Etykiety

niedziela, 26 września 2021

Shin Megami Tensei - ukierunkowanie

W grach z serii Shin Megami Tensei  ukierunkowanie ideologiczne gracza ma duży wpływ na grę. To czy jestedmy nastawieni na Chaos, Law czy Neutral, ma wpływ na to, jakiej broni używać możemy, jakie demony będą nam służyć i wreszcie, co najważniejsze, jak potoczy się sama gra.

Ukierunkowanie określone jest w punktach, od 0 do 255. Od 0 do 111 postać jest Law, od 112 do 143 postać jest Neutral, a od 144 do 250 postać jest Chaos. Niestety, nie mamy prostego sposobu na podejrzenie liczby posiadanych punktów. By sprawdzić nasze ukierunkowanie, najlepiej spróbować stworzyć w Jakyou demona - jeśli dowiemy się, ze jest on sprzeczny z naszym ukierunkowaniem, to znaczy, że mamy przeciwne ukierunkowanie do niego. Można to też sprawdzić, korzystając z Messia (Law) lub Gaia (Chaos) - jeśli mamy przeciwne nastawienie, nie będą nas chcieli obsłużyć. W przypadku Neutral możemy korzystać z obu i używać wszystkich demonów.

Główny bohater zaczyna nastawiony na Neutral, ze 128 punktami. W miarę jak gra się toczy, liczba tych punktów ulega zmianie, w zależności od tego, co będziemy robić. Jeśli zauważymy, że postać zmieniła ukierunkowanie w stronę, która nam nie pasuje albo też chcemy sami ustawić się w określonym kierunku, to najprostszą metodą jest korzystanie ze świątyń, które związane są z danym światopoglądem. Po prostu rzucamy jeden czar, wchodzimy do danej świątyni, leczymy się, wychodzimy, rzucamy czar itd. Zajmuje to trochę czasu, bo świątynie dają niewielki skok ukierunkowania, ale jest najpewniejszą metodą.

Najwięcej punktów dają wydarzenia fabularne. Należą do nich:
 -5 za próbę uratowania bohaterki i nadanie jej imienia w pierwszym śnie
+12 za brak próby uratowania bohaterki w drugim śnie.
-16 za pokonanie Yamy
+1 za jakiekolwiek leczenie w świątyni Gaia
+1/-1 za jakiekolwiek leczenie w świątyni Keifuku - zawsze zbliża nas do liczby 128.
- 1 za jakiekolwiek leczenie w świątyni Gaia
+1/-1 za każde 10 fuzji, w wyniku których powstaje demon o ukierunkowaniu chaos lub law
- 16 za przekazanie darowizny na budowę świątyni (tylko raz)
+32 za pokonanie Haniela
-32 za pokonanie Echidny
+80 za dołączenie do Echidny i pomoc Gaianom.
+5/-5 za każdą partię minigierki w Tokyo Destiny Land (tylko cztery razy)

Pokonanie Haniela i/lub Echidny ostatecznie zamyka zmiany ukierunkowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz