Etykiety

niedziela, 5 maja 2019

Fire Emblem: Shadow Dragon - drużyna

Tworzenie własnego teamu w "Fire Emblem: Shadow Dragon" to bardzo subiektywna kwestia, bo sporo zależy od tego, kogo lubimy, kogo rozwijaliśmy od początku gry itd. Poniższa propozycja to taki "power team", czyli drużyna nastawiona na w miarę szybkie i bezbolesne przechodzenie gry.

Zasada ogólna jest taka, że lepiej mieć z każdej potrzebnej klasy silną jednostkę niż mieć kilka jednostek supermocnych i resztę słabych. Większość klas ma swoje zastosowanie i brak ich może nam się dać we znaki. Kolejna kwestia jest taka, że postać, która dołącza do nas i jest już awansowana automatycznie, będzie zdecydowanie słabsza od postaci, która zacznie od pierwszego poziomu i awansuje w trakcie rozgrywki.

Poniżej przedstawiam drużynę, którą przeszłam cała grę bez większych problemów.

Lord: Marth - jest on w grze od początku do końca, potrzebujemy go rozwijać, zwłaszcza, że pod koniec staje się naprawdę potężny ze swoimi mieczami, ale już zwykły rapier czyni go silną postacią.

Kawaleria: Frey, Abel i Hardin - kawalerzyści są w tej grze bardzo przydatni, bo są szybcy i mają mocne ataki, mogą atakować na dystans oszczepami, a po awansie na Paladynów dostają bardzo silne bronie. Warto więc mieć ich co najmniej kilku.

Topornicy: Barst albo Darros - jednego topornika musimy mieć, dwóch nie zaszkodzi. Mają bardzo silne ataki oraz mocne ataki dystansowe toporkami. Są świetni przeciwko jednostkom o wysokiej obronie.

Łucznik: Gordin - z pieszych łuczników jeden nam wystarczy, przydaje się od czasu do czasu, szczególnie przeciwko wrogim jednostkom latającym.

Heros: Ogma - to taki silniejszy Marth, zdecydowanie przyda się nam.

Ciężka piechota: Draug - wiem, te jednostki są powolne, ale są świetne jako "korki" - stawiamy w jakimś korytarzu czy na moście i skutecznie zatrzymują wroga.

Jednostki latające: Caede i Minerva - mogą się wydawać słabe, ale są bardzo przydatne w atakach na odległość, niszczeniu wrogich magów i szybkim reagowaniu na działania wroga. Warto mieć co najmniej dwie.

Mag: Merrick - magia w tej grze jest bardzo mocna, więc warto rozwinąć jednego maga do wysokiego poziomu, a ułatwi on nam bardzo życie.

Kapłanki: Lena i Maria - kapłanka to kolejna klasa obowiązkowa. Warto by leczyła zawsze każdego, nawet gdy to tylko 1 HP. Jeśli lubimy dzielić drużynę, to warto rozwijać dwie kapłanki, w innych przypadkach wystarczy jedna.

Balista: Beck - balisty są przepakowane, mają potężny zasięg i sporą siłę ognia, do tego znakomicie niszczą wrogie balisty. Tak, musimy mieć przynajmniej jedną.

Konny łucznik: Wolf - świetny do radzenia sobie z wrogimi jednostkami latającymi, bo jest równie szybki co one.

Złodziej: Julian - prawdę mówiąc, jedyne, do czego potrzebujemy złodzieja, to otwieranie skrzyń, bo w walkach jest słabiutki. Ale że w skrzyniach jest masa dobrego sprzętu, to złodziej jest w praktyce niezbędny.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz