Etykiety

niedziela, 24 lutego 2019

Legend of Grimrock 1 - opis przejścia poziomów 5-8

Poziom 5
1) Korytarz, w którym się znajdziemy, ma kilka cel, ale drzwi pozamykane.
2) Cela, w której znajdziemy kilka bełtów i Scroll of Fire Shield.
3) W tej celi przyciskiem otwieramy ukryte przejście, by znaleźć klucz i skrzynkę, a w niej kilka składników alchemicznych i Scroll of Lightning.
4) Przycisk, który otwiera skrytkę ze Scaled Cloak.
5) Drzwi otwieramy kluczem znalezionym w 3.
6) Tu znajdziemy dwa  Bread i Shurikena.
7) Pierwsza zagadka logiczna. Mamy tu trzy przyciski, których kolejne wciskanie zamyka i otwiera klapy. Ponumerowałam je kolejno: 1 (pierwszy od ściany), 2 (drugi od ściany), 3 - znajdujący się na przeciwległej ścianie. Oto kolejność: 1, 3, 1, 2, 3. Otworzy się nisza, w której znajdziemy klucz, ale w tym samym momencie pojawią się latające stworki.
8) Zeskakujemy do jednej z dziur, naciskamy przycisk i po walce zabieramy Lightning i kilka Fire Bomb.


9) Kolejna zagadka, na którą składają się dwa przyciski: 1 (bliżej drzwi), 2 (dalej drzwi) i dźwignia. Najpierw przesuwamy dźwignię w dół, potem naciskamy przycisk 2, potem kilka razy przesuwamy dźwignię, pozostawiając ją w pozycji w dół, a potem naciskamy przycisk 1. Z otwartych drzwi wyjdzie kilka grzybowatych, ale nagrodą będzie Conjurer's Hat.
10) Otwieramy drzwi kluczem znalezionym w 7. W środku lata kilka stworów, więc lepiej wchodzić powoli i ostrożnie.
11) Przyciskiem otworzymy skrytkę, w której jest Fist Dagger.
12) Tu jest Crystal of Life.
13) Nowy rodzaj wrogów, wielkie kraby, bardzo groźne. Po wygranej wśród kości znajdziemy Ring Greaves.
14) Zamknięte wrota, do których potrzebujemy dwóch Ornate Keys.Znajdziemy je w 19 i 25. Za wrotami jest zejście na niższy poziom.
15) Aby te drzwi się otworzyły, trzeba się przespać na oznaczonym na mapie polu. Dzięki temu zdobędziemy Lurker Vest.
16) Tu mamy jedną z najwredniejszych zagadek w tej grze. Musimy kolejno - pociągnąć za dźwignię, szybko rzucić kamień, aby spadł na klapę i dobiec do drzwi, które za chwilę się zamkną. Czasu jest bardzo mało i wykonanie tego jest naprawdę trudne.
17) Dobry punkt, aby się wycofać i bronić przed potworami, bo można zamknąć drzwi.
18) Tu znajdziemy Warhammer.
19) Tu znajdziemy pierwszy Ornate Key. Przesunięcie dźwigni otworzy nam przejście do 16.
20) Dźwignia w 16 otworzy ukryte przejście, w którym znajdziemy Huntsman Cloak.
21) Druga z wrednych zagadek, gdzie liczy się szybkość i szczęście, a których nie znoszę. W tym przypadku podaję mapę:

A co trzeba tu zrobić? Naciskamy przycisk, który uruchomi mechanizm. Potem przesuwamy dźwignię, która odwraca jego działanie. Następnie musimy szybko i uważnie przesuwać się z klapy na klapę. Kolejność podałam wyżej - jak widać, trzeba po prostu zrobić kółko wokół wyznaczonego sektora.
22) Tu jest przycisk uruchamiający kryjówkę z Brass of Forttitude, ale podejmowanie go jest trudne z racji zapadni.
23) Tu wyjdziemy, gdy wpadniemy do zapadni i wydostaniemy się z niższego poziomu. Jest tu Bow.
24) Przycisk, który trzeba będzie nacisnąć, żeby wrócić.
25) Tu jest Ornate Key. Kiedy go podniesiemy, klapa się podniesie i pojawi się dużo wrogów. Można tego uniknąć, kładąc na klapie wcześniej coś innego, ale wtedy stracimy exp za zabitych przeciwników.

Poziom 6

1) Zaraz gdy tu wjedziemy, zaatakuje nas stado pająków i troll.
2) Tu jest dobrze uciec, schować się, a dodatkowo znajdziemy tu Cutlass.
3)  Poruszając się w kolejności podanej przez strzałki (zaczynając od cyferki) uaktywnimy czar, który przywoła kamień, potem szkieleta,a w końcu worek, w którym znajdziemy Speed Potion i przepis na niego.
4)  Respawnują się tu regularnie ślimaki, więc można potraktować to miejsce jako spiżarnię.
5) Tu czeka nas dość prosta zagadka logiczna, do które mapę podaje niżej.
Zaczynamy od wciśnięcia przycisku na ścianie, który skasuje teleport oznaczony na czerwono. Potem teleportujemy się kolejno: A, B i C. Dzieki temu dotrzemy do niszy, w której znajduje się Round Key. Tu naciskamy przycisk, który skasuje portal oznaczony na zielono. Korzystamy z portali D i E, aby dotrzeć do drugiej niszy, w której jest Spirit Mirror Pendant, przedmiot podnoszący zdobywane doświadczenie noszącego.
6) Tu jest Spirit Mirror Pendant, o którym pisałam wyżej.
7)  Dzięki Round Key dostaniemy się do Life Crystal.
8) Teleport, który bardzo szybko przerzuca nas w różne miejsca. Naszym celem są drzwi otwierane łańcuchem. Otwieramy je. W środku jest ślimak. Trzeba będzie wykorzystać te kilka sekund, które mamy za każdym razem, aby mu zadać ciosy. Gdy zginie, będziemy mogli wejść do środka i przesunąć wajchę. Wracamy do teleportu i wchodzimy do otwartego pomieszczenia. W środku jest krab, a po jego pokonaniu zdobędziemy Round Key.
9) Wkładając pochodnie w puste uchwyty otworzymy tu ukryte przejście z dwiema Fire Bomb. Potem naciskamy przycisk z runą, by otworzyć kolejne. Kładziemy jakiś przedmiot w portalu, a po chwili dostaniemy Orb of Radiance i niestety dwa kraby, z którymi czeka nas tu trudna i ciężka walka. By stąd wyjść, naciskamy przycisk z runą.
10) W tej okolicy szkielety się respanwują, ale ma to swój sens. Można to wykorzystać do nabijania expa.
11) Przycisk, który otwiera tajne przejście z Heavy Shield oraz Ring Boots.
12) Przycisk, który otwiera tajne przejście z Frostbite Necklace.
13) Tu wykorzystamy szkielety. Jest tu płyta, która na krótko otwiera drzwi. Nie zdążymy na nią wejść, zejść i dobiec do drzwi. Trzeba zwabić na nią szkieleta i wtedy pobiec do drzwi. Za nimi znajdziemy Round Key.
14) Dziura, do której możemy wskoczyć, aby zaliczyć niedostępny w inny sposób fragment poziomu 7.
15) Naciskamy przycisk, aby dzięki niemu otworzyła się nisza, w której będziemy mogli się za chwilę schować. Potem idziemy dale - klapa uruchomi kule ogniste, przed którymi schowamy się w niszy. Gdy przelecą, wychodzimy, szybko biegniemy dalej, naciskamy kolejny przycisk i znowu chowamy się w niszy. Ten drugi przycisk otworzył kryjówkę w której są dwa niezwykle przydatne przedmioty: Scroll of Fireball i Fire Blade. UWAGA: Fire Blade ma limitowaną liczbę strzałów. Najlepiej zachować je na walki z trudnymi wrogami, np. trollami
16) W przed chwilą otwartej niszy jest przycisk, który otworzy drzwi w drugiej niszy. Dzięki temu dostaniemy dostęp do schodów, dzięki którym zdobędziemy Plate Cuirass oraz Plate Gauntlets. Niestety, pojawią się także żywiołaki ognia, bardzo silni i groźni przeciwnicy.
17) By móc tędy przejść, rzucamy najpierw jakiś przedmiot na płytę i chowamy się przed kulą ognia. Potem zaś strzelamy kulę ognia (z czaru albo z Fire Blade) w rzeźbę głowy demona, aby klapa się zamknęła.
18) U kręcą się dwa żywiołaki ognia - lepiej wywabiać je kolejno na zewnątrz i zabijać po kolei.
19) Kolejna trudna zagadka. Poniżej podaję mapkę:
Naciskamy przycisk A, potem biegniemy jak najszybciej, naciskamy przycisk B zanim zamknie się klapa, potem tak samo C i D, by ostatecznie dobiec do 19, gdzie znajdziemy Round Key, ale na razie go nie bierzemy, tylko najpierw szybko wkładamy pochodnię w uchwyt, aby zablokować jedną z klap. Zabieramy klucz i uciekamy do 18, bo pojawi się kolejny żywiołak.
20) Teraz robimy drugą rundkę, tą samą trasą, tylko, że po białych zaliczamy też przycisk z zielonym D. Otworzy on nam skrytkę w 20, w której jest jeden z najlepszych mieczy w grze Sword of Nex.
21) Tu zeskakujemy do dziury, aby po walce zdobyć kolejny ze skarbów - Crown of Kings.
22) Przyciskamy runę na ścianie, aby otworzyło się zejście na niższy poziom, gdzie znajduje się bonusowe pomieszczenie z wieloma wrogami - Fighter's Challenge. Po zabiciu wszystkich (co jest BARDZO TRUDNE) dostaniemy Gold Key. Zdobędziemy Shield of Valor i kolejny ze skarbów, Ancient Apparatus. UWAGA: do Fighter's Challenge dostać się można tylko, jeśli się zdobyło Sword of Nex.
23) Otwiera Round Key drzwi, za którymi znajdziemy Chitin Mail.
24) Trzy drzwi otwierane Gold Key (czyli możemy otworzyć jedne). Wchodnie i południowe zawierają pospolite przedmioty, północne - bardzo przydatny Tome of Fire.

Poziom 7

1) Na dzień dobry powita nas tutaj stado Slimów, więc lepiej się cofnąć, aby nas nie otoczyły.
2) Kilka Slimów  oraz składników alchemicznych a także Grim Cap.
3) Tajne przejście, który można otworzyć, jeśli sie potwiera wszystkie drzwi w 1 oraz 2 za wyjątkiem tych prowadzących na południe w 2. W środku są Ring Greaves, Throwing Knive oraz Battle Axe.
4) Prosta zagadka logiczna - aby przejść przez ten labirynt musimy unikać oświetlonych skrzyżowań, one cofają nas do początku.
5) Tu znajdziemy Scroll of Darkness.
6) Tu znajdziemy  Hardstone Bracelet.
7) Skrzynka z dużą ilością jedzenia oraz przycisk otwierający przejście do 8.
8) Po naciśnięciu przycisku w 7 znajdziemy teleport, który nas tu przeniesie. Jest tu trochę pocisków i jeszcze jeden przycisk, który otworzy skrytkę z bombami.
9) Koniec labiryntu cieni i dobry punkt do obrony przed wrogami, których zaraz spotkamy.
10) Tu jest sporo żywiołaków ognia, przed którymi najlepiej się bronić w 9.
11) Po naciśnięciu klapy zostaniemy zaaatkowani przez masę slimów. Najlepiej pobiec przed siebie, zabić slima na przeciwko, zająć jego miejsce w niszy i tam się bronić, bo w ten sposób nie zostaniemy otoczeni. Po wygranej zdobędziemy klucz oraz Diviner's Cloak.
12) Otwieramy zdobytym kluczem, aby stanąć przed kolejną zagadką.
13) Mamy tu dwie strzelające głowy. Zabawa polega na tym, aby nacisnąć przycisk, szybko zrobić miejsce dla jednej, a potem równie szybko dla drugiej, tak by oba pociski trafiły w cele i otworzyły nam dalszą drogę.
14) Tu znajdziemy Throwing Axe.
15)  Tu jest Life Crystal.
16) Kolejna prosta zagadka ze strzelaniem. Pierwsza klapa otwiera bramę, druga sprawia, że rzeźba strzela. Musimy wejść na pierwszą, poczekać, aż brama się otworzy, szybko wejść na drugą. Wymaga to wyczucia, ale nie jest trudne. Gorzej, że zaraz potem czeka nas walka z żywiołakami. Zdobędziemy za to Shaman's Staff i Scroll of Invisiblity.
17) Warto zeskoczyć do dziury, pokonać potwory i zdobyć Boots of Valor.
18) Teleport do 19.
19) Teleport do 20.
20) Znajdziemy tu torbę ze składnikami alchemicznymi.
21) Zagadka z dźwigniami. Musimy przesunąć pierwszą do góry, a trzecią i piątą w dół, co otworzy skrytkę z Assasin's Dagger.
22) Kolejna prosta zagadka. Czekamy aż płyty się uniosą, wchodzimy na nie i blokujemy sobą strzał. Podchodzimy do dziury, która jest celem strzału, robimy szybko krok w lewo, naciskamy przycisk, wracamy na linię strzału, blokując sobą kolejne strzały i w ten sposób dochodzimy do wyjścia.
23)  Tu jest Flail, ale by go zdobyć, trzeba pokonać macki i żywiołaka.
24) Przycisk z runą, który otwiera na pewien czas drzwi, za którymi jest zejście do osobnej części poziomu 8, do lokacji oznaczonej 5.
25) Tu znajdziemy kolejną czaszkę dla minotaurów.
26) Trudniejsza zagadka - musimy blokować kolejne strzały, aż przestaną padać i otworzą się drzwi. To wymaga już większego refleksu. Za drzwiami są Chittin Boots i Scrool of Enchanted Fire Arrow.

Poziom 8

1) Tu startujemy, znajdziemy tu także Scroll of the Shock Shield.
2) Przycisk, który otwiera ukryte przejście, a w nim żart twórców - Piece of Cake oraz kilka składników alchemicznych.
3) Crystal of Life.
4) Drzwi, które otworzymy Gear Key z 11. Są tu także Helmet of Valor i Frost Quarrels.
5) Tu się znajdziemy schodząc po schodach z 24 na poprzednim poziomie.
6) Po pokonaniu wrogów naciskamy przycisk, by otworzyły się drzwi.
7) Tu będziemy regularnie ostrzeliwani pociskami. Aby ich unikać, trzeba wbiegać do kolejnych drzwi, co wymaga trochę refleksu.
8) Dźwignia otwierająca drzwi w 7 prowadzące do 10.
9) Trzy przyciski, które otwierają tajne przejście, a w nim, poza potworami, Plate Gauntlets oraz Plate Boots.
10) Dźwignia, która otwiera drzwi prowadzące do 12.
11) Przycisk, który otwiera ukryte przejście przy strzelającej rzeźbie. W nim jest Gear Key oraz Lightning Rod.
12) Tu znajdziemy, poza potworami, kilka pocisków.
13) Sporo potworów, ale też kilka kolejnych pocisków i trochę jedzenia.
14) Teleport do 15.
15) Po przeniesieniu zaatakuje nas wielka liczba grzybowatych. To taka prostsza wersja Fighter's Challenge. Po walce zdobędziemy kolejną czaszkę i dwa klucze, z których jeden będzie potrzebny, by stąd wyjść.
16) Są tu cztery klapy, z których na każdej musimy coś położyć. Gdy tak się stanie, ściany znikną, zostaniemy zaatakowani przez sporo potworów, a po walce zdobędziemy dostęp do dźwigni, która otworzy drzwi.
17) Znowu sporo potworów, a w środku trochę jedzenia i pocisków.
18) Dwa przyciski, które otworzą przejście, a w nim skrzynia z pociskami i jedzeniem.
19) Tu musimy wykorzystać posiadane bronie dystansowe (pociski, łuki, czary, aby zabić pająka po drugiej stronie dziur. potem naciskamy dwa przyciski, by otworzyło się przejście.
20) Naciskamy przycisk, by otworzyć skrytkę, a z niej zabrać kolejny skarb - Golden Dragon.
21) Kładziemy na ołtarzu jakiś przedmiot, a potem zabieramy z niego Dismantler, najlepszy miecz w grze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz