Etykiety

niedziela, 24 lutego 2019

Legend of Grimrock 1 - drużyna

Legend of Grimrock daje stosunkowo niewielki, w porównaniu z innymi grami, wybór, jeśli chodzi o rasy i klasy zawodowe, ale i tak jest w czym wybierać. Trzeba pamiętać o specyfice tej gry - tylko dwie postacie walczą wręcz, dwie stoją w drugim rzędzie i strzelają albo rzucają czary. Dlatego party z czterema wojownikami jest tu niezbyt przydatne.

Najpierw zajmijmy się pierwszym rzędem. Tutaj najlepszym rozwiązaniem, moim zdaniem są Minotaury z klasą zawodową Barbarian i traitem Head Hunter. Mają dużą siłę i wytrzymałość, a ich wadą jest niska zręczność, co sprawia, że trudniej unikają ciosów oraz stosunkowo niskie willpower, co zmniejsza ilość ataków. Jednego z nich wyszkalamy w ciężkiej broni (heavy wepaons) i młotach (flail) a drugiego w lżejszej (light weapons) oraz mieczach (swords), obu też rozwijamy w zbrojach. Head Hunter sprawi, że znajdowane w lochach czaszki podnosić będą siłę ataków tych postaci. Na początku gry można zainwestować trochę w walkę wręcz, bo bronie zaczniemy znajdować na niższych poziomach.

Alternatywą jest stworzenie, zamiast jednego z minotaurów, insektoida - battlemage, który będzie rzucał Shield, dające mu osłonę i jednocześnie zadające obrażenia wrogom. Wytrzymałość zwiększamy mu traitami Chittin Armor i Natural Armor.  Potem rozwijamy Fire Magic, Thunder Magic oraz Concentration, a także Armor. Rozwój tej postaci zajmie więcej czasu, ale za to pod koniec gdy będzie ona bardzo silna. 

Teraz drugi rząd. Tu dobrze mieć kogoś rzucającego/strzelającego. Proponuję Ratlinga z traitem Mutation, który daje nam +1 losowo do każdego dodatkowego atrybutu podczas levelowania. Dajemy mu klasę Rouge i wyszkalamy w throwing weapons/missle weapons, dzięki czemu będzie dobrym wsparciem ogniowym z drugiego rzędu. Można też dać mu klasę alchemist i to samo, co sprawi, że rozwijał się będzie wolniej, ale nauczy się też przygotowywania mikstur.

Alternatywą, dość ciekawą, jest stworzenie tu minotaura wyszkolonego w broni strzeleckiej, z traitem Enduramce oraz skillami light weapons, accurance i critical. W ten sposób stworzymy bardzo silnego strzelca, który z kuszą w ręku stanie się terminatorem. Wada? Sporo poczekamy, zanim zdobędziemy dla niego sensowną broń. 

Ostatnią postacią jest mag - niektórzy grają bez nich, ale ja sobie tego nie wyobrażam. Dla magów najlepszą klasą są Insektoidy, słabe jeśli chodzi o wytrzymałość, ale mocne w temacie zdolności magicznych. Klasa wizard daje nam spore możliwości, ale warto w pierwszej kolejnosci rozwijać Fire Magic, potem Ice Magic, a przed końcem gry dobrze jest mieć Thunder Magic. 

Alternatywą jest stworzenie człowieka-farmera z bogatcwem skilli do wyboru. Ma takie sobie staty początkowe, ale zdobywa expa jedząc posiłki, więc leveluje jak szalony i można go dość łatwo rozwijać, np. w kierunku alchemii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz