Poniżej zamieszczam opis mojej rozgrywki w grę narracyjną dla jednego gracza "This City Needs You". Jest to polski, darmowy system narracyjny dla jednego gracza, który znajdziecie na tej stronie. Dziękuję Dzemeuksisowi z Poltera za jego wskazanie.
By łatwiej pokazać mechanikę działania, słowa-klucze zaznaczyłam grubym drukiem. Nie jestem w 100% pewna, czy idealnie zachowałam zasady gry, ale stworzona dzięki nimi opowieść wyszła mi trochę dłuższa, niż planowałam. Z banku 30 słów, który stworzyłam, wykorzystałam 24.
Gra polega na stworzeniu bohatera, broniącego swojego miasta przed zagrożeniem. Dokładne jej reguły znajdziecie w linku powyżej.
Miasto
Miasto jest molochem przemysłowym, który obecnie popada
powoli w zaniedbanie w związku z upadkiem wielkiego przemysłu. Stopniowo coraz
większe stają się masy pozbawionych pracy i niezadowolonych mieszkańców.
Zamknięte zostały też kolejne szpitale, w wyniku czego w mieście szerzą się choroby. W obliczu kryzysu do władzy
dochodzi miejscowy bogacz, Rodney Kent, obiecujący podczas wyborów odbudowę
miasta i jego potęgi. Wieści niosą,
że zbudował swój majątek na niezbyt uczciwych metodach, ale mało kogo to obchodzi,
bo wszyscy liczą na cud. Na ulicach,
gdzie coraz więcej sklepowych witryn zabijanych jest deskami, a ludzie cierpią z powodu braku lekarzy,
niewiele jest czasu na dyskusje.
Początek
Jean była pracowniczką służby zdrowia w jednym z miejscowych
szpitali. Pracowała pod okiem sławnego lekarza. Stworzył on zespół, który
odkrył, że choroby szerzące się w mieście nie są zwyczajne. Ich zarazki są
silniejsze niż zwykle i tradycyjne lekarstwa nie wystarczają. Wspólnie
pracowali nad czymś, co by je mogło powstrzymać. Jean spędzała sporo czasu w
miejscach, w których szerzyła się choroba i zgłosiła się dobrowolnie do testowania
nowych wersji szczepionek. Jedna z nich zadziała w zupełnie odmienny od
założonego sposób. Po jej przyjęciu Jean straciła przytomność i kilka dni
przeleżała w stanie bliskim śpiączce. Gdy odzyskała zmysły i wracała do domu,
została potrącona przez samochód.
Porzucona na poboczu, po chwili wstała, jakby nic się nie stało. Jej rany
zagoiły się błyskawicznie, a kości same zrosły.
Zaskoczona tym odkryciem i zmianami, jakie w niej zaszły, ruszyła biegiem z powrotem do
szpitala, by powiadomić współpracowników o odkryciu. Gdy jednak dotarła do
celu, z przerażeniem odkryła, że w laboratorium leżały spopielone zwłoki jej
przyjaciół, a wszystko wokół zostało zniszczone. Pospiesznie pozbierała
rozrzucone szczątki dokumentacji badań i uciekła, akurat w chwili, kiedy na
miejsce przybyła policja. Dostrzeżono
ją jednak i choć udało jej się uciec i ukryć, została oskarżona o zamordowanie
reszty.
W obliczu rozprzestrzeniających się chorób i rosnącej
demoralizacji, Kent bez trudu wygrywa wybory. Podporządkowuje sobie kolejne
stopnie administracji miejskiej i służby, zaś do brudnych zadań wykorzystuje
swoją prywatną armię, wyposażoną w liczne militarne
wynalazki. Instytucją, której na razie nie udaje mu się podporządkować, jest
kościół, który jednak woli nie występować otwarcie przeciwko nieprzewidywalnemu
przywódcy. Denerwuje to Kenta, gdyż skrycie jest on fanatykiem religijnym, wyznającym kult Wielkiego Cthulhu i
wszystkie inne religie uważa on za fałszywe. Planuje uczynić miasto centrum
kultu wielkiego przedwiecznego. W tym celu rozpoczyna wielkie prace budowlane, zmieniające
elementy miasta – poszerza brzegi
płynącej przez miasto rzeki, inicjuje też budowę wielkiego, podwodnego parku
rozrywki na zatoce, nad którą znajduje się miasto. Dzięki tym pracom zmniejsza
się bezrobocie, jednak mieszkańców nadal trapią dziwne choroby. Nikt nie wie,
że choroby są efektem działań Kenta, którego ludzie stopniowo zatruwają wodę w
miejskich wodociągach.
Quest
Ścigana przez policję oraz tajną armię Kenta, Jean nie miała
wyboru, musiała ukryć się w najgłębszych trzewiach miasta. Na szczęście wsparł
ją brat, będący obecnie duchownym. W
katakumbach miejskiej katedry Jean
zbudowała swoje własne laboratorium, w którym prowadziła badania nad
szczepionką. Jednak im dłużej to robiła, tym bardziej docierało do niej, jak
znikome szanse na sukces posiada. Skutkiem ubocznym jej licznych eksperymentów
było odkrycie wielu innych
substancji. W wolnych chwilach zaś, nie mając nic do roboty, ćwiczyła sztuki
walki. Od brata dowiadywała się o rosnącym na ulicach miasta terrorze,
wprowadzanym przez prywatne siły Kenta oraz służącą mu posłusznie policję.
Pamiętała o zamordowanych współpracownikach.
Konfrontacja
Zrozumiawszy, że jej działania mogą nigdy nie przynieść
celu, Jean postanowiła że jednak spróbuje zrobić coś z tym, co już osiągnęła. Ubrana
w czarny strój z symbolem zagrożenia
biologicznego na piersi (tzw. biohazard) i maską ukrywającą jej twarz,
przybrała pseudonim „Zaraza”. Od tej pory nocami opuszcza katakumby i nocą
porusza się po ulicach. Posługuje się strzykawkami i rozpylaczami, dzięki
którym leczy choroby (przynajmniej te, które jest w stanie) oraz niesie śmierć
tym, którzy zagrażają ludziom. Dzięki mocy błyskawicznej regeneracji ran i
chorób, sama pozostaje niewrażliwa i
bezpieczna.
Służalcy Kenta nie są w stanie zrobić jej krzywdy ani jej
schwytać. Nowy burmistrz zapowiada otwarcie wielkiego podwodnego parku
rozrywki. Jego plan polega na tym, by zwabić tam jak największą liczbę
mieszkańców miasta. Mimo starań Zarazy, niemal wszyscy zarażeni już są
zarazkami, choć nie wszyscy zachorowali. Gdy bowiem znajdą się w parku, budowla
w kulminacyjnym momencie zapadnie się pod wodę, zaś zarażeni, pod wpływem
ciśnienia, przemienią się w czczące Cthulhu istoty z głębin. Aby ściągnąć jak
najwięcej ludzi, Kent ogłasza, że pierwszego dnia każdy, kto jest mieszkańcem
miasta, będzie mógł skorzystać z ośrodka za darmo.
Mimo sukcesów, jakie udaje jej się odnieść, Jean popada
stopniowo w coraz większą psychozę. Jej brat robi co może, aby jej pomóc,
jednak dawna lekarka stopniowo traci w sobie ludzkie instynkty. Jest to
długofalowy skutek uboczny leku,
jaki jej podano. Działania Zarazy stają się coraz bardziej okrutne, zdarza jej
się nawet zabijać niewinnych, jeśli
przy okazji giną także ludzie źli. W końcu jej brat odkrywa prawdę i tłumaczy
jej to. Zdając sobie sprawę, że w pewnym momencie może stać się równie okrutna
i nieobliczalna jak jej wrogowie, Zaraz ukrywa w swoim kostiumie niewielki ładunek wybuchowy, zdecydowana użyć go,
jeśli znajdzie się w sytuacji bliskiej utraty kontroli nad sobą. Gdy dowiaduje
się o podwodnym parku rozrywki, dochodzi do wniosku, że coś się za tym musi
kryć.
Czując, że jest blisko sukcesu, Kent postanawia zrobić
porządek z ostatnim ze swoich wrogów
– kościołem. Wieczorem, na dzień przed otwarciem parku, jego ludzie wpadają do
kościołów, porywają wszystkich księży i zamykają ich w podziemiach parku. Nie
wiedzą, że Zaraza podąża ich tropem. Kiedy dociera na miejsce, jest świadkiem,
kiedy Kent patrzy z pogardą na związanych księży i zakonników. Przemawia do
nich, zdradzając, że wkrótce zostaną zamordowanie w zbiorowej ofierze na cześć
Wielkiego Cthulhu. Wtedy Zaraza ujawnia swoją obecność. Atakuje Kenta i jego
ludzi, dzięki zaskoczeniu pokonując wielu z nich. Inni uciekają, gdyż wcześniej nie wiedzieli o szaleńczych planach swojego szefa.
Na wpół oszalała, w niemal berserkerskim szale Zaraza niesie śmierć, aż w
końcu na placu boju pozostają tylko ona i przyciśnięty do ściany Kent. Dopiero
teraz Zaraza dostrzega, że jej trucizny, którymi zabiła ludzi burmistrza,
zabiły także księży, których chciała ocalić. Pełnym dzikiej wściekłości głosem
pyta Kenta, czemu on jeden przeżył. Okazuje się, że szalony burmistrz częściowo
przeszedł już transformację i wewnątrz jest bliższy istocie z głębin niż
człowiekowi, zatem działające na ludzki organizm środki nie czynią mu krzywdy.
Rozpoczyna się walka wręcz między Zarazą a Kentem. Nie mogąc
korzystać ze środków chemicznych, Zaraza zdana jest tylko na siebie, a choć jest
wyćwiczona, zaś jej wściekłość dodaje jej sił, walczy z przeciwnikiem znacznie
silniejszym niż człowiek. Choć jej rany goją się, to potrzebuje na to czasu,
którego w czasie takiej walki jednak nie ma. Przygnieciona do jednej ze
pleksiglasowych ścian kompleksu, z
potężną łapą stopniowo miażdżącą jej krtań, decyduje się na dramatyczny krok. Aktywuje
ukryty w kostiumie ładunek wybuchowy, który rozrywa na kawałki ją, jej
przeciwnika, a jednocześnie wybija olbrzymią dziurę w ścianie podwodnego
kompleksu. Woda morska błyskawicznie wypełnia kompleks, doprowadzając do jej
zniszczenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz