- gra miała dwa fanowskie tłumaczenia - pierwsze, mocno niekompletne i drugie, pełne. Niektóre romy w sieci mają wgrane to pierwsze. W razie czego, kompletne tłumaczenie jest do pobrania z romhacking.
Rozdział 1: To Sofia
Po rozmowie z Mycenem idziemy na wschód, by porozmawiać z przybyszami. Wracamy do Mycena, a potem zanosimy jego odpowiedź. Potem rozmawiamy ze wszystkimi, by do nas dołączyli i opuszczamy wioskę.
Bitwa 1: Ram Woods
Teraz zacznie się pierwsza bitwa. Wrogowie będa skupiać się na Almie, co pozwoli reszcie ich dobijać. Cliff jest najsłabszy w drużynie, więc warto dać mu dobić ze dwóch wrogów, tak, by zdobył więcej expa. Po wygranej idziemy na wschód, by stoczyć kolejne starcie.
Bitwa 2: Thief Woods
Zaczynamy od eliminacji łucznika, czym powinien zająć się Luka. Dopiero, gdy on przestanie być problemem, idziemy na północ resztą jednostek. Gdyby komuś mocno spadło HP, to można go odesłać na południowy zachód, gdzie różowe pola odnawiają HP. Bossa niech wykończy Alm.
Po bitwie idziemy na północ, do jaskini. Tam kierujemy się dalej na północ, by spotkać bandę zbójów.
Bitwa 3: Thief Shrine
Tylko piątka zbójców, nic poważnego, jedyne, o czym warto pamiętać, że nie uleczymy w tej walce nikogo.
Idziemy dalej na północ, by odnaleźć kapłankę Silk. Ma ona dwie moce - może leczyć innych, a może też zabierać HP wrogom i dawać sobie. Tak, zdecydowanie nam się przyda. Możemy tu zmieniać też klasy przy figurze anioła - ale na razie nie ma po co tego robić.Wreszcie, mamy tu dwie głowy lwów - ta po lewo podnosi szybkość trzem wybranym postaciom, ta po prawo wskrzesza, jeśli kogoś nam zabito.
Teraz sugeruję wykorzystać fakt, że zbóje w jaskini się respawnują i odwiedzić ją ze dwa razy, tak by wszyscy byli na 4-5 poziomach co najmniej. Potem ruszamy dalej, bo stoczyć następną bitwę fabularną.
Bitwa 4: Ram Valley
No właśnie, dlatego sugerowałam levelowanie. Ta bitwa jest wyraźniej trudniejsza. Alma posyłamy na górę, przez wzgórza, aby walczył z wojownikiem. Jest on ciut słabszy od Alma, ale szybszy. Można z nim posłać Silk, jej czary bojowe mocno osłabią wroga. Potem można ją odesłać na dół.
Reszta drużyny niech odpiera atak zbójów. Jest ich dużo i mają łucznika. Jeśli jakaś postać mocno oberwie, to odsyłamy ją na tyły. Luka sam jeden powinien tu zrobić solidną sieczkę, ale radzę uważać na łucznika, lubi się on chować na wzgórzach, co czyni go trudniejszym do zdjęcia.
Gdy wojownik, z którym walczy Alm, mocniej oberwie to zacznie uciekać do punktu z leczeniem. Lepiej do tego czasu rozbić pozostałych wrogów i odciąć mu drogę.
Po walce zdobędziemy Leather Shield, która podnosi obronę. Nie jest głupim pomysłem dać ją Silk, dzięki czemu będzie mniej wrażliwa. Na mapie idziemy na północ, ku kolejnemu starciu, choć wcześniej upewniamy się, że Silk zna czar Warp (uczy się go na poziomie 7).
Bitwa 5: South Fort
Podchodzimy od zachodniej strony, Silk niech wyeliminuje czarami żołnierza za murem w zachodniej baszcie, a potem czarem Warp, który już powinna mieć, przerzucamy Lukę do wschodniej wieży, by zabił łucznika. Zdobędziemy jego łuk Zanim Luka tego nie zrobi, trzymamy się raczej poza zasięgiem strzał. Potem dobijamy pozostałych obrońców, co nie powinno być trudne.
Po walce wchodzimy do fortu i uwalniamy z celi Claire. Jest jeźdźcem pegazów. W pomieszczeniu obok jest skrzynia z mieczem piorunów. Dajemy go Almowi, który teraz będzie prawdziwą potęgą, gdyż miecz ten daje mu możliwość ataków dystansowych.
Wracamy do jaskini ze zbójami. Mamy teraz dwie opcje. Jeśli chcemy mieć naprawdę pakerów, to levelujemy całą drużynę (poza Almem) do poziomu 20. Najszybszym sposobem na to jest po prostu puszczanie jednej postaci do przodu i niech zabija wszystkich sama. Czemu do 20? Bo jest to maksymalny poziom, jaki postać może zdobyć na jednej profesji. No ale to zajmuje masę czasu. Jeśli nie odpowiada tam to, wówczas polecam wbić wszystkich do minimum 10-12 poziomu (Claire i Silk mogą awansować dopiero na 12). Wtedy idziemy do pomieszczenia z figurą anioła i robimy zmianę klasy - Alm nie może.
Kogo zmienić w kogo? Luka niech awansuje na Knight zaś z pozostałych trzech piechurów niech ktoś zostanie Cavalier, zaś pozostała dwójka - Soldier. Silk awansujemy na Saint, zaś Claire na Falcon Knight. Mając wszystkie postacie awansowane, możemy ruszać dalej.
Bitwa 6: South Sofia
Po tym, jak nasza drużyna awansowała, to starcie powinno być bezproblemowe. Pojawi się tu nowa wroga jednostka - kawalerzysta. Należy też uważać, bo łucznik wroga jest szczególnie niebezpieczny dla Claire. Po wygranej idziemy dalej.
Bitwa 7: South Sofia
Sami kawalerzyści, którym trochę zajmie, zanim do nas dotrą, więc możemy ustawić sobie szyk, jaki chcemy. Dobrze jest zablokować most i pokonać ich kolejno, najpierw tych po jednej stronie rzeki, a potem po drugiej.
Po bitwie wchodzimy do kwatery głównej ruchu oporu. Przy wejściu zostaniemy ostrzeżeni przez Pythona o niebezpieczeństwie czyhającym dalej.
Bitwa 8: Liberation HQ
Czeka tu stado zombie i szkieletów. Czar "Dear" Silk zabije automatycznie 90% z nich jednym strzałem, ale nie dostaniemy wtedy expa, więc wybór należy do gracza. Claire na tym etapie będzie każdego kasowała jednym uderzeniem.
Idziemy dalej, rozmawiamy z Claive, który powierzy nam dowodzenie siłami ruchu oporu i dołączy do drużyny. Jest kawalerzystą. Podobnie zrobi Force, który jest żołnierzem. Przed wyjściem rozmawiamy z Pythonem, by do nas dołączył. Jest łucznikiem, dajemy mu więc zdobyty wcześniej łuk.
Warto wykorzystać zombie i szkielety, aby cała nasza drużyna była na 4-5 poziomie doświadczenia (Claire wystarczy na 2). Potem ruszamy na północ.
Bitwa 9: Sofia Gate
Slyder nas zwyzywa i zacznie się bitwa. Niestety, nie da się wroga wywabić z zamku, musimy g zdobyć. Wysyłamy Claire na północny wschód - sama jedna powinna poradzić sobie z konnymi przeciwnika, a może także i ze Slyderem, zależy, na którym jest poziomie, ważne, by nie podlatywała za blisko łuczników.
Reszta drużyny musi przejść przez rzekę i przedostać się pod ostrzałem łuczników do środka zamku.
Gdy Slyder zginie, Dozer ucieknie z pola bitwy. Teraz używamy Warp, by przerzucić Rukę w miejsce, gdzie był Dozer - sam jeden powinien zrobić porządek z tamtymi jednostkami, podczas gdy reszta naszej drużyny może w spokoju oczyścić wschodnie skrzydło zamku.
Po wygranej bitwie wchodzimy do zamku. Rozmawiamy ze wszystkimi, by dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy. W skrzyni znajdziemy lancę Knight, dajemy ją Luce. Potem wchodzimy północno-zachodnimi schodami, by spotkać Mycena. Po rozmowie zacznie się drugi rozdział.
Rozdział 2: Celica's Leave
Po scence rozmawiamy z trójką magów, aby dołączyli do Celici. Następnie korzystamy z lwich głów - zachodnia podnosi Power, a potem opuszczamy budynek, bo zaraz stoczyć pierwszą bitwę.
Bitwa 1: Nova Cementary
Mamy samych magów - jedynie Celica może posługiwać się i magą i mieczem. Polecam skupić nasze siły blisko siebie, tak aby Jenny mogła leczyć, jeśli któraś z postaci za mocno oberwie. Nieumarli są na szczęście mocno wrażliwi na magię, przez co powinno pójść dość łatwo.
Po bitwie idziemy do miasta. W gospodzie dołączy do nas najemnik Saber. Potem wsiadamy na statek i ruszamy na morze.
Bitwa 2: Sea
Bitwy morskie zostały bezczelnie wręcz zgapione z Ultimy IV-V. Stawiamy wojownika na trapie, magów za nim i po prostu zabijamy nadchodzących piratów. Potem płyniemy dalej.
Bitwa 3: Sea
Tu mamy trochę trudniej, bo trapy są dwa. Przy tym wschodnim zostawiamy Jenny z wojownikiem i magiem, zaś na zachód idziemy drugim wojownikiem i magiem, stając między burtą i masztem. Po stronie wroga są łucznik i najemnik, na tego drugiego lepiej uważać, bo jest dość mocny i wtedy właśnie dobrze mieć Jenny pod ręką. Łucznika można łatwo wyeliminować czarem Lightning. Reszta jest dość oczywista.
Bitwa 4: Pirate Fortress
Valbo, Kamui i Leo będą naszymi sojusznikami, ale nie możemy ich kontrolować. Nie możemy jednak pozwolić, by któryś z nich zginął, bo wtedy nie dołączą do nas później, a przydadzą się nam bardzo. Co gorsza, zachowują się dość głupio, więc prosta taktyka z obroną odpada, musimy działać agresywnie.
Rozdzielamy się na dwie grupy - jedna, mniejsza idzie na zachód i angażuje wrogów, którzy stamtąd nadejdą, a druga, główna, idzie na północ, by jak najszybciej dotrzeć do naszych sojuszników i im pomóc. Szczególnie problemy może mieć łucznik. Małe szanse, abyśmy na tym etapie posiadali czar Warp, ale jeśli tak, to ideałem jest teleportować jakąś postać, aby zajęła się Dohnem, przywódcą piratów, bo jest on najsilniejszy i może zabić któregoś z naszych kolegów.
Po bitwie wchodzimy do fortu, gdzie spotkamy całą trójkę. Dołączą teraz do nas. Ze skrzyni zabieramy miecz, który warto dać Celice. Następnie płyniemy na zachód.
Bitwa 5: Sea
Tylko jeden przeciwnik? A gdzieżby, Szamani moga przyzywać zombie na polach, które ich otaczają. O ile same zombie są raczej słabe, tak na Szaman radzę uważać - jest silny, ma sporą odporność i nawet niezłe uniki, a poza tym, może przyzwać kolejne zombie, więc Jenny niech leczy każdą postać, której HP spadnie. Po bitwie płyniemy na zachód.
Bitwa 6: Sea Shrine
Tu czeka nas ciężkie starcie. Jedyną postacią, która może coś sensownego zrobić smokowi jest Celica, której czar Angel zabiera mu masę HP. Sztuka więc polega na tym, aby trafić go nim ze dwa razy, a przy tym nie dać mu się zabić ani nie stracić żadnej postaci. Smok sporo chybia, więc jest duża szansa, że nam się to uda. Pomaganie sobie Jenny jest tu jakąś opcją, ale istnieje ryzyko, że smok ruszy na nią.
Po bitwie zdobędziemy Holy Ring. Leczy on co turę posiadacza. Polecam go dać jakiejś postaci, która posługuje się magią. Następnie wchodzimy do świątyni.
Bitwa 7: Sea Shrine
Same umarlaki. Wygląda banalnie, ale uwaga - szkielety są naprawdę odporne i jeśli się postarają, to są w stanie nam zabić słabszą postać. Ostrzegam zatem przez zwykłym atakiem na hurra. Lepiej tu iść do przodu zwartym szykiem, a szkielety zabijać magią.
Dojdziemy do zasadniczej części świątyni. Tym razem jednak za posągiem anioła jest przejście, które prowadzi dalej.
Bitwa 8: Sea Shrine
Podobna do poprzedniej, ale trudniejsza, bo tym razem dochodzą jeszcze Gagroyle, które są szybsze. Formujemy bardzo zwarty szyk i stoimy, odpierając ataki, a Jenny niech leczy. Proponuję skupić się na Gargoylach, a czarami niszczyć szkielety. Łatwo nie będzie, ale powinno się udać.
Wygrana odsłoni nam drogę do jaskini, na końcu której znajdziemy skrzynię z Holy Sword, świetnym mieczem, który leczy użytkownika. Dajemy go Celice, a jej poprzedni miecz któremuś z wojowników. Teraz możemy stąd wyjść i płynąć dalej na północ.
Bitwa 9: Sea
Stawiamy na trapie Celicę z jej nowym mieczem, za nią maga, potem łucznika i sprawa prosta, wróg sam ginie. Jenny niech leczy, jeśli trzeba. Pójdzie łatwo i szybko. Płyniemy dalej, by stoczyć ostatnie starcie na morzu.
Bitwa 10: Sea
Stado magów - i to nie oznacza, że będzie łatwo. Magowie są tu bardzo odporni i używają czarów zabierających po kilkanaście HP. Dlatego nie lecimy na hurra do przodu, ale zwabiamy ich na nasz statek i atakujemy kilkoma postaciami każdego, eliminując ich po kolei i pilnując naszego HP. Jenny powinna już znać czar Physic, który pozwala jej leczyć na większy dystans.
Płyniemy do Portu Sofii. Tu spotkamy znane nam z pierwszej części gry wojowniczki na pegazach - Pallę i Catrię. No właśnie, brakuje Est. Okaże się, że została porwana. Dwie pozostałe na razie do nas nie doączą.
Polecam terz wrócić so Sea Shrine. Kamui i Saber powinni być na poziomach 8-10 (jeśli nie, to levelujemy ich w walkach z zombie i szkieletami), co pozwoli im awansować na Myrmidionów. Magowie powinni być na poziomach 7-8, acz tu awansów nie będzie. Zaliczywszy to, wracamy do Sofia Port, skąd wychodzimy i udajemy się do Sofia Castle.
Po rozmowie z mieszkańcami, idziemy pogadać z Mycenem w północno-zachodnim rogu, a potem wchodzimy na górę, by Celica odbyła dłuższą rozmowę z Almem. To zakończy ten rozdział.
Rozdział 3: Liberty War
Wracamy na dół. Zacznie sie trzęsienie ziemi. Potem wychodzimy północno-wschodnim wyjściem, by znaleźć się na mapie. Przełączamy się na drużynę Celici i ruszamy naprzód.
Bitwa 1: Sofia Shore
Poziom trudności będzie zależał od tego, czy wcześniej rozwinęliśmy drużynę. Jeśli tak, to nie powinno być problemu. Nasza drużyna jest podzielona. Niech Valdo zablokuje most, a May niech wspiera go magią. Palla i Catria dadzą sobie radę same, są silne i szybkie. Reszta drużyny musi po prostu pobić druga grupę wojsk wroga, tu powinno być prosto, bo mamy sporo jednostek dystansowych.
Po bitwie idziemy do Sofia Port i rozmawiamy z Pallą i Catrią, by do nas dołączyły. Jesli chcemy, aby stały się naprawde przydatne, to płyniemy do Sea Shrine, levelujemy je obie do poziomu 12 i awansujemy na Falcon Knight. W wersji oszczędnej sugeruję co najmniej jedną. Potem wracamy do portu, a z niego idziemy na póółnoc.
Bitwa 2: Moutain Graveyard
Walka będzie prosta - Catria i Palla po awansie dosłownie zamiotą pole bitwy szkieletami. Reszta drużyny może po prostu stać i patrzeć.
Po bitwie idziemy na zachód, do wioski. Rozmawiamy z mieszkańcami, Jest tu Atlas, który dołączy do drużyny, choć jest raczej słaby. Kupiec po środku umożliwia nam przekazywanie przedmiotów między drużynami Alma i Celici.
Potem wychodzimy i jeszcze raz musimy pokonać szkielety na cmentarzu, aby móc iść dalej. Następnie kierujemy się na północ.
Bitwa 3: Milla Valley
Posyłamy Catrię i Pallę na północ, aby wspólnie wyeliminowały wojownika z Dark Sword. Reszta naszej drużyny niech rusza przed siebie. Wroga czarownica może sie teleportować między nas i zaskoczyć, a ma całkiem mocne ataki. Reszta wrogów jest słaba.
Po bitwie dajemy komuś Dark Sword (Saber albo Kamui są najlepszymi opcjami), po czym ruszamy na wschód.
Bitwa 4: Milla's Temple
To będzie długa bitwa, bo wróg się do nas nie pofatyguje. Wysyłamy Catrię i Pallę, aby zabiły tylu czarowników, ilu się da, lecząc je Jenny, jeśli zajdzie potrzeba. Reszta naszej drużyny idzie przed siebie, wspinając sie u twierdzy i pomagając obu dziewczynom, zwłaszcza, że wróg ma tu silniejszych łuczników. Uwaga na bossa - Mikhail ma dość silny atak magiczny, choć samo w sobie nie jest jakiś potężny.
Po bitwie wchodzimy do świątyni i rozmawiamy ze wszystkimi, nie będziemy jednak mogli ruszyć dalej. Wracamy zatem na cmentarz, gdzie Catria i Palla powinny szybko zrobić porządek, a z cmentarza podążamy na wschód.
Bitwa 5: Desert Fortress
W tej bitwie znowu główny ciężar spadnie na Catrię i Pallę. Teren sprawia, że jednostki piesze będa się poruszać nieznośnie powoli, więc jest duża szansa, że obie panie wykończą wszystkich wrogów, zanim reszta dotrze na miejsce.
Po bitwie wchodzimy do fortecy, ze skrzyni bierzemy Steel Bow, w sam raz dla Leo. Rozmawiamy z Jessiem, który powie nam, co tu się działo, a następnie dołączy do nas. Zgodnie z jego słowami, mamy dwie opcje - ruszać do walki z Sonią albo z Deanem. Sonia jest silniejsza, ale to oznacza więcej expa, zatem ruszajmy na południowy wschód. Opcjonalnie, możemy iść na północny wschód. Poniżej opisałam obie opcje.
Bitwa 6: South Desert
Łatwo nie będzie - sugeruję na początku rzucić Illusion. Dzięki temu teleportujące się ku nam wiedźmy skupią się na iluzjach Jenny, podczas gdy my będziemy mogli je podobijać. Catrię i Pallę wysyłamy na południe, aby pozabijały te, które nie przybędą do nas.
Sonia jest silniejsza i ma mocne ataki, dlatego gdy się pojawi, skupiamy na niej wszystkie siły, tak by zginęła zaraz po tym, jak się do nas teleportuje. Po jej pokonaniu dostaniemy tarczę.
Bitwa 6: North Desert
Ta walka jest dużo prostsza, bo choć Dean ma mocnych wojowników, to nikt z nich się nie teleportuje, więc nawet same Palla i Catria wystarczają, aby zrobić z nimi porządek. Niemniej, polecam Sonię, bo tam jest więcej expa. Jedyna przewaga walki z Deanem jest taka, że po niej dostaniemy lepszy miecz.
Niezależnie, którą z bitew wybraliśmy, idziemy do twierdzy.
Bitwa 7: Geyse Fortress
Kolejna twierdza do zdobywania. Tym razem na szczęście wróg będzie głupszy i spora część jego ludzi ruszy do ataku na nas. Pozwólmy im na to i spokojnie ich wybijajmy, uważając jednak na czarownice, które mogą się teleportować i zrobić nam niemiłą niespodzianką. Pallę i Catrię wysyłamy do samej twierdzy wroga, by zrobiły tam porządek, a potem ruszamy resztą drużyny, używając magów i łucznika, by pozbyć się wrogich jednostek dystansowych za murami. Geyse nie jest specjalnie groźnym przeciwnikiem, bardziej trzeba uważać na towarzyszącego mu maga.
Po wygranej wchodzimy do twierdzy, gdzie dołączy do nas Dean albo Sonya, w zależności od tego, kogo pokonaliśmy. Dziewczyna w celi opowie o pochodzeniu Celici, dzięki czemy nasza bohaterka awansuje na wyższy poziom. W celi obok spotkamy Est, trzecią z sióstr, która do nas dołączy. Od tej pory będą one mogły wykonywać atak specjalny, pod warunkiem, że przyjmiemy odpowiedni szyk:
W - wróg
P - Pegaz
PWP
P
Na tym etapie Jenny powinna już znać czar Dear, który automatycznie zabija 90% wszystkich wrogów na cmentarzu. To ważne, bo będziemy kilka razy przez niego teraz przechodzić.
Polecam teraz skoczyć do Sea Shrine i podpakować Est do poziomu 12, tak aby awansowała na Falcon Knight. Potem wracamy do świątyni, schodzimy na dół i po raz drugi rozmawiamy z kobietą odpowiedzialną za otwieranie tamy. Tym razem ją otworzy. Niestety, trzeba jeszcze otworzyć tę na zachodzie. Polecam skoczyć teraz do miasta i dać kupcowi Angel Ring, by zaniósł go do Alma.
Zmieniamy drużynę i przeskakujemy do Alma. Przez ten czas namnożyło się wrogów po jego stronie gór.
Bitwa 8: North Sofia
Będzie ciężko, bo wrogów mamy sporo. Właśnie dlatego wcześniej sugerowałam, aby ta drużna była podlevelowana przez zakończeniem poprzedniego rozdziału. Dobrze jest uformować szyk obronny i po prostu odpierać kolejne ataki, mając nadzieję, że zabijemy wszystkich, zanim przyjdzie Zack. Na ciężką piechotę wroga najlepiej używać Alma z jego Bolt Swordem. Gdy pojawi się Zack, podpuszczamy go blisko i raz atakujemy wszystkimi, by go pokonać nim sam zdąży zaatakować.
Bitwa 9: Sofia Woods
Zauważmy, że wrogów przybywa, bo z północy docierają co jakiś czas nowi, w związku z czym kolejne bitwy będą coraz trudniejsze. Co więcej, mogą się poruszać, więc może się zdarzyć, że wygramy bitwę, a tu zaraz na to samo pole wejdą nam kolejni i musimy toczyć drugą bitwę od razu. W skład tych grup wchodzą trzej jeźdźcy - dwóch paladynów i łucznik.
Tutaj mamy magów i jeźdźców. Tyle dobrego, że najmocniejszy z magów się nie rusza. Wysyłamy Claire, by przerzedziła ich szeregi, a sami formujemy ławę i idziemy naprzód, skupiając sie na odpieraniu ataków wroga. Kawalerzyści będą silni, więc tam warto posłać nasze najlepsze jednostki. Dopiero, gdy zrobimy porządek ze wszystkimi wtedy zbieramy się i idziemy zabić maga poziomu 3.
Bitwa 10: Grove Town
Tylko trzech paladynów? No dobra, byłoby banalnie, gdyby nie to, że nasza drużyna jest rozdzielona. Przede wszystkim w pierwszym etapie musimy wyeliminować przynajmniej jednego z nich. Potem pójdzie już łatwo.
Po walce wchodzimy do miasteczka. Omijamy postać, która się nie porusza - to kupiec, on przyda się nam później. Rozmawiamy z magiem Ryuto, który stoi koło budynku, a dołączy on do nas. Kobieta, która pilnuje skrzyni, prosi o uratowanie córki. To wszystko, wychodzimy stąd.
Bitwa 11: Dozer's Fort
Tu będzie trudniej. Wróg ma bardzo mocną ciężką piechotę, której nasze jednostki będą ataki fizycznymi zadawać obrażenia rzędu 1-2. Proponuję na początku przerzucić do celi, w której jest Matilda, naszego łucznika przy pomocy czaru Warp. Powinien on być na tyle silny, żeby poradzić sobie z wrogimi łucznikami, zanim ci zabiją Matildę.
Reszta naszych wojsk niech idzie do twierdzy. W walce z wrogimi jednostkami, a zwłaszcza z Dozerem, jedynym wyjściem jest magia. Na szczęście Ryuto zna czar Exaclibur, który jest bardzo morderczy, Bolt Sword Alma i Nosferatu Silk będą tu także idealnymi rozwiązaniami. Claire wysyłamy, aby zajęła się magiem na południowym wschodzie - on sam zresztą nigdzie sie nie będzie ruszał.
Po bitwie wchodzimy fo fortecy, uwalniamy Matildę, która do nas dołączy, a ze skrzyni bierzemy Regal Sword. Mooże go używać tylko Alm, więc dajemy mu go, a Bolt Sword dajemy jakiemuś innemu piechurowi, bo to wciąż świetna broń. Potem idziemy na północ.
Bitwa 12: Sofia Woods
Ilość wrogów może przerażać. Ale spokojnie, 90% tych kawalerzystów to niskolevelowcy, którzych będziemy bez problemu kasować. Problemem jest ich przywódca - Loso oraz fakt, że nasze siły zaczynają rozproszone.
Zbieramy się na zachodzie, odpierając atak tamtejszej, słabszej grupy nieprzyjaciół. Warto wykorzystać Claire, by ich spowolniła. Gdy ich pokonamy, formuję linię na przeciwko nadciągających wrogów ze wschodu. Wobec Loso korzystamy z Excalbura i innych czarów bojowych, bo zwykłe ataki nie robią na nim wrażenia.
Po walce wchodzimy do zabudowań.
Bitwa 13: Forest Temple
Tu czeka nas stado Gagroyli. Po prostu formujemy linię i walczymy. W razie problemy, Silk może zabić je wszystkie jednym użyciem czaru Dear.
Po walce idziemy na północ, uwalniamy dziewczynę, a następnie wracamy do Grove Town. Zabieramy ze skrzyni Holy Lance, świetną broń dla kawalerzystów i jednostek latających. Teraz warto pomyśleć o zmianie klas. W Forest Temple można to zrobić. Luka powinien już móc awansować na Barona, Cliff, Robin i Force na Knightów, Grey i Claive na Paladinów, a Pyhton na Snipera. Mając to za sobą, ruszamy na północ.
Bitwa 14: North Forest
Stado łuczników, do tego wiedźmy. Pozwólmy wrogowi przejść przez rzekę i zbliżyć sie do nas, a gdy będzie już blisko, zaatakujmy wszystkim, co mamy. Warto pamiętać, że łucznicy nie muszą podchodzić do nas najbliżej, jak się da. Teleportujące się wiedźmy niech pozabija Claire. To nie powinna być trudna bitwa. Po jej wygraniu idziemy dalej.
Bitwa 15: Floodgate
O, mniejsza lokacja, ale za to aż dwóch bossów. Tatara i Dyune są silnymi magami, ale na szczęście mało odpornymi. Claire z Holy Lance powinna dać sobie z nimi bez problemu radę. Reszta drużyny niech przez ten czas zajmie się magami, dostaniemy za nich naprawdę dużo expa.
Po walce wchodzimy do Floodgate, która zostanie dla nas otwarta.. Idziemy dalej, by rozpocząć nowy rozdział.
Rozdział 4: Dismal Nation
Bitwa 1: Border
O, znowu bitwa z masą wrogów. Zaczynamy od rzucenia Illusion przez Silk. Przywołane istoty zwiążą siły wroga w centrum. My w tym czasie przerzucamy wszystko na wschód, bo tam idzie na nas ciężka piechota, a tu przyda się nam magia. Gdy już uporamy się z nimi, wtedy zajmujemy się magami i kawalerią wroga, po kolei, tak by nie walczyć z dwiema grupami jednocześnie. Powinno pójść bezproblemowo. Jedynie boss konnych łuczników to silny typ, tu polecam magię i Excalibura.
Po wygranej mamy wybór, możemy iść na zachód lub na północ. Ja polecam najpierw na północ.
Bitwa 2: Rigel Woods
Kilka czarownic i Myrmidionów.W sumie nic specjalnego, zwłaszcza, że czarownice są jak zwykle głupie i teleportują się do nas po kolei, przez co łatwo możemy je eliminować. Należy uważać na Saizo, który jest bardzo szybki i całkiem siły. Reszta to prosta sprawa.
Teraz ruszamy na wschód, ku górom.
Bitwa 3: Fear Moutain
Nasz ciężkie jednostki wysyłamy na południe, tak aby odparły atak z tamtego kierunku. Wraz z nimi wysyłamy jednostki magiczne, zawsze przydatne w walce z opancerzonymi wrogami. Te bardziej lekkie, w tym Claire, niech idą na północ, by uporać się z wiedźmami. Ale bossów atakujemy dopiero, gdy wrócą nasi magowie, inaczej będzie ciężko.
Po walce idziemy na wschód, do świątyni.
Bitwa 4: Fear Shrine
Stado magów, którzy będą dla nas przede wszystkim fantastyczną kopalnią expa. Dalej jest szaman, do którego polecam wysłać Claire, aby się nim szybko i skutecznie zajęła.
Po walce idziemy w głąb świątyni. Tu czeka nas coś nowego, bo po lokacji z figurą anioła są schody, a niżej jest cały labirynt.
Jeśli pójdziemy prosto na północ, dojdziemy do drugiej figury anioła, obok której są dwie głowy, obie wskrzeszające. Jeśli z kolei pójdziemy na wschód, a potem na północ i skręcimy na zachód, to czeka nas sześć pomieszczeń z czterema walkami (głównie nieumarli, Dear szybko ich kasuje), na końcu zaś schody i zejście do kolejnej skrzyni, zawierającej Magic Shield. Wracamy o jedno pomieszczenie i idziemy na wschód przez wodę, by znaleźć kolejny skarb, tym razem Holy Bow. Na samym końcu są dwie skrzynie. Jedna zawiera Silver Shield a druga Holy Shield, możemy wziąć tylko jedną.
Wychodzimy na zewnątrz. Pierwsza lokacja, ta z magami, jest idealną do levelowania. Wykańczamy magów, a potem stajemy w korytarzu i zabijamy przywoływane przez szamana potwory. Polecam Alma dolevelować do 20 poziomu, Claire i Pythona (jemu koniecznie dajemy, jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy, Holy Bow) do 10. Podobnie polecam zrobić z co najmniej jednym z jeźdźców oraz ciężkozbrojnych piechurów.
Mając to za sobą, ruszamy na północ.
Bitwa 5: Nuibaba Manor
Tu widać, po co nam było levelowanie. Nuibaba ma bardzo silny atak Medusa - pozwala zadawać silne obrażenia na spory dystans. Dlatego wysyłamy przodem Claire, jej zadaniem jest po prostu zabić Nuibabę, potem niech się ewentualnie cofnie, by Silk mogła ją wyleczyć. Nasza kawaleria musi objechać twierdzę dookoła. Cięzka piechota tu pewnie nawet nie powalczy. Alm i jednostki dystansowe niech przejdą przez piach, wspierane przez Claire powinny dać radę z wrogiem.
Po wejściu do twierdzy rozmawiamy z Teetą, która do nas dołączy. Jest kapłanką klasy Saint. W celi obok jest kupiec - dajemy mu Angel Ring, aby odniósł go Celice. Następnie opuszczamy to miejsce i ruszamy na zachód.
Bitwa 6: Rigel Plains
Dużo jeźdźców... dobra wiadomość jest taka, że połowa będzie walczyć z po naszej stronie, pod warunkiem, że uwolniliśmy Teetę. Zła z kolei jest taka, że wrogowie są o tyle silni, że nasi sojusznicy sami sobie nie poradzą. Większość z nich pewnie zginie, ale nie ma co się tym przejmować.
Polecam posłać na pole walki Claire oraz teleportować tam Lukę. Reszta armii niech idzie razem, bo wroga kawaleria składa się z Golden Knightów, o wiele silniejszych od zwykłych paladynów. Przy pewnym pechu możemy nawet kogoś stracić, jeśli się wyrwie naprzód. Dowódca wrogów, Jerome, ma bardzo wysoką ochronę, więc magiczne ataki mogą się okazać niezbędne.
Po wygranej wchodzimy do Rigel. W domku spotkamy Zeke, który dołączy do nas. Potem wychodzimy z miasta od południa i przeskakujemy do Celici.
Idziemy do Mila's Shrine. Schodzimy po schodach na dół, idziemy do miejsca, gdzie była dziewczyna obsługująca zaporę, a stamtąd idziemy na wschód. Spotkamy tu Nomę, który dołączy do drużyny.
Teraz czeka nas chwilka kombinowania. Na ścianie na północ od nas jest charakterystyczna luka. Stajemy przy niej, idziemy na południe i okaże się, że znaleźliśmy ukryte przejście. Musimy wymacać drogę na zachód. Idziemy na zachód, by po chwili zauważyć na ścianie na północ od nas drugą taką lukę. Stajemy na przeciwko niej i idziemy na południe, by dotrzeć do skrzyni, w której jest Magic Ring, w sam raz dla Boeya. Teraz wracamy i wychodzimy ze świątyni. Ruszamy na północ.
Bitwa 7: Dead Swamp
Tę bitwę musimy rozegrać trzema jednostkami. Tak, to wielkie bagno po środku planszy zabiera HP wszystkiemu, co na nie wejdzie, poza jednostkami latającymi. Zatem bierzemy Pallę, Catrię oraz Ext, lecimy nimi przez bagna i zabijamy wroga. Jenny niech je leczy. Dziewczyny powinny być na tyle silne, aby poradzić sobie z wrogiem.
Po wygranej walce ruszamy na północ, ku cmentarzowi.
Bitwa 8: Bog Graveyard
Nasza drużyna jest tu porozdzielana. Mamy kilka opcji. Po pierwsze, możemy rzucić Dear i zabić 90% wrogów, po drugie możemy wysłać nasze latające dziewczyny, by pozabijamy szkielety, po trzecie, możemy po prostu poczekać, aż same do nas przyjdą i wtedy je pozabijać.
Po zwycięstwie, niezależnie od sposobu, podążamy na zachód.
Bitwa 9: Dolk's Fort
Kolejna misja, w której używać będziemy tylko naszej trójki sióstr. Dolk będzie przyzywał Zombie Dragony - gdyby sprawiały trudności, to czar Dear zabija je hurtem. Polecam jednak wykorzystać je jako źródło szybkiego expa dla wojowniczek pegazów, które będą je kasować jednym ciosem. Jenny niech leczy dystansowo, w razie trudności. Niemniej, powinno nam pójść łatwo.
Po bitwie wchodzimy do fortu. Jest tu puste miejsce, które okaże się teleportem do innej lokacji - Lost Woods. Jak sama nazwa wskazuje, chodzi tu o klasyczny labirynt. Trzeba uważać - czerwonymi kreskami zaznaczyłam na mapie miejsca, gdzie wyjście wyprowadzi nas do serii pustych pól, z których wrócić można tylko tym, z którego się weszło. Krótko mówiąc - łatwo się tu zgubić.
Idziemy raz na północ i raz na zachód, by stoczyć walkę.
Bitwa 10: Lost Woods
Trzech bardzo silnych rycerzy - wojownikami raczej ich wiążemy, zaś atakujemy magami, gdyż czary zadają tu najwięcej obrażeń. Wróg jest powolny, ale i tak uważamy, by nie dopadł żadnego z naszych magów.
Po wygranej idziemy na zachód i zabieramy ze skrzyni Skarb 1, czyli Holy Lance, akurat dla jednej z latających dziewczyn. Cofamy się teraz do punktu startowego (dwa razy na wschód, raz na południe), zapisujemy grę, po czym idziemy raz na południe i raz na zachód.
Bitwa 11: Lost Woods
Tutaj naszym wrogiem będzie stado magów. Czary Angel oraz wojowniczki na pegazach szybko zrobią z nimi porządek. Idziemy dalej na zachód i zabieramy Skarb 2, czyli Silver Bow, idealną dla Leo. Cofamy się dwa razy na wschód i raz na północ, by wrócić do punktu startowego i zapisać grę.
Teraz idziemy dwa razy na południe i dwa razy na wschód. Jest tu figura anioła, dzięki której możemy awansować nasze postacie. Jeśli się da, to polecam już teraz Valbo awansować na Barona, a naszych Myrmidionów na Slayerów. Stąd idziemy dwa razy na zachód, raz na południe i raz na wschód.
Bitwa 12: Lost Woods
Same mumie - polecam wysłać naszych świeżo awansowanych Slayerów, nabiją sobie tutaj nawet kilka poziomów, samemu specjalnie sie nie męcząc. Potem idziemy na wschód i zabieramy ze skrzyni Skarb 3, czyli Silver Sword, w sam raz dla ktoregoś ze Slayerów.
Wracamy dwa razy na zachód i trzy razy na północ, by znaleźć się w punkcie startowym. Stąd idziemy dwa razy na północ, dwa razy na wschód i raz na północ, by dojść do wioski. Rozmawiamy ze wszystkimi. Korzystamy z kupca, by przekazać drużynie Alma jakieś nadprogramowe przedmioty, choć jak sugeruję tradycyjnie wysłać Angel Ring.
Potem wychodzimy z wioski i idziemy dwa razy na zachód, by wreszcie wyjść z tych lasów. Następnie kierujemy się na północ.
Bitwa 13: Doma's Gate
Naszym największym zmartwieniem będzie to stado czarownic. Tam wysyłamy wszystkie nasze siły, poza dwiema wojowniczkami na pegazach, które mają inną misję. Ich zadaniem jest zabić jak najszybciej Jamila, maga, który dowodzi wrogiem. Posiada on bowiem bardzo silny czar Megaquake, który zadaje duże obrażenia wszystkim naszym lądowym jednostkom. Po jego zabiciu eliminujemy pozostałych magów i wycofujemy się, by się uleczyć.
Zamek szturmujemy powoli i ostrożnie, nie zabijając jednak szamana. Dajmy mu przywoływać Gargoyle, dzięki czemu słabsi członkowie naszej drużyny zdobędą trochę więcej expa.Dopiero, kieedy przestanie to robić, dobijamy go.
Po wygranej ruszamy na zachód.
Bitwa 14: Doma's Bog
Judah stoi po środku bagna - nie możemy mu nic zrobić. Ale bez obaw. W zachodniej części planszy, wśrod wrogów, znajduje się Bigle. Wystarczy go wyeliminować, co nie jest trudne, a Judah zwieje z pola walki. Zostaną jego żołnierze - są silni, ale bardzo powolni, więc nasze jednostki bez trudu dadzą sobie z nimi radę, polecam korzystać z czarów.
Wchodzimy do Doma's Tower. W rank ustawiamy sobie pierwszą szóstkę najsilniejszych postaci.Wchodzimy na górę, by stoczyć pierwszą walkę.
Bitwa 15: Doma's Tower
Po naszej stronie będzie walczyć tylko pierwsza szóstka. Obszar est mały, wróg ma szybkich slayerów, więc branie tu magów jest ryzykownym krokiem. Polecam Celicę, Jenny, dwóch Slayerów, Valbo i którąś z wojowniczek pegazów. W pierwszym ataku eliinujemy obu wrogich magów, przyciskamy slayerów, zaś Jenny trzymamy na odległosć. W drugim etapie podciagamy Jenny i eliminujemy slayerów. W trzecim ustawiamy się przy wejściu najsilniejszymi jednostkami - tu przyda się Valbo, który powinien mieć wysoką obronę. Gdy wejście zniknie, eliminujemy ciężkozbrojnego wroga czarami Celici i Jenny, zaś pozostałymi jednostkami - slayera.
Ustawiamy teraz w pierwszej czwórce nasze wojowniczki pegazów oraz Jenny. Idziemy dalej, by stoczyć następną bitwę.
Bitwa 16: Doma's Tower
Każda z wojowniczek pegazów zaczyna w lokacji z zombie dragonem - to będzie pikuś. Celica i Jenny powinny bez problemu poradzić sobie z konnym łucznikiem przy pomocy czarów Excalibur i Zombie.
Po tej walce zmieiamy znowu ustawienie - jako pierwsze trzy, zaraz po Celice, ustawiamy nasze wojowniczki pegazów. Idziemy wyże.
Bitwa 17: Doma's Tower
Sytuacja identyczna z poprzednią - niech każda z dziewczyn zabije smoka, a potem niech pomogą Celice rozprawić sie z łucznikiem.
Po walce wchodzimy wyżej i rozmawiamy z Judahem, aby po rozmowie automatycznie przeskoczyć do Alma. Zgodnie z tym, co mówił nam Norm, Alm awansował na klase Hero. Dajemy my Angel Ring i idziemy do Fear Shrine. Puszczamy go amego na magów i gargoyle przywoływane przez szamana, da sobie radę, zwłaszcza, że ma do dyspozycji miecz oraz łuk. Pozwalamy mu zabijać wrogów, aż będzie na 15 poziomie co najmniej - pójdzie to szybko. Przer wyruszeniem w dalszą drogę upewniamy się, że Silk zna czar Dear - jeśli nie, to levelujemy ją, póki sie go nie nauczy, bo za chwilę będzie on nam niezbędny. Polecam także podlevelować Teetę i generalnie wszystkie postacie, które są bliskie awansów. Zbliżamy się do końca i będziemy ich potrzebować.
Następnie dajemu mu z powrotem jego miecz i idziemy do Rigel. Teraz czas na pewne ustawienia. Naislniejsze postacie dajemy na sam dół, a te z najmniejszą ilością HP - na górę. Obowiązkowo na dół dajemy też Claire. Zrobiwszy to, kierujemy się na północ.
Bitwa 18: Dragon Crater
Może być ciężko, bo drużyna jest mocno rozproszona, a Claire, która zabija smoki zombie jednym atakiem, się nie roztroi. Nie ma jednak obaw - Dear załatwi sprawę, wówczas zostanie tylko jeden smok, na dole, a nim Claire zajmie sie bez problemu.
Po walce odkryjemy, że nie możemy się ruszać. Wybieramy opcję Rest, by zaczęła się druga walka.
Bitwa 19: Dragon Crater
Jeszcze więcej smoków, przy czym w pierwszym etapie co najmniej jeden dosięgnie naszej drużyny na południu... taktyka identyczna, jak poprzednio. Szkoda trochę tego expa, ale smoki są na tyle silne, że mogą nam łatwo pozabijać postacie.
Po walce dalej nie będziemy się mogli ruszać, zatem odpoczywamy, aby zaczęła się kolejna walka.
Bitwa 20: Dragon Crater
I jeszcze więcej smoków. Tak jak poprzednio, drużyna na południu będzie musiała powalczyć, nawet po użyciu czaru Dear.
Po walce wrócimy do Celici. Idziemy za Judahem, a gdy znajdziemy się w jaskini, podążamy na wschód i na północ. Podchodzimy do Judaha, a gdy zacznie się bitwa, wrócimy do Alma. Nim ruszamy na wschód.
Bitwa 21: Rigel Falls
Długie i trudne starcie. Na początku ważne jest to, co na południu. Natychmiast blokujemy most i schody, tak by wrogowie nas nie zalali. Potem stopniowo grupujemy nasze siły na obu kierunkach, odpierając ataki wroga. Każdego, kto nieco oberwie, cofamy do Silk, która niech leczy.
Claire wysyłamy na północny zachód - ma ona jedno, trudne zresztą, zadanie, musi zlikwidować czarownicę wroga, inaczej ta będzie przywoływać kolejne wiedźmy, a te mogą sie teleportować po całej planszy. Musimy więc się jej pozbyć jak najszybciej. Teeta zna czar Physic, niech więc leczy Claire po drodze. Niestety, po jej zabiciu czarownice automatycznie nie znikną...
Na północnym wschodzie powinniśmy mieć kilka szybkich jednostek - możemy je wykorzystać celem odciągnięcia części sił wroga i zrobienia Claire miejsca. Gdy na południu się już uspokoi, wykorzystujemy Silk, by teleportowała najsilniejsze postacie na północ. Główny boss wroga, Magnus, jest bardzo silny, należy zachować ostrożność podczas walki z nim. Python się tu zdecydowanie przyda, podobnie Alm.
Po walce zauważymy, że w kraterze respawnują się smoki. Lepiej je zignorować i ruszać dalej..
Bitwa 22: Fort
Po tym, co działo się w poprzedniej, spodziewała się czegoś trudniejszego, a tu niespodzianka. Wróg został nam praktycznie podany na widelcu. Jest rozproszony, sam sie nie pozbiera, a m możemy łatwo eliminować go po kolei. Pancerni między korytarzami sami na nas nie ruszą, póki nie podejdziemy bliziutko Korzystamy z Claire (ona niech pozabija magów), Pythona i czaru Warp, by przerzucać do poszczególnych odnóg nasze najsilniejsze jednostki (Alm, Luka itd). Leczymy ich Teetą. Środkową odnogę, gdzie znajduje się boss - Meular, zostawiamy sobie na koniec. Magowie nie będa tu mieli wiele do roboty, bo wróg ma łuczników o bardzo dalekim zasięgu.
Bitwa 23: Rigel Castle
Wygląda na długą i trudną, ale tak naprawdę tę bitwę możemy ukończyć w dwie minuty. Czemu? Zabicie Rudolfa ją kończy, a Rudolf nie atakuje Alma. Czyli teleportujemy Alma na leczące pole koło Rudolfa i atakujemy go. Alm powinien być na tyle mocny, by bez trudu wytrzymać ataki kolegów Rudolfa, jakby co możemy go zawsze podleczyć Teetą.
Po walce podchodzimy do Mycena i rozmawiamy z nim, by dołączył do nas.
Rozdział 5: Reunion, yet...
Rozmawiamy ze wszystkimi, następnie zapisujemy grę. To ważne, bo za chwilę nie będziemy mogli się już cofnąć. Idziemy do pomieszczenia południowo-wschodniego, rozmawiamy z facetem i schodzimy po schodach.
Do naszej pierwszej dziesiątki postaci włączamy Mycena. Następnie sprawdzamy menu przedmiotów - dwie postacie z drużyny, która będzie walczyć, muszą mieć puste ręce - to naprawdę ważne. Idziemy przed siebie, by po pewnym czasie dostrzec drużynę Celici. Podchodzimy do kraty, by z nią porozmawiać. Od tej chwili liczy się czas - im dłużej nam zajmie chodzenie, tym więcej obrażeń drużyna Celici będzie miała na starcie. Co jakiś czas będziemy o tym informowani.
Idziemy na zachód, by dojśc do pomieszczenia z kilkoma wejściami. Stajemy przy schodach, po czym korzystamy z wejścia na zachód od nich. Znajdziemy się na ciemnym obszarze. Tu musimy wymacać sobie trasę na wschód, północ i wschód, by znaleźć w skrzyni Gladiusa - świetną broń dystansową dla jeźdźców. Dajemy go Mycenowi. Wracamy do lokacji ze schodami.
Teraz idziemy na zachód, by dojść do lokacji z czterema dziurami. Wchodzimy do południowo-wschodniej, a po wszystkich przeniesieniach, idziemy na wschód.
Bitwa 1
Tu trzeba uważać - co turę jeden rządek terenu za nami będzie się zamieniał w bagno. Mycena wysyłamy na północ, bo z Gladiuem będzie masakrował ciężkozbrojnych. Dzięki temu reszta drużyny powinna bez problemów zrobić porządek z wrogami - jedynie trzeba uważać na slayerów, bo mogą dopaść któregoś z naszych magów, więc tych trzymamy na bezpiecznym dystansie.
Po walce znajdziemy się w korytarzu z kilkoma drogami. Podchodzimy do drzwi, a potem wchodzimy po schodach.
Bitwa 2
Alm jest tu sam, wrogów jest dziesięciu. cofamy się, stajemy na leczącym polu i po kolei zabijamy nadchodzą umarlaki. Dobrym sposobem, aby poszło szybciej, jest atakować zawsze z łuku tych, którzy są z tyłu. Po pewnym czasie mur zniknie, ale nadal, to nie powinien być problem.
Idziemy wyżej, by rozpocząć kolejne starcie
Bitwa 3
Sytuacja taka sama jak poprzednio, tylko, że to Gagroyle. Nie zmienia to niczego, Alm poradzić sobie powinien bez problemu. Idziemy dalej.
Bitwa 4
Tym razem dwa smoki. Banał i szybka walka.
Idziemy na północ, by wreszcie, na samym końcu znaleźć Falchion. Dajemy go Almowi. To jedyna broń, która może zabić Doma. Schodzimy na dół, do korytarza z kilkoma drogami i idziemy na zachód, tam, gdzie już byliśmy. Są tam trzy dziury w ziemi. Wchodzimy do południowej.
W nowej lokacji idziemy na wschód. W wielkiej hali idziemy na południe i na wschód, by znaleć schody. Wchodzimy po nich kilka razy by wrócić do pomieszczenia, w którym jakiś czas temu byliśmy. Tu idziemy na zachód, gdzie są znane nam cztery dziury. Korzystamy z północno zachodniej. Po przeniesieniu idziemy na wschód, by zaczęła się bitwa, przedostatnia już w tej grze.
Bitwa 5
Wygląda trudniej, ale prawdę mówiac, wygrałam to starcie właściwie dwiema postaciami - Claire i Mycenem, których posłałam na południe i wykosili we dwójkę wszystkich. Jedyne na co trzeba uważać, to żółte pola. Jeśli ktoś na nie wejdzie, to po środku planszy otwiera się wielkie bagno, które sprawia, że sytuacja robi sie trudniejsza.
Idziemy na wschód, by znaleźć cztery dziury. Wchodzimy do tej wchodniej, ale od południa. Po przeniesieniu idziemy na południe, gdzie są schody. Wchodzimy po nnich cały czas, by w końcu dojść do miejsca, gdzie walczy Celica. Upewniamy się, że Alm ma Falciona. Przechodzimy przez drzwi i dołączamy do bitwy, ostatniej w tej grze.
Bitwa 6
Ostatnie starcie... Dobra wiadomość jest taka, że tu śmierć członków naszych druzyn już nam nie będzie robić problemów. Jedynie Alm i Celica nie mogą zginąć. Po pierwsze, zaczynamy od drużyny Celici. Ona niech się broni w tej szparze, w której siedzi, zaś trójka latających wojowniczek niech wyeliminuje wszystkie bigle. Zajmie im to sporo, bo te się mnożą. Judaha zostawiamy, nic mu nie można zrobić.
Drużyna Alma niech najpierw skupi się na pokonaniu wrogów na północy. Samego Alma polecam teleportować tam, gdzie jest Doma, nieco na zachód od niego. Tylko Alm może mu coś zrobić. Doma ma ok. 150 HP. Po Almie teleportujemy tam Mycena i kolejnych, ale oni niech zajmą się tymi, którzy Domę otaczają, samego bossa zostawiamy Almowi. Niech Teeta leczy przy pomocy Physic. Gdy Doma zginie, gra dobiegnie końca.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz