Etykiety

niedziela, 10 stycznia 2021

Quest for Flory 2: Trial by Fire - profesje i statystyki

Podobnie jak jedynka, "Quest for Glory 2" daje nam do wyboru start jedną z trzech profesji. Możemy też przenieść postać, którą graliśmy w poprzedniej grze. Tworząc bohatera, możemy określić jego statystyki. Są tu dwie szkoły. Jedna oznacza tworzenie postaci pod daną klasę, a druga to stworzenie hybryd. To drugie oznacza trudniejszą grę, gdyż minie więcej czasu, nim nasza postać stanie się dobra we wszystkim.

Po wybraniu klasy dostajemy 50 punktów na zwiększenie jest statystyk - 5 za każde +1 i 15 za każde +1 dla umiejętności, która nie jest związana z daną klasą.  

Wojownik to najprostsza w grze klasa, dodatkowo łatwo jest mu zdobyć bonusowa klasę paladyna, którą będzie mógł wykorzystać w trzeciej części gry. Nie jest nastawiony na kombinowanie, łatwo się rozwija i jest przyjemny w grze. 

Początkowe statystyki wojownika są następujące:
Strength: 70
Intelligence: 40
Agility: 60
Vitality: 70
Luck: 50
Weapon Use: 70
Parry: 60
Dodge: 40
Throwing: 50

Wojownik zaczyna ze 150 sztuk złota, 5 racjami żywnościowymi, pełną manierką, mieczem, tarczą i zbroją.

Jeśli zainwestujemy:
- w umiejętność lockipicking, wojownik zacznie dodatkowo z wytrychem
- w umiejętność magic, wojownik dodatkowo zacznie z czarami: open, zap, calm, flame dart i fetch

Mag to trudniejsza postać, bo jego rozwój na początku jest powolny i wymaga opanowania i nauki czarów, co sprawia, że gra się nim na początku ciężko. 

Bazowe statystyki maga wyglądają następująco:
Strength: 40
Intelligence: 70
Agility: 60
Vitality: 50
Luck: 50 Magic: 70
Weapon Use: 40
Dodge: 50

Dodatkowo, tutaj musimy zająć się umiejętnościami magicznymi:

Open: 40
Detect Magic: 40
Trigger: 30
Zap: 50
Calm: 40
Flame Dart: 50
Fetch: 40

Mag zaczyna ze zaczyna ze 150 sztuk złota, 5 racjami żywnościowymi, pełną manierką, sztyletem i skórzaną zbroją.

Jeśli zainwestujemy:
- w umiejętność lockipicking, mag zacznie dodatkowo z wytrychem

Złodziej, najlepsza klasa w pierwszej części gry, jest tu najmniej użyteczną klasą. Wynika to z tego, że pieniędzy w tej grze aż tak nie będziemy dramatycznie potrzebować, a kradzieże obniżają wskaźnik honor. Do tego jest kilka kluczowych walk, gdzie łatwiej idzie wojownikiem.

Startowe statystyki złodzieja to:

Strength: 50
Intelligence: 50
Agility: 70
Vitality: 50
Luck: 60
Weapon Use: 50
Dodge: 50

Ważne statystyki to:
 
Stealth: 60
Lockpicking: 60
Throwing: 50
Climbing: 60

Złodziej zaczyna z 150 sztuk złota, 5 racjami żywnościowymi, pełną manierką, pięcioma sztyletami, wytrychem i licencją z gildii.

Jeśli zainwestujemy:
- w umiejętność magic, wojownik dodatkowo zacznie z czarami: open, zap, calm, flame dart i fetch

Statystyki rozwijane są w miarę wykonywania określonych działań. Najszybszym sposobem na rozwój umiejętności fizycznych jest pójście na pustynię i rzucanie kamieniami na wszystkie strony - podnosi to nam Strength, Agility, Staminę, Health i Throwing.

Aby rozwijać statystyki społeczne - Honor i Communication, najlepiej rozmawiać ze wszystkimi o wszystkim, dawać pieniądze żebrakom i kupować kwiaty Uhurze i Sheemie.

Sprawny rozwój umiejętności potrzebnych w walce zapewnie nam toczenie walk - uniki podnoszą dodge, obrona - parry, ciosy - weapon use, otrzymywanie obrażeń - health i staminę. Najłatwiej, zwłaszcza na początku, trenować z Uhurą.

Pozostałe umiejętności rozwijane są w ramach ich wykorzystywania - im częściej rzucamy czary, tym idzie nam to lepiej, im częściej otwieramy zamki, tym szybciej rośnie ten współczynnik itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz