Etykiety

sobota, 27 września 2025

Tales of Innocence - opis przejścia

 Gra zacznie się od scenki walki, w której sterując Asurą musimy pokonać Hypnosa. Nie jest to szczególnie trudne. Gdy ponownie w nasze ręce trafi kontrola nad poczynaniami postaci, będzie to już Luca. Wychodzimy z domu.


Imperial City Regnum
Po wszystkich scenkach idziemy się do sklepu z hot dogami, który znajduje się w porcie, na zachód od nas. Kupujemy hot dogi i wracamy, by obejrzeć scenkę. Po niej czeka nas kolejna łatwa walka, a po niej Iria dołączy do drużyny. Wybieramy pierwszą odpowiedź, żeby dostać + 14 do przyjaźni z Irią. Otrzymamy też pierwszy miecz. Idziemy na południe, aby opuścić miasto. Gdy znajdziemy się na zewnątrz, skierujmy się na południowy wschód. W ten sposób dotrzemy do mostu. Tu podczas rozmowy wybieramy odpowiedź drugą, a przyjaźń z Irią zwiększy się o 9. Przechodzimy przez most. Idąc bardziej na południowy wschód znajdziemy miasto położone na półwyspie, tuż nad brzegiem morza.



Holy City of Naos
Długo tu nie pobędziemy, bo szybko zostaniemy schwytani i zamknięci z resztą ekipy w więzieniu. W celi pomówmy ze wszystkimi, a potem jeszcze raz z Irią. Podczas rozmowy ze Spadą wybieramy odpowiedź numer dwa, co da nam 14 punktów przyjaźni. Następnie czeka nas egzamin z walkami, niezbyt na szczęście trudnymi. Po tym wszystkim zostaniemy wysłani na front.





Western Battlefield
U jednego z żołnierzy można kupić kilka przedmiotów, w północnej części obozu jest też kilka skrzyń. Wychodzimy z obozu i ruszamy na zwiedzanie okolicy. Podczas rozmowy ze Spadą wybieramy drugą odpowiedź, aby znowu o 14 wzrosła jego przyjaźń. Większość rozdroży dzieli się na dwie trasy, jedna zwykle prowadzi do skrzyni, a druga dalej. Po drodze, poza losowymi wrogami, będzie trzeba pokonać kilku żołnierzy Ratio, na szczęście nie powinno to sprawiać trudności. Po jednej z takich walk dowiemy się, że coś złego dzieje się w obozie. Wracamy, koniecznie zapisując grę po drodze. W obozie czeka nas walka z bossem (podczas rozmowy wybieramy pierwszą odpowiedź, przyjaźń z Irią wzrośnie o 10 a ze Spadą o 20). Po pokonaniu bossa znajdziemy się poza obozem. Skierujmy się na południe, by wrócić do miasta.



Holy City of Naos
Wreszcie możemy zająć się zleceniami z gildii, jeśli oczywiście chcemy. Ale chcemy, zapewniam. Warto robić to w każdym mieście. Podobnie rzecz się ma z kupowaniem nowych broni dla członków drużyny i uzupełnianiem zapasu przedmiotów leczących. By akcja potoczyła się dalej, idziemy do kościoła, a następnie spróbujmy wyjść z miasta. Teraz idziemy do domu położonego tuż obok gildii. Po wszystkim możemy opuścić miasto. Idziemy teraz na południowy zachód.



Naos Base
Wąskie korytarze nie ułatwiają uciekania przed wrogami, ale za to droga jest prosta. Gdy miniemy save point, kilka lokacji dalej przyjdzie nam walczyć z wielkim mechem. Podczas rozmowy po walce wybieramy pierwszą odpowiedź, przyjaźń z Ange wzrośnie o 20. Ange dołączy do drużyny, a kilka lokacji dalej spotkamy Ricardo, który postąpi podobnie. Sugeruję teraz wrócić do save pointa, zapisać grę i dopiero iść dalej, bo przed opuszczeniem bazy czeka na nas jeszcze jeden boss. Wreszcie wyjdziemy na zewnątrz. Wracamy do Naos.



Holy City of Naos
Uzupełniamy ekwipunek nowym członkom drużyny. Aby gra potoczyła się dalej, udajemy się do domu Hartmana. Po wyjściu z niego wybieramy pierwszą odpowiedź, żeby podnieść o 15 przyjaźń Luci i Ricardo. Teraz wracamy do rodzinnego miasta.



Regnum
Idziemy w południowo-zachodni róg miasta. Gdy będziemy już z Irią, udajemy się pod dom Luci i wybieramy pierwszą odpowiedź, a przyjaźń obojga wzrośnie o 18. Następnie udajemy się stąd na zachód, a powinniśmy znaleźć klapę do kanałów. Tu możemy zapisać grę. Rozmawiamy z Hermaną i wchodzimy do jaskiń. Czeka nas tu trochę błądzenia. W znalezionym save pointcie zapisujemy grę, ale najlepiej w innym slocie niż poprzedni. Po odkryciu poszukiwanego grzyba wracamy (podczas rozmowy odpowiedź numer 1 podniesie przyjaźń z Ange o 14). Niedaleko wyjścia zacznie się scenka (pierwsza odpowiedź da 20 do przyjaźni z Hermaną), a po niej walka. Może się ona okazać trudna, dlatego sugerowałam zachować kopię bezpieczeństwa przed wejściem. To pozwoli ewentualnie bezpiecznie dopakować drużynę. Po wyjściu na powierzchnię czeka nas walka Hermany z wielkim facetem. Po niej, podczas rozmowy, wybieramy drugą odpowiedź, a przyjaźń z Hermaną wzrośnie o 12. Ostatecznie dołączy ona do drużyny. Opuszczamy Regnum i wracamy do Naos.



Holy City of Naos
Idziemy do katedry, aby obejrzeć scenkę i zebrać kilka skarbów. Następnie udajemy się do Hartmana. Podczas rozmowy z Ricardo wybieramy drugą odpowiedź, aby nasza przyjaźń wzrosła o 20. Rozmawiamy z żeglarzem, a wyruszymy w podróż.



Ashihara
To pierwszy przystanek. Po pewnym czasie drużyna nam się rozdzieli. Aby akcja potoczyła się dalej, porozmawiajmy z ludźmi i udajemy się z Irią do sklepu z przedmiotami. Tam czeka nas scenka. wybieramy pierwszą odpowiedź, żeby przyjaźń z Irią wzrosła o 18. Następnie, mając znowu zespół w komplecie, spróbujmy wejść do grobowca. Straż stanie okoniem. Musimy więc odszukać dziadka o imieniu Jirochou (jest w południowej części miasta). Po rozmowie z nim wychodzimy z miasta i zabijamy 10 Armaboarów. wracamy do miasta, rozmawiamy z Jirochou (odpowiedź druga zwiększy przyjaźń z Ange o 15) a następnie udajemy się do grobowca. To chyba pierwszy bardziej skomplikowany labirynt w tej grze. Na pierwszym rozwidleniu zachodnia droga prowadzi do skarbu a wschodnia - dalej. Idziemy na wschód, na północ, a potem skręcamy dwa razy na zachód. Znajdziemy tam drzwi do drugiej lokacji. Tu jest wesoło. Idziemy na północ, skręcamy na wschód, następnie na południe, idziemy cały czas przed siebie i na północ aż dotrzemy do rozwidlenia wschód - zachód. Droga na wschód zaprowadzi nas do trzeciej lokacji. Idziemy cały czas na północ, aby znaleźć save point (nareszcie...). Od save pointu idziemy na wschód, na południe i prosto, aby akcja potoczyła się dalej. Teraz wracamy (koniecznie zapisujemy grę). Tuż przy wejściu będzie trzeba pokonać Chitose. Już w mieście, podczas rozmowy z Hermaną wybieramy drugą odpowiedź, a przyjaźń z nią skoczy o 14 punktów do góry. Następnie idziemy do portu i rozmawiamy z kapitanem. Popłyniemy dalej.



Garam
Na początku wchodzimy po schodach na szczyt i rozmawiamy ze strażnikami. Z wejścia do wulkanu zostaniemy przegonieni. Teraz musimy pogadać ze wszystkimi mieszkańcami miasta. Podczas rozmowy z drużyną wybieramy drugą odpowiedź (o 20 wzrośnie przyjaźń z Ange, o 15 z Irią). Po rozmowach z mieszkańcami Garam zostaniemy wpuszczeni do wulkanu. Idziemy przed siebie i skręcamy na czwartym skrzyżowaniu w lewo. Następnie idziemy prosto, a na pierwszym skrzyżowaniu idziemy znowu w lewo. Gdy zacznie się rozmowa, wybieramy drugą odpowiedź, a przyjaźń z Hermaną wzrośnie o 11 punktów. Szukamy zejścia w dół, aby dotrzeć do kolejnej lokacji. Idąc prosto dojdziemy do save pointa. Dalej idziemy w lewo, aż spotkamy Hastę. Walka z nim to dopiero połowa problemu, bo po jej wygraniu czasowo stracimy Lucę. Koniecznie zmieniamy skład drużyny, pamiętając, żeby po drodze zapisać stan gry. Po wszystkim idziemy na wybrzeże i ruszajmy w kolejny rejs.



Galpos
Zaczynamy od standardowego wypytania wszystkich o wszystko. Podczas rozmowy z udziałem Ricardo wybieramy pierwszą odpowiedź, a przyjaźń wzrośnie o 20. Na południowy wschód od wioski są ruiny, dzięki którym wejdziemy do dżungli. Nie jest tona zbyt skomplikowana, prawdę powiedziawszy, do celu dotarłam z marszu, nieco pogubiłam się tylko wracając. Co by jednak ułatwić: na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w lewo, potem idziemy na zachód, następnie na północ i wschód, aż do save pointu. Teraz już tylko prosto przed siebie, żeby stoczyć walkę z bossem. Wracamy do wioski, a tam czeka nas rozmowa, gdzie pierwsza odpowiedź da 17 do przyjaźni z Ange. Przed wyjazdem koniecznie uzupełniamy stan przedmiotów leczących. Wsiadamy na statek i płyniemy do Regnum.



Regnum
To tylko krótka wizyta, bo trzeba udać się pod dom Luci. Potem wracamy do portu, aby akcja potoczyła się dalej.



Grigori Village
Rozmawiamy ze wszystkimi, ale niewiele to da, bo nikt tu nas nie lubi. Zapisujemy grę (najlepiej w osobnym slocie niż wcześniejszy) i rozmawiamy z Ricardo. Już na statku opróżniamy skrzynie i rozmawiamy z postaciami. W rozmowie z Irią wybieramy odpowiedź drugą (+10), w rozmowie z Ange - pierwszą, podobnie jak z Ricardo (w obu przypadkach + 20). Wybór drugiej odpowiedzi w rozmowie ze Spadą da nam + 17, a pierwszej u Hermany + 18. Rozmowa z Codą pozwoli ruszyć akcji do przodu. Teraz musimy stoczyć dwie walki pod rząd, pierwsza z Hastą, druga z mechem. Po wszystkim dotrzemy do nowego miasta.



Merchant City Mamut
Zaliczymy to miasto przelotem, bo nic tu nie ma do roboty, jeśli chodzi o podstawową część gry. Opczamy je i ruszamy na zachód, gdzie znajdują się bagna. Musimy je przebyć. Idziemy prosto, na drugim skrzyżowaniu skręcamy na północ. Teraz przed siebie, aż do save pointa. Stamtąd na zachód a na skrzyżowaniu udajemy się na północ. Teraz prosto, a potem na zachód, żeby stoczyć walkę z bossem. Dalej na północ, aby wyjść z tych bagien. Ale przed nami kolejny obszar. Tym razem to pole bitwy. Idziemy cały czas prosto, omijając wraki i okopy. Pod koniec pierwszej lokacji jest save point, a na końcu drugiej, tuż przy bramie czeka nas kolejna walka z Hastą. Na mapie kierujemy się na północ, gdzie znajduje się następne miasto.



Tenos
Zwiedzamy miasto, rozmawiamy z mieszkańcami i próbujemy wejść do budynku w jego północnej części. Następnie wychodzimy z miasta i udajemy się na południowy wschód, gdzie znajduje się nowa lokacja. Idziemy w prawo, potem na zachód, a następnie kierujemy się na północ, aby dojść do save pointu. Stamtąd idziemy na zachód i prosto, aby dość do celu. Po scenkach czeka nas prosta walka. Niestety, na pewien czas musimy pożegnać się z Ange. Wracamy do miasta, uzupełniamy stan posiadania przedmiotów i udajemy się do budynku, do którego wcześniej nie dało się wejść. Teraz można. To wielka lokacja, pełno tu skrzyń, ale na szczęście droga nie jest specjalnie zagmatwana, a szerokie pomieszczenia sprzyjają unikaniu walk. W szóstej sali skręcamy na północny wschód i idziemy aż do save pointa. Stąd kierujemy się na północ, wchodzimy po schodach na górę, aż dojedziemy do lądowiska airshipa. Tu czeka nas trudna walka z Ange i Albertem. Po niej otrzymamy możliwość skorzystania z Airshipa. Jeśli taka jest chęć, możemy też wyjść, aby zostać od razu przeniesionymi do miasta. Stamtąd w identyczny sposób możemy wrócić na lądowisko. Wsiadamy na pokład i lecimy.



Sky Castle
Uważnie zbadajmy wszystkie zakamarki tego pałacu, dużo tu bowiem skarbów, a na mocnych wrogach możemy nieźle wylevelować drużynę. Aby pchnąc fabułę do przodu, idziemy prosto przed siebie, nie skręcając nigdzie. Uwaga, to jedyne miejsce w grze, do którego nie będzie można wrócić, więc zanim pójdziemy do ostatecznego celu, najpierw zbierzmy wszystkie skrzynie. Gdy wizyta w zamku dobiegnie końca, znajdziemy się na mapie, na pustyni. Kierujemy się do wioski.



Sania Village
Jesteśmy już tuż przed końcem gry. Teraz możemy latać po świecie, wykonywać subquesty, zbierać przepisy - levelować, robić zadania dla gildii, tworzyć bronie. Ot, typowy moment w końcowej części prawie każdego jRPG. Aby ukończyć "Tales of Innocence", lecimy na południowy wschód od Sania Village.



Tower of the Dawn
Idziemy prosto przed siebie, aby znaleść save point. Tuż za nim czeka nas ostateczne starcie z Hastą. Idziemy dalej, cały czas do góry, gdzie czeka kolejny save point. Zaraz za nim następny boss. No tak, tu nie może być łatwo, to w końcu finał. Kolejna wspinaczka, jeszcze jeden save point, a za nim sprawczyni całego zamieszania, czyli Mathias, lub jak kto woli - Overlord. Gdy już stłuczemy jej tyłek, wracamy do Regnum, do domu Luci, by zakończyć grę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz