Mechnika Final Fantasy II różni się nie tylko od poprzedniczki, ale i od większości konsolowych RPG. Tym razem opiera się ona na tym, że im częściej coś się dzieje, tym dana akcja ma wpływ na nasze zdolności. Ten ciekawy system został potem zarzucony, a szkoda, bo mi osobiście podobał się.
System z FF II daje nam bardzo dużą swobodę, bo możemy każdą postać rozwijać w każdym kierunku i z każdej uczynić taki typ bohatera, jaki nam się podoba, bez oglądania się na profesje. Zacznijmy od broni. W grze występują następujące rodzaje:
-Pięści
- Miecze
- Różdżki
- Topory
- Włócznie
- Łuki
- Tarcze
Postać może używać jednej broni i tarczy lub dwóch broni na raz, co zwiększa obrażenia, ale naraża postać na więcej strat w HP. Im dłużej używana jest dana broń, tym więcej obrażeń zdaje wraz z kolejnymi poziomami. Każda postać może uzyskać maksymalnie 10 poziom w każdej broni.
Moim zdaniem łuki, pięści i różdżki są zupełnie bezużyteczne, a miecze - zdecydowanie najlepsze.
Podobnie jest z czarami - ich używanie sprawia, że poziomy rosną, a im czar na wyższym poziomie, tym jest skuteczniejszy, ale i więcej MP kosztuje jego rzucenie. Oczywiscie, czary bojowe mogą być używane tylko w trakcie walk i tylko wtedy levelują, ale czary lecznice levelują także poza walkami.
Warto uważać, bo może się nagle okazać, że rozwiniemy czar leczniczy za bardzo i stanie się on zbyt kosztowny dla danej postaci.
Levelowanie czarów to najbardziej uciążliwy element mechaniki gry, bo trwa długo i zmusza nas do przedłużania walk, tak aby każda postać rzuciła jak najwięcej czarów. Dotyczy to szczególnie czarów ochronnych - Protect, Shell, Wall, Blink. Bardzo dobrze jest mieć te czary na wysokich poziomach. Dobrym sposobem jest ich spamowanie gdy nasza drużyna wraca już do miasta i zaraz się wyśpi - zanim dojdziemy warto wyspamować wszystkie punkty MP.
W grze jest tak dużo czarów, że żadna postać nie da rady nauczyć się ich wszystkich, więc z czasem będziemy musieli robić przesiew i wyrzucać niepotrzebne czary. Z mojego doświadczenia, czarami zupełnie zbędnymi są wszystkie statusowe, typu sleep, break itd. Za to moja lista czarów "must have" to: Cure, Esuna, Blink, Protect, Shell, Wall, Aura, Berserk, Fire, Thunder, Blizzard, Flame, Holy i Ultima.
Wreszcie, kwestia statystyk. Rosną nam one wraz z określonymi działaniami w trakcie walk. Są to:
- Siła i celność - od zadawania wrogom celnych ciosów
- Zręczność - od ilości ciosów wroga, które nie trafiły
- HP - od ilości otrzymanych celnych ciosów
- Obrona magiczna - od rzuconych na nas zaklęć przeciwnika
- Inteligencja - od rzuconych przez postać zaklęć czarnej magii
- Duchowość - od rzuconych przez postać zaklęć białej magii
Jeśli podczas walki postać zginie i nie zostanie wskrzeszona przed jej końcem, to wzrost statystyk nie jest uwzględniany.
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz