- Rozwijając głównego bohatera możemy zignorować zupełnie Intelligence - nie używa on czarów.
- Jewele polecam chomikować i używać tylko podczas trudnych momentów.
Mapa Świata
Początek
Na początku tworzymy postacie. Podobnie jak w jedynce, pierwszą postać rozwijamy pod kątem siły, wytrzymałości, szybkości i szczęścia. Drugą postać pod kątem wytrzymałości, inteligencji, i szybkości.
Demon Busters
To lokacja, która jak żywo przypomina początek pierwszej części serii. Ale to tylko złudzenie, bo jest to dużo mniejsza lokacja. Naszym celem jest zabicie Minotaura, który siedzi na czwarty poziomie. Musimy oczywiście kupić sobie broń, zdobyć kilka poziomów. Warto zdobyć Carbunkle, jego ataki prądem się przydadzą. Gdy będziemy gotowi, idziemy do walki.
Boss: Minotaur
HP: 50
Jeśli mamy Carbunkle, to pójdzie nam łatwo, bo jednym atakiem zdejmuje mu jakieś 40% HP. Reszta drużyny niech atakuje, a dwie maksymalnie rundy będzie po problemie.
Po walce otrzymamy Orb of Silence. Mając go, musimy dotrzeć do południowo-wschodniego rogu czwartego poziomu. Tam przeczytamy napis. Po jego przeczytaniu, możemy zanieść Orb of Silence w południowo-zachodni róg. Tu spotkamy Pazuzu, który wyjaśni nam to i owo.
Keihin Shelter
Tu zacznie się prawdziwa gra - niestety, wszystko co zdobyliśmy w Demon Busters, przepadnie. Demonów w schronie nie możemy zwerbować. Na czwartym piętrze otrzymamy 750 dolarów i bronie oraz pancerze. Niemniej, nasza dwójka bohaterów jest słaba. Polecam od razu iść do windy, zjechać na sam dół i wyjść na zewnątrz. Tu się trochę podexpić, zwłaszcza jeśli chodzi o nową postać, złapać demony itd. Na trzecim poziomie jest klinika, gdzie możemy skorzystać z darmowego leczenia.
Niedaleko na wschód od schronu jest zrujnowane miasto, a w nim mały budynek, do którego można wejść. Znajdziemy tam kilku ludzi, którzy udzielą nam porad, a także Bronze Sword. W miasteczku jest także lekarz, terminal oraz Cathedral of Shadows, gdzie możemy dokonywać fuzji demonów. Pozwoli nam to stworzyć jakieś silniejsze istoty, które pomogą nam w walce. Potem wracamy do schronu, by rozprawić się z bossem.
Nebiros
HP: 60
Drużyna na poziomie ok. 10-11 powinna sobie z nim stosunkowo łatwo dać radę, potrafi używać czarów zabijających na miejscu, więc warto zapisać grę przed walką, bo może nam zabić nawet silne postacie.
Po jego pokonaniu opuszczamy schron, idziemy do ruin miasteczka używamy tam terminala. Po zrobieniu tego możemy wrócić do schronu i udać się do Hiroko - da nam ona Fire Seal. Posiadając ten przedmiot możemy opuścić schron na dobre.
Świat
Ruszamy na wschód północnym mostem, który możemy pokonać dzięki Fire Seal. Potem idziemy na północ - jest tu zejście do tunelu oraz ruiny miasta. Zaczynamy do ruin.
Shinagawa
W jednym z budynków jest sklep ze zbrojami, ale ja polecam najpierw wejść do budynku w północno-zachodniej części miasta. Na pierwszym poziomie jest sklep z bronią - kupmy sobie Uzi, a dopiero za pozostałą kasę nowe pancerze. W tym budynku musimy dostać się na trzecie piętro, a potem zjechać z niego windą na pierwsze - tam spotkamy Orthosa, bardzo silnego demona, który pojawia się zwykle w tej serii jako nasz sojusznik. Nie inaczej będzie tutaj. W budynku spotkamy też wyznawcę, który spyta nas, czy jesteśmy Mesjaszem. Jest tu także pierwszy z przedmiotów typu Incense - leczą nas one do pełna i podnoszą na stałe jeden atrybut.
Po środku Shinagawy jest zejście do podziemnego korytarza. Gdy pójdziemy nim w prawo, to pojawi się na drodze Jabberwacky, którego skasujemy z marszu. Po pokonaniu go otrzymamy Salomon Ring. Idąc dalej w prawo wyjdziemy z podziemi po drugiej stronie wody. Wyjście w lewo prowadzi do wyjścia z podziemi położonego tuż obok Shinagawy, mijaliśmy je idąc tam. Gdy wyjdziemy po drugiej stronie wody, na wschód od nas będzie Ariake.
Ariake
Nie ma tu nic "fabularnego", ale jest kilka salonów z grami, w których można wygrać bardzo dużo gotówki. Jeśli gramy na emulatorze, to wygrana w każdym będzie prosta, przez co możemy szybko się wzbogacić. Można tu także kupić przedmioty.
Gdy będziemy gotowi, opuszczamy Ariake i idziemy na północ, a potem mostem na wschód, by znaleźć się równo na północ od Shinagawy. Jest tu Tokyo Tower, czyli nasz kolejny cel.
Shiba
Jest tu medyk, jest Cathedral of Shadows oraz terminal. W środku jest zaś wieża - wejść do niej możemy wyłącznie mając przywołanego Orthosa. W środku musimy dojść do pomieszczenia, w którym znajduje się czarownica, o której słyszeliśmy. By rozpoczęła się z nią rozmowa, także musimy mieć w drużynie Orthosa. Podczas rozmowy należy się z nią zgodzić - wówczas nasz dotychczasowy towarzysz opuści nas, zaś ona zajmie jego miejsce. Tak, jest ona tą samą postacią, która towarzyszyła nam w grze na początku. Nasz kolega zabierze ze sobą Orthosa oraz połowę naszej gotówki i Salomon Ring. Jeśli ne będziemy się z nią zgadzać, to nas opuści - by ponownie z nią porozmawiać, musimy stąd wyjść i wrócić. Istnieje też możliwość, że nas zaatakuje - wówczas pokona nas bez problemu.
Gdy stąd wyjdziemy, warto poświęcić trochę czasu na zdobycie kilku poziomów doświadczenia dla naszej bohaterki, bo jest słabsza.Gdy będziemy gotowi, wchodzimy do położonego nieopodal Roppongi.
Roppongi
Nie mamy tu znowu wiele do zrobienia, ale jest tutaj sklep, w którym możemy kupić sporo nowego ekwipunku dla bohaterki. W barze dowiemy się paru ważnych rzeczy. Zaliczywszy to, możemy stąd wyjść.
Świat
Idziemy nieco na zachód, gdzie znajdziemy wejście do jaskini. Jest to malutka lokacja, w jednym z jej rogów jest Sacred Bell. Drugim rogiem wyjdziemy na górę. Tuż na wschód od nas jest kolejne ze zrujnowanych osiedli.
Shibuya
Jest tu sklep z przedmiotami. Budynek w południowo-zachodniej części jest dla nas niedostępny. Wchodzimy zatem do drugiego. W jego centralnej części na pierwszym piętrze siedzi Balaam - aby do niego dojść, musimy w kasie zapłacić "datek". By móc walczyć z Balaamem, główna postać musi mieć intelligence na poziomie co najmniej siódmym? Jak to zrobić? Po pierwsze, można po prostu wbić poziomy i zdobyć punkty, ale to trudne i szkoda tych punktów. Jest prostsze wyjście. Wejść musimy na drugi poziom, otrzymać od dziadka Water Seal, a potem stąd wyjść i udać się do Ariake, stamtąd zaś na północ i zachód, przez most, po którym możemy przejść mając Water Seal. Jest tam Ginza, gdzie w północno wschodnim rogu znajdziemy budynek ze sklepami, wśród nich taki z ekwipunkiem dla bohatera, a w nim przedmiot podnoszący Intelligence o 2. To wystarczy by podnieść naszą inteligencję do poziomu wystarczającego do spotkania z Baalamem. To skończy się walką.
Boss: Baalam
HP: 150
Kolejny z prostych bossów - nie będzie dla nas wyzwaniem, zwłaszcza, jeśli w Ginzie kupiliśmy sobie trochę nowego ekwipunku i broni, a dzięki kasie z gier w Ariake nie powinno to być dla nas problemem. Po walce zdobędziemy Earth Pillar. Następnie możemy opuścić to miejsce, choć jeszcze tu wrócimy.
Świat
Udajemy się teraz do Ginzy, drogą, którą opisałam powyżej.
Ginza
Jest tu terminal. Północno-zachodni budynek to duże centrum handlowo-usługowe, warto je odwiedzić i kupić sobie wszystko, co tylko się da, jeśli chodzi o broń i ekwipunek. Jest tu także laboratorium cybernetyczne, które się nam niebawem przyda. Potem wychodzimy na zewnątrz i schodzimy do podziemnego przejścia.
Boss: Basilisk
HP: 200
Bossowie w tej grze są moim zdaniem wyraźnie prostsi niż w innych częściach serii, bo nawet bez kombinowania z demonami, giną dość szybko. Ten nie jest wyjątkiem.
Gdy go zabijemy, wówczas wróćmy do miasta i udajmy się do budynku w północno-wschodnim rogu, by otrzymać Amitabha Might. Mając to, wracamy do miejsca gdzie walczyliśmy z bazyliszkiem. Stąd możemy iść w dwie strony. Skierujmy się na zachód, gdzie dojdziemy do Suzuki.
Suzuki
Tę lokację na razie po prostu przejdźmy, nie eksplorując jej, bo wrócimy tu pod sam koniec gry, ale ruszajmy dalej, do Kourakuen.
Kourakuen
Tutaj idziemy przed siebie, aż dojdziemy do skamieniałego Atlasa. Nie możemy go uleczyć tym, co mamy, dlatego cofamy się do drzwi tuż za nim. Tu docieramy do laboratorium. Jeśli mamy Amitabha Might, to otrzymamy tu przedmiot leczący skamienienie. Wracamy do Atlasa i leczymy go, a dzięki temu dołączy do nas. Idziemy dalej, by znaleźć wyjście na górę. Droga prosto prowadzi bowiem do bariery, której na razie nie jesteśmy w stanie przełamać.
W Kourakuen udajemy się do budynku w zachodniej części. Jest tu facet, który się chwali, jakiego to silnego ma demona - nie zgadzamy się z nim, toczymy walkę, dzięki której zdobędziemy Earth Seal. Poza tym są tu salony gier i arena, gdzie nasze demony mogą toczyć walki. Aby fabuła ruszyła naprzód, musimy wyjść na zewnątrz.
Świat
Tuż obok jest kolejny zrujnowany kompleks zabudowań, to nasz następny cel. Nieco dalej na południowy zachód jest Shinjuku - odwiedzimy je później, ale zdecydowanie należy tam na chwilę wpaść już teraz, by aktywować terminal, dzięki czemu będziemy mieć tam czynny punkt teleportacyjny. Pozostałe lokacje i tak są dla nas na razie niedostępne. W każdym razie bierzemy się za eksplorację Ikebukuro.
Zanim to jednak zrobimy upewnijmy się, że mamy silne demony, bo niebawem będziemy ich potrzebować. Do tego będzie nam niezbędne 5000 gotówki.
Ikebukuro
Boss: Apollyon
HP: 350
Nadal nic specjalnego, ma mocny atak, ale nie atakuje zbyt wielu postaci na raz, więc dość łatwo można sobie z nim poradzić. Po walce zdobędziemy Inverted Cross oraz odzyskamy Salomon Ring. Następnie udajemy się na piąte piętro. Tam znajdziemy lokację, której główna postać straci rękę. Od tej pory nie będzie mogła korzystać z komputera, automapy, nie będzie mogła walczyć i będzie tracić HP z każdym krokiem. Trzeba z tym coś szybko zrobić, dlatego windą zjeżdżamy na dół i opuszczamy to miejsce.
Świat
Idziemy do Shinjuku, a stamtąd teleportujemy się do Ginzy.
Ginza
Wchodzimy do budynku z centrum handlowym, aby udać się do laboratorium cybernetycznego. Tutaj za 5000 otrzymamy nową, cybernetyczną rękę. Przywróci nam ona pełną sprawność, a dodatkowo zwiększy ilość możliwych do posiadania demonów do 10. Mając nowe ramię udajemy się do terminala, przenosimy do Shinjuku, a stamtąd idziemy do Ikebukuro.
Ikebukuro
Ponownie wchodzimy na piąte piętro, tam gdzie straciliśmy rękę. Tym razem będziemy mogli wziąć Mercury Pillar. Nic więcej tu na razie nie mamy do zrobienia, więc tą samą drogą co poprzednio udajemy się do Ginzy.
Ginza
Tutaj znowu idziemy do miejsca, w którym walczyliśmy z Basiliskiem, ale teraz kierujemy się w prawo. Potem idziemy prosto przez cały czas, aby dotrzeć do Ueno.
Ueno
Tu wchodzimy do kościoła Deva, do którego wejście jest zachodnim budynku. By nas tam wpuszczono musimy mieć Inverted Cross. Wyjdziemy nim przy pentagramie. Musimy wejść na pentagram, ale tylko wtedy, kiedy będzie Full Moon. Zacznie się scenka, w jej trakcie będziemy musieli pokonać kilka zwykłych demonów, a potem - bossa.
Boss: Leonard
HP: 220
Boss tylko z nazwy, bo padnie równie szybko jak pozostali, z którymi tu walczyliśmy. Po walce zdobędziemy Jupiter Pillar. Następnie wracamy do Ginzy.
Ginza
Teleportujemy się terminalem do Shinjuku, a stamtąd idziemy do Ikebukuro.
Ikebukuro
To już ostatnia wizyta w tym dużym budynku. Wjeżdżamy windą na piąte piętro, po czym idziemy do pomieszczenia z pielęgniarką, która da nam Wind Seal. Zrobiwszy to wychodzimy na zewnątrz.
Świat
Idziemy na zachód, gdzie znajdziemy wejście do jaskini. Próbujemy tam wejść, ale pojawi się Mammon. Zgadzamy się na jego warunki, by otrzymać Bael's Claw. Potem wracamy w okolicę Ikebukuro i idziemy dalej na wschód do Kourakuen.
Kourakuen
Schodzimy do podziemi i idziemy korytarzem do bariery, która poprzednio blokowała nam dalszą drogę, ale teraz, dzięki posiadaniu Bael's Claw, nie będzie już dla nas problemem. Dzięki niej dotrzemy do nowej lokacji - podziemi Shinjuku.
Podziemia Shinjuku
To największa z dotychczasowych lokacji w grze, liczy aż sześć poziomów. Znajdziemy tu aż trzy Incense - polecam je zachować i nie zużywać ich na razie, przydadzą nam się bardzo za jakiś czas. Są tu także gdzieniegdzie dziury, którymi można spaść na niższe piętra. To dobra lokacja, aby zdobyć nieco expa, choć niestety nie ma tu żadnych punktów usługowych. Na samej górze spotkamy naszego towarzysza z początku gry, który poszczuje na nas Orthosa. Ale to bardziej formalność. Po walce z nim lepiej jednak się dobrze przygotować, bo czeka nas pierwszy trudniejszy boss w grze.
Boss: Pazuzu
HP: 900
Już ilość HP w porównaniu z poprzednimi bossami może zwracać uwagę. Choć ataki Pazuzu nie są mordercze, to jednak walka z nim trwa długo, zatem trzeba się nastawić na częste leczenie, bo jest to pierwszy boss, który może nam poważnie przerzedzić szeregi drużyny. Po wygranej walce otrzymamy Mars Pillar i Pazuzu Head. Teraz możemy stąd wyjść (dziura na poziomie piątym, po jego środku pozwoli nam szybko spaść na poziom pierwszy).
Wróćmy teraz do Kourakuen, a stamtąd na piechotę do naziemnej części Shinjuku.
Shinjuku
Teraz, mając Bael's Claw, możemy wejść do budynków. Jest tu sporo nowego ekwipunku do kupienia w sklepach, z tym, że kosztuje kosmiczne pieniądze, więc w razie czego warto skoczyć do Ginzy, by wygrać trochę gotówki w grach losowych. Potem schodzimy na dół, by długim korytarzem wyjść na zewnątrz i udać się na północ, gdzie znajdziemy nowe miasto.
Nakano
Są tu tylko dwie rzeczy - sklep z ekwipunkiem dla głównego bohatera - ceny także kosmiczne oraz budynek, w którym członek kościoła Mesjasza zdradzi nam hasło. Potem możemy wrócić do Shinjuku i wyjść na zewnątrz.
Do kolejnego etapu dobrze jest się przygotować. Jeśli od pewnego czasu nie tworzyliśmy sobie demonów, to teraz zdecydowanie warto to zrobić. Polecam kupić też trochę przedmiotów leczących truciznę.
Świat
Teraz idziemy na północ, do bramy, której pilnował Mammon. Gdy damy mu głowę Pazuzu, wówczas ucieszy się, po czym nas zaatakuje.
Boss: Mammon
HP: 400
Choć jest słabszy od Pazuzu, to jest pierwszym w tej grze bossem, który ma atak zabijający z automatu - Mudo. Na szczęście używa go rzadko i raczej niecelni, ale jeśli trafi główną postać, to przegramy walkę.
Po wygranej walce przejdziemy przez krótki korytarz, po czym wyjdziemy u góry. Teraz ruszamy na wschód. Dzięki Wind Seal przejdziemy przez zerwany most. Podążamy dalej, mijamy górę i schodzimy na południe, przekraczamy trujące bagna. Tak dojdziemy do świątyni.
Nishirai Daishi
To niezbyt duży obszar, ale niemal całkowicie zaciemniony, więc można tu trochę pokrążyć, zanim znajdziemy cel, czyli bossa. Czar Mappara będzie nam tu ratować życie. Warto jednak tutaj spędzić trochę czasu i powalczyć, bo można zdobyć sporo expa, a będzie to nam niebawem potrzebne. Dlatego właśnie wcześniej radziłam stworzyć sobie mocniejsze demony. Jest to o tyle ważne, że wkrótce będziemy potrzebować głównej postaci na 40 poziomie, a do Nishirai Daishi już nie wrócimy.
Boss: Vritra
HP: 400
Ma dość mocne ataki, więc jeśli mamy słabe demony, to może nam je pozabijać. Gdy go pokonamy, to otrzymamy Venus Pillar.
Świat
Po jego pokonaniu znajdziemy się na zewnątrz. Ruszamy na południe, poprzez trujące bagna. W końcu dojdziemy do niewielkiej górki - jest w niej terminal Dream Island. Dobrze jest skorzystać z niego i skoczyć do Shinjuku by w punkcie sprzedaży wymienić posiadane klejnoty na przynajmniej jedną Core Shield. Niebawem się nam przyda.
Polecam teraz zapisać grę. Jeśli wcześniej nie tworzyliśmy mocniejszych demonów, to teraz jest ostatni dobry moment. Zróbmy też koniecznie wszystkie niezbędne zakupy. Od terminala idziemy na południe - przez wschodni most nas nie przepuszczą, więc idziemy przez zachodni, by dojść do pomostu. Podchodzimy do pomostu - jeśli mamy Earth Seal, to popłyniemy dalej, ale po drodze złapie nas potwór i połknie.
Zaratan
To jedna z najtrudniejszych lokacji w grze, a na pewno najbardziej męczących. Pełno tu bowiem pól, które nam odbierają HP. Dlatego ideałem jest odesłać demony, z walk po prostu uciekać, a jak najkrótszą drogą iść po Saturn Pillar w północno-wschodni róg. Można wykorzystać zachomikowane Incense, by leczyć naszą towarzyszkę, gdy skończy się jej MP - dlatego właśnie sugerowałam odłożyć je sobie na ten moment. Gdy będziemy mieć już Saturn Pillar, wówczas idziemy w północno-zachodni róg (tuż koło miejsca startu). By się stąd wydostać, musimy zapłacić połowę posiadanej gotówki.
Świat
Zostaniemy przeniesieni na drugą stronę mostu, przez który poprzednio nas nie chciano przepuścić. Teraz możemy go przekraczać bez ograniczeń. Na wschód od nas jest Bael's Palace. To będzie jeden z naszych następnych celów. Jeśli jednak mamy główną postać na poziomie 40, to możemy zrobić coś jeszcze. Jeśli nie, to warto się wziąć za eksplorację Bael's Castle i tam nieco podlevelować głównego bohatera - wrogowie dają sporo expa, więc powinno to pójść szybko.
Gdy będziemy mieli wreszcie 40 poziom, wówczas teleportujemy się do Shiby, a stamtąd idziemy do Shibuyi.
Shibuya
Tutaj wchodzimy do budynku w południowo-wschodnim rogu, do którego poprzednio dostać się nie mogliśmy. Teraz, mając hasło, które poznaliśmy w Nakano, będzie to możliwe.
To nieduża lokacja, najlepiej przed wejściem odesłać demony do komputera. Przeciwnicy są tu słabi, ale jest tu trochę punktów kontrolnych, na których wszyscy członkowie drużyny tracą HP. Na trzecim piętrze znajdziemy komputer, który umożliwi nam zagranie w Devil Busters, grę, którą znamy z początku rozgrywki.
Tu mamy tylko jedną rzecz do zrobienia - udajemy się do windy, zjeżdżamy ją na pierwszy poziom i idziemy do miejsca, gdzie walczyliśmy Minotaurem. Spotkamy tam Cerberusa. Dołączy on do nas, co jest bardzo ważne. Mając go w drużynie możemy opuścić to miejsce.
Świat
Teraz musimy się udać do Kourakeun - najlepiej teleportować się do Shinjuku i stamtąd iść do celu.
Kourakuen
Mając Cerberusa wchodzimy na arenę i wybieramy go do walki. Cerberus powinien pokonać kolejno pięć demonów, dzięki czemu zdobędziemy Sun Pillar. Mając go, możemy się wziąć na serio za eksplorację Bael's Palace.
Bael's Palace
To spora lokacja, w której można naprawdę wzmocnić drużynę. Po pierwsze, są tu nowe sklepy z ekwipunkiem. Po drugie, na czwartym poziomie możemy spotkać w walkach Lokiego - nie jest on potężny, a daje masę expa. Wreszcie, w walkach można zdobyć Hekaton Axe - potężną broń do walki wręcz o sile ataku 55!
Na czwartym poziomie spotkamy naszego towarzysza z początku gry - poszczuje on na nas kilka słabych demonów, po czym zniknie. Przed ruszeniem za nim lepiej uleczyć drużynę, bo tam czeka nas walka z bossem.
Boss: Bael
HP: 1600
Bael nie jest taki mocny, na jakiego wygląda, a jeśli mamy Hekaton Axe, to ta walka będzie fraszką. Odradzam tu używania ognia, bo Bael odbija te ataki. UWAGA: po walce zamieni się w żabę. Nie zabijamy jej, ale zabieramy ją ze sobą, bo to pozwoli nam mieć dostęp do obu zakończeń w grze. Otrzymamy także Orb of Sorrow. Teraz możemy stąd wyjść.
Świat
Po wyjściu z zamku idziemy do terminala na północy i teleportujemy się do Shinjuku. Stamtąd idziemy na północny wschód do Kourakuen.
Kourakuen
Tu schodzimy do podziemi. Zawracamy nimi, by dojść do korytarza, w którym są dwa wejścia w lewo. Wchodzimy do pierwszego z nich, gdzie spotkamy Tiamata.
Boss: Tiamat
HP: 1000
Gdy go mijaliśmy po raz pierwszy, to by nas zmiótł, teraz jednak to my zmieciemy go bez większych trudności.
Po wygraniu tej walki możemy iść dalej i wyjść na zewnątrz.
Świat
Znajdziemy się w kraterze. Idziemy do środka, by umieścić tam filar, będący połączeniem wszystkich zgromadzonych przez nas w trakcie gry. Gdy to zrobimy, musimy go obejść dookoła ruchem przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Czasem trzeba to zrobić ze dwa-trzy razy, by się udało. W końcu jednak pojawi się zamek, do którego wkraczamy.
Zamek ten jest tak naprawdę łącznikiem między światem ludzi a piekłem. Po przejściu przez niego znajdziemy się w piekle. Tuż obok będzie niewielka kapliczka. Ona pozwala nam się przemieszczać po piekle, w miarę, jak będziemy zdobywać kolejne klejnoty. Na razie mamy tylko Orb of Sorrow, który pozwala się nam przenieść do Valley of Sorrow.
Uwaga: w piekle polecam chomikować Jewele oraz przedmioty typu Incense - przydadzą się nam w pewnym momencie bardzo, więc nie zużywajmy ich za dużo.
Valley of Despair
Po przeniesieniu się znajdziemy się niedaleko kapliczki, którą możemy wrócić. Nieco zachód znajdziemy Gloomy Village - jest tu sklep z ekwipunkiem, terminal oraz lekarz. Wykorzystajmy fakt obecności terminala, bo zanim ruszymy dalej, będą nam potrzebne określone demony, a konkretniej - Undine i Gnome.
Zaczynamy od teleportowania się do Hanedy i tu łapiemy Harpy. Potem wracamy do Gloomy Village, wchodzimy do jaskini na południe i łapiemy tam trolla. Wracamy do Hanedy i tworzymy z fuzji Harpy i Trolla - Undine.
Następnie potrzebujemy Gnome. W tym celu łapiemy kolejną Harpy w okolicach Hanedy. Potem teleportujemy się do Shinjuku, idziemy na północny wschód do Ikebukuro i wchodzimy do podziemi. Tu musimy złapać Rusalkę. Wracamy do Hanedy i tworzymy Gnome dzięki fuzji Rusalki oraz Harpy. Majac te dwa demony, możemy wcąż się na dobre za eksplorację tego obszaru.
W okolicy jest kilka lokacji, które należy spenetrować. Zaczynamy od dwóch najbliższych.
Niedaleko wioski są dwa zejścia do podziemi, które możemy zwiedzić. W obu podziemiach są nowe przedmioty do zabrania. Aby posunąć grę naprzód musimy wejść do jaskini południowej i wyjść jej drugą stroną.
Gdy znajdziemy się na południu, znowu będziemy mieć do dyspozycji dwie jaskinie. Pierwsza, wiodąca ku północy, prowadzi do ślepego zaułka. Naszym celem jest druga, znajdująca się na południu. Jest ona dość duża i ma kilka wyjść.
Wyjście zachodnie prowadzi do Sad Village - jest tam sklep z ekwipunkiem oraz Catherdal of Shadows. Aby jednak podążać dalej, musimy opuścić tę jaskinię południowym wyjściem.
Dzięki temu dotrzemy do miejsca, gdzie są dwa zejścia do jaskiń. Zaczynamy od pierwszego.
Tutaj musimy odnaleźć lokację z sadzawką, w której trzeba będzie pokonać wroga - to zwykły demon. Po walce będziemy musieli wyjść. Wracamy do tego pomieszczenia - Undine (musimy ją mieć, o czym pisałam wyżej) powie nam, że chce zanurkować. Pozwalamy jej na to i czekamy. Gra zapyta nas o to kilka razy, za każdym razem odpowiadamy, że czekamy dłużej. Undine w końcu wypłynie i da nam Flood Tide Orb. Teraz możemy wyjść z tej jaskini i wejść do drugiej, tej bardziej na południu.
Tu musimy dotrzeć na drugi poziom. Tam czeka nas starcie z bossem.
Boss: Asmodai
HP: 2500
Ma całkiem mocne ataki, w tym grupowe, dobrze jest tu mieć jakiegoś demona leczącego, bo nasza bohaterka może nie nadążyć z leczeniem. Po wygranej otrzymamy Orb of Insanity. W pomieszczeniu obok spotkamy Izanami - zleci on nam uratowanie Izanagi. Mając to wszystko zaliczone, możemy opuścić to miejsce - aby zrobić to szybko, najlepiej rzucić czary Traesto i Trastart, które przeniosą nas na zewnątrz, a potem do terminala.
Świat
Z Gloomy Village idziemy na wschód, by wrócić do punktu startowego piekła. Wchodzimy do kapliczki położonej obok zamku. Teraz mamy dostęp do nowej lokacji, do której się zatem udajemy.
Fields of Lunacy
Nieco na północ od nas jest Crazy Village - mamy tam terminal, sklep z bronią, punkt leczniczy oraz Catherdal of Shadows. Na południowym wschodzie jest otoczony płomieniami zamek. Aby tam wejść musimy wejść w niszę między ogniem - wówczas zostaniemy zapytani o użycie Flood Tide Orb. Dzięki niemu w ścianie ognia zrobi się otwór, którym przejdziemy dalej wejdziemy do zamku.
Castle of Madness
To spora lokacja i niezła kopalnia expa - zwłaszcza, jeśli spotkamy Seta, za którego dostajemy masę doświadczenia. W podziemiach spotkamy Izanagi, do komnaty której wejścia broni słaby demon. Niestety, na razie nie możemy jej pomóc, ale warto zapamiętać to miejsce, bo jeszcze tu wrócimy. Na piątym poziomie czeka nas oczywiście walka z bossem.
Boss: Belial
HP: 2500
Ma stosunkowo mocne ataki grupowe, więc jeśli nie rozwijaliśmy ostatnio naszych demonów, to może być nawet ciężko. Po wygranej otrzymamy Orb of Anger. Mając go, możemy wrócić do startowej lokacji piekła i rozpocząć eksplorację nowego segmentu.
Lands of Rage
Zaraz na początku, obok miejsca, do którego się przeniesiemy, mamy dwa wyjścia na północym wschodzie, jedno mniejsze, drugie większe. Mniejsze na razie ignorujemy, wchodzimy do większego, które jest krótkim korytarzem. Teraz podążamy na wschód, by dotrzeć w końcu do wioski. Mamy tu Terminal, punkt leczniczy, Cathedral of Shadows oraz sklep z ekwipunkiem. Są też dwie ważne rzeczy do zrobienia. Po pierwsze, w barze kupujemy pierwszy posiłek z listy, zaś w jednym z domów rozmawiamy i godzimy się odszukać zaginione dziecko.
Wracamy na początek tego obszaru i korzystamy z mniejszego wejścia - spotkamy tu żółwia, który umożliwiał nam pokonywanie przeszkód wodnych w świecie ludzi. Dajemy mu posiłek, by się przedostać na drugi brzeg. Tu idziemy na północ, by dojść do bramy. Aby ją otworzyć, musimy mieć w drużynie Gnome (o czym wspomniałam na początku piekła).
Loch za bramą ma dwa piętra. Na jego końcu jest Echidna - bardzo prostu i słaby przeciwnik, po jej pokonaniu otrzymamy Dull Orb. Następnie wyjdziemy na most. Dojdziemy nim do kolejnej dwupiętrowej lokacji - na jej niższym poziomie czeka nas trochę zabawy z teleportami. Gdy wyjdziemy z tej lokacji, wprost na prawo od nas będzie duży budynek. To nasz kolejny cel.
Temple of Moloch
To niezbyt duża lokacja, ale może być uciążliwa - jest tu trochę pułapek, a także kilka pól, które nas obracają. Mamy tu jednak kilka rzeczy do zrobienia. Po pierwsze, odnaleźć dziecko, o którym wspominano nam w wiosce. Po drugie, zdobyć Revival Incense, które nam się za jakiś czas przyda. I po trzecie, musimy zdobyć kolejny z przedmiotów pozwalających nam eksplorować piekło. Chroni go właściciel tej świątyni.
Boss: Moloch
HP: 2000
Bardzo odporny typ, z z mocnymi atakami. W tej walce przyda się więcej niż jedna postać lecząca, bo leczenia będzie sporo. Po wygranej zdobędziemy Orb of Doubt. To wszystko, co było tu do zrobienia.
Wracamy do wioski i idziemy do domu, gdzie proszono nas o odzyskane dziecka. Teraz w podziękowaniu otrzymamy klucz do wieży. Jest to opcjonalna lokacja, którą jednak warto odwiedzić. W tym celu wychodzimy z wioski i idziemy na południe, by nad brzegiem rzeki znaleźć wieżę.
Belphegor Tower
Wieża ta ma cztery poziomy, zaś naszym celem jest dotarcie na czwarty, gdzie znajduje się boss.
Boss: Belphegor
HP: 1000
Ma stosunkowo niewiele HP i to jest dobra wiadomość, ponieważ jest odporny i całkiem silny. Po walce otrzymamy Vajra - jeden z najlepszych mieczy w grze. Po zrobieniu tego możemy wracać do punktu startowego i wybrać się na nowy obszar.
Zanim to jednak zrobimy, możemy pozwolić sobie na skok w bok, który pozwoli nam zdobyć niedługo silnego demona. Udajemy się teleportem w okolice Ginzy i tam łapiemy Aero. Potem udajemy się w okolice Ueno i łapiemy Okyupete - z tej dwójki tworzymy Sylph.
Forest of Confusion
Zła wiadomość jest taka, że tutaj w lokacjach nie działa nam komputer - nie możemy przywoływać nowych demonów ani korzystać z automapy. Stąd też tutaj postaram się dokładniej opisać jak najkrótszą drogę poprzez ten fragment piekła.
Zaraz po przybyciu na miejsce widzimy dwa zejścia na południe - wschodnie i zachodnie. Korzystamy z zachodniego by wkrótce zauważyć zejście do podziemi. Lokacja składa się z dwóch pięter. Na niższym w południowej części, w jednym z zaułków będziemy mogli użyć Sylph, by uwolnić Sword Knighta. Gdy to zrobimy, Sylph zaproponuje nam fuzję z nim - lepiej odmówić, bo jest bardzo silny, a po fuzji otrzymamy dużo słabszego demona. Aby wyjść z tej lokacji, musimy opuścić ją południowym wyjściem na pierwszym poziomie.
Gdy znajdziemy się na zewnątrz, skierujmy się na południe, znajdziemy tu Sleepy Village. Jest tu terminal, Catherdal of Shadows, punkt leczniczy i sklep z ekwipunkiem. Tuż obok wioski jest pomost wiodący do kryształowego zamku - na razie trzymajmy się od niego z daleka, nie podchodząc za blisko. Zamiast tego idziemy do jaskini położonej na północny wschód od niego.
Gdy tam wejdziemy, będzie zupełnie ciemno - robimy jeden krok na wschód, a potem jeden na południe, by wejść na jasny obszar. Korytarzem idziemy prosto, by wyjść na zewnątrz. Teraz podążamy na północ na zachód, po pewnym czasie zobaczymy wieżę. Oto nasz cel.
Wieża ta ma pięć niedużych pięter, przy czym jest tu trochę dziur, co może uprzykrzyć nam życie. Na piątym piętrze spotkamy miejscowego bossa.
Boss: Mitra
HP: 3000
Nie jest szczególnie silny ani groźny, choć ma bardzo dużo HP, za to nagroda to Lucifer's Armor, najlepsza zbroja w grze. Niestety, aby jej używać, nasz bohater musi mieć Vitality 30 oraz Inteligence 25, a to ostatnie jest niezbyt prawdopodobne. Po walce wracamy do Sleepy Village.
Teraz dobrze jest upewnić się, że mamy na stanie przynajmniej jednego demona z czarami leczącymi. Przyda się trochę przedmiotów leczących zatrucie. Gdy będziemy gotowi, podchodzimy do zamku położonego koło wioski. Tam zostaniemy uśpieni, zaś Astaroth porwie naszą towarzyszkę. Aby ją odzyskać, ruszamy do jego zamku.
Astaroth Castle
Tak, musimy tę lokację przebyć bez naszej koleżanki. Dlatego właśnie sugerowałam wcześniej chomikowanie Jeweli oraz posiadanie demona z dobrą magią leczącą. Przed nam pięć pięter, jest tu też trochę dziur i pułapek, żeby nie było tak miło. Na piątym piętrze czeka na nas sam Astaroth.
Boss: Astaroth
HP: 3000
Brak towarzyszki da się nam w tej walce mocno we znaki, bo nie dość, że ma dość silne ataki, to dość często jeszcze zatruwa. To zdecydowanie jedna z najtrudniejszych walk z bossami w tej grze. Po jej wygraniu nasza koleżanka do nas wróci, a my otrzymamy Orb of Fear. Opuszczamy teraz ten obszar i udajemy się teraz do Angry Village i tam kupujemy w barze Gorgeous Set (ostatni na liście) - będzie nam za chwilę potrzebny.
Zaliczywszy to, wracamy z powrotem na początek piekła i przenosimy się do kolejnej lokacji.
Mountain of Horror
To najkrótsza z lokacji w piekle. Zaraz po przeniesieniu się staniemy przed bramą, przez którą musimy przejść, aby móc podążać dalej.
Po przejściu przez pierwszą lokację wejdziemy od razu do Village of Flies - możemy tu skorzystać ze standardowych usług. W jednym z domów mieszka facet, który w zamian za Gorgeous Set da nam Palace Stone. Teraz opuszczamy wioskę północnym wyjściem i przechodzimy dwa poziomy, by wyjść na zewnątrz.
Na zewnątrz jest całkowicie ciemno, nic nie widać i łatwo się pogubić. Aby nie zginąć tu marnie, podam dokładnie kierunek drogi. Po wyjściu idziemy cały czas na północ. Gdy nie będziemy mogli iść już dalej, wówczas kierujemy sie na zachód i robimy 2-3 kroki. Potem robimy 2-3 kroki na północ. Wreszcie skręcamy na wschód i idziemy do końca, by dostać się do nowej lokacji.
Pałac Beelzebuba jest dość nieprzyjemnym miejscem, ponieważ składa się w większości z zaciemnionych obszarów, co utrudnia nieco poruszanie się po nim. Ale dobra wiadomość jest taka, że tutaj nie trzeba walczyć z bossem - pod warunkiem, że po tym, jak pokonaliśmy Baela i ten zamienił się żabę, zabraliśmy tę żabę ze sobą. Gdy spotkamy Beelzebuba, wówczas poprosi on nas o możliwość połączenia się z Baelem. Obaj stworzą Baala - bardzo silnego demona, który nam się przyda aby uzyskać najlepsze zakończenie gry. Przemieni onam także Palace Stone w Palace Ring.
Teraz wracamy na początek piekła i lecimy do Fields of Lunacy. Udajemy się tam do Castle of Madness i schodzimy na niższy poziom, by odwiedzić pomieszczenie, w którym był duch Izanami. Używamy tu Revival Incense, by obejrzeć scenkę. Jeśli planowaliśmy coś jeszcze kupić w sklepach w piekle, to jest to ostatni moment, bo po zaliczeniu ostatniej lokacji nie będzie już można tu wrócić. Mając to za sobą, możemy wrócić na początek piekła i odwiedzić ostatnią z lokacji.
Remote Island
Zaraz po wylądowaniu na miejscu idziemy na południe i wchodzimy do wieży. Nie jest tona duża, a wrogowie są tu słabi. Na trzecim poziomie spotkamy Izanami, która wyśle nas teraz do ostatniej miejscówki w piekle, czyli na wyspę z pałacem Lucyfera.
Pałac jest duży, ale niestety pusty. Powiedziałabym, że to rozczarowujące, bo liczyłam na więcej. Wchodzimy zatem na poziom czwarty. Upewnijmy się, że mamy jedno wolne miejsce na demona. Potem rozmawiamy z Lucyferem, który dołączy do nas (pod warunkiem, że mamy Baala) i da nam Lucifer's Sword, najlepszy w grze miecz, który jednak wymaga, aby główna postać miała inteligencję co najmniej 20, a zatem szanse na to są niewielkie. Po rozmowie wrócimy na główną wyspę. Nie będzie już można chodzić po piekle, musimy wrócić do naszego świata.
Świat
Wyjdziemy w leju po wybuchu. Idziemy do niedalekiej lokacji, przechodzimy korytarzem, tam gdzie walczyliśmy z Tiamatem i zawracamy w kierunku Ginzy. Dojdziemy do miejsca, w którym już byliśmy, ale teraz spenetrujemy je na dobre.
Suzuki's Company.
Udajemy się do gabinetu Suzuki i mówimy, że chcemy rozmawiać z szefem. Jeśli mamy kartę, którą znaleźliśmy na początku gry, to przeniesiemy się do nowego obszaru w tej lokacji. Teraz musimy wspiąć się na dwa kolejne poziomy, a na trzecim znaleźć windę, która nas zwiezie na ten, gdzie zaczynaliśmy. Idąc przed siebie, spotkamy Asurę - Lucyfer przekona go, by do nas dołączył. Ponownie wchodzimy do gabinetu Suzuki, gdzie tym razem czekać nas będzie walka.
Boss: Belphegor
HP: 1000
To krótkie i proste starcie, w zasadzie tylko prolog do tego, co czeka nas za chwilę. Po jego wygraniu zacznie się scenka, w trakcie której Szatan zaproponuje nam drinka. Odmawiamy - inaczej cała drużyna zostanie sparaliżowana. Potem zaś zacznie się kolejne starcie.
Boss: Satan
HP: 5000
Silny i trudny boss. Na początku używa słabych czarów, które nam nie robią wielkiej krzywdy, choć czasami używa też czarów zabijających z automatu. Gdy jednak wyczerpie mu się mana, wówczas zacznie atakować fizycznie - i tu zaczyna się problem, bo jego ataki trafiają wszystkich, więc możemy zwyczajnie nie nadążyć z leczeniem. Naturalnie, jeśli mamy trzy demony fabularne - Lucyfera, Asurę i Baala, to walka będzie dużo prostsza, bo ataki Szatana robią im niewiele. Ale tak czy owak, potrwa ona długo.
Po walce schodzimy schodami na dół, by na końcu krótkiego korytarza znaleźć Meggido Flame - najlepszy pistolet w grze. Wracamy na górę. W pomieszczeniu obok jest teleport. Przeniesie on nas do kolejnego korytarza, na którego końcu czeka nas finałowa walka. Polecam dobrze się do niej przygotować, użyć jakichś Muscle Drink, o ile nam zostały. Jeśli zostały nam jakieś incense to super - nie używajmy ich teraz, przydadzą się w trakcie walki.
Podczas spotkania z YHWH zostanie nam zadane pytanie. Jeśli zgodzimy się na współpracę z nim, obejrzymy "boskie" zakończenie. Aby zobaczyć "ludzkie" zakończenie, musimy stoczyć z nm walkę.
Boss: YHWH
HP: 10000
Walka jest podobna do poprzedniej - najpierw w ruch idą słabe czary bojowe, które nam robią stosunkowo niewiele problemów. Dopiero, gdy wyczerpie ich zasób, wówczas zaczyna używać ataków fizycznych, które trafiają wszystkich i zadają sporo obrażeń. Jeśli mamy jakieś incense, to leczmy nimi główną bohaterkę, kiedy wyczerpie się jej magia, bo zapewne będzie ona sporo czarować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz