Etykiety

niedziela, 4 kwietnia 2021

Ultima Underworld: The Stygian Abyss - Tworzenie postaci

Ultima Underworld wykorzystuje system klas zawodowych, który regularna Ultima w tym czasie już zarzuciła. Co więcej, wybór klasy jest w tej grze niezwykle ważny. Określa bowiem główne statystyki postaci, a te pozostają niezmienne przez cały czas gry.

Gdy wybierzemy profesję, gra losuje nam Strength, Dexterity oraz Intelligence.  Profesja daje szanse na lepsze/gorsze wyniki. Jeśli wynik nas będzie nam odpowiadał, to polecam stworzyć postać ponownie. Należy pamiętać, że suma wszystkich trzech współczynników nie może być wyższa niż 60.

Strength określa siłę postaci, co przekłada się na jej maksymalny udźwig (bardzo ważny w tej grze), oraz ilość obrażeń, jakie zadaje po trafieniu. Dexterity określa szanse na trafienie wroga oraz na unikniecie jego ciosu. Intelligence zwiększa szanse udanego rzucenia czaru oraz odporności na magię.

Klasa: Fighter
Strength: Wysokie
Dexterity: Średnie
Intelligence: Niskie
Umiejętności startowe: Attack, Defense
Opis: Klasyczny wojownik, brak jakichkolwiek zdolności magicznych, za to silny w walce. Całkiem niezła postać na pierwszą grę.

Klasa: Paladin
Strength: Niskie
Dexterity: Wysokie
Intelligence: Wysokie
Umiejętności startowe: Attack, Defense, Charm
Opis: Bardziej mag z umiejętnościami wojownika niż na odwrót. Niska siła sprawia, że i tak nie będzie nosił zbroi. Nie ma jednak na starcie umiejętności magicznych. Unikać.

Klasa: Mage
Strength: Niskie
Dexterity: Średnie
Intelligence: Wysokie
Umiejętności startowe: Attack, Defense, Casting, Mana
Opis: Trudna postać na początku, wymaga czasu, aby się rozwinąć, ale jak już to zrobimy, to staje się naprawdę silny. Problemem jest to, że w tej grze jest cały jeden poziom, gdzie nie można używać magii.

Klasa: Tinker
Strength: Wysokie
Dexterity: Wysokie
Intelligence: Niskie
Umiejętności startowe: Attack, Defense, Repair
Opis: Wojownik, z lepszymi statystykami startowymi niż Fighter oraz automatyczną umiejętnością naprawy przedmiotów. Ma nieco gorszy rozwój umiejętności w trakcie gry.

Klasa: Ranger
Strength: Średnie
Dexterity: Średnie
Intelligence: Średnie
Umiejętności startowe: Attack, Defense, Track
Opis: Wojownik nastawiony na walkę dystansową - problemem jest ograniczony dostęp do pocisków w tej grze, co sprawia, że gra tą klasą jest trudna.

Klasa: Bard
Strength: Średnie
Dexterity: Wysokie
Intelligence: Średnie
Umiejętności startowe: Attack, Defense
Opis: Słaba klasa, dająca na starcie dość swobodną opcję wyboru, ale jeśli się dość szybko nie zdecydujemy, to nie rozwinie nam się dobrze.

Klasa: Druid
Strength: Wysokie
Dexterity: Niskie
Intelligence: Wysokie
Umiejętności startowe: Attack, Defense, Mana, Casting
Opis: Lepszy mag, bo zaczyna z wysoką siłą, więc nie ma problemu z noszeniem. Ma za to bardziej ograniczony dostęp do przydatnych umiejętności.

Klasa: Shepherd
Strength: Niskie
Dexterity: Niskie
Intelligence: Niskie
Umiejętności startowe: Attack, Defense
Opis: Tradycyjnie w Ultimie, pasterz zaczyna z najniższymi statystykami, za to ma największą opcję wyboru umiejętności. To opcja dla tych, którzy sami lubią o wszystkim decydować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz