Etykiety

niedziela, 27 stycznia 2019

Final Fantasy III - Klasy zawodowe

Freelancer
Klasa początkowa, może posługiwać się każdą bronią, jaką zdobędziemy na tym etapie gry, używać pierwszolevelowej białej i czarnej magii. Szybko o nim zapominamy, ale są tacy, którzy wykorzystują go, by przejść całą grę - jest to możliwe, ze względu na dowolność ekwipowania go w niemal wszystko.

Red Mage
Najlepsza klasa na początek - ma dostęp do czarnej i białej magii (niestety, dość wolno uczy się czarów na wyższych poziomach), a dodatkowo można go wyposażyć w większość wczesnych broni, a także w łuk, co daje spore możliwości. Aż żal się z nim rozstawać, choć niestety od pewnego momentu rozwija się bardzo powoli.

Warrior
Klasyczny wojownik, mający dodatkowo umiejętność "Advance", która pozwala mu zadawać większe obrażenia wrogowi kosztem własnej obrony. Nie jest to jednak klasa, do której by się można przywiązać.

Monk
Wojownik, który zadaje poważne obrażenia przy pomocy samych rąk. Oznacza to, że nie musimy kupować mu broni. Niestety, ma bardzo ograniczony dostęp do pancerzy, co sprawia, że staje się dość szybko postacią wrażliwą na ciosy. Jego specjalna umiejętność to kontratak. Jeśli zostanie zaatakowany, przeprowadza kontrę z siłą dwa razy wyższa niż normalnie. Niestety, najpierw musi zostać trafiony. W drugiej połowie gry zdobędziemy Claws, które będą dla niego bronią, ale do tego czasu raczej mało kto będzie chciał go trzymać.

White Mage
Jedna z najważniejszych klas w grze - szybko uczy się magii leczącej, kosztem w zasadzie bardzo słabych umiejętności ofensywnych. Na początku wydawać się może słaba względem Red Mage, ale gdzieś tak od połowy gry staje się niezbędna. Polecam ją rozwijać tak szybko, jak się tylko da.

Black Mage
Magia ofensywna w Final Fantasy III jest słaba. Ograniczenie użycia ilości czarów jest na tyle duże, że czarny mag to opłacalna klasa gdzieś tam do połowy gry, zwłaszcza na początku, ale wtedy lepszym jest Red Mage. Lokacjami, gdzie Black Mage się przydaje, są te zamieszkałe przez stwory związane z jakimś żywiołem (Molten Cave na przykład) i lokacje, gdzie potwory się możną.

Thief
Klasa, którą się albo lubi, albo nie. Ja nie lubię, ale wielu graczy sobie ceni umiejętność okradania wrogów z przedmiotów. Niemal wszystko jednak, co złodziej może ukraść, można też kupić w sklepach lub znaleźć w skarbach - bodaj tylko dwie bronie w całej grze są do zdobycia przez kradzież. Na dodatek, musi być na co najmniej 70 poziomie, aby je ukraść. Więc moim zdaniem można sobie tę klasę odpuścić.

Ranger
Niedoceniona, moim zdaniem, klasa. Ma dostęp do dość dobrych pancerzy i walczy łukami. Kupowanie strzał co prawda kosztuje, ale jest to opłacalna inwestycja. Ranger bardzo szybko leveluje, a jego umiejętność Barrage jest jedną z nielicznych w grze, które pozwalają atakować fizycznie wszystkich wrogów.

Knight
Lepsza wersja Warriora - przede wszystkim o wiele bardziej odporna i mająca dostęp do lepszych pancerzy i broni. Ma bardzo przydatną umiejętność Cover, która pozwala mu osłaniać postacie mające mało HP. Ponadto ma dostęp do niskolevelowej białej magii. Zdecydowanie, dobra klasa na ten etap, w którym się pojawia.

Scholar
Raczej nielubiana i dziwna klasa. Jego umiejętność, Item Lore dubluje działanie przedmiotów, czyli np. Hi Potiony leczą 1000 HP, a bronie zadają podwójne obrażenia (lub nawet poczwórne, jeśli trafią akurat wroga ze słabością na dany żywioł). Mogą też pokazywać statystyki wrogów. Niestety, mają bardzo niską żywotność, co oznacza niskie HP i kiepską obronę. Może się też posługiwać czarną magią do 3 poziomu. Rozwija się też bardzo powoli i nie ma żadnych specjalnych najlepszych broni.

Geomancer
Kolejna z klas, które nie cieszą sie popularnością. Geomancer jest magiem, który atakuje przy pomocy mocy ziemi, ma szereg ataków, które oparte są na żywiołach, co czyni je dobrymi wobec wrogów wrażliwych na dane żywioły. Problem w tym, że bossowie w tej grze nie są w większości na nie wrażliwi. W większości walk z bossami Geomancer nie ma więc czym się popisać. Co więcej, ma wąski zasób ekwipunku.

Viking
Rodzaj wojownika skupionego przede wszystkim na zadawaniu obrażeń. Używają toporów i młotów, przez co ich ataki są bardzo mocne. Niestety, wikingowie mają bardzo niskie agilty, co oznacza, że niemal zawsze wykonują swoje akcje jako ostatni. Ich umiejętność Provoke, skupia na ich ataki wrogów - co działa jednak dobrze tylko przy walce z jednym wrogiem. Na dodatek, są bardziej niż inni wrażliwi na czary. Wiking jest idealny na trudne walki z bossami - dajemy mu najlepszy pancerz, dwie tarcze i używa Provoke - Biały Mag leczy tylko go, a pozostałe postacie atakują.

Dragoon
Klasa, którą musimy mieć, aby wygrać niektóre walki. Jest dużo lepszą formą rycerza - posługuje się włóczniami, ma dostęp do najlepszych pancerzy, a jego atak Jump pozwala na pewien czas opuścić pole walki, co czyni go mniej wrażliwym na ataki. Jest bardzo skuteczny przeciwko latającym wrogom, a dzięki Jump potrafi uniknąć ataków grupowych. Jego największa wada to to, że najlepszą broń dla Dragoona może ukraść tylko wysokopoziomowy złodziej. Mimo to warto mieć tę klasę.

Dark Knight
Kolejny wojownik, który ma bardzo dobrą zdolność specjalną. Jego Soul Eater zadaje wszystkim wrogom obrażenia takie, jakie by zadał normalnie tylko jednemu. Można to zrobić nawet z tylnego rzędu. Niestety, ten atak kosztuje 10% posiadanego HP. Lekarstwem na to jest danie takiej postaci Blood Sworda, który atakami odzyska stracone HP.  To dobra postać na środkowy etap gry, choć pod koniec nie jest już tak przydatna.

Evoker
Kontrowersyjna klasa. Jest to summoner, który przywołuje summony. Problem w tym, że kupić je można tylko w jednym mieście w grze, a pozostałe trzeba zdobyć w walkach. Na dodatek, ataki summonów to loteria - wykonują one atak albo fizyczny (obrażenia), albo statusowy. I ta losowość sprawia, że klasa ta jest tylko dla tych, którzy lubią taką zabawę.

Bard
Kolejna kontrowersyjna klasa - skupia się na używaniu muzyki celem wspierania postaci. Jest to wygodniejsze, gdyż nie jest ograniczone punktami magii. Dzięki temu możemy szybko dać całej drużynie Protect lub Haste, co niekiedy bardzo się przydaje. Niestety, Bard ma bardzo niskie możliwości bojowe i poza pieśniami nie przydaje się właściwie do niczego innego.

Black Belt
Taka tam lepsza wersja Monka - niestety, rozwija się bardzo powoli, a dopiero gdy zdobędziemy claws, to zacznie faktycznie szaleć. Jego umiejętność - Boost, pozwala mu poświęcić jedną turę, by w następnej zadać dwukrotnie mocniejszy atak. Moim zdaniem to pomyłka. Black Belt ma natomiast najwyższe vitality w grze, co oznacza, że najszybciej zdobywa HP i posiada największą bazową odporność na ciosy. Można to wykorzystać, by przez pewien czas szybko podnosić postaciom HP.

Magus
Po prostu mocniejszy Black Mage. Ma dostęp do wszystkich czarów czarnej magii i szybciej uczy się tych wysokolevelowych, kosztem mniejszej ilości niskovelowych. Jeśli chcemy mieć postać nastawioną na magię ofensywna, to Magus będzie dobrym wyborem. No ale pisałam, że ta magia w tej grze jest średnio przydatna.

Devout
Tak jak Magus, tylko dla White Mage. Daje dostęp do najlepszych czarów białej magii i w końcowych starciach jest praktycznie niezastąpiony. Na początku może się wydawać słaby, bo zmniejsza ilość czarów niskolevelowych, ale po odpowiednim rozwinięciu daje do ręki bardzo duża ilość najlepszych czarów, typu Arise, Curaga, Curaja, Esuna czy Holy.

Summoner
Poprawiona wersja Evokera, gdzie nie ma już miejsca na loterię, bo Summoner używa tylko najmocniejszych ataków summonów. Jeśli postaramy się o zdobycie Bahamuta i Leviathana, to Summoner ma szansę być postacią o najmocniejszej magii ofensywnej w grze.

Sage
Łączy w sobie White Mage, Black Mage i Evokera, mając bardzo szeroki dostęp do magii, ale nie mając do dyspozycji najlepszych czarów tych klas. To klasa dla tych, którzy lubią kombinować - wielu chwali Sage za wszechstronność. Ja uważam, że Devouta nie jest w stanie zastąpić.

Ninja
Zdaniem wielu najlepsza klasa bojowa w grze. Ma dostęp do najmocniejszych mieczy i bardzo dobrych zbroi. Posiada umiejętność Throw, która pozwala mu rzucić każdą bronią, zadając wrogowi duże obrażenia (nawet Golden Sword zadaje 2500 HP). Najmocniejsze są Shurikeny - Ninja na odpowiednio wysokim poziomie zadaje nimi 9999 obrażeń. Jedyna wada Ninja to ich bardzo niska odporność na magię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz