- Czar Escape pozwala szybko opuścić każdy loch i jaskinię, poza wieżami
- Następujące przedmioty podnoszą trwale statystyki: Power Potion (HP), Great Potion (Str), Speed Potion (Agi), Spell Potion (MP), Mind Potion (Int). Najlepiej rozdawać je następująco: Great Potion - Aguro (bo on tylko atakuje), Speed Potion - Jerin (bo jest bardzo ważne, by wykonywała swoje akcje jako pierwsza, zwłaszcza w końcowych walkach to będzie kluczowe). Power Potion sugeruję dawać Lufii (bo ma bardzo mało HP) i głównemu bohaterowi (aby był odporny. Mind Potion dajemy Lufii, bo magia jest jej podstawową bronią, Spell Potion - głównemu bohaterowi (bo szybko uczy się mocnych czarów leczących) oraz Jerin (bo ma mało MP).
- Za każdym razem, gdy któraś postać dołącza do drużyny, warto rzucić okiem na formację - pierwsze dwie postacie atakują mocniej, ale i mocniej obrywają
- Jeśli wróg/grupa, w którego postać wycelowała swój atak/czar zginie, to atak/czar jest marnowany
Fortress of Doom
Na pierwszym poziomie idziemy prosto przed siebie, skarby itd. nie mają w tym momencie dla nas znaczenia, gdyż to co oglądamy to przeszłość, więc i tak nie będziemy mogli ich zatrzymać. Na drugim poziomie idziemy cały czas przed siebie, wchodzimy do korytarza i idziemy w prawo, potem idziemy zaś cały czas na południe, by dojść do schodów. Na trzecim poziomie idziemy cały czas na północ, gdzie znajdziemy schody. Dalej idziemy prosto, aż dotrzemy do teleportu. W końcu dotrzemy do miejsca, gdzie czeka na nas czwórka wrogów. Zaczną się walki, choć są one tak naprawdę formalnościami
Boss: Gades
Maxim i Guy niech atakują, Selan niech rzuca Thunder, a Artea niech podniesie ich siłę ataku czarem Trick i potem leczy HP czarami Champion i Valor.
Boss: Amon
Identyczna taktyka jak poprzednio, z tym, że zamiast Thunder używamy Vulcan.
Boss: Erim
Tym razem nie używamy magii, bo pani nie jest na nią odporna, za to leczymy się częściej. Dobrze jest używać czaru Mirror, by odbijać jej zaklęcia.
Boss: Daos
Atakujemy, Areta niech rzuca Mirror na resztę i leczy, jeśli trzeba. Potrwa trochę dłużej, ale to też taka walka, której właściwie nie da się przegrać.
Alekia
Po dość długim wstępie odzyskamy kontrolę nad naszym bohaterem. Wracamy do karczmy, wchodzimy na górę i zabieramy z szafki Dress. Potem idziemy do sklepu z bronią i kupujemy sobie Dagger. Z szafki między sklepami zabieramy Potion. Idziemy na południe, do skrzyżowania, a potem na zachód, by w domku obok koscioła znaleźć Revive. W tym samym domku są schody - przejdziemy nimi do kościoła, gdzie znajdziemy Sweet Water.
Wracamy do skrzyżowania, idziemy na północ, a potem na zachód. W kwiatach za domem jest ukryta Power Potion. W samym domku znajdziemy Cloth Helm.Następnie cofamy się i idziemy na północ, by dojść do zamku.
Na parterze w półocno-zachodnim rogu znajdziemy Arrow i Revive. W pokoju obok są Swing Wing i Escape. Potem idziemy na pierwsze piętro. Tu znajdziemy dwa Potiony - jeden z pokoju półncno-zachodnim, a drugi w pomieszczeniu obok. Następnie idziemy na drugie piętro. Rozmawiamy z księżniczką, by dostać 100 sztuk złota. W północno-zachodnim pomieszczeniu znajdziemy Bracelet i Stuffed Bear. Potem idziemy w północno wschodni róg, schodzimy dwa razy po schodach i zabieramy Sweet Water, Potion i Revive.
Wychodzimy z zamku i idziemy cały czas na południe, by opuścić nasze miasteczko.
Świat
Idziemy cały czas na północ, aby w końcu dojść do wioski Chatam.
Chatam
Wiele tu nie ma. Koło drzewa w południowo-zachodnim rogu jest Mind Potion, zaś w kwiatach po środku pola obok - Great Potion. Warto pogadać ze staruszkiem obok o Danilu i jego siostrze. W północno-wschodnim domu jest Smoke Ball. To tyle, możemy ruszać dalej.
Świat
Polecam skorzystać z bliskości Chatam i zdobyć poziom lub dwa przed dalszą podróżą. Idziemy na północ aby dotrzeć do jaskini. Zaczynamy od północno-wschodniej.
Cave to Sheran 1
Wchodzimy, idziemy przed siebie, wchodzimy do pomieszczenia i zabieramy 200 sztuk złota oraz Potion. Potem wychodzimy.
Świat
Teraz idziemy do jaskini północno-zachodniej.
Cave to Sheran 2
Idziemy na wschód, wspinamy się, po czym idziemy przed siebie, by stąd wyjść.
Świat
Idziemy prosto do Sheran.
Sheran
Warto porozmawiać z mieszkańcami, co da nam lepszą orientację w świecie. Zwłaszcza kapłan w świątyni powie nam więcej. Potem idziemy do zamku. Po wejściu do środka idziemy na zachód i zabieramy z czterech skrzyń Potiony. W skrzyniach na wschodzie znajdziemy Sweet Water, Antidote, Foul Water i Awaken. Potem idziemy na górę. Zaraz na wschód od schodów jest pomieszczenie z Revive, dwiema Arrow i Mid Arrow, zaś na zachodzie znajdziemy Sweet Water i Foul Water. Upewniamy się, że porozmawialiśmy z kilkoma mieszkańcami i wychodzimy.
Świat
Wracamy znaną nam już drogą do Alekii.
Alekia
Idziemy do zamku, idziemy do pomieszczenia północno-zachodniego i rozmawiamy z dowódcą. Wracamy do gospody, a po spędzeniu nocy wchodzimy na górę, by porozmawiać z Lufią. Wychodzimy z wioski, a wtedy Lufia do nas dołączy. Warto wrócić do sklepu i kupić jej ekwipunek.
Świat
Dobrze jest wbić Lufii ze dwa poziomy w okolicach Chatam - jej czary znacząco to ułatwią. Potem idziemy do Sheran, znaną nam już drogą. W jaskini spotkamy Danilo, który da nam klucz do zamku Sheran. Tam też idziemy.
Sheran
Idziemy do zamku, wchodzimy dwa razy po schodach do góry. Wchodzimy do sali tronowej. Dzięki kluczowi otwieramy drzwi, by znaleźć 100 sztuk złota i przełącznik, który wciskamy. Wychodzimy z sali tronowej, idziemy na północny wschód, schodzimy dwa razy po schodach, idziemy przed siebie, schodzimy po raz trzeci, a potem raz jeszcze by dojść co celi. Rozmawiamy z więźniami, by dołączyli do nas. W celi znajdziemy Great Potion. Potem wychodzimy z zamku z miasta, by zaczęła się scenka, a po niej walka.
Boss: Gades
Nie możemy go pokonać, więc nie ma co się starać. Po walce przeniesiemy się w okolice Alekii, więc wchodzimy tam.
Alekia
Po wejściu czeka nas scenka. Potem idziemy do zamku, wchodzimy na pierwsze piętro i rozmawiamy z Liliah. Potem opuszczamy miasto.
Świat
Idziemy do Chatam.
Chatam
Po przejściu przez most czeka nas scenka, po której poznamy kolejny cel naszej podróży. Rozmawiamy ze staruszkiem na południu, by dostać Speed Potion. Teraz ruszamy dalej.
Świat
Idziemy do Sheran. Stamtąd idziemy przez most na zachód, a następnie na południowy zachód, przez kolejny most i podążamy przełęczami, aż dotrzemy do położonego na wybrzeżu miasta.
Treck
Zaraz w pierwszym domu po lewo jest Hair Band a na górze Dress. W szafce między sklepami jest Powet Gourd. Okupujemy się oczywiście w nowy sprzęt. Polecam kupić też kilka Antidote i Shriek. Potem idziemy do portu na południu. Rozmawiamy ze staruszkiem, który stoi nad morzem, aby zaczęła się scenka. Po niej opuszczamy miasto.
Świat
Dobrze by było, aby obie nasze postacie było na poziomie piątym. Idziemy na wschód, przechodzimy przez mosty i podążamy przed siebie, aby dojść do jaskini.
East Cave
Schodzimy dwa razy na dół i zabieramy Cloth Shoes. Idziemy dalej przed siebie, by Ainea otworzyła nam dzwi. Zabieramy Swing Wing i wchodzimy wyżej.
Świat
Tuż za wyjściem z jaskini zauważymy chatkę, która jest naszym celem.
Guy's house
Idziemy na wschód, oglądamy nagrobek i zabieramy Short Sword.Potem idziemy porozmawiać z Guyem. Po scence wracamy do chatki i zabieramy Great Potion.
Świat
Wracamy do Treck. Odpoczywamy w gospodzie i idziemy do portu. Rozmawiamy z zielonowłosym chłopakiem, aby aktywować scenkę, po której zacznie się walka.
Boss: Demon Lord x4
HP: 50 (każdy)
Jeśli Lufia zna czar Dew, to super, jego użycie bardzo nam tu pomoże. Główny bohater i Aguro niech atakują i leczą na przemian, a walka powinna się szybko skończyć. Pilnować tylko trzeba Lufii, która może dość łatwo zginąć.
Po walce Aguro dołączy do drużyny. Idziemy załatwić mu nowy ekwipunek - warto wykorzystać zdobyte Great Potions, aby wzmocnić jego umiejętności. Jest wojownikiem, więc warto wystawić go w pierwszym rzędzie. Potem idziemy do Pubu w zachodniej części miasta i rozmawiamy z członkami załogi "Maberii". Gdy będziemy wiedzieć to, co trzeba, wychodzimy z miasta.
Świat
Wychodzimy z miasta, idziemy na zachód, a potem na północ, by znaleźć jaskinię.
Cave to Mable
Idziemy na wschód, wchodzimy po drabinie, idziemy na zachód i zabieramy Potion. Stąd idziemy na północ i schodzimy po schodach. Tu idziemy przed siebie i zabieramy Potion oraz Power Potion. Wracamy, idziemy na początek jaskini i idziemy na północ, gdzie jest kolejne zejście na dół. Zaraz po zejściu na dół rzucamy Float i wchodzimy na błoto, by po jego środku znaleźć Miracle. Teraz idziemy na sam dół. Wchodzimy do pomieszczenia i bierzemy Daze Ring.
Potem idziemy na zachód i a północ, gdzie znajdziemy schody do góry. Idziemy przed siebie i wychodzimy na zewnątrz.
Świat
Leczymy się i podchodzimy do okrętu nieopodal. Zacznie się walka.
Boss: Goblin x3
HP: 125 (każdy)
Byłoby łatwiej, gdyby można było skupić na każdym pojedynczo. Na początek używamy znalezionych Mild Arrows, osłabią one solidnie wrogów. Potem atakujemy, Lufia powinna rzucać Dew, a potem leczyć pozostałych członków drużyny. Gdy jeden goblin zginie, walka zrobi się dużo prostsza. Po walce przeniesiemy się automatycznie do Treck.
Treck
Idziemy do gospody, odpoczywamy, a potem idziemy do pubu. Ja pierwszym piętrze spotkamy kapitana Maberii. Mówimy mu, że odzyskaliśmy jego statek. Po scence rozmawiamy z nim i płyniemy do Lorbenii.
Lorbenia
Aguro nas opuści. Idziem na zachód, a potem na południe, by dojść do zasadniczej części miasta. W sklepach z ekwipunkiem zabieramy Mid Arrow z szafki między sklepami, zaś za szyldem z tarczą i mieczem jest Mind Potion. Kupujemy tyle ekwipunku, na ile nas stać - raczej nie wystarczy na wszystko.
Idziemy do domu handlowego i wchodzimy na drugie piętro, by obejrzeć scenkę. Rozmawiamy ze sprzedawczynią przy przejściu, by aktywować drugą scenkę. Potem idziemy na wschód, by dojść do gospody. Po rozmowie z jej właścicielem, wychodzimy. Warto teraz poświęcić parę minut na walki i zdobycie złota, aby kupić sobie nowy ekwipunek (niebawem znajdziemy dwie Tan Shield, więc ich nie musimy nabywać). Dobrze by było, aby drużyna była na poziomie ósmym.
Świat
Idziemy na południe, by ominąć góry, a potem skręcamy na zachód i idziemy drogą przez las tak długo, aż dojdziemy do nowego miasta.
Grenoble
Sklepy z ekwipunkiem mają tu ten sam sprzęt co w poprzednim mieście. Z rozmów z mieszkańcami dowiemy się się o jaskini. W sklepie z bronią znajdzmy Potion. W północno-zachodnim budynku płacimy facetowi 50 sztuk złota i idziemy przed siebie. Przechodzimy korytarzem, po wyjściu obszukujemy kwiaty, by zdobyć Spell Potion i docieramy do zejścia do podziemi.
Rozmawiamy z mężczyzną, by otrzymać zadanie zdobycia Secret Map na drugim poziomie Old Cave. Teraz możemy wyjść z miasta.
Świat
Interesująca nas jaskinia jest ciut na północny zachód od miasta, na wysepce.
Old Cave
Rozmawiamy z facetem za ladą, wchodzimy do windy i zjeżdżamy na drugi poziom. Jest tu sporo skarbów, ale też trochę pustych skrzyń, ustawionych dla zmyłki.
Pierwsza skrzynia po prawo jest pusta, ta po lewo zawiera Hi Magic, następna Potion, a kolejna Antidote. Idziemy na południe, omijamy trzy puste skrzynie, rzucamy Float, by przelecieć przez błoto i zabieramy z czwartej skrzyni Sleep Arrow. Wchodzimy do pomieszczenia i zabieramy Power Ring i Secret Map.
Wracamy na północ i skręcamy na wschód. Pierwsze dwie skrzynie są puste, dwie kolejne zawierają Float i Cloth Shoes. Potem idziemy na południe, rzucamy Float i zabieramy ze skrzyń Tan Shield i Dragon Egg. Wracamy na północ, podchodzimy do drzwi. Lufia musi tam wejść sama. Idziemy, aby znaleźć Dress, Hair Band, Heeled Shoes, Earring i Fairy Kiss. Wracamy do reszty drużyny i wychodzimy na zewnątrz.
Świat
Wracamy do Grenoble.
Grenoble
Idziemy tam, gdzie przydzielono nam zadanie i rozmawiamy z kobietą za ladą, by otrzymać nagrodę. Potem rozmawiamy ze staruszkiem obok - gdy zobaczy Fairy Kiss, to powie nam, gdzie mamy się udać i da nam Letter. Odpoczywamy w gospodzie i opuszczamy miasto. Do Old Cave będzie sens wracać dopiero, kiedy będziemy na 10 poziomie.
Świat
Przed dalszą podróżą warto uzupełnić zapasy przedmiotów leczących. Wychodzimy z miasta, idziemy na zachód, by obejść znajdujace się tam bagna, a potem idziemy długo na północ, aby dotrzeć do wieży, o której mówił staruszek.
Northwest Tower
Podchodząc do krawędzi wieży, możemy spaść na dół, co sprawi, że szybko ją opuścimy, ale potem trzeba będzie wracać.
Idziemy na zachód, skręcamy w pierwszy zakręt i potem idziemy długo przed siebie, by na końcu znaleźć Sonic Ring. Wracamy do wejścia i idziemy tym razem w prawo. Idziemy przed siebie, by dojść do schodów, ale najpierw wchodzimy do pomieszczenia obok, gdzie znajdziemy Hi Potion i Hi Magic. Teraz wracamy do schodów i wchodzimy po nich.
Idziemy najpierw na południe po Smoke Ball, a potem idziemy na zachód i południe. Wchodzimy po schodach, by w trzech kolejnych pomieszczeniach znaleźć Mind Gourd, Power Gourd, Hi Potion i Revive. Wracamy na poprzedni poziom i idziemy na północ, a potem cały czas przed siebie, omijajac na razie schody, by dojść do dwóch pomieszczeń, w których są Great Potion i Mind Potion. Zabrawszy je, wracamy do zakrętu wyżej i wchodzimy do pomieszczenia, gdzie są schody na kolejne piętro.
Idziemy przed siebie, omijamy na razie schody i idziemy dalej, by znaleźć Power Potion i Spell Potion. Wracamy do schodów i wchodzimy na trzecie piętro.
Idziemy na północ, nie wchodzimy na razie do drzwi, ale podążamy dalej, aby znaleźć dwie Mid Arrow. Teraz się cofamy, podchodzimy do drzwi i leczymy główną postać. Wchodzimy do środka i rozmawiamy z chłopakiem, by doszło do walki.
Boss: Apprentice
HP: 310
Na początku walki używamy Sleep Arrow - jest szansa, że go uśpi, czym znacząco ułatwi nam walkę. Potem używamy Power Gorud, Drain, a następnie atakujemy. Leczymy się przy pomocy Strong, a gdy power Gourd przestanie działać, używamy Mid Arrow. Nie będzie łatwo, ale powinno się udać.
Po walce otrzymamy potrzebne nam informacje, a także Speed Potion. Wychodzimy i idziemy na północ, aby zeskoczyć z wieży i szybko znaleźć się na dole. Wracamy do Grenoble.
Grenoble
Po odpoczynku i ewentualnym dokupieniu tego, co nam potrzeba, idziemy znowu do podziemnego punktu zleceń. asza drużyna powinna już być na poziomie 10 lub dalej, dzięki czemu otrzymamy zlecenie na poszukiwania na poziomie 3 jaskini. Naszym celem jest Silver Wick.
Świat
Ponownie idziemy do Old Cave.
Old Cave
Zjeżdżamy windą na poziom trzeci. Idziemy przed siebie, zabierając Hi Potion, Bomb, Sour Cider i Magic Guard. Wchodzimy do pomieszczenia, zabieramy Escape z pierwszej skrzyni, druga i tak jest pusta. Idziemy dalej, rzucamy Float, wchodzimy na błoto i zabieramy Miracle. Kierujemy się na północ, przechodzimy przez kolejne drzwi, by znaleźć Revive, wracamy i idziemy dalej na wschód, zabierając z drugiej skrzyni Smoke Ball.
Wchodzimy do nowej lokacji, gdzie idziemy na wschód i na południe. Pierwsza skrzynia jest pusta, druga zawiera Smoke Ball. Idziemy na dół - po lewo jest skrzynia ze Sweet Water. Schodzimy po drabinie, zabieramy ze skrzyń Hi Arrow i Float. Idziemy na wschód, zabieramy Hi Magic, po czym idziemy na północ, bierzemy Hi Potion i wchodzimy do pomieszczenia z sześcioma skrzyniami. Znajdziemy to Brone Breast, Apron, Brone Helm, Revive, i Board Sword (uwaga, przeklęty przedmiot!). W następnym pomieszczeniu znajdziemy Spike Shoes, Water Ring i Silver Wick. To wszystko, możemy wracać.
Świat
Wracamy do Grenbole.
Grenboble
Idziemy oddać znaleziony skarb, by otrzymać 1000 sztuk złota. Odpoczywamy w gospodzie, uzupełniamy zapasy i ruszamy w dalszą podróż.
Świat
Idziemy na zachód, następnie na północ i wzdłuż gór. Gdy pojawi się okazja, przekraczamy je, idąc a zachód, a potem na południe, wzdłuż wybrzeża. Idziemy przez kolejne mosty. Za trzecim mostem idziemy na południe, by po pewnym czasie zobaczyć nieco na wschodzie wioskę.
Kirof
Warto porozmawiać z mieszkańcami, by dowiedzieć się o nawiedzonej jaskini. W gospodzie znajdziemy Mid Arrow, Hi Arrow i Bomb. W domku a północ od gospody jest Plum Cider. Wreszcie idziemy do domy na północnym wschodzie. Bierzemy Hi Potion i Sweet Water, po czym oglądamy scenkę. Z szafek koło łóżka chorej dziewczyny zabieramy Stuffed Pig i Stuffed Dog. Zaliczywszy to, odpoczywamy w gospodzie i ruszamy w dalszą podróż.
Świat
Idziemy prosto na wschód, aby odnaleźć miasto, o którym rozmawiali Reyna i Mark.
Medan
Zaraz po wejściu, w sklepie z przedmiotami warto kupić trochę Mystery Pin. Wychodzimy, idziemy w prawo, aż dojdziemy do domy i zabieramy Swing Wing i Escape. Kupujemy sobie nowy ekwipunek, a potem idziemy na północ, do zamku.
Zaraz przy bramie czeka nas scenka. Po przekroczeniu bramy idziemy na zachód i w ostatnim klombie znajdujemy Ex Potion. Po drugiej stronie znajdziemy w tym samym miejscu Ex Magic. Dopiero teraz idziemy do zamku. Podążamy przed siebie, by przyjrzeć się Hope Ruby. Po scence wychodzimy z pomieszczenia, idziemy na wschód, schodzimy do podziemi i idziemy przed siebie, by obejrzeć jeszcze jedną scenkę. Po podsłuchaniu rozmowy możemy stąd wyjść. Opuszczając zamek zobaczymy jeszcze jedną scenkę.
Świat
Idziemy na zachód, do Kirof.
Kirof
Po wejściu do wioski obejrzymy scenkę. Mark zabierze się z nami (ale nie jako członek drużyny). Odpoczywamy w gospodzie, uzupełniamy zapasy (warto mieć parę sztuk Shriek) i wychodzimy.
Świat
Ciut na północ, za mostem, jest jaskinia, do której idziemy.
Ghost Cave
Idziemy na południowy wschód i bierzemy Hi Potion. Idziemy dalej, mijamy drabinę i korzystamy z drugiej, by zejść niżej. Idziemy na wschód i w pomieszczeniu znajdujemy Miracle. Wychodzimy, idziemy na południe i zabieramy 500 sztuk złota. Na zachód od nas sa trzy pomieszczenia. W Ostatnim jest Monster Ring, w drugim Ghost Ring (zwiększa obrażenia zadawane duchom!), a w pierwszym zejście na drugi poziom, które ignorujemy. Wracamy na północ, do drabiny, po czym idziemy na wschód, by wrócić do pierwszej drabiny. Schodzimy po niej i idziemy na południe, by znaleźć schody na niższy poziom.
Zabieramy ze skrzyni obok Revive. Dwa niebieskie punkty obok leczą nam HP i MP. Korzystamy z południowych schodów. Idziemy przed siebie, bierzemy Wood Shield, wychodzimy, zabieramy Hi Magic i wracamy do miejsca z leczącymi punktami. Teraz korzystamy ze schodów na wschodzie. Idziemy nimi i korytarzem, wychodzimy i zabieramy Hi Magic. Przed nami są dwa zejścia. Wybieramy górne, idziemy nim, by zabrać Dragon Egg. Wracamy i korzystamy z dolnego zejścia. Idziemy nim przed siebie, zabieramy Speed Potion i wracamy do miejsca z leczącymi punktami. Jeśli nasza drużyna nie jest na 12-13 poziomach, to warto tu poświęcić trochę czasu i pogrindować.
Wchodzimy do góry i wróciwszy na poprzedni poziom, idziemy na północny wschód, gdzie zajdziemy pomieszczenie z Chain Cloth. Potem idziemy na zachód, gdzie między drabinami jest wąska, długa ścieżka wiodąca na południe. Idziemy nią przed siebie, by dojść do pomieszczenia, w którym jest Revive i zejście na dół.
Idziemy na południe i bierzemy Hi Potion, a następnie idziemy na wschód, by znaleźć następny Hi Potion. Idziemy w północno wschodni róg, gdzie jest trzeci Hi Potion. Cofamy się na południe, idziemy na zachód, schodzimy po drabinie. Tam idziem idziemy na wschód, omijamy schody w górę i idziemy dalej, by wejść do pomieszczenia. Tu korzystamy ze schodów w dół po wschodniej stronie.
Idziemy przed siebie, bierzemy Spell Potion i Power Potion. W pomieszczeniach na północ znajdziemy Great Potion i Mind Potion. Leczymy też rannego wojownika. Wracamy i tym razem korzystamy ze schodów w dół po zachodniej stronie.
Dojdziemy do pomieszczenia z pięcioma schodami. Górne prowadzą do Escape i Smoke Ball. Po ich zabraniu wracamy i idziemy niżej. Korzystamy ze środkowych schodów. Schodzimy niżej i idziemy przed siebie, by przejść niewidzialnym pomostem na północ. Zabieramy ze skrzyni Revive, leczymy drużynę i idziemy dalej, by znaleźć Reynę. Tu czeka nas walka.
Boss: Phantasm
HP: 660
Bohater i Aguro niech atakują, wzmocniwszy się Power Gourd. Lufia w tej walce powinna skupić się na leczeniu HP i statusów, bo Phantasm bardzo lubi ich używać. Jeśli narzuci Confuse, to używamy Shriek, a jeśli Sleep to czaru Waken.
Kirof
Po walce automatycznie przeniesiemy się do wioski. Po scenie rozmawiamy z ojcem Reyny tuż obok, aby dał nam Power Potion. Odpoczywamy w gospodzie i wychodzimy.
Świat
Idziemy na wschód, do Medan.
Medan
Oglądamy scenkę, a potem idziemy do domu w północno-zachodnim rogu, gdzie znajdziemy Hi Potion. Następnie opuszczamy miasto.
Świat
Idziemy na północny wschód, gdzie znajdziemy wejście do jaskini.
Medan Cave
Idziemy przed siebie, rzucamy Float, by przelecieć nad bagnem, zabieramy Hi Potion i Revive ipo czym wracamy. Idziemy na północ, omijamy strażników i idziemy na wschód, gdzie wychodzimy z jaskini.
Świat
Idziemy na południe, by dość szybko dotrzeć do wioski.
Belgen
Możemy tu uzupełnić zapasy i ale kupować broni nie ma co - wkrótce dostaniemy lepszą. W północno-wschodniej części jest jaskinia, w której znajdziemy Float i Hi Potion, a nieco dalej jest pomieszczenie. Rozmawiamy z całą trójką kobiet - jedna powie nam, gdzie mamy iść, jeśli zgodzimy się jej pomóc. Zabieramy z szafek Power Gourd i Mind Gourd. Wychodzimy z jaskini, idziemy do centralnego budynku w wiosce, rozmawiamy z ludźmi i zabieramy Hi Magic i Riveve. Potem możemy iść.
Świat
Zanim zajmiemy się problemem mieszkańców Belgen, mamy coś jeszcze do załatwienia. Idziemy na wschód, przechodzimy przez mosty, po czym kierujemy się na północny wschód. Wrogowie będą tu mocniejsi, więc warto często się leczyć. W końcu dojdziemy do wioski położonej na wybrzeżu.
Surinagal
Tak, tu się musimy okupić, bo znajdziemy w sklepach sporo świetnego ekwipunku, który bardzo nam pomoże. W sklepach z ekwipunkiem znajdziemy też skrzynię z Hi Potion, a w północno wschodnim domu - Miracle i Hi Magic. Odpoczywamy w gospodzie i wychodzimy.
Świat
Wracamy w okolice Belgen (możemy wejść do środka i się przespać), po czym idziemy na południe.Idziemy tam cały czas, a gdy dojdziemy do wybrzeża, skręcamy a zachód, by dojść do jaskini.
Southwest Cave
Idziemy przed siebie i schodzimy niżej. Na kolejnym poziomie idziemy na zachód, na południe i na zachód, wchodzimy do pomieszczenia i zabieramy Hi Potion. Wychodzimy, schodzimy po schodach po środku, by znaleźć Smoke Ball i Float. Wracamy na górę, idziemy bardziej na wschód i tam także schodzimy na dół. Rzucamy Float, by móć przejść a północ i zabrać Escape, a potem idziemy na zachód, gdzie znajdziemy Spell Potion i Power Potion.W bagnie nieco wyżej ukryte jest Miracle. Wracamy na poprzedni poziom, tam idziemy w północno-zachodni róg, wchodzimy do pomieszczenia i schodzimy po schodach.
Idziemy cały czas prosto przed siebie, by zejść na kolejny poziom. Znajdziemy się na skrzyżowaniu. W bagnie leży Scimitar. Na północ od nas są Revive i Fly Ring, na zachodzie Hi Magic i Hi Potion, na wschodzie zaś Brone Armor, Brone Helm i Brone Shield. Potem idziemy a południe i cały czas przed siebie, aż dojdziemy do pomieszczenia, gdzie zdobędziemy Dais Ring. Teraz możemy wyjść.
Świat
Wracamy, po drodze zaglądając do Belgen i odpoczywając. stamtąd najlepiej użyć Swing Wing i przenieść się do Grenoble. Nasza drużyna powinna być już na poziomie 15, więc kolejny poziom Old Cave czeka.
Grenoble
Idziemy się zgłosić po kolejne zadanie - tym razem musimy odnaleźć Crown na poziomie czwartym. Zatem bez zwłoki idziemy tam.
Old Cave
Zjeżdżamy windą na poziom czwarty. Pierwsze dwie skrzynie zawierają Smoke Bomb i Hi Potion, trzecia jest pusta. Idziemy na południowy zachód zabieramy 520 sztuk złota, druga skrzynia jest pusta, po czym wchodzimy do pomieszczenia. Są tu Light Armor, Wind Heels, Buckler, Flame Ring, Light Robe, Long Sword i Brone Helm.
Wychodzimy, idziemy na północ, są tu trzy skrzynie, dwie puste, trzecia z Magic Gourd. W pomieszczeniu dalej są cztery, z czego jedna zawiera Miracle, pozostałe trzy są puste. Idziemy na południowy wschód, zbieramy Hi Magic, Escape, Float i Long Nail, po czym rzucamy czar Float, przelatujemy przez bagno i zabieramy Crown i Broad Rod (uwaga, przeklęty przedmiot!). Teraz możemy wracać.
Świat
Idziemy z powrotem do Grenoble.
Grenoble
Idziemy i odbieramy nagrodę 2000 sztuk złota. Potem odpoczywamy w gospodzie i wychodzimy.
Świat
Korzystamy ze Swing Wing, by dotrzeć do Belgen, a stamtąd idziemy na zachód. Dojdziemy po pewnym czasie do jaskini.
Cave to Dais
W tej jaskini znajdziemy Mimici - uciekają one szybko z pola walki, ale jeśli uda się je zabić (save state tu bardzo pomaga), to dostaniemy masę expa.
Idziemy przed siebie, omijamy drzwi i idziemy dalej, by znaleźć Great Potion, Speed Potion i Mind Potion. Potem wracamy do drzwi, używamy Dais Key i wchodzimy do środka. Idziemy na południe, a gdy dojdziemy do bagna, to idziemy na północ, by dojść do pomieszczenia. w Nim znajdziemy Float. Idziemy na południe, a potem na zachód przez most, by znaleźć Hi Magic i Revive. Wracamy w okolice bagna, schodzimy na dół po drabinie, potem po kolejnej, by w południowo-wschodnim rogu znaleźć Power Gourd i Mind Gourd. Idziemy na zachód przez most, a potem na północ pod mostem, by znaleźć Power Potion i Spell Potion.
Cofamy się nieco, wchodzimy po drabinie i idziemy cały czas na zachód, a potem już tylko na północ, by znaleźć schody, po których wyjdziemy z tej jaskini.
Świat
Idziemy na zachód, by dojść do ołtarza.
Dais
Rozmawiamy ze strażnikami. Po obu stronach ołtarza są dzbany, które leczą HP i MP. Obejrzymy tu dwie scenki, po których dziewczyna zostanie porwana. Rozmawiamy raz jeszcze ze strażnikami i i wychodzimy.
Świat
Podążamy cały czas na północ, aby po pewnym czasie dotrzeć do położonej na półwyspie wieży.
North Tower
Ta wieża jest pełna teleportów, co utrudnia poruszanie się po niej i grozi łatwym zaplątaniem się. Spróbuję zatem opisać to bardziej szczegółowo:
- Idziemy przed siebie, korzystamy z teleportu, by przenieść się na drugą stronę muru.
- Idziemy na północ, by wejść po schodach na pierwsze piętro.
- W tym pomieszczeniu warto zwrócić uwagę na różne kolory podłogi. Idziemy w południowo-wschodni róg i wchodzimy a drugie piętro.
- Na drugim pietrze w podłodze jest pełno dziur - są one w tych miejscach, gdzie na poprzednim poziomie widzieliśmy jasne pola. Omijając dziury, zabieramy Revive, Awaken, Antidote, Hi Potion, Shriek, Stone Cure i Mystery Fin.
- Wracamy na parter, idziemy do pomieszczenia północno-wschodniego, korzystamy z teleportu, a potem wchodzimy po schodach.
- Idziemy przed siebie, wchodzimy do pierwszego napotkanego pomieszczenia i zabieramy Flash Ring - dajemy go Lufii i nigdy nie zdejmujemy, bo podnosi on siłę ataku błyskawicami. Potem idziemy już prosto na wschód i przed siebie, by dojść do schodów.
- Wspinamy się po serii schodów, aby dojść na szczyt wieży.
- Tu idziemy na zachód, a potem na północ, by znaleźć teleport, który przeniesie nas do skrzyni z Miracle. Wracamy, idziemy do teleportu na północny zachód od bossa. Po przeniesieniu się korzystamy z północnego teleportu i zabieramy kolejne Miracle. Wracamy, by znaleźć się na dole.
- Idziemy do najbardziej wschodniego z teleportu, korzystamy z niego, potem idziemy na północ, by teleprotować się na platformę z bossem. Leczymy się i ruszamy do boju.
Boss: Follower
HP: 980
Wojownicy na starcie rzucają Power Gourd, a Lufia - Drain. Potem atakujemy, Lufia niech rzuca Flash, a jeśli trzeba - leczy przy pomocy Stronger. Follower nie jest silnym bossem i powinien relatywnie szybko uznać naszą wyższość.
Belgen
Po walce przeniesiemy się do Belgen. Otrzymamy Miracle. Odpoczywamy, uzupełniamy zapasy, a potem rozmawiamy z mieszkańcami. Możemy ruszać dalej.
Świat
Nasza droga prowadzi do Suringal, tak, to jest to miasto, które wcześniej odwiedziliśmy, by kupić lepszy ekwipunek. Idziemy zatem na zachód, a potem nieco na północny zachód.
Suringal
Rozmawiamy z mieszkańcami, aby dowiedzieć się o lesie, do którego trzeba będzie iść. Gdy będziemy gotowi, opuszczamy miasto.
Świat
Idziemy na południe, a potem na zachód, by dojść do mostu. Podążamy nim na południe, a potem na zachód wzdłuż gór, by po pewnym czasie dostrzec chatkę, do której wchodzimy.
Lost Forest Guide Station
Znajdziemy tu Revive, Swing Wing i Sweet Water. Potem rozmawiamy ze staruszkiem, co zaowocuje dłuższą i dość zabawną scenką. Po jej zakończeniu Jerin dołączy do drużyny jako ostatnia, czwarta postać. Jest magiem wsparcia. Dajemy jej wszystkie zachomikowane Speed Potion i Fire Ring. Potem wychodzimy.
Świat
Stąd kierujemy się prosto na południe. Idziemi przełęczą, aby dotrzeć do lasu.
Lost Forest
Tutaj ponawiguje nas Jerin. Przy każdym zakręcie będzie nam mówiła, gdzie iść, dzięki czemu szybko wyjdziemy po drugiej stronie.
Świat
Idziemy na wschód, wchodzimy do kapliczki, aby podziemnym przejściem przedostać się na drugi brzeg, a następnie idziemy na północny wschód, by znaleźć miasto.
Jenoba
W domku na północ od gospody znajdziemy Hi Arrows i Bomb. Ciut obok jest wzgórze z domkiem, koło drzewa na zachód od domku znajdziemy Mind Potion. Warto tu uzupełnić zapasy, kupić sobie zapas Swing Wing, Hi Potion i nowy ekwipunek. Potem rozmawiamy z mieszkańcami, by dowiedzieć się o trzech wieżach.
Następnie idziemy do budynku w północno-zachodniej części, schodzimy do podziemi i stawiamy staruszce kilka drinków, by powiedziała nam, co musimy zrobić. To ważne, bo bez tej rozmowy akacja nie potoczy się dalej. Ruszamy teraz na obchód wież.
Świat
Ruszamy na południowy wschód przez góry, aby znaleźć na cyplu pierwszą z trójki wież.
Blue Tower
Idziemy na zachód, wchodzimy do pomieszczenia i zabieramy Blue Ring. Stąd idziemy na północ, by dojść do schodów na pierwsze piętro.
Idziemy na południe, aż dojdziemy do skrzyni ze Sweet Water. Zeskakujemy wchodzimy ponownie do wieży i tym razem idziemy na wschód. Zabieramy z pomieszczenia Magic Gourd i idziemy dalej, by dotrzeć do schodów. Zaraz po wejściu na pierwsze piętro korzystamy z kolejnych schodów i idziemy na zachód, by znaleźć Hi Potion. Zdobywszy je, wracamy na poprzednie piętro i idziemy na południe, by dojść do kolejnych schodów na górę.
Najpierw wybieramy schody po zachodniej stronie, idąc przed siebie, by w końcu dojść do skrzyni z Hi Magic. Wchodzimy wyżej, oglądamy piedestał, po czym wracamy na drugie piętro.
Tym razem wybieramy schody po wschodniej stronie. Idziemy przed siebie, by dojść do dziury, którą spadamy, by zabrać Revive, a potem Green Jade. Teraz wychodzimy z wieży.
Świat
Możemy wrócić do Jenoby i odpocząć, ale aby gra potoczyła się dalej, musimy odwiedzić drugą wieżę. Idziemy od Jenoby na południe, przechodzimy przez most, a potem idziemy wzdłuż wschodniego wybrzeża.
Green Tower
Na wschód od wejścia jest gospoda. Idziemy na zachód, wchodzimy do pomieszczenia i bierzemy Green Ring. Potem idziemy środkowym przejściem, następnie na zachód i po schodach, gdzie zabieramy Magid Gourd i przesuwamy przełącznik na dół. Schodzimy na dół i idziemy na wschód, by wejść na pierwsze piętro.
Idziemy na zachód, wchodzimy po schodach i zabieramy Ex Potion i Revive, trzecia skrzynia zawiera zniszczony rubin, to nic ważnego. Schodzimy na dół, korzystamy z południowych schodów i zabieramy Ex Potion, Hi Magic i Revive. Idziemy na dół, schodzimy w południowo-zachodni róg i zabieramy Swing Wing. Teraz wracamy do pomieszczenia z przełącznikiem, przesuwamy go na górę, po czym wracamy tutaj.
Wchodzimy po schodach na górę, po czym idziemy na północ by skorzystać z kolejnych schodów. Rozmawiamy z facetem i płacimy mu 100 sztuk złota za informację. Wychodzimy, idziemy na południe i wchodzimy schodami do góry. Oglądami piedestał i opuszczamy tę wieżę.
Świat
Idziemy na południe, potem na wschód przez most i na północ, by dojść do wioski, która położna jest niedaleko trzecież wieży.
Ruan
Sklepy nie mają nic nowego w ofercie. W gospodzie znajdziemy Hi Potion, a domu na północnym zachodzie - Small Knife. W budynku w centrum wioski są Sweet Water i Revive. Potem idziemy na pole we wschodniej częsci wioski, gdzie w kwiatach znajdziemy Power Potion i Empty Bottle. W sklepie na północ od pola jest Emerald.
Następnie rozmawiamy z mieszkańcami, a potem wychodzimy.
Świat
Idziemy na zachód, do wieży.
Red Tower
Idziemy do końca na zachód, wchodzimy do drzwi, idziemy przed siebie i zabieramy Red Ring oraz Hi Potion. Wracamy i korzystamy z drzwi obok. Dojdziemy do sali, której cała podłoga pokryta jest bagnem. Przy pomocy czaru Float zabieramy Power Potion i Spell Potion.
Wracamy na początek poziomu i idziemy dalej na wschód, by skorzystać z następnego przejścia. Wchodzimy po schodach. Na tym piętrze idziemy na południe i na wschód, by znaleźć Hi Potion i Hi Magic. Wchodzimy po schodach obok, by znaleźć Smoke Ball i Magic Gourd. Potem wracamy na poprzedni poziom, idziemy na zachód, wchodzimy do pomieszczenia i tam korzystamy ze schodów.
Najpierw idziemy na północ, wchodzimy po schodach, zabieramy Hi Potion, po czym wracamy i idziemy na południe i przed siebie, idąc ostrożnie wzdłuż krawędzi, aby dojsć do schodów. Na następnym piętrze idziemy przed siebie. Wchodzimy do góry, podchodzimy do ducha, leczymy się i rozpoczynamy walkę.
Boss: Dark Ghost
HP: 940
Jest wrażliwy na pioruny, więc niech Lufia cały czas rzuca Flash, a leczeniem zajmuje się głównie Jerin. Od czasu do czasu używa ataku Water, który zadaje spore obrażenia i lepiej wtedy leczyć sie Hi Potionami albo Stronger.
Po walce pojawi się Water Fairy i podziękuje nam. Oglądamy piedestał i zeskakujemy. Wracamy do wieży i idziemy do pomieszczenia, którego dno pokryte było bagnem. Teraz znajdziemy tam skrzynię z Blue Jade. Wychodzimy z wieży i wracamy do Ruan.
Ruan
Możemy się przespać za darmo. Potem rozmawiamy z jubilerką, by dowiedzieć się kilku ważnych rzeczy. Następnie wychodzimy.
Świat
Mając Jerin, używamy czaru Warp, aby dostać sie do Medan. Stąd idziemy na północ, gdzie znajdziemy kopalnię, o której mówiła kiedyś księżniczka.
Medan Mine
Wchodzimy do środka, korzystamy z drugiej drabiny, która prowadzi w dół, idziemy na wschód i bierzemy Foul Water. Idziemy dalej na południe, schodzimy po kolejnej drabinie i idziemy na północny wschód, by znaleźć Sweet Water. Na południowym wschodzie jest Bomb. Potem przechodzimy przez drzwi i rozmawiamy z mężczyzną. Dostaniemy Red Sapphire. W pomieszczeniu dalej znajdziemy Emerald, Opal i 500 sztuk złota. Wychodzimy stąd.
Świat
Zdobyliśmy już cała trójkę klejnotów, więc czas ich użyć. Teleportujemy się do Jenoby, stamtąd idziemy na południowy wschód i wchodzimy do Blue Tower.
Blue Tower
Idziemy na wschód, potem na północ i po schodach. Na pierwszym piętrze idziemy na południe, na zachód i po schodach. Na drugim piętrze wybieramy zachodnie schody. Dalej idziem już przed siebie, by na piedestale umieścić Blue Jade. Zeskakujemy na dół.
Świat
Idziemy na wschód, następnie na południe, przez most, a potem na wschód wzdłuż brzegu, by dotrzeć do drugiej wieży.
Green Tower
Idziemy korytarzem przed siebie, a na końcu skręcamy na wschód i wchodzimy po schodach. Na pierwszym piętrze idziemy na zachód i wchodzimy wyżej. Na drugim piętrze idziemy na południe, wchodzimy po schodach, umieszczamy Green Jade na piedestale i skaczemy na dół.
Świat
Teleportujemy się do Ruan, idziemy na zachód, do Red Tower.
Red Tower
Idziemy pierwszym wejściem na wschód, potem do góry. Następnie idziemy na południe, skręcamy na zachód, wchodzimy do pomieszczenia ze schodami. Następnie idziemy wokół wieży i przed siebie, by dojść na szczyt. Umieszczamy Red Sapphire w piedestale, by przenieść się do miasta elfów.
Elfrea
Po środku kwietnika niedaleko wejścia znajdziemy Spell Potion. W dużym domu na północy znajdziemy Speed Potion i Mind Potion. W sklepie jest trochę nowego ekwipunku, a gospoda jest za darmo. Potem idziemy do dużego budynku na północy i wchodzimy zachodnimi schodami na górę. Tu czeka nas scenka, po której dostaniemy Shrine Key, a Jeri otrzyma Artea's Bow. Nie należy jednak sprzedawać jej starego łuku. Wychodzimy.
Świat
Możemy sobie zrobić przerwę, o ile jesteśmy już na 20 poziomie. Jeśli tak, to teleportujemy się do Grenoble.
Grenoble
Odbieramy kolejne zadanie - tym razem musimy zdobyć Golden Pawn na poziomie piątym Old Cave.
Świat
Idziemy do jaskini.
Old Cave
Zjeżdżamy na piąte piętro. Idziemy na południe, bierzemy Smoke Ball, druga skrzynia jest pusta. Wchodzimy do pomieszczenia obok, gdzie znajdziemy Opal, Luck Blade (przeklęte!), Ex Potion i dwie puste skrzynie. Wracamy, rzucamy Float i idziemy na wschód przez bagno, zgarniając Ex Potion z jego górnego kawałka. Idziemy na północ, bierzemy Kite Shield i idziemy przejściem na północ.
Zabieramy Hi Bomb i Hi Potion, trzeci skrzynia jest pusta. Wchodzimy do pierwszego przejścia. Pierwsza skrzynia jest pusta, druga zawiera Revive, a ta na bagnie - Spell Potion. Idziemy na dół, pierwsze dwie skrzynie są puste, dwie kolejne zawierają Float i 500 sztuk złota. Rzucamy Float, lecimy na dół. I tu zabieramy Power Potion, pozostałe skrzynie są puste.
Wchodzimy do pomieszczenia na wschodzie. Bierzemy Battle Axe, pozostałe skrzynie są puste. Idziemy na północ, zabieramy Hi Bomb, rzucamy Float i przelatujemy nad bagnem. Wchodzimy do ostatniego pomieszczenia, gdzie znajdziemy Miracle, Frost Ring i Golden Pawn. To wszystko, możemy stąd wyjść.
Świat
Idziemy do Grenoble. Odbieramy nagrodę, wychodzimy i używamy czaru Elf, by wrócić do wioski elfów.
Elfrea
Odpoczywamy w gospodzie, po czym idziemy do domu Artei, schodzimy na dół wschodnimi schodami i otwieramy wejście do teleportu przy pomocy Shrine Key. Wchodzimy do środka, przenosimy się, by wyjść z kapliczki i zaraz potem wejść do następnej. Tam także korzystamy z teleportu i dopiero teraz wychodzimy na zewnątrz.
Świat
Idziemy na południowy wschód, potem przechodzimy przez most prowadzący na południe, by zauważyć wioskę nieco na wschód od pustyni. Idziemy do niej.
Ranqs
Idziemy w północno-wschodni róg, gdzie w kwiatach na piasku znajdziemy Power Potion. Sklep ma trochę nowego ekwipunku. Rozmawiamy z mieszkańcami, aby dowiedzieć się o tym, gdzie podziali się wszyscy mężczyźni. Następnie wychodzimy.
Świat
Idziemy na południowy zachód, gdzie znajdziemy jaskinię.
Tunnel to Odel
Rozmawiamy z budowniczymi, po czym idziemy dalej. Tu czeka nas niewidzialny labirynt. Poniżej pokazuję, jak go przejść.
Po przejściu dojdziemy do schodów, którymi wychodzimy na powierzchnię.
Świat
Idziemy na południowy zachód, by po pewnym czasie dostrzec miasto, do którego zmierzamy.
Odel
Po zakupach idziemy na północ, ale nie wchodzimy do zamku, tylko idziemy na zachód. W domku znajdziemy Ex Potion, a na dole - Miracle i Ex Magic. Rozmawiamy też z trójką mężczyzn. Potem idziemy do zamku. Po wejściu za mury idziemy na wschód i w trzech kolejnych kwietnikach znajdujemy Speed Potion, Mind Potion i Great Potion. Potem wchodzimy do środka.
W północnym pomieszczeniu znajdziemy dwie Hi Magic, Power Potion i Spell Potion. Wchodzimy na górę. Rozmawiamy z Pironem i godzimy się mu pomóc. Potem schodzimy na dół. Wychodzimy na przedmurze, idziemy na zachód i schodzimy do podziemi. Dojdziemy do Sharia Lab 2. Idziemy do schodów w południowo wschodnim rogu, dzięki czemu dojdziemy do teleportu.. Nim przeniesiemy się do drugiego laboratorium.
Idziemy do skrzyżowania. Tu idziemy na północ, korzystamy z teleportu i zabieramy Yellow Ring oraz Stone Cruse. Wracamy do skrzyżowania i idziemy na zachód. Dojdziemy do labortatorium, gdzie znajdziemy Hi Magic, Ex Arrows, Gloom Arrow i Hi Bomb. Potem wracamy do Odel i wychodzimy z miasta.
Świat
Idziemy na południowy wschód, przechodzimy przez most, po czym podążamy na południowy wschód, by zobaczyć wioskę.
Lyden
W szafce w gospodzie znajdziemy Swing Wing. W knajpie a zachód od niej spotkamy mężczyznę, z którym musimy porozmawiać. Uda się on od razu do Odel. Nie mamy tu nic więcej do roboty, więc także tam idziemy.
Odel
Idziemy do zamku i rozmawiamy w sali tronowej z Pironem. Powie on nam, abyśmy sprawdzili stan mostu, który ma być naprawiony. Wychodzimy.
Świat
Idziemy na południowy zachód, by dojść do mostu, którym idziemy na północ, by po chwili dojść do jaskini.
Bridge Cave
Schodzimy dwa razy po drabinach, a potem idziemy na zachód i północ, by obejrzeć zerwany most. Zrobiwszy to, opuszczamy jaskinię i teleportujemy się do Odel.
Odel
Idziemy do zamku, rozmawiamy z Pironem. Następnie wychodzimy.
Świat
Raz jeszcze idziemy do jaskini z mostem.
Bridge Cave
Podchodzimy do mostu i rozmawiamy z Pironem. NAstępnie wychodzimy z jaskini.
Świat
Cofamy się do Odel i udajemy się do drugiego wejścia do jaskini, które znajduje się równo na zachód od Odel. Są tam trzy wejścia do jaskiń. Wybieramy środkowe.
Bridge Cave
Idziemy na północ, a potem skręcamy i idziemy na południe, następnie na zachód, a potem na północ. Zabieramy po drodze Glass Cap i idziemy dalej, by znaleźć na końcu Wind Shoes i Iron Helm. Podchodzimy do krawędzi i rozmawiamy z Pironem. Potem wychodzimy stąd i wracamy do tej jaskini, gdzie był most. Przechodzimy przez most. Skrzynie zawierają tu już mało przydatne przedmioty, więc można je sobie darować. Iidziemy na wschód, potem na południe i na wschód, a potem na północ, by dojść do schodów w dół. Idziemy przed siebie, po drodze zabieramy Miracle ze skrzyni za bagnami i podchodzimy do drzwi, by obejrzeć scenkę. Idziemy dalej, by dojść do schodów, którymi wrócimy do jaskini.
Zabieramy Revive, po czym idziemy na zachód, wspinamy się po drabinie, zabieramy drugie Revive i idziemy dalej na zachód, by w końcu znaleźć wyjście.
Świat
Idziemy nieco na północ, gdzie jest kolejna wioska na naszym szlaku.
Arus
W domu na zachód od gospody znajdziemy Hi Magic. W północno wschodnim rogu, w kwiatach koło rogu domu jest Mind Potion. Porozmawiajmy z mieszkańcami, aby poznać nasz następny cel. Jednak, jeśli nasza drużyna jest już na poziomie 25, to możemy zaliczyć kolejny quest w Grenoble Teleportujemy się tam.
Grenoble
Odbieramy kolejne zadanie, tym razem zostaniemy wysłani na poziom szósty po Miracle Gem.
Świat
Udajemy się do Old Cave.
Old Cave
Zjeżdżamy na poziom szósty. Zabieramy ze skrzyń trzy Hi Bomb, pozostałe trzy skrzynie są puste. Dojdziemy do dwóch wejść. Korzystamy z zachodniego, zabieramy Gladius i Plate Cloth, potem Plate Mail, a na końcu Power Potion, Speed Potion i Spell Potion.
Wracamy do poprzedniej lokacji a potem korzystamy ze wschodniego przejścia. Zabieramy Escape, rzucamy Float i wchodzimy na bagno, by abrać Ex Magic i Ex Potion. Idziemy wyżej, skręcamy na wschód i bierzemy Plate Helm oraz Revive. wracamy na zachód, zabieramy Hammer Rod i schodzimy po schodach na dół.
Idziemy przed siebie, zabierając kolejno Power Gourd, Ex Magic, Ex Potion, Knife Shoes i Needle Shoes. Wchodzimy na górę. Bierzemy Mind Gourd, Power Gourd, Miracle Gem i Blast Ring. Wracamy do Grenoble, zabieramy nagrodę i teleportujemy się do Arus.
Arus
Odpoczywamy w gospodzie, rozmawiamy z ludźmi w domu na zachód od gospody, następnie z mężczyzną w domku otoczonym kwiatami, po czym wychodzimy.
Świat
Idziemy na zachód, przechodzimy przez maleńką jaskinię i kierujemy się ku wieży znajdującej się na cyplu.
Tower of Grief
Po wejściu idziemy na wschód i zabieramy Purple ring. Wracamy na początek, wchodzimy do pomieszczenia po środku, wspinamy się po schodach i bierzemy Dragon Egg, Revive i Stone Cure. Wskakujemy do dziury. Wychodzimy i teraz idziemy na zachód, by skorzystać ze schodów. Potem idziemy przed siebie, by wejść na kolejne piętro.
Górne schody prowadzą do Reive i Stone Cure, zaś dolne do Hi Magic i Ex Potion. Idziemy dalej na zachód i wchodzimy na następne piętro. Idziemy dalej, by dojść do dwóch leczniczych punktów. Wchodzimy po schodach na górę i zabieramy Revive, po czym rozmawiamy ze staruszkiem. Magia Lufii wzrośnie o 10. Wyskakujemy, aby opuścić wieżę.
Świat
Teleportujemy sie do Odel.
Odel
Idziemy do zamku, tam idziemy na zachód, schodzimy do podziemi teleportujemy się. Następnie idziemy do skrzyżowania, z niego na zachód, by dość do kolejnego teleportu. Ten przeniesie nas do nowej lokacji.
Platina
Wychodzimy i wchodzimy do budynku obok. Wspinamy się po schodach na górę i odnajdujemy Shaię. Rozmawiamy z im, by zaliczyć scenkę. Po niej znajdziemy się na zewnątrz.
Świat
Płyniemy prosto na zachód, mijamy małą wyspę, a po pewnym czasie dostrzeżemy na wybrzeżu miasto, Wysiadamy koło niego.
Cabris
Wchodzimy do budynku i bierzemy Mind Potion ze skrzynki. Schodzimy na dół, by dotrzeć so Shai i porozmawiać z nim. Otrzymamy nowe zadanie. Wychodzimy na zewnątrz.
Świat
Mamy statek, więc możemy z tego skorzystać i zdobyć coś nowego, co nam się przyda. Dobrym pomysłem jest teraz też odwiedzić wszystkie miasta. W ten sposób będziemy mogli potem szybko teleportować się z jednego do drugiego. Zatem po kolei.
Najpierw płyniemy prosto na północ, dość długo, by w końcu dotrzeć do położonego na wyspie miasta. To Frederia.
Frederia
Można tu kupić sporo nowego, bardzo dobrego ekwipunku - pytanie, czy stać nas będzie na wszystko.Pewnie nie - kupujemy więc tyle, ile się da, pamiętając, by wrócić tutaj, gdy będziemy mieć więcej gotówki.
Świat
Płyniemy na zachód, by dotrzeć do wyspy otoczonej skałami. stąd kierujemy się na południowy zachód. Jest tu malutka wyspa. Z niej płyniemy dalej na południowy wschód, by zauważyć większy ląd, a na nim miasto.
Epro
Kolejne miejsce, gdzie możemy nabyć parę nowych przedmiotów, ale małe szanse, aby nas było stać. Można tu także pokręcić po okolicy i wbić trochę poziomów doświadczenia, bo choć wrogowie są mocni, to dają też bardzo dużo expa (ok. 3000 za walkę). Potem ruszamy w dalszą drogę.
Świat
Płyniemy prosto na południe, by po minięciu paru małych wysp zobaczyć na wschodzie miasto. To kolejny cel naszej krajoznawczej wycieczki.
Marse
Nietypowe miasto, gdzie wszystko znajduje się nad ziemią, ale przejścia są pod ziemią. Ekwipunek w większość już znany, ale w przyszłości warto będzie tu zajrzeć. Na razie wychodzimy.
Świat
Płyniemy wzdłuż wybrzeża na południowy zachód, aż dopłyniemy do rzeki, która wbija się w ląd. Płyniemy nią na południe, aż dotrzemy do jeziora, na brzegu którego znajduje się miasto.
Herat
Tu zaglądamy tylko dla formalności, aby mieć to miasto odznaczone na liście miejsc, do których możemy się teleportować.
Świat
Płyniemy rzeką na północ, po czym kontynuujemy podróż na zachód, aż dopłyniemy do nowego lądu. Podążamy na północ, a potem na zachód wzdłuż jego brzegu, aż skończy się pustynia i zobaczymy most. Od niego płyniemy prosto na północ. Mijamy ląd, na którym leży znane nam już Surinagal i płyniemy ciut na północny wschód. Dotrzemy do miasta położonego na wyspie.
Forfeit
No, koniec ze zwykłym skakaniem z miasta do miasta, tu zajmiemy się czymś konkretnym. Po wejściu do miasta idziemy wzdłuż zewnętrznego muru, by dojść do zejścia do podziemi. Idziemy na południe, by znaleźć Mind Ring.
Wracamy do zasadniczej części miasta. W północno zachodnim rogu znajdziemy Hi Potion i Hi Magic. Sklepy mają, to co już znamy. Potem idziemy na północ, by wejść na pierwsze piętro. Jest tu ciekawy sklep, w którym możemy kupić to, co sprzedaliśmy wcześniej. Na południu jest sklep prowadzony przez trzy panie. Musimy tam coś kupić, aby móc potem zabrać z szafek Ribbon i Gown. Potem wychodzimy.
Świat
Teleportujemy się do Carbis. Stąd płyniemy na zachód, omijamy małą wyspę i płyniemy dalej, aż dotrzemy do lądu. Tam płyniemy na północ, aż dopłyniemy do wyspy z kapliczką otoczonej skałami. Od niej kierujemy się na wschód. Dotrzemy do wyspy w kształcie pierścienia. W jego północnej części jest wioska.
Soshette
To ostatni punkt na naszej trasie zaznaczania sobie miast i wiosek do teleportacji. Odpoczywamy w gospodzie i wychodzimy, by ruszyć wreszcie w podróż celem ruszenia fabuły naprzód.
Świat
Następnie płyniemy na południową krawędź wyspy i prosto na zachód. Dopłyniemy do małej wysepki z kapliczką. Wysiadamy koło niej i idziemy cały czas prosto na zachód. Po pewnym czasie zobaczymy wieżę położąną w dolinie na północ od nas. Wchodzimy tam.
Tower of Light
Wpadamy do dziury zaraz przy wejściu i zabieramy Hi Bomb, dwa Ex Potion, Stone Cure, Power Potion i Spell Potion. Wychodzimy na górę schodami po środku.
Idziemy na na zachód, na południe i wchodzimy do pomieszczenia tuż obok. Wchodzimy po schodach i idziemy przed siebie, aż dojdziemy do ślepego zaułka. Jest tam niewidoczna dziura, którą spadniemy do pomieszczenia z Undead Ring. Wrócimy do znanej nam lokacji. Wchodzimy na górę i idziemy na północny wschód, by znaleźć tam schody na wyższe piętro. Idziemy na południe, by znaleźć pomieszczenie ze Stone Cure. Potem wchodzimy po schodach obok na drugie piętro.
Idziemy na południe, aby znaleźć Revive. Idziemy na wschód, wchodzimy do pomieszczenia i poruszamy się ostrożnie, bo sporo tu dziur. Znajdziemy tu Ex Magic i Ex Potion. Potem wracamy na początek tego poziomu, idziemy na północ, by znaleźć pomieszczenie z Revive, a następnie idziemy w północno wschodni róg, gdzie są schody na trzecie piętro.
Idziemy przed siebie, aż dojdziemy do schodów. Nie wchodzimy po nich, ale idziemy na północ, przechodząc przez przejścia, aż dojdziemy do schodów. Wchodzimy na górę, po czym zaraz korzystamy z następnych schodów, aby wejść jeszcze wyżej. Idziemy na południowy zachód, korzystamy ze schodów, by zabrać ze skrzyni (podchodzimy od północy) Gloom Voice. Potem idziemy na północ, wchodzimy po schodach, aż dojdziemy do szczytu wieży. Znajdziemy tu najlepszy hełm w grze, Mighty Helmet.
Schodzimy trzy piętra na dół i idziemy do pomieszczenia w południowo-wschodnim rogu. Wchodzimy po schodach, aby znaleźć Power Gourd. Nad skrzynią jest dziura, spadamy nią, potem spadamy kolejną, by wylądować w miejscu, gdzie znajdziemy Large Shield, Plate Cap, Silver Robe i Great Axe. To wszystko, ale nie da się stąd wydostać czarem, więc musimy wyjść. Zeskakujemy na dół, idziemy na południe, gdy dojdziemy do schodów to idziemy na zachód i północ, by dojść do schodów w dół. Idziemy na południe, potem na wschód, gdzie znajdziemy schody. Schodzimy po nich, po czym idziemy na zachód i kierujemy się wyjściem na południe.
Idziemy na północny wschód, gdzie znajdziemy schody na dół. Wrócimy wreszcie na poziom pierwszy. Idziemy na południe, by w końcu stąd wyjść.
Świat
Idziemy na południe, przez pustynię, aby dojść do mostu. Po jego przekroczeniu idziemy dalej na południe, by w końcu zobaczyć miasto położone nad brzegiem. To ostatnie miasto z ogólnodostępnych.
Bakku
W pierwszym domy na północ znajdziemy Ex Potion, Ex Magic i Revive. Potem idziemy do świątyni i rozmawiamy z kapłanem, by dowiedzieć się, gdzie jest człowiek, którego szukamy. Odpoczywamy w gospodzie, po czym wychodzimy i teleportujemy się do Grenoble. Nie wchodzimy jednak do miasta, tylko od razu idziemy do Old Cave.
Old Cave
Zjeżdżamy na poziom piąty. Idziemy w południowo-wschodni róg i przechodzimy na południe. Potem idziemy na wschód, wchodzimy do kolejnego pomieszczenia, tam, idziemy na północ i wschód. Przechodzimy kolejnym przejściem, rzucamy czar Float, by przelecieć przez bagno i wejść do pomieszczenia na wschodzie. Tam spotkamy Coopera. Po rozmowie z nim znajdziemy sie na zewnątrz. Potem teleportujemy sie do Cabris.
Cabris
Idziemy na dół i rozmawiamy z obydwoma naukowcami, by od razu dostać kolejną misję, żey nam nie było za łatwo. Następnie wychodzimy. Jeśli mamy już zdobyty poziom 30, to możemy skoczyć do Grenoble.
Grenoble
Idziemy odebrać zadaniem, tym razem musimy zdobyć Crown Jewels z poziomu siódmego. Idziemy zatem do Old Cave. Czeka nas ostatni już, za to duży, poziom z trudnymi wrogami i licznymi skarbami.
Old Cave
Zjeżdżamy na poziom siódmy. Zabieramy Sweet Water, po czym rzucamy czar Float, wlatujemy na bagno i zabieramy Gloom Pick. Idziemy na wschód i zabieramy Ex Potion. Wchodzimy do pomieszczenia, rzucamy Float i zabieramy z niewidocznej skrzyni w północno wschodnim rogu bagna Gloom Voice, po czym wchodzimy po schodach.
Idziemy na północ, bierzemy Ex Magic i Power Potion, a potem idziemy na zachód, gdzie znajdziemy Spell Potion. Wchodzimu po schodach, bierzemy Buster Sword, po czym wchodzimy do pomieszczenia i bierzemy dwa Miracle oraz Crown Jewels.
Wracamy na poprzedni poziom i idziemy na południe. Zabieramy Hi Magic, po czym idziemy dalej na południe i wchodzimy po schodach. Wspinamy się po drabinie, zabieramy Ex Potion i Float, po czym wchodzimy do pomieszczenia. Tu idziemy na wschód, bierzemy Great Potion, po czym idziemy na południowy wschód, gdzie znajdziemy Spell Potion i Power Potion. Następnie idziemy ciut na północ, schodzimy po drabinie i zabieramy Ex Magic. Rzucamy Float, przelatujemy nad bagnem, zabieramy Miracle i schodzimy po schodach.
Idziemy przed siebie, bierzemy Ex Potion, po czym podążamy dalej na wschód, by znaleźć pomieszczenie, a w nim Wind Flute - użyty w trakcie walki leczy każdemu 50 HP za darmo i ma nieskończoną ilość użyć. Cofamy się, idziemy na północ, zabieramy Clear Silk, wspinamy się po drabinie, zabieramy Miracle i schodzimy po schodach. Schodzimy po drabinie i zabieramy Mind Potion. Teraz możemy się stąd teleportować.
Grenoble
Odpoczywamy w gospodzie, wymieniamy zdobycz na pieniądze i sprzedajemy niepotrzebny ekwipunek. Więcej tu już wracać nie będziemy. Wychodzimy.
Świat
Teleportujemy się w okolice Bakku i idziemy na północ, do Light Tower.
Light Tower
Wieżę już mamy splądrowaną, więc teraz zaliczamy krótszą trasę. Idziemy na wschód, potem na północ i wchodzimy po schodach na pierwsze piętro. Tu idziemy na południe, wchodzimy do pomieszczenia i wchodzimy po schodach na drugie piętro. Idziemy do północno-wschodniego rogu i wchodzimy na trzecie piętro. Idziemy na południe, wchodzimy do pomieszczenia na przeciwko schodów i wchodzimy coraz wyżej. Potem idziemy na południe, wchodzimy po kolejnych schodach, następnie na północ i po schodach, by wejść na szczyt wieży. Leczymy się i podchodzimy do mężczyzny. Dawno nie było żadnego bossa, co?
Boss: Guardian
HP: 1500
Nie nazwałabym go trudnym bossem - rzuca czary, które atakują wszystkich, ale mamy Wind Flute, więc niech Jerin po prostu używa go co turę, a problem z głowy. Reszta drużyny niech atakuje, Lufia może rzucać Drain, by zmniejszyć jego obronę, a walka pójdzie gładko.
Po starciu czeka nas scenka. Zabieramy ze skrzyni Light Key i wyskakujemy, aby znaleźć się poza wieżą. Wracamy do niej i idziemy na zachód, a potem na północ i na wschód, omijamy schody i otwieramy drzwi przy pomocy Light Key. Wychodzimy.
Świat
Idziemy na północ, skręcamy na wschód i podążamy cały czas przed siebie, aby dotrzeć do kolejnego miasta.
Linz
Odpoczywamy w gospodzie, po czym rozmawiamy z mieszkańcami.Następnie idziemy do północno-wschodniego domu i schodzimy do podziemi. Tam idziemy jeszcze niżej. Skręcamy na południe i rozmawiamy ze staruszkiem, po czym zabieramy Sweet Water, Dragon Egg i Swing Wing. Wracamy, idziemy na wschód i wychodzimy na zewnątrz.
Świat
Idziemy na wschód, by po pewnym czasie znaleźć jaskinię.
Gaya Island Cave
Tu trzeba uważać, bo jest sporo dziur, więc najlepiej co kilka kroków robić save state.Obchodzimy całe pomieszczenie i bierzemy dwie Ex Bomb, Revive, dwa Ex Potion, Hi Magic, Stone Cure i Escape. Potem idziemy w południową część, tak równo między skrzyniami, by spaść dziurą, z której wypadniemy obok schodów. Wchodzimy po nich i zabieramy pierwszą sztukę Alumina.Wracamy po schodach, rzucamy Float i idziemy do północno-wschodniego rogu, gdzie jest drabina.
Idziemy wokół, aby zabrać Dragon Egg, Hi Magic i Ex Bomb, a następnie wchodzimy schodami wyżej, tam, gdzie zaczynaliśmy. Teraz idziemy na południowy wschód i schodzimy po drabinie. Idziemy na wschód, gdzie są trzy wejścia. Wschodnie prowadzi do Ex Magic i Ex Potion, zachodnie do Revive. W środkowym jest przycisk, którym przesuwamy w dół. To zmieni działanie teleportu w pomieszczeniu na zachodzie. Idziemy tam, zabieramy Ex Potion ze skrzyni, a potem idziemy tam na zachód, by dojść do zejścia na niższy poziom.
W skrzyni obok znajdziemy Ex Arrows. Idziemy na wschód i północ, by znaleźć Revive. Cofamy się na południe i idziemy dalej na wschód, by znaleźć Opal. W pomieszczeniu niże jest Ex Potion, a teleport zabierze nas do Silver Sword. Wracamy, wchodzimy do pomieszczenia wyżej, gdzie znajdziemy długi korytarz. Po jego przejściu idziemy na południe, by znaleźć schody.
Schodzimy po dwóch drabinach, a potem idziemy na wschód po Power Gourd. Wracamy i schodzimy po trzeciej drabie, by znowu pójść na wschód i zabrać Mind Gourd. Po raz kolejny wracamy do drabin, schodzimy po ostatniej i bierzemy Revive. Idziemy przez most, a potem na północ, by spotkać Clacka. Rozmawiamy z nim i pytamy o wszystko. Odchodzimy, by nas zatrzymał i dał Wave Ring. Zrobiwszy to, teleportujemy się na zewątrz, a stamtąd od Marse.
Marse
Odpoczywamy w gospodzie. Powinniśmy mieć sporo pieniędzmy, więc można pomyślić o nowym ekwipunku. Potem idziemy do światyni, aby dowiedzieć się, gdzie jest Brant. Wychodzimy.
Świat
Płyniemy na wschód, by zobaczyć niedużą wyspę, na której jest jaskinia, a obok której cumuje okręt. Wchodzimy do niej.
Loire Island Cave
Wchodzimy do środka, idzmey przed siebie, schodzimy po drabinie, idziemy na wschód, wchodzimy po drabinie i idziemy przed siebie, by znaleźć Ex Potion. Wracamy, idziemy na wschód, schodzimy po drugiej drabinie, aby znaleźć Great Potion. W środku bagna obok jest Mind Potion. Idziemy na północ, przechodzimy przez ost i idziemy na zachód, wspinając się po drabinie, aby znaleźć Revive i Power Potion.
Schodzimy po drabinie i idziemy na wschód, by dojść do kolejnej drabiny. Schody na razie ignorujemy. Idziemy na wschód, skręcamy na południe, schodzimy po drabinie, a potem idziemy na północ po Power Potion. Wracamy na górę, idziemy na wschód, schodzimy po drabinie i bierzemy High Bomb. Stąd idziemy na północny wschód, by znaleźć pomieszczenie z drugą sztuką Alumina.
Wracamy do mijanych wcześniej schodów, schodzimy po nich i bierzemy Foul Water, a idąc dalej na zachód - Gloom Arrow. Tu idziemy na południe, by zabrać Miracle, ciut się cofamy, idziemy na wschód i bierzemy Power Potion. Idziemy dalej na wschód i przed siebie, by znaleźć 1000 sztuk złota, Spell Potion i Gloom Arrow, a nieco dalej Escape. Schodzimy po schodach niżej.
Wychodzimy z pomieszczenia, idziemy na północ, potem na północy wschód i przed siebie, by znaleźć Great Potion. Na zachód od nas jest pomieszczenie, a w nim Hi Magic i Ex Magic. Idziemy dalej na zachód i na południe, by dojść do schodów ale ignorujemy je, idziemy dalej na południe i zabieramy z pomieszczenia Ex Potion, Podążamy na wschód i skręcamy na północ, by znaleźć Revive.Wchodzimy do pomieszczenia obok, idziemy długim korytarzem i docieramy do pomieszczenia z Hi Bomb. Potem spadamy dziurą na północ od skrzyni na kolejny poziom.
Skrzynie obok nas zawierają Float i Sweet Water. Idziemy na zachód, rzucamy Float i wchodzimy na bagno, by znaleźć ukrytą skrzynię z Ex Magic. W pomieszczenie na północnym wschodzie jest Revive. Potem rozmawiamy z facetem na północnym zachodzie, by się stąd wydostać. Na zewnątrz rozmawiamy z nim raz jeszcze i dostajemy trzecią sztukę Alumina. Wiemy już, gdzie mamy iść. Zaczynamy jednak od teleportowania się do Marse.
Marse
Odpoczywamy w gospodzie, po czym idziemy do świątyni, by raz jeszcze porozmawiać z Brantem. Następnie wracamy na statek.
Świat
Płyniemy prosto na północ, niedaleko jest mała wyspeka z jaskinią, do której wchodzimy.
Elba Cave i Ulupp Cave
Te dwie jaskinie są połączone ze sobą teleportami, dlatego najlepiej opisywać razem.
Idziemy na wschód i przenosimy się teleportem do Ulupp. Tu idziemy na południe i wokół wzgórza od północy. Zabieramy po drodze Hipower Ring, Speed Potion, Ex Potion i Dragonn Egg. Dojdziemy do przycisku, który przesuwamy, aby otworzyć drzwi na północy. Teraz rzucamy Escape, by szybko znaleźć się na zewnątrz.
Świat
Teleportujemy się do Marse (możemy odpocząć w gospodzie), po czym płyniemy na północ i wchodzimy ponownie do Elba Cave.
Elba Cave i Ulupp Cave
Idziemy przed siebie, wchodzimy do pomieszczenia na wschodzie i bierzemy Mind Potion. Wracamy, schodząc po dwóch drabinach i zabierając Smoke Ball i Hidaze Ring. Idziemy na wschód, wchodzimy do pomieszczenia , przesuwamy przycisk, by otworzyć drzwi na wschód od nas. Idziemy na zachód i zabieramy Ex Potion. Potem wychodzimy z tego pomieszczenia.
Idziemy na zachód, docieramy do trójki drzwi. wchodzimy do pomieszczenia i bierzemy Spell Potion Wychodzimy i wchodzimy do ostatnich drzwi na zachód od nas. Idziemy przed siebie, bierzemy Miracle i Ex Magic. Podażąmy na wschód, ze skrzyni na południu bierzemy Hi Bomb, a potem cofamy sie na północ i idziemy dalej by wejść do pomieszczenia, do którego drzwi przed chwilą otwieraliśmy. Dojdziemt do teleportu, który przeniesie nas do czwartej sztuki Alumina.
Wracamy do lokacji z trójką drzwi, schodzimy na dół po drabinie i bierzemy Mind Potion. W pomieszczeniu obok jest gospoda, a nieco dalej jest skrzynia z Silver Rod. Idziemy dalej na zachód, aż do końca. Tu wcodzimy po drabinie i bierzemy Spell Potion, a potem idziemy na północ, by znaleźć teleport do Ulupp Cave.
Idziemy przed siebie, bierzemy Silver Wrist, po czym idziemy mostem na północ i zabieramy piąte Alumina. Potem idziemy na południe i zabieramy Miracle oraz Silver Plate. Następnie cofamy się do teleportu, by wrócić do jaskini na Elba Island.
Idziemy teraz na południe i wchodzimy do pomieszczenia na wschód od nas.Zabieramy stamtąd Ex Potion i Silver Armor, a następnie przesuwamy przełącznik. Wychodzimy i ponownie wspinamy się po drabinie, by dojść do teleportu na Ulupp Island, który jednak tym razem przeniesie nas w inne miejsce.
Idziemy na północ, kręcamy na wschód i idziemy na południe, gdzie znajdziemy szóstą Alumina. Teraz się stąd teleportujemy, po czym teleportujemy się do Herat.
Herat
Pomiędzy sklepami na zachód od nas znajdziemy Mind Potion i Great Potion. Odpoczywmay w gospodzie, a następnie idziemy do zamku. Rozmawiamy z mieszkancami, a zwłaszcza z kucharzem na drugim piętrze. Na trzecim piętrze znajdziemy Power Potion w pomieszczeniu na przeciwko schodów. Na ostatnim piętrze rozmawiamy z królem. Następnie wychodzimy stąd i teleportujemy się do Lyden.
Lyden
Idziemy na samo południe miasta, tam wchodzimy do pomieszczenia i schodzimy do podziemi, by na ich samym dole odnaleźć staruszka. Rozmawiamy z nim i wychodzimy z miasta.
Świat
Teleportujemy się do Herat, wsiadamy na okręt i płyniemy na północ. Gdy skończą się góry, wysiadamy i idziemy na zachód. Potem na południe, wokół gór, następnie na wschód, by znaleźć most, a po jego przekroczeniu na północny wschód, by znaleźć kolejny most. Tu idziemy na północ, gdzie znajdziemy wejście do jaskini.
Purple Newt Cave
Idziemy na wschód i bierzemy Revive. Schodzimy po drabinie i idziemy na wschód, zabieramy Gloom Arrow i wchodzimy do pomieszczenia obok. Korzystamy z teleportu. Idziemy na zachód, wchodzimy do pomieszczenia i docieramy do Revive. Wracamy do teleportu. Idziemy na południe, do skrzyżowania, gdzie idziemy na wschód i na północ. Przesuwamy przełącznik na dół i wracamy do teleportu. Po przeniesieniu się zabieramy Power Gourd i Purple Newt. Teraz możemy się stąd teleportować - reszta skarbów i tak nie jest przydatna. Teleportujemy się do Lyden.
Lyden
Idziemy pod ziemię i dajemy staruszkowi Purple Newt. Po chwili otrzymamy Magic Flavor. Wychodzimy i teleportujemy się do Herat.
Herat
Idziemy do zamku i dajemy Magic Flavor kucharzowi. Potem idziemy do króla, a po rozmowie z nim idziemy na podzamcze, tam na wschód i wracamy do zamku, schodzimy do podziemi i rozmawiamy ze strażnikiem, by wejść do skarbca, gdzie znajdziemy dwa Miracle, Pot, Fry Pan, Royal Statue, Plum Cder, Ex Potion, Gloom Voice, Mach Heels, Carbo Helm, Tower Shield, Silver Robe, Carbo Sword i siódmy egzemplarz Alumina. Wychodzimy i teleportujemy się do Carbis.
Carbis
Wchodzimy do środka, by dowiedzieć się, że nasz naukowiec udał się w inne miejsce. Wychodzimy.
Świat
Teleportujemy się do Marse, a stamtąd płyniemy na północny zachód. Co ciekawe, od tej pory na morzu będą sie pojawiać nowe, silniejsze potwory. Po pewnym czasie dopłyniemy do wyspy wieżą, koło której cumuje inny statek. Tam wysiadamy i wchodzimy do wieży.
Aisen Tower
W skrzyni przy wejściu jest Sour Cider. Wchodzimy do pomieszczenia obok, bierzemy 750 sztuk złota i idziemy daej, zabierając Hi Potion. Wchodzimy do pomieszczenia i wspinamy się po schodach na pierwsze piętro.
Idziemy na południowy zachód, zabieramy Power Gourd, następnie idziemy dalej na zachód, by znaleźć wejście na drugie piętro. Tu znajdziemy naszą zgubę. Niestety, musimy pana naukowca uwolnić z celi. Idziemy na wschód, zabierając z dwóch pomieszczeń Speed Potion i Hi Bomb. Skręcamy na południe i zabieramy Revive. Stąd idziemy na wschód do ślepego zaułka, którym spadniemy do skrzyni z Ex Potion. Tu znajdziemy kolejną dziurę, którą zlecimy na początek lokacji.
Idziemy na pierwsze piętro, a tam idziemy na południowy wschód.Wchodzimy do pomieszczenia i idziemy dalej, by dojść do schodów na drugie piętro. Tu idziemy na zachód i przed siebie, aby dojść do schodów na trzecie piętro.
Tu znajduje się zagadka, o której słyszeliśmy na początku. Kolejność wciskania to:
- północno zachodni przycisk
- południowo wschodni przycisk
- południowo zachodni przycisk
- północno zachodni
- przy drzwiach
Po naciśnięciu przycisków w odpowiedniej kolejności otworzą się drzwi. Wchodzimy na górę i idziemy przed siebie, by dotrzeć do siedziby piratów. Leczymy się i rozpoczynamy walkę.
Boss: Bosun, Pirate
HP: 1320 (Bosun), 3490 (Pirate)
W pierwszym etapie walki koncetrujemy się ma Bosunie, który jest słaby, ale leczy siebie i drugiego bossa. Po jego pokonaniu zacznie się prawdziwa walka. Boss będzie masowo używamy uśpienia, więc Lufia musi regularnie używać czaru Wake, a gdy nie musi, to niech rzuca Bolt. Jerin niech leczy przy pomocy Wind Flute, a panowie niech regularnie atakują. Pod koniec zacznie używać mocniejszych ataków, ale to będzie znaczyło, że ma już niewiele HP.
Po walce rozmawiamy z Lou i zabieramy Silver Tarot oraz Pirate Key. Wracamy na pierwsze piętro, idziemy na zachód i docieramy do cel. Otwieramy tę na wschodzie, aby zdobyć Heavy Ring, a potem uwalniamy Raile. Po scence znajdziemy się na zewnątrz. Teleportujemy się do Cabris.
Cabris
Idziemy do laboratorium, gdzie Raile weźmie się nareszcie za nasz statek. Teraz będziemy mogli nurkować, wpływając na wiry wodne. Po scence teleportujemy się do Soshette.
Soshette
Odpoczywamy w gospodzie, a następnie wychodzimy.
Świat
Wsiadamy na statek i płyniemy na zachód, gdzie znajduje sie wir. Gdy znajdziemy się pod wodą, to płyniemy a południe, gdzie znajduje się szerokie wejście do jaskini.
Under Ring Island Cave
Wpływamy na płynącą wodę, aby przeniosła nas a wschód. Korzystamy z wiru, by dostać się na kolejny poziom jaskini. Tu wchodzimy na prąd płynący na północ, by dotrzeć do skrzyżowania. Na nim skręcamy na wschód, płynąc obok prądu i zabierając Arrows, aby znaleźć Power Potion. Wracamy do skrzyżowania, płyniemy na północ, a potem na północny zachód, by znaleźć wyjście.
Świat
Płyniemy do zamku położonego w wewnętrznym kręgu podwodnych skał.
Fortess of Doom
Idziemy prosto przed siebie, wchodząc po schodach. Na pierwszym piętrze idziemy cały czas na północ, potem cały czas na wschód i na południe, by dojść do schodów na drugie piętro. Tu idziemy przed siebie, by znaleć wreszcie Dual Blade. Teraz czeka nas długa seria scenek, po których znajdziemy się w Sohette. Gdy odzyskamy kontrolę, teleportujemy się do Cabris.
Cabris
Idziemy do laboratorium i rozmawiamy z profesorem. Załatwiwszy to, wychodzimy i teleportujemy się do Epro.
Epro
Idziemy do sklepu w północno-wschodnim rogu i rozmawiamy, aby dowiedzieć się, jaki jest problem z Power Oil. Potem idziemy w północno-zachodni róg, gdzie w kwiatach znajdziemy Power Potion. Wychodzimy z miasta.
Świat
Idziemy na północny zachód, przechodzimy przez most na północy, po czym idziemy na wschód i rozmawiamy z Hedge. Dostaniemy Oil Key. Teleportujemy się ponownie w okolice Epro i wsiadamy na statek. Płyniemy na północ od Epro, gdzie znajdziemy góry na morzu. Jest tam też wir, do którego musimy wpłynąć.
Gdy znajdziemy się pod wodą, płyniemy na południe, potem na wschód i zaraz na północ, by znaleźć wejście do podmorskiej jaskini.
East Lagoon
Najpierw płyniemy na północ, gdzie znajdziemy Big Arrow i Power Potion. Wracamy na początek, płyniemy ciut na zachód i potem na północ. Bierzemy Mystery Pin, a w pomieszczeniu nieco alej jest Miracle. Potem wchodzimy w prąd i płyniemy do skrzyni z Hi Magic. Wchodzimy na prąd niżej, by zrobić kółko. Płyniemy na wschód, by wrócić do skrzyżowania z początku. Płyniemy na północny zachód, omijamy prądy i płyniemy na północ dalej, po drodze zabierając Grand Blade. Zaraz obok jest wir, którym wypłyniemy na zewnątrz.
Świat
Płyniemy na zachód, gdzie znajduje się wir, którym wypłyniemy na powierzchnię. Płyniemy na północ, zawijamy do brzegu. Idziemy na północ, skręcamy na wschód, a potem na południe. Rzucamy Float, by przeprawić się przez bagno i docieramy do jaskini.
Oil Cave
Rzucamy Float i przelatujemy nad bagnem, po czym otwieramy drzwi Oil Key i wchodzimy dalej, by znaleźć 850 sztuk złota. Wchodzimy do nowej lokacji, bierzemy Dragon Arrow i schodzimy po drabinie. Za bagnem na północy jest Hi Bomb. Schodzimy po kolejnej drabinie i bierzemy Dragon Tooth. Schodzimy niżej, idziemy na wschód i schodzimy po drabinie na dół po Dragon Ring. Stąd idziemy na północ, zabieramy ze skrzyni Big Arrow, wspinamy się po długiej drabinie i bierzemy Miracle. Cofamy się, schodzimy po długiej drabinie i idziemy na zachód. Tu schodzimy po drabinie, idziemy na południe, przechodzimy przez most i schodzimy na kolejne piętro.
Idziemy przed siebie, a potem na północny zachód po Dragon Tooth. Cofamy się, wchodzimy po drabinie i przechodzimy przez most, idąc na północ i na zachód. Bierzemy Ex Bomb i Hi Magic, idąc prosto przed siebie, by zejść po schodach na niższy poziom.
Idziemy na wschód, schodzimy po drabinie, a następnie idziemy na północny wschód. Schodzimy na dół i podchodzimy do bossa, zabierając wcześniej Great Potion.
Boss: Oil Dragon
HP: 4700
Początek walki jest oczywisty - główna postać i Aguro atakują, Lufia rzuca Drain, a potem Bolt, zaś Jerin Power Gourd na wojowników, następnie zaś co turę Wind Flute. Problem się zacznie pod konec, kiedy smok użyje kilka razy Oil Breath, które podniesie dwukrotnie siłę jego ataków ogniem - wtedy niech Lufia pomoze Jerin w leczeniu.
Po walce zabieramy Power Oil i teleportujemy się stąd, a gdy będziemy na zewnątrz, to teleportujemy się do Frederii.
Frederia
Nocujemy w gospodzie, a potem idziemy na północny wschód, schodzimy do podziemi i rozmawiamy z Raile. Po zaliczeniu tego, nasz statek będzie mógł latać.
Świat
Lecimy na zachód, aby po pewnym czasie zauważyć miasto, do którego wcześniej nie mogliśmy się dostać. Lądujemy koło niego.
Arubus
W szafce w gospodzie znajdziemy Spell Potion. W sklepie mamy nowy ekwipunek - warto go nabyć, bo pieniędzy powinniśmy mieć masę. Po załatwieniu zakupów idziemy w północno-zachodni róg miasteczka. Rozmawiamy z chodzącym tam mężczyzną, wchodzimy do jaskini i na jej samym końcu kupujemy od staruszka Apple Cider. Wracamy, dajemy go mężczyźnie i możemy wyjsć.
Świat
Lecimy na północny zachód. Kiedy podlecimy do wieży, zostaniemy odepchnięci. Lecimy na północ od niej i lądujemy koło jaskini, do której wchodzimy.
North Glasdar Cave
Idziemy przed siebie, aby dojść do Hi Potion. Ignorujemy resztę jaskini i schodzimy po schodach na następny poziom. Dojdziemy do dwójki drzwi. Wschodnie doprowadzą nas do Mind Potion. Wracamy i wchodzimy do zachodnich. Schodzimy po dwóch drabinach, idziemy na zachód po Miracle i schodzimy na sam dół, by wejść do pomieszczenia i przesunąć przełącznik na dół.
Wracamy po drabinach do góry, do pomieszczenia z dwójką drzwi i ponownie wchodzimy do wschodnich i do teleportu, by przenieść się do nowej lokacji. Zabieramy Spell Potion i schodzimy po schodach, by znaleźć Power Potion, Gloom Guard i Glasdar Key.
Teleportujemy się na zewnątrz, wracamy do Arubus, by odpocząć, po czym wracamy w okolice wieży. Teraz lądujemy w lesie na południowy zachód od niej.
Cave to Glasdar Tower
Idziemy po drabinie na dół i zabieramy Ex Bomb. Schodzimy po kolejnej drabinie i zabieramy Black Ring ze skrzyni w pomieszczeniu na zachód od nas. Idziemy na wschód, zabierając po drodze Arrows, a z bagna ukryty tam Power Potion. Na dole w pomieszczeniu są dwa leczące nas pola - to bardzo dobre miejsce do grindowania, jeśli mamy niskie poziomy. W pomieszczeniu na górze są schody na kolejny poziom.
Idziemy przed siebie, wchodzimy po drabinie, następie po kolejnej i idziemy do wejścia. Tu idziemy na zachód, z pomieszczenia zabieramy Hi Magic, po czym wychodzimy i idziemy po drabinie wyżej. Idziemy dalej, biorąc po drodze Sonic Heels i Smoke Ball. Schodzimy po długiej drabinie na dół, idziemy na wschód, po czym po kolejnej długiej drabinie wspinamy się na górę.
Dojdziemy do skrzyżowania. W pomieszczeniu na północy jest Great Potion. Wychodzimy i idziemy ciut na zachód, wspinamy się po długiej drabinie na górę, bierzemy Ex Arrows, wspinamy się wyżej i wchodzimy do pomieszczenia, gdzie znajdziemy dwa Miracle. Wychodzimy, schodzimy dwiema drabinami na południowy zachód, a następnie idziemy na zachód. Wchodzimy po drabinie do góry i idziemy do pomieszczenia, gdzie otwieramy drzwi zdobytym niedawno Glasdar Key. Wchodzimy do teleportu, przenosimy się i wspinamy się po schodach, by wyjść. Znajdziemy sie obok wieży.
Glasdar Tower
Po wejściu idziemy prosto przed siebie, aby wejść po schodach na pierwsze piętro.
Na pierwszym piętrze idziemy na północ, by znaleźć wejście do pomieszczenia przy murze. Idziemy na zachód, wchodzimy do drzwi, a tam idziemy na zachód, na południe i na wschód, by znaleźć schody na drugie piętro.
Na drugim piętrze idziemy na północ, a gdy przejdziemy przez drzwi, wówczas kierujemy się na zachód. Wchodzimy do pomieszczenia, idziemy na południe, zabieramy po drodze Revive i idziemy dalej na południe, by znaleźć pomieszczenie ze schodami na trzecie piętro.
Idziemy przed siebie, zabieramy ze skrzyni Ex Bomb. Idziemy na wschód, wchodzimy pónocnym przejściem, po czym robimy to raz jeszcze. Idziemy przed siebie, a potem na południe, bierzemy Antidote i idziemy dalej w dół, by znaleźć schody na czwarte piętro.
Idziemy na północny zachód, następnie na wschód i do kolejnych drzwi. Idziemy na południe, by dojść do dwóch wejście. To wschodnie doprowadzi nas do dwóch leczących pól, zaś zachodnim dotrzemy na piąte piętro.
Tu czeka nas zagadka z przyciskami. Najpierw wchodzimy na środkowy i na wschodni, po czym korzystamy z teleportu i przenosimy się do pomieszczenia, gdzie znajdziemy Miracle. Następnie idziemy na północ i przed siebie, by dojść do pomieszczenia, z czterma Miracle, Power Potion, Great Potion, Speed Potion, Mind Potion, Spell Potion i Revive. Następnie wracamy i wskakujemy do napotkanej dziury, by wrócić na poprzednie piętro. Idziemy na północ, a potem już znaną nam drogą, by wrócić na piąte piętro i do pomieszczenia z przyciskami.
Tu naciskamy dolny przycisk, aby zrestować górne. Następnie wchodzimy na środkowy, a potem do teleportu. Idziemy przed siebie, gdy dojdziemy na szczyt to leczymy się, a następnie wciskamy dolny przycisk, by zaczęła się walka.
Boss: Nazeby
HP: 5000
Taktyka identyczna jak zawsze, choć będzie trudniej - zwłaszcza, gdy zacznie spamować pod koniec najmocniejszymi atakami. Wtedy lepiej, aby Lufia pomagała Jerin leczyć, bo trudno będzie wskrzesić już zabitą postać.
Po walce i długiej serii scenek wyskakujemy z wieży i teleportujemy się do Arubus.
Arubus
Idziemy do sklepu z bronią i kupujemy Zircon Sword dla głównej postaci. Odpoczywamy w gospodzie, a następnie wychodzimy.
Świat
Teleportujemy się do Arus, a następnie lecimy na północny zachód, by zauważyć unoszącą się nad morzem Doom Island. Lecimy ku niej.
Doom Island
Lądujemy na północ od wzgórza i idziemy przed siebie. Przechodzimy przez kapliczkę, a potem podążamy dalej, aby dotrzeć do miejsca, gdzie wszystko się zaczęło.
Fortress of Doom
Idziemy na zachód, by w pomieszczeniu znaleźć Power Potion. Schodzimy a dół pobliskimi schodami. Idziemy przed siebie, by dojść do skrzyżowania. Tam idziemy na północ, gdzie znajdziemy Speed Potion, Mind Potion i Great Potion. Wracamy do skrzyżowania i idziemy na wschód, by znaleźć schody i Spell Potion. Wrócimy dzięki temu na początek poziomu. Potem idziemy centralnym korytarzem, by dojść do schodów na pierwsze piętro.
Tu idziemy przed siebie, skręcając w dwie mijane po drodze bocznej alejki, aby w pomieszczeniach znaleźć Power Potion i Spell Potion. Na końcu znajdziemy schody na drugie piętro.
Tutaj najpierw robimy kółko wokół platformy, aby znaleźć dwa Miracle. Potem wracamy, wchodzimy na platformę i wspinamy się po schodach na trzecie piętro.
Tu robimy kółko, zabieramy trzy Miracle, a potem wracamy na szklany mostek i idziemy do teleportu. Potem idziemy przed siebie, a po odzyskaniu Dual Blade leczymy się. Ruszamy na przód, by rozpocząć walkę.
Boss: Gades
HP: 4200
Walczymy bez Lufii, co oznacza, że będzie trudniej. Aguro niech cały czas atakuje, Jerin niech leczy przy pomocy Champion, a główny bohater niech atakuje i leczy. Gades używa całej gamy ataków, choć na szczęście nie ma ataków grupowych. Najgroźniejszy jest Destroy, dlatego trzeba trzymać HP postaci na poziomie powyżej 300, inaczej atak Destroy oznacza śmierć.
Gdy wygramy, leczymy się i idziemy dalej, by stoczyć drugi pojedynek.
Boss: Amon
HP: 4000
Oto najprostsza walka z bossem w tej grze. Poważnie. Strategia polega na tym, ze Jerin nie robi nic, poza rzucaniem Mirror na siebie i pozostałych członków drużyny. Niech robi to cały czas, co turę, dla pewności, że nagle działanie czaru nie ustanie. Jako, że Amon używa tylko czarów, to nic nam nie zrobi, a jeszcze dodatkowo sobie zaszkodzi. Głowna postać i Aguro niech po prostu atakują, nie ma nawet potrzeby używania Drain, bo on sam to zrobi za nas.
Po walce czeka nas ostatnia przerwa w grze, więc leczymy się do pełna. Polecam Jerin dać jej słabszy łuk. Teraz czas na dwie finałowe walki.
Boss: Daos
HP: 4200
Identyczna taktyka jak w poprzednim starciu. Tak, naprawdę, nie żartuję, on także używa tylko czarów, dzięki czemu Mirror pomoże nam bezboleśnie wygrać tę walkę.
Zaraz po niej czeka nas scenka, a następnie finałowe starcie.
Boss: Guard Daos
HP: 6500
Ha ha ha.... tak, już domyślacie się, o co chodzi. Taktyka jest w sumie identyczna, problemem może być jedynie początek. Daos używa dwóch ataków. Flood to zwykły atak magiczny na całą drużynę. Figual narzuca wszystkim Confuse. Jeśli zdążymy narzucić wszystkim Mirror zanim użyje Figuala, to wygraliśmy - potem po prostu atakujemy. Lufia niech używa Thunder, zabiera nam prawie 500 HP. Jeśli nie zdążymy, to nadzieja w Jerin - uzbrojona w słaby łuk zaatakować może pozostałych członków, szybko odbierając im Confuse i nie zadając poważniejszych ran.
Teraz możemy już tylko obejrzeć zakończenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz