Etykiety

niedziela, 11 kwietnia 2021

Icewind Dale 2: opis przejścia - rozdział szósty

Odcięta Dłoń - wejście

1) Gdy tylko się tu pojawimy, czeka nas walka z grupą strażników, wspieranych przez dwie Chimery. Polecam skupić się na potworach, zaś łuczników wyeliminować czarami.
2) Wejście do Odciętej Dłoni.

Odcięta Dłoń - poziom 1

1) Na dzień dobry zaatakuje nas grupa strażników - nie są trudnymi przeciwnikami. Obok stoi demon - warto z nim pogadać, ale na razie nie atakujmy go, bo nie jesteśmy w stanie go pokonać.
2) Jarre - opowie nam, co się tu dzieje i poinformuje o demonie obok.
3) Ysha - rozmawiamy z nią, by dała nam plany konstrukcyjne.
4) Xavier - możemy go przekonać, by dał nam przepustkę - dzięki niej strażnicy dadzą nam spokój.
5) Vashti - poskarży się nam na złodzieja żywności i odeśle w tym celu do Miriam, którą spotkamy na poziomie czwartym. Po rozmowie z nią wracamy do Vashti, by zaliczyć scenkę, dzięki której zobaczymy złodzieja.
6) Zaem - tu ucieknie nasz złodzieja. Pogadajmy z nim i przekonajmy, a potem dajmy mu pierścień odżywiania, który znajdziemy na poziomie drugim. Potem wracamy do Vashti, by poinformować ją o wykonaniu zadania.
7) Przejście na poziom drugi, do zewnętrznego kręgu.
8) Przejście na poziom drugi, do wewnętrznego kręgu.

Odcięta Dłoń - poziom drugi
1) Zejście na poziom pierwszy.
2) Biblioteka - znajdziemy tu kilka czarów, a także dziennik Zaema, który czytamy i zabieramy.
3) Zaem - rozmawiamy z nim, a w trakcie rozmowy pytamy o jego dziennik, by dowiedzieć się bardzo dużo nowych informacji.
4) Kav - w trakcie rozmowy prosimy, by zmodyfikował plan, jaki dostaliśmy od Yshy. Potem pytamy go o Zaema i jego prace. Następnie obszukujemy pomieszczenie, by znaleźć tu pierścień odżywienia. Możemy teraz iść do Yshy i odnieść jej plany.
5) Vese Nejj - poprosi nas o pomoc w dostaniu się do wieży w zamian za członkostwo w enklawie. Godzimy się mu pomóc.
6) Roga Thulc - także poprosi nas o pomoc, w tym przypadku dotyczącą problemów z żywiołakami i Vhylą.
7) Vhyla - rozmawiamy z nią, ale niczego się nie dowiemy. Wracamy do Rogi, który wspomni o kapłanie, którego spotkamy na czwartym poziomie.
8) Fynne - poprosi nas o pomoc, po czym zaatakują nas konstrukty. Po walce Fynne może nas też zaatakować, jeśli w jej trakcie odniósł obrażenia, inaczej pójdzie sam po pewnym czasie. W pomieszczeniu jest kilka czarów.
9) Garuk - pilnuje tego pomieszczenia razem z kilkoma wojownikami. Zabijamy ich wszystkich, pamiętając, by po walce zabrać Święte Symbole Xvima.
10) Dracein - kochanka Saablica, która poprosi, abyśmy ją zostawili. Jeśli się nie zgodzimy, to czeka nas walka z kilkoma chimerami.
11) Wejście na poziom trzeci. Lepiej się wcześniej uleczyć i przygotować.



Odcięta Dłoń - poziom trzeci
 1) Zejście na poziom drugi.
2) Gdy tu podejdziemy, zacznie się scenka, a po niej zaatakuje nas stado wrogów. Postać o wysokiej dyplomacji, która czytała książkę o wojnie krwi ma szansę przekonać Yxbudura, by nas zostawił w spokoju. W razie walki dobrze jest rzucić kilka mocnych czarów obszarowych, które szybko wykoszą pomagierów. Poza samym Yxbudurem, reszta jest łatwa do zabicia.
3) Sala tronowa - dwaj Glabrezu, którzy tu siedzą, są nie do ruszenia, tak jak ten z pierwszego poziomu.
4) Sadzawka - jest tu paru prostych przeciwników.
5) Dwóch rycerzy Xvima, zaś w skrzyni kolejny Święty Symbol Xvima do zabrania.
6)  Kolejnych dwóch rycerzy Xvima, zaś w skrzyni kolejny Święty Symbol Xvima do zabrania.
7) Wejście na poziom czwarty.
8) Drugiej zejście na poziom drugi.

Odcięta Dłoń - poziom czwarty

1) Na tym poziomie możemy się poruszać swobodnie tylko wtedy, jeśli mamy przepustkę zdobytą na poziomie pierwszym.
2) Kuchnia - spotkamy tu Miriam, z którą rozmowa posunie do przodu quest ze złodziejem jedzenia z poziomu pierwszego. Musimy teraz wrócić do Vashti.
3) Jaebrilla - należy porozmawiać z nią o Zaemie.
4) Drothan i Eradu - od Drothana dowiemy się, czego broniły orki na poziomie drugim, a także o tym, jak pokonać Glabrezu. Eradu da nam natomiast lekarstwo dla Vhyli. Zanosimy jej je, a potem informujemy o tym Rogę.
5) W tej sali siedzi stado wrogów, więc eliminujemy ich, korzystając z tego, ze są razem.
6) Riki - powie nam, że musimy zabić wszystkich strażników na tym poziomie.
7) Strażnicy, o których mówiła Riki. Po ich zabiciu wracamy, by dowiedzieć się od niej więcej na temat Isaira i Maede.
8) Wejście do Wieży Maga.
9) Wejście do Wieży Wojny.
10) Wejście do Wieży Kapłana.
11) Wejście do Wieży Oficera.

Wieża Maga

1) Pierwsze piętro to zabawa z portalami. Musimy je wybierać w odpowiedniej kolejności, tak by łączące je promienie utworzyły pentagram. Oto i ona:

1) Górny
2) Prawy dolny
3) Lewy środkowy
4) Prawy środkowy
5) Lewy dolny
6) Górny

Po odblokowaniu portali i przejściu przez nie, możemy wrócić do Vesse na poziomie drugim. Powie nam wówczas, co musimy mu przynieść. 
2) Na tym piętrze mamy dwie rzeczy do zrobienia - po pierwsze, zabrać Księgę Zaklęć Orricka z północnej lokacji, a potem pogadać z jego uczniami, pytając o niego. Następnie możemy wejść wyżej.  Golemy w wieży same nas nie będą atakować, więc lepiej zostawić je w spokoju..
3) Tu musimy zabrać dwie książki - Księgę Mythala Orricka i Księgę Ilmatera - obie są na górnych półkach.
4) Znajdziemy tu kości Larrela. Jest tu też Orrick -  nie rozmawiamy z nim póki nie załatwimy questu z Vesse. Dopiero po zaniesieniu mu tego, co chciał, wracamy do Orricka i rozmawiamy z nim, by dowiedzieć się wielu nowych rzeczy.

Wieża Wojny

1) Po pokonaniu strażników zabieramy klucz ze stołu, otwieramy cele i rozmawiamy ze wszystkimi więźniami. Toral Sorn powie nam o rytuale, do jego przeprowadzenia potrzebne są cztery przedmioty:
- Księga Ilmatera - znaleźliśmy ją już w Wieży Maga
- Symbol Ilmatera - znaleźliśmy go na trzecim poziomie Odciętej Dłoni
- Łza Cierpnia - dostaniemy ją od Jarre na poziomie pierwszym Odciętej Dłoni
- Kajdany wiernych - znajdziemy je w tej wieży, tylko wyżej.
2) Grupa oprawców - zaatakują nas, gdy tylko z nimi pogadamy. Nie powinni być większym zagrożeniem. Koniecznie zabieramy ze stołu Kajdany Wiernych.
3) Większa grupa wrogów - można ich zabić później, ale polecam zrobić to teraz, bo gdy wrócimy tu potem, to będzie ich jeszcze więcej. Dalej na razie nie da się przejść, wrócimy tu potem.

Wieża Kapłana

1) Zanim tu wyruszymy, upewniamy się, że mamy wszystkie przedmioty, które wymienił Toral w Wieży Wojny. Potem leczymy się, rzucamy czary ochronne i przywołujemy tyle stworów, ile się da. Następnie sprawdzamy posąg w lewym górnym rogu i odprawiamy rytuał. Pojawi się Xvim ze swoimi sługusami. To trudna walka. Xvim jest wrażliwy na wysokopoziomową broń i odporny na magię - choć, co ciekawe, działają na niego czary zabijające z automatu. Warto zabić szybko dwa większe potwory, które przyzywa. Nasze słabsze postacie trzymajmy na dystans, bo Xvim często używa czarów ognia. Po walce musimy dokończyć rytuał. Gdy to zrobimy, zdobędziemy Święconą Wodę Elfów.

Mając ją, schodzimy na poziom trzeci i używamy tej wody w sadzawce. Wracamy do Torala i informujemy go o tym. Po zrobieniu tego wracamy do Riki na poziomie czwartym, by otrzymać od niej misję pokonania ostatecznych wrogów.
2) Tu spotkamy grupę kapłanów, wojowników Xvima itd. Po ich pokonaniu zdobędziemy kolejne symbole Xvima. Musimy mieć ich tyle, ilu mamy członków drużyny. Jeśli jeszcze ich tylu nie mamy, to nie problem. Musimy je mieć, by móć korzystać z teleportu po środku. Na razie go zostawmy w spokoju.
3) Gdy tu wejdziemy, wyznawcy Xvima będą odprawiać rytuał. Oczywiście, zaatakują nas, gdy podejdziemy. Po ich eksterminacji zdobędziemy brakuje symbole Xvima.
4) Aby się tu dostać, musimy skorzystać z teleportu na piętrze drugim, a każda postać musi mieć w swoim ekwipunku symbol Xvima. Przed teleportacją lepiej się przygotować, bo czeka nas tu ciężka walka, m.in. ze znajomymi z pierwszej części gry, takimi jak Sherincal. Polecam szybko wejść do jednej z lokacji i w niej się bronić.

Wieża Oficera

1) Są tu dwie chimery, nie zaatakują nas same z siebie.
2) Tu także są potwory, które nie zaatakują nas, jeśli sami tego nie zrobimy.
3) Tu nie ma wrogów, znajdziemy za to kilka czarów.
4) Tu spotkamy Pudu i Vyxein. Po scence zaatakują nas. Zabieramy klucz pozostawiony przez Pudu. Mając ten klucz, możemy stanąć do ostatecznej bitwy.

Ostatnia bitwa
Polecam udać się do Riki, wydać resztę pieniędzy na najmocniejsze pociski. Wyposażmy drużynę w odpowiednie eliksiry, przygotujmy sobie czary itd. Przed nami dwie ciężkie walki.

Idziemy do Wieży Wojny i zdobytym kluczem otwieramy bramę, którą wejdziemy na poziom czwarty. Przed wejściem tam szykujemy się do bitwy, bo gdy wejdziemy, zacznie się starcie. Niewidzialność jest tu bardzo mile widziana. Gdy tylko zacznie się walka, należy możliwie szybko zlikwidować Buvai, który siedzi za drzwiami po prawo, bo inaczej będzie cały czas przyzywał potwory. Potem kasujemy Seraka, narzuca on bowiem masę czarów statusowych naszym postaciom.
Jeśli mamy czary lub zwoje blokowania magii to polecam użyć ich na Isairze i Maede, bo oboje spamują bardzo mocnymi zaklęciami. Wyeliminujmy najpierw wszystko inne, a potem skupmy się na głównej dwójce. Mając bardzo wysoką odporność, więc używajmy pocisków i przedmiotów o największej sile. UWAGA: nie zużywajmy pochopnie wszystkich czarów, bo za chwilę czeka nas druga runda, a w międzyczasie nie będzie można się uleczyć.

Po walce udajemy się do lokacji z sadzawką na trzecim poziomie. Tu czeka nas druga runda. Taktyka jest identyczna jak poprzednio. Gdy wygramy, pojawi się Orrick i każe nam uciekać. Gdy wyjdziemy na zewnątrz Odciętej Dłoni, gra dobiegnie końca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz