Etykiety

niedziela, 4 lipca 2021

Vagrant Story - opis przejścia


Wine Cellar
Podstawowego systemu walki pewnie już się nauczyliśmy, ale teraz ważna informacja. W tej grze nie ma sklepów ze stuffem, którym by się można leczyć, musimy liczyć na to, co wypadnie z mobków. Przedmioty leczące magię oszczędzajmy na ostatnią lokację. Ale jest i dobra informacja. Ashley odzyskuje hp i mp automatycznie, a jeżeli schowamy broń, to będzie to robił nawet szybciej. Skoro to już wiemy, to idziemy zwiedzać lochy. Zaraz w następnym pomieszczeniu jest save point i skrzynia z tarczą. Podsłuchajmy rozmowę dwóch rycerzy. Drzwi prowadzące dalej są zablokowane sigilem. Zabijamy obu rycerzy i zapisuemy grę. Jest tu też skrzynia typu Container – to taki magazyn na wszystko, czego nie chcemy nosić po kieszeniach. Jeśli pójdziemy dalej, to znajdziemy pomieszczenie z latającym kamieniem. Zabijamy rycerzy. Przy wyjściu jest pułapka. Idziemy teraz cały czas prosto, przez kolejne pomieszczenia. W sali z dźwignią musimy zmieścić się w czasie, żeby przejść do kolejnego pomieszczenia. Odczekajmy na pełne hp, zapiszmy grę i wchodzimy do sali, w której będzie siedział Minotaur. Walimy go kilka razy w rogaty łeb, a zdechnie. Poszukajmy w tym pomieszczeniu skrzyni a wracając rabujemy kolejną z bocznego rozgałęzienia. Znajdziemy w niej kuszę. Mając sigil zdobyty po walce z Minotaurem, możemy otworzyć drzwi, których nie mogli otworzyć rycerze. W tej części będą się pojawiać nieumarli, wiec przełączmy sobie broń na taką, która będzie się masterowała w walce z nimi. Dobrze się tu sprawdza szpada. Zapisujemy grę i ruszamy prosto, aż do kolejnego bossa -  Dullahana. Celujemy w abdomen. Zdobytych elixirów użyjmy, żeby podnieść sobie staty.Zabieramy ze skrzyni włócznię i idziemy do nowej lokacji.

Catacombs
Już w pierwszej komnacie jest save point. Idziemy przed siebie, przygotowawszy broń do walki z nieumarłymi. W trzeciej komnacie jest przejście w lewo, gdzie znajdziemy skrzynię z fajnym kamieniem. W następnym pomieszczeniu skręcamy w prawo. Urzęduje tam duch, który może być kłopotem. Żeby go pokonać, czekamy aż teleportuje się blisko nas, uderzamy i zaraz odskakujemy. Jego pokonanie otworzy dalszą drogę. Ze skrzyni zabieramy miecz dwuręczny, bardzo się przyda. Pokonanie ducha otworzy drzwi w poprzednim pomieszczeniu. Gdy tam dojdziemy, skręcamy w prawo i bierzemy ze skrzyni kolejny, fajny kamień. Następnie udajemy się w lewo. Znajdziemy tu pomieszczenie z czterema wyjściami i save pointem. Wyjście północne prowadzi do kuźni. Wyjście wschodnie jest zablokowane. Wybieramy wyjście południowe i idziemy przed siebie. W końcu znajdziemy komnatę z dwoma lizardami. Pokonujemy ich, żeby zdobyć sigil potrzebny do otwarcia drzwi w pomieszczeniu z save pointem. Wracamy tam i opuszczamy katakumby.

Sanctum
Na początek kierujemy się do południowej części tego regionu, gdzie czeka nas walka z następnym bossem – Golemem. Zabicie go sprawi, że uruchomi się latający klocek w przeciwległej części tego regionu. Idziemy tam, po drodze zabijając jaszczury i masterując sobie tym miecz na smoki. Za salą z save pointem będzie trzeba walczyć z pierwszym ze smoków. Niestety, nie ostatnim. Po jego pokonaniu wyjdziemy na jakiś czas na powierzchnię.

Town Center West
Tuż zaraz obok dziury, z której wyszliśmy, jest wejście, ale zamknięto je na klucz. Idziemy więc dalej, po drodze znajdziemy kuźnię. Po długiej scence będzie trzeba pokonać dwóch żołnierzy i ich dowódcę, przyda się tu broń nastawiona na human. Po ich pokonaniu dostaniemy nowe dwa czary i klucz do wspomnianych drzwi. Idziemy do nich.

Abandoned Mines B1
Gobliny, z którymi będziemy walczyć, mają typ „human”. Schodziemy cały czas niżej i przed siebie, aż dojdziemy do save pointa. W nim zapisujemy grę i przygotowujemy miecz na smoki. Nieco dalej czeka Viverna. To dużo mocniejszy smok od tego, którego pokonaliśmy niedawno. Nagrodą będą Hyacint Sigil i czar Pyro Guard, który już niedługo okaże się przydatny. Po jego zabiciu upewniamy się, że mamy miecz lub inną broń nastawioną na „beast”. Niedługo nam się przyda. Idziemy dalej, po drodze skręcamy i obszukujemy położone wyżej pomieszczenie. Są tam pułapki, ale też i fajna skrzynia. Następnie przed nami dwusegmentowa próba czasu a zaraz za nią skrzyżowanie z save pointem. W pomieszczeniu dalej na zachód jest fajny miecz, akurat dobry na walkę, którą niedługo stoczymy. Upewniamy się, że mamy czar ochrony przed ogniem. Zapisujemy grę i idziemy na południe. Drugi boss na tym poziomie, Żywiołak Ognia, jest bardzo prosty, jeśli rzucimy na siebie Pyro Guard. Koniecznie cofamy się i zapisujemy grę, a potem dopiero ruszamy w dalszą drogę. Gdy dojdziemy do rozpadliny, ustawiamy dwie skrzynie na sobie a potem wchodzimy na nie i skaczemy na ruchomy kamień. Niedaleko czeka na nas trzeci w tym miejscu boss. Jest to Ogr. Jest szybki i silny, ma typ „beast”. Używamy Reflect Damage, możemy też skorzystać ze zdobytego na Żywiołaku czaru ognia.  Można wreszcie wyjść na powierzchnię, choć nie na długo.

Town Center West
Jesteśmy po drugiej stronie rzeki. Dzięki temu, że kamień nad rzeką fruwa, możemy przelecieć na drugą stronę i wejść do kuźni, ale nasza zasadnicza droga prowadzi w inną stronę. Po obejrzeniu scenek z Sydneyem, dojdziemy do zamkniętej kraty. Można ją obejść. Pokonajujemy ostatniego ze strażników i schodzimy znowu do podziemi.


Undercity West
Klimatyczna lokacja, muzyka jak z Cradle of Flith. Dużo na naszej drodze spotkamy truposzy, dlatego ekwipujemy broń przeciwko tym zgniłkom. Większość drzwi jest pozamykana, więc droga będzie prosta. Wielki Krab będzie kolejnym potworem, którego napotkamy. Wchodzimy jak najszybciej między jego szczypce i uderzamy w usta. Po walce dojdziemy do skrzyżowania z save pointem. Droga na południe jest zablokowana, na wschód nie ma po co na razie iść, więc skręcamy na zachód, a potem idź na południe.

Snowfly Forest
Nie lubię tej lokacji. Idziemy prosto, na trzecim skrzyżowaniu skręcamy w lewo, a potem w dół. Tu spotkamy kolejnego smoka. Natychmiast wchodzimy mu pod brzuch, bo inaczej zabije nas szybko swoim acid breathem. Po pokonaniu smoka wracamy na skrzyżowanie, przechodzimy do następnej lokacji w prawo i sschodzimy na dół. Znajdziemy tutaj save point. Przeskakujemy na drugą stronę rzeki po palach, zabijamy obu rycerzy i obszukujemy skrzynię. Wychodzimy wyjściem po tej stronie rzeki, skręcamy w prawo, idziemy prosto, potem w lewo i do góry. Jedna prosta lokacja i czeka nas kolejna walka z bossem. Podłączamy broń mocną przeciwko „evil” i niszczymy zbroję. Nie atakujemy Sydneya, on walczy po naszej stronie. Gdy zbroja zostanie zniszczona, walczymy z Grissomem tak długo, aż umrze. Po scence bierzemy wszystko ze skrzyni i ruszamy dalej.

City Walls South
Idziemy cały czas prosto, bocznymi drzwiami do miasta nie ma co sobie na razie zawracać głowy.

Keep
Większość drzwi zablokowana jest  sigilami, ale jedne z nich, te na przy pierwszym skrzyżowaniu, prowadzące do podziemi, dają się otworzyć. Pokonujemy potwory i bierzemy Mandarke Sigil. Idziemy dalej, na placu oglądamy scenkę. Jest tu save point a także kuźnia. Gdy podejdziemy do drzwi, rozpocznie się walka z Rosencranzem. Po jej wygraniu przechodzimy do nowej lokacji.

Town Center South
Zabijamy wszystkich znajdujących się w okolicy rycerzy i podążąmy w prawo. Dzięki Mandrake Sigil otworzą się drzwi prowadzące do budynku. Przechodzimy nim na drugą stronę, a potem drzwiami w bok na mury.

Town Walls East
Idziemy cały czas w jednym kierunku, chyba, że chcemy odwiedzić znów Town Center South, do którego po drodze znajdziemy drzwi. Ale jeśli nie, to podążamy przed siebie.

Undercity West
Powita nas boss, Dark Elemental. Dalsza droga jest wymuszona tym, że musimy iść tam, gdzie możemy, wszędzie indziej przejścia zablokowane są sigilami. Dzięki temu znowu wracamy pod ziemię.

Abandoned Mines B2
Już pierwsza lokacja, wypełniona wrednymi stworkami, nie jest przyjemna. Ale uwaga, bo zaraz za nią czeka kolejny smok. Tym razem jest to Sky Dragon. Strategia jest identyczna jak w przypadku poprzednich smoków. Dostaniemy za niego Tearrose Sigil. W następnym pomieszczeniu trzeba przeskoczyć przez dziurę i możemy znowu odetchnąć świeżym powietrzem.

Undercity West
Znowu okolica zamieszkała przez zgniłków. Już przy wejściu musimy pokonać zbroję, żeby móc skorzystać z zapisu gry. Idziemy cały czas w prawo do

Town Center East
Na samym początku można skorzystać z save pointa. Idziemy przed siebie i przeskakujemy na drugą stronę rzeki. Tam jest między innymi nowa kuźnia, do której wejście otwiera Cattleya Sigil. Zapisujemy w niej grę. Pokonujemy wszystkich rycerzy i wskakujemy na wyższy poziom, który zaprowadzi nas do

Undercity East
Znowu zaczyna się ten niezwykły klimat. Na początku musimy pokonać dwie laleczki w białych sukienkach. Zaraz za nim siedzi ptaszydło walące czarami. Za nim z kolei boss – Lich. Za jego zabicie dostaniemy czar teleportacji i Eulelia Sigil. Idziemy dalej. Po lewo siedzi drugi Lich, tylko że z dwiema kukiełkami i wspólnie pilnują skrzyni. W prawo za zakrętem jest drugi z bossów – Nighstalker. Jego pokonanie da nam Melissa Sigil. Podążamy dalej, żeby opróżnić kolejną skrzynkę a potem wróć do pomieszczenia przed Nightstalkerem, z którego wyjdziemy do

City Walls North
Tu zajrzymy tylko na chwilę. Wchodzimy bowiem zaraz pierwszymi drzwiami do

Town Center East
Tutaj też jesteśmy tylko przelotem. Zaraz koło wejścia jest zejście do

Undercity West
Biegniemy cały czas przed siebie, aż dojdziemy do miejsca, w którym jest skrzynia z Celmastis Sigil. Zabieramy go i wracamy do

City Walls North
Teraz przechodzimy przez całą długość murów. Po drodze czeka nas walka czasowa ze zjawą. Na samym końcu można otworzyć drzwi przy pomocy znalezionego dopiero co sigila.

Undercity East
Droga jest prosta, ale wcale nie łatwa, bo po drodze spotkamy sporo Lichy i kukiełek. Na samym końcu jest skrzynia, w której leży Aster Sigil. Uważamy na pułapkę koło niej, potrafi zdrowo przyłożyć. Wracając wpadniemy na Nessie i Tiegera. Atakujemy tą pierwszą, jest słabsza, a gdy padnie, walka się skończy. Idziemy dalej, aby obejrzeć jeszcze jedną scenkę. Teraz, znaną nam już drogą wracamy do

Undercity West
Cofamy się do skrzyżowania, tuż przed tym, które prowadziło do Snowfly Forest i wychodzimy dolnymi drzwiami, które otworzymy żelaznym kluczem. W ten sposób dotrzemy do zupełnie nowej lokacji, którą jest

Limestone Quarry
Na samym początku przyjdzie nam pokonać żywiołaka wody. Gdy się rozpłynie, ruszamy do sali z save pointem i dalej w prawo, aż do komnaty ze skrzynią. Cofamy się teraz o jeden obszar i idziemy do góry. Tu musimy pokonać dwa ogry, żeby przejść dalej. W końcu dojdziemy do lokacji, w której po środku są trzy kolorowe skrzynki. Ustawiamy jedną niebieską na drugiej, wtedy ta pierwsza podskoczy do góry, dzięki temu będzie można wspiąć się wyżej. Idziemy w lewo, zapisujemy grę i ruszajmy dalej. Oba niebieskie klocki ustawiamy jeden na drugim na rogu krawędzi. Wskakujemy z nich na platformę, na której stoi piramida skrzyń. Rozwalamy trzy skrzynie i wchodzmy na to, co zostało. Wskakujemy na drugi brzeg przepaści, przechodzimy przez drzwi, pokonujemy żywiołaka ognia i opróżniamy skrzynię. Wracamy, stajemy na brzegu przepaści, niszczymy tylko jedną skrzynię, wskakujemy na resztę i przeskakujemy na górną krawędź. Przed nami kolejny boss, dopakowany ogr.

Po jego zabiciu dojdziemy do sali z save pointem. Skręcamy  najpierw w prawo, opróżniamy skrzynię a dopiero potem idziemy w dół. Tu zaczynają się powoli te bardziej skomplikowane zagadki ze skrzynkami. W tej olewamy całkowicie dwa punktowe kamienienie i wskakujemy na ruchomą platformę. Dopakujmy się może czarem podnoszącym agility. Gdy kamień będzie się wznosił wzdłuż jednego z boków, skaczemy, wykorzystując moment pędu kamienia. To trudne, wielu ma problemy z tym fragmentem. Jeśli mamy zapas Faerie Wing, można jedno wykorzystać tutaj, żeby podnieść swoją skoczność, ale moim zdaniem nie trzeba. Przydadzą się za chwilę. Na razie musimy pokonać kolejnego smoka. Tuż zanim jest pomieszczenie z dużą ilością skrzyń. Właśnie tu można sobie bardzo pomóc. Zamiast układać te skrzynie, stajemy naprzeciwko wyjścia,  rzucamy na siebie czar podnoszący Agility, potem używamy Faerie Wing i powinniśmy bez problemu przeskoczyć na platformę z drzwiami.

Temple of Kilitia
Przechodzimy lewą częścią komnaty, koło ściany, na jej drugą stronę. Zapisujemy stan gry. Za drzwiami siedzi bardzo mocna, żywa zbroja. Pokonujemy ją i skręcamy w prawo. Tutaj czeka pierwsza z tych naprawdę skomplikowanych zabaw z pudłami. Po ich przejściu przyjdzie nam walczyć z Minotaurem. Za jego pokonanie dostaniemy Srebrny Klucz. Cofnamy się do sali ze skrzyniami i mając klucz możemy na chwilę przejść do Limestone Quarry, żeby otworzyć nową skrzynię. Idziemy do komnaty, w której walczyliśmy ze zbroją i kierujemy się w lewo. Tu czekają na nas aż dwie zagadki ze skrzyniami. Doprowadzi nas to do ostatniego z bossów w tym miejscu – Kali. Przed nami finałowa lokacja.

Great Cathedral
Możemy stąd się cofnąć jeszcze do miasta, ale nie po to tu przyszliśmy. Katedra jest duża i skomplikowana, nie ma tu normalnych wrogów, są tylko bossowie. Zaczynamy od pierwszego piętra. W lokacji rozdzielonej rzeką przeskakujemy na drugi brzeg i wchodzimy do budynku. Pokonujemy Mardina, silniejszego żywiołaka wody. Teraz wracamy na drugi brzeg. Musimy pokonać Ifrita, większego żywiołaka ognia. W następnym pomieszczeniu czeka silniejsza wersja poznanego już kiedyś kraba. Dopiero po zabiciu całej trójki jest sens ruszać dalej. Wchodzimy do pomieszczenia naprzeciwko tego, w którym walczyliśmy z krabem i wskakujemy na platformę, która przeniesie nas na wyższy poziom.

Tutaj przechodzimy przez jeden pusty obszar a w następnym spotkamy trzeciego żywiołaka. Djin panuje nad powietrzem, ale walka z nim jest podobna do dwóch poprzednich. Wracamy do pomieszczenia, w którym zaczynaliśmy ten poziom i wchodzimy na nowo aktywowaną platformę. Dzięki niej przeniesiemy się wyżej.

Wchodzimy do pomieszczenia obok i skaczemy z rogu ku przeciwległej platformie. Za drzwiami czeka nas starcie z kolejnym już smokiem, tym razem bestia jest ognista. Gdy smok będzie martwy, skorzystajmy z drzwi północnych. W tym pomieszczeniu przesuwamy dźwignię w północno zachodnim rogu. Następne pomieszczenie to prosta zagadka z klockami i skrzynia. W drugim rogu jest ruchoma platforma. Zjeżdżamy nią niżej, rozwiązujemy kolejną zagadkę z klockami, opróżniamy skrzynię i wracamy na poprzednie piętro. Zawracamy na skrzyżowanie (to, gdzie walczyliśmy ze smokiem). Skręcamy w lewo. Musimy się teraz trochę nagimnastykować ze skakaniem. Najpierw odwiedzamy północny pokój. Spotkamy tu Lich Lorda i dwa kościotrupy. Ich pokonanie uruchomi jedną z platform. Analogiczne zadanie czeka nas po drugiej stronie. Po załatwieniu obu Lichy wracamy do skrzyżowania, gdzie wcześniej był smok. Teraz czeka nas droga powrotna na sam dół, aż do miejsca, w którym na początku tej lokacji walczyliśmy z żywiołakiem wody.

Droga jest prosta, bo nie ma innej. Idziemy po schodach, docieramy do save pointa, opuszczamy to pomieszczenie drzwiami a przy pomocy ruchomej platformy przechodzimy na drugą stronę. Za drzwiami czeka ostatni już w tej grze smok, najpotężniejszy z nich Arch Dragon. Po zabiciu smoka możemy wracać do poprzedniej części katedry. Idziemy do lokacji nazywanej „Free from base desire” i używamy tam ruchomej platformy przewożącej do góry (musimy na nią wskoczyć ze stojących obok skrzynek). W następnej lokacji przedostajemy się wzdłuż ścian do drzwi. Teraz będzie zabawnie, bo musimy po ruszających się w różnym tempie platformach przedostać się na drugą stronę. A tam za drzwiami już czeka następny boss -  Dao. Wracamy po raz kolejny na wielkie skrzyżowanie, gdzie walczyliśmy z Flame Dragonem. Teraz zamknięte do tej pory drzwi staną dla nas otworem. Ostatnia już w grze, prosta zagadka z klockami i możemy walczyć z ostatnim z żywiołaków, tym razem kontrolującym ciemność. Jego destrukcja uruchomi platformę przenoszącą nas na wyższe piętro katedry. Teraz przed nami prosta droga na sam koniec gry. Koniecznie zapisujemy grę w save pointcie. Tuż za nim czeka nas finałowa walka z Guildsternem. Jeżeli coś nie gra – to znaczy, nie działa któraś z platform, albo nie możemy otworzyć jakichś drzwi, to znaczy, że pominęliśmy jakiegoś z bossów w katedrze albo nie uruchomiliśmy opisanej wcześniej dźwigni. Po ostatecznej walce można już tylko obejrzeć zakończenie... i żałować, że nigdy nie powstał ciag dalszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz