Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
czwartek, 18 kwietnia 2013
How to host a dungeon - solowa gra budowlana
"Jak utrzymać loch?" jest grą dla jednego gracza, w której obserwujemy (i w pewnym stopniu kierujemy) rozwojem klasycznych, rpgowych podziemi. Obserwujemy ich historię, od czasów przedpotopowych, poprzez kolejne cywilizacje je zamieszkujące, rozbudowę, walkę z potworami itd. Idea gry wydaje się nawet trochę podobna do "Dwarf Fortress", aczkolwiek cechą najbardziej charakterystyczną w "How to host a dungeon" jest bardzo duża losowość i ograniczony wpływ gracza na przebieg rozgrywki.
Planszą do gry jest kartka, na której rysujemy loch. Autor sugeruje używanie żetonów, które posłużą graczowi jako symbolem bogactwa, jednostek i stworów. Wydaje mi się, że "How to host a dungeon" jest idealną grą dla tych, którzy lubią i potrafią rysować, bo daje okazję do wykazania się zdolnościami manualnymi (których ja, niestety nie posiadam...). Niemniej, nie jest to warunek niezbędny, gdyż rysunki w "How to host a dungeon" mogą mieć właściwie charakter symboliczny. Do rozgrywki potrzebne będzie, poza kartką, coś do pisania (najlepiej ołówek), kilka kostek i jakieś żetony.
Oceniając rozgrywkę, muszę przyznać, że potrafi dać ona chwilami sporo frajdy, choć warto zaopatrzyć się w dużą kartkę i kredki, dzięki którym nasz loch staje się bardziej przejrzysty i kolorowy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzać kolejne, losowe wydarzenia, których autor nie uwzględnił i rozbudowywać mechanikę samodzielnie. Poza tym, można też potraktować "How to host a dungeon" jako generator lochów do typowego RPG.
Gra ma dwie wersje. Pierwsza, dostępna za darmo pod tym adresem jest prostsza i ma mniej opcji, druga z kolei, do kupienia tutaj jest ilustrowana, ma dużo więcej opcji i nie jest specjalnie droga, bo kosztuje jedyne 5 dolarów. W Internecie możecie także znaleźć plansze do rozgrywki na komputerze. Na sam koniec chciałabym wam zaprezentować filmik prezentujący całkiem dobrze przykładową rozgrywkę w "How to host a dungeon":
Część 1:
Część 2:
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Pisalismy o HTOAD na meblosciance jakis czas temu. Gra jest ciekawa szczegolnie dla tych, ktorzy chca generowania ekologii podziemi i ich historii. Niestety nieswykle chaotyczny i wykluczajacy sie tekst zasad nie pomaga w rozgrywce. Autor wspominal cos o drugiej edycji, w ktorej tekst przeszedlby przynajmniej korekte merytoryczna, ale na razie na tym sie to skonczylo.
OdpowiedzUsuń