Etykiety

niedziela, 30 grudnia 2018

Ravenloft II: Stone Prophet - bestiariusz



Wrogów opisałam w kolejności, w jakiej pojawiają się w grze. Poza pustynią, nigdzie indziej nie następuje ich respawn, chociaż pustynne trolle potrafią się regenerować. W pierwszej połowie gry bardzo często spotyka się przeciwników używających trucizny, więc przyda się postać znająca czar wyleczenia z niej.

Desert Zombie – najprostszy rodzaj przeciwników, zombiaki padają szybko, po kilku ciosach. Zwykle pojawiają się nagle, dosłownie podnoszą się z ziemi.
Giant Vulture – kolejni łatwi wrogowie, właściwie mięso armatnie do nabijania punktów doświadczenia na początku gry.
Dust Devil – trzeci z gatunków potworów, którzy kręcą się po całej pustyni i najgroźniejszy z nich. Krzywdę wyrządza im tylko magia.
Fire Toad – te żabki są generalnie słabe, ale potrafią być groźne, gdyż wystrzeliwują kule ognia.
Spitting Snake – węże często spotykane w lochach, zwykle kręcą się stadami i plują jadem, dlatego najlepiej eliminować je z daleka.
Manscorpion – powszechni, silni i groźni nieprzyjaciele, często używają trucizny. Odradzam bliższy kontakt, czary to tu najlepsze rozwiązanie.
Death Head – latające głowy mumii, które strzelają błyskawicami. Nie są zbyt odporne, ale w chwili śmierci wystrzeliwują w kierunku drużyny piorun.
Minotaur – chociaż wyglądają groźnie, nie są wymagającymi wrogami, łatwo padają od zwykłych ciosów.
Hieracosphinx – kolejni przeciwnicy, których da się bez trudu pokonać w walce wręcz.
Sand Mephit – latający wrogowie, całkowicie odporni na czary ognia, ale nie na całą resztę. Giną szybko i bez większych problemów.
Caterwaul – przypominające pumy stworzenia, szczególnie wrażliwe na magiczne błyskawice.
Dark Naga – mocniejsza wersja węży.
Shadow – zwykła broń nic im nie robi, tak jak część czarów. Najskuteczniejsze przeciw cieniom są magiczne pociski.
Grave Elemental – wielcy i silni, ale wrażliwi na ogień, więc jedna czy dwie kule ognia rozwiązują ich problem.
Mimic – ukrywają się pod postaciami innych przedmiotów i atakują z zaskoczenia. W momencie ataku wystrzeliwują klej, który uniemożliwia na pewien czas drużynie ruch.
Doom Guard – strażnicy większości lochów, w chwili śmierci wypuszczają w kierunku drużyny kulę ognia.
Desert Troll – bardzo mocni przeciwnicy, w walce fizycznej mogą sprawiać kłopoty, na dodatek potrafią się regenerować. Żeby zabić trolla na dobre, potrzebna jest magia.
Nhagrak – większy i silniejszy troll.
Pyre Elemental – żywiołaki ognia, zranić je można tylko bronią magiczną albo czarami. Są szczególnie wrażliwe na ataki lodowe.
Stone Golem – najsilniejsi w regularnych wrogów, bardzo silni i odporni, normalna broń nie robi im najmniejszych szkód, jedynie bronie +2 i więcej oraz czary mogą im zaszkodzić.
Senmet – dosyć słaby, ale po pokonaniu odradza się natychmiast. Żeby zginął ostatecznie, trzeba użyć Special Scroll of Retirement zaraz po zabiciu go.
Anhktepot – niezwykle mocny wróg, rzuca wieloma groźnymi czarami, w walce bezpośredniej zniszczy drużynę. Jedynym sposobem na przeżycie spotkania z nim jest ucieczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz