Nawet, jeśli nie gramy postacią zorientowaną na magię, to jest w grze kilka czarów, które trzeba mieć, bo bardzo ułatwiają nam życie. Do takich czarów należą Recall (pozwala szybko wrócić na początek lochu), Levitate (w finałowej lokacji gry praktycznie niezbędny), Cure Poison i Cure Disease (ratują życie, gdy jesteśmy daleko od cywilizacji) czy Light (rozjaśnia ciemność w lochach). Czarów możemy się uczyć w Daggerfall w gildii magów oraz w Temple of Kynareth. Naturalnie, w obu przypadkach musimy wspiąć się w randze w danej organizacji, by mieć dostęp do zakupu czarów.
Czary rzucamy przy pomocy niebieskiej energii magicznej zwanej Magicka. Jej wartość jest równa połowie Intelligence postaci.
Nazwa: Acidic Field
Szkoła: Destruction
Efekt: Postać otacza aura, raniąca każdego, kto się zbliży.
Nazwa: Balyna's Antidote
Szkoła: Restoration
Efekt: Średnia szansa na uleczenie paraliżu, trucizny i choroby.
Nazwa: Banish Daedra
Szkoła: Mysticism
Efekt: Średnia szansa na odesłanie Daedry. .
Nazwa: Chameleon
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni postać niewidzialną, póty ta się nie porusza.
Czar: Charisma
Szkoła: Restoration
Podnosi wskaźnik Personality
Nazwa: Cure Disease
Szkoła: Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie choroby.
Nazwa: Cure Poison
Szkoła: Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie zatrucia.
Nazwa: Energy Leech
Szkoła: Destruction/Restoration
Efekt: Odbiera wrogowi Fatigue i przekazuje ją magowi.
Nazwa: Far Silence
Szkoła: Mysticism
Efekt: Tworzy kulę ciszy, uniemożliwiając celowi rzucanie czarów.
Nazwa: Feet of Notorgo
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Speed postaci.
Szkoła: Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie choroby.
Nazwa: Cure Poison
Szkoła: Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie zatrucia.
Nazwa: Energy Leech
Szkoła: Destruction/Restoration
Efekt: Odbiera wrogowi Fatigue i przekazuje ją magowi.
Nazwa: Far Silence
Szkoła: Mysticism
Efekt: Tworzy kulę ciszy, uniemożliwiając celowi rzucanie czarów.
Nazwa: Feet of Notorgo
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Speed postaci.
Nazwa: Fire Storm
Szkoła: Destruction
Efekt: Tworzy ogień wokół maga, zadając obrażenia każdemu, kto się zbliży.
Nazwa: Fireball
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje w cel kulę ognia.
Nazwa: Light
Szkoła: Illusion
Efekt: Tworzy kulę światła wokół maga, poprawiając widoczność.
Nazwa: Force Bolt
Szkoła: Destruction|Alteration
Efekt: Wystrzeliwuje potężną kulę energii w cel, dodatkowo paraliżując go.
Nazwa: Fortitude
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Endurance maga.
Nazwa: Free Action
Szkoła: Alteration/Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie paraliżu i odporność na niego.
Szkoła: Destruction
Efekt: Tworzy ogień wokół maga, zadając obrażenia każdemu, kto się zbliży.
Nazwa: Fireball
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje w cel kulę ognia.
Nazwa: Light
Szkoła: Illusion
Efekt: Tworzy kulę światła wokół maga, poprawiając widoczność.
Nazwa: Force Bolt
Szkoła: Destruction|Alteration
Efekt: Wystrzeliwuje potężną kulę energii w cel, dodatkowo paraliżując go.
Nazwa: Fortitude
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Endurance maga.
Nazwa: Free Action
Szkoła: Alteration/Restoration
Efekt: Duża szansa na uleczenie paraliżu i odporność na niego.
Nazwa: Frotsbite
Szkoła: Destruction
Efekt: Zadaje obrażenia od zimna.
Nazwa: Ghost Form
Szkoła:Illusion/Thaumaturgy
Efekt: Postać staje się niewidzialna i może latać.
Nazwa: God's Fire
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje wielką kulę ognia.
Nazwa: Hand of Sleep
Szkoła: Destruction/Alteration
Efekt: Redukuje Fatigue celu.
Nazwa: Hand of Decay
Szkoła: Destruction
Efekt: Średnia szansa na zniszczenie celu.
Nazwa: Harbour Air
Szkoła: Destruction
Efekt: Otacza maga sferą zimna zadającą obrażenia wrogom.
Nazwa: Heal
Szkoła: Restoration
Efekt: Leczy niewielką ilość HP.
Nazwa: Holy Touch
Szkoła: Mysticism
Efekt: Szansa na zniszczenie nieumarłych.
Nazwa: Holy Word
Szkoła: Mysticism
Efekt: Niska szansa na zniszczenie nieumarłych
Nazwa: Ice Storm
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje falę lodu we wroga.
Nazwa: Ice Bolt
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje wielką falę lodu we wroga.
Nazwa: Invisibility
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga niewidzialnym
Nazwa: Iron Will
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Willpower postaci.
Nazwa: Jack of Trades
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Luck postaci.
Szkoła: Restoration
Efekt: Leczy niewielką ilość HP.
Nazwa: Holy Touch
Szkoła: Mysticism
Efekt: Szansa na zniszczenie nieumarłych.
Nazwa: Holy Word
Szkoła: Mysticism
Efekt: Niska szansa na zniszczenie nieumarłych
Nazwa: Ice Storm
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje falę lodu we wroga.
Nazwa: Ice Bolt
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje wielką falę lodu we wroga.
Nazwa: Invisibility
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga niewidzialnym
Nazwa: Iron Will
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Willpower postaci.
Nazwa: Jack of Trades
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Luck postaci.
Nazwa: Jumping
Szkoła: Alteration/Restoration
Efekt: Podnosi Jumping postaci.
Nazwa: Levitate
Szkoła: Thaumaturgy
Efekt: Pozwala latać.
Nazwa:Light
Szkoła: Illusion
Efekt: Tworzy kulę światła poprawiającą widoczność
Nazwa: Lightning
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje bardzo silną błyskawicę.
Nazwa: Magicka Leech
Szkoła: Destruction/Restoration
Efekt: Wysysa energię magiczną wroga i przekazuje ją magowi.
Nazwa: Medusa's Gaze
Szkoła: Alteration
Efekt: Paraliżuje wroga.
Nazwa: Nimbleness
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Agility postaci.
Nazwa: Notorgo's Curse
Szkoła: Destruction/Alteration
Efekt: Spowalnia cel.
Nazwa: Null Magicka
Szkoła: Mysticism
Efekt: Tworzy wokół maga aurę blokującą czary.
Nazwa: Open
Szkoła: Mysticism
Efekt: Otwiera drzwi, także magiczne.
Nazwa: Orc Strength
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Strength postaci.
Nazwa: Paralysis
Szkoła: Alteration
Efekt: Unieruchamia wroga.
Szkoła: Mysticism
Efekt: Otwiera drzwi, także magiczne.
Nazwa: Orc Strength
Szkoła: Restoration
Efekt: Podnosi Strength postaci.
Nazwa: Paralysis
Szkoła: Alteration
Efekt: Unieruchamia wroga.
Nazwa: Recall
Szkoła: Mysticism
Efekt: Tworzy punkt, do którego mag może się potem teleportować, np. na początku lochu.
Nazwa: Resist Cold
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na zimno.
Nazwa: Resist Shock
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na prąd.
Nazwa: Resist Fire
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na ogień.
Nazwa: Resist Poison
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odponość maga na truciznę i kwas.
Nazwa: Sanctuary
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga niewidzialnym, nawet gdy ten rzuca czary.
Nazwa: Shadow Form
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga trudnym do dostrzeżenia w ciemności.
Nazwa: Shalidor's Mirror
Szkoła: Thaumaturgy
Efekt: Odbija rzucane na maga czary.
Nazwa: Shield
Szkoła: Alteration
Efekt: Chroni maga przed obrażeniami.
Nazwa: Shock
Szkoła: Destruction
Efekt: Atak na wroga błyskawicą.
Nazwa: Silence
Szkoła: Mysticism
Efekt: Ucisza wroga, uniemożliwiając mu rzucanie czarów.
Nazwa: Sleep
Szkoła: Destruction/Alteration
Efekt: Zmniejsza Fatigue wroga do zera.
Nazwa: Slowfalling
Szkoła: Alteration
Efekt: Zmniejsza szybkość spadania, redukując obrażenia.
Nazwa: Soul Trap
Szkoła: Mysticism
Efekt: Pozwala uwięzić duszę zabitego wroga.
Nazwa: Spell Absorption
Szkoła: Restoration
Efekt: Tworzy strefę, która wchłania czary, podnosząc energię magiczną maga.
Nazwa: Spell Drain
Szkoła: Alteration/Destruction
Efekt: Wysysa energię magiczną celu.
Nazwa: Spell Resistance
Szkoła: Restoration/Alteration/Thaumaturgy
Efekt: Tworzy strefę odponości na czary.
Nazwa: Spell Shield
Szkoła: Restoration/Alteration/Thaumaturgy
Tworzy strefę odponości na słabsze czary.
Nazwa: Spell Reflection
Szkoła: Thaumaturgy/Mysticism
Efekt: Tworzy strefę, która odbija czary w rzucającego.
Nazwa: Sphere of Negation
Szkoła: Destruction
Efekt: Tworzy strefę, która zabija wszystko, co się w niej znajdzie.
Nazwa: Spider Touch
Szkoła: Alteration
Efekt: Paralżuje wroga dotkniętego przez maga.
Nazwa: Stamina
Szkoła: Restoration
Efekt: Przywraca Fatigue.
Nazwa: Strength Leech
Szkoła: Restoration/Destruction
Efekt: Wysysa punkty Strength celu i przekazuje je magowi.
Szkoła: Mysticism
Efekt: Tworzy punkt, do którego mag może się potem teleportować, np. na początku lochu.
Nazwa: Resist Cold
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na zimno.
Nazwa: Resist Shock
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na prąd.
Nazwa: Resist Fire
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odporność maga na ogień.
Nazwa: Resist Poison
Szkoła: Alteration
Efekt: Zwiększa odponość maga na truciznę i kwas.
Nazwa: Sanctuary
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga niewidzialnym, nawet gdy ten rzuca czary.
Nazwa: Shadow Form
Szkoła: Illusion
Efekt: Czyni maga trudnym do dostrzeżenia w ciemności.
Nazwa: Shalidor's Mirror
Szkoła: Thaumaturgy
Efekt: Odbija rzucane na maga czary.
Nazwa: Shield
Szkoła: Alteration
Efekt: Chroni maga przed obrażeniami.
Nazwa: Shock
Szkoła: Destruction
Efekt: Atak na wroga błyskawicą.
Nazwa: Silence
Szkoła: Mysticism
Efekt: Ucisza wroga, uniemożliwiając mu rzucanie czarów.
Nazwa: Sleep
Szkoła: Destruction/Alteration
Efekt: Zmniejsza Fatigue wroga do zera.
Nazwa: Slowfalling
Szkoła: Alteration
Efekt: Zmniejsza szybkość spadania, redukując obrażenia.
Nazwa: Soul Trap
Szkoła: Mysticism
Efekt: Pozwala uwięzić duszę zabitego wroga.
Nazwa: Spell Absorption
Szkoła: Restoration
Efekt: Tworzy strefę, która wchłania czary, podnosząc energię magiczną maga.
Nazwa: Spell Drain
Szkoła: Alteration/Destruction
Efekt: Wysysa energię magiczną celu.
Nazwa: Spell Resistance
Szkoła: Restoration/Alteration/Thaumaturgy
Efekt: Tworzy strefę odponości na czary.
Nazwa: Spell Shield
Szkoła: Restoration/Alteration/Thaumaturgy
Tworzy strefę odponości na słabsze czary.
Nazwa: Spell Reflection
Szkoła: Thaumaturgy/Mysticism
Efekt: Tworzy strefę, która odbija czary w rzucającego.
Nazwa: Sphere of Negation
Szkoła: Destruction
Efekt: Tworzy strefę, która zabija wszystko, co się w niej znajdzie.
Nazwa: Spider Touch
Szkoła: Alteration
Efekt: Paralżuje wroga dotkniętego przez maga.
Nazwa: Stamina
Szkoła: Restoration
Efekt: Przywraca Fatigue.
Nazwa: Strength Leech
Szkoła: Restoration/Destruction
Efekt: Wysysa punkty Strength celu i przekazuje je magowi.
Nazwa: Tongues
Szkoła: Mysticism
Efekt: Zwiększa znajomość języków maga, co daje szansę, że wrogowie tego typu nas nie zaatakują.
Nazwa: Toxic Cloud
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje w cel kulę kwasu.
Nazwa: Troll's Blood
Szkoła: Restoration
Efekt: Odnawia HP postaci, wysysając je wrogowi.
Nazwa: Vampire Touch
Szkoła: Restoration/Destruction
Efekt: Odnawa dużo HP postaci, wysysając je wrogowi.
Nazwa: Water Breathing
Szkoła: Alteration
Efekt: Pozwala oddychać pod wodą.
Nazwa: Water Walking
Szkoła: Alteration/Thaumaturgy
Efekt: Pozwala chodzić po wodzie.
Nazwa: Wildfire
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje kulę ognia, która zadaje obrażenia i podpala cel.
Nazwa: Wisdom
Szkoła: Restoration
Podnosi: Intelligence postaci.
Nazwa: Wizard Rend
Szkoła: Alteration/Mysticism
Efekt: Duża szansa na sparaliżowanie dotkniętej postaci.
Nazwa: Wizard Lock
Szkoła: Mysticism
Efekt: Zamyka magicznie drzwi.
Nazwa: Wizard's Fire
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje niewielką kulę ognia w cel.
Szkoła: Mysticism
Efekt: Zwiększa znajomość języków maga, co daje szansę, że wrogowie tego typu nas nie zaatakują.
Nazwa: Toxic Cloud
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje w cel kulę kwasu.
Nazwa: Troll's Blood
Szkoła: Restoration
Efekt: Odnawia HP postaci, wysysając je wrogowi.
Nazwa: Vampire Touch
Szkoła: Restoration/Destruction
Efekt: Odnawa dużo HP postaci, wysysając je wrogowi.
Nazwa: Water Breathing
Szkoła: Alteration
Efekt: Pozwala oddychać pod wodą.
Nazwa: Water Walking
Szkoła: Alteration/Thaumaturgy
Efekt: Pozwala chodzić po wodzie.
Nazwa: Wildfire
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje kulę ognia, która zadaje obrażenia i podpala cel.
Nazwa: Wisdom
Szkoła: Restoration
Podnosi: Intelligence postaci.
Nazwa: Wizard Rend
Szkoła: Alteration/Mysticism
Efekt: Duża szansa na sparaliżowanie dotkniętej postaci.
Nazwa: Wizard Lock
Szkoła: Mysticism
Efekt: Zamyka magicznie drzwi.
Nazwa: Wizard's Fire
Szkoła: Destruction
Efekt: Wystrzeliwuje niewielką kulę ognia w cel.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz