Patos
Tu rozpoczniemy rozgrywkę. Po rozmowie wybierzemy się na space po wiosce, jest tu sporo przedmiotów do znalezienia. Idziemy w prawo, do domu głównej postaci, ze skrzyni zabieramy Hi Potion, a kolejny - z szafy za łóżkiem. Czytamy dziennik, wychodzimy, po czym idziemy w lewo. W skrzyni koło sklepu znajdziemy Hi Magic. Obchodzimy sklep dookoła, by po prawo od jego szczytu dachu znaleźć ukryte wejście na tyły, skąd zabierzemy Res Ring i Dragon Egg. Idziemy drogą na północ, by przejść przez rzekę. Idziemy w lewo, w beczce za domem jest Life Seed - przedmioty tej klasy są szczególnie ważne, każdy z nich podnosi bowiem nasze statystyki na stałe. Teraz idziemy w prawo, w domu Lamiki znajdziemy w skrzyni sztylet, zaś w studni obok - Revive.
Udajemy się do kościoła, gdzie główna postać może nauczyć się Strong. Następnie próbujemy wyjść z wioski - to rozpocznie długą scenkę. Po jej zakończeniu Seen dołączy do nas. Wychodzimy z Patos, tym razem na dobre.
Świat
Powalczmy trochę, tak by każda z postaci zdobyła jeden poziom doświadczenia. Warto potem wrócić do Patos i kupić za zdobytą kasę nowy ekwipunek. Gdy będziemy gotowi, idziemy do jaskini na północny wschód od wioski.
Patos Cave
Tu rozmawiamy z Iblą, potem skręcamy w prawo i rozmawiamy z nim ponownie. Nauczymy się teraz mechaniki gry, po drodze opróżniając kolejne skrzynie z przedmiotów. Gdy zakończymy rozmowę, wówczas idziemy w lewo i na północ, by opuścić jaskinię.
Świat
Idziemy na północ, by dojść do Tower of Death.
Tower of Death
Zaraz po kilku krokach dogoni na Ibla, który wyjaśni nam działanie mocy SF. To istotny element mechaniki "Lufia 3", więc radzę go nie ignorować. Przed nami cztery piętra wieży, które, jak już powiedziano nam wcześniej, ulegają zmianom w każdej grze. Postarajmy się z każdego piętra pozbierać przedmioty. Na piątym piętrze spotkamy Gadesa. Po scence zacznie się walka.
Boss: Gades
Nie ma co się przejmować, to jest walka z założenia nie do wygrania. Teoretycznie można ją wygrać, ale wymaga to bardzo długiego expienia i posiadania pewnej ilości Hi Bomb. Po walce warto obszukać lewą część zrujnowanego pomieszczenia, mniej więcej po jej środku znajdziemy Bolt Boomer. Następnie możemy zejść na dół i opuścić wieżę.
Świat
Ciut na północny zachód od nas jest kolejna jaskinia, do której oczywiście wchodzimy.
Laphon Cave
Tu idziemy cały czas prosto. Zasadnicza część jaskini, do której prowadzi droga w prawo, jest dla nas obecnie za trudna. Dlatego idziemy przed siebie, by opuścić to miejsce.
Świat
Po wyjściu z jaskini idziemy na południowy zachód, by następnie przejść przez most, dzęk czemu dotrzemy do nowego miasta.
Albano
Idziemy w prawo, w jednej z beczek przed domem znajdziemy Goddess Tear. Następnie idziemy do góry, skręcamy w lewo przy fontannie, by w skrzynce za sklepem znaleźć Miracle. Do tego sklepu prowadzi tylne wejście, dzięki niemu zdobędziemy Awake i Sonic Ring. Dalej w lewo, w kwietniku w rogu znajdziemy Mind Seed. Wchodzimy do domu poniżej - w kominku znajdziemy Miracle.
Potem idziemy przez most na północ, by zaliczyć scenkę, nawet dość podobną do spotkania Dekara z Guyem w Lufia 2. Po jej zakończeniu wchodzimy do domu Fugo. W pomieszczeniu z książkami znajdzemy Miracle na jednej z półek. Na pierwszym piętrze znajdziemy Skill Seed w kominku w pierwszym pomieszczeniu po prawo. Hi-Bomb znajdziemy w malunku na korytarzu. W ostatnim pomieszczeniu jest Wisdom Seed, schowane w szafce po lewo.
Mając to wszystko, możemy udać się do sklepu i kupić sobie to i owo, choć raczej nie starczy nam na wszystko. Następnie wychodzimy z miasta.
Świat
Jeśli nasza drużyna nie jest jeszcze piątego poziomu, to polecam go wbić w okolicy Albano. Potem ruszamy na zachód, by dojść do znajdującej się w piaszczystych okolicach jaskini.
Slani Cave
Tu musimy dotrzeć na poziom piąty. Tam spotkamy poszukiwanego przez nas złodzieja. Po scence obszukujemy pochodnię za miejscem, gdzie stał, aby znaleźć Miracle. Teraz możemy opuścić tę jaskinię.
Świat
Po wyjściu z jaskini idziemy na wschód, by obejść wzgórza, a następnie kierujemy się na północ, by dojść do kolejnego miasta.
Majari
Nie wchodzimy do gospody, ale bierzemy się najpierw za przeszukanie miasta. Zaczynamy od domu w południowo-wschodnim rogu - jest tu Life Seed. W studni przed domem znajdziemy Speed Seed. Idziemy na północ, w beczce koło następnego domu jest X-Potion. Ciut wyżej są trzy pieńki - w tym po prawo jest Body Seed, a w domu obok - Anger Ring. Teraz radzę zapisać sobie grę.
Następnie idziemy do gospody na dole. Wchodzimy od tyłu, bierzemy ze skrzyni Hi-Bomb i rozmawiamy z właścicielem, który pozwoli nam się przespać za darmochę. Po opuszczeniu gospody rozmawiamy z osobą stojącą koło wyjścia, a potem próbujemy wyjść z miasta. Zacznie się scenka, a po niej - walka z bossem.
Boss: Belumie
Możemy go zabić w jedną turę, jeśli użyjemy Hi Bomb, ale polecam tego nie robić na razie. Odradzam dawać jakiś ekwpunek Deiowi. Jeśli nie używamy Hi Bomb, to lepiej leczyć każdą postać, bo w pewnym momencie boss używa ataku Gold Rush, który każdej postaci zabiera ok. 40 HP. Po walce opuszczamy Majari.
Świat
Udajemy się prosto do Albano.
Albano
Tu idziemy do domu Fugo. Przed wejściem rozmawiamy z Melissą. Potem udajemy się do biblioteki i sprawdzamy półki. Jedna z nich okaże się ukrytym przejściem. W zbroi po lewo znajdziemy Miracle, w skrzyni obok - Bug Crush, nową broń dla głównego bohatera. Potem czeka nas już droga do lochu.
To większy loch od poprzednich, bo musimy tu przebyć aż osiem pięter. Gdy dotrzemy na ostatnie, koniecznie skorzystajmy z punktu leczącego. Za kratą obok znajdziemy Leather Shield. Chwilę później czeka nas powtórka z rozrywki.
Boss: Belumie
Walka taka sama jak poprzednio, ale tym razem jest nas tylko dwójka. Tu już zdecydowane polecam używać Hi Bomb. Jedna postać niech leczy, druga natomiast niech atakuje. Nie będzie łatwo, ale powinno się udać. Po walce zabieramy ze skrzyń X Magic i X Potion zaś z resztek złota 100 Gold, High Magic i Trick Ring.
Idziemy dalej, zabieramy ze skrzyni Life Seed i rozmawiamy z Deiem. Teraz można mu już dać jakiś ekwipunek, bo dołącza do nas na dobre. Następnie leczymy się i wracamy na górę. Gdy znajdziemy się się na zewnątrz, zacznie się scenka, a po niej - walka.
Boss: Gades
Nie ma się co starać, to kolejna walka z gatunku nie do wygrania, chyba, że poświęciliśmy masę czasu na expienie i zdobywanie przedmiotów. Tak czy owak, po jej zakończeniu otrzymamy bonusowe 1000 sztuk złota. Potem idziemy w lewo, by porozmawiać z cieślą i odesłać go do Pato. Następnie opuszczamy miasto.
Świat
Idziemy na północ, po drodze zaglądamy do Majari.
Majari
Po pierwsze, porozmawiajmy z dziewczyną, która siedzi wśród kwiatów za gospodą. To otworzy nam dodatkowy quest. Po drugie, skorzystajmy z darmowej gospody. Potem opuszczamy to miasto.
Świat
Idziemy na północny zachód, przechodzimy prosto przez Broffo Cave, a po wyjściu z niej idziemy na zachód i na północ. Znajdziemy tu miasto, zaś trochę na północ od niego - świątynię. Zaczynamy od niej.
Leong Temple
Zaraz po wejściu obszukujemy lewą figurę, by zaleźć Confusion Powder, zaś w tej po prawo znajdziemy Power Seed. Idziemy dalej - w dwóch kolejnych figurach znajdziemy Mind Seed i Fire Boomer. W budynku znajdziemy Sanity Ring w środkowej figurze oraz Croquette w stoliku. Porozmawiajmy z kapłanem, po czym wychodzimy.
Świat
Teraz udajemy się do miasta na południe od świątyni.
Siantao
Zaczynamy od wyszukiwania tego, co cenne. W pojedynczej skrzynce po prawo znajdziemy X-Magic. Idziemy wyżej, wchodzimy do domku, zabieramy Small Boomer z wiadra, wchodzimy na piętro, w szafce znajdziemy X-Bomb, a w skrzyni - X-Magic. Wychodzimy z domu, idziemy w lewo, a potem na północ, w kwiatach za fontanną jest Speed Seed. Do sklepu z przedmiotami wchodzimy od tyłu, by zdobyć Wisdom Seed, Mind Seed, Skill Seed oraz Poison Ring. Po wejściu tam przednimi drzwiami obszukujemy manekin w południowo-zachodnim rogu, by znaleźć Goddess Tear. Wychodzimy, idziemy na południe, w skrzynce koło gospody jest Power Seed.
Zaliczywszy te poszukiwania, idziemy w północno-wschodni róg miasta, by obejrzeć scenkę. Po jej zakończeniu zabieramy Hi Potion z beczki obok. Następnie możemy opuścić miasto.
Świat
Idziemy do świątyni, w której przed chwilą byliśmy. Tam czeka nas w ostatniej lokacji rozmowa z Aimą, która dołączy do nas. Teraz ruszamy na wschód, by dotrzeć do siedziby bandytów.
Gang's Hideout
Niedaleko wejścia czeka nas walka z dwójką strażników - są minimalnie silniejsi od zwykłych stworów, ale to żadne zagrożenie. W tym lochu warto zebrać trochę gotówki, po czym dokupić w Siantao nowy ekwipunek - jest to ważne, bo po zaliczeniu tej lokacji nie będziemy już mogli tego zrobić. Warto by drużyna była na ok. 14 poziomie doświadczenia. Może to trochę zająć, ale wrogowie dają tu sporo expa.
Na ostatnim piętrze znajdziemy Revive w beczce zaraz koło zejścia. Idziemy dalej, skręcamy w lewo, by zabrać Charred Newt z beczki. Potem leczymy się i ruszamy przed siebie, by spotkać szefa bandytów.
Boss: Garland Boss
To trudna walka, dlatego sugerowałam zdobycie najlepszego ekwipunku i wbicie kilku poziomów. Naszym głównym problemem jest to, że ten boss się leczy - gdy jest bliski śmierci, leczy sobie 500 HP. Dlatego warto dobrze liczyć i gdy będzie blisko końca, wyprowadzić serię ataków, która go wykończy, zanim się wyleczy. Jego dwaj pomagierzy wracają, więc można ich zignorować i skupić się na bossie.
Po walce otrzymamy klucz. Następnie idziemy do celi po prawo, uwalniamy mistrza i opuszczamy kryjówkę bandytów.
Świat
Wracamy do Saintao, by w środku miasta zaliczyć scenkę. Po jej zakończeniu oglądamy grób, by zdobyć Hi Power Ring. Aby móc gdzieś odpocząć, musimy wrócić do Majari. Nasza droga i tak prowadzi tam, bo musimy wrócić aż do wieży, którą odwiedzaliśmy już w okolicach początku gry.
Tower of Death
Idziemy do miejsca, w którym walczyliśmy z Gadesem i idziemy na północ, by znaleźć w skrzyni Cold Rapier. Teraz musimy zaliczyć kolejne piętra - te są zdecydowanie trudniejsze od pierwszych. Musimy dotrzeć na dziesiąte piętro - tam jest punkt leczenia. Za nim natomiast czeka nas kolejne starcie z Gadesem, tym razem na poważnie.
Boss: Gades
Teraz już nie ma żartów - na szczęście nasza drużyna nie powinna być bez szans. Gades nie jest już taki silny jak w poprzednich walkach, a my mamy dość sporo mocnych ataków - Holy Attack i Double Kick powinny nam tu pomóc. Po walce opuszczamy wieżę.
Świat
Wracamy do Albano.
Albano
Odwiedzamy posiadłość Fugo, wchodzimy na piętro i rozmawiamy z Etral, by otrzymać od niej Dragon Egg.
Świat
Nasz kolejny cel to Saintao.
Siantao
Tu wsiadamy na statek i udajemy się nim na nowy kontynent.
Caan
Wchodzimy do pierwszego domu i zabieramy Body Seed z półki z książkami. Idziemy dalej, wchodzimy od tyłu do sklepu z przedmiotami, by znaleźć Undead Ring i Ice Boomer. Teraz idziemy w prawo, omijamy gospodę i wchodzimy do domu obok. Zabieramy Miracle ze skrzynki oraz Mind Seed z kuchenki w południowo-wschodnim rogu. W skrzynce koło domu znajdziemy Dragon Fang.
Potem próbujemy wyjść z miasta północnym wyjściem, by obejrzeć scenkę. Po jej zakończeniu możemy ruszać dalej.
Świat
Idziemy na północny zachód, podążając wzdłuż wybrzeża, by w końcu dojść do latarni morskiej.
Deserted Lighthouse
Tu czeka nas droga przez pięć pięter. Na szóstym piętrze spotkamy żołnierza, którego już poznaliśmy w Caan. Polecam przed tym spotkaniem kazać Seenie uleczyć wszystkich, bo zaraz czeka nas walka.
Boss: Tower Snake
HP: 2100
Podstawowym problemem w tej walce będzie to, że Meteor uderza we wszystkie postacie, zadając dość poważne obrażenia. Przyda się tu bardzo First Aid, bo ataki będą zabierać HP wszystkim postaciom na raz.
Po walce Randolph dołączy do nas. Teraz czeka nas kilka kolejnych pięter, tym razem z silniejszymi wrogami. Na dwunastym znajdziemy punkt leczniczy, skrzynie z Ghost Ring oraz Revive, zaś w centralnym miejscu spotkamy księżniczkę, którą atakuje jakiś potwór.
Boss: Devil Grome
HP: 2000
To walka prostsza od poprzedniej. Jego ataki nie są szczególnie potężne, jedyne co może denerwować, to fakt, że używa mocy, która sprawia, że na jedną turę nasze ataki ne trafiają - wówczas lepiej nie korzystać z ataków specjalnych tylko się leczyć.
Po walce księżniczka dołączy do naszej drużyny. Możemy już wyjść z latarni.
Świat
Idziemy prosto na wschód, by dotrzeć do znajdującej się w pasie wzgórz jaskini.
Tomis Cave
Tu idziemy prosto, skręcamy w prawo i wychodzimy drugą stroną.
Świat
Idziemy na południe, by po pewnym czasie dostrzec miasto.
Tomis
Standardowo zaczynamy od skrytek - w skrzyni za gospodą jest Wisdom Seed, zaś w samej gospodzie - X Potion.. Na molo w porcie w beczce jest Potion. Skrzynia w południowo-wschodnim rogu skrywa Magic Pot. Wejście do sklepu z przedmiotami od tyłu da nam Lucky Earring i Sanity Ring. W domku koło sklepu z przedmiotami jest Revive ukryte w kominku. Dom nieco wyżej ma Small Boomer na półce z książkami, natomiast w kościele lewa dolna ławka skrywa Bolt Boomer.
Po zakupach polecam iść do kościoła i załatwić sobie czar "Warp", bo przyda się nam. Polecam kupić co się da, bo na pewien czas będziemy odcięci od zakupów. Wchodzimy potem do budynku koło portu i kupujemy sobie bilet na statek. Następnie idziemy do portu, wsiadamy na statek, by wyruszyć w podróż.
Statek Piratów
Na naszym statku w szafce koło łóżek znajdziemy Life Seed. Teraz idziemy na statek piratów. Po wejściu do zabudowań zabieramy Revive ze skrzyni, Bolt Boomer ze skrzynki. Potem musimy przejść pięć pięter. Na szóstym znajdziemy Revive w skrzyni koło wejścia. W skrzyniach koło łóżek są Widsom Seed i Chill Ring. W szafce obok jest Skill Seed. W beczce na korytarzu jest Power Seed. Potem się leczymy i idziemy do pomieszczenia po lewo, by spotkać piratów.
Boss: Pirates Head
HP: 2500
To dość prosta walka, pod warunkiem, że zignorujemy obydwu pomagierów. Uciekają oni bowiem i po chwili wracają wyleczeni, więc atakowanie ich to wyłącznie strata czasu. Skupiamy się na kapitanie, a powinien stosunkowo szybko zginąć. Nie ma żadnych super mocnych ataków, więc zwykłe leczenie załatwi sprawę. Jedyne, co może drażnić, to paraliż, który narzucać mogą bomby.
Tomis
Po scenkach znowu znajdziemy się w mieście.Udajemy się do domu, gdzie kupiliśmy bilet i rozmawiamy z chłopakiem. Po zakończeniu rozmowy idziemy do portu i rozmawiamy z kapitanem, by popłynąć do kryjówki piratów.
Pirate Island
W skrzyniach po lewo i po prawo znajdziemy Giant Ring i Speed Seed. W skale obok mężczyzny sprzedającego przedmioty jest Goddess Tear. Przed nami dziewięć pięter. Na dziesiątym piętrze znajdziemy Goddess Tear w beczce na rozstajach. Są tu dwie skrzynie z X Potion oraz Potion w pomieszczeniu na wschodzie. W tej lokacji są dwie kolejne skrzynie, do których jednak na razie nie dojdziemy, bo gdy się zbliżymy, wpadniemy w pułapkę. Zacznie się scenka, a po niej walka.
Boss: Aligator
HP: 800
Banał, tyle powiem. Niestety, póki co pozostajemy bez Meplphis. Po walce wchodzimy na teleport na północ, by przenieść się tam, gdzie bylśmy - zabieramy ze skrzyń Dragon's Egg, Miracle i Wing Ring. Wracamy teleportem i idziemy na południe - znajdziemy tu trzy skrzynie z Wisdom Seed, Revive i Wizard Ring. Nieco niżej jest wyjście, którym musimy przejść by pokonać kolejne poziomy tego lochu. Musimy dotrzeć na piętnasty.
Zanim staniemy do walki z bossem, zabieramy z beczek po jego bokach Skill Seed i Hi Potion. Potem wchodzimy na wzniesienie, by zaczęła się walka.
Boss: Pirates Boss
HP: 3500
Przed nami zauważalnie trudniejsza walka od pozostałych. Przede wszystkim musimy mieć drużynę powyżej trzydziestego poziomu, inaczej boss zmiecie nas samą siłą. Walka jest teoretycznie podobna do tej na statku - tu też należy zignorować pomagierów i skupić się na bossie. Ma on jednak zauważalnie silniejsze ataki, w tym i taki, który nas zabija z automatu. Jeśli mamy kilka zachomikowanych Hi Potionów i Goddess Tear, to warto ich tu używać.
Po walce zabieramy skarby z obu skrzyń - X-Potion i Smart Ring, po wydostajemy się na zewnątrz teleportem. Leczymy się koniecznie, rozmawiamy z Keitem i wsiadamy na statek, by zaczęła się scenka. Melphis powróci do nas, dołączy też Deckard, ale oznacza to kolejną walkę:
Boss: Big Squido
HP: 4000
Ma więcej HP niż poprzednik, ale walka jest prostsza, bo jego ataki trafiają maks. dwie postacie na raz. Dodatkowo możemy w tej walce użyć Deckarda, który jest całkiem silnym wojownikiem.
Tomis
Po scenkach wrócimy do tego miasta. Porozmawiajmy z mieszkańcami, załatwmy, jeśli trzeba zakupy, po czym możemy ruszać dalej.
Świat
Podążamy na wschód, tak by przejść przez most, a następnie idziemy na północny wschód, dzięki czemu dojrzymy leśną bramę, do której wchodzimy.
Copley Forest
Wrogowie są nieco mocniejsi, co gorsza, w większości atakują czarami grupowymi, co może boleć. Na poziome piątym czeka nas scenka, po której Seena opuści drużynę. Teraz musimy dotrzeć na poziom dziewiąty. Tutaj zacznie się kolejna scenka, w wyniku której Seena do nas powróci, a dodatkowo dołączy Mousse. To nietypowa postać, nie można mu dawać żadnych przedmiotów poza pierścieniami, a dodatkowo atakuje sam z siebie. W tej lokacji znajdziemy także Good Tree w dużym drzewie na wschodzie. Wyjście z lasu jest na północnym wschodzie.
Świat
Idąc na północ zobaczymy wieżę i miasto. Polecam najpierw udać się do miasta.
Cobe
Zaczynamy od zabierania przedmiotów - w studni koło wejścia do miasta jest Power Seed. W północno-wschodnim rogu miasta znajdziemy Charred Newt w skrzynce. W beczce obok domu niedaleko portu jest Revive, zaś w tym domu w kominku jest Charred Newt. Silent Powder odszukamy w pniu koło gospody, zaś w samej gospodzie w skrzynce jest Weird Ring, w łóżku - Speed Seed, zaś po wejściu do niej od tyłu - Wizard Ring. W sklepie z przedmiotami znajdziemy X Magic ukryte w płaszczu w rogu. Po zakupach i nauce czarów możemy ruszać dalej.
Świat
Idziemy do mijanej przed chwilą wieży.
Tower of Illusion
Przed nami dziewięć pięter do pokonania. NA dziesiątym znajdziemy trzy skrzynie z Life Seed, Sanity Ring oraz Absorber. Polecam dać najważniejszym postaciom Sanity Ring, bardzo się nam przydadzą. Nieco dalej czeka nas scenka, a po niej walka z bossem.
Boss: General Gohl
HP: 4000
Zarówno boss jak i jego pomagierzy uwielbiają używać ataków narzucających Confuse, dlatego właśnie sugerowałam założenie Sanity Ring, które chronią przed tym statusem. Można też używać Champion X, usuwa on go. Tradycyjnie, skupiamy się na głównym bossie, używając najmocniejszych posiadanych ataków. Po walce opuszczamy wieżę.
Świat
Idziemy na zachód, przechodzimy przez most, po czym podążamy nieco na północ, by dojsć do zamku.
Alstadt
Gdy tam wejdziemy, zostaniemy natychmiast cofnięci. Na razie nie możemy się tutaj dostać.
Świat
Wracamy do Cabe.
Cabe
Udajemy się do portu i rozmawiamy z chłopakiem, by wyruszyć w morze. Tam czeka nas dłuższa scenka, po której zacznie się walka.
Boss: Battleship
HP: 5000
Początek może być frustrujący, bo nasze ataki niemal nic mu nie będą robić. Jednak stopniowo, kiedy boss będzie się leczył, jego obrona będzie się obniżać, co sprawi, że nasze ataki będą zadawać coraz więcej obrażeń.
Po walce Deckard dołączy do drużyny, zaś cała nasza drużyna dostanie się po kolejnej scence do Alstadt.
Alstadt
Kupujemy broń i nowe czary - możemy to zrobić u napotkanych ludzi. Następnie musimy się wspiąć dwanaście pięter do góry. Na samej górze znajdziemy sporo przedmiotów - zaraz za lustrem obok schodów jest Bog Boomer, zaś za obrazem na końcu korytarza - Bolt Boomer. Wychodzimy stąd - za lustrem po lewo jest Widsom Seed. Idąc na południe wyjdziemy z zamku - w rogu po lewo u góry jest Body Seed, zaś w drzewie po prawo od wyjścia - Hi Potion. Wracamy do zamku, idziemy na północ, a potem wchodzimy do pokoju po prawo - są tu trzy skrzynie z Mind Seed, Revive i Protect Ring. Świecznik przy wejściu do tego pomieszczenia zawiera Goddess Tear, a świecznik w środku - Charred Newt. W pomieszczeniu po lewo w środkowej półce z książkami jest Miracle. Cofamy sę wchodzimy na górę - w dużym lustrze jest Hi Bomb, a w kominku w pokoju z łóżkiem po prawo - Mind Seed. Tu także możemy się przespać. Po lewo jest pomieszczenie z czterema skrzyniami - są tu Miracle, Sanity Ring, Witch Ring i Goddess Tear.
Po zebraniu wszystkiego polecam przespać się w pokoju księżniczki oraz porozmawiać z dziewczyną, która ją udaje. Następnie idziemy na północ, do sali tronowej. Tu spotkamy Derafa, z którym oczywiście musimy stoczyć walkę.
Boss: Deraf
HP: 5000
Zaskakująco prosty przeciwnik. Jest sam, nie ma żadnych supersilnych ataków, właściwie ta walka to spamowanie IP i powinna się szybko skończyć. Po walce obszukujemy tron, by znaleźć Crown. Polecam teraz udać się do komnaty księżniczki, by się tam przespać. Potem ruszamy na północ, by po pewnym czasie dogonić Derafa, który poszczuje na nas swoją zabawkę.
Boss: Ultimate Weapon
HP: 6000
No dobra, tu będzie trudniej. Polecam korzystać co jakiś czas z czarów leczących całą drużynę, bo działko lubi ataki grupowe. Warto utrzymywać wysokie HP. Gdy bowiem jego HP spadnie do 1000, to w każdej turze może użyć ataku samobójczego, który je niszczy, ale każdej postaci zadaje ok. 200 HP obrażeń, co może wykończyć osłabioną walką ekipę.
Po walce czeka nas scenka. Zabieramy ze skrzyń Godddess Tear i Skill Seed. Teraz wracamy na dół cały czas przed siebie, aż wyjdziemy z zamku i wejdziemy do miasta.
Altstadt
Koniecznie kupmy sobie nowy ekwipunek, a potem ruszajmy na poszukiwania. W beczce koło sklepu jest Antidote, a w beczce w sklepie - Silent Powder. Za domem po lewo jest skrzynka z Awake. W tym samym domu jest Tea na półce z książkami. Gdy przejdziemy przez bramę, idziemy w prawo, by u podstawy wieży znaleźć Widsom Seed. W lufach obu dział za mostem znajdziemy X Bomb.
Świat
Idziemy na południe, przez most na wschód i wracamy do znanej nam już wieży, do której przed chwilą zaprosił nas Amon.
Tower of Illuson
Tym razem przed nami dłuższa droga, bo musimy dotrzeć aż na piętnaste piętro. Oznacza to, że będzie tu trochę wspinania. Na ostatnim piętrze leczymy się, zakładamy najważniejszym postaciom Sanity Ring i idziemy przed siebie. Tam spotkamy Amona.
Boss: Amon
HP: 8000
Niby nie jest silny, ale ma wredną taktykę walkę. Używa ataków, które narzucają całej drużynie Confuse, a potem rzuca Mirror, który odbija czary rzucane na drużynę. W praktyce oznacza to, że z magią leczącą sobie w tej bitwie nie poszalejemy. Na szczęście jego ataki nie są jakieś specjalnie mordercze, co pozwoli nam wygrać dość łatwo. Leczyć się tu należy raczej przedmiotami i umiejętnościami. Po walce opuszczamy to miejsce.
Świat
Znaną nam drogą udajemy się do Alstadt. Tam czeka nas scenka przy wejściu do zamku, po której opuszczamy zamek. Mamy teraz do dyspozycji statek. Dzięki temu możemy załatwić kilka spraw. Najpierw płyniemy prosto na wschód, aż dotrzemy do piaszczystego kontynentu. Nieco na północ powinno być miasto Elcorano. Teraz płyniemy na południe, następnie na wschód i na północ, opływając ten kontynent. W końcu zobaczymy port, a obok miasto. To Tanba i tu wysiadamy.
Tanba
W studni po prawo jest Potion. W północno wschodnim rogu znajdziemy w beczce Confusion Powder. W beczce koło sklepu jest X-Magic. W górnym grobie na cmentarzu jest Life Blade. Przy wschodniej ścianie kościoła znajdziemy Goddess Tear. W szafce w gospodzie jest Bunny Ring, zaś w domku w północno-wschodnim domu jest jest Boomerang. W sklepie z przedmiotami jest skrzynia z Hi Magic, a po wejściu z tyłu Miracle, X-Magic, Goddess Tear oraz X-Potion. Potem zróbmy tu zakupy - sprzęt jest drogi, ale naprawdę dobry. Załatwi to nam zakupy na większą część gry. Teraz możemy opuścić do miasto.
Świat
Płyniemy teraz z powrotem wzdłuż kontynentu i udajemy się do Elcorano.
Elcorano
W skrzynce koło sklepu jest Miracle, zaś w skrzyniach na tyłach sklepu jest Power Seed i Dragon Ring. W beczce za gospodą jest X-Magic, a w gospodzie w beczce znajdziemy Goddess Tear. Potem rozmawiamy z Conasem, który stoi koło fontanny w środku miasta. Potem wychodzimy z miasta.
Świat
Idziemy na południe, a potem na zachód, gdzie znajdziemy wejście do jaskini.
Mistra Cave
W lawie na prawo od wejścia znajdziemy Desitiny Blade. Potem musimy przebyć dziesięć pięter. Na najwyższym znajdziemy po prawej stronie skrzynie z X-Magic i Miracle. Potem idziemy na północny zachód, by się wyleczyć, a potem udajemy się na wschód i walczymy ze smokiem.
Boss: Ancient Dragon
HP: 5000
Wygląda groźnie, ale to pozór, bo jest bardzo prostym wrogiem. Jump Slash Deckarda robi tu naprawdę spustoszenie, Conas będzie dodatkowo atakował co turę. Powinniśmy go pokonać łatwo i szybko. Po walce opuszczamy jaskinię.
Świat
Znaną nam już drogą wracamy do Elcorano.
Elcorano
Po wejściu do miasta idziemy do gospody, by odpocząć. Następnie dziemy na plac, by obejrzeć scenkę, po której zacznie się walka.
Boss: Ancient Dragon
HP: 10 000
Tu będzie trudniej, bo ten smok ma masakrycznie mocne ataki grupowe. Dlatego co turę - dwie używajmy Champion X, bo inaczej łatwo zginiemy. Co ciekawe, tej walki nawet nie musimy wygrać, choć warto, ze względu na ilość punktów. Po walce czeka nas scenka, a po jej zakończeniu możemy opuścić miasto.
Świat
Udajemy się ponownie do Mistra Cave - tym razem strażnik nas przepuści, dzięki czemu wyjdziemy drugą stroną. Podążamy teraz na południe, przechodzimy przez most, by po pewnym czasie dostrzec miasto.
Redwood
W skrzyni koło gospody jest Revive, w ławce na południowym wschodzie znajdziemy Death Powder, zaś w beczce na północnym wschodzie X-Potion. W domu na północnym wschodzie, w kominku jest Life Seed. Podchodzimy do kasyna po środku miasta, nie wchodzimy do środka tylko sprawdzamy róg po prawo od drzwi, koło wody, by zdobyć Skill Seed.
Potem wchodzimy do kasyna. Po scence oglądamy prawy bok stołu, by zdobyć Luck Blade, a potem zabieramy ze skrzyni X-Magic. Teraz rozmawiamy z Ruby. Wchodzimy na górę i zapisujemy się na Monster Track. Potem udajemy się do gospody, by przespać się za darmo. Następnie opuszczamy miasto.
Świat
Idziemy na południe, by dotrzeć do kolejnej jaskini.
Azoles Cave
Tu przed nami dziesięć pięter. Docieramy na górę, zabieramy Hi Power Ring, Mind Seed i Rocket Ring ze skrzyń koło punktu zapisu gry. Potem zaś ruszamy, by obejrzeć dłuższą scenkę i stawić czoła bossowi.
Boss: Big Mouth
HP: 5000
Prosta walka - jego siła opiera się na atakach statusowych, natomiast ataki fizyczne są na tyle słabe, że nie powinny nam nic większego zrobić. Po walce czeka nas kolejna scenka, po niej zaś Ruby dołączy do nas. Zabieramy Speed Seed ze skrzynki i opuszczamy to miejsce.
Świat
Wracamy do Redwood
Redwood
Udajemy się do kasyna, wchodzimy na piętro i rozmawiamy z Laydockiem, który da nam nagrody. Teraz udajemy się do gospody, by przespać się za marne 5 sztuk złota, po czym opuszczamy miasto.
Świat
Wracamy do jaskini, przez którą przechodzimy. Po wyjściu na zewnątrz idziemy na wschód, by dotrzeć do posiadłości.
Leydock Mansion
Zanim wejdziemy do posiadłości, zabieramy Revive ze skrzyni w północno-wschodnim rogu. Potem wchodzimy do środka, idziemy na pierwsze piętro, w skrzyniach w północno-wschodnim pomieszczeniu są Miracle i Goddess Tear, zaś na drugim piętrze w północno zachodnim pomieszczeniu jest skrzynia z Goddess Tear, natomiast niżej - z Dragon Egg.
Schodzimy na pierwsze piętro i rozmawiamy z Laydockiem, który czeka na nas obok stołu. Po scence zostanie nam główna postać i Dei. Teraz idziemy na północny wschód, by przejść przez krótki, pięciopoziomowy loch. Na ostatnim piętrze, koło punktu zapisu, znajdziemy Fire Boomer i Mind Seed. Potem idziemy na południowy zachód, by zabrać ze skrzyń X-Potion oraz Hi Magic. Następnie udajemy się na północ, by odnaleźć resztę drużyny w opałach.
Boss: Leydock
HP: 4000
Nie jest on sam z siebie trudnym przeciwnikiem, problemem mogą być wzywaniu przez niego pomocnicy, którzy po 2-3 turach popełniają samobójstwo, zadając nam silne obrażenia. Dlatego taktyka powinna być taka, że w pierwszej turze walimy najmocniejszymia takami w Leydocka, potem zwykłymi zabijamy jego pomocnika, potem znowu w Leydocka i tak do końća. Powinno nam pójść gładko. Po wygraniu walki opuszczamy posiadłość.
Świat
Zgodnie z sugestią Ruby udajemy się na północny wschód, przechodzimy przez most i idziemy na północ, by dotrzeć do Tanby.
Tanba
Tak, już tu byliśmy, kiedy kupowaliśmy broń. Porozmawiajmy z dziewczyną przy fontannie, by dowiedzieć się o wieży. Kupmy nowy ekwipunek dla Ruby, po czym możemy stąd iść.
Świat
Idziemy na północ, przechodzimy przez Tanba Cave, której na razie nie eksplorujemy, ale wychodzimy z niej drugą stronę, by dotrzeć do poszukiwanej przez nas wieży.
Tower of Sorrow
Przed nami siedem pięter. Na ostatnim leczymy się i idziemy na północ. W dużym pomieszczeniu zabieramy ze skrzyń w rogach X-Magic i Revive, po czym ruszamy na środek.
Boss: Daos
HP: 10 000
To walka, którą w sumie wystarczy przetrwać trzy rundy, potem do akcji wejdzie Jan i ją zakończy. Co nie znaczy, że nie da się jej wygrać. Mamy na to realne szanse za sprawą Ruby. Jej atak Double IP polega na tym, że losowana jest karta, a my wybieramy kolejną. Jeśli wylosujemy wyższą, to siła ataku się podwaja - i tak aż do 24 000. Grając na emulatorze możemy tu znacznie pomóc szczęściu, zapisując stan po każdym udanym losowaniu. W ten sposób możemy go zabić jednym ciosem. Jest to cheat, ale w praktyce pozwala on zabić jednym ciosem każdego bossa w tej grze. Po walce wychodzimy stąd.
Świat
Wracamy do Tanby.
Tanba
Idziemy pod kościół, gdzie czeka nas dłuższa scenka, po niej zaś zacznie się drugie starcie z Daosem.
Boss: Daos
HP: 10 000
Sytuacja jest identyczna jak poprzednio, z tą różnicą, że teraz Jan nam nie pomaga. Musimy go pokonać w trzy rundy, aby wygrać starcie. Jeśli tego nie zrobimy, to walka i tak się skończy, a akcja potoczy się dalej. Po walce do drużyny dołączy Yurist. Możemy opuścić miasto.
Świat
Ruszamy na północ, w okolice jaskini, po czym kierujemy się na zachód, aby dojść do poszukiwanego przez nas miasta.
Mologoro
W północno-zachodnim rogu znajdziemy Body Seed. W północno-wschodnim domu jest skrzynia z Revive. Wchodząc do sklepu z przedmiotami od tyłu znajdziemy Mind Seed i X-Magic. Zaliczywszy to, kupiwszy ekwipunek i nauczywszy się nowych czarów, udajemy się do laboratorium i pytamy o naukowca. Okazuje się, że znajduje się on na wyspie na południu.
Świat
Wychodzimy z miasta i rzucamy czar Warp, aby pojawił się obok nasz statek. Wsiadamy na niego i płyniemy na południe, by po chwili zauważyć wyspę z jaskinią. Lądujemy wchodzimy do niej.
Gologolo Cave
Po przebyciu dziewięciu pięter znajdziemy w skrzyniach X-Magic, Life Seed oraz Goddess Tear. Potem idziemy porozmawiać z Shaią - znajomym z poprzednich części Lufii. Tu czeka nas scenka, co ciekawe, bez walki. Po scenkach wrócimy do Mologoro.
Mologoro
W laboratorium zabieramy ze skrzyń Goddess Tear i Bunny Tray. Potem opuszczamy miasto.
Świat
Wsiadamy na statek, opływamy przylądek, na którym leży Mologoro i płyniemy na północny wschód, wzdłuż lądu, by nieco na wschód od Tower of Sorrow zauważyć budynek. Wysiadamy koło niego i wchodzimy do środka.
Tanba Shrine
Idziemy przed siebie, by ze skrzyń zabrać Power Seed i Goddess Tear. Potem przechodzimy przez dziesięć pięter. Tu zabieramy Goddess Tear z północno wschodniego rogu, zaś X-Magic z południowo wschodniego i na końcu Miracle z północno zachodniego. Potem podchodzimy do kryształu i zaliczamy scenkę.
Tower of Sorrow
Zaczynamy mając tylko Seenę i główną postać. Idziemy na północ, zabieramy ze skrzyni Croquette i rozmawiamy ze starcem, można od niego kupić to i owo. Dopiero teraz wracamy na południe, by się uzdrowić - jeśli to zrobimy wcześniej, to nie zdobędziemy Croquette. Potem idzemy na północ i podążamy aż na dwudzieste piętro, gdzie czeka nas walka.
Boss: Daos
HP: 10 000
To walka nie do wygrania - musielibyśmy mieć dwójkę bohaterów wyekspionych do kosmicznego poziomu, aby ją wygrać. Dlatego lepiej po prostu dać się pokonać. Po walce czeka nas seria scenek, a Shaia dołączy do drużyny na dobre. Znajdziemy się w Mologoro, które opuszczamy.
Świat
Lecimy w okolice Tower of Sorrow, ale na razie zostawiamy wieżę w spokoju i lecimy na południe tak długo, aż zobaczymy miasto otoczone lasem. Lądujemy koło niego i wchodzimy do środka.
Midy
W beczce koło gospody znajdziemy Mind Seed, zaś w północno wschodnim drzewie w szafkach są Skill Seed, Bunny Suit i X-Magic. W beczce obok kościoła jest Miracle. W skrzyniach na tyłach sklepu znajdziemy Hi Potion, Mystery Pn, Bolt Boomer i Miracle. Potem idziemy do sklepu i kupujemy sobie nowy ekwipunek, następnie zaś do kościoła po nowe czary. Tak przygotowani możemy opuścić do miasto.
Świat
Lecimy prosto na północ, do Tower of Sorror.
Tower of Sorrrow
Przed nami długa wspinaczka, bo aż na szczyt, czyli łącznie 20 pięter. Na górze czeka nas czwarte już spotkanie z Daosem.
Boss: Daos
HP: 15 0000
Tu będzie trudniej. Daos jest silniejszy, a jego ataki zwykle trafiają wszystkich, więc używajmy Champion X co turę dla świętego spokoju. Postaciom leczącym załóżmy koniecznie Sanity Ring, bo ataki Daosa często narzucają nam wredne statusy. Po walce możemy opuścić wieżę.
Świat
Wsiadamy na statek i lecimy do Midy.
Midy
Udajemy się do domu w północno-wschodnim rogu, rozmawiamy z kobietą na pierwszym piętrze, po czym opuszczamy tę osadę.
Świat
Lecimy na południe, ciut na wschód, by po pewnym czasie zobaczyć świątynię. Lądujemy obok i wchodzimy do środka.
Rosplett Shrine
Zabieramy Revive i Hi Magic, po czym musimy pokonać dziesięć pięter. Tu na szczycie czeka nas scenka, nie ma natomiast żadnych walk z bossami. Milka dołączy do nas, co zamknie sumę członków naszej drużyny. Zrobiwszy to, możemy opuścić świątynię.
Świat
Wracamy do Midy, po czym lecimy na zachód, aż dotrzemy nad wyspę, na której znajduje się jaskinia. Lądujemy i wchodzimy do środka.
Al Cave
Kolejne dziesięć pięter. Na końcu zabieramy Body Seed, Miracle, Revive i Goddess Tear. Zabieramy kolejną porcję Floatium, ponownie nie walczymy z żadnym bossem. Wychodzimy stąd zatem.
Świat
Udajemy się do Mologoro.
Mologoro
Idziemy do laboratorium i rozmawiamy z asystentami Shai, aby przeprowadzić kolejną modernizację naszego statku. Potem wychodzimy z miasta.
Świat
Wsiadamy na statek i lecimy na południe. Kiedy będziemy nad Midy, wówczas skręcamy na zachód. Lecimy prosto, aż miniemy wyspę z Al Cave, by tuż za nią znaleźć wir wodny. Lądujemy w nim.
Doom Island
To znana nam już z pierwszej i drugiej części gry lokacja. Idziemy w lewo, schodzimy schodami na dół, tu zabieramy z trzech skrzyń Hi Potion, X-Potion oraz X-Magic. Wracamy do góry. Tu idziemy dalej na północ. W kolejnej lokacji skręcamy w prawo, by zabrać X-Potion, potem idziemy przed siebie, aż dojdziemy do zakrętu w lewo, za którym znajdziemy Revive.
W następnej lokacji najpierw obchodzimy ołtarz dookoła, by znaleźć Risk Blade, Miracle i Speed Seed. Potem wchodzimy na ołtarz, by zaczęła się scenka, a po niej - walka.
Boss: Erim
HP: 15 000
Erim ma bardzo silny atak, który narzuca wszystkim Instant Death - w skrajnej sytuacji może nam nawet zabić całą drużynę. Czar Valor będzie tu zatem bardzo potrzebny. Poza tym jej ataki są mocne, ale nie mają żadnych dodatkowych wrednych numerów, więc powinniśmy wygrać, o ile nie skosi nas swoim popisowym atakiem. Po walce zabieramy Speed Seed ze ściany na przeciwko i opuszczamy to miejsce.
Świat
Lecimy na wschód, do Midy, stamtąd na południe, by w okolicach Rosplett Shrine skręcić na zachód. Dolecimy do wyspy, na której jest wieża lądujemy obok i wchodzimy do środka.
Tower of Twillight
W skrzyniach koło punktu leczniczego znajdziemy Miracle. Potem wspinamy się się przez aż dwadzieścia pięć pięter. Zabieramy G. Charm ze skrzyni koło punktu leczącego. Potem zaś idziemy na szczyt, by stoczyć walkę z połączonymi siłami Amona, Gadesa i Daosa.
Boss: Guard Daos
HP: 18 000
Zasada numer jeden - po raz kolejny zakładamy tyle Sanity Ring ile tylko mamy, bo Confusion będzie nam tu narzucane często. Boss ma mocne ataki grupowe, więc leczymy się też cały czas. Najgorszy jest Dark Reflector, który odbija nasze ataki fizyczne. Łatwo nie będzie, co tu kryć.
Po walce czeka nas zaskakująca scenka, zaś zaraz po niej - kolejne starcie.
Boss: Erim
HP: 16 000
Walka jest praktycznie taka sama jak poprzednio, choć ataki Erim są nieco silniejsze. Narzuca sobie też Mirror, więc używanie magii jest tu raczej niezbyt dobrym pomysłem.
Po walce czeka nas kolejna, dłuższa scenka. Po jej zakończeniu opuszczamy tę wieżę.
Świat
Lecimy do wiru, nad którym krąży teraz Doom Island. Wlatujemy do niej.
Doom Island
Idziemy prosto przed siebie, by stoczyć finałową walkę.
Boss: Zalbak
HP: 25 000
To będzie ciężka walka, już choćby z tego powodu, że Zalbak na starcie rzuca Magic Mirror na siebie i na drużynę, eliminując możliwość używania magii leczniczej. Zostają nam zatem przedmioty oraz IP w temacie leczenia. Zalbak atakuje trzy razy na turę, a wiele jego ataków narzuca nam statusy, redukuje HP do 1 lub zabija. Jeśli nie będzie innego wyboru, to zawsze można użyć ataku Ruby, aby go zabić jednym ciosem. Po walce pozostanie nam już tylko obejrzeć naprawdę udane zakończenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz