Etykiety

niedziela, 14 stycznia 2024

Phantasie - magia

System magii w "Phantasie" jest dość oryginalny, bowiem czary nie są przypisane jednoznacznie określonym szkołom czy klasom. Owszem, poszczególne klasy zdobywają szybszy dostęp do określonych czarów, mają też zamknięty dostęp do niektórych, ale część z nich jest dostępna dla wielu.

Czarów uczymy się w gildii, płacąc za naukę określoną ilość złota. Po zdobyciu każdego poziomu doświadczenia rośnie ilość dostępnych dla postaci czarów oraz możliwe jest zdobycie czarów wyższego poziomu.

Wiele czarów ma po kilka poziomów - każdy poziom oznacza większą siłę danego czaru, ale też większy koszt jego użycia. 

Opis czarów:

Awaken - budzi wszystkie śpiące postaci (podczas nocnych ataków) oraz przerywa działanie czaru Sleep.

Binding - zmniejsza szybkość wroga, sprawiając, że łatwiej jest go trafić, szczególnie przydatne przeciwko latającym stworom.

Charm - wróg przez pewien czas nie atakuje drużyny.

Confusion - wróg przez pewien czas nie korzysta z magii. Im wyższy poziom, tym dłużej działa.

Dispell Undead - zabija nieumarłych wrogów, takich jak szkielety, ghoule i duchy.

Dissolve - zabija wroga.

Fear - sprawia, że wrogowi uciekają z walki.

Fireflash - podstawowy czar bojowy, zadaje jednemu przeciwnikowi obrażenia.

Flamebolt - zadaje mniejsze obrażenia niż Fireflash, za to wszystkim wrogom.

Healing - przywraca pewną ilość HP jednej postaci.

Mindblast - nieco słabsza wersja Flashlight, skuteczniejsza za to przeciwko wrogom posługującym się magią.

Monster Evaulation - wskazuje poziom wrogów, jakich spotkamy w danej lokacji.

Ninja - przemienia maga na czas walki w bardzo mocnego wojownika.

Protection - podnosi pancerz postaci na czas walki.

Quickness - przyspiesza drużynę, przez co może ona atakować częściej, neguje działanie czaru Slow.

Resurrection - wskrzesza zabitą postać, ale z Consitution trwale zmniejszonym o 2.

Sleep - usypia wrogów, przez co nie atakują nas.

Strength - podnosi siłę na czas walk.

Summon Elemental - przywołuje żywiołaka, który walczy razem z drużyną. Można użyć tego czaru tylko w mieście i tylko, jeśli drużyna liczy sześć postaci.

Teleportation - pozwala uciec z walk.

Transportation - pozwala przenieść się z jednego miasta do innego.

Vision - zwiększa zasięg widoczności na mapie.

Weakness - zmniejsza siłę wrogów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz