Etykiety

niedziela, 4 lipca 2021

Vagrant Story - Umiejętności

Dostęp do battle abilities gracz uzyskuje po pokonaniu pierwszego z bossów – Minotaura w Wine Cellar. Dzielą się one na dwie grupy – Chain Abilities, które mają charakter ofensywny i Defense Abilities, które służą przede wszystkim do obrony. Wróg nie jest w stanie ich odbić ani zablokować, jeżeli tylko zostaną odpowiednio szybko wyprowadzone.

Chain Abilities
Chainy pozwalają wyprowadzać naprawdę mordercze ataki, które dobrze poprowadzone mogą zmiażdżyć nawet słabszych bossów w krótkim czasie. Użycie każdego kosztuje Punkty Ryzyka, a po wyprowadzeniu ośmiu pod rząd, Risk leci do góry jak szalone, o czym warto pamiętać, jeśli nie planujemy zabić wroga tą akurat serią ciosów.

Umiejętność: Heavy Shot
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 70% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie Ashelya.

Umiejętność: Gain Life
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Przywraca Ashelyowi równowartość 30% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie bohatera.

Umiejętność: Mind Assault
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 30% punktów magii zabranych przez poprzednie trafienie Ashelya.

Umiejętność: Gain Magic
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Przywraca Ashelyowi równowartość 30% punktów magii zabranych przez poprzednie trafienie bohatera.

Umiejętność: Raging Ache
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera przeciwnikowi dodatkową równowartość 10% punktów życia, które stracił w wyniku ataku.

Umiejętność: Mind Ache
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera przeciwnikowi dodatkową równowartość 20% punktów magii, których Ashely użył.

Umiejętność: Temper
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 40% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie Ashelya i podnosi DP użytej broni.

Umiejętność: Crimson Pain
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 100% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie Ashelya, a bohaterowi zadaje obrażenia równe 30% tego ataku.

Umiejętność: Instill
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Odbiera wrogowi równowartość 10% punktów życia zabranych przez poprzednie trafienie Ashelya i dodaje te punkty do PP broni.

Umiejętność: Phantom Pain
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Odbiera wrogowi dodatkowo tyle punktów życia ile wynosi PP broni.

Umiejętność: Paralysis Pulse
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Dodaje do ataku możliwość narzucenia statusu „Paralysis”.

Umiejętność: Numbing Claw
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Dodaje do ataku możliwość narzucenia statusu „Numbness”.

Umiejętność: Dulling Impact
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Dodaje do ataku możliwość narzucenia statusu „Silence”.

Umiejętność: Snake Venom
Koszt w Punktach Ryzyka: 3
Opis: Dodaje do ataku możliwość narzucenia statusu „Poison”

Defence Abilities
Te zdolności są proste i oczywiste w działaniu, ale i tak bardzo często, zwłaszcza w trakcie walk z bossami mogą być niezbędne, żeby przeżyć. Mimo nazwy, potrafią bardzo zaszkodzić także wrogom. Umiejętności z grupy Reflect mogą dobić silnych wrogów, ale i zabić bohatera. Najważniejszą umiejętnością w tej grupie jest Impact Guard, który przez większość gry ratuje życie w niemagicznych walkach.

Umiejętność: Ward
Koszt w Punktach Ryzyka: 1
Opis: Chroni przed narzuceniem statusów „Paralysis” i „Numbness”.

Umiejętność: Siphon Soul
Koszt w Punktach Ryzyka: 6
Opis: Dodaje Ashelyowi tyle MP, ile zużył wróg w ataku.

Umiejętność: Reflect Magic
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Odbija magiczne obrażenia skierowane na Ashleya, zabierając przeciwnikowi 40% ich równowartości. Nie chroni przed atakiem.

Umiejętność: Reflect Damage
Koszt w Punktach Ryzyka: 2
Opis: Odbija niemagiczne obrażenia skierowane na Ashleya, zabierając przeciwnikowi 40% ich równowartości. Nie chroni przed atakiem.

Umiejętność: Absorb Magic
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 20% magiczne obrażenia skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Absorb Damage
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 20% niemagiczne obrażenia skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Impact Guard
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% niemagiczne obrażenia skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Windbreaker
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole powietrza, skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Fireproof
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole ognia, skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Terra Ward
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole ziemi, skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Aqua Ward
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole wody, skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Shadow Guard
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole światłości, skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Demoncale
Koszt w Punktach Ryzyka: 4
Opis: Obniża o 50% obrażenia oparte na żywiole ciemności, skierowane na Ashleya.

Umiejętność: Phantom Shield
Koszt w Punktach Ryzyka: 6
Opis: Pozwala zebrać w tarczy PP i użyć ich do kontrataku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz