Etykiety

niedziela, 16 września 2018

Ultima IV: Quest for the Avatar - Magia

W Ultima IV system magii oparty jest o składniki - aby rzucać czary, potrzebujemy najpierw stworzyć dany czar z kupionych lub zdobytych wcześniej składników. Składników jest osiem, z czego 6 można kupić w sklepach, a dwa ostatnie trzeba odszukać. Sklepy ze składnikami są w: Paws, Moonglow, Skara Brae i Buccanner's Den.

Składniki to:
A - Ash
B - Ginseg
C - Garlic
D - Spider Silk Web
E - Blood Moss
F - Black Pearl
G - Nightshade Fungus
H - Mandrake Root

Aby przygotować czar, wybieramy opcję M (mix), następnie czar i wreszcie składniki. Jeśli dobierzemy je dobrze, czar zostaje dodany do naszego zapasu.

Czary leczące i wspierające

Nazwa: Cure
Składniki: B, C
Działanie: leczy status Poison

Nazwa: Heal
Składniki: BD
Działanie: leczy pewną ilość HP.

Nazwa: Ressurect
Składniki: ABCDEH
Działanie: wskrzesza zabitą postać z 0 HP. Nie może być używany w trakcie walki.

Nazwa: Awaken
Składniki: BC
Działanie: budzi postać z narzuconym statusem Sleep.

Nazwa: Protection
Składniki: ABC
Działanie: podnosi obronę postaci

Nazwa: Quickness
Składniki: ABEE
Działanie: pozwala wykonać więcej akcji w jednej turze

Czary podróżne:

Nazwa: Light
Składniki: A
Działanie: jak pochodnia

Nazwa: Dispel
Składniki: ACF
Działanie: likwiduje pole siłowe

Nazwa: Open
Składniki: AE
Działanie: otwiera skrzynię bez ryzyka uaktywnienia się pułapki

Nazwa: Wind Change
Składniki: AE
Działanie: zmienia kierunek wiatru na morzu

Nazwa: View
Składniki: GH
Działanie: pokazuje mapę poziomu lochów

Nazwa: Down (Z)
Składniki: DE
Działanie: Teleportuje drużynę o jeden poziom lochów niżej.

Nazwa: Up (Y)
Składniki: DE
Działanie: teleportuje drużynę o jeden poziom lochów wyżej

Nazwa: Blink
Składniki: DE
Działanie: teleportuje drużynę we wskazanym kierunku, pozwala też uciec z walki

Nazwa: X
Składniki: ADE
Działanie: teleportuje drużynę na zewnątrz lochu.

Nazwa: Gate
Składniki: AFH
Działanie: teleportuje drużynę w okolicę jednego z ośmiu miast.

Czary bojowe:

Nazwa: Undead
Składniki: AC
Działanie: nieumarli wrogowie uciekają z pola walki

Nazwa: Energy Field
Składniki: ADF
Działanie: tworzy losowo jedno z czterech pól magii

Nazwa: Jinx
Składniki: FGH
Działanie: wrogowie atakują sami siebie nawzajem

Nazwa: Sleep
Składniki: BDD
Działanie: wrogowie zapadają w sen

Nazwa: Negate magic
Składniki: ACH
Działanie: uniemożliwia rzucanie czarów przez pewien czas

Nazwa: Kill
Składniki: FG
Działanie: zabija jednego wroga

Nazwa: Fireball
Składniki: AH
Działanie: atak ogniem na jednego wroga

Nazwa: Magic Missle
Składniki: AAF
Działanie: magiczny atak na jednego wroga

Nazwa: Iceball
Składniki: FH
Działanie: atak lodem na jednego wroga

Nazwa: Tremor
Składniki: AEH
Działanie: Zabija i rani wielu wrogów na planszy na raz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz