Po wybraniu klasy dostajemy 50 punktów na zwiększenie jest statystyk - 5 za każde +1 i 15 za każde +1 dla umiejętności, która nie jest związana z daną klasą.
Wojownik to najprostsza w grze klasa, dodatkowo łatwo jest mu zdobyć bonusowa klasę paladyna, którą będzie mógł wykorzystać w trzeciej części gry. Nie jest nastawiony na kombinowanie, łatwo się rozwija i jest przyjemny w grze.
Początkowe statystyki wojownika są następujące:
Strength: 70
Intelligence: 40
Agility: 60
Vitality: 70
Luck: 50
Weapon Use: 70
Parry: 60
Dodge: 40
Throwing: 50
Wojownik zaczyna ze 150 sztuk złota, 5 racjami żywnościowymi, pełną manierką, mieczem, tarczą i zbroją.
Jeśli zainwestujemy:
- w umiejętność lockipicking, wojownik zacznie dodatkowo z wytrychem
- w umiejętność magic, wojownik dodatkowo zacznie z czarami: open, zap, calm, flame dart i fetch
Mag to trudniejsza postać, bo jego rozwój na początku jest powolny i wymaga opanowania i nauki czarów, co sprawia, że gra się nim na początku ciężko.
Bazowe statystyki maga wyglądają następująco:
Strength: 40
Intelligence: 70
Agility: 60
Vitality: 50
Luck: 50 Magic: 70
Weapon Use: 40
Dodge: 50
Dodatkowo, tutaj musimy zająć się umiejętnościami magicznymi:
Open: 40
Detect Magic: 40
Trigger: 30
Zap: 50
Calm: 40
Flame Dart: 50
Fetch: 40
Mag zaczyna ze zaczyna ze 150 sztuk złota, 5 racjami żywnościowymi, pełną manierką, sztyletem i skórzaną zbroją.
Jeśli zainwestujemy:
- w umiejętność lockipicking, mag zacznie dodatkowo z wytrychem
Złodziej, najlepsza klasa w pierwszej części gry, jest tu najmniej użyteczną klasą. Wynika to z tego, że pieniędzy w tej grze aż tak nie będziemy dramatycznie potrzebować, a kradzieże obniżają wskaźnik honor. Do tego jest kilka kluczowych walk, gdzie łatwiej idzie wojownikiem.
Startowe statystyki złodzieja to:
Strength: 50
Intelligence: 50
Agility: 70
Vitality: 50
Luck: 60
Weapon Use: 50
Dodge: 50
Ważne statystyki to:
Stealth: 60Lockpicking: 60
Throwing: 50
Climbing: 60
Złodziej zaczyna z 150 sztuk złota, 5 racjami żywnościowymi, pełną manierką, pięcioma sztyletami, wytrychem i licencją z gildii.
Jeśli zainwestujemy:
- w umiejętność magic, wojownik dodatkowo zacznie z czarami: open, zap, calm, flame dart i fetch
Statystyki rozwijane są w miarę wykonywania określonych działań. Najszybszym sposobem na rozwój umiejętności fizycznych jest pójście na pustynię i rzucanie kamieniami na wszystkie strony - podnosi to nam Strength, Agility, Staminę, Health i Throwing.
Aby rozwijać statystyki społeczne - Honor i Communication, najlepiej rozmawiać ze wszystkimi o wszystkim, dawać pieniądze żebrakom i kupować kwiaty Uhurze i Sheemie.
Sprawny rozwój umiejętności potrzebnych w walce zapewnie nam toczenie walk - uniki podnoszą dodge, obrona - parry, ciosy - weapon use, otrzymywanie obrażeń - health i staminę. Najłatwiej, zwłaszcza na początku, trenować z Uhurą.
Pozostałe umiejętności rozwijane są w ramach ich wykorzystywania - im częściej rzucamy czary, tym idzie nam to lepiej, im częściej otwieramy zamki, tym szybciej rośnie ten współczynnik itd.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz