Wrogów opisałam w kolejności, w jakiej pojawiają się w grze.
Poza pustynią, nigdzie indziej nie następuje ich respawn, chociaż pustynne
trolle potrafią się regenerować. W pierwszej połowie gry bardzo często spotyka
się przeciwników używających trucizny, więc przyda się postać znająca czar
wyleczenia z niej.
Desert Zombie – najprostszy rodzaj przeciwników, zombiaki
padają szybko, po kilku ciosach. Zwykle pojawiają się nagle, dosłownie podnoszą
się z ziemi.
Giant Vulture – kolejni łatwi wrogowie, właściwie mięso
armatnie do nabijania punktów doświadczenia na początku gry.
Dust Devil – trzeci z gatunków potworów, którzy kręcą się po
całej pustyni i najgroźniejszy z nich. Krzywdę wyrządza im tylko magia.
Fire Toad – te żabki są generalnie słabe, ale potrafią być
groźne, gdyż wystrzeliwują kule ognia.
Spitting Snake – węże często spotykane w lochach, zwykle
kręcą się stadami i plują jadem, dlatego najlepiej eliminować je z daleka.
Manscorpion – powszechni, silni i groźni nieprzyjaciele,
często używają trucizny. Odradzam bliższy kontakt, czary to tu najlepsze
rozwiązanie.
Death Head – latające głowy mumii, które strzelają
błyskawicami. Nie są zbyt odporne, ale w chwili śmierci wystrzeliwują w
kierunku drużyny piorun.
Minotaur – chociaż wyglądają groźnie, nie są wymagającymi
wrogami, łatwo padają od zwykłych ciosów.
Hieracosphinx – kolejni przeciwnicy, których da się bez
trudu pokonać w walce wręcz.
Sand Mephit – latający wrogowie, całkowicie odporni na czary
ognia, ale nie na całą resztę. Giną szybko i bez większych problemów.
Caterwaul – przypominające pumy stworzenia, szczególnie
wrażliwe na magiczne błyskawice.
Dark Naga – mocniejsza wersja węży.
Shadow – zwykła broń nic im nie robi, tak jak część czarów.
Najskuteczniejsze przeciw cieniom są magiczne pociski.
Grave Elemental – wielcy i silni, ale wrażliwi na ogień,
więc jedna czy dwie kule ognia rozwiązują ich problem.
Mimic – ukrywają się pod postaciami innych przedmiotów i
atakują z zaskoczenia. W momencie ataku wystrzeliwują klej, który uniemożliwia
na pewien czas drużynie ruch.
Doom Guard – strażnicy większości lochów, w chwili śmierci
wypuszczają w kierunku drużyny kulę ognia.
Desert Troll – bardzo mocni przeciwnicy, w walce fizycznej
mogą sprawiać kłopoty, na dodatek potrafią się regenerować. Żeby zabić trolla
na dobre, potrzebna jest magia.
Nhagrak – większy i silniejszy troll.
Pyre Elemental – żywiołaki ognia, zranić je można tylko bronią
magiczną albo czarami. Są szczególnie wrażliwe na ataki lodowe.
Stone Golem – najsilniejsi w regularnych wrogów, bardzo
silni i odporni, normalna broń nie robi im najmniejszych szkód, jedynie bronie
+2 i więcej oraz czary mogą im zaszkodzić.
Senmet – dosyć słaby, ale po pokonaniu odradza się
natychmiast. Żeby zginął ostatecznie, trzeba użyć Special Scroll of Retirement
zaraz po zabiciu go.
Anhktepot – niezwykle mocny wróg, rzuca wieloma groźnymi
czarami, w walce bezpośredniej zniszczy drużynę. Jedynym sposobem na przeżycie
spotkania z nim jest ucieczka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz