7300

Finałowy boss, więc musi być trudno. Mem Aleph jest całkowicie odporna na broń palną. Używa głównie ataków poprzednich bossów, więc trzeba się przygotować na najgorsze i zadbać o to, by mieć leczenie w każdej chwili do dyspozycji.

Odpada tutaj zabawa w podnoszenie statystyk - Mem Aleph używa bowiem Reason Start, który kasuje wszystkie buffy/debuffy, a dodatkowo ją leczy. Dlatego też ta walka opiera się przede wszystkim na najmocniejszych atakach i leczeniu. Nie ma tu za bardzo miejsca na strategię, liczy się brutalna siła. Dobrze jest mieć Dragon Ring, na wypadek, gdyby główny bohater został zabity, o co wcale nie trudno. Polecam jednak oszczędzać najlepsze przedmioty leczące.

Wygranie walki to wcale nie koniec, bo jak to w tej serii bywa, finałowy boss ma drugą formę.

Boss: Empty Mem Aleph
HP: 9000

W tej postaci Mem Aleph nie ma jednego zestawu słabości, ale zmienny, który co turę ulega zmianie wedle tego schematu:
1) Słabość: Atak fizyczny Odporność: Odegnanie, klątwa Odbicie: Wiatr
2) Słabość: Broń palna Odporność: Odegnanie, klątwa Odbicie: Wiatr
3) Słabość: Ogień Odporność: Odegnanie, klątwa  Odbicie: Broń palna
4) Słabość: Lód Odporność: Odegnanie, klątwa Odegnanie, klątwa  Odbicie: Ogień
5) Słabość: Prąd Odporność: Odegnanie, klątwa Odbicie: Lód
6) Słabość: Wiatr Odporność: Odegnanie, klątwa Odbicie: Prąd

Sztuka polega więc w dużej mierze na używaniu właściwych ataków we właściwym momencie. Fajną opcją jest tu użycie sub app Gibo Eyes, która pokazuje nam słabość wroga. Problemem jest jej atak nazywany jej imieniem - wówczas odsyła nam wszystkie demony jednego charakteru do komputera. Drugi nowy tak to MA - zabija on postać i dodaje Mem Aleph tyle HP, ile cel miał w chwili śmierci. Dlatego dobrze mieć tu Sacrifice albo Dragon Ring.

Tu już nie ma czego oszczędzać, używajmy najlepszych przedmiotów leczących. Gdy walka się skończy, zobaczymy zakończenie dla klasy Neutral - najlepsze i "prawdziwe" zakończenie tej gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz