Etykiety

niedziela, 4 lipca 2021

Vagrant Story - magia

Magia w „Vagrant Story” podzielona jest na cztery szkoły. Są to Warlock (czary bojowe), Shaman (czary leczące), Sorcerer (czary wsparcia) i Enchanter (czary żywiołów). W przypadku niektórych czarów (głównie szkoła Sorcerer), szanse na skuteczne rzucenie czaru rosną razem z współczynnikiem Risk (o 1 procent za każde 2 punkty Ryzyka). Przy używaniu czarów ze szkoły Warlock, większe Ryzyko podnosi obrażenia przez nie zadawane, ale zmniejsza szanse ich trafienia.

Zwykli przeciwnicy (nie bossowie) nie wyrzucają zawsze opisanych czarów, im bardziej cenny jest czar, tym szanse są mniejsze. Bossowie wyrzucają je zawsze. Warto używać różnych rodzajów ataków i broni, żeby zwiększyć szansę na zdobycie czaru.

Szkoła magii Warlock:

Czar: Solid shock
Koszt w punktach magii: 25
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Fizyczny
Opis działania: Uderza w przeciwnika małym wybuchem.
Grimoire: Zephyr
Do zdobycia na: Dark Eye (Undercity West), Ghost (Catacombs), Wraith (Iron Maiden)

Czar: Lightning Bolt
Koszt w punktach magii: 25
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Powietrze
Opis działania: Wystrzeliwuje magiczne pociski we wroga.
Grimoire: Teslae
Do zdobycia na: Zombie Mage, Dark Eye (obaj w Undercity West), Ghost (Catacombs)

Czar: Fireball
Koszt w punktach magii: 25
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ogień
Opis działania: Kula ognia wystrzelona we wroga.
Grimoire: Incendie
Do zdobycia na: Ghost (Catacombs), Zombie Mage, Dark Eye (obaj w Undercity West)

Czar: Vulcan Lance
Koszt w punktach magii: 25
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ziemia
Opis działania: Deszcz pocisków spada na wroga.
Grimoire: Terre
Do zdobycia na: Ghost (Catacombs), Zombie Mage, Dark Eye (obaj w Undercity West)

Czar: Aqua Blast
Koszt w punktach magii: 25
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Woda
Opis działania: Otacza wroga wodą.
Grimoire: Glace
Do zdobycia na: Ghost (Catacombs), Zombie Mage, Dark Eye (obaj w Undercity West)


Czar: Spirit Surge
Koszt w punktach magii: 28
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Energia światłości uderza we wroga.
Grimoire: Lux
Do zdobycia na: Dullahan (Wine Cellar)

Czar: Dark Chant
Koszt w punktach magii: 28
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ciemność
Opis działania: Fala mrocznej energii przenika wroga.
Grimoire: Patir
Do zdobycia na: Wraith (Iron Maiden), Dark Eye (Undercity West)

Czar: Banish
Koszt w punktach magii: 25
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ciemność
Opis działania: Zabija słabszych wrogów na miejscu.
Grimoire: Banish
Do zdobycia na: Harpy (Undercity East)

Czar: Exorcism
Koszt w punktach magii: 22
Zasięg: Obszarowy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Zabija nieumartych.
Grimoire: Exsorcer
Do zdobycia na: Wraith (Iron Maiden)

Czar: Explosion
Koszt w punktach magii: 36
Zasięg: Obszarowy
Żywioł: Fizyczny
Opis działania: Bardzo mocny wybuch o sporym zasięgu.
Grimoire: Demolir
Do zdobycia na: Father Duane (Town Centre West), Lich (Great Cathedral)

Czar: Thunderburst
Koszt w punktach magii: 36
Zasięg: Obszarowy
Żywioł: Powietrze
Opis działania: Uderzenia piorunów we wrogów.
Grimoire: Foudre
Do zdobycia na: Air Elemental, Djinn (obaj w Great Catherdral)

Czar: Flame Sphere
Koszt w punktach magii: 36
Zasięg: Obszarowy
Żywioł: Ogień
Opis działania: Otacza wrogów morzem płomieni.
Grimoire: Flamme
Do zdobycia na: Fire Elemental (Abandoned Mines), Ifrit (Great Cathedral),

Czar: Gaea Strike
Koszt w punktach magii: 36
Zasięg: Obszarowy
Żywioł: Ziemia
Opis działania: Wybuch ziemi pod nogami wrogów.
Grimoire: Gaea
Do zdobycia na: Earth Elemental (Abandoned Mines), Dao (Great Cathedral)

Czar: Avalanche
Koszt w punktach magii: 36
Zasięg: Obszarowy
Żywioł: Woda
Opis działania: Zamraża wszystko wokół wrogów.
Grimoire: Avalanche
Do zdobycia na: Water Elemental, Marid (obaj w Greath Cathedreal)

Czar: Radial Surge
Koszt w punktach magii: 36
Zasięg: Obszarowy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Strumień jasnych promieni przeszywa wrogów.
Grimoire: Radius
Do zdobycia na: Lich (Undercity East), Lich Lord (Great Cathedral)

Czar: Meteor
Koszt w punktach magii: 36
Zasięg: Obszarowy
Żywioł: Ciemność
Opis działania: Deszcz meteorów spada na wroga.
Grimoire: Meteore
Do zdobycia na: Dark Elemental (Undercity West), Nightmare (Great Cathedral)

Czar: Drain Heart
Koszt w punktach magii: 12
Zasięg: Pojedyczny
Żywioł: Ciemność
Opis działania: Wysysa punkty zdrowia wrogów.
Grimoire: Egout
Do zdobycia na: nikim.
Do znalezienia w: Limestone Quarry.

Czar: Drain Mind
Koszt w punktach magii: 2
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ciemność
Opis działania: Wysysa punkty magii wrogów.
Grimoire: Demance
Do zdobycia na: Sky Dragon (Abandoned Mines)

Szkoła magii Shaman:

Czar: Heal
Koszt w punktach magii: 5
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Leczy punkty zdrowia.
Grimoire: Guerir
Do zdobycia na: Minotaur (Wine Cellar)

Czar: Restoration
Koszt w punktach magii: 3
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Leczy status „Paralysis”.
Grimoire: Mollesse
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Abandoned Mines

Czar: Antidote
Koszt w punktach magii: 3
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Leczy status „Poison”.
Grimoire: Antidote
Do zdobycia na: Lizardman (Catacombs)

Czar: Blessing
Koszt w punktach magii: 17
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Leczy status „Curse”.
Grimoire: Benir
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Limestone Quarry

Czar: Clearance
Koszt w punktach magii: 15
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Leczy wszystkie statusy.
Grimoire: Purifer
Do zdobycia na: Last Crusader (Temple of Kiltia)

Czar: Surging Beam
Koszt w punktach magii: 20
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Światłość
Opis działania: Odnawia przez pewien czas punkty zdrowia. Rzucenie innego czaru na postać neguje działanie tego czaru.
Grimoire: Vie
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Abandoned Mines

Szkoła magii Sorcerer:

Czar: Herakles
Koszt w punktach magii: 12
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Podnosi siłę.
Grimoire: Intensite
Do zdobycia na: Harpy (Undercity East)

Czar: Degenerate
Koszt w punktach magii: 7
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Obniża siłę.
Grimoire: Debile
Do zdobycia na: Minotaur (Wine Cellar)

Czar: Enlighten
Koszt w punktach magii: 12
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Podnosi inteligencję.
Grimoire: Eclair
Do zdobycia na: Nightstalker (Undercity East)

Czar: Psychodrain
Koszt w punktach magii: 7
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Obniża inteligencję.
Grimoire: Naugeux
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Undercity West

Czar: Invigorate
Koszt w punktach magii: 12
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Podnosi zręczność.
Grimoire: Agilite
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Snowfly Forest

Czar: Leadbones
Koszt w punktach magii: 7
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Obniża zręczność.
Grimoire:
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Undercity East

Czar: Prostasia
Koszt w punktach magii: 15
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Podnosi współczynniki posiadanego ekwipunku. Zmiana ekwipunku neguje działanie czaru.
Grimoire: Ameliorer
Do zdobycia na: Golem (Sanctum)

Czar: Tarnish
Koszt w punktach magii: 7
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Osłabia ekwipunek wroga.
Grimoire: Deteriorer
Do zdobycia na: Dark Crusader (Snowfly Forest)

Czar: Silence
Koszt w punktach magii:
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Uniemożliwia rzucanie czarów.
Grimoire: Muet
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Town Centre South

Czar: Magic Ward
Koszt w punktach magii: 21
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Broni przed czarem rzuconym na postać.
Grimoire: Annuler
Do zdobycia na: Father Grissom (Snowfly Forest)

Czar: Stun Cloud
Koszt w punktach magii: 7
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Paraliżuje wroga.
Grimoire: Paralysie
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Undercity East

Czar: Poison Mist
Koszt w punktach magii: 11
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Narzuca wrogowi status „Poison”.
Grimoire: Venin
Do zdobycia na: Wraith (Iron Maiden)

Czar: Curse
Koszt w punktach magii: 17
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Narzuca status „Curse”.
Grimoire: Fleau
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Limestone Quarry

Czar: Fixate
Koszt w punktach magii: 3
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Zatrzymuje wszystkie poruszające się obiekty w pomieszczeniu.
Grimoire: Halte
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Sanctum

Czar: Dispel
Koszt w punktach magii: 10
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Zdejmuje działanie czaru rzuconego na cel.
Grimoire: Dissiper
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Undercity West

Czar: Unlock
Koszt w punktach magii: 3
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Otwiera zabezpieczone magią skrzynie.
Grimoire: Clef
Do zdobycia na: Father Duane (Town Centre West)

Czar: Eureka
Koszt w punktach magii: 6
Zasięg: Całe pomieszczenie
Żywioł: brak
Opis działania: Oznacza wszystkie pułapki w jednym pomieszczeniu.
Grimoire: Visible
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Abandoned Mines

Czar: Analyze
Koszt w punktach magii: 5
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: brak
Opis działania: Pokazuje dane przeciwnika.
Grimoire: Analyse
Do zdobycia na: Dragon (Sanctum)

Szkoła magii Enchanter:

Czar: Luft Fusion
Koszt w punktach magii: 10
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Powietrze
Opis działania: Nadaje broni dodatkową moc, opartą na żywiole powietrza.
Grimoire: Sylphe
Do zdobycia na: Giant Crab (Undercity West)

Czar: Spark Fusion
Koszt w punktach magii: 10
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ogień
Opis działania: Nadaje broni dodatkową moc, opartą na żywiole ognia.
Grimoire: Salamandre.
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Abandoned Mines.

Czar: Soil Fusion
Koszt w punktach magii: 10
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ziemia
Opis działania: Nadaje broni dodatkową moc, opartą na żywiole ziemi.
Grimoire: Gnome.
Do zdobycia na: Father Grissom (Snowfly Forest)

Czar: Frost Fusion
Koszt w punktach magii: 10
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Lód
Opis działania: Nadaje broni dodatkową moc, opartą na żywiole lodu.
Grimoire: Undine
Do zdobycia na: nikim
Do znalezienia w: Abandoned Mines

Czar: Aero Guard
Koszt w punktach magii: 9
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Powietrze
Opis działania: Wzmacnia obronę zbroi w oparciu na żywiole powietrza.
Grimoire: Perebrise
Do zdobycia na: Earth Dragon (Snowfly Forest)

Czar: Pyro Guard
Koszt w punktach magii: 9
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ogień
Opis działania: Wzmacnia obronę zbroi w oparciu na żywiole ognia.
Grimoire: Ignifuge
Do zdobycia na: Wyvern (Abandoned Mines)

Czar: Terra Guard
Koszt w punktach magii: 9
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Ziemia
Opis działania: Wzmacnia obronę zbroi w oparciu na żywiole ziemi.
Grimoire: Rempart
Do zdobycia na: Ogre (Abandoned Mines)

Czar: Aqua Guard
Koszt w punktach magii: 9
Zasięg: Pojedynczy
Żywioł: Woda
Opis działania: Wzmacnia obronę zbroi w oparciu na żywiole wody.
Grimoire: Barrer
Do zdobycia na: Snow Dragon (Limestone Quarry)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz