Etykiety

niedziela, 24 lutego 2019

Legend of Grimrock 1 - opis przejścia poziomów 11-13

Poziomy 11-13

1) Nasza wizyta na poziomie 11 będzie na razie krótka. Schodzimy bowiem zaraz na następny.
2) Tu się szykuje rzeźnia - lata tu sporo Goromorgów, a dodatkowo kręcą się Wardeny, wyjątkowo silne potwory. Generalnie, tu trzeba walczyć pojedynczo i bardzo ostrożnie, żeby nic nas nie otoczyło. Lokacja 16 może tu być pomocna.
3) Dobre miejsce, aby zeskoczyć na poziom 13, do lokacji 4.
4) Na poziomie 13 jest jeszcze więcej wrogów, ale nie ma dziur, a przeciwnicy są jednak wyraźnie słabsi. Tu znajdziemy dwa przyciski, które uaktywnią teleport wiodący z powrotem na poziom 12.
5) Tu znajdziemy pierwszy z czterech potrzebnych nam przedmiotów - Steel Gear. Obok jest przycisk, który otwiera drzwi w 11.
6) Tu jest drugi z przedmiotów, jakie potrzebujemy, by skończyć grę - Ore. W okolicy znajdziemy też Ring Gauntlets a także torbę z jedzeniem.


7) Trzeci przedmiot z listy - Infusor, znajduje się tutaj.
8) Czwarty, ostatni przedmiot - Bladed Gear, znajdziemy tu.
9) Przycisk, który otwiera skrytkę, gdzie znajdziemy trochę bomb.
10) Przycisk, który otwiera skrytkę, gdzie znajdziemy skrzynkę ze składnikami alchemicznymi.
11) Drzwi, które otworzyliśmy w 5.  
12) Otwierając tę skrytkę przyciskiem, znajdziemy kolejny ze skarbów - Globe of Tetharion.
13) Z jednego z krabów, które nas tu zaatakują, wypadnie Golden Key.
14)  Tu znajdziemy Life Crystal i znowu troje drzwi otwieranych Golden Key. Wschodnie zawierają zapasy jedzenia, eliksirów i pochodni, południe zestaw plate armor, zachodnie - zestaw bomb i Fire Blade.
15) Tu musimy naprawić mechanizm. UWAGA: to ostatni moment, aby wrócić na wcześniejsze poziomy. Następnie wkładamy:
a) wschód - Bladed Gear
b) północ - Ore
c) zachód - Gear
d) południe - Insfusor.
Po włożeniu ostatniej części robimy sprint do lokacji 16, gdzie właśnie otworzył się teleport, bo w tej chwili bossowi nic nie zrobimy, a dodatkowo zaraz zaroi się tu od potworów.
16) Teleport do lokacji 17.
17) Idziemy przed siebie do schodów na poziom 11.
18)Tu czeka nas zagadka. Klapa uruchamia chmury trucizny. Aby otworzyły się drzwi po drugiej stronie, musimy nacisnąć trzy przyciski - jeden przy wejściu i dwa po obu stronach przy wyjściu. Są wszystkie na tej samej wysokości, więc najlepiej zostawić myszkę i tylko klikać. Wchodzimy na klapę, cofamy się do wejścia, naciskamy pierwszy przycisk, a potem szybko lecimy ku wyjściu i naciskamy oba, aby otworzyły się drzwi.
19) Drzwi, do których otwarcia potrzebne nam będą dwa Ornate Key, które zaraz zdobędziemy.
20) Tu mamy zagadkę dwustopniową. Pierwsza część polega na wyrzuceniu czegoś (przy czym nie chodzi, aby to rzucić myszką, ale wystrzelić, jak kamień itd) tak, aby doleciało na drugą stronę i spadło na klapę, która zablokuje pierwszą zapadnię. Trochę tu komplikuje sprawę teleport. Druga część zagadki to szybkie wejście na pole, na którym pojawia sie teleport i naciśnięcie przycisku na zachodniej ścianie, co zablokuje drugą klapę. Teraz trzeba szybko przebiec przez teleport i pierwszy Ornate Key będzie nasz.
21) Do klucza dojdziemy bez problemu. Wracając, każda z klap aktywować będzie ataki rzeźb. Możemy ich uniknąć poprzez rzucanie czegoś na klapy zanim na nie wejdziemy.
22) Po naciśnięciu runy otworzy się skrytka, a niej znajdziemy ostatni ze skarnów - Gorgomorg Miniature.
23) Otwieramy drzwi obydwoma kluczami. W środku zdejmujemy pochodnię, a także chowamy własną - gdy zgaśnie światło, na ołtarzu pojawi się Weapon of Power, broń, dzięki której będziemy mogli pokonać wroga. Wracamy więc na poziom 12.

Walka ma dwie fazy. W pierwszej musimy wykorzystać Weapon of Power, by strzelaniem z niego zatrzymać kostkę w miejscu i wyjąć z niej wszystkie cztery przedmioty, które poprzednio włożyliśmy. Gdy to zrobimy, kostka zacznie emanować światłem - od tej pory można jej zadawać obrażenia. Jest szczególnie wrażliwa na prąd, więc czary, bomby itd klasy Thunder najbardziej ją zabolą. Warto zeskakiwać do dziur, by się uleczyć i zapisać w spokoju grę. HP nie posiada na szczęście aż tak dużo. To długa i mozolna walka, w której potwory nam dodatkowo będą utrudniać życie. Gdy zabijemy kostkę, gra się skończy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz