Etykiety

sobota, 21 czerwca 2025

Earthrise: A Guild Investigation - opis przejścia

Earthrise to gra paserowa, obsługiwana komendami tekstowymi. Podstawowe Komendy w grze to:

Look - obejrzyj

Get - weź

Use - użyj 

Wear - włóż 

Remove - zdejmij

turn on - włącz

Push button - naciśnij przycisk (otwiera zamknięte drzwi)

Pozostałe komendy są oczywiste (stand, lie itd), a w bardziej skomplikowanych przypadkach opisałam je poniżej.

Wstajemy z łóżka, podchodzimy do drabiny i wchodzimy do góry. Bierzemy butlę (bottle) ze ściany po prawo, następnie podchodzimy do transmittera po lewo (szare koło) i używamy go. Schodzimy na dół i idziemy w prawo, by dojść do pomieszczenia z pojemnikami z tlenem. Napełniamy butlę tlenem z pojemnika. Wracamy do pierwszej lokacji, wspinamy się po drabinie, a następnie kładziemy na fotelu po lewo. Leżąc tam, naciskamy przycisk, a następnie wybieramy opcję "Open pod bay door". Wstajemy, wychodzimy drzwiami po prawo i podchodzimy do jasnoniebieskiego panelu. Naciskamy przycisk i wybieramy opcję "Cabinet open". Z otwartej szafki zabieramy hełm (helmet). Następnie wkładamy hełm i wychodzimy drzwiami po prawo.

Wchodzimy na pokład statku, siadamy w fotelu, naciskamy przycisk i wybieramy opcję "Automated Flight", by polecieć na Solus. Po wylądowaniu wstajemy i wychodzimy ze statku. Idziemy w prawo, schodzimy po drabinie. Idziemy do sąsiedniego pomieszczenia, tam zdejmujemy hełm. Podchodzimy do biurka i naciskamy przycisk, po czym wybieramy opcję "Black". Przechodzimy przez nowo otwarte drzwi bezpieczeństwa, następnie podchodzimy do urządzenia po prawo, naciskamy przycisk i wybieramy opcję "Personnel". Wchodzimy teraz na okrąg po środku, tu także wciskamy przycisk i wybieramy opcję "Personnel". 

Zaglądamy do szafki po prawo i bierzemy przypinkę (badge). Wychodzimy drzwiami na dole i idziemy przed siebie, aż dojdziemy do sześciobocznego pomieszczenia. Wychodzimy wyjściem po prawo. Idziemy długo prosto, aż dojdziemy do pomieszczenia. Z biurka zabieramy okulary (glasses). Wracamy do sześciobocznego pomieszczenia i korzystamy z drzwi w lewym dolnym rogu. W windzie naciskamy przycisk i wybieramy opcję "down". Na następnym piętrze korzystamy z drzwi w prawym górnym rogu. Idziemy przed siebie, w pomieszczeniu zabieramy magnes (magnet) z ławki. Wracamy do sześciociennego pomieszczenia na tym piętrze, zakładamy hełm, wychodzimy górnymi drzwiami, idziemy przed siebie, gdy dojdziemy do drzwi na samym końcu to korzystamy z nich. 

 

Na nowym piętrze korzystamy z pierwszych napotkanych drzwi, naciskając przy nich przycisk. Podchodzimy do niebieskiego łóżka i bierzemy z niego grzebień (comb). Wychodzimy i idziemy w prawo, aż dojdziemy do pomieszczenia z czterema drzwiami. Naciskamy przycisk przy pierwszych po lewo, by je otworzyć. W pokoju bierzemy z podłogi skarpetę (sock), wychodzimy, otwieramy pierwsze drzwi od prawej, z szafki bierzemy brzeszczot (hacksaw). Wychodzimy, idziemy w prawo do lokacji z trzema drzwiami i otwieramy drzwi od lewej. Z szafki bierzemy młotek (hammer).Wychodzimy, próbujemy otworzyć drzwi po prawo, ale są zepsute. Otwieramy środkowe drzwi. Otwieramy pudełko (case) na szafce i wyjmujemy z niego pistolet (gun).

Wracamy w lewo do końca, przechodzimy przez drzwi, a następnie podążamy w prawo.Dojdziemy do sześciościennego pomieszczenia. Zdejmujemy hełm, wychodzimy wyjściem w lewym górnym rogu. Idziemy w lewo, by dość do pomieszczenia z dużym stołem. Bierzemy ze stołu ciasto (cake) i natychmiast je zjadamy. Bierzemy jeszcze jeden kawałek, po czym wchodzimy do pokoju u góry i ze stołu zabieramy nóż (knife). Wychodzimy górnym wyjściem, z regału bierzemy kanister (cylinder). 

Wracamy do sześciociennego pomieszczenia, wychodzimy dolnym wyjściem i idziemy w prawo, aż dojdziemy do pomieszczenia z niebieskimi łóżkami. Tu korzystamy z bocznych drzwi, w środku napełniamy butlę tlenem. Zakładamy hełm, wracamy do pomieszczenia z łóżkami, wychodzimy dolnym wyjście, a potem wspinamy się po drabinie, by wyjść na powierzchnię. 

Tu idziemy najpierw na północ, a potem w prawo. Podchodzimy do żółtej kopuły i rozbijamy ją młotkiem (break glass with hammer). Wracamy do drabiny, schodzimy na dół i na samym dole przecinamy łańcuch drabinki (cut the chain) i bierzemy drabinkę (ladder) ze sobą. Wracamy do pokoju z łóżkami, zdejmujemy hełm i uzupełniamy tlen w butli. Wracamy do sześciociennego pomieszczenia, korzystamy z wyjścia w lewym dolnym rogu, wjeżdżamy windą do góry i wychodzimy prawym wyjściem z sześciościennego pomieszczenia.

Idziemy w prawo by dojść do otwieranej automatycznie śluzy. Zakładamy hełm i wychodzimy przez nią, idąc dalej, by dojść do zniszczonego pomieszczenia. W jego prawej części odcinamy liany przez pomocy noża (cut vines with knife) i naciskamy ukryty za nimi przycisk, by otworzyć drzwi. Z regału zabieramy lampę (lamp). Wracamy do sześciościennego pomieszczenia, zdejmujemy hełm i korzystamy z wyjścia w lewym dolnym rogu, windą zjeżdżamy na dół i ponownie wkładamy hełm. Idziemy w lewo, by dość do pomieszczenia z szafkami. Tu włączamy lampę (turn on lamp), a potem idziemy dalej w lewo i oświetlamy lampą tymaka (shine lamp to tymak). Po załatwieniu stwora otwieramy drzwi po środku. Z półek zabieramy laser (laser), przecinak (cutters), po czym wracamy do pomieszczenia z szafkami i zdejmujemy hełm

Wracamy do sześciościennego pomieszczenia, wychodzimy dolnym wyjściem i idziemy przed siebie, by móc uzupełnić zapas tlenu w butli, po czym wracamy do sześciościennego pomieszczenia, tu do windy w lewym dolnym rogu, wjeżdżamy na górę i korzystamy z wyjścia w prawym dolnym rogu. Idziemy w prawo, by dość do laboratorium. Oglądamy ciało, czytamy notatkę, idziemy po drugiej części pomieszczenia i czytamy notepad na stole. Otwieramy trzecią szafkę od lewej i wybieramy opcję "filing", następnie otwieramy środkową szafkę po prawo, tu wybieramy "storage" i zabieramy słój z pszczołą (jar). Wracamy do sześciościennego pomieszczenia. Tu zakładamy hełm, a następnie wkładamy pszczołę do kanistra (put bee in cylinder). 

Wychodzimy dolnym wyjściem, idziemy w prawo i strzelamy do potwora z lasera (shoot creature with laser). Idziemy dalej, wkładamy ponownie pszczołę do słoika (put bee in jar), zdejmujemy hełm i wychodzimy automatycznym wyjściem. Otwieramy słoik, idziemy w lewo i otwieramy pierwsze napotkane drzwi. W pokoju otwieramy szafkę i bierzemy palnik (torch). Teraz się cofamy, za automatycznymi drzwiami zakładamy hełm, a następnie znowu wkładamy pszczołę do kanistra. Idziemy przed siebie, w sześciościennym pomieszczeniu wkładamy pszczołę do słoja, zdejmujemy hełm i wychodzimy prawym dolnym wyjściem. Idziemy do laboratorium i okładamy słój na miejsce, tam, skąd go wzięliśmy (put jar in storage). 

Wracamy do sześciociennego pomieszczenia, wychodzimy lewym dolnym wyjściem, zjeżdżamy windą na dół, wychodzimy dolnym wyjściem by pójść do pomieszczenia z tlenem i napełnić butlę. Wracamy do sześciociennego pomieszczenia, zakładamy hełm, wychodzimy prawym dolnym wyjściem, a gdy dojdziemy do pęknięcia, kładziemy tam drabinę (put ladder on crack) i idziemy dalej. W pomieszczeniu zdejmujemy hełm, wspinamy się po drabinie, bierzemy klucz płaski (wrench), po czym wychodzimy drzwiami po środku. Gdy dojdziemy do pękniętych kabli, naprawiamy je palnikiem (fix cable with torch). Wracamy do pomieszczenia, zakładamy hełm i wracamy do sześciociennego pomieszczenia.

Zdejmujemy hełm, idziemy do windy w lewym dolnym rogu, wjeżdżamy na górę i wychodzimy wyjściem w prawym górnym rogu. W pomieszczeniu siadamy w czarnym fotelu i używamy terminala. Wybieramy: Database: Biomed, następnie Search string: Brelt, potem Glitten, Karik, Tymak i Zeld. Wychodzimy z terminala (quit) i wstajemy z fotela, podchodzimy do maszyny u góry i oglądamy jej tablicę przez okulary (look board with glasses) by poznać kod. Strzelamy do drzwi po prawo z lasera, a potem, przez dziurę strzelamy do panelu z lasera (shoot panel through hole with laser).

Wracamy do sześciociennego pomieszczenia, wychodzimy lewym wyjściem. W pomieszczeniu stajemy w niszy po środku i używamy transmittera. Zakładamy hełm, idziemy dalej w lewo i wspinamy się po drabinie. Na zewnątrz idziemy na południe, bierzemy ze stosu minerałów bryłkę (nugget), a trupowi zabieramy śrubokręt (screwdriver). Wracamy do drabiny, wspinamy się wyżej, odkręcamy śrubę przy pomocy śrubokręta (remove screw with screwdriver), po czym naciskamy przycisk po prawo i wybieramy opcję "open". Schodzimy na poziom gruntu i przekręcamy diodę na niebieskiej skrzynce w prawo 3 razy (turn dial right 3), potem raz w lewo, sześć razy w prawo i cztery razy w lewo.

Otwieramy skrzynkę i przecinamy przewody w środku (cut wires), potwierdzając, że chcemy to zrobić. Wspinamy się na górę, podchodzimy do otwartej części i zabieramy śrubokręt philipsa (philips screwdriver), po czym wracamy po drabinie do wnętrza bazy. W pomieszczeniu z niszą po środku zdejmujemy hełm, idziemy do sześciociennego pomieszczenia, zakładamy hełm i idziemy w północnym górnym wyjściem. Włączamy magnes, by załatwić kolejnego stwora. Idziemy dalej w lewo, w lokacji z wodą skręcamy w dół dwa razy, przekraczając dziwny strumyk, po czym skręcamy w prawo, by znaleźć niewidoczne drzwi. Otwieramy pierwszy panel od lewej, przecinamy przewody.

Wychodzimy i idziemy w lewo, dwa razy do góry i w prawo, by znaleźć ukryte przejście i wrócić do bazy. Wracamy do sześciociennego pomieszczenia, zdejmujemy hełm, wychodzimy lewym dolnym wyjściem, zjeżdżamy windą na dół i korzystamy z dolnych drzwi, by pójść napełnić tlenem butlę. Wracamy do sześciociennego pomieszczenia, zakładamy hełm i wychodzimy wyjściem po prawo. Gdy dojdziemy do dziury w ścianie, otwieramy zawór (open the valve), idziemy dalej, mijamy pomieszczenie z ekranem, a w następnym zdejmujemy izolację z kabli po prawo (strip wire), po czym wkładamy kable do skrzynki (put wire in box).

Wracamy do poprzedniego pomieszczenia, wchodzimy do niszy po środku i w jej lewej części naciskamy czerwony przycisk. Wracamy do sześciociennego pomieszczenia, zdejmujemy hełm, wychodzimy lewym dolnym wyjściem, wjeżdżamy windą do góry, zakładamy hełm i wychodzimy górnym wyjściem.Idziemy teraz cały czas przed siebie, wychodzimy z bazy po drabinie, idziemy w lewo, podchodzimy do statku, ale przed wejściem do środka wrzucamy ciasto śluzowi (throw cake to slime). Siadamy w fotelu, naciskamy przycisk, wybieramy "automated return".

Wysiadamy ze statku, idziemy w lewo, zdejmujemy hełm i wkładamy hełm do szafki po prawo. Idziemy w lewo, wkładamy butlę do szafki na ścianie (return bottle) i kładziemy się na niebieskim fotelu, naciskamy przycisk, wybieramy opcję "close pod bay door", po czym ponownie naciskamy przycisk i wybieramy "automated return". Wstajemy, schodzimy na dół i kładziemy się na niebieskim fotelu, by zakończyć grę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz