Etykiety

sobota, 14 stycznia 2023

The Elder Scrolls II: Daggerfall - magia

Nawet, jeśli nie gramy postacią zorientowaną na magię, to jest w grze kilka czarów, które trzeba mieć, bo bardzo ułatwiają nam życie. Do takich czarów należą Recall (pozwala szybko wrócić na początek lochu), Levitate (w finałowej lokacji gry praktycznie niezbędny),  Cure Poison i Cure Disease (ratują życie, gdy jesteśmy daleko od cywilizacji) czy Light (rozjaśnia ciemność w lochach). Czarów możemy się uczyć w Daggerfall w gildii magów oraz w Temple of Kynareth.  Naturalnie, w obu przypadkach musimy wspiąć się w randze w danej organizacji, by mieć dostęp do zakupu czarów.  

Czary rzucamy przy pomocy niebieskiej energii magicznej zwanej Magicka. Jej wartość jest równa połowie Intelligence postaci.
 
Nazwa: Acidic Field     
Szkoła: Destruction
Efekt: Postać otacza aura, raniąca każdego, kto się zbliży.
 
Nazwa: Balyna's Antidote
Szkoła: Restoration
Efekt: Średnia szansa na uleczenie paraliżu, trucizny i choroby.
 
Nazwa: Banish Daedra     
Szkoła: Mysticism     
Efekt: Średnia szansa na odesłanie Daedry. .
 
Nazwa: Chameleon     
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni postać niewidzialną, póty ta się nie porusza.

Czar: Charisma     
Szkoła: Restoration
Podnosi wskaźnik Personality 
 
Nazwa: Cure Disease
Szkoła: Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie choroby.

Nazwa: Cure Poison
Szkoła: Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie zatrucia.

Nazwa: Energy Leech     
Szkoła: Destruction/Restoration
Efekt: Odbiera wrogowi Fatigue i przekazuje ją magowi.

Nazwa: Far Silence
Szkoła: Mysticism
Efekt: Tworzy kulę ciszy, uniemożliwiając celowi rzucanie czarów.

Nazwa: Feet of Notorgo     
Szkoła: Restoration     
Efekt: Podnosi Speed postaci.
 
Nazwa: Fire Storm     
Szkoła: Destruction     
Efekt: Tworzy ogień wokół maga, zadając obrażenia każdemu, kto się zbliży.

Nazwa: Fireball     
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje w cel kulę ognia.

Nazwa: Light     
Szkoła: Illusion
Efekt: Tworzy kulę światła wokół maga, poprawiając widoczność.

Nazwa: Force Bolt     
Szkoła: Destruction|Alteration
Efekt: Wystrzeliwuje potężną kulę energii w cel, dodatkowo paraliżując go.

Nazwa: Fortitude     
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Endurance maga.

Nazwa: Free Action     
Szkoła: Alteration/Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie paraliżu i odporność na niego.


Nazwa: Frotsbite
Szkoła: Destruction
Efekt: Zadaje obrażenia od zimna.

Nazwa: Ghost Form
Szkoła:Illusion/Thaumaturgy
Efekt: Postać staje się niewidzialna i może latać.

Nazwa: God's Fire     
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje wielką kulę ognia.

Nazwa: Hand of Sleep
Szkoła: Destruction/Alteration
Efekt: Redukuje Fatigue celu.

Nazwa: Hand of Decay     
Szkoła: Destruction
Efekt: Średnia szansa na zniszczenie celu.
 
Nazwa: Harbour Air     
Szkoła: Destruction
Efekt: Otacza maga sferą zimna zadającą obrażenia wrogom.

Nazwa: Heal     
Szkoła: Restoration
Efekt: Leczy niewielką ilość HP.

Nazwa: Holy Touch     
Szkoła: Mysticism
Efekt: Szansa na zniszczenie nieumarłych.

Nazwa: Holy Word     
Szkoła: Mysticism
Efekt: Niska szansa na zniszczenie nieumarłych

Nazwa: Ice Storm     
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje falę lodu we wroga.

Nazwa: Ice Bolt
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje wielką falę lodu we wroga.

Nazwa: Invisibility     
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga niewidzialnym

Nazwa: Iron Will     
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Willpower postaci.

Nazwa: Jack of Trades     
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Luck postaci.

Nazwa: Jumping     
Szkoła: Alteration/Restoration
Efekt: Podnosi Jumping postaci.

Nazwa: Levitate
Szkoła: Thaumaturgy
Efekt: Pozwala latać.

Nazwa:Light     
Szkoła: Illusion
Efekt: Tworzy kulę światła poprawiającą widoczność

Nazwa: Lightning     
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje bardzo silną błyskawicę.

Nazwa: Magicka Leech     
Szkoła: Destruction/Restoration
Efekt: Wysysa energię magiczną wroga i przekazuje ją magowi.

Nazwa: Medusa's Gaze     
Szkoła: Alteration
Efekt: Paraliżuje wroga.

Nazwa: Nimbleness     
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Agility postaci.

Nazwa: Notorgo's Curse     
Szkoła: Destruction/Alteration
Efekt: Spowalnia cel.

Nazwa: Null Magicka     
Szkoła: Mysticism
Efekt: Tworzy wokół maga aurę blokującą czary.

Nazwa: Open     
Szkoła: Mysticism
Efekt: Otwiera drzwi, także magiczne.

Nazwa: Orc Strength     
Szkoła: Restoration     
Efekt: Podnosi Strength postaci.

Nazwa: Paralysis     
Szkoła: Alteration
Efekt: Unieruchamia wroga. 
 
Nazwa: Recall    
Szkoła: Mysticism
Efekt: Tworzy punkt, do którego mag może się potem teleportować, np. na początku lochu.  

Nazwa: Resist Cold     
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na zimno.

Nazwa: Resist Shock     
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na prąd.

Nazwa: Resist Fire     
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na ogień.

Nazwa: Resist Poison     
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odponość maga na truciznę i kwas.

Nazwa: Sanctuary     
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga niewidzialnym, nawet gdy ten rzuca czary.

Nazwa: Shadow Form     
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga trudnym do dostrzeżenia w ciemności.

Nazwa: Shalidor's Mirror     
Szkoła: Thaumaturgy
Efekt: Odbija rzucane na maga czary.

Nazwa: Shield     
Szkoła: Alteration
Efekt: Chroni maga przed obrażeniami.

Nazwa: Shock     
Szkoła: Destruction
Efekt: Atak na wroga błyskawicą.

Nazwa: Silence     
Szkoła: Mysticism
Efekt: Ucisza wroga, uniemożliwiając mu rzucanie czarów.

Nazwa: Sleep
Szkoła: Destruction/Alteration
Efekt: Zmniejsza Fatigue wroga do zera.

Nazwa:  Slowfalling     
Szkoła: Alteration
Efekt: Zmniejsza szybkość spadania, redukując obrażenia.

Nazwa: Soul Trap     
Szkoła: Mysticism
Efekt: Pozwala uwięzić duszę zabitego wroga.

Nazwa: Spell Absorption     
Szkoła: Restoration
Efekt: Tworzy strefę, która wchłania czary, podnosząc energię magiczną maga.

Nazwa: Spell Drain     
Szkoła: Alteration/Destruction
Efekt: Wysysa energię magiczną celu.

Nazwa: Spell Resistance     
Szkoła: Restoration/Alteration/Thaumaturgy
Efekt: Tworzy strefę odponości na czary.

Nazwa: Spell Shield
Szkoła: Restoration/Alteration/Thaumaturgy
Tworzy strefę odponości na słabsze czary.

Nazwa: Spell Reflection     
Szkoła: Thaumaturgy/Mysticism
Efekt: Tworzy strefę, która odbija czary w rzucającego.

Nazwa: Sphere of Negation     
Szkoła: Destruction
Efekt: Tworzy strefę, która zabija wszystko, co się w niej znajdzie.

Nazwa: Spider Touch     
Szkoła: Alteration
Efekt: Paralżuje wroga dotkniętego przez maga.

Nazwa: Stamina     
Szkoła: Restoration
Efekt: Przywraca Fatigue.

Nazwa: Strength Leech     
Szkoła: Restoration/Destruction     
Efekt: Wysysa punkty Strength celu i przekazuje je magowi.
 
Nazwa: Tongues    
Szkoła: Mysticism
Efekt: Zwiększa znajomość języków maga, co daje szansę, że wrogowie tego typu nas nie zaatakują.

Nazwa:  Toxic Cloud     
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje w cel kulę kwasu.

Nazwa: Troll's Blood     
Szkoła: Restoration
Efekt: Odnawia HP postaci, wysysając je wrogowi.

Nazwa: Vampire Touch     
Szkoła: Restoration/Destruction
Efekt: Odnawa dużo HP postaci, wysysając je wrogowi.

Nazwa: Water Breathing     
Szkoła: Alteration
Efekt: Pozwala oddychać pod wodą.

Nazwa: Water Walking     
Szkoła: Alteration/Thaumaturgy
Efekt: Pozwala chodzić po wodzie.

Nazwa: Wildfire
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje kulę ognia, która zadaje obrażenia i podpala cel.

Nazwa: Wisdom     
Szkoła: Restoration     
Podnosi: Intelligence postaci.

Nazwa:  Wizard Rend     
Szkoła: Alteration/Mysticism
Efekt: Duża szansa na sparaliżowanie dotkniętej postaci.

Nazwa: Wizard Lock     
Szkoła: Mysticism     
Efekt: Zamyka magicznie drzwi.

Nazwa: Wizard's Fire     
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje niewielką kulę ognia w cel. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz