Etykiety

niedziela, 21 lipca 2019

Ishar: Legend of the Fortress - magia

Magia jest istotnym elementem Ishar: Legend of the Fortess i co najmniej 2-3 postacie w drużynie powinny się nią posługiwać. Jest kilka czarów, które nazwałabym kluczowymi, tzn. bez nich pewne fragmenty gry będą niemal nie do przejścia. Należą do nich Healing, Brainwash, Inversion i Mental Shield. Są też czary zupełnie zbędne - nie znalazłam żadnego zastosowania dla Charm, Radar też właściwie sie nie przydaje, żadna z moich postaci nie została też w trakcie gry otruta. Czarami, których warto na pewno się nauczyć są Protection, Lightning, Fireball i Binding.

W pierwszym etapie gry podstawową postacią magiczną będzie zapewne w drużynie Kiriela, obok niej miałam jeszcze Kyriana i Unkowna (mnich). Drugi etap gry (po queście z Doriellą) wymaga już dużo lepszych postaci - Obmarona i Zelorana. Dodatkowo dołączy do drużyny Morgula.  

Czary kleryckie (Kleryk może używać wszystkich, część może być używana także przez Rangerów i Paladynów). Tylko Obmaron, jedyny kleryk w grze, może nauczyć się wszystkich z nich.

Healing - przywraca trochę HP
Protection - wzmacnia wytrzymałość postaci na ciosy
Party Protection - jak wyżej, tylko działa na całą drużynę
Brainwash - czyni postać na pewnie czas odporną na ataki umysłowe
Fire Protection - osłona przed ogniem
Sleep - usypia przeciwnika
Cure Poison - leczy zatrucie
Repulse - kasuje wszystkich wrogów
Dissolve - przemienia postać w dym, co pozwala jej przejść przez wrogów
Flame Wall - tworzy mur ognia, który zadaje obrażenia atakującym
Psychic Hammer - zadaje obrażenia wrogom
Inversion - postać atakuje sojuszników zamiast wrogów. Rzucenie czaru na postać mającą już ten status, leczy z niego.
Confusion - postać zachowuje się losowo i nieprzewidywalnie
Invisible - postać jest niewidoczna dla wroga
Invisible Party - jak wyżej, tylko działa na całą drużynę
Radar - daje znać o bliskości wrogów
Ressurection - wskrzesza zabitą postać

Czary magów (Mag może używać wszystkich, Kapłan i Mnich mogą się nauczyć części)

Burning Hands - atak na wroga.
Magic Missle - dystansowy atak na wroga
Fireball - dystansowy atak na wroga ogniem
Flame Spirit - bardzo silny dystansowy atak na wroga ogniem
Psychic Hand - atak na wroga
Blindness - oślepienie wroga
Binding - sparaliżowanie wroga
Lightning - atak na wszystkich wrogów
Charm - skłania postać do rozmowy
Invisibility - sprawia, że postać dużo trudniej trafić
Mental Shield - czyni postać odporną na magię
Regeneration - podnosi maksymalną liczbę HP postaci na pewien czas
Invisibility Detection - odsłania niewidzialnych wrogów
Invulnerability - czyni postać niewrażliwą na ataki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz