Etykiety

niedziela, 24 lutego 2019

Legend of Grimrock 1 - opis przejścia poziomów 9-10

Poziom 9

1) Na tym poziomie nie tylko pojawią się nowe potwory, ale też nowy element otoczenia - kotary na ścianach, które można zrywać, a za którymi czasem coś jest schowane.
2) Po zabiciu żywiołaka wypadnie z niego Ornate Key. Za kotarą jest przycisk, który otworzy drzwi.
3) Tu, w Checkered Room, mamy pierwszą na tym poziomie zagadkę logiczną. Potrzebować będziemy paru przedmiotów, aby umieścić je na wskazanych klapach:
Gdy to zrobimy, wystarczy stanąć na którejś z "zajętych" klap, aby drzwi się otworzyły.
4) Po zabiciu potworów znajdziemy tu bomby, strzały, Long Sword, Iron Basinet i Ring Mail.
5) Tu po zniszczeniu skrzyń znajdziemy niszę a w niej najlepszy topór w grze - Axe of Norja
6) Prosta zagadka logiczna - w niektórych miejscach tego korytarza są pola, które obracają drużynę w drugą stronę. Aby móc iść dalej, musimy wejść na takie pole tyłem.
7) Tu pojawią się Ice Lizardy, bardzo groźni i silni przeciwnicy, na dodatek co jakiś czas się respawnujący. To trudne miejsce, ale jednocześnie dobre, gdy chcemy expić.
8) Po naciśnięciu przyciska otworzy się tu skrytka, a w niej znajdziemy Pit Fighter Gauntlets.


9) Po przesunięciu dźwigni znajdziemy tu Scroll of Lightning Bolt. 
10) Z jednego z Ice Lizardów wypadnie tu klucz. Znajdziemy tu także Circlet of Wall.
11) Dobre miejsce do obrony przed lizardami, których tu wszędzie jest pełno.
12) Zagadka z teleportami. Aby ją przejść, wybieramy kolejno C, B, A, C.
13) Kolejna zagadka. Najpierw kładziemy jakiś przedmiot na klapie, na której wylądowaliśmy. To zablokuje kolejną klapę. Wchodzimy na nią. Teraz musimy wykorzystać moment zamknięcia następnej klapy i przebiec na nią i w bok, by przesunąć dźwignię. To drugi krok. Wróciwszy do punktu wyjścia, bierzemy jakiś przedmiot i szybko wchodzimy na otwierającą się klapę, po czym wrzucamy przedmiot przez kratę, by spadł na kolejną klapę. W ten sposób otworzymy sobie drzwi.
14) Przy okazji spadania w dół, warto tu zrobić zagadkę - potrzebujemy dwóch pochodni i dwóch kamieni, by otworzyć tajne przejście. Wkładamy pochodnie w puste uchwyty, a gdy zapłoną, stajemy na wskazanym polu i rzucamy jeden kamień na północ, a drugi na wschód. Dzięki temu zdobędziemy  Cuirass of Valor.
15) Najtrudniejsza zagadka tego poziomu, czyli Pillar's Hallway - trzeba się poruszać dokładnie w określony sposób, podobny do węża, inaczej cofnie nas na początek. Oto jak przejść: prosto, prosto, prawo, prosto, lewo, prosto, prawo, prosto, prosto, prosto, lewo, prosto, prosto, po czym cała procedura jeszcze raz tak samo. Gdy raz przejdziemy cały ten korytarz, potem będzie można już chodzić po nim normalnie.
16) Znajdziemy tu kamień, który niedługo bardzo się przyda.
17) Spotkamy tu nowych wrogów - Shark Torr, nic groźnego. Jest tu także Lurker Hood.
18) Po naciśnięciu przycisku otworzy się skrytka z bardzo przydatnym przedmiotem -  Book of Infinite Wisdom.
19) Po podniesieniu się ścian znajdziemy tu  Sulphurous potion.
20) Są tu cztery nisze, które oznaczyłam na mapie. Do każdej z nich trzeba włożyć określony typ przedmiotu:
A - Klucz
B - Strzała
C - Kamień
D - Czaszka
Dzięki temu otworzą się drzwi. Potem przedmioty możemy zabrać.
21) Tak jak poprzednio, trzy drzwi, a mamy tylko jeden złoty klucz. Polecam otworzyć drzwi południowe, za którymi jest druga już Book of Infinite Wisdom.
22) Po położeniu w niszy Bone Amulet, drzwi się otworzą, a mu zdobędziemy Zhandul's Orb.
23) Długi labirynt, którego pilnują ogry. UWAGA: Gdy tu wejdziemy, to nie będzie już można wrócić, bo przejście się zamknie.

Poziom 10

1) Tu znajdziemy klucz, który zaraz się nam przyda.
2) Zdzieramy kotarę i używamy klucza - zaraz też zostaniemy zaatakowani.
3) Kładziemy jakiś przedmiot na klapie, aby otworzyła się jedna krata. Bierzemy Red Gem z niszy koło niej i kładziemy go w drugiej niszy w pomieszczeniu, dzięki czemu otworzy się druga krata i zdobędziemy drugi klucz.
4) Używamy dźwigni, aby otworzyć przejście. Zdobędziemy w ten sposób Gauntlets of Valor. Po wszystkim zabieramy ze sobą Red Gem.
5)  Zdzieramy kotarę i używamy klucza, aby odsłonić dziurę.
6) Trudna zagadka czasowa.  Polega na wciśnięciu przycisku, który otworzy bramę. Potem podejściu do drugiego przycisku, aktywującego pocisk i bardzo szybkiego podbiegnięciu do pierwszego przycisku, który otworzy pociskowi drogę do celu. Dystans niby krótki, ale straciłam sporo czasu, zanim udało mi się to zrobić.
7) Tu spotkamy nowych wrogów, Goromorgów, nie tylko silnych, ale posiadających pole ochronne i rzucających czary. Otoczeni przez nich zginiemy niemal natychmiast, więc koniecznie trzeba się cofnąć i zwabiać ich do walki pojedynczej. Po ich zabiciu w pomieszczeniu znajdziemy trochę pocisków i dźwignię, która uruchomić teleport po środku, a który przeniesie nas do 8
8) Tu znajdziemy Crystal od Life.
9) Wkładamy do niszy Red Gem, aby otworzyć drzwi i zabrać najepszy łuk w grze Crookhorn Longbow.
10) Trochę pocisków i jedzenia oraz znowu sporo Goromorgów.
11) Dobry punkt do obrony przed wrogami. Jest tu także  Greaves of Valor.
12) Wskakujemy do dziury, eliminujemy wrogów i zabieramy najlepszą tarczę w grze - Shield of Elements. Potem wychodzimy po schodach.
13) Naciskamy przycisk na ścianie na przeciwko i otwiera się tajne przejście za Crystal of Life, a w nim znajdziemy Full Helm.
14) Kładziemy jakiś przedmiot na klapie, unikamy wystrzelonego pioruna i możemy iść dalej.
15) Dobry punkt do obrony przed kolejną falą wrogów.
16) Po zabraniu Ornate Key zostaniemy zaraz zaatakowani przez masę wrogów, więc najlepiej go zabrać i szybko się wycofać.
17) Tu znowu kłębi się wielu wrogów, a na dodatek jest sporo dziur w ziemi, więc najlepiej tu nie walczyć, ale wywabiać wrogów do korytarza i tam po kolei załatwiać.
18) Tu można wskoczyć, aby zaliczyć niedostępny inaczej fragment poziomu 11:
A) Tu spadniemy, zeskakując dziurą 18. A niszy na południu jest czaszka, którą możemy zabrać wracając stąd.
B) Tu znajdziemy najlepszy młot w grze, Icefall Hammer, po jego podniesieniu w pomieszczeniu pojawi się stado potworów.
C) Tutaj spadniemy wszystkimi innymi dziurami z sali 17.

19) W tym pomieszczeniu siedzą potwory.
20) Po naciśnięciu przycisku otworzy się przejście do skrytki, gdzie znajdziemy szczątki naszego znajomego - Toruuma, którego notatki czytaliśmy w trakcie gry. Zabieramy je i zanosimy do Crystal of Life. Są tu także Phalanx Helmet i Ancient Axe.
21) Tu znajdziemy kilka pocisków.
22) Aby zdobyć Ornate Key, musimy we właściwej kolejności poustawiać dźwignie. Oto kolejność (od lewej prawej): dół, dół, góra, dół, góra.
23) Przy pomocy obu Ornate Key otworzymy tu drzwi. Teleport przeniesie nas do 25.
24) Tu możemy zeskoczyć na dół, by zdobyć Scaled Cloak.
25) Tu zabieramy Prison Key, który przyda nam się na kolejnym etapie gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz