Etykiety

niedziela, 26 maja 2019

Ultima V: Warriors of Destiny - tworzenie postaci i rozwój

Do Ultimy V możemy przenieść swoją postać z Ultimy IV, co ułatwi nam grę. Jeśli tego nie zrobimy, to na starcie cyganka zada nam szereg pytań, każde związane z jakąś cnotą. Nie mają już one wpływu, jak w Ultima IV, na profesję czy na punkt startowy. Określają natomiast bonus, jaki nasza postać otrzyma na początku gry:
Honesty: Int+2
Compassion: Dex+2
Valor: Str+2
Justice: Dex+1, Int+1
Sacrifice: Dex+1, Str+1
Honor: Str+1, Int+1
Spirituality: Dex+1, Str+1, Int+1
Humility: nic

Poszczególne cechy odpowiadają za:
Dexterity: celność zadawanych ciosów/strzałów, szybkość i kolejność działań w walce, rozbrajanie pułapek i prawdopodobieństwo uniknięcia trafienia. To zdecydowanie najważniejsza z cech.
Strength: obrażenia zadawane przez celne ciosy, celność przy broniach obuchowych,
Intelligence: określa ilość posiadanych punktów magii - magowie mają ilość MP równą Int, bardowie - równą jej połowie.

Generalnie, w Ultima V magia jest droga i trudna w używaniu, polecam więc rozwijać postać głównie w oparciu o Dex, a następnie o Str. Wizyty w świątyniach poszczególnych cnót podniosą nam statystyki, więc warto to zrobić tak szybko, jak tylko się da.

Rozwój postaci opiera sie o poziomy doświadczenia - podobnie jak w Ultima IV, możemy zdobyć ich maksymalnie osiem. Ilość punktów doświadczenia potrzebnych na zdobycie poziomu jest podwajana z każdym poziomem - 100 za pierwszy poziom, 200 za drugi, 400 za trzeci itd. Z każdym poziomem postać zdobywa 30 HP oraz otrzymuje +1 do jednej losowo wybranej cechy.

Aby zdobyć kolejny poziom, musimy rozbić obóz - losowo w tracie snu pojawia się duch Lorda Britisha i podnosi poziomy tym postaciom, które mogą. Noszenie Ankha zwiększa szanse na to, że się pojawi. W odróżneniu od Ultimy IV, tu nie ma orbów, które podnoszą dane statystyki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz