- w opisie stosowałam kanoniczne imiona postaci
- opis robiłam pod kątem przechodzenia gry z ukierunkowaniem ideologicznym neutral
Gladiator
Budynek treningowy Okamoto
Obudzi nas Okamoto. Po rozmowie z nim musimy udać się do sali treningowej. Aby akcja potoczyła się dalej, należy zdobyć jeden poziom doświadczenia. W tym celu musimy po prostu obejść całą salę treningową. Gdy skończymy, Okamoto wypuści nas na zewnątrz i da 200 macca.
Teraz mamy dostęp do wszystkich lokacji w punkcie treningowym. Najpierw udajemy się do pomieszczenia na południe od nas, gdzie po scence będziemy mogli nazwać mężczyznę - jeśli tego nie zrobimy, to domyślnie nazywał się on będzie Zain. W sklepach na razie niczego niestety nie możemy kupić. Warto odwiedzić za to wróżkę w północno zachodnim rogu. Od niej dowiemy się o Hiroko.
Naszym następnym celem jest wirtualna sala treningowa. Wybieramy najniższy poziom, by na samym końcu spotkać Stevena, od którego dowiemy się paru ciekawych rzeczy. Da nam on także program pozwalający przyzywać demony. Po tej scence wizyta się zakończy. Teraz idziemy na południe i wychodzimy na zewnątrz.
Świat
Może złapać nasze pierwsze demony. Jeśli spadnie nam HP, to wystarczy wrócić do sali gimnastycznej i tam wybrać opcję "save", która pozwoli nam zregenerować HP. Naszym celem jest kolejny budynek, położony na południowy wschód od nas.
Sala treningowa Haneda
To maleńka lokacja. Najpierw idziemy pogadać z Hanedą, a potem wchodzimy do wirtualnej sali treningowej. Wybieramy pierwszy poziom, by zaraz po wejściu zaliczyć scenkę. Tu znowu musimy nazwać nową postać - jej domyślne imię to Gimmel. Najlepiej od razu zawrócić i stąd wyjść.
Świat
Ideałem byłoby wbić tak 1 poziom co najmniej na zewnątrz, a dopiero potem wrócić do Okamoto.
Budynek treningowy Okamoto
Gdy wrócimy do sali ćwiczeń, Okamoto powie nam, abyśmy się położyli. Następnego dnia nas obudzi i wyśle do Koloseum. Wychodzimy na zewnątrz.
Świat
Idziemy w okolice sali Hanady, a stamtąd prosto na północ, by zobaczyć wielki budynek. Wchodzimy do środka.
Koloseum
Można obejść boczne korytarze, by znaleźć galerię sławnych wojowników. Potem wchodzimy do środkowych drzwi. Tak dostaniemy się do środka.
Po scence znajdziemy się w zasadniczej części koloseum. Zbieramy cały dostępny ekwipunek, bo mocno podniesie nasze statystyki, a dodatkowo polecam pogadać z demonami, by dały nam przynajmniej dwa- trzy Magic Stone - innych metod leczenia na razie nie mamy. Gdy zgromadzimy wszystko, udajemy się do środkowej lokacji.
Boss: Red Bear
HP: 70
Gdy zacznie się walka, pojawi się kolejna scenka związana z nazywaniem postaci - tym razem domyślne imię to Daleth. Po niej czeka nas już właściwe starcie. Red Bear jest męczący, bo choć nie ma za dużo HP, to ma bardzo dużo szczęścia do ataków krytycznych, dlatego musimy się często leczyć Magic Stone.Jeśli jakiś z naszych demonów ma czar Zio, to zabawa będzie trochę prostsza. Taktyka ze Zio polega na tym, że jego trafienie szokuje przeciwnika, odbiejąc mu możliwość działania. Sprawdza się to w wielu walkach, także z bossami.
Nowa sala treningowa Okamoto
Po walce przejmiemy salę Hanedy, która od tej pory należeć będzie do Okamoto. Pojawi się też Hiroko, która dołączy do nas. Lepiej się do niej przyzwyczaić - to jedyna postać, która będzie z nami przez prawie całą grę. Wreszcie, otrzymamy zaproszenie do Madame. Warto teraz wrócić do starej sali treningowej, bo od tej pory sklepy są dla nas otwarte. Niewiele tu jest do kupienia, bo zarówno bohater jaki i Hiroko mają bardzo dobry sprzęt. Następnie ruszamy w drogę.
Świat
Idziemy cały czas na wschód, a potem na północ, by dojść do zadrzewionej okolicy, nad którą biegnie most. Tu skręcamy na wschód, by dość szybko znaleźć posiadłość.
Posiadłość
Wjeżdżamy windą do środka i idziemy po prostu przed siebie. Gdy wejdziemy do pokojów Madame, wówczas czeka nas kolejna scenka z nazywaniem postaci - jej domyślne imię to Beth. Potem czeka nas rozmowa z Madame, po której do drużyny dołączy Kerberos. To bardzo silny demon, który mocno ułatwi nam tu życie. Wychodzimy.
Świat
Idziemy na południe, do budynku, z którego wychodził most. Wjeżdżamy windą do góry i idziemy po moście, by wyjść po drugiej stronie. Dotrzemy do slumsów. Znalezienie właściwego budynku jest trudne, jest to najbardziej skrajny budynek na zachód, wystarczy podejść do niego i spróbować wejść od północy, by się znaleźć w srodku.
Valhalla Slums
To pierwsza większa lokacja w grze. Mamy tu Jakyou - miejsce, w którym można dokonywać fuzji demonów. Jest także Garage - punkt leczniczy oraz Gaia - świątynia wyznawców Chaosu. Kerberos będzie nas prowadził, ale zanim pójdziemy tam, gdzie mówi, warto udać się po Luck Incense. Te przedmioty trwale podnoszą o 1 umiejętności postaci i zawsze leczą do pełna HP i MP, dlatego zbierajmy je zawsze wszystkie. Po jego zdobyciu schodzimy na dół, gdzie spotkamy Hanadę. Tu czeka nas walka.
Boss: Mercurius
HP: 160
Dzięki Kerberosowi ta walka będzie fraszką, zmieciemy go z powierzchni Ziemi w 2-3 rundy. Nawet gdyby ktoś zginął, to Kerberos zna czar wskrzeszający.
Po walce zdobędziemy cztery lalki. Wychodzimy stąd. Warto wykorzystać Kerberosa, by trochę powalczyć i zdobyć szybko expa. Następnie wracamy do posiadłości zameldować o wykonaniu zadania.
Posiadłość
Idziemy przed siebie, by znowu spotkać się z Madam. Kerberos nas opuści, po czym czeka nas scenka z przypomnieniem sobie naszego imienia - domyślne to Aleph. Potem pojawi się Zein i zabierze nas do Center.
Bohater kościoła
Center
Tu czeka nas kolejna scenka, po której drużynę opuści Hiroko, zaś jej miejsce zajmie Beth. Jest ona silniejszą wersją Hiroko. Otrzymamy dwie misje - rozwiązanie problemów Basiliska i King Frosta, którzy niepokoją Holytown. Otrzymamy tez kod dostępu do Holytown - 0352. Idziemy do windy, zjeżdżamy na 20 piętro i idziemy cały czas przed siebie, by dojść do windy, którą wyjdziemy na dół. Na razie nie ma po co eksplorować tej lokacji, poza jednym wyjątkiem - na zachód od wyjścia jest terminal, na razie nieaktywny, ale odwiedźmy go, bo można tu zapisywać grę. Potem możemy już wyjść.
Zewnętrzna część center jest wydzieloną strefą, w której rogach są cztery budynki, będące przejściami do innych części Tokyo Millenium. Zanim wyruszymy na misję, musimy się odpowiednio przygotować. Dlatego naszym celem jest północno-wschodni budynek
North East Inner Millenium
Północno zachodnia część tego budynku jest dla nas na razie niedostępna, ale nie ma to w tej chwili znaczenia. Idziemy w północno wschodni róg, gdzie jest wejście do Valhalli. Wart przy okazji zauważyć, że w południowo wschodniej części jest Jakyou, czyli miejsce, gdzie możemy dokonywać fuzji demonów.
Valhalla
Warto się pokręcić po okolicy, walcząc, łapiąc demony i fuzjując je w Jakyou, by stworzyć sobie w miarę silną drużynę. Jest tu też niewielki budynek - warto wejść do niego i aktywować terminal. Dzięki terminalom można się teleportować do już odwiedzonych innych terminali. W tej chwili będziemy mogli teleportować się do Center, jeśli zajdzie potrzeba. Polecam też wrócić do pierwszej lokacji w grze i kupić sobie w sklepie z przedmiotami kilka sztuk Dis Poison, niebawem się nam bardzo mogą przydać. Załatwiwszy co trzeba, idziemy do Terminala i wracamy do Center.
Center
Teraz idziemy do północno zachodniego budynku.
North West Inner Millenium
To mała, prosta lokacja, dodatkowo bez wrogów. Jest tu także CB - lokalna mini gierka, do której potrzebne są Metal Card. Naszym celem są drzwi w północno-zachodnim rogów. Używamy poznanego kodu - 0352, by móc wyjść na zewnątrz.
Holytown
Okolica jest zamrożona na lód. Naszym celem jest długi most, po którym musimy przejść. Gdy będziemy iść przed siebie, istnieją szanse, że pojawi się Bazyliszek. Najczęściej pojawia się on w przewężeniach między budynkami Na razie nie będzie z nami walczył, ale będzie uciekał lub też nas zatruwał. Po ok. 2-4 spotkaniach wreszcie nas zaatakuje.
Boss: Basilisk
HP: 170
Ma wredną skłonność do używania ataków statusów - głównie Poison, od czasu do czasu też potrafi zamienić w kamień. Jeśli mamy kogoś z czarami Media albo Raku Ja, to będzie zdecydowanie łatwiej. Dobrze jest używać Jiongi posiadanej przez Beth - może ona sparaliżować go i pozbawić akcji na jedną turę. Ogień też sprawdza się nieźle.
Po walce lepiej wrócić i się uleczyć w Center, a dopiero potem ruszyć w dalszą drogę. Dobrze mieć na stanie demona z ogniem - Jack O'Lantern sprawdza się tu nieźle. Potem wracamy do Holytown i idziemy dalej przed siebie, aż dojdziemy do dużego budynku z krzyżem.
Great Church
Ze względu na panujący tu mróz, jest tu nieco niewyraźnie. Wrócimy tu jeszcze w przyszłości nie raz, ale na chwilę obecną nie ma tu niczego ciekawego, więc polecam iść prosto do bossa.
Boss: King Frost
HP: 220
Taktyka z Jiongą sprawdza się tu także całkiem nieźle, dodatkowo wszystkie ataki oparte na ogniu (agi-). Demon Azumi ma, jako atak Extra, fajny czar Water Wall, który blokuje ataki lodem.
Po walce zarówno Great Church jak Holytown powrócą do normalności. Póki co jednak, lokacje specjalne w Great Church są dla nas niedostępne. Wracamy zatem prosto do Center.
Center
Wjeżdżamy na 21 piętro i rozmawiamy z biskupem - otrzymamy dwie kolejne misje oraz kod 6191. potem wychodzimy i idziemy do południowo-zachodniego budynku.
South West Inner Millenium
To kolejny mały i prostu budynek, pozbawiony na dodatek walk losowych. W jego południowo-zachodnim rogu jest przejście do Factory. Drzwi otwieramy kodem 6191.
Factory
Najpierw idziemy na wschód. Tu znajdziemy centrum handlowe, w którym można kupić nowy ekwipunek.
Broń jest dość kosztowna, ale nie warto na niej oszczędzać, bo czekają nas nowi, silniejsi wrogowie. Polecam kupić M16 dla obu postaci, nawet jeśli będzie to oznaczało sporo chodzenia wokół i walk. Nerve Bullets, usypiająca amunicja, będzie świetnym uzupełnieniem - używałam jej przez jakieś 1/3 gry. Mając to, nie będziemy nawet za bardzo potrzebować zbyt wielu demonów, co oszczędzi nam MAG. Jest tu także punkt, w którym możemy dokonać identyfikacji i wyceny posiadanych przedmiotów. Tuż obok jest kościół, w którym możemy aktywować kolejny terminal.
Naszym pierwszym zadaniem jest uspokojenie Demi nandi. To jest banalne. Idziemy na zachód, gdzie znajdziemy otoczoną płotem zagrodę. Wchodzimy do niej, a po rozmowie z kobietą walczymy z jednym Demi nandi. To wystarczy, aby wykonać tę misję.
Aby wykonać drugą misję, ruszamy na południowy zachód, gdzie znajduje się kwadratowy budynek. Wchodzimy do niego.
Mining Building
Pierwsze piętro jest malutkie, łatwo dojdziemy do schodów wiodących niżej. Na drugim piętrze zetkniemy się z obszarem pokrytym mgłą, gdzie nie widać nic dookoła. Na takie miejsca najlepszy jest czar mapper. aby szybko stąd wyjść, obracamy się w prawo i idziemy przed siebie tak długo, jak się da. Wyjdziemy na oświetlony obszar. Idziemy dalej na zachód, by dojść do drzwi, którymi wyjdziemy na zewnątrz.
Zaraz potem wejdziemy do drugiego budynku. Znajdziemy się w drugiej części lokacji, w której przed chwilą byliśmy. Teraz idziemy na północny zachód, by znowu wejść do obszaru zakrytego mgłą. Robimy dwa kroki na przód, skręcamy w prawo i znowu jesteśmy na obszarze oświetlonym. Tu znajdziemy schody wiodące w dół.
Na tym piętrze warto zabrać Stamina Incense. Aby to zrobić, po wejściu na niewidzialny obszar idziemy raz na zachód, raz na południe, raz na zachód i raz na północ. Zabieramy Stamina Incense, po czym idziemy prosto na południe, by dojść do oświetlonej lokacji, z której można wyjść na zewnątrz.
Tak jak poprzednio, po wyjściu na zewnątrz wchodzimy do budynku na przeciwko nas.Tutaj idziemy na wschód, by wejść do kolejnego zaciemnionego obszaru. Tu idziemy na północ, na zachód, na północ, cały czas na zachód, by znaleźć Power Incense, potem wracamy na wschód, raz na północ i na wschód, by wyjść na oświetlony obszar. Tu idziemy na północ, by znaleźć schody w dół.
Na nowym poziomie idziemy na południe i zachód, by dojść do ostatniego już obszaru pokrytego mgła. Tu idziemy prosto przed siebie na zachód. Na południowym zachodzie jest Magic Box - skrzynka, w której losowo pojawiają się różne klejnoty (albo nic). Na północnym zachodzie czeka z kolei boss.
Boss: Betelguese
HP:300
Jeśli tak jak radziłam, mamy M 16 z dobrą amunicją, to walka ta będzie spacerkiem po parku. Co prawda, Betelguese zna Jiongę, której może używać przeciwko nam, ale wiele to nam nie zrobi.
Po zabiciu go czeka nas długa droga do kościoła, z którego terminalem przenosimy się do Center. Jeśli wcześniej tego nie zrobiliśmy, to polecam teraz, po drodze, kupić Nerve Bullets, które usypiają trafionych przeciwników. Bardzo ułatwią nam życie.
Center
Udajemy się do siedziby biskupa, ale tam przywita nas Zain, który zaproponuje nam wizytę w Arcadii i poda nam kod - 9103. Wychodzimy na zatem na zewnątrz i idziemy do budynku położonego na południowym wschodzie.
South East Inner Millenium
Kolejny z tych małych budynków, w których nic nie ma - potwory nas nie atakują, w skrzynkach są bomby lud śladowe ilości Magnetite, więc nie warto zawracać sobie nimi głowy tylko od razu iść do celu. W drzwiach kodowych wpisujemy 9103, zaś na końcu znajdziemy Terminal, który przeniesie nas do Arcadii.
Arcadia
Choć wygląda sympatycznie, to nie mamy tu na razie wiele do roboty. Idziemy na północ, by znaleźć ukryte przejście w drzewach (niemal równo za ścianą kościoła, który jest obok), którym dojdziemy do położonego wśród drzew domu Gimmela. Wchodzimy, rozmawiamy z nim, a następnie znaną nam już drogą wracamy do Center.
Center
Gdy dotrzemy do Center, zauważymy pewną zmianę - zaczną się tu losowe walki. Idziemy do siedziby biskupa,by dowiedzieć się, co się stało. Oczywiście, to my musimy wszystko odkręcić. Schodzimy na dół, do terminala i przenosimy się do Valhalli. Zanim ruszymy dalej, polecam zaopatrzyć się w kilka przedmiotów leczących.
Valhalla
Tu udajemy się do Colloseum. Idziemy znaną nam już trasą prosto na arenę, by stawić czoła fałszywemu mesjaszowi.
Boss: Daleth
HP: 220
To dziwna walka - Daleth będzie kilka razy przegrywał i się podnosił, by kontynuować walkę. Ma mocne ataki fizyczne, zaś ostatnim razem przywali nam solidnie. Teraz czeka nas scenka i moment, który decyduje mocno o fabule. Jeśli go zabijemy, dostaniemy silny zwrot w stronę Law, jeśli go oszczędzimy - pójdziemy w stronę Neutral (czyli pożądaną przez nas), a jeśli go zabijemy i będziemy żałować, to pójdziemy w stronę Chaos.
Buntownik
Po walce zostaniemy sami. Chłopak przekaże nam wiadomość od Mekaty. Udajemy się zatem do slumsów - to ta lokacja, gdzie walczyliśmy z Hanadą. Na głównym piętrze jest świątynia Gaian. W pomieszczeniu tuż za nią spotkamy Mekatę. Rozmawiamy z nim, by otrzymać następne zadanie. Teraz lepiej dobrze się przygotować. Jesteśmy sami, więc potrzebujemy mocnych demonów, aby poradzić sobie z dalszą podróżą.
Po rozmowie z nim wracamy do budynku, z którego prowadziło podziemne przejście łączące Valhallę z Center (ten obok kościoła).
North East Inner Millenium
Idziemy do północno-zachodniego rogu budynku, gdzie spotkamy mężczyznę, który da nam trzy kody - 1213, 1834 i 9192. Koniecznie zabieramy De Stone, bo zaraz nam się przyda. Potem schodzimy po schodach na dół, wchodzimy do windy i zjeżdżamy na siódme piętro.
Valhalla Underground
Gdy tylko zrobimy kilka kroków, pojawi się Daleth, który pragnie zemsty.
Boss: Daleth
HP: 400
Ma dwa razy więcej HP, a do tego potrafi się leczyć. Jego ataki są cały czas dość silne, co gorsza ma atak, który zadaje obrażenia wszystkim, więc nie ma sensu na tę walkę brać słabszych demonów. Po walce zdobędziemy Mars Pillar i zaraz potem wychodzimy na zewnątrz.
Underworld
Idziemy na południe. Po pewnym czasie zauważymy małą, różową kapliczkę. Wchodzimy do niej. Jest tam skamieniały demon Kotoshironushi. Używamy De Stone, by go uleczyć. Za jakiś czas tu wrócimy. Teraz idziemy do znajdującego się tuż obok wejścia do więzienia.
Factory Prison
To pierwsza wielka lokacja w tej grze . Mamy tu kilka rzeczy do zrobienia. Po pierwsze, pozbierać wszystkie incense - nie jest to obowiązkowe, ale w praktyce pozwoli nam nieźle podpakować głównego bohatera. Strażnika w południowo-wschodnim rogu ignorujemy. Druga rzecz to spotkanie z Nadją, która jest nam niezbędna, aby móc pójść dalej. Gdy ją znajdziemy, idziemy do zakratowanego pomieszczenia po środku lokacji. Nadja otworzy nam kraty i umożliwi wjechanie do góry.
Na piętrze idziemy w północno-wschodni róg, gdzie spotkamy Zaina. Postanowi on nam przeszkodzić.
Boss: Zain
HP:360 HP
Jeden z tych słabiutkich bossów, których ataki niewiele nam robią. Jedynie jego specjalny atak może być groźny dla naszych słabszych demonów, ale to nie jest przeciwnik, który powinien nam sprawiać trudności.
Po walce wchodzimy do celi, której pilnował Zain. Musimy mieć przywołaną Nadję. Jeśli tak będzie, to spyta nas ona, czy Hiroko to nasza dziewczyna. Odpowiadamy "tak", by uratować Hiroko. Wszystkie jej współczynniki wzrosną o 1, po czym dołączy do nas. Teraz idziemy do schodów we wschodniej części, korzystamy z nich i wychodzimy w następnej lokacji na zewnątrz.
Idziemy na zachód, by po chwili pojawiło się niewidzialne wejście. Wchodzimy do środka, idziemy do windy, która nas przewiezie ponownie do więzienia, tam, gdzie wcześniej drogę blokował strażnik. Teraz go już nie będzie. Idziemy na północ i wychodzimy na zewnątrz.
Teraz idziemy znaną nam drogą na północ, tak by dojść do pomieszczenia, z którego tu przyszliśmy. Naszym celem jest powrót do Valhalli - a w każdym razie tak się nam wydaje, bo po drodze spotkamy Zaina, który przekaże nam niewesołą wiadomość. Idziemy do wejścia które prowadziło do Valhalli. Gdy zawrócimy, pojawi się Kerberos, który do nas dołączy - to istotne wzmocnienie naszej drużyny. Zaliczywszy to, idziemy do Center.
Center
W głównym budynku niestety pocałujemy klamkę. Warto się teraz udać do Factory (przez południowo-zachodni budynek) i kupić owy ekwipunek dla Hiroko. Potem wracamy do Center. Nie mamy za bardzo co robić, w związku z tym idziemy do północno-zachodniego budynku, by przez niego dostać się do Holytown.
Holytown
Idziemy na północny wschód (ignorujemy na razie most) i oglądamy wyświetlany na ekranie komunikat. Obok jest centrum handowe, z którego możemy teraz skorzystać - acz ekwipunek mają tu marny. Rzeczą, którą musimy tu zrobić, jest wejście do sklepu z przedmiotami i kupienie czegokolwiek - sprzedawca da nam dodatkowo Mercury Pillar. Załatwiwszy to, wracamy na most - po drodze spotkamy Zaina.. Przechodzimy mostem na drugą część Holytown, a tam idziemy do znanego już kościoła, gdzie wcześniej walczyliśmy z King Frostem.
Great Church
Tu wspinamy się na trzecie piętro, po drodze zbierając wszystko, co sie da. Po dotarcie na trzecie piętro czeka nas kolejna, trzecia już walka z Dalethem.
Boss: Daleth
HP: 580
Zrobił się silniejszy - nie działa na niego broń palna, częściej się leczy, a jego ataki są silniejsze. Co gorsza, używa co jakiś czas Deka Ja, które zdejmuje nasze czary wspomagające. Oznacza to, że walka będzie trudniejsza, zwłaszcza w przypadku naszych demonów.
Po walce idziemy dalej i zjeżdżamy windą na sam dół. Potem przesiadamy się do kolejnej windy i zjeżdżamy jeszcze niżej na poziom 60, ponownie do podziemi.
Underworld
Znajdziemy się w małym budynku, z którego tuż obok jest wyjście na zewnątrz. Stąd idziemy prosto przed siebie, by dojść do dziwnego budynku.
Old Shinjuku
To kolejna większa lokacja, w której spędzimy trochę czasu. Spotkamy tu por az kolejny już Daletha, który zrobi nam jednak niespodziankę, zamiast uczciwie walczyć. Po scence opuści nas Hiroko. Udajemy się do apteki i prosimy Anoon o pomoc. Ona skieruje nas do Oberona. Są tu w okolicy sklepy z nowym ekwipunkiem, więc jeśli mamy gotówkę, to można się zaopatrzyć. Potem idziemy do północnej części lokacji, wchodzimy po schodach na następne piętro.
Tu spotkamy Oberona, króla elfów (mieszka w północnej części), który wyjaśni nam, że aby pomóc Hiroko, musimy złapać Pucka, a ten ukrył się gdzieś na wschodzie. Wychodzimy zatem z Old Shinjuku.
Underworld
Idziemy po prostu przed siebie, by po pewnym czasie zauważyć szary budynek, do którego można wejść.
Puck's hideout
Po wejściu tutaj polecam wszystkie demony odesłać do komputera. Nie ma tu walk losowych, ale Puck będzie nas atakował statusami. Za każdym razem, gdy go spotkamy, odpowiadamy "No" na jego pytanie, inaczej trzeba będzie stąd wyjść i przechodzić całą tę lokację ponownie.
Pierwszy poziom jest prosty, jest tu kilka teleportów, ale są one nieskomplikowane, bo prowadzą nas dość prosto przed siebie. Na drugim i trzecim poziomie są dziury, którymi można spaść niżej. Koniecznie zabieramy też wszystkie przedmiot klasy Incense. Na samym końcu spotkamy Pucka.
Mamy teraz kilka opcji.
- Jeśli zapłacimy mu za Infidelity Sap, to dostaniemy nachylenie w stronę Law
- Jeśli odmówimy płacenia i weźmiemy za darmo, to nic sie nie zmieni.
- Jeśli odmówimy płacenia i zażądamy dodatkowo 10 000 Macca, to dostaniemy nachylenie w stronę chaosu.
Tak czy owak, dostaniemy Infidelity Sap. Wracamy do Shinjuku.
Old Shinjuku
Udajemy się do siedziby Oberona. Po rozmowie z nim idziemy na wschód, gdzie znajdują się schody w dół. Tu odnajdujemy Daletha i wchodzimy do środka. Po scence Hiroko wróci do drużyny, a Daleth przestanie być dla nas problemem. Schodzimy teraz po schodach niżej, aż w końcu wyjdziemy na zewnątrz.
Underground
W okolicy są kapliczki, ale na razie pozostają one zamknięte. Na południu jest budynek, podobny do tego, w którym było Shinjuku. ale na razie go omijamy i idziemy dalej na południe. Znajdziemy tu dziurę w ziemi. Podchodzimy do niej i zgadzamy się pomóc w kopaniu. Nagrodą będzie Saturn Pillar. Następnie wracamy do budynku, który mijaliśmy niedawno.
Akasaka
Jest tu sporo sklepów, także i takich z nowym ekwipunkiem, więc jesli nas stać, to możemy się zaopatrzyć w nową broń, zbroje i amunicje. W północnej części jest kuźnia - na razie nam niepotrzebna, potem będzie to ważne miejsce. Następnie korzystamy z windy we wschodniej części i zjeżdżamy na dół. Tu niestety komputer nie będzie nam działać. Odnajdujemy wyjście i wychodzimy na zewnątrz.
Underground
Na tym obszarze komputer też odmawia działania. W okolicy znajduje się kilka kamiennych kręgów - to w nich będziemy używać tych filarów. Na razie jednak idziemy przed siebie, by znaleźć kolejny budynek.
Roppongi
Tym razem jest to obszar zamieszkany przez mutanty. Komputer działa ponownie. Tuż niedaleko wejścia jest Virtual - wchodzimy do niego, wybieramy pierwszy poziom i spotykamy Stevena, który powiększy nam ilość wolnych miejsc na demony. Zdecydowanie, przyda się nam to. Potem idziemy do windy w północno-zachodniej części i zjeżdżamy na drugie piętro podziemi. Są tam sklepy z nowym ekwipunkiem (koszmarnie drogim niestety), sklep oferujący wymianę przedmiotów (a nawet demonów) oraz kasyno. Jest tu także druga winda na południowym wschodzie, którą zjedziemy do innej części podziemi Roppongi.
Tu zjeżdżamy na pierwsze piętro i zabieramy kolejne incense, a następnie idziemy na północny zachód i rozmawiamy z Hiruko. Czeka nas dość długa scena, po czym godzimy się na pomoc w odnalezieniu kończyn księcia Masakado. Zrobiwszy to, wracamy na górę i wychodzimy na powierzchnię z Roppongi.
Wskrzesiciel
Underworld
Czeka nas teraz bardzo długie poszukiwanie poszczególnych części Masakado. Można je zdobywać w dowolnej kolejności. Zanim to zrobimy, polecam solidnie zaopatrzyć się w nowy sprzęt - dobrą opcją jest iść do kasyna w Roppongi i wygrać tam sporo monet (dzięki save statom będzie to proste) i zdobyć tam sporo fajnego sprzętu.
Od tego czasu należy zacząć trochę inwestować w inteligencję i magię głównego bohatera - niebawem będziemy potrzebowali, aby wynosiły minimum 7.
Idziemy do kapliczki, która znajduje się a zachód od wyjścia z Roppongi. Wchodzimy do środka, by stoczyć pierwszą, od pewnego już czasu, walkę z bossem.
Boss: Saturahiko
HP: 1200
Zdecydowany skok trudności w porównaniu z poprzednimi bossami. Nie tylko ma sporą odporność, leczy się, ale dość często rzuca Hamę, która może nam napsuć demonów. Samaercarm Kerberosa przyda się tu bardzo. Warto użyć Makajamy - Hiroko powinna ją mieć i jest szansa, że zablokuje magię Saturahiko. Po walce zdobędziemy Lewe ramię Masakado.
Przed następną wyprawą musimy mieć jeden wolny slot w komputerze na demony. Teraz ruszamy na południowy wschód. Czeka nas długa droga, aż w końcu zobaczymy kapliczkę, położoną niedaleko wieży. Wchodzimy do kapliczki.
Old Ote-Machi
Tu czeka nas zabawa teleportami - pozaznaczałam na mapie, jak z nich korzystać, aby szybko przejść tę lokację. Na końcu spotkamy Sukunahikonę - dołączy do nas, a kiedy wyjdziemy na zewnątrz, da nam Lewą nogę Masakado.
Teraz wracamy do Roppongi, używamy terminala i przenosimy się do Akasaki. Wychodzimy na zewnątrz i idziemy cały czas na wschód, mijamy dziurę i docieramy do kolejnej kapliczki, do której wchodzimy.
Old Kozu-machi
Musimy tu przejść przez cztery poziomy, przy czym wcale nie jest to takie proste. Są tu bowiem niewidzialne ściany, które rozdzielają poszczególne sekcje. Oznacza to w praktyce, że musimy przejść każdy poziom cztery razy, zaliczając każdą sekcję. W północno-zachodniej sekcji spotkamy kolejnego demona - Oyatsumiego. Po wyjściu dostaniemy Prawą nogę Masakado.
Teraz idziemy na północny zachód, gdzie znajduje się kolejna kapliczka, położna tuż obok wejścia do jaskiń w Shinjuku.
Old Shibuya
Po wejściu tutaj polecam odwołać wszystkie demony, bo ruchome chodniki zjedza nam bardzo szybko Magnitite. To na szczęście nieduża lokacja, nie ma tu walk losowych, ale jeżdżenie chodnikami potrafi być denerwujące. Mamy tu znowu sporo Incense, które warto po drodze pozbierać. Na trzecim, najmniejszym poziomie, czeka na nas kolejny boss.
Boss: Baphomet
HP: 760
Niewiele HP, za to mocne ciosy. Jeśli nie mamy przywołanych demonów, to będzie troche trudniej, zwłaszcza, jeśli uda mu sie narzucić nam Marin Karin, ale poza tym powinno być łatwo. Po walce dostaniemy Prawe ramię Masakado.
Zaliczywszy to, idziemy do terminala i przenosimy się do Holytown, a stamtąd idziemy do Great Church. Przed tą podróżą upewniamy się, że mamy co najmniej 10 000 macca na wydanie. Następnie wchodzimy do kościoła.
Great Church
Idziemy na trzecie piętro. W południowo-wschodnim rogu są trzy pomieszczenia koło siebie. W środkowym spotkamy Stalkera. Rozmawiamy z nim. Tu mamy trzu opcje:
- Kupno głowy za 20 000 przesunie nas w stronę Law
- Targowanie się i kupno za 10 000 nie zmieni nic
- Zastraszenie i zabranie za darmo przesunie nas w stronę Chaosu.
Tak czy inaczej, zdobędziemy Głowę Masakado. Wychodzimy stąd, wracamy na most, przechodzimy po nim i wchodzimy do budynku obok. W ten sposób wrócimy do Center. Tu idziemy do północno-wschodniego budynku. Idziemy schodami na dół, a potem zjeżdżamy windą na dół i wychodzimy na zewnątrz. Idziemy na południe, wchodzimy do znanej nam już kapliczki i otrzymamy od demona, którego wcześniej ocaliliśmy, Korpus Masakado.
Wracamy do windy, wchodzimy na górę, idziemy do północno-zachodniego budynku, ponownie do Holytown, a tam do Terminala. Teleportujemy się do Roppongi.
Roppongi
Idziemy do windy na północnym zachodzie, zjeżdżamy windą na drugie piętro i idziemy w południowo-wschodni róg, gdzie jest winda. Zjeżdżamy nią na pierwsze piętro. Idziemy w północno-zachodni róg i rozmawiamy z Hiruko. Musimy teraz udać się do Jakyou i dokonać fuzji wszystkich części. Musimy zatem wrócić znowu na początek Roppongi, skorzystać z terminala i przenieść się do Akasaki. Tam dokonujemy fuzji ciała Masakado. Teraz wracamy do Hiruko, który dopełni procesu wskrzeszenia księcia Masakado.
Wychodzimy na zewnątrz Roppongi. Idziemy na zachód, potem na południe i na wschód, dojdziemy do kapliczki, z której wyprowadziliśmy Sukunahikone. Idziemy na północ od niej - na ścianie jest wejście do jaskini (słabo widoczne).
Sealed Cave
Po wejściu otrzymamy Sun Pillar i Masakado's Katana - póki co jest to przedmiot fabularny, ale pod koniec gry stanie się najlepszym dostępnym mieczem. Dalszy ciag wizyty w Sealed Cave nie jest obowiązkowa, ale warta uwagi. Teraz czeka nas dość męcąca podróż przez cztery poziomy - tu zaznaczyłam na mapach teleporty na wyższe piętra, przez co powinno być prościej. Na ostatnim piętrz musimy uwolnić piątkę starojapońskich bóstw. W tej chwili nic to nam na razie nie da, ale zaprocentuje w przyszłości, bo dzięki temu będziemy mogli je tworzyć jako demony w fuzjach.
Wracamy teraz do Roppongi i teleportujemy się do Holy Town.
Holy Town
Wychodzimy na zewnątrz i idziemy na zachód, by spotkać Zaina. Za jego radą idziemy do Terminala i przenosimy się do Factory.
Factory
Idziemy do Mining Buliding, schodzimy przed dwa budynki na dół, po czym idziemy na wschód. Dotrzemy do wejścia do pomieszczeń obozu pracy. Przy wejściu spotkamy Zaina.
Labor Camp
Wchodzimy do środka, rozmawiamy z ludźmi w celach, by z pewnym zaskoczeniem spotkać się z reakcją uwięzionych. Idąc dalej, ponownie spotkamy Zaina. Skieruje on nas do Watchtower.
Wychodzimy na zewnątrz, wracamy na górę Factory i wchodzimy do północnych wrót, które wcześniej były dla nas niedostępne. Aby tam wejść, musimy mieć Intelligence na poziomie 10. Jeśli mamy 7 to ok - idziemy do baru w budynku koło kościoła, wypijamy Intelligence drink, a na pewien czas podniesie on nam Intelligence o 3. Także elementy ekwipunku zakładane na głowę podnoszą czasem Intelligence. Teraz będziemy mogli wejść do Watchtower.
Watchtower
Przed wyruszeniem tutaj polecam zadbać o nowe, mocniejsze demony i o dobrą broń do walki wręcz. Wielu wrogów, w tym boss, jest tu odpornych na broń palną. Teraz czeka nas wspinaczka przez trzynaście pięter - w końcu to wieża. Piętra są na szczęście malutkie, ale na każdym jest dziura, którą spadniemy o jedno lub dwa piętra w dół - zaznaczyłam je na mapach. Jest tu kilka incense do zebrania i radzę ich nie omijać Na trzynastym poziomie spotkamy Zaina, który ostrzeże nas przed demonem. Zaraz potem zacznie się walka.
Boss: Baphomet
HP: 1600
Tak, on siedzi na kiblu. Ale to nie zmienia faktu, że może być trudnym wrogiem. Odbija wszystkie ataki bronią palną, lodem i ogniem. Do tego bardzo często używa czarów odsyłających nasze demony z powrotem do komputera. Jesteśmy zatem skazani na ataki fizyczne i czary Jio-. Ale nie tylko - Baphomet jest dość wrażliwy na czary statusowe. Ja np. używałam Hiroko, by narzucała mu Marin Karin, dzięki czemu atakował się sam. Można też spróbować użyć Makajama - jeśli się uda, zablokujemy mu magię.
Po walce idziemy do niedostępnej wcześniej lokacji w północnej części tego poziomu, gdzie znajduje się Siren. Niestety, ic tu na razie nie zdziałamy. Wychodzimy zatem - teraz warto skorzystać z dziur, by szybciej się przenieść na dół.
Teraz musimy odwiedzić kilka barów i porozmawiać z ludźmi w nich - w końcu jeden z nich powie nam, że musimy udać się do otchłani, a w tym celu potrzeba nam siedmiu filarów. Zajrzyjmy też do Virtuala, bo czeka nas kolejne spotkanie ze Stevenem. Tym razem otrzymamy system identyfikacji przedmiotów. Następnie udajemy się do Holytown, a tam idziemy do baru. Rozmawiamy z siedzącymi w nim facetami - gdy wyjdziemy, spotkamy jeszcze jednego. Potem udajemy się do wróżki obok, która powie nam, że musimy iść do otchłani. Teraz ruszamyznanym nam już świetnie wielkim mostem do Great Church.
Niszczyciel mitów
Great Church
Idziemy na drugie piętro.W pomieszczeniu w południowo-wschodnim rogu spotkamy zezłoszczonego mężczyznę. Po rozmowie podaruje on nam Sleeping Doll. Mając ją, wchodzimy na trzecie piętro. Idziemy do większego pomieszczenia przy wschodniej ścianie. Jest tam pokoik, w którym można otworzyć portal do otchłani. Aby to zrobić, musimy użyć kolejno: Laughing Doll, Crying Doll, Angry Doll i Sleeping Doll. Gdy to zrobimy, wejdziemy do otchłani.
Abyss
Idziemy na południe - tu po chwili spotkamy Petersena, który poprosi nas, aby go zabrać do Siren. Zanim to jednak zrobimy, mamy tu jedną sprawę do załatwienia. Idziemy na wschód. Znajdziemy tu portal w kształcie krzyża. Po przeniesieniu się, znajdziemy się w budynku.
Arcadia
Przed nami pięć niewielkich pięter, na każdym z nich jest Luck Incense, który warto zabrać. Spotkamy tu także mieszkańców Arcadii. Na ostatnim piętrze spotkamy Gimmela, co zakończy się walką.
Boss: Gimmel
HP: 1680
Nie ma nic specjalnie wrednego, jego główną specjalnością są ataki Jiongą, dodatkowo będzie używał Maha-Zan i Tetrakarn, a także leczyć się Diaramą. Jest odporny na ataki magiczne, ale nie na fizyczne, więc mając dobrą broń i silne demony, porazimy sobie z nim dość łatwo.
Po walce otrzymamy wybór:
- Jeśli zdecydujemy się oszczędzić Arcadię, otrzymamy mocny zwrot w stronę Law
- Jeśli zdecydujemy się zniszczyć Arcadię, otrzymamy mocny zwrot w stronę Chaos
Po dokonaniu wyboru schodzimy na dół. Portal już nie działa, więc wychodzimy na zewnątrz i wchodzimy do budynku obok, który powrócimy do Center. Tu idziemy do południowo-zachodniego budynku, którym dotrzemy do Factory.
Factory
Po raz kolejny udajemy się do Watchtower (pamiętając, aby w barze podnieść sobie inteligencję), wspinamy się na szczyt i idziemy do pomieszczenia z Siren. Tym razem rozwiążemy jej problem. Zrobiwszy to, musimy raz jeszcze zejść na sam dół.
Możemy iść do Labor Camp - uwolnienie każdego więźnia da nam spore nachylenie w stronę Law, jeśli tego potrzebujemy. Warto na to uważać, bo zbliżamy się do punktu decyzyjnego o przebiegu gry, w zależności od naszego ukierunkowania ideologicznego. Zresztą, idziemy teraz w tamtym kierunku. Udajemy się do Minining Building i schodzimy na sam dół, do ostatniego budynku, w którym walczyliśmy z Betelguese za pierwszym razem. Idziemy do miejsca, gdzie był Betelguese, a znajdujący się tam robotnik da nam Jupiter Pillar. Zrobiwszy to, wracamy na górę. Idziemy w północno-wschodni róg, by obejrzeć ultimatum, które wyświetlane jest na ekranie.
Następnie idziemy do terminala, by przenieść się do Holy Town. Tam musimy spotkać się z Zainem - jest on tam, gdzie wcześniej agitował ludzi, w przewężeniu będzie budynkami. Zrobiwszy to, możemy iść do budynku, którym wrócimy do Center.
Center
Czas przygotować się do serii walk. Dobrze będzie mieć kilka mocniejszych demonów w zanadrzu, takich z wysokim atakiem fizycznym. Dobrze by było, aby któryś miał czar Rakunda (obniża obronę wroga), bardzo przydatne jest także Divine Retribution (redukuje HP wroga o 1/4) i Makajama (blokuje wrogą magię). Broń do walki wręcz także trzeba mieć dobrą, bo niestety broń palna będzie bezużyteczna. Polecam kupić też zapas Hiranya. Majac to wszystko, idziemy spotkać się z biskupem w pokoju kontrolnym na piętrze 22. Da on nam kod - 2784. Niestety, niewiele nam to pomoże, bo nie mamy dostępu do drzwi kodowych na piętrze 20. Ale spokojnie, kod do nich zna facet w barze na tym samym piętrze - brzmi on 5261.
Znając ten kod, otworzymy sobie drzwi na poziomie 20 i wchozimy na poziomi 21. Tu nie ma nic ciekawego, najlepiej od razu iść w północno-wschodni róg. W południowo-wschodniej części są drzwi kodowe, niedostępne dla nas. Na poziomie 22 lepiej sobie zapisać grę. Czeka nas bowiem decydujący moment w grze. Drzwi otwieramy kodem 2784, a potem idziemy dalej.
Dojdziemy do wrót, które zadadzą nam serię pytań. Każda odpowiedź mocno skieruje nas w stronę Law lub Chaos, a pod koniec tych pytań nasze ukierunkowanie zostanie ostatecznie zablokowane. Dlatego warto tu zwrócić uwagę nd odpowiedzi i to, co usłyszłymy po wszystkim. Za każdym razem wrota zadają nam trzy wybrane pytania z sześciu. Oto odpowiedzi i ich efekty:
1) Wilt thou finish off thy mother?
- Yes - Chaos
- No - Law
2) Wilt you use thy Macca to feed the people instead?
- Yes - Law
- No - Chaos
3) Wilt thou rescue the girl anyways?
- Yes - Law
- No - Chaos
4) Wilt thou slay thy enemy?
- Yes - Chaos
- No - Law
5) Wilt thou attack the group before they attack you?
- Yes - Chaos
- No - Law
6) Wilt thou thy leave thy dead ally where he lies?
- Yes - Chaos
- No - Law
Po trzech pytaniach drzwi odpowiedzą nam, blokując nasze ukierunkowanie w jednym kierunku do końca gry. Oto odpowiedzi:
- Thou dost fight for God and for its people. Thou shalt be hailed as a savior - Law
- Thou dost not rely on anyone and seeks to find thy own path through life. That path is long hard and hast few rewards - Neutral
- Thou dost leave thyself to battle and chaos. Thou wilst be hailed as a great warrior. But thy blood drenched hands wilt surely be cursed - Chaos
Idziemy dalej, by dojść do pomieszczenia, gdzie znajdziemy skamieniałego Zaina. W następnym pomieszczeniu czeka nas scenka, a po niej długa seria trudnych walk.
Boss: Raphael, Uriel
HP: 1800, 1550
Anioły są niewrażliwe na ataki bronią palną. Raphael odbija ataki magiczne, Uriel je neguje. Dodatkowo, Raphael używa De-Kaja, które zdejmuje nam bonusy, zaś Uriel Tetrakarn, które odbija nasze ataki. Na początku skupmy się na Raphaelu, bo jego zabicia upraszcza walkę. Rakunda pozwoli zmniejszyć mu obronę, co sprawi, że będziemy atakować mocniej. Gdy on zginie, walka stanie się dużo prostsza - co prawda Uriel ma mocne ataki, ale możemy już użyć czarów podnoszących naszą obronę czy atak, co przyspieszy tę walkę. Niestety, to dopiero wstęp.
Boss: Michael
HP: 2850
Jest niewrażliwy na ataki magiczne i ma bardzo wysoką szybkość, która sprawia, że wielu ataków, zwłaszcza bronią palną, unika. W swoich atakach opiera się na magii - i to jest jego pięta achillesowa. Jeśli mamy Makajamę i uda nam się nią zablokować magię Michaela, to walka będzie długa, ale banalna, bo przez połowę tur nie będzie w stanie nic zrobić. Jeśli nie mamy, to Rakunda pozostaje dla nas jedynym ratunkiem, a wraz z nią regularne leczenie - nie ma co oszczędzać przesadnie MP, bo po walce zostaniemy uleczeni.
Boss: YHWH
HP: 4000
No to już jest przesada - ten boss naprawdę potrafi wkurzyć. No dobra, ale to w końcu bóg, więc czego oczekujemy? Ma wysoki poziom obrony (Rakunda nas tu ratuje) i wysoką szybkość. Używa głównie najmocniejszych czarów żywiołowych i niestety jest niewielka szansa, że mu zablokujemy magię. Jego God's Voice narzuca losowe statusy. Jak tu walczyć? Podnosimy nasze współczynniki czarami -kaja, jemu obniżamy obronę Rakundą, a jeśli mamy Divine Retribution, to będzie super. Opieramy się na atakach fizycznych, trafiają jednak częściej niż te z broni palnej. Niemniej, ta walka będzie się ciągnęła, zwłaszcza, że YHWH się leczy.
Po walce dowiemy się, co się tu działo i wrócimy do pokoju kontrolnego. Po rozmowie z Zainem schodzimy na dół. Odwiedzamy virtual, gdzie Steven da nam ostatni update do programu - od tej pory możemy mieć 12 demonów. Następnie wychodzimy i idziemy do północno-zachodniego budynku.
Holytown
Idziemy do Grand Church - gdy się do niego zbliżymy, coś przebije powierzchnię i wyłoni sie obok nas. Wracamy do Center i rozmawiamy z Zainem. Okaże się, że musimy dostać się znowu do Otchłani. Problem w tym, że poprzednie wejście, przez portal, jest już nieaktywne. Aby otworzyć nowe wrota do Otchłani, potrzebujemy z kolei siedmiu filarów.
Poszukiwanie Filarów
Powinniśmy już mieć pięć: Mars Pillar, Mercury Pillar, Jupiter Pilla, Saturn Pillar i Sun Pillar. Co oznacza, że brakuje nam dwóch. Wyruszamy do Roppongi. Aby dotrzeć tam najszybciej, idziemy do południowo-zachodniego budynku, tam do Factory i terminalem do Roppongi. Tu zjeżdżamy na drugie piętro. Zaraz obok wyjścia jest pomieszczenie ze Starszym Mutantów. Podaruje on nam Venus Pillar.
Aby zdobyć drugi z brakujących filarów, wracamy do Terminala i przenosimy się do Holytown. Tu musimy spełnić dwa warunki. Pierwszy, to mieć Magic na poziomie co najmniej 10 - w razie problemu drinki z baru powinny nam pomóc, można też dokupić sobie w sklepie ze zbrojami coś, co podnosi ten współczynnik. Potem musimy iść do Disco w czasie Full Moon. Idziemy w róg, gdzie ogłoszony zostaje konkurs tańca. Zgłaszamy swój udział i jako nagrodę otrzymujemy Moon Pillar.
Znowu teleportujemy się do Roppongi i wychodzimy na zewnątrz. Umieszczamy sześć filarów w kręgach rozmieszczonych w okolicy. Gdy umieścimy ostatni, ziemia sie zatrzęsie, zaś równo pomiędzy wszystkimi filarami pojawi się kamienny postument. Idziemy tam, umieszczamy Sun Pillar, co otworzy nam wejście do Otchłani.
Otchłań
Idziemy na północ, a potem nieco na zachód. Wchodzimy do zabudowań Yesod. Zaraz koło wejścia jest Terminal. Wchodzimy do niego, rozmawiamy ze Stevenem, po czym wchodzimy raz jeszcze - od tej pory jest tu terminal. Wychodzimy na razie z Yesoda i idziemy na wschód, wchodząc do kolejnego budynku.
Yetziratic Passage
Pierwszy poziom jest mały i prosty. Na drugim spotkamy Hecate. Aby z nią móc walczyć, musimy wejść do jej siedziby w chwili, w której trwa New Moon.
Boss: Hecate
HP: 900
W porównaniu z tym, co przechodziliśmy z poprzednimi bossami, to jest spacer po parku. Hecate używa od czasu do czasu czarów Mudo, które potrafią zabić automatycznie demona. Jest dość odporna na magię, więc należy skupić sie na atakach fizycznych i broni palnej.
Po jej pokonanu będziemy mieli wybór, gdzie chcemy iść. Sugeruję wybrać Netzach, gdyż Tipareth i Hod są dla nas na razie niedostępne. Idziemy przed siebie, wchodzimy na górę, a tam odnaujdujemy wyjście na zewnątrz. Tam idziemy na wschód, by dojść do nowej lokacji
Netzach
Jest tu kilka nowych sklepów, w tym i te z nowym ekwipunkiem, więc warto się zaopatrzyć. Aby stawić czoła lokalnemu bossowi, musimy odczekać do fazy ksieżyca Full Moon i dopiero wtedy wejść do lokacji, w któej się on znajduje. Tam czeka nas zabawna scenka, a po niej - walka.
Boss: Master Therion
HP: 2300
Niby silniejszy od Hecate, ale trudno go nazwać trudnym, zwłaszcza, jeśli mamy nowy ekwipunek. Therion bazuje na magii, można mu ją nawet zablokować, a wtedy stanie się pośmiewiskiem. Osłabienie jego obrony i podniesienie własnego ataku szybko pozwoli nam wygrać to starcie.
Po walce dostaniemy Lamed Key. Teraz wychodzimy stąd i wracamy do Yetziratic Passage.
Yetziratic Passage
Wracamy do centralnego przejścia, gdzie walczyliśmy z Hecate. Teraz wybieramy ściężkę oznaczoną jako Hod, która prowadzi na zachód. Idziemy nia do końca, wchodzimy po schodach, a na kolejnym pietrze wychodzimy na zewnątrz. Tu idziemy prosto przed siebie, by dojść do następnego budynku.
Hod
Mała i nieciekawa lokacja, nie ma tu nic godnego naszej uwagi, zatem idziemy prosto do bossa. Będzie nim tym razem Tiamat.
Boss: Tiamat
HP: 1850
Tiamat opiera się także na magii, ale co ciekawe, jest dość wrażliwa na statusy. U mnie obie postacie miały Corona Shells i co turę wbijały jej shock, przez co nie zdążyła mi nic zrobić. Polecam tę taktykę, jako najlepsze rozwiązanie.
Po walce otrzymamy Ain Key. Ponownie udajemy się do Yetziratic Passage. Przed pójściem dalej polecam nałapać sobie demonów.
Yetziratic Passage
Wracamy do punktu, gdzie walczyliśmy z Hecate. Tym razem idziemy ścieżką Tipareth. Docieramy na kolejne piętro i otwieramy sobie drzwi dwoma znalezionymi kluczami. Wyjdziemy na zewnątrz. Idziemy na północny wschód, gdzie znajduje sie kolejny budynek. Przed wejściem do niego zatrzyma nas Gamory. Zabierze nas ona przed oblicze Lucyfera.
Po dłuższej rozmowie zostaniemy odesłani z zamku. Pojawi się Gabriel i zabierze nas do Edenu. Idziemy na północny wschód i rozmawiamy z Zainem. Jeśli odpowiemy pozytywnie i nie jesteśmy ukierunkowani w stronę Chaos, to zostaniemy ostatecznie ukierunkowani w stronę Law. Jeśli odpowiemy "No" to opuścimy Eden i wylądujemy w Center. I to jest właściwy wybór.
Idziemy do północno-wschodniego budynku, udajemy się do Holytown. Teraz warto wziąć się za fuzje demonów, bo te, które mieliśmy są raczej już za słabe. Terminalem przenosimy się do Yesod. Następnie przechodzimy przez Yetziratic Passage do Tipareth. Po wyjściu na zewnątrz przyzywamy nasze najmocniejsze demony, bo kiedy dotrzemy do miejsca, gdzie poprzednio spotkaliśmy Gamory, zacznie się walka.
Boss: Astaroth
HP: 1700
Astaroth nie jest specjalnie silnym bossem. Jej specjalnością są ataki statusami i tu może nam narobić trudności. Ma dość wysoką odporność i generalnie jest niewrażliwa na magię, ale to tyle, jej ataki same w sobie do silnych nie należą, więc powinniśmy się z nią rozprawić względnie łatwo, zwłaszcza, jeśli mamy zapas czarów podnoszących i obniżających statystyki.
Po walce spotkamy Lucyfera, który zaproponuje nam dołączenie do siebie. Odmawiamy mu, tak jak wcześniej Zainowi, ostatecznie ustawiając się na pozycji Neutral. Idziemy na zachód, wchodzimy do świątyni i patrzymy, jak Set się budzi. Potem wracamy do budynku, którego wejścia broniła Astaroth. Wchodzimy i dajemy się wciągnąć do wnętrza.
Bogobójca
Abaddon
Przed nam siedem poziomów, połączonych teleportami. Nie ma w nich nic ciekawego, żadnych przedmiotów, więc po prostu idziemy przed siebie. Na czwartym poziomie są dwa teleporty - na razie korzystamy z południowo-wschodniego. Na ostatnim, szóstym poziomie, spotkamy Madame, zaś tuż obok znajdziemy przejście, które doprowadzi nas do znajomej lokacji.
Tak, to slumsy Valhalli. Możemy tu skorzystać z leczenia, a także dokonać fuzji, jeśli chcemy. Niebawem czeka nas trudniejszy boss, więc to dobra opcja. Demony powyżej 50 poziomu są bardzo wskazane, jakby któryś miał Dekaja, to świetnie. Następnie idziemy na południe, by spotkać się z Mekatą - jest w tym samym miejscu, w którym był poprzednio, czyli w pomieszczeniu za świątynią Gaian. Mekata wyjaśni nam bardzo wiele, jeśli chodzi o fabułę gry. Dam on nam także Mag Presser.
Teraz wracamy do labiryntu i idziemy na czwarty poziom. Korzystamy z północno-wschodniego teleportu.Ten poziom jest pełen pomieszczeń z drzwiami w jedną stronę. W północno-wschodnim rogu jest teleport, który nas cofa na poprzedni poziom. Naszym celem jest natomiast boss, który znajduje się w północno-centralnej części.
Boss: Abaddon
HP: 2600
Aby móc z nim walczyć, musimy mieć Mag Pressera od Mekaty. Sama walka jest uciążliwa - Abaddon ma mocne ataki, chętnie używam czarów podnoszących statystyki i jest ogólnie silny. Czar Dekaja bardzo nam tu pomoże, bo umożliwi zdejmowanie jego wsparcia. Jest szansa, że da się go sparaliżować Jiongą.
Po walce zostaniemy przeniesieni na zewnątrz. Idziemy teraz na zachód. Jest tu miasto, które warto odwiedzić.
Tipareth
Co prawda nie ma tu nic fabularnie ważnego, są za to sklepy z nowym ekwipunkiem, jest też Jakyou, gdzie możemy dokonywać fuzji, spotkamy też sporo nowych demonów. Słowem, warto poświęcić trochę czasu.
Wchodzimy do budynku, przed którym stoimy.
Brionac Passage
Sytuacja podobna jak z Yetziratic Passage, mamy tu lokację, z której są dwa wyjścia, każde wiodące do innego segmentu Otchłani. Pierwsza część jest malutka, druga, główna, zawiera po środku duży obszar z niewidocznymi polami - mapper nas tu ratuje. Zbieramy Incense, po czym idziemy na północ i na wschód, aby wejść do obszaru, gdzie odzyskamy widoczność. Tu wchodzimy do pierwszy drzwi ze schodami. Na następnym piętrze idziemy cały czas na południe i korzystamy ze schodów. Na następnym pietrze wchodzimy zaraz do pomieszczenia ze schodami będącego przed nami. Teraz musimy zrobić nieduże kółeczko, aby znaleźć wyjscie na zewnątrz. Tu idziemy prosto przed siebie, by znaleźć budynek.
Chesed
W południowo-zachodniej części spotkamy Beth - rozmowa z nią podniesie o 1 wszystkie współczynniki głównego bohatera. W lokacjach spotkamy kilka postaci znanych z pierwszej części gry. Natomiast w południowo-wschodniej części spotkamy bossa, opcjonalnego, ale wartego pokonania ze względu na wielką ilość expa, jaką zdobędziemy.
Boss: Virocana
HP: 3000
Kolejny boss odporny na broń palną, niestety. Ma silną magię bojową, a dodatkowo się leczy. Wreszcie, ma Divine Retribution, które może nas zaboleć. Co zrobić? Mieć demony z mocnymi atakami fizycznymi, Hiroko zaś skupić się na leczeniu reszty drużyny. Użyć Taru Kaja i Raku Kaja, by podnieść sobie obronę i atak. Sporo to zajmie, ale powinno się udać.
Po walce wychodzimy i wracamy do Brionac Passage.
Brionac Passage.
Wracamy na główne piętro, idziemy na zachód, by przejść do drugiej, widocznej sekcji tego poziomu. Wchodzimy do góry schodami położonymi zaraz przy zachodniej ścianie, a na wyższym piętrze wychodzimy na zewnątrz wyjściem, które jest dokładnie po drugiej stronie schodów, po których tu weszliśmy.
Gdy znajdziemy się na zewnątrz to idziemy na północ i na zachód, by dojść do zabudowań nowej lokacji, do której oczywiście wchodzimy.
Geburah
To ostatnia lokacja w grze, gdzie możemy zrobić jakieś zakupy, nabyć nowy ekwipunek, dokonać fuzji itd. Jest tu także całe stado bossów, których musimy pokonać. Zaraz na poczatku jest też terminal. Jest tu także Kafiku, do którego będziemy mogli wracać, aby leczyć się po walkach. Po kilku krokach spotkamy pierwszego bossa.
Boss: Vikarala
HP: 1000
W porównaniu z tymi, z którymi walczyliśmy ostatnio, ten tutaj to śmiech na sali. Jedyny problem, to fakt, że jest odporny na broń palną.
Pokonanie go da nam dostęp do sklepów w tej lokacji, co z pewnością się nam przyda. Inna sprawa, czy nas na wszystko stać - w pierwszej kolejności polecam skupić się na zbrojach, zwłaszcza dla Hiroko. Po zakupach idziemy dalej, by spotkać następnego bossa.
Boss: Catura
HP: 850
Nawet prostszy od poprzednika, choć używa Raku Kaja, by podnosić swoją obronę. Dekaja pozwoli nam rozwiązać ten problem. Poza tym, nie ma nic godnego uwagi.
Po jego pokonaniu zostaje nam zejść po schodach na dół. Tutaj droga jest prosta, bo nie mamy innego wyjścia, jak spotkać się z kolejnym bossem.
Boss: Shindura
HP: 600
Kpina, prostszy od poprzedników. Ma dużą szybkość, klasyczną odporność na broń palną, ale nic poza tym. Skasujemy go dość szybko.
Zaliczamy kilka kroków i spotykamy następnego ze stada bossów, jacy kręcą się tutaj.
Boss: Makura
HP: 670
Równie prosty co poprzednik, ale leczy się, więc może to potrwać nieco dłużej. Na szczęście leczy się bardzo rzadko, więc jeśli będziemy atakować szybko, to się uda. Dodatkowo, nie jest odporny na broń palną.
Idziemy dalej prosto przed siebie, po kilku krokach pojawi się następny typ, próbujący nas powstrzymać.
Boss: Pajira
HP: 650
Walka będzie tak prosta jak poprzednie, jego specjalnością jest używanie ataków statusowych, jednak jeśli szybko go pokonamy, to zginie zanim zdąży cokolwiek zrobić.
Następne parę kroków i kolejna walka.
Boss: Indara
HP: 750
Równie słaby, ale ma jeden, bardzo mocny atak, który może zaboleć. Nic poza tym.
Dalsza droga będzie trochę dłuższa, ale w końcu pojawi się kolejny z ferajny.
Boss: Sandira
HP: 670
Odbija wszystkie ataki fizyczne, więc jesteśmy skazani na magię i broń palną. Mamy jednak pewnie na tyle dobrą broń palną, że w 3-4 tury załatwimy go. Wystarczy pilnować, by nie atakować go normalnymi atakami.
Nie, do końca jeszcze daleko. Idziemy dalej, by spotkać kolejnego z bandy.
Boss: Majira
HP: 900
Opiera się na atakach magicznych, ma kilka mocnych czarów bojowych. Ma jednak niskie HP i stosunkowo słabą obronę, przez co pozostaje równie banalnym wrogiem co poprzednia siódemka.
Schodzimy po schodach na następny poziom, gdzie po kilku krokach spotkamy następnego bossa.
Boss: Andira
HP: 670
Ma bardzo wysoką obronę i ataki statusowe, przez co walka może być nieco dłuższa, ale na szczęście ma śmiesznie niskie HP.
Następny boss jest bardzo blisko, więc nie tracąc czasu, idziemy go pokonać.
Boss: Mihira
HP: 1000
Ma mocne ataki fizyczne, ale słabiutką odporność - nasza broń palna pomoże bardzo szybko go wykończyć.
Coraz bliżej końca. Ale na razie docieramy do kolejnego bossa.
Boss: Vajira
HP: 1000
Podnosi sobie statystyki, więc możemy sobie pomóc Dekają, jeśli zacznie sprawiać nam jakieś trudności.
Kilka kroków dalej i jeszcze jeden...
Boss: Kumbhira
HP: 1100
Ostatni z tego stada łatwych bossów - odpalamy broń palną i zabijamy go, zanim cokolwiek nawet zdąży zrobić.
Po walce leczymy się, szykujemy nasze mocne demony, bo skończyła się ta wycieczka po parku. Następny boss będzie zauważalnie trudniejszy.
Boss: Atavaka
HP: 2700
No dobra, ma dużo więcej HP, ale najgorsze jest to, że relatywnie często używa czarów Mudo i Mahama, czyli takich, które zabijają z automatu. A to oznacza, że powinniśmy mieć kilka demonów w zapasie, bo jest spora szansa, że jeden czy dwa nam tu zginą. Dobrze mieć czar Tetraja, bo chroni on przed takimi atakami. Po drugie, facet odbija pociski broni palnej, więc nie używajmy jej tutaj, chyba, że chcemy szybko zginąć.
Tuż przed nami jest wyjście, którym opuścimy ten obszar.
Atziluthic Passage
Tak jak poprzednie lokacje tego typu, tak i ta prowadzi w dwie różne strony. Droga na północ prowadzi do lokacji, gdzie znajdziemy niezbędny do dalszej podróży przedmiot . Zacznijmy zatem od niej. Idziemy tam, zabierając po drodze Magic Incense i wychodzimy na zewnątrz.
Teraz musimy zdobyć Fury Robe, kluczowy dla gry przedmiot, schowany dość dobrze. Od wyjścia prowadzi ściezka na wschód. Wydaje się ona ślepa, ale na jej końcu jest takie wybrzuszenie. Podchodzimy do niego i kradniemy szatę kopiącej się demonicy. Mamy Fury Robe. Teraz idziemy na zachód i na północ, by dotrzeć do budynku.
Binah
Warto tu wejść w zasadzie tylko z jednego powodu - jest tutaj ostatni w grze terminal, który pozwoli nam się cofnąć i korzystać szybko ze sklepów w Geburah bez konieczności przechozenia go całego. Terminal jest zaraz koło wejścia, przy dwóch Keifuku. Nic więcej tu do roboty nie ma, aby kontynuować grę, wracamy do Atziluthic Passage.
Atziluthic Passage
Teraz wchodzimy po schodach w południowej części i przechodzimy przez dwa nieduże poziomy, po drodze zbierając Incense, by ostatecznie wyjść na zewnątrz. Potem idziemy na północny wschód, by zauważyć niebieską wieżę. Wchodzimy do niej.
Tower of Chokmah
W zachodniej części pierwszego poziomu są drzwi, których na razie nie możemy otworzyć. Wchodzimy więc wyżej. Na drugim poziomie jest trochę przedmiotów do pozbierania, ale każde z pomieszczeń, w których są, jest otoczone przez pola odbierające HP. Tu także jest sekcja odcięta magią. Na trzecim piętrze nie ma niczego ciekawego. Na czwartym trzeba uważać na dziury. Tu także spotkamy bossa.
Boss: Mara
HP: 3500
Tak, to wygląda tak jak wygląda. Na dzień dobry sparaliżuje nam głównego bohatera. Ma wysoką obronę, odporność na broń palną, niezłe uniki i ataki grupowe. Warto uzyć Tetratakrn, co jest ważne, bo Mara atakuje wyłącznie fizycznie. W ten sposób część jego ataków trafi w niego samego.
Po zabiciu Mary będziemy mogli przejść przez jego lokację, aby wyjść na zewnątrz. Idziemy przed siebie, by dojść do zamku. Wrota nie będą nas chciały wpuścić, o ile nie jesteśmy ukierunkowani na Chaos. Ale spokojnie, Masakado Katana przekona je do zmiany zdania. Po tej scence zmieni się ona w Hihirokane.
Teraz możemy zdobyć najlepszy miecz dla neutalnych postaci. Aby to zrobić, musimy wrócić do Akasaki (toraportem do Binah, a stamtąd terminalem) i iść do kuźni znajdującej się na północy pierwszego poziomu. Dajemy krasnoludom Hihirokane i wychodzimy na zewnątrz. Musi teraz minąć kilka pełnych cykli księżyca, co zajmie sporo czasu. Chodzimy więc wokół, bo na zewnątrz czas mija szybciej. Po ok. 8-10 cyklach możemy wrócić do kuźni. Dostaniemy Masakado Katana, najlepszy miecz, jaki możemy mieć w tej grze.
Warto też wziąć się za fuzje w okolicznym Jakyou, bo przed nami ostatnie już w grze lokacje, choć, podobnie jak w SMT 1, do małych to ona nie należa. Po ukończeniu przygotowań wracamy do zamku, którego wrota otworzył nam miecz Masakado.
Kether's Castle
Jest to ogromna, ale pusta w zdecydowanej większości lokacja. Nie ma tu skarbów ani niczego, co by powodowało, że warto poświęcać czas na jej eksplorację.
Na pierwszym poziomie są Kaifuku, jest tu także Jakyou. Schody, które prowadzą nas na wyższy poziom, są na północ od wejścia. Drugi poziom to po prost kilka kroków do okoła, by dostać się na trzeci.Tu musimy zrobić idealne kółko, bo właściwe wejście wyżej znajduje się prawie dokładnie na północ od miejsca, gdzie zaczęliśmy ten poziom.
Czwarty i piąty poziom są identyczne kształtem, co może wywołać pewną konfuzję. Niemniej, droga jest prosta. Na piątym są dwie dziury, ale umieszczone w dość oczywistych miejscach. Na poziom szósty mamy dwa wejścia, zacznijmy od północno wschodniego - prowadzi ono do opcjonalnego bossa, którego nie musimy pokonywać - ale warto. Gdy tylko wejdziemy do góry, szykujemy demony, bo za pierwszymi drzwiami czeka na nas pierwszy w tym zamku boss.
Boss: Belzebub
HP: 6700
Zdecydowanie, wysoki skok poziomu trudności. Nie tylko kupa HP, ale też wysoka obrona i ataki wszystkim. Dodatkowo odbija ataki bronią palną i większość czarów ofensywnych. Jak tu sobie poradzić? Podstawą będzie Taru-kaja, uzywając tego czaru możemy podnieść siłę ataku głównego bohatera. Jeśli ma on Masakado Katana, to będzie w tej walce rządził, zabierając ok. 500 HP na turę. Polecam też korzystać z czaru Tetraja. Hiroko niech skupi się na leczeniu, Beelzebub narzuca bowiem sporo statusów, które trzeba szybko leczyć.
Po walce wracamy na poziomy trzeci. Tu korzystamy ze schodów na górę będących we wschodniej części poziomu. Wchodzimy po nich na poziom czwarty, następnie prosto na piąty i docieramy na szósty. Ten jest zdecydowanie bardziej zdradliwy, za sprawą dziur i przesuwających nas pól. Musimy dojść do północno-zachodniego rogu i tutaj spaść dziurą. Wylądujemy na poziomie trzecim, na niedostępnym dla nas wcześniej obszarze. Trzeba uważać, bo drzwi przed nami są drzwiami w jedną stronę, a jeśli z nich skorzystamy, to będziemy musieli wszystko powtarzać od nowa. Dlatego idziemy na południe.
Znajdziemy tu schody prowadzące wyżej. Czeka nas teraz krótka wspinaczka przez środkowe cześci znanych nam już poziomów 4, 5 i 6, by dotrzeć na poziom siódmy. Ten jest malutki, więc szybko wchodzimy na poziom ósmy, który zresztą jest taką samą miniaturką. W ten sposób dojdziemy na dziewiąty. Na początku powita na Lucifuge. Po tej rozmowie szykujemy się do walki. W pomieszczeniu na przeciwko nas czeka Lucyfer.
Boss: Lucifer
HP: 8500
To musi boleć. Lucyfer ma bardzo wysoką zdolność unikania, silną obronę i odbija pociski z broni palnej. Jego specjalny atak narzuca status Charm. Do tego ma silne ataki fizyczne. No dobra, a co dobrego? Przede wszystkim, nie używa Dekaja, więc możemy sobie pomóc czarami podnoszącymi statystyki. Przede wszystkim Taru Kaja, ten czar jest dla nas kluczowy, bo pozwoli podnieść siłę ataku głównego bohatera, by atakował z dużą siłą. Kolejny kluczowy czar to Patra, który pomoże nam zdejmować narzucone statusy. Divine Retribution bardzo się nam przyda, bo obniży znacząco jego bardzo wysokie HP.
Po walce Lufycer wyjaśni nam sporo, jeśli chodzi o fabułę, pojawi sie także Daleth. Teraz musimy udać się do Binah. Koniecznie musimy mieć Fury Robe - jak ją zdobyć, opisałam wcześniej. Następnie teleportujemy się do Roppongi. Pryzgotowujemy nasze demony i wychodzimy.Tu spotkamy Stevena, a zaraz potem zacznie się walka.
Boss: Kuzuryu
HP: 7200
Niby ma więcej HP, ale jest dużo, dużo prostszy od Lucyfera. Przede wszystkim, jest wrażliwy na statusy. Jeśli mamy (a zdecydowanie powinniśmy mieć!) Masakado Katana, to po prostu włączamy auto battle, bo cios kataną będzie go szokował co turę i pozbawiał możliwości wykonania jakiejkolwiek akcji.
Po walce teleportujemy się do Holy Town, a stamtąd idziemy do Center. Idziemy do baru, gdzie jeden z klientów poda nam hasło - niestety, nie całe. Jego ostatnią cyfrę poda nam facet w barze w Shinjuku, ale aby tam nie latać, podam je od razu tutaj - to 3470. Idziemy na piętro 22. Tu podchodzimy do zablokowanego poprzednio kodem przejścia i wpisujemy 3470. Przechodzimy, idziemy na południe i na wschód, by znaleźć wyjście.
Eden
Jeśli mamy Fury Robe, to cherubiny pełniące straż przepuszczą nas do środka. Idziemy w południowo-zachodni róg, gdzie czeka nas scenka, po której zostaniemu wyrzuceni z Edenu.
Spotkamy Stevena, który udzieli nam ostatnich wyjaśnień. Możemy teraz odnieść Fury jej szatę - ale musimy tam dojsć na nogach, bez Terminali. Nagrodą będzie podniesienie statystyk głównego bohatera. Teraz idziemy do najbliższego budynku i wchodzimy do Terminala. Steven wyśle nas ponownie do Edenu.
The Ark
To ostatnia lokacja w grze. Od tej pory nie będziemy już mogli wrócić. Z punktu, do którego Steven nas przeniesie, jest wejście do terminala, ale tam możemy tylko skorzystać z leczenia i z fuzji, nigdzie się już nie przeniesiemy. Jest tu sporo silnych demonów, polecam wziąć się za łapanie i fuzje. Gdy będziemy gotowi, to ruszamy zatem przed siebie. W północno-wschodnim skrzydle tego piętra spotkamy pierwszego bossa.
Boss: Sabaoth
HP: 4000
Raczej prosty - co prawda się leczy i czasami używa Divine Retribution, ale nie jest specjalnie silny, jego główną obroną jest wysoki współczynnik unikania. Co więcej, nie ma Dekaja, więc możemy spokojnie się podpakować. Na tym etapie ta walka powinna pójść bez problemów. Jeśli będzie inaczej, to niezawodny znak, że mamy słabą drużynę.
Po walce wchodzimy na piętro schodami, które znajdują się tuż za bossem. Na następnym poziomie idziemy po prostu przy ścianie, omijajac wszystkei wejścia, uważając tylko na krawędziach, bo tam rozbłyski mogą nam zmylić kierunek. Dopiero gdy nie będziemy mogli iść dalej, bo zrobimy niemal pełne kółko, skręcamy na północ, by spotkać drugiego z finałowych bossów.
Boss: Shaddai
HP: 4500
Też nie taki znowu silny, skupia się głownie na atakach statusowych, więc warto mieć pod ręką Patrę i inne czary je leczące. Największym naszym problemem będzie zapewne Mudo - ten boss lubi go używać, a zabija to z automatu demona, a nawet bohatera. Polecam szybko podnieść siłę ataku Taru Kają, a problem się rozwiąże.
Idziemy do schodów i docieramy na kolejny poziom. Jest on niewielki, ale tym razem to orgia teleportów. Zaznaczyłam na mapie te właściwe, aby było łatwiej, pomijając te niepotrzebne. Na samym końcu czeka trzeci z bożych sług.
Boss: Elohim
HP: 7500
Ma bardzo wysoki wskaźnik unikania - w praktyce demony poniżej 60 poziomu są tu nieprzydatne, bo nie mają szans go trafić. Obrona jest też wysoka. Co gorsza, Elohim używa często-gęsto statusów, w tym skamienienia. Ma niestety Dekaję, więc nie da się tu tak łatwo bawić w podnoszenie sobie statystyk. Bez Divine Retrubution będzie tu ciężko, już ze względu na jego wysokie HP.Mimo tego, że używa Dekaja, musimy podnieść sobie siłę ataku i robić to zawsze, gdy nam zdejmie ten bonus - inaczej walka będzie się wlekła w nieskończoność.
Po wygranej wchodzimy po schodach. Tu robimy kilka kroków, by spotkać przedostatniego z bossów.
Boss: Satan
HP: 12 500
Tego typa da się znienawidzić. Przede wszystkim, uwielbia używać ataków zabijających - Mudo i Finger of Death, które zabijają każdą postać, czy to człowieka, czy demona. Bardzo łatwo unika ataków i ma od groma HP. Suku Kaja, podnosząca naszą celność, jest tu bardzo mie widziana, bez niej większość ataków będzie chybiać. Tetraja także - bez niej będzie ciężko. Czary wskrzeszające to podstawa, bez nich ta walka nie ma sensu. No i oczywiście Divine Retribution.
Po jego pokonaniu czeka nas raptem parę kroków i spotkanie z ostatnim z bossów.
Boss: YHWH
HP: 17 000
Tak, to jest prawdziwy Bóg, nie ten udawany. Wszystko ma na wysokim poziomie, jak na Boga przystało. Jest odporny na broń palną, za każdym razem, gdy chcemy obniżyć mu statystyki, odpowiada Dekundą. No i używa ulepszonego God's Voice, które zabije natychmiast. Tetaraja może nam tu pomóc, ale zwykle jest szybszy.
Skupiamy się na podnoszeniu własnych statystyk czarami, najmocniejszymi atakami oraz oczywiście Divine Retribution, które znowu ratuje nam tutaj życie. Czary wskrzeszające to podstawa. Ta walka będzie trwała długo, ale przy sporej dawce wytrwałości uda nam się wygrać. Potem pozostaje już tylko obejrzeć zakończenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz