- Exp rozdzielany jest między całą drużynę - tzn. jeśli zdobędziemy 60 expa, a mamy trzech członków, to każdy dostanie po 20.
- warto regularnie korzystać z opcji Sort Item, która zrobi nam porządek w przedmiotach i zapewni więcej miejsca na nie. Niepotrzebne już nam części ekwipunku należy natychmiast sprzedawać.
-dobrze jest nosić regularnie uzupełniany zapas przedmiotów leczących - magii leczniczej jest w tej grze niewiele.
- przy smoczych posągach możemy dokonywać zmiany składu członków drużyny.
- tak szybko jak się da (czyli zaraz po zyskaniu opcji pływania wielorybem) należy zdobyć Bleu. Jest nie tylko najpotężniejszą czarodziejką bojową w grze, ale także zna czar Warp, dzięki któremu będziemy mogli teleportować się między odwiedzonymi już miastami.
Wstęp
Zaczynamy jako dziecko. Gdy Ganer nas zawoła, podchodzimy do szafki obok i zabieramy z niej Treepole, po czym schodzimy na dół i godzimy się pomóc w szukaniu Yuy. Wychodzimy na zewnątrz, idziemy na północ i rozmawiamy z dwiema kobietami, od których dowiemy się, gdzie zwykle bawi się Yua. Idziemy dalej na północ, by zobaczyć poruszający się krzak. Dotykamy go, by móc przejść dalej. Podążając ścieżką na północ wyjdziemy wreszcie na kolorowy obszar. Idziemy przed siebie, by znaleźć naszą zgubę. Tu zacznie sie walka, ale jej wynik nie zależy od tego, co zrobimy. Po stcenkach kładziemy się spać, a potem wracamy do wioski. Wszystko będzie już w kolorze.
Rozmawiamy z mieszkańcami, aby ze zdziwieniem odkryć, że nikt nas nie poznaje. Idziemy do kościoła, gdzie także urzęduje ktoś inny. Rozmawiamy z kapłanem. W nocy złapiemy złodziejaszka, po czym, po rozmowie, Bow dołączy do naszej drużyny. Wychodzimy z kościoła, a potem idziemy na południe, aby opuścić wioskę.
Po kilku krokach zacznie padać deszcz. Idziemy na północny wschód, aby odnaleźć jaskinię, w której możemy się schronić. Podążamy w głąb jaskini za potworem, by po pewnym czasie spotkać się z nim twarzą w twarz. Dojdzie do walki,w której ponownie nic nie możemy zrobić. Po scenkach czeka nas przeskok czasowy i rozpoczęcie prawdziwej gry.
Hometown
Rozmawiamy naszej pierwszej misji. Po rozmowie zabieramy z półki obok LifePI, po czym wychodzimy. Mamy na razie grosze, więc warto wyjść za miasto.
Świat
Walczymy z potworami, by zdobywać expa. Dużo gotówki możemy zdobyć dość prostym sposobem. Ustawiamy Bow jako główną postać, wchodzimy pojawiające się czasem na mapie ruchome krzaki i polujemy na zwierzęta - trzeba je trafić tak ze dwa razy. Każde zostawia po sobie skórę, którą możemy sprzedać za 200 sztuk złota. W ten sposób w mieście kupujemy sobie nowy ekwipunek, a także kilka środków leczniczych. Gdy będziemy na poziomie 4-5, możemy ruszać w drogę.Naszym celem jest góra położona na południowy wschód od miasta.
Mt. Fubi
Idziemy przed siebie, by wejść do jaskini. Zaraz obok jest lecznicze źródełko. Tym samym możemy tu expić do woli, nie martwiąc się nawet o leczenie. Polecam mieć co najmniej poziom szósty, anim ruszymy dalej. Jaskinia jest całkowicie liniowa i stosunkowo szybko dotrzemy do siedziby pierwszego bossa w tej grze, którego będziemy musieli sami pokonać.
Boss: Harpy Sisters
Wszystkie trzy atakują wyłącznie głównego bohatera - a czasem także same siebie nawzajem. Eliminujemy je po kolei, nie powinno to sprawić poważniejszych trudności.
Po wygranej walce idziemy dalej, wspinając się aż dojdziemy do wejścia do jaskini zatarasowanego głazem. Odsuwamy głaz, by obejrzeć scenkę, po czym wchodzimy do środka. Najpierw idziemy maksymalnie na południe, ignorując przejście, dzięki czemu zdobędziemy Saladbowl. Potem wracamy do tamtego przejścia. Idąc tutaj, dojdziemy do rozwidlenia. Najpierw idziemy na zachód, zabieramy Fire Rock, a potem na wschód. Idąc przed siebie, dojdziemy do dziury, do której wskakujemy. Spotkamy tam Azusę, po czym wychodzimy na zewnątrz i idziemy na południe, by stąd wyjść.
Świat
Idziemy na zachód, by po chwili dojść do kryjówki.
Hideout
Gdy tylko wejdziemy do środka, usłyszymy krzyk. Idziemy tam, by zobaczyć faceta atakowanego przez robaki. Pokonujemy je szybko, ale to nie koniec problemów, bo po chwili przybędzie ich większy i gorszy krewniak. Jego pokonamy jednak równie łatwo. Po walce czeka nas scenka, po której odnajdziemy poszukiwanego zwierzaka. Zdobywszy go, wychodzimy.
Świat
Idziemy na wschód, do Mt. Fubi i nie wchodzimy nawet do jaskiń, tylko idziemy cały czas na wschód, aby wyjść drugą stroną. Teraz po prostu wracamy do miasta.
Hometown
Idziemy do podziemnej siedziby gildii w zachodniej części miasta, meldujemy wykonanie zadania u szefa i po scence odbieramy 500 sztuk złota nagrody. Kiedy wyjdziemy na zewnątrz, zgadzamy się z Bow, po czym czeka nas scenka. Gdy się obudzimy, idziemy na dół, wychodzimy i rozmawiamy ze strażnikiem. Idziemy na północ, by wpaść na kobietę. Potem kierujemy się na północy zachód, by spotkać Kilgore. Po rozmowie z nim oraz strażnikiem obok, wracamy do siebie.
Po scenkach wychodzimy z miasta.
Świat
Idziemy do kryjówki Niry, którą niedawno odwiedzaliśmy. Zgodnie z sugestiami Niro, idziemy na wschód, przez górę Fubi, a potem dalej, przez most. Po jego przekroczeniu idziemy na północ, mijamy tabliczkę i kierujemy się na północny wschód, by dojść do kolejnego mostu. Niedaleko za nim znajdziemy na wzgórzu miasto, o którym słyszeliśmy.
Coursair
Zaczynamy od wizyty w Pubie, gdzie w szafce na piętrze znajdziemy Smoke. W tym samym miejscu, tylko że w gospodzie, znajdziemy Bum's Clothes, zaś w pomieszczeniu obok - Herb. Drugi Herb znajdziemy w kościele (zachodnia część miasta) na piętrze.
Czas zająć się celem naszej wizyty tutaj. Idziemy do Pubu i rozmawiamy z barmanem, aby nadeszła noc. Gdy to się stanie, gadamy z wielkim facetem przy barze. Potem rozmawiamy z pozostałymi, a następnie wychodzimy z pubu. Polecam teraz dokupić sobie nowy ekwipunek, a resztę gotówki zostawić w banku (jest w sklepie z przedmiotami). Następnie wychodzimy z miasta.
Świat
Kierujemy się na północ, tabliczka zresztą poinformuje nas, że zbliżamy się do poszukiwanego lasu. Polecam przed wejściem tam wbić co najmniej 9 poziom, to nam ułatwi sprawę. Potem idziemy na północ, by znaleźć las. Wchodzimy do niego charakterystycznym wejściem.
Tagwoods
Po wejściu do lasu idziemy na zachód, aby znaleźć Herb. Potem wracamy do wejścia i idziemy na północ, zabierając po drodze 100 sztuk złota. Skręcamy na wschód i idziemy przed siebiepo kolejny Herb. Wracamy i idziemy na zachód, dzięki czemu dojdziemy do domku. Wchodzimy na górę, aby się przenieść do północnej części lasu.
Idziemy wschód, ignorujemy na razie kolejny domek i idziemy na południowy zachód, by znaleźć skrzynię, a w niej Gold. Wracamy do domku i jedziemy na wschód. Po wyjściu, kierujemy się na północny zachód i zabieramy ze skrzyni Smoke. Cofamy się do domku i idziemy prosto na południe po 100 sztuk złota. Wracamy stąd nieco na północ, a potem idziemy na zachód, by spotkać Babę, który nie będzie zadowolony. Czeka nas walka.
Boss: Baba
Mając postać na poziomie 9, pokonamy go bez większych problemów. Jego najsilniejszy atak zabiera ok. 25 HP, więc warto pilnować, byle nie spadło nam ono poniżej tej liczby.
Po walce dostaniemy Axe. Możemy teraz wracać znaną nam już drogą do Coursair.
Coursair
Wróciwszy do miasta, warto odpocząć w gospodzie, a potem udać się do Pubu. Tutaj znowu czekamy na noc, a gdy nadejdzie, rozmawiamy z wielkim facetem. Potem wychodzimy i idziemy do położonego w północnej części miasta Coliseum.
Wchodzimy do środka, a potem idziemy na północny wschód. Rozmawiamy z sekretarką, po wchodzimy do pomieszczenia obok i spuszczamy łomot mięśniakowi. Potem rozmawiamy z menadżerem w drugim pomieszczeniu. Załatwiwszy to, wracamy do głównej sali i idziemy na zachód. Wchodzimy do pierwszych drzwi, zabieramy ze skrzyni 1000 sztuk złota i lecimy zostawić je w banku. Wracamy do koloseum i wracamy do pomieszczenia ze skrzynią. Rozmawiamy ze strażnikiem, by uruchomić scenkę. Dajemy mu nasze pieniądze (a jesli wszystko mamy w banku, to nie stracimy nic!). Po scenkach idziemy przed siebie, aby stoczyć walkę.
Boss: Katt
To nie powinna być trudna walka, choć Katt lub używać ataku specjalnego, który bardzo osłabia nasze ataki. Najmocniej atakuje za 16 HP i zawsze atakuje jako pierwsza.
Po walce czeka nas scenka, a po niej Rand dołączy do drużyny. Po rozmowie polecam wyjść i wbić mu jeden lub dwa poziomy. Uzupełniamy mu też ekwipunek. Potem wracamy do koloseum i idziemy do pokoju menadżera. Tu czeka nas nieco zaskakująca scena, a po niej walka.
Boss: Augus
To pierwsza poważniejsza walka w grze. Augus jest silny i potrafi atakować dwa razy. Polecam pilnować, aby HP nie spadło nam poniżej 30. Dobrym pomysłem jest tu użycie znalezionej wcześniej Firerock, która zada mu sporo obrażeń.
Po walce wychodzimy, by zaczęła sie scenka - w rezultacie Katt dołączy do drużyny. Idziemy do banku, zabieramy forsę, kupujemy jej nowy ekwipunek i wychodzimy z miasta.
Świat
Idziemy na południe, a potem cały czas na zachód, do kryjówki, gdzie zostawiliśmy Bowa.
Hideout
Tu czeka nas scenka, po której Rand opuści drużynę, a my wyruszymy dalej, mając za towarzyszkę Katt.
Świat
Wracamy do naszego początkowego miasta.
Hometown
Po kilku krokach obejrzymy scenę z udziałem Niny. Katt będzie chciała iść do szkoły magii, więc godzimy się na to i idziemy tam. Wchodzimy na piętro, idziemy do pomieszczenia, gdzie jest Nina, po czym oglądamy scenkę. Po wszystkim wychodzimy z miasta.
Świat
Katt ma zapewne niski poziom, więc sugeruję, aby wbić jej tak ok. 8. Warto upewnić się, że przed wyruszeniem mamy kilka sztuk Antidote. Idziemy na południowy wschód, drogą do Coursair, ale dy dojdziemy do tabliczki ostrzegającej przed bandytami (niedaleko za mostem), to skręcamy na zachód, by wśród gór znaleźć jaskinię, w której mieści się kryjówka bandytów.
Joker Gang Hideout
Strażnik przy wejściu nie będzie chciał nas przepuścić, ale padnie błyskawicznie. Rozmowy z bandytami ujawnią, że wszyscy są tu krewnymi. Potem idziemy do północno-wschodniego przejścia. Bandyta zapyta nas o imię - odpowiedź prawidłowa to "Pain". Idziemy dalej i podchodzimy do zaciemnionego przejścia. Gdy tam zajrzymy, zaatakują nas bandyta i pająk. To także prosta walka. Idziemy przed siebie i schodzimy na dół.
Dojdziemy do skrzyżowania. Najpierw idziemy na południe po Luck Candy, a potem idziemy na wschód, po Silver Dagger. Cofamy się na zachód i wchodzimy do drzwi. Tu idziemy cały czas na wschód, by dojść do skrzyni ze 100 sztukami złota, a potem na zachód, gdzie są kolejne schody. Potem idziemy prosto przed siebie, by dojść do kolejnej większej jaskini. Tu idziemy na wschód, pokonujemy strażnika, a po scence leczymy się, po czym idziemy na zachód i północ by uratować Minę. Zaatakuje nas grupa bandytów. Po walce z nimi czeka nas scenka, a następnie - finałowa walka.
Boss: Joker
Nie jest wybitnie trudny. Główna postać i Katt niech atakują, Nina niech rzuca czar Cold. Warto uważać na Ninę - jest dość słaba, więc lepiej ją leczyć, gdy choć trochę oberwie. Reszta powinna pójść z górki.
Po walce i scenkach wychodzimy z jaskini tą samą drogą, którą szliśmy.
Świat
Musimy teraz odprowadzić Ninę i Minę. Idziemy do Coursair, a stamtąd idziemy na północny zachód, nie wchodząc na wzgórze, ale idąc wzdłuż morza na zachód, by dopiero tam wejść na wzgórze, iść na północ a potem dalej na zachód. Przechodzimy przez most i dotrzemy do Windii.
Windia Basment
Nietypowo zaczniemy od podziemi zamku. Tu czeka nas istny labirynt. Ustawiamy Ninę jako pierwszą postać, aby podpowiadała nam, gdzie iść. Najkrótsza trasa (nie ma tu żadnych skarbów) to:
- północny zachód
- zachód
- zachód
- południe
- wschód
- wschód
- południe (tu idziemy po do schodów, by wyjść)
Po scence przeniesiemy się do miasta.
Windia
Idziemy na południe, by obejrzeć długą, ale i zabawną scenkę, po której Sten dołączy do drużyny. Warto teraz kupić trochę nowego ekwipunku, bo sklep ma tu sporo nowych rzeczy do zaoferowania. Potem idziemy do gospody i obszukujemy szafki na piętrze, by znaleźć 100 sztuk złota i Tree Stick.
Świat
Warto wyjść z miasta i wbić trochę poziomów Stenowi oraz Ninie. Potem idziemy na zachód i na południe, wzdłuż gór, potem na zachód aż do końca, a następnie na północ, gdzie dojdziemy do kolejnego miasta.
Capitan
Zaczynamy od zwyczajowego plądrowania. W szafkach w gospodzie na piętrze znajdziemy Suade Armor i Tolen. W szafie w domu obok gospody znajdziemy WFruit. Po zabraniu tego wszystkiego polecam kupić sobie zapas Herbów. Potem idziemy na północ, rozmawiamy z kobietą, po czym idziemy na zachód, by wejść do studni.
Well
Zaraz po wejściu czeka nas prosta walka z potworkiem. Zgadzamy się pomóc Ray i poprowadzi nas ona dalej, by po pewnym czasie odłączyć się. Dalej idziemy sami. Ruszamy prosto, aż dojdziemy do podziemnego jeziorka z żółwiami. Wsiadamy na pierwszego, płyniemy a północ, potem na drugiego, pokonujemy potworka, na trzecim żółwiu płyniemy na południe i zabieramy VanExt.Potem wsiadamy na żółwia, którym tu przypłynęliśmy i płyniemy dalej na północ po Charm. Z żółwia, który nas tam zawiózł wsiadamy na kolejnego, płynącego na wschód i rozmawiamy z dzieckiem, aby pojawiło się źródło wszystkich problemów.
Boss: Terapin
Jeden z trudniejszych bossów w grze. Ma bardzo dużo HP, a do tego kilka wrednych ataków, w tym przejmowanie kontroli, co sprawia, że postać atakuje kogoś z drużyny. Jego ataki ogniem uderzają we wszystkich. Dlatego zdecydowanie warto się tu często leczyć - jego ataki potrafią zabierać nawet po 30 HP. Jeśli nie zużyliśmy wcześnie Firerock, to jest to bardzo dobry moment na to. Sten niech używa Bomb, a Nina - Cold.
Po walce wracamy do Ray, by zaczęła sie kolejna scenka. Teraz czeka nas akcja ratunkowa. Idziemy przed siebie i w następnym pomieszczeniu wchodzimy do drzwi obok. Rozmawiamy z człowiekiem, po czym wychodzimy i wchodzimy do następnego pomieszczenia. Tu po rozmowie czeka nas walka - atakujemy tylko potwora, nie wieśniaka. Wchodzimy do wschodnich drzwi, pokonujemy potwora, po czym rozmawiamy z wieśniakiem i niszczymy kontrolującego go potwora. Po rozmowie wracamy na południe, do schodów, po czym idziemy wschodnim przejściem. Ratujemy kolejnego opętanego wieśniaka i wybieramy wschodnie drzwi. Pokonujemy stwora, po czym ratujemy wieśniaka. Nieco na północ jest jeszcze jeden wieśniak. Po rozmowie z nim wracamy do Ray.
Po scence otrzymamy błogosławieństwo i nagrodę w postaci czaru - jeśli ocaliliśmy wszystkich, dostaniemy czar Renew, wskrzeszający zmarłych. Jeśli nie, dostaniemy Cure2, a kapłanka dołączy do nas, prosząc, aby zabrać ją tam, gdzie są wszyscy, by mogła dać nam nagrodę. Po wszystkim warto się udać do gospody i odpocząć. Potem wychodzimy z miasta.
Świat
Idziemy na południe, a potem na wschód. Skręcamy na północ, gdy tylko się da, aby zauważyć niewielkim dom. Wchodzimy do niego.
Hunter's Lodge
Rozmawiamy ze wszystkimi, aby dowiedzieć się kilku ważnych rzeczy, zabieramy z szafki HelpBL. Następnie wychodzimy.
Świat
Wracamy co Capitan, a stamtąd idziemy na północ. Dojdziemy do lasu, do którego wchodzimy.
Jah Woods
Idziemy przed siebie, aby wejść do chaty, w której są magiczne kręgi. Zabieramy z szafki LifePl i wychodzimy.
Świat
Idziemy teraz do Windii, ale nie wchodzimy do miasta, tylko idziemy na południowy wschód od niego. Jest tam pal wbity w ziemię koło brzegu morza. Ustawiamy Stena jako główną postać i łapiemy ten pal, aby przedostać się na drugi brzeg. Idziemy teraz na południe, obchodzimy jezioro i idziemy na wschód. Idąc przed siebie dojdziemy do Coursair, a stamtąd już znamy doskonale drogę do kryjówki, w której zostawiliśmy Bow.
Hideout
Po wejściu do środka reszta drużyny nas zostawi. Teraz możemy porozmawiać z kapłanką i zadecydować, kto dostaniemy obiecany czar - sugeruję Ninę. Po wszystkim rozmawiamy z Niro, aby stworzyć nowy skład drużyny.
Świat
Czeka nas teraz powrót do Capitan tą samą trasą, którą przed chwilą szliśmy.
Capitan
Pomiędzy gospodą a domem spotkamy ubraną na czerwono kobietę. Ustawiamy główną postać jako pierwszą w drużynie i rozmawiamy z nią. W rezultacie na pewien czas opuścimy drużynę. Przeniesiemy się do domku na północy. Gdy nas poproszą, wchodzimy do kręgu i oglądamy scenkę. Potem wracamy do Capitan i rozmawiamy z facetem, który stoi tam, gdzie stała Sana.
Hideout
Po scence rozmawiamy z Bow, a następnie schodzimy na dół. Formujemy drużynę i wychodzimy, rozmawiając raz jeszcze z Saną i jej babcią, a potem opuszczamy to miejsce.
Świat
Idziemy ponownie do Capitan - tak, szkoda, że nie mamy opcji skakania do odwiedzonych już miast, jak w BoF 1.
Capitan
Tu wchodzimy do domku we wschodniej części miasta i prosimy faceta o pomoc. Gdy wyruszy, idziemy do północno-zachodniej części miasta, gdzie teraz będzie można przejść. Idziemy tędy, by dotrzeć do przystani. Dostaniemy się na drugą stronę morza.
Świat
Wchodzimy do lasu i idziemy prosto przed siebie. dojdziemy do żab skupionych wokół bajorka. Po scence idziemy na południe i wychodzimy z lasu. Następnie idziemy na zachód. i na południe, obchodzimy jezioro od wschodu i na południe, by znaleźć domek koło przystani - możemy się tu za darmo przespać. Tak, to dobre miejsce do levelowania, jeśli nasza drużyna jest tak poniżej 15-16 poziomu. Potem przechodzimy przez most obok, idąc na północ i wspinając się na wzgórza, by w końcu zauważyć wieżę. Wchodzimy do niej.
Witch's Tower
Ustawiamy główną postać jako pierwszą i idziemy przed siebie. Czeka nas kilka walk, ale w końcu będziemy mogli przejść. Idziemy przed siebie. UWAGA: nie dotykamy skrzyni, bo jeśli ją otworzymy, zablokujemy sobie wyjście.
Z centralnej sali idziemy najpierw na zachód, by wejść po schodach i zdobyć Cure All. Potem wracamy do centralnej sali, skąd idziemy na wschód. Wchodzimy po schodach i idziemy przed siebie, oglądając rzeźbę. Idziemy dalej by dojść do kolejnych schodów. Na następnym piętrze podążamy naprzód, aby dojść do lokacji z transporterami. Wsiadamy na drugi od wschodu, by dojechać do schodów. Schodzimy po nich i znajdziemy się w pomieszczeniu ze skrzyniami. Polecam zapisywać grę przed otwarciem każdej, gdyż niektóre otwierają dziury. W skrzyniach znajdziemy łącznie 1503 sztuki złota. Po ich zebraniu wracamy schodami i przejeżdżamy transporterem na początek.
Wchodzimy teraz na najbardziej zachodni z transporterów, aby przewiózł nas we wschodni róg. Tu idziemy przed siebie, mijając więcej rzeźb, po czym wchodzimy po schodach. Idziemy na południe, by znaleźć Herb. Stąd idziemy na zachód, by dojść do pomieszczenia z przyciskami. Idziemy tu na północ, naciskając trzeci przycisk. Idziemy dalej, naciskamy środkowy z trzech, dzięki czemu otworzy się za nami krata do pomieszczenia z Silk Glove. Potem idziemy na północ, naciskając pięć kolejnych przycisków, by dojść do pomieszczenia z Wizard Ring i Wise Robe. Potem wracamy, wskakujemy do dziury, by wejść następnie na transporter i wrócić do punktu wyjścia.
Wracamy do pomieszczenia z przyciskami i teraz wciskamy kolejno:
- trzeci z tych w pierwszym korytarzu
- dwa boczne (omijamy środkowy)
- wszystkie cztery po drodze, poza północnym
W ten sposób ostatnia krata będzie dla nas otwarta. Wchodzimy po schodach i docieramy do kolejnej lokacji z transporterami. Zabieramy z obu platform Wise Hoop i Wise Blouse, po czym jedziemy dalej na południe, by dojść do schodów. Wchodzimy po nich, naciskamy przycisk, po czym leczymy się i idziemy na północ.
Boss: Nimufu
Jeden z tych prostszych przeciwników, prawdę powiedziawszy pokonałam ją, zanim zdążyła cokolwiek mi zrobić. Można użyć smoczych przemian głównego bohatera, aby szybciej to rozegrać.
Wychodzimy stąd - aby zrobić to szybko, wracamy do pomieszczenia z transporterami, jedziemy na północ, a potem wychodzimy dziurą we wschodniej ścianie, by znaleźć się na zewnątrz.
Świat
Idziemy na południe, warto po drodze odpocząć w obozowisku nad jeziorem. Potem idziemy na wschód i na północ, wchodzimy do lasu, ustawiamy Ninę albo Katt jako pierwszą postać i odczarowujemy żabę. Po scenkach Jean dołączy do drużyny - bierzemy go do głównego składu, bo zaraz będzie nam potrzebny. Zobaczymy też scenkę budowy naszego miasteczka.
Potem idziemy na południe. Warto przemienieć Jeana w potwora, bo porusza się szybciej i może skakać nad wzgórzami. Idziemy do jeziora na północnym zachodzie, wpływamy do niego Jeannem, a potem wpływamy do wodospadu od góry.
Hidden Cave
Zabieramy ze skrzyń Skolet Armor i Kamikaze Blouse, po czym rozmawiamy z dziadkiem, ustawiwszy główną postać jako peirwszą. Otrzymamy dostęp do kolejnych smoczych przemian. Wychodzimy.
Świat
Wracamy nad przystań obok, przemieniamy Jeanna w żabę i płyniemy nim do zamku po środku jeziora.
Simafort
Wchodzimy przez bramę, aby obejrzeć scenkę. Potem wychodzimy, by obejrzeć kolejną, jeszcze dłuższą. Po wszystkim otrzymamy Gills. Przeszukujemy szafkę, by znaleźć Deluxe Rod. Potem wychodzimy i robimy zakupy, bo jest tu trochę nowego sprzętu do nabycia.
Potem wychodzimy południowym wyjściem. Schodzimy do podziemi i idziemy pod wodą przed siebie tak długo, aż dojdziemy do lokacji "kucharskiej". Tu idziemy na północ, by dojść do schodów w dół. Dotrzemy do więzienia. Rozmawiamy z dowódcą straży, po czym walczymy z nim. Po udaniu się do celi, rozmawiamy z Jeanne. Otrzymamy misję zdobycia pierścienia. Wychodzimy stąd i idziemy tam, gdzie widzieliśmy już łódkę. Wsiadamy do niej i płyniemy na brzeg.
Świat
Idziemy do wieży czarownicy, ale gdy tam wejdziemy, okaże się, że Nimufu udała się w inne miejsce. Wracamy nad jezioro, a od przystani idziemy cały czas na zachód i na północ, by wejść do jaskini.
Wildcat Resaurant
Idziemy przed siebie, zatrzymując się przy każdej z tabliczek i wypełniając polecenia. Gdy dojdziemy do tej, która spyta, jaka ma być przygotowana potrawa, wybieramy "raw". Gdy znajdziemy się na patelni, zacznie się walka.
Boss: Wildcat
Kolejny prostszy boss - użycie jednej z nowych przemian głównego bohatera wykończy go w jedną turę.
Po wygranej idziemy dalej, a potem wchodzimy do toalety, gdzie rozmawiamy z Nimufu. Następnie wchodzimy do toalety. Idziemy na południowy zachód, próbujemy wziąć pierścień, po czym idziemy na północ i próbujemy po raz drugi - tym razem nam się uda. Wracamy na górę, a następnie wychodzimy stąd.
Śwat
Wracamy do Simafort.
Simafort
Idziemy do celi i rozmawiamy z rodzeństwem, aby zaczęła się dłuuuuuga scenka. Musimy zdobyć teraz składniki dla Jeanna. Wychodzimy północnym wyjściem, wchodzimy po schodach i idziemy przed siebie, przechodzimy przez salę bankietową i do następnej lokacji. Polecam wcześniej skoczyć na południe i kupić sobie, jeśli nam brak, przedmiotów leczących. Idziemy do studni i rozmawiamy z dziewczyną obok o jej chłopaku. Stąd idziemy na północ, wchodzimy po schodach, podchodzimy do króla i wychodzimy wschodnimi drzwiami, by wejść wyżej, do komat króla. Pociągamy za dźwignię koło portretu, by uruchomić tajne przejście. Idziemy na górę, wchodzimy na dach i rozmawiamy z Tatą, oferując mu pomoc. Wracamy do jego dziewczyny na dole i mówimy jej o nim. Wracamy na dach, rozmawiamy z nimi raz jeszcze i prosimy o info. Dostaniemy Storage Key.
Wchodzimy do pomieszczenia nza zachód od nas i zabieramy 1000 sztuk złota, po czym wychodzimy i wchodzimy do centralnego pomieszczenia na dachu. Wskakujemy do pustych wiader i zjeżdżamy na dół. Idziemy przed siebie, aby po pewnym czasie zaczęła się scenka, po której dojdzie do walki.
Boss: Gold Fly
Nie ma może jakichś morderczych ataków, ale całkiem dużo HP, co skłania do wykorzystania smoczej przemiany, by w miarę szybko skończyć to starcie.
Po walce mucha nam bezczelnie ucieknie. Idziemy na zachód, a potem przed siebie i ścigamy muchę. Gdy dotrzemy do drewnianego mostku, lepiej się uleczyć. Gdy na niego wejdziemy, zacznie się pojedynek.
Boss: J. Worm
Sporo HP, dodatkowo często kontratakuje, a poza tym lub usypiać. Taktyka taka sama jak poprzednio, a powinno wystarczyć.
Po walce zdobędziemy pierwszy składnik, ale mucha nadal nam będzie uciekać. Wracamy do miejsca, gdzie po raz pierwszy walczyliśmy z muchą i tym razem idziemy na wschód. Idziemy na północ, a potem na zachód i południe, by znaleźć GutsBT i HelpBL. Stąd idziemy dalej na północ, by znowu spotkać muchę i dojść do pomieszczenia z karaluchami. Idziemy na zachód i południe, zabieramy Stamina, po czym wracamy do pomieszczenia z karaluchami i idziemy na północ. Znowu spotkamy muchę. Tu także są karaluchy, a naszym celem są drzwi północno wschodnie. Za nimi mucha znowu się będzie z nas nabijać. Zaraz za nią czeka kolejny boss.
Boss: G. Cockroach
Podobny do poprzednich bossów, z którymi tu walczyliśmy, ale w odróżnieniu od nich nie posiada żadnych specjalnych ataków, co czyni tę walkę prostszą.
Po walce zdobędziemy drugi składnik. Następnie idziemy przed siebie, leczymy się i stajemy do drugiej walki z muchą.
Boss: Gold Fly
Tym razem jest już słabsza, jeden smoczy atak ją zabije.
Po walce zdobędziemy trzeci składnik. Wracamy. Karaluchy na szczęście zniknęły. Po drodze polecam skorzystać z karczmy, bo to nie koniec walk w tym miejscu. Następnie idziemy do Jeana i dajemy mu składniki. Potem wychodzimy, wchodzimy po schodach i rozmawiamy z facetem po drugiej stronie jadalni, aby zaczęła się scenka. Po wszystkim wracamy do kuchni, a z kuchni idziemy do toalety. Uruchamiamy dźwignię, by zjechać niżej. Po zjechaniu idziemy natychmiast na wschód (nie wychodząc z tej lokacji) i idziemy przed siebie, aby spotkać udawanego księcia. Tu czeka nas walka.
Boss: Kuwadora
Ciężka walka - początkowo wydaje się prosta, ale stopniowo Kuwadora atakuje coraz mocniej. Najgorsze jest to, że potrafi zatrzymać czas, przez co wszystkie nasze ataki na turę są zmarnowane. Pod koniec potrafi używać ataku Death, który zabija automatycznie postać.
Po walce i scenkach zabieramy Sole Sword z postumentu. Wychodzimy, by przenieść się do sali tronowej, a po scence Jean dołączy do drużyny. To jednak nie koniec jeszcze naszych spraw tutaj. Idziemy do kuchni, stamtąd do składów jedzenia, gdzie w podziemiu trzymana była dziewczyna. Rozmawiamy i uwalniamy ją, by nareszcie wykonać zadanie. Idziemy do pomieszczenia we wschodniej części, wchodzimy po schodach i zabieramy Royal Hat, Breath Armor i Iron Shield. Teraz możemy nareszcie opuścić to miejsce. Wracamy, idziemy na południe i na wschód, by dojść łódki, a nią wracamy na brzeg jeziora.
Świat
Idziemy na wschód, na północ, wchodzimy do lasu, przechodzimy przez niego i idziemy na wschód, do przystani. Przepływamy przez morze i docieramy do Capitan. Tu idziemy w okolice Windii - jeśli nie mamy w drużynie Stena, to Jean może przeskoczyć w tamtym miejscu na drugi brzeg. Potem idziemy znaną nam juz drogą do naszego startowego miasta.
Hometown
Idziemy do domu Trouta we wschodniej części miasta i rozmawiamy ze strażnikiem, aby wejść do środka. Po scence będziemy musieli sprawdzić dom. Najpierw idziemy do kuchni i zabieramy z szafki Antidote. Następnie idziemy do zamkniętego pomieszczenia po drugiej stronie domu, aby ze skrzyni zabrać Cake. Potem schodzimy po schodach na dół w pomieszczeniu obok i zaraz wracamy do góry. Zaliczamy kolejną scenę i znajdziemy się na zewnątrz.
Idziemy do smoczego ołtarza obok sklepu z bronia i zmieniamy skład drużyny na taki, którym jest Bow. Mając go w drużynie, ustawiamy go jako pierwszą postać i idziemy do domu Kilgore - jest na zachód od domu Trouta. Rozmawiamy z Kilgorem. i godzimy się pomóc Bow.
Zaczniemy od króciutkiej walki ze strażnikiem. Potem wchodzimy do domu Trouta, idziemy do piwnicy, w której byliśmy poprzednio, po czym wychodzimy z niej. Po scence przechodzimy ukrytym przejściem. Gdy odnajdziemy naszą złodziejkę, zacznie się walka.
Boss: Trout
Kolejny lamerski boss, który, co ciekawe, kradnie nam pieniądze z każdym atakiem. Jeden smoczy atak zabierze mu 90%, a potem pozostanie już tylko dobicie drania.
Po serii scenek dostaniemy Magic Hood. Następnie wychodzimy z domu Kilogra. Idziemy na południe, ale drogę zagrodzi nam Silvia, która będzie nalegała, abyśmy poszli z nią do gildii. Tu czeka nas dłuższa rozmowa, po której możemy opuścić miasto.
Świat
Wracamy w okolice Simafort, gdzie nad jeziorem zamieniamy Jeana w potwora i kierujemy się na południe, aż dotrzemy do tabliczki. Od niej idziemy na wschód, by znaleźć domek. Ustawiamy Katt jako główną postać i wchodzimy do środka.
Whale Cave
Kupujemy kilka ciastek, po czym rozmawiamy z facetem blokującym przejście, aby nas przepuścił. Idziemy przed siebie i schodzimy na dół. Tu Katt musi uderzyć północne lub południowe deski, aby otworzyło się podejście do drabiny. Schodzimy na dół i oglądamy długą scenkę. Potem idziemy na północ.Dojdziemy tu do labiryntu, który w większości możemy po prostu ominąć. W północno-wschodnim rogu jest Steel Armor, a w północno-zachodnim - 100 Sztuk złota. Przejście dalej jest prosto na północy.
W następnej lokacji mamy trzy ścieżki do wyboru. Najpierw wybieramy wschodnią, idziemy przed siebie, zabieramy Power Food w ostatniej lokacji wracamy do tej z trzema ścieżkami. Wybieramy środkową. W kolejnej lokacji idziemy prosto na północ, by przejść dalej. Następnie idziemy na północny zachód (Katt musi walnąć w drzwi, by się otworzyły), by zabrać Gold Armor. Wychodzimy, idziemy na północny wschód i przechodzimy drzwiami. Idziemy dalej po prostu na północ, by dotrzeć do bossa.
Boss: Munmar
Ma sporą odporność na magię i niezła obronę, ale niezbyt dużo HP, więc jedna smocza przemiana i kilka ataków załatwią sprawę. Ale... bardzo lubi usypiać drużynę i mi np. zdarzyło się, że główna postać długo nie mogła użyć przemiany, bo spała.
Wracamy na początek i uderzamy Katt w dyndające koło wejścia jabłko Adama wieloryba, aby obejrzeć scenkę. Po wszystkim wchodzimy na plażę i na południu i rozmawiamy z facetem, aby wysłać go do naszego miasteczka. Potem wchodzimy do jaskini do jaskini i rozmawiamy ze staruszkiem, aby dostać Whale Bell. Z szafki obok zabieramy Herb. Wracamy na plażę i przywołujemy wieloryba, by na niego wsiąść.
Świat
Wreszcie mamy jakiś szybszy sposób transportu. Dobrym pomysłem jest teraz zmapować sobie świat - w ten sposób łatwiej będzie korzystać z mapy, którą podałam na początku tego opisu.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, to płyniemy na południe od Whale Cave, aż zobaczmy ląd. Następnie kierujemy się na wschód, by dopłynąć do wyspy, na której jest Guntz.
Tunlan
W mieście nie jesteśmy w stanie porozumieć się z mieszkańcami, ale to nie problem - sklepy obsługują nas normalnie, a można tu kupić sporo dobrego sprzętu dla drużyny. Po zakupach wychodzimy z miasta i idziemy do namiotu na południe od niego.
Kupujemy bilety, wchodzimy, idziemy na północ do końca, rozmawiamy z dziadkiem w kącie i wysyłamy go do naszego miasta. Potem idziemy dalej na południe i rozmawiamy z facetem koło klatki, odpowiadając najpierw "no", a potem "yes". Cóż, nie mamy raczej 900 000, więc trzeba będzie pomyśleć o czymś innym. Wychodzimy z tego pomieszczenia tylnymi drzwiami.
Świat
Udajemy się do siedziby łowców - to ten domek pomiędzy Windią i Capitan, który już raz odwiedzaliśmy. Z okolic Tunaln dopłyniemy tam prosto, kierując się po prostu na północ.
Hunter's Shack
Wchodzimy do domku i czytamy dziennik, który znajduje się na stole. Wychodzimy północnymi drzwiami i wchodzimy do lasu obok. Idziemy przed siebie, aż spotkamy dziewczynę. Rozmawiamy z nią by rozpocząć walkę.
Boss: Algeron, Danielle, Suiky.
Dwie dziewczyny po bokach są problemem - jedna leczy, druga atakuje silnymi czarami, a po zabiciu po pewnym czasie wskrzeszają się. Niemniej trzeba je zabijać, szczególnie Danielle, bo regularnie leczy Algerona. Polecam zacząć od ataku smokiem, a potem eliminować obie dziewczyny, po czym kierować ataki na głowę w centrum.
Po walce zabieramy Owl Fruit z krzaka, po czym wracamy przez las do domu i wychodzimy z niego.
Świat
Wracamy na plażę i wsiadamy na wieloryba. Płyniemy w okolice Hometown. Stąd płyniemy na północny wschód wzdłuż brzegu, aż dopłyniemy do jaskini nad morzem, położonej tuż obok mostu. Wpływamy tam.
UpaCave
Zaczynamy pod wodą. Idziemy na północ, wchodzimy na ląd i wchodzimy do jaskini pod Quarter Staff. Wracamy do poprzedniej lokacji, wchodzimy do wody i idziemy na wschód, by znaleźć w skrzyni Gold. Schodzimy do wody, idziemy nieco na wschód i na północ, by dojść do nowej lokacji.
Idziemy przed siebie, po czym wchodzimy do południowego przejścia, zabieramy OceanRB i następnie idziemy na północ. Spotkamy tu ryboludzi, które chcą nasz oszukać, więc odpowiadamy "no" i idziemy dalej. Tu idziemy na północny zachód, wchodzimy po schodach wyżej, aż dojdziemy do miejsca, gdzie są dwie jaskinie z migającymi w środku oczami.
Tu lepiej zapisać grę. Kładziemy Owl Fruit obok wejścia, odsuwamy sie, a gdy wyjdzie potwór, natychmiast podbiegamy i łapiemy go, zanim się schowa.
Boss: Uparupa
Kontruje dość mocno wszystkie ataki fizyczne, dlatego lepiej z nich zrezygnować i od razy odpalić smoczą przemianę, która pozwoli go szybko pokonać.
Po walce puszczamy go wolno, za co otrzymamy Buster Sword. Wychodzimy z tego pomieszczenia i wracamy, by w tym samym miejscu znaleźć drugą skrzynie z Charm Shield. Teraz możemy opuścić tę jaskinie.
Świat
Wracamy do Tunaln - z Hometown dopłyniemy tam dość prostu, po prostu kierując się na zachód. Wchodzimy do namiotu.
Carnival
Idziemy do ostatniego pomieszczenia, rozmawiamy z kierownikiem i mówimy, że nic mu nie damy. Doprowadzi to do walki.
Boss: M.C. Tusk
Tu może być ciężko - jego atak grupowy zadaje po 40-50 HP wszystkim, a atak smoczy to za mało, aby go zabić. Flame zadaje mu sporo obrażeń, ale to jedna z tych walk, gdzie trzeba przede wszystkim uważnie pilnować swojego HP.
Po walce i scenkach Spar dołączy do drużyny. Wychodzimy stąd.
Świat
Wsiadamy na wieloryba (choć można najpierw skoczyć do Tunaln i kupić nowy ekwipunek dla Spar) i płyniemy na zachód. Wysiadamy, ustawiamy Spar jako pierwszą postać i idziemy przed duży las (pozostając na mapie). Podążamy na południe, aby zobaczyć wielkie drzewo.
Gandaroof
Tu czeka nas krótka rozmowa, po czym wychodzimy.
Świat
Idziemy na północny wschód, wsiadamy na wieloryba i płyniemy na wschód, do Highfort. Aby tam jednak dojść, musimy wyjść w południowo wschodniej części
Tunlan
Rozmawiamy z chłopakiem, który stoi przy schodach koło gospody. Powie on, czego potrzebujemy. Wychodzimy.
Świat
Teraz możemy zrekrutować Bleu, najpotężniejszą czarodziejkę w grze i jedną z moich ulubionych postaci tej serii. Płyniemy w południowo-wschodni róg mapy i wysiadamy koło pustyni i gór. Uwaga, wrogowie tu są bardzo silni. Idziemy sześć kroków na północ i jeden na wschód, by znaleźć niewidoczny na planszy dom Bleu - jest to krąg w piasku widoczny na planszy
Bleu House
Rozmawiamy ze wszystkimi duchami. W jednym z pomieszczeń jest skrzynka, w której znajdziemy Talon, a w zamkniętej szafce obok - CondUp. Potem wychodzimy.
Świat
Wracamy na wieloryba i płyniemy do Hometown.
Hometown
Idziemy do akademii magicznej i wchodzimy na piętro, po czym idziemy do klasy w zachodniej części budynku i rozmawiamy z jedną z uczennic. W ten sposób Bleu dołączy do naszej drużyny. Poza tym, że jest świetną postacią, zna czar Warp, który pozwoli nam się przenosić między odwiedzonymi już miastami, co bardzo przyspieszy grę. Załatwiwszy to, Idziemy do rzeźby smoka i zmieniamy skład tak, aby był w nim Sten. Jeśli wcześniej go nie rozwijaliśmy, to lepiej teraz to zrobić, bo będzie nam potrzebny dłużej. Potem wychodzimy z miasta.
Świat
Wsiadamy na wieloryba i płyniemy do naszego miasta, a z niego - na południe, aż zobaczymy kolejny półwysep. Na nim wysiadamy i idziemy na wschód, aż będziemy mogli wejść na wzgórze. Tu idziemy na zachód, na północ i na wschód, aby dotrzeć do Highfort.
Highfort
Wchodzimy do środka - tylko mając Stena w drużynie jest to możliwe. Gdy wejdziemy do budynku, zacznie sie scenka, po której Sten nas opuści. Co grosza, nie mamy tu opcji zmiany drużyny, więc jesteśmy skazani na ten skład, który mamy. Idziemy na północ, drzwiami niedaleko smoczej rzeźby, po czym idziemy przed siebie, aż dojdziemy do drzwi, gdzie strażnicy nas zatrzymają. Mimo to wchodzimy do środka, by obejrzeć scenkę.
Dostaniemy teraz kontrolę nad Stenem. Schodzimy na dół schodami dwa razy i zabieramy ze skrzyń Moth Dagger, Quick Cloth i Extract. Wracamy na górę trzy razy, by kupić, jeśli nie mamy, trochę przedmiotów leczących (polecam także kupić trochę tych odnawiających AP). Warto też skorzystać z banku, bo szkoda byłoby stracić wszystko, co mamy. Potem idziemy na północ, tu zacznie się walka z Trubo.
Boss: Trubo
To krótkie starcie, które zakończy się po 2-3 etapach, polecam nie marnować w nim magii. Po jego zakończeniu czeka nas scenka, a potem kolejne starcie.
Teraz mamy tylko trzy rundy, by pokonać Trubo. Polecam użyć najmocniejszej posiadanej przez Stena magii, aby wygrać.
Po walkach czeka nas dłuższa scenka. Wchodzimy do pomieszczenia, leczymy się przy źródełku, po czym wychodzimy i idziemy na zachód., a potem długo przed siebie, aż dojdziemy do dużego pomieszczenia. Tu znajdziemy D.Earring i Tolen, a potem idziemy na południowy wschód. Dalej podążamy przed siebie, aż dojdziemy do kratowanego mostku. Idziemy najpierw na zachód po 1000 sztuk złota, a potem na wschód, by stąd wyjść. Idziemy dalej, by znowu dojść do większej lokacji.
Tu idziemy na wschód, skręcamy na północ przy pierwszym zakręcie i wchodzimy po schodach. Idąc wyżej, dojdziemy do mostku, zobaczywszy po drodze resztę drużyny. Dojdziemy do kolejnego mostu. Tu idziemy na południowy zachód, a potem na północ. Ignorujemy pierwsze napotkane drzwi wchodzimy do drugich, za którymi jest teleport.
Korzystamy z teleportu, idziemy przed siebie i docieramy do kolejnego teleportu. Ten przeniesie nas do pomieszczenia z trójką drzwi. Wybieramy zachodnie, zabieramy Ninja Dagger i wracamy, by wybrać wschodnie drzwi i zdobyć CloakKN. Wracamy i idziemy środkowymi, aby podążać dalej. Dojdziemy do rozwidlenia. Zachodnia ścieżka prowadzi do 1000 sztuk złota, wschodnia zaś dalej. W końcu spotkamy sprawczynię problemów. Po scence drużyna się połączy.
Idziemy przed siebie, aż dojdziemy do dużego mostu, który jest skomplikowanym labiryntem. Tu po kolei:
- idziemy na zachód i przed siebie
- na rozstajach idziemy na zachód
- następnie na dół i przed siebie, ignorując zakręty na wschód
- skręcamy na północ, gdy tylko pojawi się okazja
- dojdziemy do kwadratu, a tu idziemy na południe, by dojść do schodów.
Przed nami niestety drugi labirynt tego samego rodzaju.
- idziemy cały czas przed siebie
- na pierwszym rozstaju skręcamy na południe
- gdy dojdziemy do dwóch tras prowadzących na północ, wybieramy drugą.
- idziemy przed siebie, by dojść do drzwi.
Tu możemy się uleczyć - jeśli nasza drużyna jest słaba (tzn. poniżej poziomów 23-25) to warto skorzystać z tego miejsca i wbić parę poziomów, po czym korzystamy z teleportu i zabieramy Moonmask, a następnie wracamy do labiryntu.
- wracamy i idziemy przed siebie, skręcając na północ poprzednio zignorowanym przejściem
- skręcamy na wschód, a potem idziemy na południe
- idziemy przed siebie, by dojść do schodów.
Znajdziemy się w lokacji z trzema teleportami. Korzystamy z centralnego. Idziemy przed siebie, a po scence podchodzimy do drzwi, by rozpoczęła się walka.
Boss: Portal
Zasada numer jeden - nie używamy w tej walce czarów, bo one leczą bossa - poza smoczymi przemianami. Polecam użyć ich tak ze dwa razy - szczególnie, jeśli nasza drużyna jest mocno nastawiona na magię.
Po walce idziemy przed siebie długą drogą, aż zobaczymy kilka tras i schody. Korzystamy ze schodów. W następnym pomieszczeniu są dwie pary schodów. Te zachodnie doprowadzą nas do skrzyń z Tolen i Collar. Potem idziemy wschodnimi. Warto się tu uleczyć, bo wkrótce dojdziemy do sali tronowej, a tam czeka nas walka.
Boss: Shupkay
Tu może być ciężko - ma spora obronę, czary też jej robią mało, przez co nasze ataki szkodą jej relatywnie niewiele. Polecam zaatakować smocza przemianą, przywrócić bohaterowi AP i powtórzyć całą procedurę - inaczej tak walka naprawdę długo potrwa.
Po walce czeka nas scenka, po której dostaniemy Famous Flute. Z sali tronowej idziemy na południe, by spotkać Trubo. Wychodzimy i opuszczamy to miejsce. Teleportujemy się do Tunlan.
Tunlan
Idziemy do zamku i wspinamy się na jego szczyt, by poznać problem królowej i porozmawiać z ludźmi otaczającymi jej łóżko. Nic więcej tu na razie nie zdziałamy, więc wychodzimy i teleportujemy się do Hometown.
Świat
Idziemy po wieloryba i płyniemy ciut na północny zachód, gdzie znajdziemy wyspę. Idziemy na północ, by znaleźć góry, między które możemy wejść.
Mt. Maori
Idziemy do jaskini, gdzie możemy skorzystać z leczniczego źródełka. Potem wchodzimy do pomieszczenia obok, ustawiamy Ninę jako główną postać i rozmawiamy z Geddem. Po wszystkim wychodzimy i teleportujemy się do Tunlan.
Tunlan
Idziemy do królowej, ale sytuacja okaże się poważniejsza. Gedd odeśle nas z powrotem do siebie.
Mt. Maori
Rozmawiamy z pomocnikiem Gedda, który wyśle nas w góry w poszukiwaniu grzyba. Warto dokładnie przyjrzeć się temu, czego szukamy. Potem wychodzimy z jaskini, idziemy na zachód, używając Stena by przechodzić nad wodospadami. Wchodzimy do jaskini, idziemy na północ, a potem na południe, by zdobyć Thorn Whip. Stąd idziemy a północ i wschód, wychodzimy i idziemy na wschód pod wodospadem, aby znaleźć nowe wejście.
W środku dojdziemy do schodów i wejścia. Korzystamy z wejścia, zabieramy Flame Sword, wracamy i idziemy schodami. Idziemy na północny wschód, potem na południe i zabieramy Flame Shield. Cofamy się na północny zachód i korzystamy z drzwi. Idziemy na wschód, zabieramy Magma Armor, po czym cofamy się na zachód i idziemy na północ, wyżej. by potem skierować się na zachód. Dojdziemy na szczyt góry. Idziemy przed siebie, wokół jeziorka, by od zachodu wejść na wyspę. Zabieramy grzyba, który rośnie najbardziej na wschód, by automatycznie wrócić do asystenta. Po rozmowie bierzemy ze skrzyni Mirror i wychodzimy, by teleportować się do Tunlan.
Tunlan
Robimy sobie spory zapas przedmiotów leczących i idziemy do komnaty królowej, rozmawiamy z Geddem i kiedy będziemy gotowi, wyruszamy na misję.
To lokacja, która wielu graczom sprawia trudności, nie jest to nowiem labirynt typu "dość z punktu A do B". Sztuczka polega na tym, że musimy po każdej lokacji chodzić tak długo, aż przestaną się w niej włączać losowe walki. Aby łatwo stwierdzić, czy dana lokacja jest "czysta", włączamy główne menu i patrzymy w lewy górny róg - jeśli siedzący tam potworek śpi, to lokacja jest czysta, jeśli skacze - musimy ją oczyścić z potworków. Aby wyjść poza ciało królowej, używamy lustra. Warto to od czasu do czasu robić. Co jakiś czas spotkamy wśród wrogów Fatty - są bardzo mocne, szybko uciekają, ale każdy z nich daje ok. 20 000 expa! Jeśli wpadniemy na trzech, to warto skorzystać ze smoczych przemian. W efekcie, moja drużyna zakończyła ten quest będą na ok. 30 poziomie.
Całość dzieli się na cztery sektory, które różnią się nieco barwami. Po tym, jak oczyścimy cały sektor, dostajemy scenkę, w której Gedd mówi, że dobrze nam idzie.
Sektor 1:
- idziemy na północ trzy razy
- cofamy się dwa razy na południe
- idziemy na południowy zachód
- robimy kółko aby wyjść południowym wyjściem
- dojdziemy do lokacji z trzema drzwiami (warto zapamiętać to miejsce)
Sektor 2:
- korzystamy ze środkowych drzwi, a potem wracamy i korzystamy z zachodnich drzwi
- idziemy na północ, potem na północny zachód
- wracamy do poprzedniej lokacji i idziemy a północny wschód, potem na południe
- wracamy do lokacji z trzema drzwiami
- idziemy zachodnimi drzwiami, a potem wychodzimy południowo-zachodnim wyjściem
Sektory 3 i 4 (są ze sobą połączone i nieco przemieszane):
- jesteśmy w pomieszczeniu z trzema "schodkowo" ustawionymi odnogami na południe (punkt do zapamiętania)
- idziemy środkowym przejściem na południe, a potem wracamy
- idziemy zachodnim przejściem na południe
- idziemy trochę na wschód, potem dłużej na południe i znowu na wschód, by dojść do południowego przejścia
- idziemy do przejścia na północnym wschodzie
- korzystamy z południowo-zachodniego przejścia
- wracamy i idziemy na północ, ale nie korzystamy z tamtych drzwi, tylko idziemy na południowy zachód i tam przechodzimy
- idziemy na zachód do przejścia i czyścimy ostatnia lokację
Po scenkach schodzimy na dół, a pomieszczeniu z dwoma zachodami na dół idziemy na zachód. Przechodzimy przez drzwi pilnowane przez małpę i wchodzimy do skarba, by stwierdzić, że poszukiwana przez nas poduszka zniknęła. Rozmawiamy z dziewczyną obok, a otrzymamy Therapy Pillow. Wychodzimy.
Świat
Zmieniamy skład drużyny, tak aby mieć w niej Spar i wsiadamy na wieloryba. Płyniemy ponownie na zachód, wysiadamy i idziemy do wielkiego drzewa.
Gandaroof
Podchodzimy do drzewa. Teraz możemy wejść do jego snów.
Zaczynamy obok miasta. Wchodzimy do niego, rozmawiamy ze wszystkimi mieszkańcami (tymi ze sklepów też), po czym idziemy do sklepu - możemy tu kupić nowe uzbrojenie (co ciekawe - na stoisku, które wygląda jak bank). Wychodzimy z miasta.
Idziemy na południowy wschód, przechodzimy przez most i idziemy na wschód, by dojść do miasta na półwyspie. Tu mieszkańcy są młodsi - także rozmawiamy ze wszystkimi, by potem wyjść i iść trochę na zachód, a następnie na północ. Wspinamy się na wzgórze i docieramy do trzeciego miasta.
Tu mieszkają dzieciaki. Tradycyjnie, rozmawiamy ze wszystkimi, dzieciak z banku może nas zabrać z powrotem do naszego świata, jeśli chcemy. Po rozmowach wracamy do pierwszego miasta. Gdy tam wejdziemy, okaże się, że jesteśmy w innym miejscu.
Memory Tower
Wredny loch, jeden z najgorszych w grze, w którym kółko dookoła nas utrudnia nawigację. Idziemy na zachód, a potem na północ i rozmawiamy ze starcem, który zaproponuje nam pomoc za 100 sztuk złota. Godzimy się. Po przeniesieniu rozmawiamy z nim ponownie i znowu się przenosimy, aby wziąć Auto Bow i Earth Armor. Rozmawiamy po raz trzeci i znajdziemy się na zewnątrz wieży.
Teraz będzie bardziej skomplikowanie, więc opiszę to w punktach:
- wracamy do wieży i ponownie rozmawiamy ze staruszkiem, znowu mówiąc tak
- gdy nas przeniesie, idziemy 1 krok na wschód i jeden na północ, by wejść do kolejnej lokacji
- Tu idziemy: 1 krok na wschód, 4 na południe, 2 na wschód, 4 na północ by wejść po schodach
- Teraz: 1 krok na zachód, 5 na południe i cały czas na zachód. Zabieramy Miso Soup.
- Robimy 8 kroków na wschód, 4 na północ, 5 na zachód, 4 na północ, 7 na wschód, 3 na północ, 9 na zachód, 3 na południe, 2 na zachód i 3 na północ, by wejść po schodach
- Idziemy 1 krok na wschód, 2 na południe, 2 na wschód i 2 na północ, by wejść po schodach
- Idziemy 1 krok na zachód, 2 na południe, 3 na wschód, 3 na południe i 3 na zachód, aby zabrać 1000 sztuk złota.
- Idziemy 3 kroki na wschód, 6 na północ, 4 na zachód, 4 na północ, 2 na wschód, 3 na północ, 2 na wschód, 1 na południe, 2 na wschód, 6 na północ i 4 na zachód, by znaleźć Hero Bracelet.
- Cofamy się 4 kroki na wschód, potem 16 na południe, 8 na wschód, 3 na południe i 2 na zachód, by znaleźć BlndedML.
- Idziemy 2 kroki na 2 wschód, 4 na północ, 6 na zachód, 7 na północ, 2 na wschód, 5 na północ, 2 na wschód, 1 na północ, 5 na wschód, 1 na południe, 1 na wschód, 6 na południe, 2 na zachód, 7 na południe, 2 na wschód i 4 na północ, by wejść po schodach.
- Idziemy 1 krok na wschód, 2 na południe, 2 na wschód i na 2 na północ, by wejść po schodach.
- Idziemy 1 krok na wschód, 3 na południe, 2 na zachód i 8 na północ, po czy rozmawiamy z mężczyznami.
- Idziemy 9 kroków na południe, 8 na zachód, 5 na północ, 1 na wschód i 3 na północ, po czym rozmawiamy z mężczyzną.
- Idziemy 3 kroki na południe, 4 na wschód, 5 na północ, 1 na zachód i 1 na północ, by wejść po schodach.
Tu się leczymy, idziemy porozmawiać z mężczyzna i rozpoczynamy walkę.
Boss: Aruhamel
To w sumie łatwy boss, ale ma on bardzo wredny atak, który sprawia, że postacie stopniowo zapominają swoich czarów, zaczynając od tych najczęściej używanych. Tak więc nawet użycie smoczych przemian może nie załatwić nam sprawy. w takiej sytuacji warto na początku podnieść siłę ataku wojowników i gdy skończy się nam używanie magii, przejść do czysto fizycznej ofensywy, reszcie zostawiając leczenie przedmiotami.
Po walce wychodzimy do poprzedniej lokacji.
- Idziemy 1 krok na południe, 1 na wschód, 4 na południe, 4 na zachód, 3 na północ i rozmawiamy z mężczyzną.
- Idziemy 4 kroki na południe, 1 na zachód, 3 na południe, 8 na wschód i 8 na północ, po czym rozmawiamy z mężczyznami.
Następnie używamy czaru Exit, by opuścić to miejsce. Idziemy do miasta położonego na wzgórzu, rozmawiamy z chłopakiem prowadzącym bank i opuszczamy świat snów.
Rozmawiamy z Gandaroofem, wypytujemy go o wszystko i wychodzimy.
Świat
UWAGA: wkrótce będzie nam potrzebny Rand - jeśli go do tej pory nie rozwijaliśmy, to jest to dobry moment, aby łączyć go do drużyny i zacząć to robić. To samo dotyczy także Niny.
Idziemy na południowy wschód, przechodzimy przez most i wchodzimy do doliny, po czym rozmawiamy z facetem. Następnie teleportujemy się do Tunlan, wsiadamy na wieloryba i płyniemy na północny zachód. Na mapie widać tam kropkę na morzu, a gdy dopłyniemy, to zobaczymy wieżę wystającą z wody. Wpływamy do niej.
Skytower
Idziemy przed siebie i schodzimy po schodach. Rozmawiamy i dwójką ryboludzi, a potem rozmawiamy raz jeszcze z tym, który blokuje nam przejście. Pozwoli on nam przejść. UWAGA: mamy trzy minuty na pobyt pod wodą, po przekroczeniu go wylądujemy ponownie na górze. Na szczęście, jest tu kilka miejsc, gdzie będzie można zaczerpnąć powietrza. Liczniki czasu działa także w trakcie walk.
Gdy znajdziemy się pod wodą, idziemy na zachód, by wejść do następnej lokacji. Ignorujemy mijane drzwi i idziemy przed siebie, aby zdobyć 1000 sztuk złota. Wracamy do mijanych przed chwilą drzwi i idziemy przez nie. Wchodzimy pod schodach i i idziemy przejściem na południe. Z mijanej skrzyni zabieramy GutsBL, a potem idziemy dalej, by wejść do kolejnej lokacji. Tu wchodzimy po schodach.
Dojdziemy do lokacji, w której strumien wody biegnie wokół komnaty. Prąd wody rzuca nami, uniemożliwiając normalne poruszanie się. Aby móc iść dalej, musimy dotrzeć do południowo-zachodniego rogu pomieszczenia. Tam ustawiamy się na północ, wchodzimy do wody i idziemy po schodach na górę. Zabieramy ze skrzyni Ice Shield, idziemy na północ, bierzemy Frozen Armor i North Dagger z ostatniej skrzyni, by następnie wejść wyżej. Wchodzimy po schodach na górę i rozmawiamy ze Spor.
To jednak nie kończy naszych przygód w tej lokacji. Używamy Exit by wydostać sie na zewnątrz, ale zaraz potem wracamy do wieży. Ponownie wyruszamy na dno, ale teraz kierujemy się na wschód. Znowu trafimy na prądy wodne. Wchodzimy do pierwszych drzwi, za którymi jest sklep, gdzie można kupić trochę nowego sprzętu. Wracamy do poprzedniego pomieszczenia i idziemy na wschód i południe, by stąd wyjść. W kolejnym pomieszczeniu idziemy po prostu na zachód. Idziemy dalej, by spotkać ryboludzia, który ostrzeże nas o braku powietrza. Schodzimy po schodach.
Znajdziemy się w pomieszczeniu porośniętym zielenią. Nie będziemy w niej widzieć naszej drużyny. Idziemy ciut na zachód, potem na północ, a potem cały czas na wschód, aż wyjdziemy. Znowu pojawi się woda. Idziemy przed siebie, by w kolejnym pomieszczeniu znowu zastać trawę.Tu idziemy na północ, aby szybko wyjść. Ponownie woda - wchodzimy do drzwi, aby zdobyć Goblin Sword, a potem idziemy dalej, gdzie znajdziemy Spirit Robe. To wszystko, niestety, nie możemy użyć tu Exit, więc najlepiej wrócić do pierwszej lokacji i skorzystać z dźwigu na północnej ścianie.
Świat
Wracamy do doliny, w której poprzednio panowała mgła. Przemierzamy ją, idąc cały czas na południe. Idąc cały czas w tym kierunku, dojdziemy do miasta.
Farmtown
Zaczynamy od rabowania. W szafce na pietrze w gospodzie jest HelpBL.
Wszyscy w tej miejscowości wyglądają jak Rand. Porozmawiajmy z nimi, a potem zmieńmy skład na taki z Randem i zróbmy to raz jeszcze. Następnie, wciąż mając Randa w drużynie, idziemy do domu z trzema wejściami w północnej części miasta. Wchodzimy zachodnimi drzwiami, wspinamy się po schodach i zabieramy z szafki Gold.
Wychodzimy i próbujemy wejść środkowymi drzwiami, aby obejrzeć scenkę. Następnie wchodzimy do domu i otwieramy drzwi, by porozmawiać z Daisy. Po scence wychodzimy na pole i eliminujemy wszystkie krzaki, pniaki i kamienie - w tych walkach wystarczy używać opcji "Auto", natomiast nie należy używać magii. Jedynie Stone Golem może być drobnym problemem. Po wyeliminowaniu wszystkich wracamy do domu i rozmawiamy z Daisy. Następnego dnia idziemy na pole, rozmawiamy z Daisy, po czym opuszczamy miasto.
Świat
Idziemy na zachód, po czym skręcamy na północ, następnie na wschód i na południe, by dojść do jaskini położonej na wzgórzu.
Namanda
Wchodzimy do budynku, zabieramy z szafki Tolen, po czym wychodzimy i rozmawiamy z facetem pilnującym wejścia. Wchodzimy do środka. Idziemy przed siebie, mijamy faceta walczącego z potworem i wchodzimy do pierwszego napotkanego wejścia. Rozmawiamy z dwójką facetów stojących koło dzwonków, aby zadzwonili na nich. Wychodzimy, idziemy dalej na północ i dojdziemy do pomieszczenia z pojemnikiem. Musimy tu złożyć ofiarę ze 100 sztuk złota 20 razy. Potem wychodzimy.
Świat
Jeśli Rand wcześniej nie był postacią specjalnie przez nas rozwijaną, to teraz trzeba się za to wziąć, musimy go mieć gdzieś tak na poziomie 25 albo wyższym. Wyjścia nie mamy, bo za chwilę czeka nas walka, w której będzie musiał brać udział tylko on. Idziemy do Farmtown.
Farmtown
Idziemy do domu Daisy, a stamtąd na pole. Tu czeka nas spotkanie, po którym zacznie się walka.
Boss: Paladin
Byłoby banalnie, gdyby nie to, że walczy tylko Rand. Jeśli mamy go na poziomie 30+ to walka będzie spacerkiem po parku, jeśli nie - no cóż, trzeba się będzie mocno leczyć i mieć nadzieję, że pokonamy go, zanim on pokona nas. Ma tylko jeden atak, ale lubi podnosić sobie obronę i odporność.
Po walce zgadzamy się z Randem, a następnie teleportujemy się do Windii.
Windia
Włączamy do drużyny Ninę i ustawiamy ją jako główną postać. Idziemy do zamku i rozmawiamy ze strażnikiem. Po scenkach idziemy dwa razy na górę po schodach, w sypiali króla zabieramy z szafki Moon Drop, a potem rozmawiamy z królem. Po wszystkich scenkach schodzimy na dół, do komnaty, gdzie czeka królowa. Tam kierujemy się na wschód i wchodzimy do ostatnich drzwi.
Sky Cave
Idziemy przed siebie, aż dojdziemy do zakrętu i schodów. Ignorujemy schody i idziemy korytarzem przed siebie, aż dojdziemy do kolejnych schodów. Korzystamy z nich by przejść przez kolejny korytarz i znowu zejść niżej. Tu idziemy na północny zachód, by dojść do trzech dróg wiodących na wschód. Wybieramy środkową. Idziemy przed siebie, skręcamy na zachód i idziemy długo przed siebie, po czym wspinamy się po schodach kilka razy, by w końcu zdobyć Storm Ring.
Wracamy na początek tego miejsca i tam, gdzie poprzednio ignorowaliśmy pierwsze napotkane schody, tym razem korzystamy z nich. Tu czeka nas droga w dół, a po pewnym czasie dojdziemy o jaskini. Idziemy nadal przed siebie. Ustawiamy Ninę jako pierwszą postać i podchodzimy do figury. Nina przeniesie się do nowej lokacji... sama.
Teraz będzie trudniej, bo nawet jeśli nasza Nina jest na wysokim poziomie (tzn. powyżej 30), to i tak jest słabą postacią bojową. Musimy tu porozmawiać ze wszystkimi sześcioma posągami. Z platformy północno-wschodniej zabieramy Wind Bracelet, zaś w północno-zachodnim rogu jest Wind Robe. Z walk albo uciekamy albo używamy najmocniejszej magii - Death i Hail sprawdzają się tu nieźle (taki drobny cheat - zaczyna się walka, robimy save state, rzucamy Death i jeśli nie zadziała, wczytujemy i rzucamy go znowu). Kamienie poruszają się wtedy, kiedy my się poruszamy, przez co dość łatwo sobie z nimi poradzić Do wyjścia dojdziemy wchodząc na trzecią platformę po zachodniej stronie w górnym rzędzie i idąc na północ. Przed wejściem tam leczymy sobie HP i AP do pełna. Tu bowiem czeka nas walka z bossem.
Boss: Guardian
Jeśli Nina ma Hail, to będzie banał - dwa ataki tym czarem wykończą typa. Jeśli nie, to używamy tego, co mamy najmocniejsze i leczymy się, jeśli HP spadnie nam w dół. Problemem może być, jeśli zdążyć użyć Hush, które blokuje nam czary. Wtedy pozostanie nam atakować fizycznie i leczyć sie regularnie.
Po walce czeka nas scenka z udziałem Niny z BoF I. Przebaczamy jej i wracamy, otrzymawszy Mark of the Wing. Podchodzimy do środkowej figury (tej, gdzie zaczynaliśmy) i wracamy do drużyny, a potem razem już wychodzimy stąd.
Windia
Idziemy do króla i rozmawiamy z nim. Po wszystkich scenkach dostaniemy kontrolę nad samą Niną. Wychodzimy z pokoju i idziemy na zachód, potem zaś na południe i schodami do góry. Spotkamy Minę, ale zdąży nam uciec. Podążamy za nią, by obejrzeć smutną scenkę. Po niej otrzymamy możliwość latania po świecie.
Świat
Możemy teraz odwiedzić kilka wcześniej niedostępnych miejsc. Lecimy do Tunlan, a stamtad na południe. Jest tu wyspa. Omijamy ją i lecimy dalej na południe, aż zobaczymy następną wyspę, gdzie znajduje się zamek. Stąd lecimy na wschód - po pewnym czasie dolecimy do niewielkiej wyspy z pojedynczym budynkiem na niej.
Jest to Armory, miejsce, gdzie możemy kupić sporo nowego, bardzo dobrego sprzętu. Po zrobieniu zakupów wychodzimy, wsiadamy na ptaka i lecimy na zachód, do mijanej przez nas niedawno wyspy. Jest tam samotny budynek. Lądujemy koło niego.
Jest to gospoda. Wchodzimy na górę i z szafki zabieramy Charm Rod, najlepszą wędkę w grze. Ponadto, to na tę chwilę fantastyczne miejsce do expienia. W odróżnieniu od Breath of Fire 1, tutaj łowienie nie pomaga nam w zdobywaniu żadnych super przedmiotów, a jedynie pozwala uzupełniać zapasy przedmiotów leczących. Z gospody idziemy na północ, aby dotrzeć do nowego miasta.
Evrai
Całe miasto składa się z trzech domów. Zaczynamy od wschodniego i obszukujemy szafkę w kuchni, by znaleźć Tolen. W górnym domu, także w kuchni, znajdziemy WiseBL. Rozmawiamy ze wszystkimi, po czym próbujemy opuścić miasto - okaże się to niemożliwe. Wracamy i rozmawiamy ponownie - usłyszymy coś innego. Idziemy do górnego domu i rozmawiamy z dziewczyną w kaplicy, dzięki której będziemy mogli znaleźć wyjście.
Idziemy cały czas na południe, dwa razy schodząc po schodach. Po zejściu drugimi schodami skręcamy na wschód i wchodzimy w drzwi, do których dojdziemy. Potem hdziemy prosto, by dojść do rozwidlenia. Wybieramy górną ścieżkę i i podążamy nią aż do drzwi. Po ich przejściu, skręcamy na zachód i idziemy przed siebie, do kolejnych drzwi.
Dojdziemy do schodów w górę i w dół. Wybieramy te prowadzące do góry. Z szafki w pomieszczeniu zabieramy Tolen. Wchodzimy do pomieszczenia na południu, rozmawiamy z facetem, a będziemy mogli wyjść.
Świat
Udajemy się do Farmtown i włączamy koniecznie do drużyny Katt. Stamtąd lecimy na południe, aby po pewnym czasie zauważyć nieduży budynek. Lądujemy koło niego i wchodzimy do środka.
Cotland
Przy pomocy Katt rozbijamy blokujące drogę skały, a potem rozmawiamy ze strażnikiem. Idziemy do domu ozdobionego flagą i rozmawiamy z wodzem. Załatwiwszy to, opuszczamy tę wioskę, mając nowe zadanie do wykonania.
Świat
Aby dotrzeć szybko do następnego etapu podróży, najlepiej polecieć do Everai, a stamtąd prosto na wschód. Po pewnym czasie dostrzeżemy zamek na pustyni. Oto nasz cel.
ThievesTomb
Schodami w dół dojdziemy do pomieszczenia, w którym są cztery skrzynie z DoubleWP, Banana Dagger, Thunder Glove i Sunmask. Pomieszczenie jest jednak pełne ruszających się dziur, które będą nas zrzucać niżej. Polecam tu korzystać z save state. Po zabraniu wszystkich skarbów spadamy na dół którąś z dziur.
Rozmawiamy ze staruszkiem, aby wyjaśni nam co tu się dzieje. Purpurowa twarz nas okrada i zatruwa, pomarańczowa daje nam pieniądze lub przedmioty, zielona nas leczy, a niebieska losowo robi jedną z tych akcji. Dodatkowo w tym miejscu zwiększa się szansa na losowe walki. Istawiamy Ninę jako pierwszą, dzięki czemu zobaczymy pułapki. Idziemy na wschód, następnie na południe i na zachód, by zabrać Kramer Bracelet. Teraz idziemy na zachód, tak długo jak się da, następnie na północ do końca i na wschód, aby dojść do drzwi wiodących na północ.
Idziemy przed siebie, bby zobaczyć uwięzioną osobę. Podchodzimy do kraty, naciskamy na prośbę Patty przycisk, po czym nasza złodziejka ucieknie. Podążamy za nią. W następnym pomieszczeniu oglądamy skrzynię otwartą przez Patty, aby otworzyć sobie przejście. Otwieramy skrzynię, by zabrać Evidence. Niestety, gdy wejdziemy do sąsiedniego pomieszczenia, Patty ukradnie nam zdobyty przedmiot. Wracamy do korytarza z twarzami, używamy czaru Exit, by stąd wyjść, a potem teleportujemy się do Cotland.
Cotland
Idziemy do domu wodza, by obejrzeć dłuższą scenkę. Twierdzimy, że nie jesteśmy związani z Katt i nie mamy nic przeciwko jej związkowi z Tigą. Po wszystkim Katt nas zostawi.
Świat
Teleportujemy się do Farmtown, aby zmienić skład drużyny, po czym lecimy na południe. Nasz cel jest na południowym krańcu kontynentu, na wyspie.
Bando
Wchodzimy do kościoła, rozmawiamy z ludźmi w środku i idziemy dalej na północ, by spotkać Katt. Rozmawiamy z nią i Tigą, aby otworzyło się przejście, którym schodzimy do podziemi. Idziemy przed siebie, a po chwili zaatakuje nas strażnik.
Boss: Footman
Niby nie jest groźny, ale ma wysoką obronę i często się leczy, dlatego najlepiej uderzyć w niego serią silnych ataków i czarów, aby nie dać mu czasu na uleczenie ran.
Idziemy dale, po drodze zobaczywszy biegnącego człowieka. Schodzimy na dół. Tu są strzałki. Wchodzimy na tą skierowaną na wschód, by przesunąć korytarz i wejść do drzwi, za którymi jest SnakeST. Wracamy na strzałki i naciskamy jeszcze trzy razy tę skierowana na wschód. Idziemy do końca korytarza, przechodzimy drzwiami i schodzimy po schodach.
Idziemy na południe, by wejść po schodach na górę. Idziemy na zachód i zabieramy 1000 sztuk złota. Potem wracamy do schodów, schodzimy i idziemy cały czas na północ, by dojść do kolejnych (nie tych, którymi wcześniej tu dotarliśmy), którymi schodzimy na dół. Dojdziemy do sali z posągami. Idziemy na południe i na wschód, a potem na północ, by wejść na platformę z posągami. Przed wejściem na nią leczymy się. Po scence zaatakują nas trzy zombie. To dopiero przygrywka, więc postarajmy się je pokonać szybko, ale bez marnowania smoczych przemian. dopiero po tym starciu zacznie się poważna walka:
Boss: Necroman
Odpalamy wszystkie najsilniejsze ataki, aby skoczyć to jak najszybciej. Ten boss uwielbia narzucać status zombie, który sprawia że po turze lub dwóch nasza postać dołącza do niego. Leczymy się więc z tego natychmiast, bo inaczej szybko przegramy. Szczęśliwie, jego ataki do najpotężniejszych nie należą. 2-3 smocze przemiany pomogą szybko wygrać tę walkę.
Po walce otwieramy skrzynię i zabieramy z niej EvraiRD, dzięki któremu będziemy mogli poruszać się po Evrai. Wracamy do korytarza ze strzałkami. Naciskamy strzałkę na zachód, idziemy do celu i rozmawiamy z więźniami. Wracamy, raz jeszcze robimy to samo i dopiero potem wychodzimy na zewnątrz.
Tu czeka nas kilka scenek, a po nich będziemy musieli nauczyć się zasad wiary St. Eva - choć, prawdę mówiąc, nie jest to niezbędne. Polecam natomiast upewnić się, że nasza drużyna jest ok. 35 poziomu lub wyżej. Włączamy do drużyny Randa. Potem lecimy do Evrai.
Evrai
Idziemy to górnego domu i tam, gdzie poprzednio rozmawialiśmy z Claris, teraz rozmawiamy z Tigą. Potem udajemy się do świątyni. Na końcu padnie pytanie - odpowiedź to "Evans". Każda inna odpowiedź oznacza walkę ze strażnikiem. Idziemy przed siebie, oglądamy długą i smutną scenkę, po czym podążamy za Habaruku. Skończy się to walką.
Boss: Ray
To jest walka, którą trzeba wygrać sposobem, nie siłą. Liczy się w niej tylko główna postać, pozostałe nie muszą nic robić. W pierwszej rundzie używamy smoczej przemiany. W drugiej Ray odpali swój atak, a my obejrzymy coś ciekawego. W menu magii głównej postaci pojawi się nowa moc. Używamy jej natychmiast, aby zakończyć pojedynek.
Idziemy dalej prosto przed siebie. Otwieramy celę Daisy przyciskiem, a Randem rozbijamy mur za jz tyłu, by móc dalej przejść. Idziemy wyżej, zabieramy 1000 sztuk złota i ElementalAR, po czym wspinamy się na kolejne piętro. Rozwalamy Randem mur, po czym oglądamy kolejną niewesołą scenkę. Gdy drużyna się połączy, zabieramy ze skrzyni Blast Kunckles i idziemy wyżej. Pokonujemy dwóch łuczników, których Habaruku na nas naśle i podążamy dalej, ścigając go.
Wylądujemy na skrzyżowaniu. Idziemy na północ po Damned Bracelet, po czym wracamy i idziey na zachód po Rainbow Bracelet. Wchodzimy po schodach i idziemy przed siebie, by dojść do złożonej ze strzałek zagadki.
Najpierw wchodzimy w tej kolejności:7, 4, 5, 2, 8, 9, 1 i zabieramy CrmsnCL, po czym spadamy na dół. Wracamy do strzałek i idziemy w kolejności 7, 4, 5, 8, 9, 2 i schodzimy w dół. Idziemy przed siebie - promienie laserów odbiorą nam trochę HP, więc po ich przejściu leczymy się do pełna. Podchodzimy do niebieskiej płytki i naciskamy ją, by obejrzeć scenkę, po której zacznie się walka.
Boss: Oldman & Guardeyes
Po pierwsze, nie używamy czarów atakujących wszystkie cele, po drugie - nie atakujemy staruszka. Czyli smocze przemiany i czary Bleu odpadają. Musimy jedynie zniszczyć trójkę oczu. Dolne strzela ogniem, zachodnie - lodem, wschodnie - leczy. Najpierw niszczymy dolne, potem wschodnie, a a końcu zachodnie. Bleu, wbrew pozorom, bardzo się tu przyda, dzięki swoim czarom podnoszącym siłę ataku.
Township
Po rozmowie z Ganerem wychodzimy z miasta.
Świat
Teleportujemy się do Tunlan, wsiadamy na ptaka i lecimy ciut na południe, by znaleźć nowe miasto. Lądujemy i wchodzimy do niego.
Gantz
Idziemy do budynku w północnej części miasta. Wchodzimy za półki z książkami, aby znaleźć ukryte przejście. Rozmawiamy z dziewczyną na dole (czasami jej nie widać, gdy stoi najniżej), odpowiadamy dwa razy "yes", po czym wychodzimy i teleportujemy się do Township.
Township
Idziemy do studni położonej we wschodniej części miasta. Idziemy przed siebie i oglądamy scenkę. Od tej pory będziemy w posiadaniu latającego miasta.
Świat
Naszym celem jest Gate, gdzie możemy się teraz teleportować. Robimy to zatem.
Gate
Wchodzimy do środka - tak, to miejsce z samego początku gry. Idziemy przed siebie między budynkami, a potem wychodzimy między zaroślami. Idziemy ścieżką na północ, do końca, aż obejrzymy dłuższą scenkę. Po jej zakończeniu wychodzimy. Od tej pory nie będziemy mogli latać ptakiem. Teleportujemy się do Cotland.
Cotland
Idziemy do domu, w którym spotkaliśmy Patty, ale niestety już jej tam nie ma. Strażnik powie nam, że poszła bo była głodna. Wychodzimy.
Świat
Teleportujemy się do Simafort (wylądujemy koło przystani) i idziemy do knajpy czarownic na północnym zachodzie, koło wodospadu. Tu też była, ale dowiemy się, że poszła do Thieve's Tomb. Niestety, nie możemy się tam teleportować. Co gorsza, latać ptakiem też teraz nie możemy. Wracamy do Township, schodzimy do studni i uruchamiamy latające miasto, którym lecimy do Thieves Tomb.
Thieves Tomb
Rozmawiamy z pierwszym napotkanym człowiekiem. Tu jest błąd w tłumaczeniu, bo choć mówi o Hometown, to chodzi Township. Wracamy zatem do naszego miasta.
Township
Idziemy do głównego budynku (tego koło figury smoka), wchodzimy na piętro i zaglądamy do drugiego pokoju. Spotkamy tam Patty. Po rozmowie wychodzimy i teleportujemy się znowu do Gate. Idziemy tam, gdzie poprzednio i oglądamy scenkę, po której zacznie się walka.
Boss: Habaruku
Nie bawiąc się w żadne subtelności, odpalamy wszystko najmocniejsze co mamy - dwa ataki nową smoczą przemianą pomogą szybko zakończyć sprawę.
Po walce dostaniemy wybór - odpowiedź "wait" pozwoli nam obejrzeć złe zakończenie, zaś decyzja o ruszenie przed siebie sprawi, że gra będzie mogła być kontynuowana.
Zanim ruszymy do walki, cofamy się do poprzedniej lokacji i idziemy na zachód. Wchodzimy do jaskini i rozmawiamy z Shin, po czym wychodzimy i wracamy to Township.
Township
Idziemy do staruszki, która mieszka w przybudówce do głównego budynku i jedną z naszych postaci łączymy z dwójką szamanów, w tym z Shin (u mnie to była Katt). Dobrze mieć w drużynie Stena w jego normalnej postaci, bo pozwoli nam to poruszać się szybciej i zdobyć kilka dodatkowych przedmiotów. Teraz wracamy do Gate. Sugeruję drużynę na poziomach 35-40. Acz zaznaczam - w tej ostatniej lokacji wrogowie dają nam potężne ilości expa.
Infinity
UWAGA: polecam tę lokację odwiedzić ze 2-3 razy, zbierając najpierw skarby, a potem po prostu przechodząc szybko.
Wchodzimy do jaskini. Taka uwaga - bardzo dobrze działa tutaj czar Death. W pierwszej lokacji robimy kółko, aż dojdziemy do tyczek, przy pomocy których może poruszać się Sten. Schodzimy raz po schodach, idziemy na wschód i zabieramy ShinyBR. Wracamy, schodzimy po drugich schodach i idziemy prosto do znajdującego się po środku przejścia na następny poziom.
Schodzimy po schodach i idziemy na południe, a potem, gdy będzie można, skręcamy na wschód. Korzystamy ze Stena, aby wejść dalej i zabieramy Buster Bow. Wracamy i idziemy na południe i podążamy prze siebie, ignorując na razie drzwi i idąc dalej po NatureWP. Wracamy do drzwi i przechodzimy przez nie. Najpierw idziemy na północny zachód, zabieramy Shiny Helmet, a potem idziemy na północny wschód i schodzimy po schodach.
Idziemy przed siebie, schodzimy po pierwszych schodkach i idziemy na zachód, dookoła pomieszczenia, ignorując napotkane schody w górę i dalej, aż znajdziemy skrzynię ze Stamina. Wracamy na początek, schodzimy po kolejnych schodkach, robimy kółko, schodzimy po następnych schodkach, jeszcze jeno kółko i zabieramy Power Food. Cofamy się do przed chwilą mijanych schodków, wchodzimy po nich i docieramy do schodów na dół znajdujących się po środku lokacji.
Idziemy na zachód, skręcamy natychmiast na północ, na wschód i na południe, przez drzwi, aby zabrać Hero Armor i Mother Robe. Wracamy przez drzwi i idziemy na zachód i przed siebie, dookoła pomieszczenia, aby znaleźć Crescent Sword. Potem wracamy na początek poziomu, idziemy cały czas na zachód, a potem na północ, by dojść do schodów w dół.
Teraz czeka nas seria małych, podobnych do siebie poziomów. W końcu dojdziemy do większego, Idziemy tam na południe po Holy Shield, a potem na północny zachód po Sun Mask. Wracamy na początek poziomu i idziemy na wschód, a potem na północ, by zdobyć Immortal Ring. Stąd natomiast kierujemy się na południowy wschód po Shadow Dagger. Stąd idziemy na zachód, a gdy będzie możliwość - na południe, by dojść do Dream Bracelet. Po jej zabraniu idziemy raz schodkami do góry i na wschód wąską ścieżką, potem zaś na południe i zachód po Final Knife. Stąd idziemy na zachód, a potem skręcamy na południe i idziemy cały czas w tym kierunku, aż dojdziemy do schodów.
Dologany
Idziemy przed siebie, a gdy wyjdziemy na zewnątrz, zacznie się dłuższa scenka. Po scence raz jeszcze rozmawiamy z obydwoma mężczyznami, a potem wychodzimy na zewnątrz, gdzie zacznie się reminiscencja.
Kontrolując Valerie, idziemy rozmawiamy z mieszkańcami, a potem wracamy do głównego budynku. Po scence znajdziemy się na powierzchni. Idziemy do miasteczka, a tam wchodzimy do kościoła. Po zakończeniu scenek rozmawiamy z mieszkańcami miasta, a następnie wchodzimy do kościoła i na górę, gdzie spotkamy młodszą wersję głównej postaci. Po rozmowie schodzimy na dół, wychodzimy na zewnątrz i idziemy do wyjścia z jaskini.
Po odzyskaniu kontroli nad drużyną schodzimy na dół. Tu w środkowym domu możemy za darmo się przespać, a a także dokupić przedmioty. Figura smoka wyżej pozwala nam zmienić skład drużyny. Gdy będziemy gotowi, wchodzimy do wieży na dolnym poziomie.
Infinity
Polecam przed dalszą podróżą mieć drużynę na poziomach w okolicy 45. Wchodzimy na niebieską płytkę, by zjechać na dół. Następnie idziemy na południe, a gdy dojdziemy do rozwidlenia, idziemy na zachód i przed siebie, by zdobyć Noe's Robe. Potem wracamy do rozwidlenia, idziemy na wschód, a następnie cały czas na północny wschód, aby dojść do drzwi.
Idziemy na północ i rozmawiamy z mężczyzną ubranym na czerwono. Odpowiadamy "tak", i zostaniemy sami, tylko z nim. Wchodzimy po kolei do każdych z siedmiu drzwi i rozmawiamy z naszymi towarzyszami na końcu korytarza - będą znikać po każdej rozmowie (co ciekawe, nie ma wśród nich Bleu). Po zakończeniu wracamy, by móc wejść do środkowych drzwi i porozmawiać z sobą samym. Wracamy i musimy teraz dokonać wyboru. Wchodzimy do środkowego pomieszczenia i na wszystkie pytania odpowiadamy "nie". Potem czeka nas scenka, po której otrzymamy dostęp do ostatecznej smoczej mocy. Przy okazji, jest tu lecznice źródełko, więc można wykorzystać to miejsce jako bazę do ewentualnego expienia.
Wychodzimy stąd, idziemy na południowy wschód, by dojść do schodów, które sprowadzą nas na kolejny poziom. Tu idziemy na zachód, przechodzimy przez drzwi, a potem idziemy na zachód i przed siebie, by zabrać Riot Stick. Teraz idziemy cały czas na wschód, aż dojdziemy do drzwi. Wchodzimy do nich i docieramy do drabiny prowadzącej niżej. Tu idziemy na południe cały czas, a potem przed siebie, by za drzwiami znaleźć Holy Rapier. Wracamy na północ i skręcamy na zachód i idziemy przed siebie, by zejść niżej.
Na następnym poziomie idziemy na północny wschód, ignorując drzwi i migającą kropkę. Idziemy przed siebie, aby zdobyć Dragon Shield. Wracamy i korzystamy z górnych drzwi, za którymi znajdziemy przejście na dół. Idziemy przed siebie, by dojść do świecącego punku. Tu idziemy na północ, aby zdobyć Dragon Armor. Wracamy na południe i idziemy dalej, by dojść do drabiny w dół. Jest tu też smocza rzeźba. Schodzimy na dół. Idziemy na północny zachód, omijamy świecący punkt i zabieramy z za drzwi Dragon Sword. Wracamy do drabiny i wchodzimy po niej na poprzedni poziom. Tam idziemy na północ i wchodzimy do migającego punktu.
Przeniesiemy się do miejsca, gdzie nad nami będą drzwi - na razie je ignorujemy, bo za nimi czeka pierwszych z dwóch finałowych bossów. Warto jednak zapamiętać to miejsce, bo niebawem tu wrcimy. Idziemy na północny wschód, do drabiny. Na następnym poziomie idziemy przed siebie, by dojść do kolejnej drabiny. Schodzimy na dół, po czym idziemy na północ, by dojść do drzwi, za którymi jest uzdrawiające źródełko. To dobre miejsce do nabijania poziomów.
Gdy skończymy, to idziemy dalej na zachód do kolejnej drabiny. Na następnym poziomie czeka nas rozwidlenie. Idziemy na dół po Holy Shield, po czym wracamy i idziemy na zachód, a potem przed siebie, by dojść na kolejny poziom. Tu idziemy ciut na południe, a potem cały czas na wschód, by dojść do skrzyni z Dragon Helmet - uwaga, koło niej jest pułapka. Potem wracamy na początek poziomu i idziemy na południe, by dojść do drabiny. Teraz idziemy cały czas przed siebie, aż dojdziemy do drzwi. Wchodzimy do drzwi, schodzimy na dół i idziemy na zachód, przed siebie, tak wiem, robimy kółko, ale to było nie do uniknięcia, aby zebrać wszystkie najlepsze przedmioty. docieramy do schodów, schodzimy po nich, po czym wchodzimy do teleportu. Omijamy go, wchodzimy do drzwi nad nim i korzystamy z drabiny.
Idąc dalej dotrzemy do kolejnego teleportu - jeśli nasza drużyna jest gotowa (poziom ok. 50, zapas Extractów itd), to wchodzimy do niego. Idziemy do drzwi na północ od nas, leczymy się i wchodzimy w ciemność. Podążamy przed siebie, by w końcu stawić czoła bossowi - temu samemu, którego spotkaliśmy na samym początku gry.
Boss: Barubary
To najsilniejszy boss w grze, mocniejszy w sumie nawet od finałowego. Na początku nie korzystamy ze smoczych przedmian, tylko atakujemy wszystkim innym. Polecam podnieść siłę ataku fizycznego i skupić się na nim, pozostałymi postaciami lecząc. Po pewnym czasie zacznie się scenka. możemy z nim walczyć jeden na jednego lub całą drużyną - w pierwszej opcji jest sporo słabszy.
Barubary atakuje wyłącznie grupowo - najmocniejszymi czarami. Dlatego w tej walce kluczowe jest utrzymani się przy życiu, a dopiero potem atakowanie. Cztery smocze przemiany wsparte paroma innymi atakami powinny go wykończyć. Dlatego najlepiej, aby cała drużyna skupiła sie na leczeniu i przywracaniu AP głównej postaci, podczas gdy oba będzie ciskać G.Dragona.
Po walce idziemy na północ, by znaleźć leczącą fontannę. Od niej kierujemy się na wschód, gdzie znajdziemy teleport. W nowej lokacji idziemy na północ, przechodzimy przez drzwi i docieramy do Evansa. Tu czeka nas scenka, po której zacznie się walka 1 na 1. Używamy w niej odrazu Anfini, by mogła się rozpocząć jej zasadnicza część.
Boss: Deathevn
Phi, w porównaniu z poprzednim, ten tutaj to pryszcz. Ma słabsze ataki i mniej takich grupowych, przez co walka toczy się mniej nerwowo. Polecam na początku zwiększyć siłę ataku fizycznego postaci walczących, odpalić smocze przemiany tyle razy, ile się da i pilnować poziomu HP. Poważnie, jeśli pokonaliśmy Barubary, to z nim nie powinniśmy mieć większych trudności.
Teraz pozostaje już tylko obejrzeć zakończenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz