Etykiety

niedziela, 24 lutego 2019

Legend of Grimrock 1 - potwory

Cave Crab
Spotkamy je po raz pierwszy na poziomie piątym. Są silnymi przeciwnikami o mocnych ciosach, z którymi najlepiej walczyć szybko i w ruchu, bo na szczęście nie są szczególnie szybkie. Warto zauważyć, że poruszają się na boki, jak kraby.

Covern
Latają i to jest ich główna przewaga, bo mogą przelatywać na dziurami i przeszkodami. Są w pojedynkę słabe i szybko giną, ale często występują w grupach i mogą nas otoczyć. Pojawiają się od poziomu 3.

Giant Snail
Pierwszy tym wroga jaki spotkamy i najprostszy - są słabe, powolne i szybko giną. Mają też jedną dużą zaletę - prawie zawsze wypada z nich Snail Slice, pozwalając nam uzupełnić braki w jedzeniu.

Giant Spider
Brrr.... nie tylko są szybkie i silne, ale prawie zawsze nas zatruwają jadem, co bardzo komplikuje sytuację, szczególnie, gdy jesteśmy daleko od kryształu leczącego. Często występują w stadach, dlatego lepiej uważać i walczyć z nimi pojedynczo.

Goromorg
Spotkamy tych przyjemniaczków po raz pierwszy na poziomie 10. Mają magiczną tarczę, którą należy najpierw przebić, aby móc zadać im obrażenia. Nie mają jakiejś silnej obrony, za to rzucają dużo czarów, więc walka na dystans odpada - trzeba ich dopaść z bliska i tłuc jak tylko się da. Zdecydowanie nie da się z nimi walczyć grupowo.

Green Slime
Wyglądają niegroźnie, ale to złudzenie. Po pierwsze, jako jedyny typ wroga, mogą nas atakować przez kraty. Po drugie, bardzo często narzucają chorobę. Po trzecie, najczęściej występują grupowo. I to pokazuje, że te gluty potrafią być naprawdę nieprzyjemnymi wrogami. Dobrze je zwabiać do wąskich korytarzy, gdzie nie mogą nas otoczyć i atakować czarami, które uderzają kilku wrogów w rzędzie.

Herder
Grzybopodobne stworki, które występują w trzech rodzajach, różniących się rozmiarem. Małe rzucają w nas czarem Poison Bolt, ale są słabe i szybko giną. Średnie są trochę silniejsze, ale to nadal nic groźnego. Za to duże uwielbiają wypuszczać chmury trucizny, które nie tylko nas zatruwają, ale i ograniczają widzenie. To już trudni wrogowie, zwłaszcza, że często występują hurtem, w większej liczbie.

Ice Lizard
Spotykamy je na poziomie 9, wyglądają jak velociraptory i są całkiem groźnymi przeciwnikami. Ich ataki są mocne, a wytrzymałość wysoka. Jedynym pocieszeniem jest to, że praktycznie zawsze wypada z nich jedzenie.

Ogre
Jeśli zobaczą nas z dystansu, to zwykle zaczynają szarżę, która jest potężnym atakiem. Najlepiej wtedy szybko zejść im z drogi. Może to wykorzystać, prowokując ich do szarży, schodząc z drogi i atakując z doskoku, szczególnie, gdy walczymy na obszarze, który daje nam swobodę manewru. Mają bardzo mocne ataki fizyczne, więc dobrze jest prowadzić walkę z dystansu.

Scavenger
Niby małe, ale groźne, bo jest szybkie, występuje stadami i bardzo chętnie nas otacza, atakując szybko ze wszystkich stron i blokując nasze ruchy. Dlatego najlepiej walczyć z nimi w wąskich korytarzach, gdzie nie mają szans, by zajść nas z tyłu czy z boku.

Shrakk Torr
Nie są szczególnie silne czy odporne, ale latają, co daje im sporą swobodę manewru, a dodatkowo mogą nam narzucić chorobę. Niemniej, nie są jakimś wielkim wyzwaniem.

Skeleton Warrior
Pojedynczy szkielet nie jest jakimś wielkim problemem - kłopoty zaczynają się, gdy spotykamy formacje złożone z czterech szkieletów, atakujących jednocześnie. Na szczęście czar rzucony na taką formację rani wszystkich jej członków. Są odporne na czary klasy Poison. Czasem pozostawiają po sobie bronie lub tarcze.

Skeleton Archer
Nie jest szczególnie silny ani odporny, ale atakuje z dystansu, samemu raczej do nas nie podchodząc, co zmusza nas by podchodzić do nich. Są dość ruchliwe, unikając bezpośredniej konfrontacji, za to strzelając. Zaletą jest to, że czasem wypadają z nich strzały. Są odporne na czary klasy Poison.

Tentacles
Mają całkiem mocne ataki i narzucają paraliż, na szczęście są uwiązane do pól, z których wystają. Wyskakują z nich, gdy jesteśmy blisko.

Uggardian
Taki typowy żywiołak ognia. Są bardzo odporne i strzelają ogniem. Jak łatwo odgadnąć, same są odporne na ataki ogniem. Walcząc z nimi, najlepiej chować się za zakrętami i zwabiać je do walki na bliski dystans, bo z daleka będą nas masakrować ogniem, a same nie podejdą. Czary klasy Ice są bardzo skuteczne przeciwko nim.

Warden
Wielki potwór zbudowany z żelaza, na szczęście w całej grze są tylko cztery. Są jak większa i silniejsza wersja ogra, wszystko co napisałam na temat ogrów, ma odniesienie i do nich. Są wrażliwe na czary klasy Thunder.

Wyvern
Większa i silniejsza wersja Coverna, od tamtego różni się głównie tym, że potrafi strzelać błyskawicami, więc lepiej nie dawać mu okazji, by nas widział z dystansu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz