Magia w Wizardry III jest identyczna jak w I i II.
Magia podzielona jest na
dwie szkoły: kapłańską (cleric) i czarodziejską (mage). Kapłańską mogą
się posługiwać następujące klasy: cleric, wizard i lord. Magią
czarodziejską: mage, wizard i samurai. Wizard, jak widać, ma dostęp do
obu, acz uczy się ich wolniej. Ze względu jednak na specyfikę tej konkretnej części, Wizard raczej nie będzie postacią, którą chcemy mieć w drużynie.
Każda ze szkół magii ma
siedem poziomów. Postacie uczą się czarów wraz ze zdobywaniem poziomów.
Czary zdobywane są losowo. Dlatego ważne jest, by robić save state przed
awansem i jeśli nie zdobędziemy nowych czarów lub też zdobędziemy ich bardzo mało, wówczas ponowić
procedurę. Postać ma dostęp do poziomów magii równych połowie swojego
poziomu doświadczenia (tzn. mag na poziomie 8 może zdobywać czary
poziomu 4). Po zmianie klasy postać zachowuje znane jej czary, acz ilość
dostępnych może ulec zmianie.
Nie ma możliwości
przywracania zużytych zaklęć w trakcie podróży, ale każdorazowy
odpoczynek w gospodzie, nawet w stajni, przywraca ich pełną ilość.
Magia kapłańska:
Poziom 1:
Czar: Kalki
Działanie: Obniża AC wroga
Czar: Dios
Działanie: Leczy od 1 do 8 HP.
Czar: Badios
Działanie: Zadaje od 1 do 8 HP obrażeń jednemu wrogowi.
Czar: Milwa
Działanie: Zapala światło, dzięki czemu widzimy wszystko dalej i możemy dostrzec ukryte przejścia.
Czar: Porfic
Działanie: Obniża AC rzucającego o 4 na czas walki.
Poziom 2:
Czar: Matu
Działanie: Obniża AC całej drużyny na czas walki o 2.
Czar: Calfo
Działanie: Wykrywa pułapkę w skrzyni.
Czar: Manifo
Działanie: Narzuca wrogom paraliż.
Czar: Montino
Działanie: Knebluje wroga, uniemożliwiając mu rzucanie czarów.
Poziom 3:
Czar: Lomilwa
Działanie:
Jak Milwa, tylko działa cały czas podczas pobytu w lochu, przestaje
działać gdy wyjdziemy albo gdy wejdziemy do zaciemnionego obszaru.
Czar: Dialko
Działanie: Leczy paraliż.
Czar: Latumapic
Działanie: Działa przez cały czas pobytu w lochu, automatycznie identyfikuje napotkanych wrogów.
Czar: Bamatu
Działanie: Obniża AC wroga o 4.
Poziom 4:
Czar: Dial
Działanie: Leczy od 2 o 16 HP.
Czar: Badial
Działanie: Zadaje wrogowi od 2 do 16 HP obrażeń.
Czar: Latumofis
Działanie: Leczy zatrucie.
Czar: Maporfic
Działanie: Przez cały czas pobytu w lochu wszystkie postacie mają AC mniejsze o 2.
Poziom 5:
Czar: Dialma
Działanie: Leczy od 3 do 24 HP.
Czar: Badialma
Działanie: Zadaje od 3 do 24 HP obrażeń wrogowi.
Czar: Litokan
Działanie: Zadaje od 3 do 24 HP obrażeń grupie wrogów.
Czar: Kandi
Działanie: Pozwala wyszukać utraconych w lochu towarzyszy.
Czar: Di
Działanie: Wskrzesza zabitą postać z 1 HP. Przy porażce postać obraca się w pył.
Czar: Badi
Działanie: Zabija jednego wroga.
Poziom 6:
Czar: Lorto
Działanie: Zadaje od 6 do 36 HP obrażeń grupie wrogów.
Czar: Madi
Działanie: Leczy HP do pełna i usuwa wszystkie statusy negatywne.
Czar: Mabadi
Działanie: Zabija wrogów z dużą ilością HP.
Czar: Loktofeit
Działanie: Przenosi drużynę z powrotem do zamku. Niestety, podczas przenoszenia można stracić część ekwipunku i złota.
Poziom 7:
Czar: Malikto
Działanie: Zadaje od 12 do 72 GP obrażeń grupie wrogów.
Czar: Kadorto
Działanie:
Wskrzesza postacie, które zamieniły się w pył i przywraca im pełne HP. W
razei niepowodzenia postać jest utracona na zawsze.
Magia czarodziejska
Poziom 1:
Czar: Halito
Działanie: Zdaje od 1 do 8 HP obrażeń od ognia jednemu wrogowi.
Czar: Mogref
Działanie: Obniża AC rzucającego o 2 do końca wizyty w lochu.
Czar: Katino:
Działanie: Usypia grupę wrogów. Trafienie uśpionego zadaje 2 razy więcej obrażeń.
Czar: Dumapic
Działanie: Wskazuje kierunek, w którym zwrócona jest drużyna i pokazuje, ile kroków zostało do najbliższych schodów.
Poziom 2:
Czar: Dilto
Działanie: Zwiększa szansę na trafienie wrogów w walce.
Czar: Sopic
Działanie: Zmniejsza AC o 4 całej drużynie na czas walki.
Poziom 3:
Czar: Mahalito
Działanie: Zadaje od 4 do 24 HP obrażeń od ognia grupie wrogów.
Czar: Molito
Działanie:Zadaje
od 3 do 18 HP obrażeń grupie wrogów. Atak nie elementarny, więc
najlepszy na wrogów z odpornością na zimno lub ogień.
Poziom 4:
Czar: Morlis
Działanie: Uniemożliwia wrogom wykonywanie ataków.
Czar: Dalto
Działanie: Zadaje od 6 o 36 HP obrażeń od lodu grupie wrogów.
Czar: Lahalito
Działanie: Zadaje od 6 do 36 obrażeń od ognia grupie wrogów.
Poziom 5:
Czar: Mamorlis
Działanie: Uniemożliwia wrogom atakowanie i rzucanie czarów.
Czar: Makanito
Działanie: Zabija wszystkich żywych wrogów, mających mniej niż 40 HP.
Czar: Madalto:
Działanie: Zadaje od 8 o 64 HP obrażeń od lodu grupie wrogów.
Poziom 6:
Czar: Lakanito
Działanie: Zabija wszystkich żywych wrogów, mających mniej niż 60 HP.
Czar Zliwan
Działanie: Zabija jednego nieumarłego.
Czar: Masopic
Działanie: Zmniejsza AC drużyny o 4 na czas walki.
Czar: Haman
Działanie: Działa losowo, lecząc drużynę lub zabijając wrogów. Rzucenie czaru może spowodować utratę poziomu maga.
Czar: Malor
Działanie: Wyświetla położenie drużyny i pozwala się teleportować do wybranego miejsca.
Poziom 7:
Czar: Mahaman
Działanie: Silniejsza wersja Haman, z takimi samymi skutkami. Może też wskrzeszać już zabitych.
Czar: Tiltowait
Działanie: Zadaje od 10 do 100 HP obrażeń grupie wrogów.
Etykiety
- 7th guest
- Alfa Boot
- Alone in the dark 1
- Alone in the dark 2
- Arena
- Avernum 1
- B.A.T 1
- Baldur's Gate 1
- Banner Saga 1
- Barahir
- Breath of Fire 1
- Breath of Fire 2
- Broken Sword 1
- Castlevania 1
- Castlevania 2
- Castlevania 3
- Castlevania 4
- Castlevania 5
- Cayne
- Coldfire Keep
- Corrosion
- Cruise for a Corpse
- Daggerfall
- Dark Eye 1
- Dark Eye 2
- Dark Seed 1
- Dark Seed 2
- Darkest Woods
- Devil Survivor 1
- Distraint
- Divi-Dead
- Dracula 1
- Dracula 2
- Dragon Quest I
- Dragon Quest II
- Dragon Quest III
- Dragon Quest IV
- Dragon Quest V
- Dragonsphere
- Dreamweb
- Etrian Odyssey 1
- Etrian Odyssey 2
- Eye of Beholder 1
- Eye of Beholder 2
- Fallout 1
- Fascination
- Final Fantasy I
- Final Fantasy II
- Final Fantasy III
- Final Fantasy IV
- Final Fantasy V
- Final Fantasy VI
- Final Fantasy VII
- Final Fantasy VIII
- Fire Emblem 1
- Fire Emblem 2
- Fire Emblem 3
- Fire Emblem 4
- Forgotten Hill: Fall
- Gabriel Knight 1
- Gabriel Knight 2
- Gateway 1
- Gobliiins 1
- Gobliiins 2
- Gobliiins 3
- Goetia
- Heart of China
- I Have no Mouth...
- Icewind Dale 1
- Icewind Dale 2
- Ishar 1
- Ishar 2
- Ishar 3
- Isoland 1
- King's Quest I
- King's Quest II
- King's Quest III
- King's Quest IV
- King's Quest V
- King's Quest VI
- King's Quest VII
- Klątwa
- Krynn 1
- Krynn 2
- Krynn 3
- Kyrandia 1
- Kyrandia 2
- Kyrandia 3
- Lakeside Murder
- Lands of Lore 1
- Larry 1
- Larry 2
- Larry 3
- Larry 5
- Larry 6
- Last Bible 1
- Legend of Grimrock 1
- Legend of Grimrock 2
- Lone Survivor
- Lufia 1
- Lufia 2
- Lure ot the temptress
- Megami Tensei 1
- Megami Tensei 2
- Menzoberranzan
- Might and Magic 1
- Mother 1
- Noctropolis
- Nocturnal Illusions
- Phantasie 1
- Phoenix Wright 1
- Prisoner of Ice
- Quest for Glory 1
- Quest for Glory 2
- Ravenloft 1
- Ravenloft 2
- Salt and Sanctuary
- Shadow of the Comet
- Shannara
- Shin Megami Tensei 1
- Shin Megami Tensei 2
- Shin Megami Tensei: If...
- Space Quest 1
- Space Quest 2
- Space Quest 3
- Space Quest 4
- Space Quest 5
- Strange Journey
- Suikoden 1
- Syberia 1
- Tajemnice Scarlett
- Trace Memory
- Ultima 0
- ultima 1
- Ultima 2
- Ultima 3
- Ultima 4
- Ultima 5
- Ultima 6
- Ultima 7: BG
- Ultima 7: SI
- Ultima 8
- Ultima Underworld 1
- Vagrant Story
- Vampire: The Masquarade - Redemption
- Voodoo Whisperer
- Wizard and Princess
- Wizardry 1
- Wizardry 2
- Wizardry 3
- Wizardry 5
- Wizardry 6
- Wizardry 7
- Ys 1
- Ys 2
- Ys 3
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz